Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ουγγαρία - Η μεγάλη είσοδος
- Η Βουδαπέστη ή η αποζημίωση
- Τα λουτρά
- Ένα καφέ διαφορετικό απο τα άλλα - Zoo Cafe
- H πρωτεύουσα της Σλοβακίας
- Στη Βιέννη
- Άρωμα Ανατολής
- Βιέννης συνέχεια
- Βιέννη ΙΙ
- Λίγη Αυστρία ακόμα
- H πρωτεύουσα της Σέρβικης Δημοκρατίας
- Σεράγεβο
- Kusturica και Drina και στη Σερβία
- Επίλογος
Άρωμα ανατολής….
Που είχαμε μείνει; Στο μεσημεριανό μας γεύμα, στη Βιέννη...
Κατά τη διάρκεια της βόλτας μας στη Βιέννη, η οικοδέσποινα φίλη μας μου τηλεφώνησε για να με ρωτήσει τι να μαγειρέψει.
«Τη σπεσιαλιτέ σου» της είπα. Κάνε μας έκπληξη.
Η σπεσιαλιτέ της λοιπόν ήταν ... όλο το τραπέζι, αφού όλα ήταν υπέροχα, αλλά ειδικότερα θα έλεγα ότι ήταν αυτές οι μικρές μπάλες (που μοιάζουν με του φούτμπολ).
Αυτές οι μικρές μπάλες ήταν τραγανό τηγανητό πλιγούρι γεμιστό με κιμά!! Οπτικά μοιάζουν με τα arancini της Σικελίας μόνο που σε αυτά το εξωτερικό κέλυφος είναι πληγούρι αντί για ρύζι και η γέμιση είναι αρνίσιος κιμάς. Από μπαχαρικά; Τα περισσότερα βρίσκονταν μέσα στη σούπα γιαουρτιού, που συνόδευε τα kibbeh, όπως λέγονται. Βούταγες το kibbeh μέσα στη σούπα σου και … απόλαυση!
Το τραπέζι είχε και κοτόπουλο με χιλιάδες μπαχαρικά, πίτα, καταπληκτικό ρύζι με αμύγδαλα και κουκουνάρι και σαλάτες απίστευτες. Η μία ήταν με ψημένα κομματάκια αραβικής πίτας μέσα (αντί κρουτόν) και μια σoς ροδιού καταπληκτική και η άλλη ήταν μια παραλλαγή της ταμπουλέ. Εννοείτε ότι πήρα τις συνταγές, αν και αυτή με τα kibbeh δεν νομίζω ότι θα την επιχειρήσω ποτέ, αφού μου φαίνεται δύσκολη.
Ο άντρας μου μετά από αυτό το γεύμα νομίζω ότι είχε πάρει ύφος αντίστοιχο με αυτό που είχε μετά τα ,,, λουτρά της Βουδαπέστης.
Αυτό σημαίνει ότι … την πέτυχα και την αναψυχή και σήμερα!!!
Αν και εδώ που τα λέμε… δεν οφείλεται και πολύ σε μένα 
Πολύ όμορφα κύλησε το γεύμα. Το κύριο θέμα συζήτησης ήταν πως είναι η Αυστριακή κοινωνία και πως η ζωή των φίλων μας μέσα σε αυτή.
Η Βιέννη διατηρεί την πρώτη θέση της ως πόλη που προσφέρει την καλύτερη ποιότητα ζωής στον κόσμο. Θεωρούσα τους φίλους μας πολύ τυχερούς που ζούσαν … στην κορυφή της λίστας. Προφανώς και εκείνοι ήταν πολύ ευχαριστημένοι, αλλά …. πάντα υπάρχει ένα αλλά!
Είχαν πεθυμήσει την Ελλάδα. 
Η κοινωνία της Αυστρίας είναι δεκτική με οποιονδήποτε μη Αυστριακό θέλει να ενταχθεί σε αυτήν. Παρέχει εκπαίδευση, περίθαλψη και επιδόματα για να ζήσει αρκεί να δεχθεί να ακολουθεί τις νόρμες της χώρας. Η αποδοχή και ο σεβασμός των αυστριακών αξιών αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την επιτυχή συμβίωση του Αυστριακού πληθυσμού και των ανθρώπων από τρίτες χώρες που ζουν ή επισκέπτονται την Αυστρία.
Το παραπάνω θα μου πείτε ισχύει για όλες τις χώρες. Η διαφορά όμως είναι ότι στην Αυστρία ... τηρούνται με μεγάλη ευλάβεια.
Ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω το πάθημα της φίλης μας όταν τρέχοντας για να πάει στο γιατρό το παιδί της πέρασε τη διάβαση με κόκκινο. Στην αρχή δεν κατάλαβα το παράδοξο της υπόθεσης. Μετά μου το εξήγησε ξανά: Πέρασε τη διάβαση των πεζών, ως πεζή με αναμμένο το φανάρι για τους πεζούς με κόκκινο. Ήταν αναμμένος δηλαδή ο Σταμάτης! Την είδε η αστυνομία και της έκοψε επί τόπου πρόστιμο. Ή 30€ ντούκου ή περάστε από το τμήμα με 100€ ντούκου!

Απίστευτο; Για έναν Έλληνα … ναι. Είναι απίστευτο. Αυτό το σκηνικό έγινε σε δρόμο με μηδέν αυτοκίνητα εκείνη τη στιγμή.
Το ξέρω ότι όταν ο «Σταμάτης» είναι αναμμένος πρέπει να περιμένουμε τον πράσινο «Γρηγόρη» για να περάσουμε τη διάβαση. Δεν θέλω να πω περισσότερα αλλά …εγώ νομίζω ότι θα δυσκολευόμουν πάρα πολύ να προσαρμοστώ σε τέτοιες συνθήκες!
Αυτό εννοούσα όταν παραπάνω ανέφερα ότι στην Αυστρία τηρούνται οι νόμοι με … ευλάβεια!
Το πρόγραμμα για τη συνέχεια είχε … όπερα. Πιθανότατα να είχε και η πραγματικότητα όπερα εκτός από το πρόγραμμά μου …. αν όμως σηκωνόμασταν από το τραπέζι έγκαιρα. Η αραβική κουζίνα και το ραχάτι ήταν πιο μεγάλο δέλεαρ για τον άντρα μου απ΄ ότι να πάμε να στηθούμε στο γκισέ των όρθιων για ένα φθηνό εισιτήριο όπερας. Για τα παιδιά ούτε λόγος.
Εδώ θα κάνω μια παρένθεση για να αναφερθώ λίγο στην όπερα της Βιέννης και στα εισιτήρια των παραστάσεών της.
H Κρατική όπερα της Βιέννης είναι από τα πιο γνωστά κτίρια της πόλης. Όμορφη, αριστοκρατική, επιβλητική αποτελεί ίσως το πιο πολυφωτογραφημένο αξιοθέατο της Βιέννης.
Ιδρύθηκε το 1868 και λειτουργεί μέχρι σήμερα. Έχει παράσταση σχεδόν κάθε βράδυ και καμία από τις περίπου 300 παραστάσεις κάθε χρόνο δεν είναι ίδιες μεταξύ τους! Η season ξεκινάει από τον Σεπτέμβριο και “κρατάει” έως τον Ιούνιο.
Τα εισιτήρια για μια παράσταση 4μελούς οικογένειας ήταν για μας απαγορευτικά. Χώρια βέβαια του ότι για τα παιδιά η όλη φάση δεν νομίζω ότι θα αποτελούσε και highlight της εκδρομής. Υπήρχε όμως τρόπος να δούμε μια παράσταση οικονομικά και αυτός ήταν αν κατάφερνα να προμηθευτώ εισιτήριο ορθίων.
Σύμφωνα με το πιστεύω ότι «Όλοι πρέπει να έχουν ίση πρόσβαση στην όπερα», η Wiener Staatsoper προσφέρει 600 εισιτήρια όρθιων σε κάθε παράσταση. Αυτά τα εισιτήρια κοστίζουν 3-4€, ανάλογα με το επίπεδο που θα διαλέξουμε (Parterre, Balcon, or Galerie).
Τα εισιτήρια ορθίων πωλούνται 80 με 90 λεπτά πριν την παράσταση, που σημαίνει ότι για να έχει κάποιος ελπίδα για εισιτήριο θα πρέπει να στηθεί στην ουρά από τις 5:30 με 6:00 ή και νωρίτερα και με ντύσιμο λίγο προσεγμένο (κάτι που είχαμε φροντίσει για σήμερα).
Ακόμα και εγώ δυσκολεύτηκα σήμερα να ακολουθήσω το πρόγραμμα. Λίγο του ότι πίστευα ότι το στήσιμο για τα εισιτήρια θα είχε αμφίβολα αποτελέσματα, λίγο του ότι αισθανόμουν άσχημα να εγκαταλείψω το τραπέζι και ενώ σκεφτόμουν από ώρα την όπερα … δεν το έπαιρνα απόφαση.
Πραγματικά απολάμβανα το μεσημεριανό γεύμα και την παρέα, αλλά ήθελα πολύ και να δοκιμάσω την τύχη μου στην όπερα. Όταν ο άντρας μου πια μου “ξεκαθάρισε τη θέση του” λέγοντάς μου: «που να τρέχουμε τώρα;» αναζήτησα άλλη παρέα. Πρότεινα στην οικοδέσποινα να παρατήσουμε άντρες και παιδιά να πάμε οι δυο μας! Σε περίπτωση που δεν βρίσκαμε εισιτήρια ας πηγαίναμε απλά μια βόλτα για καφέ. Πίστευα ότι ήταν πολύ τολμηρή η πρότασή μου και θα έτρωγα χυλόπιτα, αλλά προς έκπληξή μου άκουσα το: «Να φτιάξω ένα καφεδάκι και πάμε».


Απογευματινή βόλτα…
Ήπιαμε και το καφεδάκι μας και φύγαμε.
Πάλι είχα συνοδό-ξεναγό στη Βιέννη. Ούτε είχα έννοια ποιο τραμ θα πάρουμε, ούτε από πού θα πάμε, ούτε να κοιτάζω χάρτες και πηγαίναμε και “σφαίρα”.
Φτάσαμε έξω από την όπερα μάλλον αργά για εισιτήριο, αφού το γκισέ των ορθίων … ήταν άδειο.
Ναι πράγματι… είχαν τελειώσει τα εισιτήρια.
Κατά βάθος το περίμενα, αφού σήμερα ήταν η πρώτη παράσταση μετά από το καλοκαίρι και μάλιστα με πολύ “πιασάρικο” έργο. Η παράσταση που ανέβαινε ήταν η “La Traviata”. Κρίμα! Είμαι σίγουρη ότι θα μου άρεσε πολύ!
Στο γκισέ πετύχαμε έναν Αιγύπτιο υπάλληλο, ο οποίος χαιρετήθηκε στα αραβικά με τη συνοδό μου. «Αφού μιλάτε την ίδια γλώσσα δεν του λες τίποτα μπας και μπούμε και εμείς μέσα;», της είπα. Ως βέρα Ελληνίδα προσπάθησα να χρησιμοποιήσω «μέσο».
Και η φίλη μου το επιχείρησε! Του είπε κάτι στα αράβικα αλλά την αρνητική απάντηση την κατάλαβα αμέσως γιατί ήταν ένας διεθνής μορφασμός. Είπα … μήπως. 
Αλλά εδώ είναι Αυστρία!
Κρίμα! Την επόμενη φορά; Δεν ξέρω αν θα υπάρξει.
Αφού χάσαμε την παράσταση μπήκαμε μόνο για λίγο και για όσο επιτρεπόταν μέσα για να νιώσουμε την ατμόσφαιρα....
Στη συνέχεια είπαμε να πάμε να περπατήσουμε.
Πήραμε την Karntner Strasse και στη συνέχεια στρίψαμε στην Bosendorferstrasse, ώσπου φτάσαμε στο κτίριο του Συλλόγου φίλων της Μουσικής. Εδώ στο Musikvereinsgebaude η Φιλαρμονική της Βιέννης γιορτάζει κάθε χρόνο το νέο έτος παίζοντας Strauss. Είναι αίθουσα συναυλιών και αποτελεί έδρα της Φιλαρμονικής της Βιέννης καθώς και του Συλλόγου Μουσικών της Βιέννης. Θεωρείται ότι έχει την καλύτερη ακουστική στον κόσμο. Χτίστηκε το 1863.
Κάθε Πρωτοχρονιά η Ελληνική Τηλεόραση έχει απ’ ευθείας μετάδοση του «Γαλάζιου Δούναβη» από την αίθουσα φίλων της Μουσικής.
Ήταν κλειστή βέβαια την ώρα που ήρθαμε, αλλά μου άρεσε που την είδα έστω και απ’ έξω. Στην πλατεία του μεγάρου υπήρχαν και πολλά αστέρια διάσημων συνθετών, όπως του Brahms …
Η φίλη μου, η οποία συμμεριζόταν πολύ τον ενθουσιασμό μου για τη βόλτα αυτή στη Βιέννη, την είχε “δει” ο προσωπικός μου φωτογράφος. Όπου πηγαίναμε με έβγαζε συνεχώς φωτογραφίες.
Όλο “κλικ” άκουγα γύρω μου. Πολύ το ευχαριστήθηκα, αφού τον άντρα μου και τα παιδιά μου θα πρέπει να τους παρακαλέσω για να βγάλουν μια φωτογραφία και να τους χρωστάω και υποχρέωση!
Μετά προχωρήσαμε προς την Karlplatz.
Η Karlskirche είναι αφιερωμένη στον Άγιο Charles Borromeo, άγιος που επικαλείται σε περιόδους λοιμού. Χτίστηκε το 1737 και παραμένει πιο σημαντικό μπαρόκ θρησκευτικό κτίριο της Βιέννης.
Το πάρκο και η μικρή λίμνη μπροστά στην Karlkirche είναι το τέλειο σημείο για μια μικρή ανάπαυλα, για άραγμα, για μπύρα, για περαντζάδα ή για ρομαντζάδα.
Το πεζουλάκι περιμετρικά της λίμνης αποτελεί το τέλειο καθιστικό με θέα την εκκλησία του Καρόλου.
Πολύ κοντά στην Karlplatz ήταν και το πολύ οικείο κτίριο της Απόσχισης
Απόσχιση ονομάστηκε ένα ρεύμα καλλιτεχνών του 1897, που αποχώρησε από την ένωση Αυστριακών καλλιτεχνών με επικεφαλής τον Gustav Klimt. Είναι γνωστή και σαν Σετζεσιονισμός.
Το κτίριο του συλλόγου της ένωσης τέχνης της Απόσχισης (Secession) είναι ένα αρτ νουβό κτίριο, από τα πλέον γνωστά της Βιέννης κυρίως λόγω του χρυσού θόλου του. Το «χρυσό λάχανο» όπως χαϊδευτικά το αποκαλούν οι Βιεννέζοι είναι το σύμβολο της Απόσχισης και είχε προκαλέσει μεγάλη αναταραχή στον πληθυσμό την εποχή της κατασκευής του.
Και γιατί το αποκάλεσα «οικείο» το κτίριο της Απόσχισης; Γιατί στο παρελθόν, τη δεκαετία του ’90, το έβλεπα καθημερινά στην τηλεόραση, αφού φιγουράριζε στους τίτλους αρχής μιας αστυνομικής σειράς που προβαλλόταν καθημερινά. Θυμάστε τον «υπαστυνόμο Ρεξ»; Εκείνο το απίθανο λυκόσκυλο; Ο Ρεξ ήταν …Αυστριακός και μάλιστα Βιεννέζος!
Η σειρά είχε φόντο τη Βιέννη και ειδικά το κτίριο της Απόσχισης μου θύμιζε τη σειρά.
Άλλα landmarks της πόλης που είχαν επιλεγεί για τους τίτλους αρχής ήταν η ρόδα του Prater, η όπερα και το Κοινοβούλιο.
Εγώ πάντως ήμουν χαρούμενη και στη φωτογραφία μου με φόντο το κτίριο της Απόσχισης, που μου έβγαλε η προσωπική μου φωτογράφος, είχα ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά.
Η συνέχεια θα είχε καφέ στο Sacher. Όμως δεν ξέρω τι με έπιασε. Σκέφτηκα τους άντρες μόνους τους, που με τα 6 παιδιά θα πήγαιναν στο Prater, σκέφτηκα τα πόδια μου που είχαν κουραστεί απίστευτα με το σημερινό περπάτημα. Δεν ήταν και λίγα τα χιλιόμετρα που είχαμε περπατήσει το πρωί …
... και άλλα 2 απογευματινά χιλιομετράκια…
Και το θέμα είναι ότι όλα αυτά τα είχα κάνει και με τακουνάκι σήμερα για να είμαι περιποιημένη αφού θα πήγαινα και όπερα.
Έτσι, κάπου εδώ κοντά στο σταθμό της Karlplatz .....
.... και λίγο πριν καταρρεύσω, πρότεινα να γυρίσουμε πίσω.
Βέβαια μετάνιωσα που δεν πήγαμε για καφέ στο Sacher. Και για τον καφέ που δεν ήπια και για τη Sachertorte που δεν έφαγα, αλλά και για την παρέα και τη φάση.
Prater
Γυρίσαμε πίσω και πήγαμε κατ’ ευθείαν στο Prater...
Το Prater είναι το γνωστό πάρκο της Βιέννης, το οποίο είναι το παλαιότερο πάρκο ψυχαγωγίας στον κόσμο. Το σήμα κατατεθέν και του πάρκου αλλά και της Βιέννης είναι η ρόδα Riesenrad. Η περίφημη αυτή ρόδα, άνοιξε στις 3 Ιουλίου του 1897 (ύστερα από μια περίοδο κατασκευής περίπου 8 μηνών) ως φόρος τιμής για τα 50 χρόνια μοναρχίας του Φραγκίσκου-Ιωσήφ!
Μα, τι χρονολογίες είναι αυτές! Μου φαίνεται ότι ή το Prater είναι πάρα πολύ παλιό ή ότι η εποχή της Αυστροουγγαρίας είναι πάρα πολύ πρόσφατη!
Μπήκαμε στο πάρκο από την κύρια είσοδο, από την πλατεία Riesenradplatz.
Δίπλα μας υψωνόταν η διάσημη ρόδα – αντίκα μέσα σε μια μωβ απόχρωση. Οι γόνδολες είναι κλειστού τύπου και μοιάζουν με μίνι-βαγόνια τρένου. Μοιάζει ίδια και απαράλλαχτη με το πως ήταν και στα γυρίσματα της ταινίας «Ο τρίτος άνθρωπος» του 1949, το γνωστό φιλμ νουάρ με τον Orson Welles…. γιατί δεν μπορώ να μην κάνω και μια μικρή αναφορά σε film location.

Μιλούσαμε στο τηλέφωνο με άντρες και παιδιά ψάχνοντας να τους βρούμε.
«Είμαστε κάτω από το ψηλότερο παιχνίδι» μας έλεγαν…
Μα εμένα όλα ψηλά μου φαίνονται. «Σε ποιο απ’ όλα;»
Ύστερα από μερικά πάνω κάτω και πέρα δώθε μέσα στο λαβύρινθο του πάρκου, τελικά συναντηθήκαμε στην Calafaciplatz.
Το ψηλότερο παιχνίδι τελικά έμαθα ότι ήταν το Prater Turm, που είχε 117μ. ύψος... για όποιον αντέχει.
Μια μικρή ανάπαυλα με ένα παγωτάκι στο χέρι ήταν απαραίτητη.
Ότι έρευνα και αν είχα κάνει σχετικά με τα παιχνίδια του Prater, ποια είναι τα δημοφιλή, ποια αξίζουν και ίσως θα μας αρέσουν πιο πολύ … πήγε στράφι. Από κοντά είναι αλλιώς τα πράγματα. Κάποια ήταν πολύ φοβιστικά, κάποια ήταν πολύ ψηλά, κάποια ήταν πολύ ήπια και κάποια δεν τα βρίσκαμε αφού ο χώρος είναι πολύ μεγάλος και το “σχήμα” μας επίσης μεγάλο και δυσκίνητο.
Το επόμενο τρίωρο είμαστε στο Prater. Μπήκαμε σε διάφορα παιχνίδια, κάποια πολύ ζόρικα (όχι εγώ), κάποια χαλαρά, κάποια διασκεδαστικά.
Ανάμεσα στα τρία πιο «κόβει την ανάσα» highlights παιχνίδια του πάρκου ... Prater Turm, Boomerang και Volare coaster, οι γενναίοι της παρέας διάλεξαν το τρίτο...
Είναι ένα coaster, στο οποίο είσαι ξαπλωμένος με το στομάχι κάτω και όπως μας είπαν οι συμμετέχοντες ήταν σαν να πετάς…
Με γεια τους με χαρά τους… εγώ δεν μπαίνω σε τέτοιο…
Εδώ μπήκαν οι πιο δειλοί της παρέας ...
Εδώ έπαιξαν οι πιο εύστοχοι της παρέας…
Στην παλιά ρόδα δεν μπήκα, αφού ήταν και λίγο «τσιμπημένη», μπήκα όμως στην πιο σύγχρονη τη λεγόμενη Blumenrad. Λέγεται και ρόδα των λουλουδιών...
Είδα τη Βιέννη από τα 50μ. ύψος…ή μάλλον το πάρκο αφού μέσα στη νύχτα τι άλλο να δω;
Τα μικρά μικρά μπήκαν σε κάτι Karts και κάτι κλασσικά συγκρουόμενα.
Υπήρχαν και κάποια που πολύ θα το θέλαμε, σαν το skydiving ….
... αλλά ήθελαν χρόνο … και κυρίως … χρήμα. 50€ το δίλεπτο και χρειαζόταν και μισή ώρα εκπαίδευση πριν μπεις στο θάλαμο!
Γενικά θα έλεγα ότι είναι ένα πολύ όμορφο λούνα παρκ, στο οποίο μπορείς να περάσεις όμορφα χωρίς να ξοδέψεις μια μικρή περιουσία. Δεν το χαρακτηρίζω "θεματικό", γιατί δεν μοιάζει με τα θεματικά πάρκα της Ευρώπης, που κάθε παιχνίδι περιστρέφεται γύρω από κάποιον ήρωα comic. Είναι ένα κλασικό λούνα παρκ, σαν αυτά του παρελθόντος. Το βράδυ ειδικά που πήγα εγώ που φωτίζεται με πολύχρωμες αμέτρητες λυχνίες led βγάζει κάτι το ρομαντικό από προηγούμενες δεκαετίες. Και εμένα πάντα με γοητεύει ότι παλιό … λειτουργεί ακόμα.
Παράλληλα εκπλήρωσε τα standard μου, που είναι και δύο στην περίπτωση αυτή: Αξιοθέατο και αναψυχή μαζί. Χα,χα,χα
Κατά τις 11:00 που πλέον πια έκλεινε και το Prater φύγαμε και εμείς. Το τραμ έχει στάση ακριβώς απ’ έξω και οδηγίες για το πώς θα επιστρέψουμε στο διαμέρισμά μας είχαμε από τους φίλους μας…
Χα,χα όχι ακριβώς! Τα καταφέραμε όμως. Αλλάξαμε δύο τραμ με μια μικρή αναμονή ανάμεσα, λόγω του ότι ήταν και λίγο αργά για τα δεδομένα της Αυστρίας...
Περπατήσαμε και λίγο σε μια "νεκρή" Βιέννη, αφού στη γειτονιά μας δεν κυκλοφορούσε ούτε κατσαρίδα...
Στο σπίτι στη συνέχεια έφτιαξα μια μακαρονάδα και φάγαμε, είδαμε λίγο Us open και μετά πέσαμε για ύπνο.
Ωραία ήταν σήμερα!
....................... post ............
.................
Που είχαμε μείνει; Στο μεσημεριανό μας γεύμα, στη Βιέννη...

Κατά τη διάρκεια της βόλτας μας στη Βιέννη, η οικοδέσποινα φίλη μας μου τηλεφώνησε για να με ρωτήσει τι να μαγειρέψει.
«Τη σπεσιαλιτέ σου» της είπα. Κάνε μας έκπληξη.
Η σπεσιαλιτέ της λοιπόν ήταν ... όλο το τραπέζι, αφού όλα ήταν υπέροχα, αλλά ειδικότερα θα έλεγα ότι ήταν αυτές οι μικρές μπάλες (που μοιάζουν με του φούτμπολ).
Αυτές οι μικρές μπάλες ήταν τραγανό τηγανητό πλιγούρι γεμιστό με κιμά!! Οπτικά μοιάζουν με τα arancini της Σικελίας μόνο που σε αυτά το εξωτερικό κέλυφος είναι πληγούρι αντί για ρύζι και η γέμιση είναι αρνίσιος κιμάς. Από μπαχαρικά; Τα περισσότερα βρίσκονταν μέσα στη σούπα γιαουρτιού, που συνόδευε τα kibbeh, όπως λέγονται. Βούταγες το kibbeh μέσα στη σούπα σου και … απόλαυση!
Το τραπέζι είχε και κοτόπουλο με χιλιάδες μπαχαρικά, πίτα, καταπληκτικό ρύζι με αμύγδαλα και κουκουνάρι και σαλάτες απίστευτες. Η μία ήταν με ψημένα κομματάκια αραβικής πίτας μέσα (αντί κρουτόν) και μια σoς ροδιού καταπληκτική και η άλλη ήταν μια παραλλαγή της ταμπουλέ. Εννοείτε ότι πήρα τις συνταγές, αν και αυτή με τα kibbeh δεν νομίζω ότι θα την επιχειρήσω ποτέ, αφού μου φαίνεται δύσκολη.
Ο άντρας μου μετά από αυτό το γεύμα νομίζω ότι είχε πάρει ύφος αντίστοιχο με αυτό που είχε μετά τα ,,, λουτρά της Βουδαπέστης.
Αυτό σημαίνει ότι … την πέτυχα και την αναψυχή και σήμερα!!!
Πολύ όμορφα κύλησε το γεύμα. Το κύριο θέμα συζήτησης ήταν πως είναι η Αυστριακή κοινωνία και πως η ζωή των φίλων μας μέσα σε αυτή.
Η Βιέννη διατηρεί την πρώτη θέση της ως πόλη που προσφέρει την καλύτερη ποιότητα ζωής στον κόσμο. Θεωρούσα τους φίλους μας πολύ τυχερούς που ζούσαν … στην κορυφή της λίστας. Προφανώς και εκείνοι ήταν πολύ ευχαριστημένοι, αλλά …. πάντα υπάρχει ένα αλλά!
Η κοινωνία της Αυστρίας είναι δεκτική με οποιονδήποτε μη Αυστριακό θέλει να ενταχθεί σε αυτήν. Παρέχει εκπαίδευση, περίθαλψη και επιδόματα για να ζήσει αρκεί να δεχθεί να ακολουθεί τις νόρμες της χώρας. Η αποδοχή και ο σεβασμός των αυστριακών αξιών αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την επιτυχή συμβίωση του Αυστριακού πληθυσμού και των ανθρώπων από τρίτες χώρες που ζουν ή επισκέπτονται την Αυστρία.
Το παραπάνω θα μου πείτε ισχύει για όλες τις χώρες. Η διαφορά όμως είναι ότι στην Αυστρία ... τηρούνται με μεγάλη ευλάβεια.
Ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω το πάθημα της φίλης μας όταν τρέχοντας για να πάει στο γιατρό το παιδί της πέρασε τη διάβαση με κόκκινο. Στην αρχή δεν κατάλαβα το παράδοξο της υπόθεσης. Μετά μου το εξήγησε ξανά: Πέρασε τη διάβαση των πεζών, ως πεζή με αναμμένο το φανάρι για τους πεζούς με κόκκινο. Ήταν αναμμένος δηλαδή ο Σταμάτης! Την είδε η αστυνομία και της έκοψε επί τόπου πρόστιμο. Ή 30€ ντούκου ή περάστε από το τμήμα με 100€ ντούκου!
Απίστευτο; Για έναν Έλληνα … ναι. Είναι απίστευτο. Αυτό το σκηνικό έγινε σε δρόμο με μηδέν αυτοκίνητα εκείνη τη στιγμή.
Το ξέρω ότι όταν ο «Σταμάτης» είναι αναμμένος πρέπει να περιμένουμε τον πράσινο «Γρηγόρη» για να περάσουμε τη διάβαση. Δεν θέλω να πω περισσότερα αλλά …εγώ νομίζω ότι θα δυσκολευόμουν πάρα πολύ να προσαρμοστώ σε τέτοιες συνθήκες!
Αυτό εννοούσα όταν παραπάνω ανέφερα ότι στην Αυστρία τηρούνται οι νόμοι με … ευλάβεια!
Το πρόγραμμα για τη συνέχεια είχε … όπερα. Πιθανότατα να είχε και η πραγματικότητα όπερα εκτός από το πρόγραμμά μου …. αν όμως σηκωνόμασταν από το τραπέζι έγκαιρα. Η αραβική κουζίνα και το ραχάτι ήταν πιο μεγάλο δέλεαρ για τον άντρα μου απ΄ ότι να πάμε να στηθούμε στο γκισέ των όρθιων για ένα φθηνό εισιτήριο όπερας. Για τα παιδιά ούτε λόγος.
Εδώ θα κάνω μια παρένθεση για να αναφερθώ λίγο στην όπερα της Βιέννης και στα εισιτήρια των παραστάσεών της.
H Κρατική όπερα της Βιέννης είναι από τα πιο γνωστά κτίρια της πόλης. Όμορφη, αριστοκρατική, επιβλητική αποτελεί ίσως το πιο πολυφωτογραφημένο αξιοθέατο της Βιέννης.

Ιδρύθηκε το 1868 και λειτουργεί μέχρι σήμερα. Έχει παράσταση σχεδόν κάθε βράδυ και καμία από τις περίπου 300 παραστάσεις κάθε χρόνο δεν είναι ίδιες μεταξύ τους! Η season ξεκινάει από τον Σεπτέμβριο και “κρατάει” έως τον Ιούνιο.
Τα εισιτήρια για μια παράσταση 4μελούς οικογένειας ήταν για μας απαγορευτικά. Χώρια βέβαια του ότι για τα παιδιά η όλη φάση δεν νομίζω ότι θα αποτελούσε και highlight της εκδρομής. Υπήρχε όμως τρόπος να δούμε μια παράσταση οικονομικά και αυτός ήταν αν κατάφερνα να προμηθευτώ εισιτήριο ορθίων.
Σύμφωνα με το πιστεύω ότι «Όλοι πρέπει να έχουν ίση πρόσβαση στην όπερα», η Wiener Staatsoper προσφέρει 600 εισιτήρια όρθιων σε κάθε παράσταση. Αυτά τα εισιτήρια κοστίζουν 3-4€, ανάλογα με το επίπεδο που θα διαλέξουμε (Parterre, Balcon, or Galerie).
Τα εισιτήρια ορθίων πωλούνται 80 με 90 λεπτά πριν την παράσταση, που σημαίνει ότι για να έχει κάποιος ελπίδα για εισιτήριο θα πρέπει να στηθεί στην ουρά από τις 5:30 με 6:00 ή και νωρίτερα και με ντύσιμο λίγο προσεγμένο (κάτι που είχαμε φροντίσει για σήμερα).
Ακόμα και εγώ δυσκολεύτηκα σήμερα να ακολουθήσω το πρόγραμμα. Λίγο του ότι πίστευα ότι το στήσιμο για τα εισιτήρια θα είχε αμφίβολα αποτελέσματα, λίγο του ότι αισθανόμουν άσχημα να εγκαταλείψω το τραπέζι και ενώ σκεφτόμουν από ώρα την όπερα … δεν το έπαιρνα απόφαση.
Πραγματικά απολάμβανα το μεσημεριανό γεύμα και την παρέα, αλλά ήθελα πολύ και να δοκιμάσω την τύχη μου στην όπερα. Όταν ο άντρας μου πια μου “ξεκαθάρισε τη θέση του” λέγοντάς μου: «που να τρέχουμε τώρα;» αναζήτησα άλλη παρέα. Πρότεινα στην οικοδέσποινα να παρατήσουμε άντρες και παιδιά να πάμε οι δυο μας! Σε περίπτωση που δεν βρίσκαμε εισιτήρια ας πηγαίναμε απλά μια βόλτα για καφέ. Πίστευα ότι ήταν πολύ τολμηρή η πρότασή μου και θα έτρωγα χυλόπιτα, αλλά προς έκπληξή μου άκουσα το: «Να φτιάξω ένα καφεδάκι και πάμε».
Απογευματινή βόλτα…
Ήπιαμε και το καφεδάκι μας και φύγαμε.
Πάλι είχα συνοδό-ξεναγό στη Βιέννη. Ούτε είχα έννοια ποιο τραμ θα πάρουμε, ούτε από πού θα πάμε, ούτε να κοιτάζω χάρτες και πηγαίναμε και “σφαίρα”.

Φτάσαμε έξω από την όπερα μάλλον αργά για εισιτήριο, αφού το γκισέ των ορθίων … ήταν άδειο.
Ναι πράγματι… είχαν τελειώσει τα εισιτήρια.
Κατά βάθος το περίμενα, αφού σήμερα ήταν η πρώτη παράσταση μετά από το καλοκαίρι και μάλιστα με πολύ “πιασάρικο” έργο. Η παράσταση που ανέβαινε ήταν η “La Traviata”. Κρίμα! Είμαι σίγουρη ότι θα μου άρεσε πολύ!
Στο γκισέ πετύχαμε έναν Αιγύπτιο υπάλληλο, ο οποίος χαιρετήθηκε στα αραβικά με τη συνοδό μου. «Αφού μιλάτε την ίδια γλώσσα δεν του λες τίποτα μπας και μπούμε και εμείς μέσα;», της είπα. Ως βέρα Ελληνίδα προσπάθησα να χρησιμοποιήσω «μέσο».



Κρίμα! Την επόμενη φορά; Δεν ξέρω αν θα υπάρξει.
Αφού χάσαμε την παράσταση μπήκαμε μόνο για λίγο και για όσο επιτρεπόταν μέσα για να νιώσουμε την ατμόσφαιρα....



Στη συνέχεια είπαμε να πάμε να περπατήσουμε.
Πήραμε την Karntner Strasse και στη συνέχεια στρίψαμε στην Bosendorferstrasse, ώσπου φτάσαμε στο κτίριο του Συλλόγου φίλων της Μουσικής. Εδώ στο Musikvereinsgebaude η Φιλαρμονική της Βιέννης γιορτάζει κάθε χρόνο το νέο έτος παίζοντας Strauss. Είναι αίθουσα συναυλιών και αποτελεί έδρα της Φιλαρμονικής της Βιέννης καθώς και του Συλλόγου Μουσικών της Βιέννης. Θεωρείται ότι έχει την καλύτερη ακουστική στον κόσμο. Χτίστηκε το 1863.

Κάθε Πρωτοχρονιά η Ελληνική Τηλεόραση έχει απ’ ευθείας μετάδοση του «Γαλάζιου Δούναβη» από την αίθουσα φίλων της Μουσικής.

Ήταν κλειστή βέβαια την ώρα που ήρθαμε, αλλά μου άρεσε που την είδα έστω και απ’ έξω. Στην πλατεία του μεγάρου υπήρχαν και πολλά αστέρια διάσημων συνθετών, όπως του Brahms …

Η φίλη μου, η οποία συμμεριζόταν πολύ τον ενθουσιασμό μου για τη βόλτα αυτή στη Βιέννη, την είχε “δει” ο προσωπικός μου φωτογράφος. Όπου πηγαίναμε με έβγαζε συνεχώς φωτογραφίες.

Μετά προχωρήσαμε προς την Karlplatz.
Η Karlskirche είναι αφιερωμένη στον Άγιο Charles Borromeo, άγιος που επικαλείται σε περιόδους λοιμού. Χτίστηκε το 1737 και παραμένει πιο σημαντικό μπαρόκ θρησκευτικό κτίριο της Βιέννης.

Το πάρκο και η μικρή λίμνη μπροστά στην Karlkirche είναι το τέλειο σημείο για μια μικρή ανάπαυλα, για άραγμα, για μπύρα, για περαντζάδα ή για ρομαντζάδα.
Το πεζουλάκι περιμετρικά της λίμνης αποτελεί το τέλειο καθιστικό με θέα την εκκλησία του Καρόλου.

Πολύ κοντά στην Karlplatz ήταν και το πολύ οικείο κτίριο της Απόσχισης

Απόσχιση ονομάστηκε ένα ρεύμα καλλιτεχνών του 1897, που αποχώρησε από την ένωση Αυστριακών καλλιτεχνών με επικεφαλής τον Gustav Klimt. Είναι γνωστή και σαν Σετζεσιονισμός.
Το κτίριο του συλλόγου της ένωσης τέχνης της Απόσχισης (Secession) είναι ένα αρτ νουβό κτίριο, από τα πλέον γνωστά της Βιέννης κυρίως λόγω του χρυσού θόλου του. Το «χρυσό λάχανο» όπως χαϊδευτικά το αποκαλούν οι Βιεννέζοι είναι το σύμβολο της Απόσχισης και είχε προκαλέσει μεγάλη αναταραχή στον πληθυσμό την εποχή της κατασκευής του.

Και γιατί το αποκάλεσα «οικείο» το κτίριο της Απόσχισης; Γιατί στο παρελθόν, τη δεκαετία του ’90, το έβλεπα καθημερινά στην τηλεόραση, αφού φιγουράριζε στους τίτλους αρχής μιας αστυνομικής σειράς που προβαλλόταν καθημερινά. Θυμάστε τον «υπαστυνόμο Ρεξ»; Εκείνο το απίθανο λυκόσκυλο; Ο Ρεξ ήταν …Αυστριακός και μάλιστα Βιεννέζος!

Άλλα landmarks της πόλης που είχαν επιλεγεί για τους τίτλους αρχής ήταν η ρόδα του Prater, η όπερα και το Κοινοβούλιο.
Εγώ πάντως ήμουν χαρούμενη και στη φωτογραφία μου με φόντο το κτίριο της Απόσχισης, που μου έβγαλε η προσωπική μου φωτογράφος, είχα ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά.

Η συνέχεια θα είχε καφέ στο Sacher. Όμως δεν ξέρω τι με έπιασε. Σκέφτηκα τους άντρες μόνους τους, που με τα 6 παιδιά θα πήγαιναν στο Prater, σκέφτηκα τα πόδια μου που είχαν κουραστεί απίστευτα με το σημερινό περπάτημα. Δεν ήταν και λίγα τα χιλιόμετρα που είχαμε περπατήσει το πρωί …

... και άλλα 2 απογευματινά χιλιομετράκια…
Και το θέμα είναι ότι όλα αυτά τα είχα κάνει και με τακουνάκι σήμερα για να είμαι περιποιημένη αφού θα πήγαινα και όπερα.

Έτσι, κάπου εδώ κοντά στο σταθμό της Karlplatz .....

.... και λίγο πριν καταρρεύσω, πρότεινα να γυρίσουμε πίσω.

Βέβαια μετάνιωσα που δεν πήγαμε για καφέ στο Sacher. Και για τον καφέ που δεν ήπια και για τη Sachertorte που δεν έφαγα, αλλά και για την παρέα και τη φάση.
Prater
Γυρίσαμε πίσω και πήγαμε κατ’ ευθείαν στο Prater...


Το Prater είναι το γνωστό πάρκο της Βιέννης, το οποίο είναι το παλαιότερο πάρκο ψυχαγωγίας στον κόσμο. Το σήμα κατατεθέν και του πάρκου αλλά και της Βιέννης είναι η ρόδα Riesenrad. Η περίφημη αυτή ρόδα, άνοιξε στις 3 Ιουλίου του 1897 (ύστερα από μια περίοδο κατασκευής περίπου 8 μηνών) ως φόρος τιμής για τα 50 χρόνια μοναρχίας του Φραγκίσκου-Ιωσήφ!
Μα, τι χρονολογίες είναι αυτές! Μου φαίνεται ότι ή το Prater είναι πάρα πολύ παλιό ή ότι η εποχή της Αυστροουγγαρίας είναι πάρα πολύ πρόσφατη!
Μπήκαμε στο πάρκο από την κύρια είσοδο, από την πλατεία Riesenradplatz.

Δίπλα μας υψωνόταν η διάσημη ρόδα – αντίκα μέσα σε μια μωβ απόχρωση. Οι γόνδολες είναι κλειστού τύπου και μοιάζουν με μίνι-βαγόνια τρένου. Μοιάζει ίδια και απαράλλαχτη με το πως ήταν και στα γυρίσματα της ταινίας «Ο τρίτος άνθρωπος» του 1949, το γνωστό φιλμ νουάρ με τον Orson Welles…. γιατί δεν μπορώ να μην κάνω και μια μικρή αναφορά σε film location.







Μιλούσαμε στο τηλέφωνο με άντρες και παιδιά ψάχνοντας να τους βρούμε.
«Είμαστε κάτω από το ψηλότερο παιχνίδι» μας έλεγαν…
Μα εμένα όλα ψηλά μου φαίνονται. «Σε ποιο απ’ όλα;»

Ύστερα από μερικά πάνω κάτω και πέρα δώθε μέσα στο λαβύρινθο του πάρκου, τελικά συναντηθήκαμε στην Calafaciplatz.
Το ψηλότερο παιχνίδι τελικά έμαθα ότι ήταν το Prater Turm, που είχε 117μ. ύψος... για όποιον αντέχει.
Μια μικρή ανάπαυλα με ένα παγωτάκι στο χέρι ήταν απαραίτητη.
Ότι έρευνα και αν είχα κάνει σχετικά με τα παιχνίδια του Prater, ποια είναι τα δημοφιλή, ποια αξίζουν και ίσως θα μας αρέσουν πιο πολύ … πήγε στράφι. Από κοντά είναι αλλιώς τα πράγματα. Κάποια ήταν πολύ φοβιστικά, κάποια ήταν πολύ ψηλά, κάποια ήταν πολύ ήπια και κάποια δεν τα βρίσκαμε αφού ο χώρος είναι πολύ μεγάλος και το “σχήμα” μας επίσης μεγάλο και δυσκίνητο.


Το επόμενο τρίωρο είμαστε στο Prater. Μπήκαμε σε διάφορα παιχνίδια, κάποια πολύ ζόρικα (όχι εγώ), κάποια χαλαρά, κάποια διασκεδαστικά.


Ανάμεσα στα τρία πιο «κόβει την ανάσα» highlights παιχνίδια του πάρκου ... Prater Turm, Boomerang και Volare coaster, οι γενναίοι της παρέας διάλεξαν το τρίτο...


Είναι ένα coaster, στο οποίο είσαι ξαπλωμένος με το στομάχι κάτω και όπως μας είπαν οι συμμετέχοντες ήταν σαν να πετάς…
Με γεια τους με χαρά τους… εγώ δεν μπαίνω σε τέτοιο…

Εδώ μπήκαν οι πιο δειλοί της παρέας ...


Εδώ έπαιξαν οι πιο εύστοχοι της παρέας…

Στην παλιά ρόδα δεν μπήκα, αφού ήταν και λίγο «τσιμπημένη», μπήκα όμως στην πιο σύγχρονη τη λεγόμενη Blumenrad. Λέγεται και ρόδα των λουλουδιών...

Είδα τη Βιέννη από τα 50μ. ύψος…ή μάλλον το πάρκο αφού μέσα στη νύχτα τι άλλο να δω;





Τα μικρά μικρά μπήκαν σε κάτι Karts και κάτι κλασσικά συγκρουόμενα.
Υπήρχαν και κάποια που πολύ θα το θέλαμε, σαν το skydiving ….

... αλλά ήθελαν χρόνο … και κυρίως … χρήμα. 50€ το δίλεπτο και χρειαζόταν και μισή ώρα εκπαίδευση πριν μπεις στο θάλαμο!
Γενικά θα έλεγα ότι είναι ένα πολύ όμορφο λούνα παρκ, στο οποίο μπορείς να περάσεις όμορφα χωρίς να ξοδέψεις μια μικρή περιουσία. Δεν το χαρακτηρίζω "θεματικό", γιατί δεν μοιάζει με τα θεματικά πάρκα της Ευρώπης, που κάθε παιχνίδι περιστρέφεται γύρω από κάποιον ήρωα comic. Είναι ένα κλασικό λούνα παρκ, σαν αυτά του παρελθόντος. Το βράδυ ειδικά που πήγα εγώ που φωτίζεται με πολύχρωμες αμέτρητες λυχνίες led βγάζει κάτι το ρομαντικό από προηγούμενες δεκαετίες. Και εμένα πάντα με γοητεύει ότι παλιό … λειτουργεί ακόμα.
Παράλληλα εκπλήρωσε τα standard μου, που είναι και δύο στην περίπτωση αυτή: Αξιοθέατο και αναψυχή μαζί. Χα,χα,χα
Κατά τις 11:00 που πλέον πια έκλεινε και το Prater φύγαμε και εμείς. Το τραμ έχει στάση ακριβώς απ’ έξω και οδηγίες για το πώς θα επιστρέψουμε στο διαμέρισμά μας είχαμε από τους φίλους μας…

Χα,χα όχι ακριβώς! Τα καταφέραμε όμως. Αλλάξαμε δύο τραμ με μια μικρή αναμονή ανάμεσα, λόγω του ότι ήταν και λίγο αργά για τα δεδομένα της Αυστρίας...

Περπατήσαμε και λίγο σε μια "νεκρή" Βιέννη, αφού στη γειτονιά μας δεν κυκλοφορούσε ούτε κατσαρίδα...

Στο σπίτι στη συνέχεια έφτιαξα μια μακαρονάδα και φάγαμε, είδαμε λίγο Us open και μετά πέσαμε για ύπνο.
Ωραία ήταν σήμερα!
....................... post ............
Last edited: