ΗΠΑ «Δεν πιστεύω να σας πηγαίνει ο Γιώργος σε τίποτα ερημιές…»

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.687
Likes
50.580
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα

Την Κυριακή ο κόσμος παίρνει την κυριακάτικη εφημερίδα του και μετά πάει στο γήπεδο. Εκτός κι αν είσαι επίσκεψη στη Νέα Υόρκη για πρώτη φορά, οπότε επιβάλλεται αντί για το γήπεδο να πας σε κάποιο gospel. Διάβασα πως η Αβυσσηνιακή εκκλησία διαθέτει ένα από τα διασημότερα gospel σε όλες τις ΗΠΑ, αλλά το γεγονός πως αποτελεί πόλο έλξης για εκατοντάδες τουρίστες που μάλιστα κάνουν και ουρά με αποθάρρυνε. Δε μπορεί, θα έχει κι αλλού gospel και μάλιστα ανεξερεύνητο, σκέφτηκα.

Κατέβηκα στη ρεσεψιόν να ρωτήσω το βαριεστημένο και μη ισπανόφωνο Δομινικανό «ρεσεψιονίστ» (ο Θεός να τον κάνει…) που με κοίταξε με το πιο βαριεστημένο ύφος του πριν ψελλίσει, χωρίς καλά-καλά να σηκώσει τα μάτια του από την οθόνη του κινητού του, πως «ρε φίλε, στο Χάρλεμ είσαι… μόνο σε αυτό το δρόμο έχει δέκα εκκλησίες». Βγαίνω λοιπόν κι εγώ στο δρόμο με τις δέκα εκκλησίες και τους εκατόν δέκα άστεγους και όντως… στο ίδιο τετράγωνο με μας έχει τέσσερις, από λουθηρανική μέχρι πεντηκοστιανή. Όχι ότι ξέρω τις διαφορές μεταξύ τους, αλλά λίγο με νοιάζει. Μπαίνω στην πρώτη όπου βλέπω ένα συμπαθέστατο ευτραφή μαυρούλη, του εξηγώ πως είμαστε δυο λεβέντες από το Ελλάντα που θα ήθελαν να δουν ένα gospel, και πως ούτε φασαρίες θα δημιουργήσουμε, ούτε φωτογραφίες θα βγάλουμε, απλώς θέλουμε να δούμε ένα διαφορετικό τρόπο λατρείας. Χαμογελάει με τα κατάλευκα δόντια του να κάνουν ευχάριστα έντονη αντίθεση με το μαύρο του δέρματος και του ράσου. «Ευχαρίστως να έρθετε! Δεν έχουμε και πολλούς επισκέπτες. Η προσευχή ξεκινάει στις 9:30, αλλά νομίζω πως μάλλον θα σας ενδιαφέρει πιο πολύ το gospel που ξεκινάει στις 11:00… Καλύτερα να είστε εδώ κατά τις 10:30 διότι μαζεύεται πολύς κόσμος!». Μπίνγκο! Γυρίζω πίσω όπου η Ωραία Κοιμωμένη έχει πλέον ξυπνήσει και πίνει τον καφέ της. «Πιες το, φάε και το πρωινό σου, στις 10:30 είμαστε καλεσμένοι σε gospel!”.

Το κτίριο είναι ένα από εκείνα τα παλιά κτίσματα του Χάρλεμ με τις εξωτερικές σιδερένιες σκάλες και τα γκραφίτι στην είσοδο, αλλά με το που μπαίνεις συνειδητοποιείς πως το εσωτερικό είναι πολύ προσεγμένο, μοντέρνο, πεντακάθαρο. Ο γνωστός ευτραφής μαυρούλης μας υποδεικνύει να κατευθυνθούμε στον πάνω όροφο, όπου ένα μεταμοντέρνο ιερό με άδειους πάγκους μας βρίσκει να καθόμαστε σχεδόν μόνοι και να αναρωτιόμαστε αν η εκκλησία θα είναι έτσι άδεια. Δίπλα στο πιάνο ένας πολύ εμφανίσιμος νεαρός μαύρος μονολογεί «Oh, Lord, Oh my God, Oh help me Lord, help me God” με ταχύτητα πολυβόλου κι έχοντας το κεφάλι ανάμεσα στα χέρια του. Σηκώνεται κι αρχίζει να περπατάει γρήγορα γύρω-γύρω στην άδεια αίθουσα με ανοιχτά τα χέρια συνεχίζοντας να μουρμουράει όλο και πιο δυνατά “Οh Lord, help me God”. Μπαίνει μια μιγάδα γύρω στα 45 με το μαλλί κολλημένο με μπριγιαντίνη και ντυμένη με το καλύτερό της φόρεμα. Μάλλον είναι από τις υπευθύνους της εκκλησίας, μας χαιρετά εγκάρδια και μας ευχαριστεί που ήρθαμε, ενώ μου εξηγεί πως ο παραληρείς πιστός «προετοιμάζεται για το gospel».

Η εκκλησία-αίθουσα εξακολουθεί να είναι άδεια, υπάρχει μόνο μια οικογένεια, η μιγάδα με την μπριγιαντίνη και ο προετοιμαζόμενος νέος.. Ώσπου ανοίγει η πόρτα και μπαίνουν τέσσερις Ισπανιδούλες, στις οποίες η υπεύθυνη υποδεικνύει να κάτσουν δίπλα μας (εύγε!). Είναι από τέσσερις διαφορετικές επαρχίες, η μία μάλιστα από τη Γαλικία, αλλά η θεά είναι Κανάρια και μάλιστα ήρθε και μ’ ένα καυτό σορτσάκι που κολάζει ακόμη και νεκρό. Εκτός από νεκρό κολάζει και τον Α. που αναφωνεί «θαυμαστά τα έργα σου, Κύριε» αλληθωρίζοντας την ώρα που κάνει focus στα πιο ωραία πόδια που είδαμε στην Αμερική (φοβερά καλλίγραμμα κι αθλητικά, δε λέω, αλλά μικρός ο ανταγωνισμός σε μια χώρα όπου η παχυσαρκία έχει πάρει διαστάσεις λαίλαπας και κάθε φορά που βλέπεις μη παχύσαρκη γυναίκα κάνεις το σταυρό σου). Οι Ισπανίδες μας εξηγούν πως θα μείνουν για 4 εβδομάδες στη Νέα Υόρκη, κάνοντας μαθήματα Αγγλικών σε κάποιο θερινό κολέγιο, πως το προηγούμενο βράδυ «έκαναν αλητείες» αφού νοίκιασαν μια λιμουζίνα και «το έκαψαν» (κι εμείς πού ήμασταν, Α; ροχαλίζαμε σαν τα μοσχάρια…) και πως την προηγούμενη Κυριακή είχαν πάει σε άλλη γειτονιά σε άλλο gospel, αλλά εκεί ο κόσμος τις κοιτούσε περίεργα, ήταν να μην τις ήθελαν εκεί, είχε πολλούς τουρίστες κι ένιωσαν πως οι ντόπιοι τις κοιτούσαν εχθρικά. Αντίθετα, η κυρία με το σικ συνολάκι και τη μπριγιαντίνη έρχεται και μας σφίγγει το χέρι σε κάθε έναν ξεχωριστά με ένα χαμόγελο ευγνωμοσύνης που με κάνει να νιώθω τόσο άβολα όσο και το σταυροπόδι της Κανάριας δίπλα μου. «Ρε τι πόδι είναι αυτό;;;», αναφωνεί ο Α, που βρήκε το δικό του «Oh my Lord» στην ισπανική οπτασία που κάθεται παραδίπλα μου. «Κλείσε το σαγόνι σου, θα μπει καμιά μύγα», το παίζω πιο αδιάφορος και κουλ… Η Καστιγιάνα με ρώτησε που μένουμε κι όταν της είπαμε «εδώ δίπλα» γούρλωσε τα μάτια κι έσπευσε να το μεταδώσει στις άλλες…

Τα λεπτά περνούν, η λειτουργία δεν έχει ξεκινήσει, αλλά τουλάχιστον μαζεύεται κόσμος. Οι κυρίες είναι ντυμένες στα πολύχρωμα καλά τους, τα παιδάκια με ρούχα «για την εκκλησία», ορισμένες μορφές είναι ηρωικές (π.χ γιαγιά με πουά μωβ φόρεμα και λεοπαρδαλέ ομπρέλα με ασορτί καπέλο) και η όλη φάση μου θυμίζει έντονα γάμο στην αγγλόφωνη Καραϊβική.

Επιτέλους ξεκινάει το κήρυγμα: Μια κουκλάρα μαύρη με κοντό μαλλάκι (ας την ονομάσουμε Χάλι Μπέρι) ξεκινά να μιλάει για την πίστη, παρουσιάζει τον ιερωμένο, ενώ μετά από πέντε δευτερόλεπτα ομιλίας ακολουθούν πέντε νότες από την τετραμελή μπάντα κι η ομιλία συνεχίζεται για να ξαναδιακοπεί σε πέντε δεύτερα και ούτω καθεξής. Ένας συμπαθέστατος ιερέας μιλά για τη σημασία της πίστης σε αυτούς τους καιρούς της κρίσης, για την αλληλεγγύη που πρέπει να έχει όλη η κοινότητα μεταξύ της (πάντα με μουσικά διαλείμματα δευτερολέπτων από την μπάντα, για να μην ξεχνιόμαστε), για το πόσο μας αγαπά και δε μας ξεχνά ο Κύριος κλπ, ενώ ανακοινώνει και την παρουσία ενός…guest pastor από την Ατλάντα. Η Χάλι Μπέρι ξαναπαίρνει το μικρόφωνο αφού τον ευχαριστήσει και ξεκινά ένα φοβερό R&B κρεσέντο με τη συνοδεία της μπάντας… Θεϊκή φωνή, ο κόσμος έχει πυκνώσει, όλοι πλέον είναι όρθιοι και πριν το καταλάβουμε όλοι αρχίζουν να χορεύουν, οι περισσότεροι με τα χέρια ανοιχτά προς τον ουρανό, άλλοι λικνίζονται, ενώ μια μάνα κυριολεκτικά χτυπιέται πάνω στον τοίχο ουρλιάζοντας «Oh Lord» επανειλημμένως. Έχω μείνει άναυδος και γυρίζοντας δίπλα μου βλέπω την Κανάρια (Αυτή με τις ποδάρες…) να έχει βγάλει ένα χαρτομάντιλο και να σκουπίζει δάκρυα από τα μάτια της. «Απίστευτο αυτό που ζούμε», λέει με αναφιλητά, «κοίτα πως ζουν την πίστη τους», ενώ ο Α μου κλείνει το μάτι και ψιθυρίζει «χούφτωσ’ τη, χούφτωσ’ τη!» με φωνή Παπαγιαννόπουλου…

Προσπαθώ να πάρω τα μάτια μου από την Κανάρια και πριν καταλάβω τι γίνεται βλέπω τη μισή αίθουσα να έχει σηκωθεί και να τρέχει γύρω-γύρω από τους πάγκους, την ίδια ώρα που ο ρυθμός της μουσικής της μπάντας είναι πια φρενήρης. Η «υπεύθυνη» με τη μπριγιαντίνη, αφού προσφέρει άλλο ένα χαρτομαντιλάκι στην Κανάρια, αρπάζει τη Γαλιέγα (που έχει πλαντάξει στο κλάμα κι αυτή) κι αρχίζουν να τρέχουν μαζί κι αυτές γύρω-γύρω… Τα έχω χαμένα… Μια υπέρβαρη κυρία που είναι όρθια μπροστά μου γυρίζει και με αγκαλιάζει απανωτά λέγοντας «God bless you» ενώ όλη η αίθουσα δείχνει σε κατάσταση έκστασης…

Οι εξαντρίκ ντυμένοι πιστοί στο μεταξύ συνεχίζουν να συρρέουν…φαίνεται πως η λειτουργία καλά-καλά δεν άρχισε, η αίθουσα μόλις τώρα γέμισε. Εννοείται πως όλοι είναι μαύροι, οι περισσότεροι υπέρβαροι (να σημειωθεί πάντως και η παρουσία μιας μουλάτας σεξοβόμβας παρακαλώ), τα μωβ παπούτσια, πράσινα τακούνια, βαμμένα κόκκινα μαλλιά και καρό σακάκια δίνουν και παίρνουν σε ένα πανδαιμόνιο όπου όλοι είναι όρθιοι, κάποιοι εξακολουθούν να τρέχουν, άλλοι φωνάζουν με κλειστά τα μάτια, η μπάντα ακούραστη συνεχίζει σε έναν ακατάπαυστο ρυθμό κι ένας χοντρούλης μπροστά μου λικνίζεται σε κάτι μεταξύ twist και shake.

H Arlene (έτσι τη λένε τη Χάλι Μπέρι τελικά) τελειώνει το απίστευτο σόλο της (από φωνή φωνάρα η Arlene) κι εκεί που νομίζαμε πως τα είδαμε όλα δίνει το βήμα στον guest pastor, ο οποίος αυτοπροσδιορίζεται ως “a bit hyper!”. Τι a bit;;; Ο τύπος είναι η ιερατική μετενσάρκωση του Basta Rhymes! Απίστευτη νέγρικη προφορά, χρήση gang & slang talk, φοβερές ατάκες του στιλ “you ain’t seen nothing from God yet, brothas!” κι όλα αυτά με έναν ακατάληπτο ρυθμό αδιανόητων παραλληλισμών… Ούτε λίγο ούτε πολύ ο παπα-ράπερ εξηγεί (σε ντελίριο με τη μπάντα να παίζει τα ριφάκια της των πέντε δευτερολέπτων ανάμεσα σε κάθε φράση) ότι πολλοί από εμάς έχουμε τα εγκεφαλικά μας κύτταρα σε κατάσταση υπνηλίας και απαιτείται “a different level of faith, man!”. Διότι, όπως θα εξηγήσει και με αριθμούς (!), άλλο επίπεδο πίστης πρέπει να έχεις αν θες ο Θεός να σου δώσει 20.000$ κι άλλο αν θες να βγάλεις 1.000.000$!! “Don’t care about da crisis, bro, no sweat about them enclosures” συνεχίζει σε απίστευτο slang, εξηγώντας πως η κρίση χτυπάει μόνο τους αδύνατους, αυτούς των οποίων η πίστη έχει κλονιστεί. Χτυπιέται, χοροπηδάει, γκαρίζει, προφέρει τα φωνήεντα με μακρόσυρτο και διαπεραστικό τρόπο. «Gaaawwwwwd is aaaaaaaaaaaaall around, sweet brothas and sistas! Oh yeaaaaah” συνεχίζει εν μέσω αποθέωσης και μερικής υστερίας και η κατάνυξη που μου προκάλεσε η ομιλία του πρώτου ιερέα και το τραγούδι της Arlene έχει αντικατασταθεί από την αίσθηση πως βρίσκομαι σε σόου του Jerry Springer με manic street preachers, δαιμονισμένους και τα τοιαύτα. Όσο περνάει η ώρα ο παπα-ράπερ «φορτώνει» όλο και παραπάνω, πλέον παραληρεί πραγματικά ενώ μιλά με απίστευτη ταχύτητα με την ίδια νέγρικη προφορά με την οποία ξεκίνησε. “Have faith, brothas and sistas, we got a black president, Oh Lord, have faith, have faith, oh yeah, faith is what ya’ all need, man” λέει και το κοινό πλέον έχει βάλει τα κλάματα ενώ κάποιο εξακολουθούν να τρέχουν γύρω-γύρω σα δαιμονισμένοι.

Ξαφνικά, βλέπω τρεις τύπους που από ώρα φαινόταν να ετοιμάζουν κάτι, να ξεδιπλώνουν ένα σεντόνι, το οποίο κρεμάνε από την οροφή και πάνω του στερεώνουν μια μινιατούρα κρεβατιού. Ο παπα-ράπερ παροτρύνει τον κόσμο να το αγγίξει, σα να πρόκειται για ιερό λείψανο: “Touch ti brothas! Salvation is here!!” ουρλιάζει και η μισή αίθουσα σπεύδει να αγγίξει το ομοίωμα στο λευκό σεντόνι το οποίο κατεβαίνει χάρη στο χαλάρωμα του τεντώματος του σκοινιού από τους τρεις βοηθούς. Κοιτάω γύρω και το σκηνικό είναι σουρεαλιστικό: Η Μις Πόδια έχει πλαντάξει στο κλάμα, ο Α κοιτάει άναυδος, η «υπεύθυνη» κοιτά το ταβάνι και ψέλνει κάτι που μόνο αυτή καταλαβαίνει, οι μπροστινοί μου χορεύουν στο ρυθμό της μπάντας και οι ακόμη πιο μπροστινοί σπρώχνονται για να αγγίξουν ένα μίνι κρεβάτι που κρέμεται από ένα σεντόνι, προσπαθώντας να μην συγκρουστούν με μια εικοσαριά άτομα που εξακολουθούν να τρέχουν γύρω-γύρω… Η Arlene αρχίζει να φιλάει τους γύρω της και ξαφνικά κι εγώ πνίγομαι σε αγκαλιές ανθρώπων που δεν έχω ξαναδεί, το πρόσωπό μου βρίσκεται ανάμεσα σε μαύρα χέρια, λεοπαρδαλέ καπέλα, λαμέ σακάκια, φωσφοριζέ πέτα και χαμόγελα ανθρώπων που αν μη τι άλλο δείχνουν ευτυχισμένοι, μη σου πω και λυτρωμένοι.

Μετά από τρεις ώρες απίστευτης εμπειρίας αποφασίζουμε να φύγουμε. Χαιρέτησα την υπεύθυνη που εξακολουθεί να είναι σε θρησκευτική νιρβάνα, άλλωστε η λειτουργία δεν έχει τελειώσει κι αμφιβάλλω αν θα τελειώσει σύντομα. Κατεβαίνοντας τις σκάλες προς την έξοδο και βγαίνοντας στο δρόμο ρωτάω τον Α: «Ρε συ, τι είναι πάλι αυτό που ζήσαμε;». «Άσε ρε, έχω πάθει σοκ», μου λέει κι αν κρίνω από το ότι δεν κοίταξε καν τα πόδια της Κανάριας πριν φύγουμε, μάλλον η κατάσταση είναι σοβαρή…
 
Last edited:

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.785
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
... οτι καλυτερο για μια Καλη μερα....νασε καλα....:clap:
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
μας εφτιαξες πρωι πρωι!
αντε ανυπομονουμε για την ιστορια σου απο την ανταρκτικη!!!και οταν λες ανταρκτικη...τι εννοεις καλο μου????που θα μενεις?στους παγους?
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
και εννοειται οτι περιμενουμε και την συνεχεια της ιστοριας σου απο την αμερικη!!!!
 

ipanag

Member
Μηνύματα
316
Likes
151
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Η πτήση είχε καθυστέρηση, αλλά τελικώς πρόλαβα μια χαρά. Η επόμενη ανησυχία ήταν αν θα με άφηναν να μπω στις ΗΠΑ, διότι την προηγούμενη φορά που το επιχείρησα (έχοντας πάντα αμερικάνικη βίζα) δε μου επετράπη η είσοδος στη χώρα, πιθανόν λόγω της «ύποπτης διαδρομής» (Αβάνα-Παναμάς-Βενεζουέλα-Κολομβία), πιθανόν λόγω πρότερου βίου (…), πιθανόν λόγω «εξωτικών» χωρών στο διαβατήριό μου, δε θα μάθω ποτέ, δε σου εξηγούν κιόλας. Έφτασα στο Χιούστον μια χαρά, πέρασα και τον έλεγχο διαβατηρίων αφού μου έγινε παρατήρηση διότι δεν είχα τη διεύθυνση του ξενοδοχείου όπου θα έμενα (το όνομα δεν αρκεί, θέλουν και διεύθυνση) και μετά… φυσικά έγινα singled out, με απομόνωσαν δηλαδή για να μου ψάξουν όλα τα πράγματα, (ξεφύλλισμα και ανάγνωση των περιεχομένων παρακαλώ!) όπως γίνεται πάντα όταν πηγαίνω στην Αμερική. Για πρώτη φορά πάντως δε με έβαλαν γδυθώ τσίτσιδος και ο υπάλληλος ήταν ευγενέστατος, βρήκε κάτι βιβλία και μου έπιασε την κουβέντα (κλασικό «ψάρεμα» των υπαλλήλων ασφαλείας αλλά ευγενέστατος πραγματικά) και σε 20 λεπτάκια με άφησαν να φύγω.
Kαλά γιατί τόσο άσχημα με τις ΗΠΑ? Τι έχεις κάνει και σε ψάχνουν, γιατί φαντάζομαι μόνο με σκουρόχρωμους κάνουν έτσι

Προσγειώθηκα στο Φοίνιξ, την αδιάφορη πρωτεύουσα της Αριζόνα, όπου το μικρό αλλά λειτουργικό αεροδρόμιο έχει την πρωτοτυπία ότι στο χώρο παραλαβής αποσκευών μπαίνει όποιος περαστικός θέλει, αφού η έξοδος προς την πόλη είναι ορθάνοιχτη. Μπαίνει δηλαδή ένας περαστικός, παίρνει και καμιά βαλίτσα πριν φτάσουν οι επιβάτες και δεν τρέχει και τίποτε…
Νομίζω το έχουν ξανακούσει και για άλλα αεροδρόμια των ΗΠΑ ... αλλά το έχω δει και εγώ στο Sydney
Σε αρκετές σοβιετικές χώρες πάντως κάνουν το λογικό, σου ζητάνε το χαρτάκι και τσεκάρουν με την αποσκευή.


Ωραία πάντως ... περιμένω και NYC, από σένα ειδικά μ'ενδιαφέρει αρκετά!
 

taxidakia

Member
Μηνύματα
285
Likes
51
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Άνδεις ξανά
"Για πρώτη φορά πάντως δε με έβαλαν γδυθώ τσίτσιδος "

????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.687
Likes
50.580
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
:oops: Ευχαριστώ για τα καλά σχόλια.

  • eva_kas: Στην Ανταρκτική μένει κανείς σε παγοθραυστικό, είναι σε φάση κρουαζιέρα, αλλά κατεβαίνεις και με βάρκες, περπατάς, κάνεις diving, βλέπεις πανίδα, κάνεις καγιάκ κλπ. Η διαμονή είναι σε καμπίνες στο πλοίο, πάντως.
  • ipanag: Ναι, συνήθως στους ελέγχους σταματάνε Πακιστανούς και λοιπούς σκουρόχρωμους, συνήθως από μουσουλμανικές χώρες. Εγώ νομίζω πως ξέρω τι από το... παρελθόν μου με κατατάσσει στους υπόπτους, αλλά όπως καταλαβαίνεις δε θέλω να το συζητήσω δημόσια σε φόρουμ, πάντως δεν είναι τίποτε ποινικό. Στο κάτω-κάτω, δικιά τους είναι η χώρα και παίρνουν ό,τι μέτρα ασφαλείας θέλουν. Πιο πολύ με εκνευρίζει η πολυεθνική που δεν αφήνει το φίλο μου το Χ να πληρωθεί τις υπερωρίες του και να πάρει τις άδειες που ορίζει ο νόμος, παρά τα ίσως υπερβολικά μέτρα ασφαλείας σε μια χώρα που αν θες πας, αν δε θες δεν πας. Πήγα με πλήρη επίγνωση ότι έχουν το δικαίωμα να μου αρνηθούν την είσοδο, όπως άλλωστε σου ξεκαθαρίζουν κι όταν βγάζεις τη βίζα. Για τις σοβιετικές χώρες όπου σου ζητάνε το απόκομμα αποσκευής... πρόσθεσε και την Κούβα, μάλλον η αποσοβιετικοποίηση δεν ολοκληρώθηκε ακόμη! Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον, θα γράψω και για τη ΝΥ, πρώτη μου φορά ήταν εκεί...
  • taxidakia: Η πρώτη μου "γνωριμία" με τις καταπληκτικές υπαλλήλους της Υπηρεσίας Μετανάστευσης ήταν λίγες εβδομάδες μετά την 11η Σεπτέμβρη, οι αρχές στα αεροδρόμια διακατέχονταν από μια αντιτρομοκρατική υστερία και μου ζητήθηκε να βγάλω όλα μου τα ρούχα, μου έσπασαν και κάτι πιάτα από τη Σκύρο που πήγαινα στην κοπέλα μου, μου ζήτησαν να βγάζω φωτογραφίες με τη φωτογραφική μου μηχανή για να βεβαιωθούν πως δεν έχε μέσα βόμβα κλπ. Δεν είναι από τα πράγματα που μπορούν να χαλάσουν τη διάθεσή μου. Απλά όποτε μπαίνω στις ΗΠΑ προσέχω ώστε το connecting flight να έχει τουλάχιστον 4 ώρες διαφορά, ώστε να υπάρχει χρόνος για συνεντεύξεις, ψαξίματα κλπ διότι αυτά γίνονται στο αερδόμιο πρώτης άφιξης κι όχι στον τελικό προορισμό. Και στην έξοδο από Ιαπωνία προς Κίνα είχα ανάλογη εμπειρία, αλλά εκεί είχε πέσει πολύ γέλιο...ωραία ιδέα μου έδωσες, θα γράψω κι εκείνη την ιστοριούλα, πλάκα είχε με ιρανικά βιβλία, βορειοκορεάτες ταξιδιωτικούς πράκτορες και... ιντερνετικούς πορνοστάρ. Προσεχώς!
Δε με βλέπω να την τελειώνω την ιστορία... τουλάχιστον αν προλάβαινα να φτάσω στους Ινδιάνους με τους χορούς της βροχής... Θα δούμε, πρέπει να φτιάξω και βαλίτσες, να βάλω και καμιά ντουζίνα ρολά χαρτιού υγείας διότι πλέον μας τελείωσε και αυτό την Κούβα, μέχρι το Δεκέμβριο:
Video - Breaking News Videos from CNN.com
Ο -σοβαρός- κατά τ' άλλα κύριος Ζακαρία ξέχασε να αναφέρει το εμπάργκο... Εντάξει η οργάνωση στην Κούβα είναι για τα μπάζα, αλλά άμα αφήνανε και οι καλοί μας γείτονες κανένα καράβι να μπει στο λιμάνι της Αβάνας, καμιά αμερικάνικη εταιρεία να επενδύσει και τους πολίτες της να πάνε διακοπές και να καταναλώνουν τα απαγορευμένα κουβανικά προϊόντα (ρούμι, πούρα, ζάχαρη) μάλλον θα είχαμε κωλόχαρτα, έτσι δεν είναι;

Μιας που το κάναμε Ομόνοια το ποστ... να αναφέρω και τους πανέξυπνους Έλληνες που συνελήφθησαν στην Κούβα για διακίνηση ναρκωτικών:
Στις φυλακές της ΞšΞΏΟΞ²Ξ±Ο‚ δύο ΞˆΞ»Ξ»Ξ·Ξ½Ξ΅Ο‚ Ξ³ΞΉΞ± ναρκωτικά - ΕΑΞ?online ΕιδΞ?σΡις

Εύγε, την καλύτερη χώρα βρήκανε να διαλέξουνε για μεταβατικό σταθμό, πού νομίζανε ότι πάνε, στο Μεξικό; Δεν παίζουνε στην Κούβα με τέτοια... Όχι τίποτε άλλο, αλλά όταν θα τους βάλουνε να αφοδεύσουν και τα σακουλάκια θα είναι και ασκούπιστοι οι λεβέντες...

Σοβαρεύομαι κι επιστρέφω στην αφήγηση...
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Οπως παντα πολυ ενδιαφερουσα η αφηγηση σου Χορχε ...
ειδικα αυτες οι πολιτειες της Αμερικης με ενδιαφερουν πολυ για μελλοντικο ταξιδι ....

Ευχαριστω για το τιπ σχετικα με το χαρτι στη Κουβα ....
Βρηκα τι δωρο θα παρω για τη πεθερα !!!!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.687
Likes
50.580
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Στο Truxton (πάντα πάνω στην 66) βάλαμε βενζίνη σε ένα παππού που φαινόταν σα να έχει βγει από ταινίες γουέστερν, συνεχίσαμε με τα ερημικά τοπία μέχρι το Kingman, αλλά αντί να συνεχίσουμε βόρεια για Las Vegas από εκεί, αποφασίσαμε να πάμε λίγο πιο νότια για να δούμε το… καουμπόικο Oatman. Πριν φτάσουμε όμως εκεί, το πραγματικό αξιοθέατο ήταν η διαδρομή: ξαφνικά η άσφαλτος χαλάει και θυμίζει ελληνικούς επαρχιακούς δρόμους του ‘80, τα αραιά σπίτια χάνονται, βλέπεις μόνο τροχόσπιτα στη μέση του πουθενά με σκουριασμένα γραμματοκιβώτια από την εποχή του Νώε, κάκτοι κάνουν την εμφάνισή τους, ο δρόμος αποκτά υψόμετρο και προσφέρει πανέμορφες θέες πάνω από τα βράχια και πλέον δε βλέπουμε ούτε ένα αμάξι. Αυτή είναι η πραγματική 66, με την αίσθηση εγκατάλειψης και της απέραντης ερημιάς στο δρόμο να σε κυριεύει, απούσα από τον ταξιδιωτικό οδηγό μας αυτή η διαδρομή, μάλλον γι’ αυτό και είμαστε εντελώς μόνοι. Κι αν πάθουμε καμιά βλάβη στη μέση του πουθενά τι γίνεται; Σιγά μην πάθουμε βλάβη, λέω, ενώ η φράση της ανήσυχης μαμάς του Χ θα μας συνοδεύει για τις επόμενες δύο εβδομάδες: «δεν πιστεύω να σας πηγαίνει ο Γιώργος σε τίποτε ερημιές!». Όχι καλέ… Ειδικά στη Γιούτα μες στον πολιτισμό ήμασταν…


Το Oatman επίσης άξιζε το detour… Κτίρια βγαλμένα από το Λούκυ Λουκ, σαλούν με χιλιάδες μονοδόλαρα να κρέμονται από την οροφή, γαϊδουράκια που απέμειναν από την εποχή που τα χρησιμοποιούσαν στο γειτονικό χρυσορυχείο και πλέον μπουκάρουν και στα μαγαζιά (!), μέχρι και κιτς ψεύτικη μονομαχία με καουμπόηδες είχε, που ευτυχώς τη χάσαμε. Πλην της κατανοητής εμπορευματοποίησης, υπάρχει και η ακατανόητη αμερικάνικη εμμονή στο αυτοκίνητο. Η πόλη έχει όλο κι όλο ένα δρομάκο με αρκετά ιστορικά ξύλινα κτίρια, τα οποία όμως επισκιάζονται από τα τερατώδη τζιπ των ντόπιων κατοίκων/εργαζομένων/επισκεπτών. Είναι τόσο δύσκολο να απαγορεύσουν το παρκάρισμα μπροστά από το πανέμορφο σαλούν του 1882; Δεν είναι, όπως θα μας αποδείξει το καταπληκτικό Tombstone καμιά δεκαριά μέρες αργότερα…

Συνεχίσαμε για το Topock όπου το GPS (πού είσαι mio gps να με καμαρώσεις… έμαθα κι εγώ τι είναι το gps κι ας μην ξέρω να οδηγώ…) μας εγκατέλειψε διότι μπήκαμε στην Καλιφόρνια η οποία δεν περιλαμβανόταν στους χάρτες του… Μπήκαμε λοιπόν στην Καλιφόρνια, βγήκαμε, ξαναμπήκαμε, μετά νομίζαμε ότι βρήκαμε αλλά πάλι μέσα ήμασταν, μέχρι που μας υπέδειξε ένας καλός άνθρωπος το δρόμο για Νεβάδα.

Μπαίνοντας στη Νεβάδα μας μένει πολύς δρόμος μέχρι το Las Vegas, ατέλειωτη ευθεία όπου μάλιστα γίνονται και έργα, σα να μη μας έφτανα τα γελοιωδώς χαμηλά όρια ταχύτητας των ΗΠΑ. Πάντως η μονοτονία του τοπίου σπάει από τα καζίνο, τα οποία ξεκινούν με το που μπαίνει κανείς στη Νεβάδα, από τις ταμπέλες που σε προτρέπουν «να δοκιμάσεις και συ μια καραμπίνα, τώρα σε προσφορά!» (ε, να πάρουμε μία να έχουμε, μπορεί να μας χρειαστεί, π.χ για το Βύντρα) και από την εμφανή παρουσία των Ινδιάνων-καζιναρχών. Κάπου εκεί στο πουθενά είχα και τη φαεινή ιδέα να σταματήσουμε να φάμε σε εστιατόριο υπέρβαρων Ινδιάνων με «ινδιάνικο» μενού… τρελή αποτυχία, αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη.

Η άφιξη στο Βέγκας έγινε το απογευματάκι. Ο Χ έχει κλείσει δωμάτιο στο MGM, το οποίο σύμφωνα με τη Wikipedia είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ξενοδοχείο στον κόσμο. Επειδή είναι Δευτέρα, το κόστος είναι πολύ λογικό, μόλις 128$ για το τρίκλινο (με τη σημερινή ισοτιμία βγαίνει 30ευρώ το άτομο), αν είχαμε πάει την προηγούμενη ήταν τριπλάσια, αλλά είπαμε: ο προγραμματισμός έγινε πολύ καιρό πριν (πράγμα που δε συνηθίζω να κάνω, πάντως) κι έτσι όλα αυτά είχαν προβλεφθεί, να ευλογήσουμε και τα γένια μας λιγάκι…

Μπαίνοντας στο πελώριο (και κεντρικότατο) MGM νιώθει κανείς ολίγον βλάχος, ομολογώ πως ρεσεψιόν με είκοσι άτομα δεν είχα ξαναδεί, ενώ τα λούσα, τα χρυσά (αλλά και αληθινά σε γυάλα!) λιοντάρια έχουν ως στόχο να θαμπώσουν τον επισκέπτη, πράγμα που με εμάς τουλάχιστον το κατάφεραν. Λόγω αντικειμένου σπουδών και πρότερης εργασιακής εμπειρίας, με ενδιέφερε πολύ ο τρόπος διοίκησης ενός τόσο μεγάλου ξενοδοχείου. Οι τύποι είναι απίστευτα αποτελεσματικοί, το ξενοδοχείο –όπως σωστά παρατήρησε ο Α- λειτουργεί σαν αεροδρόμιο, με εντελώς διαφορετικά sections, τα δωμάτια είναι πολυτελή, αλλά εν τέλει φαίνεται ότι ο στόχος του ξενοδοχείου είναι να σε κρατήσει μέσα: οι διάδρομοι είναι δαιδαλώδεις και περνούν μέσα από όλα τα καζίνο του ισογείου (δεν υπάρχει δηλαδή μια βασική αίθουσα καζίνο, το καζίνο είναι… όλοι οι ενδιάμεσοι χώροι ανάμεσα σε μαγαζιά, τουαλέτες, εστιατόρια, ρεσεψιόν κλπ) ώστε να «τσιμπήσεις» και να κάτσεις να παίξεις σε ένα τραπέζι ή ένα κουλοχέρη. Κι άμα κάτσεις, υποτίθεται πως δε σηκώνεσαι, διότι λίγο ο τζογαδόρικος εθισμός, λίγο οι σιλικονάτες που σερβίρουν δωρεάν ποτά σε όποιον παίζει (άμα είναι πιωμένοι πού να κερδίσουν οι άνθρωποι; ), λίγο η έλλειψη ρολογιών και φώτων… περνάει η μέρα κι ακόμη εκεί είσαι. Ενδιαφέρουσα προσέγγιση μάρκετινγκ χωρίς αμφιβολία, αλλά φοβάμαι (ή μάλλον ελπίζω) πως πιάνει μόνο σε λαούς με την αμερικάνικη νοοτροπία. Θέλω να πω, εμείς ως Ευρωπαίοι που κάτσαμε να παίξουμε, βάλαμε ένα στόχο: να διπλασιάσουμε ένα συγκεκριμένο ποσό το οποίο ποντάραμε, κι αν το χάναμε θα φεύγαμε, χωρίς να κάνουμε χρήση των ΑΤΜ που τόσο βολικά βρίσκονται δίπλα στους κουλοχέρηδες. Ο Αμερικανός όμως έχει άλλη νοοτροπία: τη νοοτροπία του winner takes it all, double or nothing, do or die και λοιπά εμπριμέ. Έτσι κερδισμένο βγαίνει το καζίνο, το οποίο μαθηματικά θα σε κερδίσει αν κάτσεις πολύ ώρα να παίξεις. Αντίθετα, αν παίξεις λίγο και με σύστημα (π.χ το κόκκινο-μαύρο στη ρουλέτα) έχεις πολλές πιθανότητες να κερδίσεις, υπό την προϋπόθεση ότι θα βάλεις μόνος σου ένα όριο-φραγμό και θα σηκωθείς να φύγεις όταν το φτάσεις. Απόδειξη ότι το βράδυ και το επόμενο πρωί που παίξαμε κερδίσαμε και οι τρεις και τα συνολικά μας καθαρά κέρδη μάς πλήρωσαν το ξενοδοχείο, το ίντερνετ, τα πρωινά και τα φιλοδωρήματα που δώσαμε στο Βέγκας… Τσάμπα μας βγήκε το Βέγκας!

Τέλος πάντων, πριν παίξουμε πήγαμε να κάνουμε μια βολτίτσα στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου: τερατώδες αλλά άνετο, κιτσάτο αλλά με λούσα, λειτουργικό αλλά παγιδευτικό και πάνω απ’ όλα efficient, πραγματικά αξιοθαύμαστο το πώς καταφέρνουν να τα φέρνουν βόλτα με 5.000 δωμάτια και χιλιάδες άτομα να κυκλοφορούν σε όλα τα τμήματα όλο το εικοσιτετράωρο. Εντυπωσιακό το πόσο καθαρό είναι το όλο συγκρότημα με δεδομένο πως έχει μοκέτες αι κυκλοφορούν τόσοι μεθυσμένοι, άλλωστε το Βέγκας για τους Αμερικανούς είναι μια sin city.

Οι άλλοι έκατσαν στην πισίνα, εγώ έκατσα λίγο να χρησιμοποιήσω το ίντερνετ, κι όταν μαζευτήκαμε πήγαμε να φάμε. Τα εστιατόρια του ξενοδοχείου ήταν πολύ ακριβά, στο μπουφέ είχαμε δικαίωμα πρόσβασης…την επόμενη παρότι είχαμε τη διάθεση να πληρώσουμε, οπότε βγήκαμε έξω. Καταλήξαμε στο hooters, όπου το φαγητό ήταν ΟΚ και το θέαμα… πιο ΟΚ! Για να έρθουμε στα ίσα μας πήγαμε βολτίτσα… Τι βολτίτσα δηλαδή, βολτάρα, το ξεφτιλίσαμε το θέμα, δεν ξέρω πόσες ώρες περπατούσαμε, πήγαμε να δούμε όλα αυτά τα διάσημα ξενοδοχεία για τα οποία τα έχουν γράψει κι άλλοι, δεν έχω να προσθέσω τίποτε. Συμφωνώ πως είναι κιτς (κάποια περισσότερο από άλλα) αλλά το θέαμα είναι πολύ ενδιαφέρον από αισθητικής, αρχιτεκτονικής κι επιχειρηματικής σκοπιάς. Η άποψη πως το Λας Βέγκας είναι χάσιμο χρόνου με βρίσκει αντίθετο: δεν ήταν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του ταξιδιού, αλλά είναι κι αυτό ένα αξιοθέατο που προσφέρει γέλιο, food for thought και μπόλικο ψυχογράφημα αυτού του παζλ που λέγεται αμερικάνικη κοινωνία. Άσε που το να κερδίσεις στο blackjack και τη ρουλέτα παραείναι εύκολο, αρκεί να ξέρεςι να σταματάς, να μην πίνεις και να κάνεις focus στο τραπέζι κι όχι στο ντεκολτέ της κυρίας που σερβίρει.

Θέλαμε να πάμε και σε κανένα στριπτιτζάδικο, αλλά τα πόδια μας δε μας κρατούσαν πια, ειδικά τους δύο ήρωες που τράβηξαν και το κουπί της οδήγησης., πάνω από 500 χιλιόμετρα και σήμερα έκαναν οι άνθρωποι όσο εγώ καθόμουν και θαύμαζα τα τοπία ή ξεκοκάλιζα το "Why did the Soviet Union Collapse?" στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου. Μήπως έπρεπε να φτιάξει κανένα σοσιαλιστικό Βέγκας ο Γκορμπατσόφ; Λιγότερο ξεφτίλα από τις διαφημίσεις της Pizza Hut που γύρισε θα ήταν και θα άφηνε και κανένα ψιλό στους νταβάριτς. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο όπου κερδίσαμε τα πρώτα ψιλά (τα υπόλοιπα το επόμενο πρωί) και πέσαμε για ύπνο στα τρίπατα στρώματα (η πολλή χλίδα κάνει κακό λέω εγώ, αλλά ποιος με ακούει…) του MGM.
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.798
Likes
18.600
Δυο παρατηρήσεις σχετικά με το τζόγο Γιώργο:

1. Ποια αμερικάνικη νοοτροπία? Ο πίνων μεθά και ο παίζων χάνει. Έχεις πάει καθημερινή πρωϊ στο πάρκινγ του Mont Parnes να δεις τι γίνεται από αυτοκίνητα? Δεν υπάρχει εθνικότητα στο τζόγο...όλοι χαμένοι & καμμένοι....

2. Το ότι κερδίσατε όπως λες είναι καθαρά θέμα τύχης....καταλαβαίνεις και εσύ ότι μαθηματικά το καζίνο δε κερδίζεται και ότι έτυχε να κερδιζετε αρχικά ώστε να σταματήσετε κερδισμένοι....οι νόμοι των πιθανοτήτων είναι αμείλικτοι φίλε μου και τα καζίνο οι καλύτεροι φίλοι τους...


Τέλος, πολύ θα με ενδιέφερε μία σύγκριση Ντουμπάι - Λας Βέγκας, γιατί έχω βαρεθεί να διαβάζω απαξιωτικά σχόλια για το Ντουμπάι γιατί λέει "είναι εντελώς τεχνητό", λες και το Βέγκας ή η Νέα Υόρκη είναι φυσικά φαινόμενα....

Υ.Γ. Ξέρω ότι εσύ δεν έχεις πάει Ντουμπάι, αν κάποιος άλλος έχει άποψη, ας μας την χαρίσει....πολύ με ενδιαφέρει η συγκεκριμένη σύγκριση.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.061
Μέλη
38.910
Νεότερο μέλος
giota789

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom