ΗΠΑ «Δεν πιστεύω να σας πηγαίνει ο Γιώργος σε τίποτα ερημιές…»

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.687
Likes
50.580
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα

Το πρωινό στο Strater ήταν πέντε αστέρων και για μια φορά ήταν καλό που ξυπνήσαμε αργά, αλλά η πρωινή βόλτα στο Durango ήταν λιγότερο ενδιαφέρουσα από το αναμενόμενο, η πόλη το βράδυ φαινόταν πολύ πιο όμορφη. Ίσως πάλι απλά να φταίει το ότι δεν μπορούσα να περιμένω για να φτάσουμε στο Taos.

Tο όλο ταξίδι προγραμματίστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να συμπέσουμε με την ετήσια… λαοσύναξη και γιορτή των απανταχού Ινδιάνων των ΗΠΑ (και όχι μόνο), το διάσημο PowWow, που θα λάμβανε χώρα στο Taos, ή μάλλον σε μια κοιλάδα στα περίχωρα της πόλης. Η αλήθεια είναι πως ήμασταν προετοιμασμένοι για λίγο κιτς, αρκετή εμπορευματοποίηση και ίσως λίγο φολκλόρ και μάλλον ήμασταν προετοιμασμένοι για την απογοήτευση του ταξιδιού, αν κι ενδόμυχα εγώ τουλάχιστον - που επέμενα στο να «χτιστεί» όλο το ταξίδι γύρω από το PowWow - έλπιζα να είναι από τα από τα δυνατότερα σημεία του.

Η διαδρομή μέχρι το Τάος ήταν μάλλον αδιάφορη, ειδικά μετά τα τοπία των προηγούμενων ημερών, χώρια που η ζέστη ήταν απωθητική. Φτάσαμε στο χώρο του PowWow γύρω στις 4. Το πρώτο πράγμα που αντικρίσαμε ήταν παλιά αυτοκίνητα με Ινδιάνους οδηγούς να συνωστίζονται σε μια είσοδο πάρκιγκ-φάρμας με δυο μεγάλες ξύλινες πόρτες. Μπήκαμε μέσα και δυο νέοι Ινδιάνοι μας υπέδειξαν πού να παρκάρουμε μέσα στο χωράφι που είχε μετατραπεί σε χώρο παρκαρίσματος. Στη μέση του… χωραφιού υπήρχε ένας μεγάλος κύκλος γκαζόν, περιμετρικά του οποίου είχαν στηθεί μερικές δεκάδες σκηνές. Βγαίνοντας από το αμάξι ακούσαμε ένα τραγούδι από άναρθρες αλλά ρυθμικότατες κραυγές, συνοδευόμενο από το κυμβαλισμούς με φοβερή ένταση. Πλησιάζοντας είδαμε ένα απίστευτο θέαμα: Κάτω από κάθε σκηνή κάθονταν Ινδιάνοι σε κυκλικούς σχηματισμούς, έχοντας στη μέση τεράστια ταμπούρλα. Ήταν χωρισμένοι ανά φυλές, με κάθε περιοχή ή πολιτεία να καταλαμβάνει και από μία σκηνή, ενώ ήταν όλοι τους ντυμένοι παραδοσιακά με φτερά στα μπατζάκια των δερμάτινων παντελονιών τους, εκπληκτικά πολύχρωμες στολές με χρυσά νομίσματα να κρέμονται στο πέτο τους, άλλοι είχαν τατουάζ, άλλοι φορούσαν «περικεφαλαίες» από φτερά, κάποιες γυναίκες είχαν φούστες με κρόσσια, άνδρες με γιλέκα από βούβαλο κρατούσαν σκήπτρα και μαγκούρες με κέρατα ζώων. Η Σκηνή η οποία «τραγουδούσε» αποτελούσε το κέντρο της προσοχής, ενώ δυο οργανωτές τους παραχωρούσαν ένα μικρόφωνο το οποίο τοποθετούσαν πάνω από το ταμπούρλο και γύρω του άρχιζαν να τραγουδούν ρυθμικά σε ένα ρυθμό που προκαλούσε ανατριχίλα. Το τραγούδι τους κράτησε περίπου πέντε λεπτά, οπότε και καταχειροκροτήθηκαν από τις υπόλοιπες ομάδες/σκηνές και οι διοργανωτές μεταφέρθηκαν στην επόμενη σκηνή. Τους παρουσίασαν (αν θυμάμαι καλά ήταν Απάτσι από το Κολοράντο) κι άρχισαν κι αυτοί με τη σειρά τους. Το να βλέπεις καμιά εικοσαριά Ινδιάνους να τραγουδούν σε απόλυτο συγχρονισμό σε ένα ερημικό τοπίο στη μέση του πουθενά, ντυμένους παραδοσιακά και να βρίσκονται σε έκσταση παίζοντας ένα εκκωφαντικό αλλά εθιστικό ταμπούρλο ήταν ίσως η δυνατότερη εικόνα που έχω από τις ΗΠΑ μαζί με το απίθανο gospel στο Χάρλεμ.

Και μετά… σταμάτησαν! Ο οργανωτής είπε κάτι σε μια γλώσσα που φυσικά δεν καταλάβαμε κι όλοι σηκώθηκαν και φάνηκε να κάνουν διάλειμμα. Ρώτησα ένα Ινδιάνο (έτσι κι αλλιώς οι λευκοί ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα) και μου έγνεψε φιλικά να δω ένα πρόγραμμα που ήταν κολλημένο στον τοίχο, το οποίο υποδείκνυε πως μόλις είχε ολοκληρωθεί ο «Διαγωνισμός Ταμπούρλου», ακολουθούσε «Διάλειμμα για Μεσημεριανό» κι αργότερα θα γινόταν η «Μεγάλη Είσοδος». Μεγάλη Είσοδος! Καλό ακούγεται αυτό, σκέφτηκα, ενώ προσπαθούσα να συνέλθω από το θέαμα των εκατοντάδων Ινδιάνων που έκαναν πικνίκ κάτω από έναν απειλητικά μολυβί ουρανό. Πήγαμε κι εμείς για μεσημεριανό, παίρνοντας θέση σε μια μεγάλη ουρά μεγαλόσωμων Ινδιάνων. «Από πού είστε εσείς, παιδιά;», μας ρώτησε ένας φιλικότατος τυπάς που γούρλωσε τα μάτια όταν του είπαμε ότι η περίεργη γλώσσα που μιλούσαμε είναι ελληνικά. Η αλήθεια είναι πως οι λευκοί ήταν ελάχιστοι και οι μόνοι ξένοι που είδαμε ήμασταν… εμείς και δυο Γερμανίδες με καυτά σορτς.

Οι Γερμανίδες μπορεί να ήταν καυτές, αλλά ο ουρανός δε μας τα έλεγε και πολύ καλά. Οι πρώτες χοντρές σταγόνες άρχισαν να πέφτουν πάνω μας με τη δύναμη ενός ισχυρότατου ανέμου που δεν έχω ιδέα από πού ήρθε. Οι Ινδιάνοι δε φαινόταν να σκιάζονται και πολύ αλλά σε λίγα δευτερόλεπτα άρχισε να δείχνει καρέκλες κι εμείς ακόμη στεκόμασταν στην ουρά για το μεσημεριανό, με αποτέλεσμα να γινόμαστε μούσκεμα. Το σκεφτήκαμε να γυρίσουμε στο αμάξι, αλλά ήταν κρίμα να μη φάμε αφού το μεγαλύτερο μέρος της ουράς το είχαμε κάνει ήδη και στο κάτω-κάτω οι περισσότεροι Ινδιάνοι δεν πολυασχολούνταν με τη βροχή, μερικοί μάλιστα συνέχισαν να τρώνε καθισμένοι στο έδαφος. Αυτός που σίγουρα δε μάσαγε με τίποτα ήταν ο θηριώδης Ινδιάνος ψήστης που ακάθεκτος συνέχιζε να βάζει κομμάτια βούβαλου στην ψησταριά του. Ήρθε η σειρά μας, μας σέρβιραν κι εμάς βούβαλο (!), σαλατίτσα με παντζάρια, ψωμί, λίγα μακαρόνια και κάτι περίεργα γλυκά σε πλαστικό πιατάκι κι όταν ρώτησα που πληρώνουμε μου γνωστοποίησαν πως είναι “free of charge, this is on the community”. Όσο πάει τη συμπαθώ και περισσότερο αυτή την community…

Βλέποντας ότι εξακολουθεί να βρέχει πολύ δυνατά αποφασίσαμε να φάμε στο όρθιο κάτω από τη σκηνή μέχρι να κοπάσει η βροχή. Εκεί γνωρίσαμε κι ένα ωραιότατο ζευγάρι Ινδιάνων. Ο τύπος ήταν Pueblo και η εκθαμβωτική κοπέλα του ανήκε στη φυλή των Navajo. Το παλικάρι μιλούσε γιαπωνέζικα, εβραϊκά, ισπανικά μεταξύ άλλων, ήταν πρώην δάσκαλος και νυν επαγγελματίας χορευτής και η συζήτηση μαζί του ήταν πολύ ευχάριστη. Μας εξήγησε πως ήμασταν τυχεροί που βρισκόμασταν στο συγκεκριμένο PowWow, αφού κατ’ αυτόν είναι το καλύτερο στη χώρα, μας μίλησε για το πώς οι Pueblo έκαναν τη ζωή των Ισπανών πατίνι και κατάφεραν να αποφύγουν το δράμα του αλκοολισμού που κατέστρεψε άλλες κουλτούρες όπως αυτή των Σιου, πως ο ίδιος ξεκίνησε να πηγαίνει σε PowWow από μικρή ηλικία με τον πατέρα του και πως ο χορός που θα κάνουν στη «Μεγάλη Είσοδο» έχει πολύ απλά βασικά βήματα, αλλά ο καθένας προσθέτει δικές του κινήσεις. «Αυτό που θα δείτε εδώ σε λίγο θα σας αφήσει άφωνους», μας είπε όλο ενθουσιασμό. Αυτό που με ανησυχούσε πάντως, ήταν η βροχή. «Κοίταξε, όσο κι αν βρέχει, εμείς θα χορέψουμε τουλάχιστον μέχρι τα μεσάνυχτα. Άλλωστε ο σκοπός της όλης τελετής αυτός ήταν: λόγω έλλειψης νερού, οι Ινδιάνοι μαζεύονταν για να κάνουν το χορό της βροχής, παρακαλώντας τη φύση να τους χαρίσει νερό. Αφού καταφέραμε σήμερα να βρέχει στην έρημο καλοκαιριάτικα, μάλλον κάτι κάνουμε σωστά, έτσι δεν είναι;», με ρώτησε με νόημα.
Η βροχή χαλάρωσε για λίγο, γυρίσαμε στο αμάξι για να αλλάξουν μπλουζάκι οι άλλοι προς αποφυγή κρυώματος και αποφασίσαμε στη μιάμιση ώρα που μας απέμενε να πάμε να δούμε το Taos Pueblo, τον πιο ζωντανό παραδοσιακό οικισμό Pueblo στην Αμερική. Το βρήκαμε πολύ εύκολα, αλλά ήταν κλειστό, αφού φτάσαμε αργά και όλοι φαίνεται να πήγαν στο PowWow. Ο τύπος στην είσοδο πάντως μας άφησε να μπούμε στην κοινότητα (και δωρεάν μάλιστα) με τη δέσμευση πως δε θα βγάζαμε φωτογραφίες. Η αρχιτεκτονική θυμίζει κάτι από Μαλί ή Σουδάν, η κεντρική πλατεία είναι τεράστια αλλά δυστυχώς δε μπορέσαμε να τη δούμε σε πλήρη λειτουργία, ενώ η εκκλησία είναι από τις πιο περίεργες που έχω δει. Περπατήσαμε λίγο τα στενάκια κι επιστρέψαμε στο PowWow, αφού θα άρχιζε πάλι η τελετή.

Τελικώς δεν άρχισαν στην ώρα τους, οπότε είχαμε χρόνο να φάμε παγωτό, να ψωνίσουμε μπλουζάκια με ινδιάνικο περιεχόμενο και μπόλικη ειρωνεία (ειδικά για τον αποδεκατισμό των αυτοχθόνων από τους «πολιτισμένους» Ευρωπαίους), αλλά οι πιο όμορφες εικόνες ήταν γύρω από τον «τελετουργικό κύκλο»: Ινδιάνοι που φορούσαν τις παραδοσιακές στολές τους για να ξεκινήσουν το χορό, μια υπέργηρη μαμά που έφτιαχνε τις πλεξούδες της κόρης της, ένα γκρουπ που έκανε «προθέρμανση» για τους τελετουργικούς ψαλμούς, το ζεύγος των δύο «σοφών» που κάθονταν αγέρωχοι μπροστά από το κέντρο του κύκλου, όλα αυτά κάτω από έναν ουρανό με φανταστικά σύννεφα κατά το ηλιοβασίλεμα μας έδωσαν την ευκαιρία να βγάλουμε καταπληκτικές φωτογραφίες. Οι Ινδιάνοι όχι απλά δεν είχαν πρόβλημα, αλλά ψιλογούσταραν κιόλας, άλλωστε οι λευκοί ήταν ελάχιστοι και δεν υπήρχε η αίσθηση της ατμόσφαιρας του τσίρκου, κάθε άλλο, όλα έμοιαζαν με έναν τεράστιο εορτασμό θρησκευτική φύσεως.

Πήραμε θέσεις όσο πιο κοντά μπορούσαμε, άλλωστε θέσεις για τους θεατές δεν υπήρχαν, με δεδομένο πως το PowWow είναι σχεδιασμένο για τους συμμετέχοντες, αφού έτσι κι αλλιώς όλοι με κάποιο τρόπο συμμετέχουν. Η τελετή της «Μεγάλης Εισόδου» ξεκίνησε με την παρουσίαση του αντικυβερνήτη της Αριζόνα, του προέδρου της κοινότητας του Taos (που μίλησε στη γλώσσα των Pueblo), του γηραιότερου παρόντα Ινδιάνου και άλλων προσωπικοτήτων και μετά… παρέλαση μπροστά στους γηραιότερους της φυλής, χορός, κυμβαλισμοί και απίστευτο χρώμα σε ατμόσφαιρα κατάνυξης. Γέροι, νέοι, παιδιά, γυναίκες, Σιου, Απάτσι, Pueblo, Navajo όλοι με τάξη αρχίσουν να παρελαύνουν μπροστά μας, ενώ τα τύμπανα συνεχίζουν να παίζουν ρυθμικά και το τραγούδι προσδίδει ένα τόνο ανατριχίλας. Περιμέναμε κάτι κιτς και βρεθήκαμε μπροστά σε αρχέγονες εικόνες και ήχους, καλύτερα δε γινόταν. Οι στολές κάθε φυλής ήταν πολύ διαφορετικές, αλλά ο βηματισμός και ο χορός ήταν ομοιογενής. Ορισμένοι χορευτές βρίσκονταν σε trance πριν καλά-καλά φτάσουν στο κέντρο του κύκλου, ανάμεσά μας και ο φίλος που γνωρίσαμε κάτω από τη σκηνή του φαγητού με την κοπέλα του, ντυμένος με φτερά, ένα τεράστιο κολιέ με δόντια ζώων, πολύχρωμο μοϊκανέζικο κούρεμα κι ένα χορό σε έκσταση, το παλικάρι φαινόταν ότι ζούσε γι’ αυτό. Δεν έχει νόημα να κάτσω να περιγράψω τι είδαμε τις επόμενες δύο ώρες, αλλά φύγαμε λίγο πριν νυχτώσει, προκειμένου να βρούμε το ξενοδοχείο μας πριν νυχτώσει.

Περάσαμε στα γρήγορα από την πόλη του Τάος, στο κεντρικό κομμάτι της οποίας ακόμη και τα μοντέρνα κτίρια έχουν κτιστεί με τεχνοτροπία ανάλογη του Taos Pueblo, και φτάσαμε στη διπλανή πόλη, όπου είχαμε κλείσει δωμάτιο σε ένα φτηνό μοτέλ, το οποίο αποδείχθηκε τεράστιο στούντιο με κουζίνα και ινδιάνικη αρχιτεκτονική. Απέναντί μας υπήρχε Walmart, για τα οποία τόσα είχα ακούσει και ήθελα να τα δω από κοντά. Βέβαια για τις κατηγορίες σχετικά με τις αμαρτίες του συγκεκριμένου γίγαντα δεν έμαθα τίποτε, όμως ο τρόπος λειτουργίας έχει ενδιαφέρον, όπως και η πολιτική τιμών. Καληνυχτίσαμε τον θλιβερά υπέρβαρο συμπαθέστατο ρεσεψιονίστ και πήγαμε για ύπνο συζητώντας το θέμα της παχυσαρκίας στις ΗΠΑ (το οποίο είναι εξίσου αν όχι περισσότερο σοκαριστικό στην κοινότητα των αυτοχθόνων).
 
Last edited:

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.785
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
... οτι καλυτερο για μια Καλη μερα....νασε καλα....:clap:
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
μας εφτιαξες πρωι πρωι!
αντε ανυπομονουμε για την ιστορια σου απο την ανταρκτικη!!!και οταν λες ανταρκτικη...τι εννοεις καλο μου????που θα μενεις?στους παγους?
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
και εννοειται οτι περιμενουμε και την συνεχεια της ιστοριας σου απο την αμερικη!!!!
 

ipanag

Member
Μηνύματα
316
Likes
151
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Η πτήση είχε καθυστέρηση, αλλά τελικώς πρόλαβα μια χαρά. Η επόμενη ανησυχία ήταν αν θα με άφηναν να μπω στις ΗΠΑ, διότι την προηγούμενη φορά που το επιχείρησα (έχοντας πάντα αμερικάνικη βίζα) δε μου επετράπη η είσοδος στη χώρα, πιθανόν λόγω της «ύποπτης διαδρομής» (Αβάνα-Παναμάς-Βενεζουέλα-Κολομβία), πιθανόν λόγω πρότερου βίου (…), πιθανόν λόγω «εξωτικών» χωρών στο διαβατήριό μου, δε θα μάθω ποτέ, δε σου εξηγούν κιόλας. Έφτασα στο Χιούστον μια χαρά, πέρασα και τον έλεγχο διαβατηρίων αφού μου έγινε παρατήρηση διότι δεν είχα τη διεύθυνση του ξενοδοχείου όπου θα έμενα (το όνομα δεν αρκεί, θέλουν και διεύθυνση) και μετά… φυσικά έγινα singled out, με απομόνωσαν δηλαδή για να μου ψάξουν όλα τα πράγματα, (ξεφύλλισμα και ανάγνωση των περιεχομένων παρακαλώ!) όπως γίνεται πάντα όταν πηγαίνω στην Αμερική. Για πρώτη φορά πάντως δε με έβαλαν γδυθώ τσίτσιδος και ο υπάλληλος ήταν ευγενέστατος, βρήκε κάτι βιβλία και μου έπιασε την κουβέντα (κλασικό «ψάρεμα» των υπαλλήλων ασφαλείας αλλά ευγενέστατος πραγματικά) και σε 20 λεπτάκια με άφησαν να φύγω.
Kαλά γιατί τόσο άσχημα με τις ΗΠΑ? Τι έχεις κάνει και σε ψάχνουν, γιατί φαντάζομαι μόνο με σκουρόχρωμους κάνουν έτσι

Προσγειώθηκα στο Φοίνιξ, την αδιάφορη πρωτεύουσα της Αριζόνα, όπου το μικρό αλλά λειτουργικό αεροδρόμιο έχει την πρωτοτυπία ότι στο χώρο παραλαβής αποσκευών μπαίνει όποιος περαστικός θέλει, αφού η έξοδος προς την πόλη είναι ορθάνοιχτη. Μπαίνει δηλαδή ένας περαστικός, παίρνει και καμιά βαλίτσα πριν φτάσουν οι επιβάτες και δεν τρέχει και τίποτε…
Νομίζω το έχουν ξανακούσει και για άλλα αεροδρόμια των ΗΠΑ ... αλλά το έχω δει και εγώ στο Sydney
Σε αρκετές σοβιετικές χώρες πάντως κάνουν το λογικό, σου ζητάνε το χαρτάκι και τσεκάρουν με την αποσκευή.


Ωραία πάντως ... περιμένω και NYC, από σένα ειδικά μ'ενδιαφέρει αρκετά!
 

taxidakia

Member
Μηνύματα
285
Likes
51
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Άνδεις ξανά
"Για πρώτη φορά πάντως δε με έβαλαν γδυθώ τσίτσιδος "

????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.687
Likes
50.580
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
:oops: Ευχαριστώ για τα καλά σχόλια.

  • eva_kas: Στην Ανταρκτική μένει κανείς σε παγοθραυστικό, είναι σε φάση κρουαζιέρα, αλλά κατεβαίνεις και με βάρκες, περπατάς, κάνεις diving, βλέπεις πανίδα, κάνεις καγιάκ κλπ. Η διαμονή είναι σε καμπίνες στο πλοίο, πάντως.
  • ipanag: Ναι, συνήθως στους ελέγχους σταματάνε Πακιστανούς και λοιπούς σκουρόχρωμους, συνήθως από μουσουλμανικές χώρες. Εγώ νομίζω πως ξέρω τι από το... παρελθόν μου με κατατάσσει στους υπόπτους, αλλά όπως καταλαβαίνεις δε θέλω να το συζητήσω δημόσια σε φόρουμ, πάντως δεν είναι τίποτε ποινικό. Στο κάτω-κάτω, δικιά τους είναι η χώρα και παίρνουν ό,τι μέτρα ασφαλείας θέλουν. Πιο πολύ με εκνευρίζει η πολυεθνική που δεν αφήνει το φίλο μου το Χ να πληρωθεί τις υπερωρίες του και να πάρει τις άδειες που ορίζει ο νόμος, παρά τα ίσως υπερβολικά μέτρα ασφαλείας σε μια χώρα που αν θες πας, αν δε θες δεν πας. Πήγα με πλήρη επίγνωση ότι έχουν το δικαίωμα να μου αρνηθούν την είσοδο, όπως άλλωστε σου ξεκαθαρίζουν κι όταν βγάζεις τη βίζα. Για τις σοβιετικές χώρες όπου σου ζητάνε το απόκομμα αποσκευής... πρόσθεσε και την Κούβα, μάλλον η αποσοβιετικοποίηση δεν ολοκληρώθηκε ακόμη! Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον, θα γράψω και για τη ΝΥ, πρώτη μου φορά ήταν εκεί...
  • taxidakia: Η πρώτη μου "γνωριμία" με τις καταπληκτικές υπαλλήλους της Υπηρεσίας Μετανάστευσης ήταν λίγες εβδομάδες μετά την 11η Σεπτέμβρη, οι αρχές στα αεροδρόμια διακατέχονταν από μια αντιτρομοκρατική υστερία και μου ζητήθηκε να βγάλω όλα μου τα ρούχα, μου έσπασαν και κάτι πιάτα από τη Σκύρο που πήγαινα στην κοπέλα μου, μου ζήτησαν να βγάζω φωτογραφίες με τη φωτογραφική μου μηχανή για να βεβαιωθούν πως δεν έχε μέσα βόμβα κλπ. Δεν είναι από τα πράγματα που μπορούν να χαλάσουν τη διάθεσή μου. Απλά όποτε μπαίνω στις ΗΠΑ προσέχω ώστε το connecting flight να έχει τουλάχιστον 4 ώρες διαφορά, ώστε να υπάρχει χρόνος για συνεντεύξεις, ψαξίματα κλπ διότι αυτά γίνονται στο αερδόμιο πρώτης άφιξης κι όχι στον τελικό προορισμό. Και στην έξοδο από Ιαπωνία προς Κίνα είχα ανάλογη εμπειρία, αλλά εκεί είχε πέσει πολύ γέλιο...ωραία ιδέα μου έδωσες, θα γράψω κι εκείνη την ιστοριούλα, πλάκα είχε με ιρανικά βιβλία, βορειοκορεάτες ταξιδιωτικούς πράκτορες και... ιντερνετικούς πορνοστάρ. Προσεχώς!
Δε με βλέπω να την τελειώνω την ιστορία... τουλάχιστον αν προλάβαινα να φτάσω στους Ινδιάνους με τους χορούς της βροχής... Θα δούμε, πρέπει να φτιάξω και βαλίτσες, να βάλω και καμιά ντουζίνα ρολά χαρτιού υγείας διότι πλέον μας τελείωσε και αυτό την Κούβα, μέχρι το Δεκέμβριο:
Video - Breaking News Videos from CNN.com
Ο -σοβαρός- κατά τ' άλλα κύριος Ζακαρία ξέχασε να αναφέρει το εμπάργκο... Εντάξει η οργάνωση στην Κούβα είναι για τα μπάζα, αλλά άμα αφήνανε και οι καλοί μας γείτονες κανένα καράβι να μπει στο λιμάνι της Αβάνας, καμιά αμερικάνικη εταιρεία να επενδύσει και τους πολίτες της να πάνε διακοπές και να καταναλώνουν τα απαγορευμένα κουβανικά προϊόντα (ρούμι, πούρα, ζάχαρη) μάλλον θα είχαμε κωλόχαρτα, έτσι δεν είναι;

Μιας που το κάναμε Ομόνοια το ποστ... να αναφέρω και τους πανέξυπνους Έλληνες που συνελήφθησαν στην Κούβα για διακίνηση ναρκωτικών:
Στις φυλακές της ΞšΞΏΟΞ²Ξ±Ο‚ δύο ΞˆΞ»Ξ»Ξ·Ξ½Ξ΅Ο‚ Ξ³ΞΉΞ± ναρκωτικά - ΕΑΞ?online ΕιδΞ?σΡις

Εύγε, την καλύτερη χώρα βρήκανε να διαλέξουνε για μεταβατικό σταθμό, πού νομίζανε ότι πάνε, στο Μεξικό; Δεν παίζουνε στην Κούβα με τέτοια... Όχι τίποτε άλλο, αλλά όταν θα τους βάλουνε να αφοδεύσουν και τα σακουλάκια θα είναι και ασκούπιστοι οι λεβέντες...

Σοβαρεύομαι κι επιστρέφω στην αφήγηση...
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.697
Likes
6.676
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Οπως παντα πολυ ενδιαφερουσα η αφηγηση σου Χορχε ...
ειδικα αυτες οι πολιτειες της Αμερικης με ενδιαφερουν πολυ για μελλοντικο ταξιδι ....

Ευχαριστω για το τιπ σχετικα με το χαρτι στη Κουβα ....
Βρηκα τι δωρο θα παρω για τη πεθερα !!!!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.687
Likes
50.580
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Στο Truxton (πάντα πάνω στην 66) βάλαμε βενζίνη σε ένα παππού που φαινόταν σα να έχει βγει από ταινίες γουέστερν, συνεχίσαμε με τα ερημικά τοπία μέχρι το Kingman, αλλά αντί να συνεχίσουμε βόρεια για Las Vegas από εκεί, αποφασίσαμε να πάμε λίγο πιο νότια για να δούμε το… καουμπόικο Oatman. Πριν φτάσουμε όμως εκεί, το πραγματικό αξιοθέατο ήταν η διαδρομή: ξαφνικά η άσφαλτος χαλάει και θυμίζει ελληνικούς επαρχιακούς δρόμους του ‘80, τα αραιά σπίτια χάνονται, βλέπεις μόνο τροχόσπιτα στη μέση του πουθενά με σκουριασμένα γραμματοκιβώτια από την εποχή του Νώε, κάκτοι κάνουν την εμφάνισή τους, ο δρόμος αποκτά υψόμετρο και προσφέρει πανέμορφες θέες πάνω από τα βράχια και πλέον δε βλέπουμε ούτε ένα αμάξι. Αυτή είναι η πραγματική 66, με την αίσθηση εγκατάλειψης και της απέραντης ερημιάς στο δρόμο να σε κυριεύει, απούσα από τον ταξιδιωτικό οδηγό μας αυτή η διαδρομή, μάλλον γι’ αυτό και είμαστε εντελώς μόνοι. Κι αν πάθουμε καμιά βλάβη στη μέση του πουθενά τι γίνεται; Σιγά μην πάθουμε βλάβη, λέω, ενώ η φράση της ανήσυχης μαμάς του Χ θα μας συνοδεύει για τις επόμενες δύο εβδομάδες: «δεν πιστεύω να σας πηγαίνει ο Γιώργος σε τίποτε ερημιές!». Όχι καλέ… Ειδικά στη Γιούτα μες στον πολιτισμό ήμασταν…


Το Oatman επίσης άξιζε το detour… Κτίρια βγαλμένα από το Λούκυ Λουκ, σαλούν με χιλιάδες μονοδόλαρα να κρέμονται από την οροφή, γαϊδουράκια που απέμειναν από την εποχή που τα χρησιμοποιούσαν στο γειτονικό χρυσορυχείο και πλέον μπουκάρουν και στα μαγαζιά (!), μέχρι και κιτς ψεύτικη μονομαχία με καουμπόηδες είχε, που ευτυχώς τη χάσαμε. Πλην της κατανοητής εμπορευματοποίησης, υπάρχει και η ακατανόητη αμερικάνικη εμμονή στο αυτοκίνητο. Η πόλη έχει όλο κι όλο ένα δρομάκο με αρκετά ιστορικά ξύλινα κτίρια, τα οποία όμως επισκιάζονται από τα τερατώδη τζιπ των ντόπιων κατοίκων/εργαζομένων/επισκεπτών. Είναι τόσο δύσκολο να απαγορεύσουν το παρκάρισμα μπροστά από το πανέμορφο σαλούν του 1882; Δεν είναι, όπως θα μας αποδείξει το καταπληκτικό Tombstone καμιά δεκαριά μέρες αργότερα…

Συνεχίσαμε για το Topock όπου το GPS (πού είσαι mio gps να με καμαρώσεις… έμαθα κι εγώ τι είναι το gps κι ας μην ξέρω να οδηγώ…) μας εγκατέλειψε διότι μπήκαμε στην Καλιφόρνια η οποία δεν περιλαμβανόταν στους χάρτες του… Μπήκαμε λοιπόν στην Καλιφόρνια, βγήκαμε, ξαναμπήκαμε, μετά νομίζαμε ότι βρήκαμε αλλά πάλι μέσα ήμασταν, μέχρι που μας υπέδειξε ένας καλός άνθρωπος το δρόμο για Νεβάδα.

Μπαίνοντας στη Νεβάδα μας μένει πολύς δρόμος μέχρι το Las Vegas, ατέλειωτη ευθεία όπου μάλιστα γίνονται και έργα, σα να μη μας έφτανα τα γελοιωδώς χαμηλά όρια ταχύτητας των ΗΠΑ. Πάντως η μονοτονία του τοπίου σπάει από τα καζίνο, τα οποία ξεκινούν με το που μπαίνει κανείς στη Νεβάδα, από τις ταμπέλες που σε προτρέπουν «να δοκιμάσεις και συ μια καραμπίνα, τώρα σε προσφορά!» (ε, να πάρουμε μία να έχουμε, μπορεί να μας χρειαστεί, π.χ για το Βύντρα) και από την εμφανή παρουσία των Ινδιάνων-καζιναρχών. Κάπου εκεί στο πουθενά είχα και τη φαεινή ιδέα να σταματήσουμε να φάμε σε εστιατόριο υπέρβαρων Ινδιάνων με «ινδιάνικο» μενού… τρελή αποτυχία, αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη.

Η άφιξη στο Βέγκας έγινε το απογευματάκι. Ο Χ έχει κλείσει δωμάτιο στο MGM, το οποίο σύμφωνα με τη Wikipedia είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ξενοδοχείο στον κόσμο. Επειδή είναι Δευτέρα, το κόστος είναι πολύ λογικό, μόλις 128$ για το τρίκλινο (με τη σημερινή ισοτιμία βγαίνει 30ευρώ το άτομο), αν είχαμε πάει την προηγούμενη ήταν τριπλάσια, αλλά είπαμε: ο προγραμματισμός έγινε πολύ καιρό πριν (πράγμα που δε συνηθίζω να κάνω, πάντως) κι έτσι όλα αυτά είχαν προβλεφθεί, να ευλογήσουμε και τα γένια μας λιγάκι…

Μπαίνοντας στο πελώριο (και κεντρικότατο) MGM νιώθει κανείς ολίγον βλάχος, ομολογώ πως ρεσεψιόν με είκοσι άτομα δεν είχα ξαναδεί, ενώ τα λούσα, τα χρυσά (αλλά και αληθινά σε γυάλα!) λιοντάρια έχουν ως στόχο να θαμπώσουν τον επισκέπτη, πράγμα που με εμάς τουλάχιστον το κατάφεραν. Λόγω αντικειμένου σπουδών και πρότερης εργασιακής εμπειρίας, με ενδιέφερε πολύ ο τρόπος διοίκησης ενός τόσο μεγάλου ξενοδοχείου. Οι τύποι είναι απίστευτα αποτελεσματικοί, το ξενοδοχείο –όπως σωστά παρατήρησε ο Α- λειτουργεί σαν αεροδρόμιο, με εντελώς διαφορετικά sections, τα δωμάτια είναι πολυτελή, αλλά εν τέλει φαίνεται ότι ο στόχος του ξενοδοχείου είναι να σε κρατήσει μέσα: οι διάδρομοι είναι δαιδαλώδεις και περνούν μέσα από όλα τα καζίνο του ισογείου (δεν υπάρχει δηλαδή μια βασική αίθουσα καζίνο, το καζίνο είναι… όλοι οι ενδιάμεσοι χώροι ανάμεσα σε μαγαζιά, τουαλέτες, εστιατόρια, ρεσεψιόν κλπ) ώστε να «τσιμπήσεις» και να κάτσεις να παίξεις σε ένα τραπέζι ή ένα κουλοχέρη. Κι άμα κάτσεις, υποτίθεται πως δε σηκώνεσαι, διότι λίγο ο τζογαδόρικος εθισμός, λίγο οι σιλικονάτες που σερβίρουν δωρεάν ποτά σε όποιον παίζει (άμα είναι πιωμένοι πού να κερδίσουν οι άνθρωποι; ), λίγο η έλλειψη ρολογιών και φώτων… περνάει η μέρα κι ακόμη εκεί είσαι. Ενδιαφέρουσα προσέγγιση μάρκετινγκ χωρίς αμφιβολία, αλλά φοβάμαι (ή μάλλον ελπίζω) πως πιάνει μόνο σε λαούς με την αμερικάνικη νοοτροπία. Θέλω να πω, εμείς ως Ευρωπαίοι που κάτσαμε να παίξουμε, βάλαμε ένα στόχο: να διπλασιάσουμε ένα συγκεκριμένο ποσό το οποίο ποντάραμε, κι αν το χάναμε θα φεύγαμε, χωρίς να κάνουμε χρήση των ΑΤΜ που τόσο βολικά βρίσκονται δίπλα στους κουλοχέρηδες. Ο Αμερικανός όμως έχει άλλη νοοτροπία: τη νοοτροπία του winner takes it all, double or nothing, do or die και λοιπά εμπριμέ. Έτσι κερδισμένο βγαίνει το καζίνο, το οποίο μαθηματικά θα σε κερδίσει αν κάτσεις πολύ ώρα να παίξεις. Αντίθετα, αν παίξεις λίγο και με σύστημα (π.χ το κόκκινο-μαύρο στη ρουλέτα) έχεις πολλές πιθανότητες να κερδίσεις, υπό την προϋπόθεση ότι θα βάλεις μόνος σου ένα όριο-φραγμό και θα σηκωθείς να φύγεις όταν το φτάσεις. Απόδειξη ότι το βράδυ και το επόμενο πρωί που παίξαμε κερδίσαμε και οι τρεις και τα συνολικά μας καθαρά κέρδη μάς πλήρωσαν το ξενοδοχείο, το ίντερνετ, τα πρωινά και τα φιλοδωρήματα που δώσαμε στο Βέγκας… Τσάμπα μας βγήκε το Βέγκας!

Τέλος πάντων, πριν παίξουμε πήγαμε να κάνουμε μια βολτίτσα στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου: τερατώδες αλλά άνετο, κιτσάτο αλλά με λούσα, λειτουργικό αλλά παγιδευτικό και πάνω απ’ όλα efficient, πραγματικά αξιοθαύμαστο το πώς καταφέρνουν να τα φέρνουν βόλτα με 5.000 δωμάτια και χιλιάδες άτομα να κυκλοφορούν σε όλα τα τμήματα όλο το εικοσιτετράωρο. Εντυπωσιακό το πόσο καθαρό είναι το όλο συγκρότημα με δεδομένο πως έχει μοκέτες αι κυκλοφορούν τόσοι μεθυσμένοι, άλλωστε το Βέγκας για τους Αμερικανούς είναι μια sin city.

Οι άλλοι έκατσαν στην πισίνα, εγώ έκατσα λίγο να χρησιμοποιήσω το ίντερνετ, κι όταν μαζευτήκαμε πήγαμε να φάμε. Τα εστιατόρια του ξενοδοχείου ήταν πολύ ακριβά, στο μπουφέ είχαμε δικαίωμα πρόσβασης…την επόμενη παρότι είχαμε τη διάθεση να πληρώσουμε, οπότε βγήκαμε έξω. Καταλήξαμε στο hooters, όπου το φαγητό ήταν ΟΚ και το θέαμα… πιο ΟΚ! Για να έρθουμε στα ίσα μας πήγαμε βολτίτσα… Τι βολτίτσα δηλαδή, βολτάρα, το ξεφτιλίσαμε το θέμα, δεν ξέρω πόσες ώρες περπατούσαμε, πήγαμε να δούμε όλα αυτά τα διάσημα ξενοδοχεία για τα οποία τα έχουν γράψει κι άλλοι, δεν έχω να προσθέσω τίποτε. Συμφωνώ πως είναι κιτς (κάποια περισσότερο από άλλα) αλλά το θέαμα είναι πολύ ενδιαφέρον από αισθητικής, αρχιτεκτονικής κι επιχειρηματικής σκοπιάς. Η άποψη πως το Λας Βέγκας είναι χάσιμο χρόνου με βρίσκει αντίθετο: δεν ήταν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του ταξιδιού, αλλά είναι κι αυτό ένα αξιοθέατο που προσφέρει γέλιο, food for thought και μπόλικο ψυχογράφημα αυτού του παζλ που λέγεται αμερικάνικη κοινωνία. Άσε που το να κερδίσεις στο blackjack και τη ρουλέτα παραείναι εύκολο, αρκεί να ξέρεςι να σταματάς, να μην πίνεις και να κάνεις focus στο τραπέζι κι όχι στο ντεκολτέ της κυρίας που σερβίρει.

Θέλαμε να πάμε και σε κανένα στριπτιτζάδικο, αλλά τα πόδια μας δε μας κρατούσαν πια, ειδικά τους δύο ήρωες που τράβηξαν και το κουπί της οδήγησης., πάνω από 500 χιλιόμετρα και σήμερα έκαναν οι άνθρωποι όσο εγώ καθόμουν και θαύμαζα τα τοπία ή ξεκοκάλιζα το "Why did the Soviet Union Collapse?" στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου. Μήπως έπρεπε να φτιάξει κανένα σοσιαλιστικό Βέγκας ο Γκορμπατσόφ; Λιγότερο ξεφτίλα από τις διαφημίσεις της Pizza Hut που γύρισε θα ήταν και θα άφηνε και κανένα ψιλό στους νταβάριτς. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο όπου κερδίσαμε τα πρώτα ψιλά (τα υπόλοιπα το επόμενο πρωί) και πέσαμε για ύπνο στα τρίπατα στρώματα (η πολλή χλίδα κάνει κακό λέω εγώ, αλλά ποιος με ακούει…) του MGM.
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.798
Likes
18.600
Δυο παρατηρήσεις σχετικά με το τζόγο Γιώργο:

1. Ποια αμερικάνικη νοοτροπία? Ο πίνων μεθά και ο παίζων χάνει. Έχεις πάει καθημερινή πρωϊ στο πάρκινγ του Mont Parnes να δεις τι γίνεται από αυτοκίνητα? Δεν υπάρχει εθνικότητα στο τζόγο...όλοι χαμένοι & καμμένοι....

2. Το ότι κερδίσατε όπως λες είναι καθαρά θέμα τύχης....καταλαβαίνεις και εσύ ότι μαθηματικά το καζίνο δε κερδίζεται και ότι έτυχε να κερδιζετε αρχικά ώστε να σταματήσετε κερδισμένοι....οι νόμοι των πιθανοτήτων είναι αμείλικτοι φίλε μου και τα καζίνο οι καλύτεροι φίλοι τους...


Τέλος, πολύ θα με ενδιέφερε μία σύγκριση Ντουμπάι - Λας Βέγκας, γιατί έχω βαρεθεί να διαβάζω απαξιωτικά σχόλια για το Ντουμπάι γιατί λέει "είναι εντελώς τεχνητό", λες και το Βέγκας ή η Νέα Υόρκη είναι φυσικά φαινόμενα....

Υ.Γ. Ξέρω ότι εσύ δεν έχεις πάει Ντουμπάι, αν κάποιος άλλος έχει άποψη, ας μας την χαρίσει....πολύ με ενδιαφέρει η συγκεκριμένη σύγκριση.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.061
Μέλη
38.910
Νεότερο μέλος
giota789

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom