Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ουγγαρία - Η μεγάλη είσοδος
- Η Βουδαπέστη ή η αποζημίωση
- Τα λουτρά
- Ένα καφέ διαφορετικό απο τα άλλα - Zoo Cafe
- H πρωτεύουσα της Σλοβακίας
- Στη Βιέννη
- Άρωμα Ανατολής
- Βιέννης συνέχεια
- Βιέννη ΙΙ
- Λίγη Αυστρία ακόμα
- H πρωτεύουσα της Σέρβικης Δημοκρατίας
- Σεράγεβο
- Kusturica και Drina και στη Σερβία
- Επίλογος

Το συγκρότημα του Schönbrunn αποτελούσε τη θερινή κατοικία της αυτοκρατορικής οικογένειας και απαρτίζεται από το Παλάτι, τους αυτοκρατορικούς κήπους, το ζωολογικό κήπο, τη σκεπαστή βεράντα Gloriette, το Μουσείο των Αμαξών και το Λαβύρινθο. Σήμερα το Παλάτι αποτελεί πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO εξαιτίας της μοναδικής αρχιτεκτονικής του, των εκπληκτικών επίπλων εποχής που διαθέτει, τους θαυμαστούς κήπους του καθώς και για τον πολιτικό και κοινωνικό ρόλο που έπαιξε.

Εδώ ήταν το “άντρο” του Οίκου των Αψβούργων!
Αυτή η οικογένεια των Αψβούργων είναι βίος και Πολιτεία!!!
Με αφορμή το ταξίδι είχα διαβάσει πέντε πράγματα προκειμένου να ξεκαθαρίσω λίγο όλα αυτά τα ονόματα των βασιλιάδων, που είχα στο μυαλό μου, που είχαν ζήσει σε αυτά τα μέρη στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν. Και βλέποντας αυτή τη χλιδή των κήπων ….

Με την ίδρυση της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας (1867), η οποία περιελάμβανε εδάφη εκτός από τα προφανή και της Κροατίας, Τσεχίας, Ρουμανίας, Πολωνίας κ.α. το θρόνο ανέλαβε ο μακροβιότατος Φραγκίσκος Ιωσήφ ο Α’, που ήταν ήδη αυτοκράτορας της Αυστρίας από το 1848. Ο Ιωσήφ παντρεύτηκε την Ελισάβετ, τη γνωστή μας Σίσσυ, με την οποία έκαναν τρία κορίτσια και έναν γιο-διάδοχο, τον Ροδόλφο. Το 1889 ενώ ο Ροδόλφος ήταν παντρεμένος, ερωτεύτηκε άλλη γυναίκα. Το μαθαίνει ο πατέρας Ιωσήφ και επεμβαίνει για να τους χωρίσει. Τότε ο Ροδόλφος μαζί με την ερωμένη του αυτοκτονούν. Δεν έχει άλλο γιο για διάδοχο του θρόνου η αυτοκρατορία. Η Σίσσυ τότε εγκατέλειψε τον Φραγκίσκο και φεύγει στο εξωτερικό (όπου αργότερα δολοφονείται) και διάδοχος του θρόνου πλέον ορίζεται ο ανηψιός του Φραγκίσκου Ιωσήφ, ο Φραγκίσκος Φερδινάνδος. Αυτός δολοφονείται στο Σεράγεβο και η δολοφονία του γίνεται αφορμή για τον Α’ παγκόσμιο Πόλεμο. Νέος διάδοχος ορίζεται ο ανηψιός του Φραγκίσκου Φερδινάνδου, ο Κάρολος ο Α’, ο οποίος αναλαμβάνει το θρόνο μετά το θάνατο του Φραγκίσκου Ιωσήφ το 1916 (πέθανε σε ηλικία 86 ετών ύστερα από 68 χρόνια διακυβέρνησης) εν μέσω του πολέμου. Δυο χρόνια μόνο έκατσε στο θρόνο ο νέος αυτοκράτορας, αφού με τη λήξη του Πολέμου η αυτοκρατορία κατέρρευσε σαν αποτέλεσμα της ήττας της στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Στο Παλάτι του Schönbrunn, που βρισκόμασταν, το 1830 γεννήθηκε ο αυτοκράτορας Φραγκίσκος Ιωσήφ, ο οποίος και κατοίκησε εδώ με την αυτοκράτειρα Σίσσυ από το 1848 μέχρι το 1916.
Οι κήποι του Schonbrunn κάποτε ήταν μόνο για τον Ιωσήφ, τη Σίσσυ και για την οικογένειά τους. Σήμερα είναι ένα θαυμάσιο μέρος για βόλτα, την οποία και θα κάναμε.
Περπατήσαμε ανάμεσα στα λουλούδια, χωθήκαμε μέσα στους θάμνους και βγάλαμε τις άπειρες αναμνηστικές φωτογραφίες με φόντο κήπους και ανάκτορα. Γενικά περάσαμε πολύ όμορφα και τα παιδιά ειδικά νομίζω ότι το ευχαριστήθηκαν πολύ.




Φάγαμε και παγωτό από πλανόδιο. Βασιλικό παγωτό ήταν, αφού μας κόστισε ένα 20αρικάκι μόνο για τα παιδιά. Τι να κάνουμε; Οι διασημότητες πληρώνονται!
Ανεβήκαμε κατά πως οφείλαμε και μέχρι τη βεράντα του Gloriette...

Πραγματικά η θέα της Βιέννης, όλου του πάρκου, αλλά και του Schönbrunn Palace από εκεί είναι καταπληκτική.



Μετά από μιάμιση ώρα περίπου βόλτας στους κήπους πήραμε το δρόμο της επιστροφής...



Ήρθε η ώρα για το επόμενο της ημέρας.
Σήμερα ήταν Πέμπτη και τα δύο μουσεία της Πλατείας Θηρεσία ήταν σήμερα ανοιχτά έως τις 9:00 το βράδυ! Δεν θα μπορούσα να το αφήσω αυτό ανεκμετάλλευτο. Πρόκειται για το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και για το Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης. Είναι δυο πανομοιότυπα μεγαλοπρεπή κτίρια εκατέρωθεν της Πλατείας Θηρεσία.
Τα παιδιά θεώρησαν ότι είχαν κάνει το χρέος τους πηγαίνοντας σε μια Πινακοθήκη σήμερα.
«Τι; πάλι πίνακες; Αφού πήγαμε το πρωί» είπε ο γιος.
«Αντετοκούνμπο είδες παιδί μου, όχι πίνακες»
Αλλά το περίεργο ήταν ότι ούτε στο Φυσικής Ιστορίας θέλανε να πάνε. Ο μεγάλος έχει πάει και δυο φορές στου Λονδίνου, η μικρή πάλι είχε δυνατή παρέα και δεν θα τη χάλαγε για κανένα … δεινόσαυρο!

Έτσι, ο κλήρος έπεφτε στον Caravaggio και την παρέα του!
Ο άνδρας μου αποφάσισε να με ακολουθήσει και τα παιδιά πάλι ... όχι! Θα πήγαιναν στο σπίτι των φίλων μας για πίτσα.
Έτσι στη στάση της Karlplatz χωρίσαμε…

Πήραμε το τραμ, κατεβήκαμε μπροστά στο Burggarten περπατήσαμε λίγο και φτάσαμε έξω από το Kunsthistorisches Museum…

Μου προκύπτει να πηγαίνω νύχτα στα μουσεία, αλλά μου αρέσει κιόλας. Και ο υποφωτισμός, και η ησυχία, και ο λίγος κόσμος προσφέρουν κάτι παραπάνω στην ατμόσφαιρα.
Το συγκεκριμένο όμως τι να πω; Ήταν πιο ωραίο, πιο μεγαλόπρεπο, πιο αριστοκρατικό, πιο παλάτι από οποιοδήποτε κλασική Πινακοθήκη έχω δει μέχρι τώρα (Το Λούβρο έχω ξαναπεί ότι αποτελεί μια κατηγορία μόνο του).
Είναι ένα υπέροχο κτίριο! Και να μην ήταν μουσείο Τέχνης, να μην φιλοξενούσε συλλογές θα άξιζε να πάει να το επισκεφτεί κάποιος και να το θαυμάσει αρχιτεκτονικά και μόνο.
Ο Φραγκίσκος Ιωσήφ συνέλαβε την ιδέα της ανέγερσης, στην πλατεία που ήταν αφιερωμένη στη Μαρία Θηρεσία, δύο πανομοιότυπων κτιρίων, από τα οποία το ένα θα στέγαζε το Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης και το άλλο το μουσείο Φυσικής ιστορίας.

Οι εργασίες ανέγερσης των δύο μουσείων ξεκίνησαν το 1871 και ολοκληρώθηκαν μετά από 20 χρόνια όταν πια ολοκληρώθηκε και ο εσωτερικός διάκοσμος, για τον οποίο χρησιμοποιήθηκαν τα πολυτιμότερα υλικά.
Το μουσείο ιστορίας της Τέχνης εγκαινιάστηκε παρουσία του αυτοκράτορα στις 17 Οκτωβρίου 1891. Στο μουσείο μεταφέρθηκαν ότι έργα και συλλογές διατηρούσαν οι ηγεμόνες του οίκου των Αψβούργων στις διάφορες γωνιές της Αυτοκρατορίας, αιγυπτιακές και ελληνορωμαϊκές αρχαιότητες, πίνακες, νομίσματα και πανοπλίες, για να το στελεχώσουν.
Πολύχρωμα μάρμαρα και νωπογραφίες κοσμούν την είσοδο και την κυρίως σκάλα προδιαθέτοντάς σε για τα έργα τέχνης που εκτίθενται στο μουσείο.



Να υπενθυμίσω ότι αυτό που βλέπουμε στις φωτογραφίες ΔΕΝ είναι παλάτι, αλλά μουσείο!


Εγώ πάντως έμεινα με το στόμα ανοιχτό.
Σε βάθρο στο τέλος της επιβλητικής σκάλας υψώνεται το σύμπλεγμα “Η πάλη του Θησέα με τον Κένταυρο” του Αντόνιο Κανόβα. Ο προθάλαμος στην κορυφή της σκάλας είναι διακοσμημένος με προσωπογραφίες σημαντικών καλλιτεχνών και με αλληγορικές σκηνές που απεικονίζουν την Ελληνική Τέχνη, την αρχαία Ρωμαϊκή τέχνη, την Φλωρεντιανή και Βενετσιάνικη αναγέννηση, αλλά και έργα του 19ου αι. Κύριοι εκπρόσωποι αυτών των νωπογραφιών είναι οι αδελφοί Gustav και Ernst Klimt!!


Στον πρώτο όροφο βρίσκονται οι δύο πτέρυγες της Πινακοθήκης, οι οποίες φιλοξενούν η μία τα έργα Φλαμανδικής και Ολλανδικής ζωγραφικής και η δεύτερη έργα Ιταλών και Ισπανών καλλιτεχνών.
Ανάμεσα στις δύο πτέρυγες και στο κέντρο του κτιρίου και κάτω από όλα τα περίτεχνα αρχιτεκτονικά καλλιτεχνήματα και τις καμάρες υπήρχε ένα εστιατόριο! Δεν μπορώ να κρύψω το πόσο μου άρεσε.

Ξεκινήσαμε από την δεξιά πτέρυγα, στην οποία θαυμάσαμε Rubens, Rembrandt, Bruegel, Dürer, Van Eyck κ.α.


Είδαμε και Vermeer! Για κάποιο λόγο και ο Vermeer είναι μια από τις αδυναμίες μου. Ίσως γιατί το ρόλο του στον κινηματογράφο τον είχε παίξει ο Colin Firth, που μου αρέσει πολύ!


Φυσικά είδαμε και Bruegel...


Είναι ίσως η μόνη φορά που συναντώ μουσείο τέχνης που έχει Caravaggio και ο “κράχτης” δεν είναι ο Caravaggio! Εδώ ο “κράχτης” είναι ο Pieter Bruegel (ο πρεσβύτερος) και η “Vavel” του...

Από τις καλύτερες στιγμές μου σε κάθε ταξίδι όταν βρίσκομαι σε μια πινακοθήκη με έργα Τέχνης κλασικών ζωγράφων. Ειδικά τη σημερινή ημέρα όμως που ήταν στην ουσία μια ήσυχη ...νύχτα το απόλαυσα ιδιαίτερα.


Ήταν όλα υπέροχα, αλλά ... που είναι ο Caravaggio; Αναζητήσαμε το χάρτη του μουσείου και είδαμε ότι ο Caravaggio βρίσκεται στην άλλη πτέρυγα. Ας πάμε να τον δούμε μήπως και δεν προλάβουμε και κλείσει το μουσείο. Πάμε και στην αριστερή πτέρυγα. Είδαμε Τιτσιάνο, Βερονέζε, Καναλέτο, Τιντορέτο, Antonello da Messina και άλλους ζωγράφους.



Είδαμε και Giuseppe Arcimboldo, τον πρόδρομο του Σουρεαλισμού με το «Καλοκαίρι» του ...

Είδαμε και Bernardo Bellotto, ο οποίος ως καλεσμένος της Μαρίας Θηρεσία είχε φιλοτεχνήσει τα άπαντα των παλατιών. Είδαμε το Schönbrunn για δεύτερη φορά σήμερα... το οποίο δεν είχε αλλάξει και πολύ από το 1669...

Και φτάνουμε στην αίθουσα που θα ‘πρεπε να έχει Caravaggio αλλά δεν τον έβλεπα πουθενά. Έψαξα και στις διπλανές, ώσπου αποφάσισα να ρωτήσω ένα πηγαδάκι από φύλακες (όλες γυναίκες). Που είναι ο Caravaggio;
Απάντηση: «Ξέρετε ετοιμάζουμε μία έκθεση τον Οκτώβριο με θέμα τον Caravaggio»
«Ναι και;»
«Έχει αποσυρθεί για να ετοιμαστεί»
Εννοείτε ότι «He is not here?»
“No madam, I’m sorry”
Έκανα μεταβολή και έφυγα.
Τώρα εξηγείται γιατί ο «κράχτης» ήταν ο Bruegel….
Αργότερα ο άντρας μου άκουσε το πηγαδάκι των φυλάκων να σχολιάζει ότι κάποιος ήρθε από την Αμερική για να δει Caravaggio. ……
Γάλλους και Άγγλους ... δεν είδαμε πολλούς. Αυτό εξηγείται γιατί οι Αψβούργοι είχαν μεγάλη αντιπαλότητα με αυτές τις χώρες και δεν είχαν ... δώρα από αυτές.
Ανεβήκαμε και στον 2ο όροφο βλέποντας λίγο φευγαλέα μια συλλογή διακοσμητικών αντικειμένων, αλλά περισσότερο για να θαυμάσουμε από το μπαλκόνι του 2ου ορόφου το αίθριο του κτιρίου. Ένας “οφθαλμός” στον 1ο όροφο επέτρεπε το φως να περάσει έως το ισόγειο. Από ψηλά έδειχνε τόσο εντυπωσιακό αυτό το αρχιτεκτονικό τερτίπι.

... το οποίο φεύγοντας σε λίγο το παρατηρήσαμε και όπως φαίνεται και από το ισόγειο...

Φεύγοντας από το μουσείο ένιωθα τόσο ... full of culture…
Με αυτό το κτίριο είχα πια δει σχεδόν όλα τα διάσημα κτίρια που «βλέπουν» στην Ringstrasse. Όλα εκτός από το Κοινοβούλιο. Το πασίγνωστο Αυστριακό Κοινοβούλιο, με την νέο-ελληνική πρόσοψη, που μοιάζει με το Ζάππειο Μέγαρο δεν μπορέσαμε να το δούμε (το πρωί που περάσαμε) αφού ήταν κρυμμένο πίσω από μουσαμάδες λόγω εργασιών συντήρησης.
Βγήκαμε ως συνήθως τελευταίοι από το μουσείο. Βράδυ ήταν πια. Με το που βγήκαμε αντίκρισα στο βάθος το φωταγωγημένο δίδυμο μουσείο στο φόντο του αγάλματος της Μαρίας Θηρεσία που βρίσκεται ανάμεσά μας...

Πήραμε πάλι το τραμ και φτάσαμε στη στάση του Prater. Από εκεί με τα πόδια και χρήση της τελευταίας ολίγης μπαταρίας που μου είχε απομείνει βρήκαμε το σπίτι του φίλου μας ευτυχώς. Μια φορά είχαμε κάνει χθες τη διαδρομή και δεν προσέχαμε κιόλας αφού είχαμε αφεθεί στον ξεναγό-φίλο μας.
Η πίτσα ήταν λίγη για τόσα άτομα. Η πιτσαρία είχε κλείσει τέτοια ώρα. 9:30 για τα δεδομένα της Αυστρίας ήταν αργά. Οπότε η προκομμένη νοικοκυρά επιφορτίστηκε πάλι να κάνει κάτι «πρόχειρο». Κουκιά μας έκανε με μια αραβική σος «όλα τα λεφτά».
Ευτυχώς που στην Ελλάδα όλα είναι ανοιχτά ως αργά, γιατί τα πρόχειρα τα δικά μου είναι αυγά και έτοιμα κοτοσνίτσελ. Μη μου τύχει κάτι τέτοιο γιατί μάλλον θα γίνω ρεζίλι.

Εξελίχθηκε σε υπέροχη βραδιά. Ύστερα από τη βραδιά Τέχνης στο μουσείο, η συνέχεια είχε αραβική σπιτική κουζίνα!
Κατά τις 11:30 είπαμε να φύγουμε. Ήταν πολύ αργά. Τα αυστριακά παιδάκια είχαν σχολείο αύριο. Ο φίλος μας προθυμοποιήθηκε να μας συνοδεύσει ως τη στάση. Έπρεπε να βιαστούμε για να προλάβουμε το τραμ που έφευγε σε 6’.
Τρέχαμε στο δρόμο. Κάποια στιγμή ενώ είχαμε φτάσει σχεδόν στο σταθμό και βλέπαμε το τραμ μπροστά μας, φρενάραμε απότομα λίγο πριν περάσουμε απέναντι από μια διάβαση. Απέναντί μας στεκόταν ένας άστεγος, ο οποίος βλέποντας μας βιαστικούς και έτοιμους να περάσουμε τη διάβαση με κόκκινο (τζιιιζζζζ…) μας έκανε νόημα να μην το κάνουμε γιατί έχει αστυφύλακες πίσω του!!!
Απίστευτο;:::::
Τα προλάβαμε όμως όλα ... οριακά. Προλάβαμε και το επόμενο τραμ. Είχαμε ξανακάνει την ίδια διαδρομή και χθες άλλωστε και τώρα είμαστε πιο ευκίνητοι. Πάντως τέτοια ώρα (12:00 περίπου) δεν συναντήσαμε τίποτα ζωντανό στο δρόμο, όπως και το προηγούμενο βράδυ. Η απόλυτη ησυχία.
Ήμουν πολύ κουρασμένη για να ετοιμάζω μπαγκάζια για την πρωινή μας αναχώρηση. Ήμουν και λίγο στενοχωρημένη που δεν έβαλα άλλη μια μέρα στη Βιέννη εις βάρος κάτι άλλου. Δεν είχα υπολογίσει ότι θα μου άρεσε τόσο πολύ αυτή η πόλη.
...........................
Last edited: