Pel
Member
- Μηνύματα
- 842
- Likes
- 4.636
- Ταξίδι-Όνειρο
- Και πού δεν θέλω;
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
26.12.2015 (Μέρος Α' - Βαρανάσι)
Κάθε πρωί εδώ και χιλιάδες χρόνια στις όχθες του Γάγγη γίνεται μια ακόμα τελετή, κατά την οποία οι κάτοικοι του Βαρανάσι λένε καλημέρα στον ήλιο, τη θεά και την ημέρα τους.
Το οποίο βέβαια πρακτικά για εμάς σήμαινε να ξυπνήσουμε αφόρητα νωρίς, με σκοπό κατά την ανατολή του ήλιου να είμαστε και πάλι στο κέντρο, στο ίδιο ghat. Κατεβήκαμε σκουντουφλώντας από το πούλμαν την ώρα που είχε αρχίσει να χαράζει και κουκουλωμένοι πήραμε με τα πόδια τη διαδρομή που είχαμε κάνει και χτες το βράδυ.
Με τη διαφορά όμως ότι πλέον οι δρόμοι ήταν ολόαδειοι, τα μαγαζιά κλειστά, δεν κυκλοφορούσε κανείς και οι μόνες ψυχές που έβλεπες στο δρόμο ήταν κάποιοι άστεγοι που κοιμόντουσαν ακίνητοι σε μια γωνιά, άντε και καμιά αγελάδα που είχε τύχει να ξυπνήσει. Ήταν απίστευτη η αντίθεση του να βλέπεις τέτοια απόλυτη ησυχία και σιωπή στο ίδιο σημείο όπου χτες βράδυ είχε τέτοια κοσμοπλημμύρα.
Γεια σου κι εσένα!
Φτάσαμε στην όχθη την ώρα που ο ουρανός είχε αρχίσει να πορτοκαλίζει και είδαμε τον ινδουιστή ιερέα επί τω έργω, να καλημερίζει ήδη τη θεά, ενώ γύρω του ελάχιστος κόσμος ξεκινούσε την ημέρα του, κυρίως ζητιάνοι, μικροπωλητές, πιστοί και λίγοι περίεργοι αγνώστου προελεύσεως και προορισμού.
Μπήκαμε στην βάρκα και ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας κατά μήκος του ποταμού.
Αυτό είναι το νερό του ποταμού… αυτό που έπινε χτες βράδυ ο παππούς για ευλογία…
Είχε ομίχλη και το φως ήταν ακόμη αχνό αλλά αρκούσε για να δούμε για πρώτη φορά τα κτήρια κατά μήκος του ποταμού:
Στην απέναντι όχθη, στην άλλη πλευρά του ποταμού, ο ήλιος είχε αρχίσει να ανατέλλει:
Η απέναντι όχθη είναι παντελώς άχτιστη και άδεια.
Στο Βαρανάσι συνωστίζονται δύο εκατομμύρια άνθρωποι που κυριολεκτικά πατούν ο ένας πάνω στον άλλον, και όμως, η απέναντι όχθη είναι άχτιστη. Αυτό δεν είναι προφανώς τυχαίο αλλά οφείλεται στο ότι η απέναντι όχθη είναι … καταραμένη και γρουσούζικη, και γι' αυτό και κανείς δεν πάει να μείνει εκεί. Σε αυτήν όμως συχνά γυρίζονται βιντεοκλίπ, ώστε να φαίνεται στο φόντο η πόλη του Βαρανάσι.
Ξεκινήσαμε την πρωινή βαρκάδα κατά μήκος του ποταμού, όπου είδαμε
όμορφα κτήρια
μεταξύ των οποίων και τον ινδικό "Πύργο της Πίζας" (Ratneshwar Mahadev temple)
πρωινή γιόγκα και προσευχή
καύση νεκρών
ανθρώπους να πλένουν τα ρούχα τους
και ανθρώπους να κάνουν το μπάνιο τους (στην πρώτη φωτό αυτή έρχεται με το κουβαδάκι να πάρει και νερό για το σπίτι...)
Όταν μετά από καμιά ώρα βγήκαμε από την βάρκα, ο κόσμος στο ghat είχε πληθύνει:
Αυτός εδώ μπροστά που βάζει το παντελόνι του, μόλις τελείωσε το μπανάκι του. Ιδού και οι αποδείξεις:
Η ζωή παίρνει ξανά τον καθημερινό της ρυθμό:
και ξεκινάει το μαγείρεμα!
Γενικά αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι στην Ινδία υπάρχουν παντού άααααπειροι πάγκοι φαγητού, τόσοι πολλοί και τόσο παντού που αναρωτιέσαι ποιος τα τρώει όλα αυτά. Και μάλιστα κάθε φορά γύρω από κάθε πάγκο θα υπάρχουν και 5-10 άτομα που μασουλάνε ή περιμένουν να σερβιριστούν, όπως π.χ. οι παραπάνω με το πιατάκι τους.
Μα πόσο πολύ τρώνε έξω οι Ινδοί; Την απορία μας έλυσε ο ξεναγός: οι περισσότεροι δεν έχουν καν κουζίνα σπίτι τους (αν έχουν σπίτι) ή φωτιά και κατσαρολικά για να μαγειρέψουν, οπότε το να τρώνε έξω είναι καθημερινή ανάγκη.
Εμένα πάντως ομολογώ ότι την καρδιά μου έκλεψε αυτή η φωτογενής κατσαρόλα:
Και κάπως έτσι τελείωσε η βόλτα μας στο υπέροχο, εξωπραγματικό, σοκαριστικό Βαρανάσι...
Είμαστε κατάκοποι και ακόμα δεν είναι ούτε 10 το πρωί... Τρέχουμε να προλάβουμε το αεροπλάνο για τον επόμενο σταθμό, Κατζουράχο...
Κάθε πρωί εδώ και χιλιάδες χρόνια στις όχθες του Γάγγη γίνεται μια ακόμα τελετή, κατά την οποία οι κάτοικοι του Βαρανάσι λένε καλημέρα στον ήλιο, τη θεά και την ημέρα τους.
Το οποίο βέβαια πρακτικά για εμάς σήμαινε να ξυπνήσουμε αφόρητα νωρίς, με σκοπό κατά την ανατολή του ήλιου να είμαστε και πάλι στο κέντρο, στο ίδιο ghat. Κατεβήκαμε σκουντουφλώντας από το πούλμαν την ώρα που είχε αρχίσει να χαράζει και κουκουλωμένοι πήραμε με τα πόδια τη διαδρομή που είχαμε κάνει και χτες το βράδυ.
Με τη διαφορά όμως ότι πλέον οι δρόμοι ήταν ολόαδειοι, τα μαγαζιά κλειστά, δεν κυκλοφορούσε κανείς και οι μόνες ψυχές που έβλεπες στο δρόμο ήταν κάποιοι άστεγοι που κοιμόντουσαν ακίνητοι σε μια γωνιά, άντε και καμιά αγελάδα που είχε τύχει να ξυπνήσει. Ήταν απίστευτη η αντίθεση του να βλέπεις τέτοια απόλυτη ησυχία και σιωπή στο ίδιο σημείο όπου χτες βράδυ είχε τέτοια κοσμοπλημμύρα.
Γεια σου κι εσένα!

Φτάσαμε στην όχθη την ώρα που ο ουρανός είχε αρχίσει να πορτοκαλίζει και είδαμε τον ινδουιστή ιερέα επί τω έργω, να καλημερίζει ήδη τη θεά, ενώ γύρω του ελάχιστος κόσμος ξεκινούσε την ημέρα του, κυρίως ζητιάνοι, μικροπωλητές, πιστοί και λίγοι περίεργοι αγνώστου προελεύσεως και προορισμού.





Μπήκαμε στην βάρκα και ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας κατά μήκος του ποταμού.
Αυτό είναι το νερό του ποταμού… αυτό που έπινε χτες βράδυ ο παππούς για ευλογία…

Είχε ομίχλη και το φως ήταν ακόμη αχνό αλλά αρκούσε για να δούμε για πρώτη φορά τα κτήρια κατά μήκος του ποταμού:

Στην απέναντι όχθη, στην άλλη πλευρά του ποταμού, ο ήλιος είχε αρχίσει να ανατέλλει:

Η απέναντι όχθη είναι παντελώς άχτιστη και άδεια.
Στο Βαρανάσι συνωστίζονται δύο εκατομμύρια άνθρωποι που κυριολεκτικά πατούν ο ένας πάνω στον άλλον, και όμως, η απέναντι όχθη είναι άχτιστη. Αυτό δεν είναι προφανώς τυχαίο αλλά οφείλεται στο ότι η απέναντι όχθη είναι … καταραμένη και γρουσούζικη, και γι' αυτό και κανείς δεν πάει να μείνει εκεί. Σε αυτήν όμως συχνά γυρίζονται βιντεοκλίπ, ώστε να φαίνεται στο φόντο η πόλη του Βαρανάσι.
Ξεκινήσαμε την πρωινή βαρκάδα κατά μήκος του ποταμού, όπου είδαμε
όμορφα κτήρια



μεταξύ των οποίων και τον ινδικό "Πύργο της Πίζας" (Ratneshwar Mahadev temple)

πρωινή γιόγκα και προσευχή

καύση νεκρών

ανθρώπους να πλένουν τα ρούχα τους


και ανθρώπους να κάνουν το μπάνιο τους (στην πρώτη φωτό αυτή έρχεται με το κουβαδάκι να πάρει και νερό για το σπίτι...)


Όταν μετά από καμιά ώρα βγήκαμε από την βάρκα, ο κόσμος στο ghat είχε πληθύνει:

Αυτός εδώ μπροστά που βάζει το παντελόνι του, μόλις τελείωσε το μπανάκι του. Ιδού και οι αποδείξεις:

Η ζωή παίρνει ξανά τον καθημερινό της ρυθμό:

και ξεκινάει το μαγείρεμα!

Γενικά αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι στην Ινδία υπάρχουν παντού άααααπειροι πάγκοι φαγητού, τόσοι πολλοί και τόσο παντού που αναρωτιέσαι ποιος τα τρώει όλα αυτά. Και μάλιστα κάθε φορά γύρω από κάθε πάγκο θα υπάρχουν και 5-10 άτομα που μασουλάνε ή περιμένουν να σερβιριστούν, όπως π.χ. οι παραπάνω με το πιατάκι τους.
Μα πόσο πολύ τρώνε έξω οι Ινδοί; Την απορία μας έλυσε ο ξεναγός: οι περισσότεροι δεν έχουν καν κουζίνα σπίτι τους (αν έχουν σπίτι) ή φωτιά και κατσαρολικά για να μαγειρέψουν, οπότε το να τρώνε έξω είναι καθημερινή ανάγκη.
Εμένα πάντως ομολογώ ότι την καρδιά μου έκλεψε αυτή η φωτογενής κατσαρόλα:

Και κάπως έτσι τελείωσε η βόλτα μας στο υπέροχο, εξωπραγματικό, σοκαριστικό Βαρανάσι...
Είμαστε κατάκοποι και ακόμα δεν είναι ούτε 10 το πρωί... Τρέχουμε να προλάβουμε το αεροπλάνο για τον επόμενο σταθμό, Κατζουράχο...
Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0
Last edited: