Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση
- Γνωριμία με την πόλη
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙ
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙΙ
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙΙ
- Helsingør
- Helsingør - Μέρος ΙΙ
- Helsingborg
- Άφιξη στο Malmö
- Malmö - Μέρος Ι
- Malmö - Μέρος ΙΙ
Πέμπτη 31/10/2019
Η αναχώρηση από Γάνδη
Ένα ξυπνητήρι αναστάτωσε το ήρεμο πρωινό στο ζεστό, ευρύχωρο διαμέρισμα της πόλης. Πέταξα γρήγορα από πάνω μου το απαλό πάπλωμα που με σκέπαζε και έτρεξα στο μπάνιο για να ετοιμαστώ.
Λίγα λεπτά αργότερα η κουζίνα πλημμύριζε από το άρωμα φρεσκοψημένης μπαγκέτας. Ο γιος μου που είχε γίνει ήδη μάστορας του ψησίματος ξεφούρνιζε τις καυτές μυρωδάτες και αφράτες μπαγκέτες. Eτοιμαζόμασταν να πάρουμε γρήγορα-γρήγορα το πρωινό μας. Δεν είχαμε και πολύ χρόνο. Έπρεπε να βιαστούμε αν θέλαμε να προλάβουμε το τρένο των 8:03 από τον σταθμό Sint Pieters της Γάνδης, για το Διεθνές Αεροδρόμιο των Βρυξελλών.
Πήραμε το τραμ και έγκαιρα κατεβήκαμε στον σταθμό. Βγάλαμε εισιτήρια στα αυτόματα μηχανήματα και βρήκαμε την αποβάθρα μας.
Έκανε κρύο και κόσμος πολύς μαζευόταν περιμένοντας το τρένο, το οποίο κατέφθασε στην ώρα του και γέμισε αμέσως ασφυκτικά. Βρήκαμε θέσεις και αρχίσαμε να πετάμε από πάνω μας μπουφάν, κασκόλ και σκουφιά.
Ένας χλωμός ήλιος ίσα που μπορούσε να χαϊδέψει τα νοτισμένα πράσινα λιβάδια της βελγικής φθινοπωρινής φύσης. Η πρωινή αχλή, σαν λευκή γάζα τύλιγε χωριά και χωράφια, ενώ άλογα και αγελάδες έβοσκαν αμέριμνα, χωρίς να πτοούνται από το τσουχτερό κρύο.
Πρώτη στάση Bruxelles Midi, μετά Bruxelles Central και τέλος Bruxelles Nord. Συνεχίσαμε για το Διεθνές Αεροδρόμιο των Βρυξελλών, με εμφανώς λιγότερο κόσμο στον συρμό και φτάσαμε στις 9:08 έχοντας συμπληρώσει διαδρομή μιας ώρας και τεσσάρων λεπτών.
Από το Διεθνές Αεροδρόμιο των Βρυξελλών ξεκινούσε εκείνη την ώρα ένα ταξίδι, για εμένα και τον γιο μου διάρκειας πέντε ημερών, προς τη Δανία και τη Σουηδία. Πρώτος σταθμός του ταξιδιού η Κοπεγχάγη φυσικά (με τρεις διανυκτερεύσεις) και θα ακολουθούσαν και άλλοι προορισμοί όπως: το Dragør και το Helsingør. Στη συνέχεια θα περνούσαμε με πλοίο στη σουηδική πόλη Ηelsingborg, θα διανυκτερεύαμε στο Malmö και την επόμενη μέρα διασχίζοντας τη γέφυρα του Øresund, θα παίρναμε το απόγευμα, από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης την πτήση της επιστροφής για τη Γάνδη.
Όμως είχαμε να εντάξουμε στην παρέα μας και άλλους συνταξιδιώτες όπως: τον σύζυγό μου και την κοπέλα του γιου μου, με τους οποίους θα συναντιόμασταν στην Κοπεγχάγη.
Με τον σύζυγο είχαμε ραντεβού στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης, αφού η πτήση του με Aegean από το Ελευθέριος Βενιζέλος θα προσγειωνόταν περίπου την ίδια ώρα με τη δική μας και με τη Φ. είχαμε ραντεβού στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κοπεγχάγης το βράδυ της ίδιας μέρας, αφού εκείνη θα πετούσε με Ryan από το Σαρλερουά το απόγευμα και θα βρισκόταν στην πόλη γύρω στις 9 το βράδυ.
Στο Διεθνές Αεροδρόμιο των Βρυξελλών η κίνηση ήταν πολύ αυξημένη.
Θα πετούσαμε με SAS και η ώρα άφιξης στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης υπολογιζόταν στις 12:26. Όλα κύλησαν ομαλά και η απογείωση έγινε χωρίς καθυστερήσεις.
Αυτό όμως δεν θα ήταν το μοναδικό ταξίδι με βάση τη Γάνδη, αφού στη συνέχεια και συγκεκριμένα στις 9 Νοεμβρίου 2019 θα ακολουθούσε και δεύτερη εξόρμηση, με την ίδια σύνθεση ατόμων στο Λουξεμβούργο. Ήταν μάλιστα η μοναδική φορά που σε αυτά τα δύο ταξίδια χρησιμοποιήσαμε όλα τα μέσα μεταφοράς που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας ταξιδευτής: αεροπλάνο, τρένο, πλοίο, τραμ, λεωφορείο, αυτοκίνητο, τελεφερίκ, ποδήλατο, πατίνι lime και φυσικά τα πόδια μας τα οποία έκαναν πάλι ουκ ολίγα χιλιόμετρα ποδαρόδρομο.
Η άφιξη στην Κοπεγχάγη
Βγαίνοντας από το πυκνό αδιαπέραστο στρώμα των κατάλευκων σύννεφων
μικρά, ανάερα συννεφάκια εξακολουθούσαν να μας εμποδίζουν τη θέα.
Όμως λίγο πριν προσγειωθούμε στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης το θέαμα που αντικρίσαμε από ψηλά μας έκοψε κυριολεκτικά την ανάσα.
Στο βάθος, στο στενό του Øresund απλωνόταν μεγαλόπρεπα η ομώνυμη γέφυρα, η οποία συνδέει το νοτιότερο τμήμα της Σουηδίας με τη Δανία. Οκτώ μεγαλειώδη, ορατά χιλιόμετρα αποτελούν τη μεγαλύτερη γέφυρα που συνδυάζει σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη και συνδέει δύο μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές: την Κοπεγχάγη και τη σημαντική σουηδική πόλη Malmö.
Οδική και σιδηροδρομική σύνδεση λοιπόν, συνολικού μήκους περίπου 16 km, αφού η γέφυρα τρυπώνει σε τούνελ και συνεχίζει υποθαλάσσια, προς αποφυγή συγκρούσεων με κάποιο αεροπλάνο του κοντινού Διεθνούς Αεροδρομίου της Κοπεγχάγης.
Φάνηκε καθαρά και η “Πύλη” της γέφυρας με τους δύο Πυλώνες ύψους 204 μέτρων που τη στηρίζουν. Το άνοιγμα των 490 μέτρων σχεδιάστηκε για να επιτρέπει τη διέλευση των πλοίων φυσικά.
Το θέαμα συνέχισε να μας γοητεύει, αφού από κάτω μας βλέπαμε και το αιολικό πάρκο Middelgrunden, το οποίο όταν κατασκευάστηκε το 2000 ήταν το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στον κόσμο, με 20 ανεμογεννήτριες οι οποίες αποδίδουν περίπου το 4% της ενέργειας για την Κοπεγχάγη.
Tο αεροπλάνο προσγειώθηκε στον σημαντικότερο αερολιμένα, τόσο για την Κοπεγχάγη, όσο και για το Malmö της Σουηδίας, αφού αντιπροσωπεύει όλες τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου και βρίσκεται 8 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του κέντρου της πόλης, στο νησί Amager.
H πρόσβαση γίνεται με ταξί, λεωφορεία, τρένο ή μετρό.
31/10/2019 υπενθυμίζω την ημερομηνία και το αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης μας υποδέχτηκε με χριστουγεννιάτικο στολισμό.
Πολύ εύκολα βρεθήκαμε με τον σύζυγο, ο οποίος είχε φτάσει μόλις λίγα λεπτά πριν από εμάς, βρήκαμε τα κόκκινα μηχανήματα και βγάλαμε εισιτήρια για τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κοπεγχάγης (Copenhagen Central Station) με κόστος 36 DKK/άτομο.
Αριστερά των μηχανημάτων υπάρχουν σκάλες τις οποίες ακολουθήσαμε και κατεβήκαμε στην αποβάθρα.
Το τρένο ήρθε αμέσως και μετά από 16 λεπτά διαδρομής φτάσαμε στον Copenhagen Central Station, τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό σταθμό της Δανίας, ο οποίος βρίσκεται ανάμεσα στις συνοικίες Indre By και Vesterbro και εξυπηρετεί όχι μόνο τη χώρα αλλά και διεθνείς προορισμούς.
H κύρια αίθουσα δεν είναι μόνο αίθουσα αναμονής αλλά και αγορά με φρούτα, mini market, σαντουιτσάδικα και καφέ. Υπάρχει και κέντρο με πληροφορίες για τους ταξιδιώτες.
Το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών της Κοπεγχάγης είναι ένα από τα καλύτερα στον κόσμο. Μπορεί κάποιος εύκολα και οικονομικά να έχει πρόσβαση στα ΜΜΜ με το City Pass, το οποίο προσφέρει απεριόριστες διαδρομές με λεωφορεία, τρένα και μετρό για 24, 48, 72, 96 ή 120 ώρες.
Υπάρχει το City Pass Small για τις ζώνες 1 έως 4,
City Pass Small
24 hours
Adult: 80 DKK - Child: 40 DKK
48 hours
Adult: 150 DKK - Child: 75 DKK
72 hours
Adult: 200 DKK - Child: 100 DKK
96 hours
Adult: 250 DKK - Child: 125 DKK
120 hours
Adult: 300 DKK - Child: 150 DKK
και το City Pass Large για τις ζώνες 1 έως 99.
City Pass Large
24 hours
Adult: 160 DKK - Child: 80 DKK
48 hours
Adult: 300 DKK - Child: 150 DKK
72 hours
Adult: 400 DKK - Child: 200 DKK
96 hours
Adult: 500 DKK - Child: 250 DKK
120 hours
Adult: 600 DKK - Child: 300 DKK
Aν κάποιος σκοπεύει να επισκεφθεί αρκετά μουσεία ή παλάτια, θέλει να κινηθεί με τα ΜΜΜ ή να κάνει κρουαζιέρα κατά μήκος των καναλιών τότε συμφέρει η Copenhagen Card, η οποία περιλαμβάνει πάνω από 80 αξιοθέατα, όλες τις μετακινήσεις με όλα τα μέσα και είναι διαθέσιμη για 24, 48, 72 ή 120 ώρες.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ:
What's included? | Copenhagen Card
Η αναχώρηση από Γάνδη
Ένα ξυπνητήρι αναστάτωσε το ήρεμο πρωινό στο ζεστό, ευρύχωρο διαμέρισμα της πόλης. Πέταξα γρήγορα από πάνω μου το απαλό πάπλωμα που με σκέπαζε και έτρεξα στο μπάνιο για να ετοιμαστώ.
Λίγα λεπτά αργότερα η κουζίνα πλημμύριζε από το άρωμα φρεσκοψημένης μπαγκέτας. Ο γιος μου που είχε γίνει ήδη μάστορας του ψησίματος ξεφούρνιζε τις καυτές μυρωδάτες και αφράτες μπαγκέτες. Eτοιμαζόμασταν να πάρουμε γρήγορα-γρήγορα το πρωινό μας. Δεν είχαμε και πολύ χρόνο. Έπρεπε να βιαστούμε αν θέλαμε να προλάβουμε το τρένο των 8:03 από τον σταθμό Sint Pieters της Γάνδης, για το Διεθνές Αεροδρόμιο των Βρυξελλών.
Πήραμε το τραμ και έγκαιρα κατεβήκαμε στον σταθμό. Βγάλαμε εισιτήρια στα αυτόματα μηχανήματα και βρήκαμε την αποβάθρα μας.

Έκανε κρύο και κόσμος πολύς μαζευόταν περιμένοντας το τρένο, το οποίο κατέφθασε στην ώρα του και γέμισε αμέσως ασφυκτικά. Βρήκαμε θέσεις και αρχίσαμε να πετάμε από πάνω μας μπουφάν, κασκόλ και σκουφιά.
Ένας χλωμός ήλιος ίσα που μπορούσε να χαϊδέψει τα νοτισμένα πράσινα λιβάδια της βελγικής φθινοπωρινής φύσης. Η πρωινή αχλή, σαν λευκή γάζα τύλιγε χωριά και χωράφια, ενώ άλογα και αγελάδες έβοσκαν αμέριμνα, χωρίς να πτοούνται από το τσουχτερό κρύο.
Πρώτη στάση Bruxelles Midi, μετά Bruxelles Central και τέλος Bruxelles Nord. Συνεχίσαμε για το Διεθνές Αεροδρόμιο των Βρυξελλών, με εμφανώς λιγότερο κόσμο στον συρμό και φτάσαμε στις 9:08 έχοντας συμπληρώσει διαδρομή μιας ώρας και τεσσάρων λεπτών.
Από το Διεθνές Αεροδρόμιο των Βρυξελλών ξεκινούσε εκείνη την ώρα ένα ταξίδι, για εμένα και τον γιο μου διάρκειας πέντε ημερών, προς τη Δανία και τη Σουηδία. Πρώτος σταθμός του ταξιδιού η Κοπεγχάγη φυσικά (με τρεις διανυκτερεύσεις) και θα ακολουθούσαν και άλλοι προορισμοί όπως: το Dragør και το Helsingør. Στη συνέχεια θα περνούσαμε με πλοίο στη σουηδική πόλη Ηelsingborg, θα διανυκτερεύαμε στο Malmö και την επόμενη μέρα διασχίζοντας τη γέφυρα του Øresund, θα παίρναμε το απόγευμα, από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης την πτήση της επιστροφής για τη Γάνδη.
Όμως είχαμε να εντάξουμε στην παρέα μας και άλλους συνταξιδιώτες όπως: τον σύζυγό μου και την κοπέλα του γιου μου, με τους οποίους θα συναντιόμασταν στην Κοπεγχάγη.
Με τον σύζυγο είχαμε ραντεβού στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης, αφού η πτήση του με Aegean από το Ελευθέριος Βενιζέλος θα προσγειωνόταν περίπου την ίδια ώρα με τη δική μας και με τη Φ. είχαμε ραντεβού στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κοπεγχάγης το βράδυ της ίδιας μέρας, αφού εκείνη θα πετούσε με Ryan από το Σαρλερουά το απόγευμα και θα βρισκόταν στην πόλη γύρω στις 9 το βράδυ.
Στο Διεθνές Αεροδρόμιο των Βρυξελλών η κίνηση ήταν πολύ αυξημένη.


Θα πετούσαμε με SAS και η ώρα άφιξης στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης υπολογιζόταν στις 12:26. Όλα κύλησαν ομαλά και η απογείωση έγινε χωρίς καθυστερήσεις.

Αυτό όμως δεν θα ήταν το μοναδικό ταξίδι με βάση τη Γάνδη, αφού στη συνέχεια και συγκεκριμένα στις 9 Νοεμβρίου 2019 θα ακολουθούσε και δεύτερη εξόρμηση, με την ίδια σύνθεση ατόμων στο Λουξεμβούργο. Ήταν μάλιστα η μοναδική φορά που σε αυτά τα δύο ταξίδια χρησιμοποιήσαμε όλα τα μέσα μεταφοράς που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας ταξιδευτής: αεροπλάνο, τρένο, πλοίο, τραμ, λεωφορείο, αυτοκίνητο, τελεφερίκ, ποδήλατο, πατίνι lime και φυσικά τα πόδια μας τα οποία έκαναν πάλι ουκ ολίγα χιλιόμετρα ποδαρόδρομο.
Η άφιξη στην Κοπεγχάγη
Βγαίνοντας από το πυκνό αδιαπέραστο στρώμα των κατάλευκων σύννεφων

μικρά, ανάερα συννεφάκια εξακολουθούσαν να μας εμποδίζουν τη θέα.

Όμως λίγο πριν προσγειωθούμε στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης το θέαμα που αντικρίσαμε από ψηλά μας έκοψε κυριολεκτικά την ανάσα.
Στο βάθος, στο στενό του Øresund απλωνόταν μεγαλόπρεπα η ομώνυμη γέφυρα, η οποία συνδέει το νοτιότερο τμήμα της Σουηδίας με τη Δανία. Οκτώ μεγαλειώδη, ορατά χιλιόμετρα αποτελούν τη μεγαλύτερη γέφυρα που συνδυάζει σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη και συνδέει δύο μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές: την Κοπεγχάγη και τη σημαντική σουηδική πόλη Malmö.


Οδική και σιδηροδρομική σύνδεση λοιπόν, συνολικού μήκους περίπου 16 km, αφού η γέφυρα τρυπώνει σε τούνελ και συνεχίζει υποθαλάσσια, προς αποφυγή συγκρούσεων με κάποιο αεροπλάνο του κοντινού Διεθνούς Αεροδρομίου της Κοπεγχάγης.
Φάνηκε καθαρά και η “Πύλη” της γέφυρας με τους δύο Πυλώνες ύψους 204 μέτρων που τη στηρίζουν. Το άνοιγμα των 490 μέτρων σχεδιάστηκε για να επιτρέπει τη διέλευση των πλοίων φυσικά.

Το θέαμα συνέχισε να μας γοητεύει, αφού από κάτω μας βλέπαμε και το αιολικό πάρκο Middelgrunden, το οποίο όταν κατασκευάστηκε το 2000 ήταν το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στον κόσμο, με 20 ανεμογεννήτριες οι οποίες αποδίδουν περίπου το 4% της ενέργειας για την Κοπεγχάγη.




Tο αεροπλάνο προσγειώθηκε στον σημαντικότερο αερολιμένα, τόσο για την Κοπεγχάγη, όσο και για το Malmö της Σουηδίας, αφού αντιπροσωπεύει όλες τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου και βρίσκεται 8 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του κέντρου της πόλης, στο νησί Amager.
H πρόσβαση γίνεται με ταξί, λεωφορεία, τρένο ή μετρό.
31/10/2019 υπενθυμίζω την ημερομηνία και το αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης μας υποδέχτηκε με χριστουγεννιάτικο στολισμό.

Πολύ εύκολα βρεθήκαμε με τον σύζυγο, ο οποίος είχε φτάσει μόλις λίγα λεπτά πριν από εμάς, βρήκαμε τα κόκκινα μηχανήματα και βγάλαμε εισιτήρια για τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κοπεγχάγης (Copenhagen Central Station) με κόστος 36 DKK/άτομο.

Αριστερά των μηχανημάτων υπάρχουν σκάλες τις οποίες ακολουθήσαμε και κατεβήκαμε στην αποβάθρα.

Το τρένο ήρθε αμέσως και μετά από 16 λεπτά διαδρομής φτάσαμε στον Copenhagen Central Station, τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό σταθμό της Δανίας, ο οποίος βρίσκεται ανάμεσα στις συνοικίες Indre By και Vesterbro και εξυπηρετεί όχι μόνο τη χώρα αλλά και διεθνείς προορισμούς.
H κύρια αίθουσα δεν είναι μόνο αίθουσα αναμονής αλλά και αγορά με φρούτα, mini market, σαντουιτσάδικα και καφέ. Υπάρχει και κέντρο με πληροφορίες για τους ταξιδιώτες.


Το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών της Κοπεγχάγης είναι ένα από τα καλύτερα στον κόσμο. Μπορεί κάποιος εύκολα και οικονομικά να έχει πρόσβαση στα ΜΜΜ με το City Pass, το οποίο προσφέρει απεριόριστες διαδρομές με λεωφορεία, τρένα και μετρό για 24, 48, 72, 96 ή 120 ώρες.
Υπάρχει το City Pass Small για τις ζώνες 1 έως 4,
City Pass Small
24 hours
Adult: 80 DKK - Child: 40 DKK
48 hours
Adult: 150 DKK - Child: 75 DKK
72 hours
Adult: 200 DKK - Child: 100 DKK
96 hours
Adult: 250 DKK - Child: 125 DKK
120 hours
Adult: 300 DKK - Child: 150 DKK
και το City Pass Large για τις ζώνες 1 έως 99.
City Pass Large
24 hours
Adult: 160 DKK - Child: 80 DKK
48 hours
Adult: 300 DKK - Child: 150 DKK
72 hours
Adult: 400 DKK - Child: 200 DKK
96 hours
Adult: 500 DKK - Child: 250 DKK
120 hours
Adult: 600 DKK - Child: 300 DKK
Aν κάποιος σκοπεύει να επισκεφθεί αρκετά μουσεία ή παλάτια, θέλει να κινηθεί με τα ΜΜΜ ή να κάνει κρουαζιέρα κατά μήκος των καναλιών τότε συμφέρει η Copenhagen Card, η οποία περιλαμβάνει πάνω από 80 αξιοθέατα, όλες τις μετακινήσεις με όλα τα μέσα και είναι διαθέσιμη για 24, 48, 72 ή 120 ώρες.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ:
What's included? | Copenhagen Card
Last edited: