Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ουγγαρία - Η μεγάλη είσοδος
- Η Βουδαπέστη ή η αποζημίωση
- Τα λουτρά
- Ένα καφέ διαφορετικό απο τα άλλα - Zoo Cafe
- H πρωτεύουσα της Σλοβακίας
- Στη Βιέννη
- Άρωμα Ανατολής
- Βιέννης συνέχεια
- Βιέννη ΙΙ
- Λίγη Αυστρία ακόμα
- H πρωτεύουσα της Σέρβικης Δημοκρατίας
- Σεράγεβο
- Kusturica και Drina και στη Σερβία
- Επίλογος
Η πρωτεύουσα της Σλοβακίας
Μπαίνοντας στην πόλη περάσαμε πάνω από το Δούναβη και κάτω από το UFO, έναν ιπτάμενο δίσκο που κρατάει τη νέα γέφυρα της Μπρατισλάβας. Από εδώ βλέπαμε στα αριστερά μας και το κάστρο της Μπρατισλάβας, στο οποίο δεν είχαμε σκοπό να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο από τη ματιά που ήδη του χαρίσαμε.
Η Μπρατισλάβα έγινε μόλις πρωτεύουσα της Σλοβακίας το 1993, αμέσως μετά τη διάλυση της ενιαίας Τσεχοσλοβακίας. Ως νεότερη πρωτεύουσα δεν έχει και πολλά αξιοθέατα να μας επιδείξει, τουλάχιστον όχι τόσο “κράχτες” σαν αυτά που έχουν οι γειτόνισσες πρωτεύουσες.
Τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Μπρατισλάβα είναι τα δύο που ήδη ανέφερα και η παλιά της πόλη.
Το κάστρο της Μπρατισλάβας είναι ένα τεράστιο τετράγωνο κτίριο με 4 πύργους στις γωνίες του, στην κορυφή ενός λόφου, το οποίο έχει τη μορφή αυτή τα τελευταία 50 χρόνια, κάτι που εμένα τουλάχιστον δεν με δελέαζε καθόλου να αφιερώσω χρόνο για αυτό.
Στο UFO tower, αυτή την μεταμοντέρνα γέφυρα του ’72, θα ήθελα αν μπορούσαμε να ανεβούμε να δούμε τη θέα, αλλά ως λάτρης του value for money που είμαι σε συνδυασμό με τα 7,5€ της εισόδου (x4 άτομα) …”έκαψα” αυτό το σενάριο.
Αυτό που έμεινε να κάνουμε είναι μια χαλαρή βόλτα στην παλιά πόλη της Μπρατισλάβα.
Μέχρι να φτάσουμε στο κέντρο της περάσαμε δίπλα και από την εκκλησία των στέψεων των Αυστρο-ούγγρων βασιλιάδων, το ναό του Αγίου Μαρτίνου.
...περάσαμε όμως και δίπλα από το παλιό παλάτι, που σήμερα είναι το Προεδρικό Μέγαρο...
Φτάσαμε στο κέντρο της πόλης γύρω στις 6:30, δηλ. λίγο πριν νυχτώσει. Δεν θα έπρεπε! Θα έπρεπε να φτάσουμε λίγο νωρίτερα. Ο άντρας μου, ο γιος μου και ο Ατετοκούμπο έφταιγαν γι’ αυτό!!!
Αν φτάναμε νωρίτερα ίσως να προλαβαίναμε να πάμε σε μια γκαλερί, που είχα στο μυαλό μου. Η Nedbalka Gallery είναι μια πινακοθήκη σύγχρονης τέχνης της Σλοβακίας, η οποία φιλοξενείται σε ένα όμορφο κτίριο της Μπρατισλάβας. Εκτός από τα έργα που θα βλέπαμε, θα μπορούσαμε να θαυμάσουμε και το ίδιο το κτίριο, το οποίο έχει μεγάλες ομοιότητες με το μουσείο Gugenheim της Νέας Υόρκης. Και επειδή στη Νέα Υόρκη άμεσα δεν … προβλέπεται να πάμε… έλεγα μήπως βολευτώ με το υποκατάστατο.
Την επόμενη φορά θα συνδυάσω τη Nedbalka Gallery μαζί με την Danubiana, ένα μουσείο τέχνης που βρίσκεται πάνω σε ένα νησί στο Δούναβη.
Το υπαίθριο parking Gorkeho, που είχα επισημάνει ήταν τελικά ιδιωτικό, οπότε αναγκαστήκαμε να παρκάρουμε στο διπλανό πανάκριβο υπόγειο parking της όπερας, που οι σημειώσεις μου έλεγαν να μην παρκάρουμε εκεί, γιατί είναι ακριβό. Θα είχε και παράσταση στην όπερα σε λίγο με συνέπεια να είχε και κίνηση. Πείτε μου οι χρηστικές πληροφορίες που δίνω δεν είναι πολύ σημαντικές;
Συνεχίζω…
Βγαίνοντας έξω βρεθήκαμε μπροστά στο κτίριο του Εθνικού Θεάτρου. Βρίσκεται στην «κεφαλή» της μεγάλης μακρόστενης πλατείας Hviezdoslavovo και έχει έναν «αέρα» πολύ Βιεννέζικο.
Εμείς από εκεί στρίψαμε προς στον κεντρικό δρόμο Rybarska brana για να βολτάρουμε. Τα περισσότερα αξιοθέατα της Μπρατισλάβα σε αυτόν το δρόμο βρίσκονται.
Εμείς κάναμε τα κλασικά. Διασχίζοντας τον κεντρικό δρόμο και βλέποντας τα αξιοθέατα κάναμε παράλληλα και αυτά που κάνουμε πάντα δηλ. φάγαμε πίτσα στο χέρι, φάγαμε και παγωτό, χαζέψαμε στα μαγαζιά, βγάλαμε φωτογραφίες και αγοράσαμε και αναμνηστικά μαγνητάκια.
Εδώ με το μαγνητάκι ζορίστηκα λίγο αφού τα περισσότερα είχαν το κάστρο και μόνο. Ήθελα κάτι άλλο εκτός του κάστρου για αναμνηστικό στη συλλογή μου. Το κάστρο και δεν μου αρέσει και δεν πήγα κιόλας.
Λίγο πριν φτάσουμε στην πλατεία Hlavne, πέσαμε πάνω στο «man at work». Ο χάλκινος χαρακτήρας του ανθρώπου που βγαίνει από το κανάλι είναι αναμφισβήτητα το πιο φωτογραφημένο γλυπτό στην πόλη.
Λίγα μέτρα μακριά του συναντήσαμε και το δεύτερο χάλκινο γλυπτό, το «Schone Naci». Πρόκειται για την αναπαράσταση ενός εκκεντρικού κατοίκου, που ζούσε εδώ το πρώτο μισό του 20ου αιώνα και θεωρήθηκε χάρη στην κομψότητα και την ευγένεια του, αναπόσπαστο μέρος του περιπάτου στην Μπρατισλάβα.
Η πλατεία Hlavne Namestie είχε ένα ενδιαφέρον. Από τη μια μεριά έχει έναν περίεργο αρχιτεκτονικό αχταρμά, που αποτελεί το όμορφο παλιό Δημαρχείο και από την άλλη μεριά έχει δύο αντικριστές Πρεσβείες Ελλάδας και Γαλλίας και στη μέση ένα όμορφο συντριβάνι.
Ήξερα όμως και για ένα ακόμα τρίτο άγαλμα που δεν έβλεπα πουθενά. Είναι ένα χάλκινο άγαλμα ενός Nαπολεόντιου στρατιωτικού. Ο Ναπολέων είχε βομβαρδίσει σφόδρα την πόλη κατακτώντας τη και γι’ αυτό όχι τυχαία το άγαλμα έχει γυρίσει την πλάτη του στη Γαλλική πρεσβεία! Ακουμπά χαλαρά σε ένα παγκάκι της πλατείας. Σε ποιο όμως παγκάκι;
Έψαχνε η ματιά μου να το βρει αλλά μάταια. Το είπα και στους υπόλοιπους «Ψάχνω ένα άγαλμα που θα ‘πρεπε να ‘ναι εδώ. Κοιτάξτε και εσείς». Δεν είχαν όμως ιδιαίτερη πρεμούρα να ψάχνουν για αγάλματα. Δεν έχει και πολλά αξιοθέατα η Μπρατισλάβα και τώρα που ήρθα εγώ λείπουν και αυτά τα λίγα που έχει;
Δεν καθίσαμε στην πλατεία παρόλο που ήθελα χρόνο για να περιεργαστώ… τα παγκάκια και τα αγάλματα, αλλά περιεργάστηκα εκτενώς την τουαλέτα
ενός χαριτωμένου καφέ της πλατείας του «Wine not», που ήταν πραγματικά πολύ καλή. (Κι άλλη χρηστική πληροφορία ..
) Είχε και ατομικά υφασμάτινα πετσετάκια για να σκουπίσεις τα χέρια σου.
Το “Wine not” δίπλα στην Ελληνική πρεσβεία…
Συνεχίσαμε ως εκεί που ο δρόμος στενεύει αρκετά και τα χρωματιστά σπίτια έρχονται πολύ κοντά το ένα με το άλλο. Περάσαμε κάτω και από τη μία και μοναδική πύλη της παλιάς πόλης που διατηρείται από τη Μεσαιωνική εποχή, την Πύλη του Αγίου Μιχαήλ, η οποία είναι και το παλαιότερο κτίριο της πόλης.
Κάτω από την πύλη υπάρχει ένας χρυσός κύκλος, γνωστός ως “χιλιόμετρο μηδέν”. Επεξηγεί τις αποστάσεις από την Μπρατισλάβα σε άλλες 29 πρωτεύουσες. Μόνο που οι αποστάσεις αυτές δεν είναι πραγματικές, αλλά είναι οι αποστάσεις σε ευθεία γραμμή.
Αν μέχρι την Αθήνα είχε ευθεία δρόμο θα ήταν 1253 km. Θα γλυτώναμε 400km. 
Είδαμε και το σπίτι με τη στενότερη πρόσοψη…
...περάσαμε κάτω από την Πύλη ώσπου φτάσαμε ως την έξοδο της παλιάς πόλης προς τη σύγχρονη...
Επιστρέψαμε πίσω από τον ίδιο δρόμο.
Είδαμε τη νυχτερινή άποψη της πλατείας Hlavne Namestie …..
...και τη νυχτερινή άποψη του Θεάτρου. Ήταν ώρα παράστασης και είχε μαζευτεί κόσμος...
Λέγεται μάλιστα ότι ανάμεσα στον κόσμο βρίσκονται και πολλοί γείτονες Βιεννέζοι, οι οποίοι έρχονται και λόγω των καλών παραστάσεων, αλλά και λόγω των πιο οικονομικών παραστάσεων (σε σχέση με τις αντίστοιχες της Βιέννης).
Εδώ θα ήθελα να αναφέρω το εντυπωσιακό: Η χιλιομετρική απόσταση ανάμεσα στις δύο πρωτεύουσες Βιέννη-Μπρατισλάβα αποτελεί την πιο μικρή απόσταση που υπάρχει ανάμεσα σε δυο πρωτεύουσες παγκοσμίως.
Δεν είναι αξιοθέατο αλλά εδώ έφαγα μια πολύ ωραία ιταλική πίτσα και καλό είναι να το θυμάμαι γιατί άφησα και εκκρεμότητες (τις δύο Πινακοθήκες... μην ξεχνιόμαστε)

Σοκ έπαθα όταν το μηχάνημα στάθμευσης μας ζήτησε 7,5€ για δυο ώρες παρκάρισμα. Πως της είδε η Μπρατισλάβα; Προσπαθεί να μοιάσει στη Βιέννη;
Μια πόλη με αξιοθέατα δυο μπρούτζινα αγάλματα και ένα κύκλο με χιλιομετρικές αποστάσεις (που είναι και λάθος!) να ζητάει 7,5€ για δυο ώρες παρκάρισμα; Και ήθελα να πάω και στην Πινακοθήκη τους…
Όμορφη βόλτα κάναμε, αλλά αυτό δεν χρειαζόταν ...
Φεύγοντας ενώ είχε για τα καλά νυχτώσει (8:30 μ.μ.) πήρε το μάτι μου και μια φωταγωγημένη και γνώριμη εκκλησία. Είναι αυτή του Αγίου Μαρτίνου. Ουπς! Ξέχασα να πάμε να την δούμε από κοντά. Αυτά έχουν οι χαλαρές βόλτες. Φταίει που έχω υποσχεθεί χαλαρό ταξίδι φέτος! Στον Καθεδρικό του Αγίου Μαρτίνου έχουν γίνει πάρα πολλές στέψεις βασιλιάδων, ανάμεσα σε αυτές και της Μαρίας Θηρεσίας. Έπρεπε να πάμε!

Αφού γυρίσαμε στην Ελλάδα η περιέργεια με έσπρωξε να ψάξω για το μπρούτζινο άγαλμα που δεν είδα. Βρήκα ένα άρθρο (Σεπτεμβρίου ’18) που έλεγε ότι «Άγνωστοι βανδάλισαν το χάλκινο άγαλμα του ναπολεόνιου στρατιώτη, που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της Μπρατισλάβα μπροστά στη γαλλική πρεσβεία. Οι τοπικές αρχές πήραν το άγαλμα για επισκευή. Το Δημοτικό συμβούλιο δήλωσε ότι το άγαλμα σύντομα θα επιστρέψει». Μετά από έναν ολόκληρο χρόνο (που πήγα εγώ) ο …Hubert (το άγαλμα) δεν έχει καταφέρει να επιστρέψει. Και να φανταστείτε ότι είναι ένα από τα λίγα δημοφιλή σημεία που διαθέτει η πόλη!
(Photo από το internet)
Φύγαμε. Η Βιέννη πια ήταν μια ώρα δρόμος. Σύνορα δεν καταλάβαμε.
Είχα ειδοποιήσει τον ιδιοκτήτη του διαμερίσματός μας στη Βιέννη ότι θα φτάναμε λίγο καθυστερημένα, δηλ. κατά τις 9:00 και όλα καλά. Που εκείνα τα τρελά που κάναμε στο προηγούμενο ταξίδι που φτάναμε στις 12 το βράδυ;
Το διαμερισματάκι ήταν ότι πρέπει για μας. Είχε μια μεγάλη σαλονοτραπεζαρία, ένα υπνοδωμάτιο και μια μικρή μεν αλλά την πιο εξοπλισμένη κουζίνα που έχω δει, την οποία και εκμεταλλεύτηκα στο έπακρο. Δεν νομίζω να έμεινε κάποιο σκεύος ή ηλεκτρική συσκευή παραπονεμένη τις επόμενες τρεις ημέρες.

Είχε και μια μικρή αυλή. Το σημαντικότερο όμως όλων ήταν το καλυμμένο garage για το αυτοκίνητο, το οποίο ήταν και ισόγειο και εντελώς δίπλα στο διαμέρισμα. Το garage ήταν και ο βασικότερος λόγος που το επέλεξα σε συνδυασμό με την τιμή του. Με 86€ το βράδυ και 15’ απόσταση από το κέντρο με το τραμ, για Βιέννη εμένα μου φάνηκε «λαχείο».
Οι φίλοι μας…
Στη Βιέννη τα τελευταία 2 χρόνια ζούσαν κάποιοι φίλοι μας. Για την ακρίβεια ζούσε ένας φίλος του άντρα μου (Ελληνοσύριος) με την οικογένειά του. Ζούσαν στην Ελλάδα για πολλά χρόνια όταν λόγω κρίσης αναγκάστηκαν να την απαρνηθούν για χάρη της Αυστρίας.
Η Αυστριακή κοινωνία ως γνωστόν καλοδέχεται τους Άραβες σε αντίθεση με τη γείτονα (που το πάλαι ποτέ αποτελούσαν και μία χώρα) Ουγγαρία. Όμως παρόλο που οι φίλοι μας είχαν τακτοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό με τα επιδόματά τους και τα σχολεία τους και τον κύκλο τους ήθελαν … να επιστρέψουν στην Ελλάδα, αφού στην Ελλάδα τους αρέσει περισσότερο ο τρόπος ζωής!
Εγώ πίστευα ότι είχαν ευοδώσει οι προσπάθειες επιστροφής τους στην Ελλάδα και δεν είχα στο μυαλό μου ότι μπορεί να τους συναντήσουμε. Λίγες μέρες πριν το ταξίδι ο άντρας μου, μου είπε ότι οι φίλοι μας δεν έχουν επιστρέψει ακόμα και ότι είναι ακόμα στη Βιέννη. Οπότε κάπου ανάμεσα στα αξιοθέατα θα βλέπαμε και τους φίλους ή θα τα βλέπαμε μαζί με αυτούς!
Όλη τη σημερινή ημέρα είμαστε στα τηλέφωνα μαζί τους, ανταλλάσσοντας στιχομυθίες τύπου:
«Που είσαστε;»
«Βουδαπέστη για καφέ»
«Τώρα που είστε;»
«Μπρατισλάβα, για παγωτό»
«Πότε φτάνετε;»
«Θα τα πούμε μετά τις 9:00 το βράδυ»
Αφού τακτοποιηθήκαμε στο διαμέρισμα, αρχίσαμε τις συζητήσεις για το αν θα συναντιόμαστε με τους φίλους μας ή αν θα αράζαμε στο σπίτι να ξεκουραστούμε. Τελικά ήταν λίγο αργά, δεν μέναμε και πολύ κοντά, με τέτοια κουζίνα … κάτι θα μαγείρευα, η τηλεόραση … είχε και U.S.Open, οπότε η απόφαση πάρθηκε γρήγορα. Τους φίλους μας θα τους βλέπαμε αύριο.
.................. post .....
.....................
Μπαίνοντας στην πόλη περάσαμε πάνω από το Δούναβη και κάτω από το UFO, έναν ιπτάμενο δίσκο που κρατάει τη νέα γέφυρα της Μπρατισλάβας. Από εδώ βλέπαμε στα αριστερά μας και το κάστρο της Μπρατισλάβας, στο οποίο δεν είχαμε σκοπό να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο από τη ματιά που ήδη του χαρίσαμε.

Η Μπρατισλάβα έγινε μόλις πρωτεύουσα της Σλοβακίας το 1993, αμέσως μετά τη διάλυση της ενιαίας Τσεχοσλοβακίας. Ως νεότερη πρωτεύουσα δεν έχει και πολλά αξιοθέατα να μας επιδείξει, τουλάχιστον όχι τόσο “κράχτες” σαν αυτά που έχουν οι γειτόνισσες πρωτεύουσες.
Τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Μπρατισλάβα είναι τα δύο που ήδη ανέφερα και η παλιά της πόλη.
Το κάστρο της Μπρατισλάβας είναι ένα τεράστιο τετράγωνο κτίριο με 4 πύργους στις γωνίες του, στην κορυφή ενός λόφου, το οποίο έχει τη μορφή αυτή τα τελευταία 50 χρόνια, κάτι που εμένα τουλάχιστον δεν με δελέαζε καθόλου να αφιερώσω χρόνο για αυτό.
Στο UFO tower, αυτή την μεταμοντέρνα γέφυρα του ’72, θα ήθελα αν μπορούσαμε να ανεβούμε να δούμε τη θέα, αλλά ως λάτρης του value for money που είμαι σε συνδυασμό με τα 7,5€ της εισόδου (x4 άτομα) …”έκαψα” αυτό το σενάριο.
Αυτό που έμεινε να κάνουμε είναι μια χαλαρή βόλτα στην παλιά πόλη της Μπρατισλάβα.
Μέχρι να φτάσουμε στο κέντρο της περάσαμε δίπλα και από την εκκλησία των στέψεων των Αυστρο-ούγγρων βασιλιάδων, το ναό του Αγίου Μαρτίνου.

...περάσαμε όμως και δίπλα από το παλιό παλάτι, που σήμερα είναι το Προεδρικό Μέγαρο...

Φτάσαμε στο κέντρο της πόλης γύρω στις 6:30, δηλ. λίγο πριν νυχτώσει. Δεν θα έπρεπε! Θα έπρεπε να φτάσουμε λίγο νωρίτερα. Ο άντρας μου, ο γιος μου και ο Ατετοκούμπο έφταιγαν γι’ αυτό!!!
Αν φτάναμε νωρίτερα ίσως να προλαβαίναμε να πάμε σε μια γκαλερί, που είχα στο μυαλό μου. Η Nedbalka Gallery είναι μια πινακοθήκη σύγχρονης τέχνης της Σλοβακίας, η οποία φιλοξενείται σε ένα όμορφο κτίριο της Μπρατισλάβας. Εκτός από τα έργα που θα βλέπαμε, θα μπορούσαμε να θαυμάσουμε και το ίδιο το κτίριο, το οποίο έχει μεγάλες ομοιότητες με το μουσείο Gugenheim της Νέας Υόρκης. Και επειδή στη Νέα Υόρκη άμεσα δεν … προβλέπεται να πάμε… έλεγα μήπως βολευτώ με το υποκατάστατο.
Την επόμενη φορά θα συνδυάσω τη Nedbalka Gallery μαζί με την Danubiana, ένα μουσείο τέχνης που βρίσκεται πάνω σε ένα νησί στο Δούναβη.
Το υπαίθριο parking Gorkeho, που είχα επισημάνει ήταν τελικά ιδιωτικό, οπότε αναγκαστήκαμε να παρκάρουμε στο διπλανό πανάκριβο υπόγειο parking της όπερας, που οι σημειώσεις μου έλεγαν να μην παρκάρουμε εκεί, γιατί είναι ακριβό. Θα είχε και παράσταση στην όπερα σε λίγο με συνέπεια να είχε και κίνηση. Πείτε μου οι χρηστικές πληροφορίες που δίνω δεν είναι πολύ σημαντικές;
Συνεχίζω…
Βγαίνοντας έξω βρεθήκαμε μπροστά στο κτίριο του Εθνικού Θεάτρου. Βρίσκεται στην «κεφαλή» της μεγάλης μακρόστενης πλατείας Hviezdoslavovo και έχει έναν «αέρα» πολύ Βιεννέζικο.

Εμείς από εκεί στρίψαμε προς στον κεντρικό δρόμο Rybarska brana για να βολτάρουμε. Τα περισσότερα αξιοθέατα της Μπρατισλάβα σε αυτόν το δρόμο βρίσκονται.
Εμείς κάναμε τα κλασικά. Διασχίζοντας τον κεντρικό δρόμο και βλέποντας τα αξιοθέατα κάναμε παράλληλα και αυτά που κάνουμε πάντα δηλ. φάγαμε πίτσα στο χέρι, φάγαμε και παγωτό, χαζέψαμε στα μαγαζιά, βγάλαμε φωτογραφίες και αγοράσαμε και αναμνηστικά μαγνητάκια.
Εδώ με το μαγνητάκι ζορίστηκα λίγο αφού τα περισσότερα είχαν το κάστρο και μόνο. Ήθελα κάτι άλλο εκτός του κάστρου για αναμνηστικό στη συλλογή μου. Το κάστρο και δεν μου αρέσει και δεν πήγα κιόλας.
Λίγο πριν φτάσουμε στην πλατεία Hlavne, πέσαμε πάνω στο «man at work». Ο χάλκινος χαρακτήρας του ανθρώπου που βγαίνει από το κανάλι είναι αναμφισβήτητα το πιο φωτογραφημένο γλυπτό στην πόλη.

Λίγα μέτρα μακριά του συναντήσαμε και το δεύτερο χάλκινο γλυπτό, το «Schone Naci». Πρόκειται για την αναπαράσταση ενός εκκεντρικού κατοίκου, που ζούσε εδώ το πρώτο μισό του 20ου αιώνα και θεωρήθηκε χάρη στην κομψότητα και την ευγένεια του, αναπόσπαστο μέρος του περιπάτου στην Μπρατισλάβα.

Η πλατεία Hlavne Namestie είχε ένα ενδιαφέρον. Από τη μια μεριά έχει έναν περίεργο αρχιτεκτονικό αχταρμά, που αποτελεί το όμορφο παλιό Δημαρχείο και από την άλλη μεριά έχει δύο αντικριστές Πρεσβείες Ελλάδας και Γαλλίας και στη μέση ένα όμορφο συντριβάνι.


Ήξερα όμως και για ένα ακόμα τρίτο άγαλμα που δεν έβλεπα πουθενά. Είναι ένα χάλκινο άγαλμα ενός Nαπολεόντιου στρατιωτικού. Ο Ναπολέων είχε βομβαρδίσει σφόδρα την πόλη κατακτώντας τη και γι’ αυτό όχι τυχαία το άγαλμα έχει γυρίσει την πλάτη του στη Γαλλική πρεσβεία! Ακουμπά χαλαρά σε ένα παγκάκι της πλατείας. Σε ποιο όμως παγκάκι;
Έψαχνε η ματιά μου να το βρει αλλά μάταια. Το είπα και στους υπόλοιπους «Ψάχνω ένα άγαλμα που θα ‘πρεπε να ‘ναι εδώ. Κοιτάξτε και εσείς». Δεν είχαν όμως ιδιαίτερη πρεμούρα να ψάχνουν για αγάλματα. Δεν έχει και πολλά αξιοθέατα η Μπρατισλάβα και τώρα που ήρθα εγώ λείπουν και αυτά τα λίγα που έχει;
Δεν καθίσαμε στην πλατεία παρόλο που ήθελα χρόνο για να περιεργαστώ… τα παγκάκια και τα αγάλματα, αλλά περιεργάστηκα εκτενώς την τουαλέτα
Το “Wine not” δίπλα στην Ελληνική πρεσβεία…

Συνεχίσαμε ως εκεί που ο δρόμος στενεύει αρκετά και τα χρωματιστά σπίτια έρχονται πολύ κοντά το ένα με το άλλο. Περάσαμε κάτω και από τη μία και μοναδική πύλη της παλιάς πόλης που διατηρείται από τη Μεσαιωνική εποχή, την Πύλη του Αγίου Μιχαήλ, η οποία είναι και το παλαιότερο κτίριο της πόλης.




Κάτω από την πύλη υπάρχει ένας χρυσός κύκλος, γνωστός ως “χιλιόμετρο μηδέν”. Επεξηγεί τις αποστάσεις από την Μπρατισλάβα σε άλλες 29 πρωτεύουσες. Μόνο που οι αποστάσεις αυτές δεν είναι πραγματικές, αλλά είναι οι αποστάσεις σε ευθεία γραμμή.

Είδαμε και το σπίτι με τη στενότερη πρόσοψη…

...περάσαμε κάτω από την Πύλη ώσπου φτάσαμε ως την έξοδο της παλιάς πόλης προς τη σύγχρονη...

Επιστρέψαμε πίσω από τον ίδιο δρόμο.
Είδαμε τη νυχτερινή άποψη της πλατείας Hlavne Namestie …..

...και τη νυχτερινή άποψη του Θεάτρου. Ήταν ώρα παράστασης και είχε μαζευτεί κόσμος...

Λέγεται μάλιστα ότι ανάμεσα στον κόσμο βρίσκονται και πολλοί γείτονες Βιεννέζοι, οι οποίοι έρχονται και λόγω των καλών παραστάσεων, αλλά και λόγω των πιο οικονομικών παραστάσεων (σε σχέση με τις αντίστοιχες της Βιέννης).
Εδώ θα ήθελα να αναφέρω το εντυπωσιακό: Η χιλιομετρική απόσταση ανάμεσα στις δύο πρωτεύουσες Βιέννη-Μπρατισλάβα αποτελεί την πιο μικρή απόσταση που υπάρχει ανάμεσα σε δυο πρωτεύουσες παγκοσμίως.
Δεν είναι αξιοθέατο αλλά εδώ έφαγα μια πολύ ωραία ιταλική πίτσα και καλό είναι να το θυμάμαι γιατί άφησα και εκκρεμότητες (τις δύο Πινακοθήκες... μην ξεχνιόμαστε)



Σοκ έπαθα όταν το μηχάνημα στάθμευσης μας ζήτησε 7,5€ για δυο ώρες παρκάρισμα. Πως της είδε η Μπρατισλάβα; Προσπαθεί να μοιάσει στη Βιέννη;
Μια πόλη με αξιοθέατα δυο μπρούτζινα αγάλματα και ένα κύκλο με χιλιομετρικές αποστάσεις (που είναι και λάθος!) να ζητάει 7,5€ για δυο ώρες παρκάρισμα; Και ήθελα να πάω και στην Πινακοθήκη τους…
Όμορφη βόλτα κάναμε, αλλά αυτό δεν χρειαζόταν ...
Φεύγοντας ενώ είχε για τα καλά νυχτώσει (8:30 μ.μ.) πήρε το μάτι μου και μια φωταγωγημένη και γνώριμη εκκλησία. Είναι αυτή του Αγίου Μαρτίνου. Ουπς! Ξέχασα να πάμε να την δούμε από κοντά. Αυτά έχουν οι χαλαρές βόλτες. Φταίει που έχω υποσχεθεί χαλαρό ταξίδι φέτος! Στον Καθεδρικό του Αγίου Μαρτίνου έχουν γίνει πάρα πολλές στέψεις βασιλιάδων, ανάμεσα σε αυτές και της Μαρίας Θηρεσίας. Έπρεπε να πάμε!

Αφού γυρίσαμε στην Ελλάδα η περιέργεια με έσπρωξε να ψάξω για το μπρούτζινο άγαλμα που δεν είδα. Βρήκα ένα άρθρο (Σεπτεμβρίου ’18) που έλεγε ότι «Άγνωστοι βανδάλισαν το χάλκινο άγαλμα του ναπολεόνιου στρατιώτη, που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της Μπρατισλάβα μπροστά στη γαλλική πρεσβεία. Οι τοπικές αρχές πήραν το άγαλμα για επισκευή. Το Δημοτικό συμβούλιο δήλωσε ότι το άγαλμα σύντομα θα επιστρέψει». Μετά από έναν ολόκληρο χρόνο (που πήγα εγώ) ο …Hubert (το άγαλμα) δεν έχει καταφέρει να επιστρέψει. Και να φανταστείτε ότι είναι ένα από τα λίγα δημοφιλή σημεία που διαθέτει η πόλη!

(Photo από το internet)
Φύγαμε. Η Βιέννη πια ήταν μια ώρα δρόμος. Σύνορα δεν καταλάβαμε.
Είχα ειδοποιήσει τον ιδιοκτήτη του διαμερίσματός μας στη Βιέννη ότι θα φτάναμε λίγο καθυστερημένα, δηλ. κατά τις 9:00 και όλα καλά. Που εκείνα τα τρελά που κάναμε στο προηγούμενο ταξίδι που φτάναμε στις 12 το βράδυ;
Το διαμερισματάκι ήταν ότι πρέπει για μας. Είχε μια μεγάλη σαλονοτραπεζαρία, ένα υπνοδωμάτιο και μια μικρή μεν αλλά την πιο εξοπλισμένη κουζίνα που έχω δει, την οποία και εκμεταλλεύτηκα στο έπακρο. Δεν νομίζω να έμεινε κάποιο σκεύος ή ηλεκτρική συσκευή παραπονεμένη τις επόμενες τρεις ημέρες.

Είχε και μια μικρή αυλή. Το σημαντικότερο όμως όλων ήταν το καλυμμένο garage για το αυτοκίνητο, το οποίο ήταν και ισόγειο και εντελώς δίπλα στο διαμέρισμα. Το garage ήταν και ο βασικότερος λόγος που το επέλεξα σε συνδυασμό με την τιμή του. Με 86€ το βράδυ και 15’ απόσταση από το κέντρο με το τραμ, για Βιέννη εμένα μου φάνηκε «λαχείο».
Οι φίλοι μας…
Στη Βιέννη τα τελευταία 2 χρόνια ζούσαν κάποιοι φίλοι μας. Για την ακρίβεια ζούσε ένας φίλος του άντρα μου (Ελληνοσύριος) με την οικογένειά του. Ζούσαν στην Ελλάδα για πολλά χρόνια όταν λόγω κρίσης αναγκάστηκαν να την απαρνηθούν για χάρη της Αυστρίας.
Η Αυστριακή κοινωνία ως γνωστόν καλοδέχεται τους Άραβες σε αντίθεση με τη γείτονα (που το πάλαι ποτέ αποτελούσαν και μία χώρα) Ουγγαρία. Όμως παρόλο που οι φίλοι μας είχαν τακτοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό με τα επιδόματά τους και τα σχολεία τους και τον κύκλο τους ήθελαν … να επιστρέψουν στην Ελλάδα, αφού στην Ελλάδα τους αρέσει περισσότερο ο τρόπος ζωής!
Εγώ πίστευα ότι είχαν ευοδώσει οι προσπάθειες επιστροφής τους στην Ελλάδα και δεν είχα στο μυαλό μου ότι μπορεί να τους συναντήσουμε. Λίγες μέρες πριν το ταξίδι ο άντρας μου, μου είπε ότι οι φίλοι μας δεν έχουν επιστρέψει ακόμα και ότι είναι ακόμα στη Βιέννη. Οπότε κάπου ανάμεσα στα αξιοθέατα θα βλέπαμε και τους φίλους ή θα τα βλέπαμε μαζί με αυτούς!
Όλη τη σημερινή ημέρα είμαστε στα τηλέφωνα μαζί τους, ανταλλάσσοντας στιχομυθίες τύπου:
«Που είσαστε;»
«Βουδαπέστη για καφέ»
«Τώρα που είστε;»
«Μπρατισλάβα, για παγωτό»
«Πότε φτάνετε;»
«Θα τα πούμε μετά τις 9:00 το βράδυ»
Αφού τακτοποιηθήκαμε στο διαμέρισμα, αρχίσαμε τις συζητήσεις για το αν θα συναντιόμαστε με τους φίλους μας ή αν θα αράζαμε στο σπίτι να ξεκουραστούμε. Τελικά ήταν λίγο αργά, δεν μέναμε και πολύ κοντά, με τέτοια κουζίνα … κάτι θα μαγείρευα, η τηλεόραση … είχε και U.S.Open, οπότε η απόφαση πάρθηκε γρήγορα. Τους φίλους μας θα τους βλέπαμε αύριο.
.................. post .....
Last edited: