Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση
- Γνωριμία με την πόλη
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙ
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙΙ
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙΙ
- Helsingør
- Helsingør - Μέρος ΙΙ
- Helsingborg
- Άφιξη στο Malmö
- Malmö - Μέρος Ι
- Malmö - Μέρος ΙΙ
Πέμπτη 31/10/2019
Η πρώτη γνωριμία με την πόλη
Μέρος 2ο
Το 7-eleven βρίσκεται ακριβώς στην αρχή του περίφημου Strøget, δηλαδή της πεζοδρομημένης εμπορικής περιοχής. Ο Strøget θεωρείται ένας από τους παλαιότερους και μακρύτερους δρόμους στην Ευρώπη, με μήκος 1,1 χιλιόμετρα, χωρίς όμως αυτοί οι ισχυρισμοί να είναι και πολύ ευσταθείς, αφού υπάρχουν και άλλοι πεζόδρομοι με μεγαλύτερο μήκος σε διάφορες άλλες πόλεις που διεκδικούν αυτόν τον τίτλο, όπως ας πούμε η Rue Sainte-Catherine στο Bordeaux που είναι μακρύτερη ή η οδός Lijnbaan στο Rotterdam που πεζοδρομήθηκε το 1953, εν αντιθέσει με τον Strøget που μετατράπηκε σε πεζοδρομημένη ζώνη, στις 17 Νοεμβρίου του 1962 και η επιτυχία αυτού του εγχειρήματος αποτέλεσε τη βάση μιας μεταγενέστερης πολιτικής της Κοπεγχάγης με έμφαση στους πεζούς και τα ποδήλατα.
Τέλος πάντων ας μην κολλήσουμε σε όλα αυτά και ας απολαύσουμε τη βόλτα μας θαυμάζοντας τα κτίρια κατά μήκος όλου του δρόμου, που χρονολογούνται από τα τέλη του 19ου ή την αρχή του 20ου αιώνα, με το παλαιότερο κτίριο να χρονολογείται από το 1616.
Κόσμος πολύς περιδιάβαινε, τη συλλογή στην πραγματικότητα από πεζόδρομους ή δρόμους που απλώνονται εκατέρωθεν της κεντρικής οδού. Τα πρώτα μέτρα του πεζόδρομου δεν μας φάνηκαν, η αλήθεια είναι καθόλου εντυπωσιακά, αφού διάφορα μικρομάγαζα με αδιάφορα ρούχα ή παπούτσια της σειράς είχαν βγάλει την πραμάτεια τους έξω προσφέροντας ένα μάλλον αντιαισθητικό θέαμα.
Παρ΄όλο λοιπόν που η μετατροπή του δρόμου σε πεζόδρομο θεωρήθηκε πρωτοπόρος προσπάθεια και μεγάλες δημόσιες συζητήσεις γίνονταν για το αν οι πεζόδρομοι θα λειτουργήσουν θετικά στη Σκανδιναβία, εμείς για την ώρα δεν είχαμε γοητευτεί.
Οι ιδιοκτήτες των τοπικών καταστημάτων είχαν αντιδράσει έντονα και αρνητικά απέναντι στο έργο, σύντομα όμως ο δρόμος αποδείχθηκε τεράστια επιτυχία, με τους εμπόρους και τις επιχειρήσεις να συνειδητοποιούν ότι οι περιοχές χωρίς αυτοκίνητα παρέχουν τελικά αυξημένα έσοδα.
Τελικά ο Strøget υπογράμμισε τη δυνατότητα για υπαίθρια δημόσια ζωή στη Δανία, κάτι που οι Δανοί δεν είχαν πριν την ευκαιρία να αναπτύξουν.
Φτάνοντας στην Gammeltorv η αισθητική άρχισε να βελτιώνεται και η γνώμη μας να αλλάζει.
Η Gammeltorv (παλιά αγορά) με το γειτονικό της Νytorv (νέα αγορά) σχηματίζουν έναν κοινό χώρο κατά μήκος του Strøget.
Ενώ η Gammeltorv χρονολογείται από την ίδρυση της πόλης, τον 12ο αιώνα, τα περισσότερα από τα κτίριά της κατασκευάστηκαν μετά τη μεγάλη φωτιά του 1795 σε νεοκλασικό στυλ.
Ένα άλλο εντυπωσιακό ατού της πλατείας είναι η Caritas Well, μια αναγεννησιακή Κρήνη, την οποία ανήγειρε ο βασιλιάς Christian IV, το 1610. Είναι δηλαδή η παλαιότερη Κρήνη στην Κοπεγχάγη, ένα γεγονός που πρόσθεσε πάρα πολλούς θετικούς πόντους, ώστε να δούμε την περιοχή και τη συνέχεια της βόλτας μας με διαφορετική ματιά, ξεχνώντας το ελαφρώς αντιαισθητικό θέαμα της αρχής του πεζόδρομου.
Στην κορυφή της Κρήνης στέκεται το άγαλμα μιας εγκύου γυναίκας που κρατάει στην αγκαλιά της ένα παιδί.
Το Nytorv είναι η κολλητή φίλη της πλατείας Gammeltorv και κυριαρχείται από την επιβλητική νεοκλασική πρόσοψη του Δικαστηρίου, το οποίο από το 1815 έως το 1905 χρησίμευε και ως Δημαρχείο.
Το Nytorv δημιουργήθηκε επίσης από τον Christian IV και έγινε θέση για εκτελέσεις και διαπομπεύσεις εγκληματιών. Το Δικαστήριο με τους Ιωνικούς κίονες καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της δυτικής πλευράς. Όλα τα άλλα κτίρια γύρω από την πλατεία είναι νεοκλασικά, όμορφα αρχοντικά που χρονολογούνται από την εποχή μετά τη μεγάλη φωτιά του 1895.
Εγώ όμως λάτρεψα το παλιό τηλεφωνικό περίπτερο και από εκείνη τη στιγμή έβαλα σκοπό να βρω και να φωτογραφίσω και όλα τα υπόλοιπα παρόμοια περίπτερα που βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της πόλης όπως π.χ. στην πλατεία King's New Square ή στην πλατεία Kultorvet. Αλλά σε αυτά θα αναφερθώ στη συνέχεια της ιστορίας.
Ένα αξιοθέατο που επιθυμούσα ιδιαιτέρως να επισκεφθώ εσωτερικά ήταν ο Καθεδρικός Ναός της πόλης (Vor Frue Kirke). Σε λίγα μόλις βήματα από τις δύο προαναφερθείσες πλατείες φάνηκαν οι κίονες της πρόσοψης του νεοκλασικού Καθεδρικού.
Το κτίριο είναι τεράστιο
και το εσωτερικό του καταπληκτικό, αφού ανακαινίστηκε για τον γάμο του διαδόχου του θρόνου. Ήθελα λοιπόν να δω το περίφημο άγαλμα του Χριστού, του γλύπτη Thorvaldsen. Στο ιερό του ναού, ο Ιησούς ύψους τριών μέτρων είναι ίσως το πιο γνωστό από τα γλυπτά του καλλιτέχνη, με αρκετά αντίγραφα αυτού του έργου να κοσμούν εκκλησίες σε όλο τον κόσμο, με αρκετές από αυτές στις Η.Π.Α.
Ο γονατιστός Άγγελος που κρατάει ένα μεγάλο κοχύλι μπροστά από το άγαλμα του Ιησού ήταν ένα δώρο του γλύπτη στην εκκλησία. Ο Bertel Thorvaldsen, κορυφαίος γλύπτης της εποχής του σχεδίασε και υλοποίησε επίσης τα γλυπτά των δώδεκα Αποστόλων που στέκονται κατά μήκος των δύο πλευρών της εκκλησίας.
Την οροφή κοσμούν επιχρυσωμένα λουλούδια και το εκκλησιαστικό όργανο είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό.
Μου άρεσε πολύ το εσωτερικό του Καθεδρικού και χάρηκα ιδιαίτερα που ο ναός ήταν ανοιχτός και μπόρεσα να θαυμάσω την τέχνη του Thorvaldsen από απόσταση αναπνοής και μάλιστα εντελώς δωρεάν.
Συχνά αποτελεί μέρος συναυλιών με τη χορωδία της Κοπεγχάγης να δίνει πολλές συναυλίες κάποιες από τις οποίες είναι δωρεάν. Διαθέτει δωρεάν Μουσείο και Κρύπτη στον επάνω όροφο, αλλά δεν τα επισκεφθήκαμε, γιατί δεν θέλαμε να χάσουμε άλλο πολύτιμο χρόνο από την ομολογουμένως καταπληκτική μας πρώτη μέρα στην Κοπεγχάγη. Θέλαμε όσο υπάρχει το φως της μέρας να προλάβουμε να δούμε το κέντρο, αλλά και να ανέβουμε στον Στρογγυλό Πύργο για την όμορφη θέα της πόλης, αφού η μέρα πρόσφερε τις ιδανικές συνθήκες για μια τέτοια δραστηριότητα.
H εκκλησία είναι ανοιχτή: Δευτέρα-Σάββατο 08:00-17:00
Απέναντι από την είσοδο του Καθεδρικού σχηματίζεται μια λιλιπούτεια πλατεία με έναν οβελίσκο στο κέντρο της.
Είναι το Reformation Monument, δηλαδή το Μνημείο Μεταρρυθμίσεων για να θυμίζει το κίνημα αναμόρφωσης της Δανίας.
Τη βόρεια πλευρά του Καθεδρικού καταλαμβάνει η πλατεία Frue Plads,
ένας ορθογώνιος χώρος οριοθετημένος στις άλλες του πλευρές από το κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης προς τα βόρεια,
από τον δρόμο Nørregate στον οποίο βρίσκεται η είσοδος του Kαθεδρικού Nαού δυτικά και τον πεζόδρομο Fiolstræde στα ανατολικά.
Επόμενος προορισμός ο Στρογγυλός Πύργος. Όλα τα στενά δρομάκια από τον Καθεδρικό οδηγούν στον Rundetaarn της πόλης.
Ήθελα τόσο πολύ να δω τη θέα από αυτόν τον Πύργο και παρακαλούσα τον Θεό της Βροχής να ξεχάσει εκείνη τη μέρα την Κοπεγχάγη και να μην την επισκεφθεί καθόλου. Προσευχόμουν στον Θεό Ήλιο, άντε και λίγο στον Θεό της Συννεφιάς να επικρατήσουν με τις δυνάμεις τους πάνω από την πόλη για να χαρώ ένα υπερθέαμα για το οποίο είχα πολλές προσδοκίες.
Ο Πύργος του 17ου αιώνα στο κέντρο της Κοπεγχάγης χτισμένος ως αστρονομικό παρατηρητήριο είναι γνωστός για τον ελικοειδή διάδρομο 7,5 στροφών που οδηγεί στην πλατφόρμα της κορυφής και στα 35 περίπου μέτρα πάνω από το έδαφος. Ο Πύργος είναι μέρος του συγκροτήματος Trinitatis, το οποίο παρείχε στους μελετητές, την εκκλησία Trinitatis
και μια ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη που αποτελούσε μέρος της βιβλιοθήκης του διπλανού Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης που είδαμε λίγο πιο πριν.
Η αίθουσα της βιβλιοθήκης είναι χώρος για εκθέσεις και εμείς ήμασταν πολύ τυχεροί γιατί πετύχαμε έκθεση με τίτλο Rundt om Månen (Around the Moon): από το παρελθόν στο μέλλον.
Η Δανική Εταιρεία Αεροδιαστημικής Έρευνας παρουσίαζε αυτή την έκθεση. Στις 20 Ιουλίου 1969 οι πρώτοι άνθρωποι προσγειώθηκαν στη Σελήνη και το 2019 συμπληρώθηκαν 50 χρόνια από τότε.
Η έκθεση μαρτυρούσε την ιστορία και την επιστήμη πίσω από τις σεληνιακές αποστολές, αλλά εστίαζε και στα όνειρα του μέλλοντος για τα ανθρώπινα διαστημικά ταξίδια.
Ο κυλινδρικός Πύργος είναι χτισμένος με εναλλασσόμενα κίτρινα και κόκκινα τούβλα (τα βασιλικά χρώματα) και στην πίσω του πλευρά είναι προσαρτημένη η εκκλησία του Trinitatis.
Πριν ανέβουμε, στην πρόσοψη του κτιρίου παρατηρήσαμε ότι υπάρχει ένα rebus με επιχρυσωμένα γράμματα, το οποίο περιλαμβάνει 4 εβραϊκά σύμφωνα και απ΄ ότι διάβασα μπορεί να ερμηνευθεί ως εξής: Lead God, the right teaching and justice into the heart of the crowned King Christian IV, 1642.
Κόψαμε γρήγορα εισιτήρια χωρίς να μας παρασύρουν οι μεθυστικές μυρωδιές της βανίλιας και της κανέλας που πλημμύριζαν τον περιβάλλοντα χώρο του Πύργου, από τις υπαίθριες καντίνες και τα κιόσκια.
Αρχίσαμε να ανεβαίνουμε την περιστρεφόμενη ράμπα. Αυτός ο σχεδιασμός επιλέχθηκε για να μπορούν τα άλογα να μεταφέρουν βιβλία φτάνοντας στη βιβλιοθήκη καθώς και βαριά όργανα για το παρατηρητήριο, το οποίο είναι ένα μικρό θολωτό κτίριο χτισμένο στην κορυφή του Πύργου.
Ανεβαίνοντας παίρναμε τις πρώτες οπτικές γεύσεις για το τι επρόκειτο να ακολουθήσει!
Για τη θέα δεν υπάρχουν λόγια. Καταπληκτική! Μας έκοψε την ανάσα! Όλη η πόλη απλωμένη γύρω μας, υπέρλαμπρη και πολύχρωμη με τα παστέλ χρώματα κυρίαρχα στα παλιά κτίρια, ενώ υπέροχα μοντέρνα κτίρια ξετρύπωναν ανάμεσα από ογκώδη ανάκτορα ή εντυπωσιακές εκκλησίες.
Παρατήρησα ότι οι Δανοί αγαπούν το μαύρο χρώμα και το χρησιμοποιούν κατά κόρον στα σύγχρονα αρχιτεκτονικά σύνολα. Σύγχρονες γέφυρες για ποδηλάτες ή οχήματα μπερδεύονται στον ορίζοντα της πόλης με αιολικά πάρκα ή αρχαία γεφύρια. Σε κάθε βλέμμα μας εντυπωσίαζαν κάστρα, παλάτια, εκκλησίες, ιστορικά κτίρια αλλά και ιδιαίτερα θαυμάσια κτίρια μοντέρνας αρχιτεκτονικής και design.
Δεν είναι άξιο απορίας λοιπόν που τα τελευταία χρόνια ανακηρύσσεται σε μια από τις πόλεις με υψηλό βιοτικό επίπεδο. Αυτή η παραμυθένια ατμόσφαιρα, η σύγχρονη αρχιτεκτονική και το προχωρημένο design, αλλά και η γαστρονομική πρωτοπορία κάνουν την πόλη έναν αξιοπρόσεκτο προορισμό για όλους μας.
Ώρες και μέρες λειτουργίας: Όλες τις μέρες από 10:00-18:00/ Τρίτη και Τετάρτη από 10:00-21:00
Είσοδος 25 DKK.
Aκολουθήσαμε την οδό Kobmagergade και μόλις συναντήσαμε την οδό Lovstræde στρίψαμε για να βρεθούμε σε μια πολύ ιδιαίτερη κλειστή πλατεία, με χαρακτηριστικά πολύχρωμα σε παστέλ χρώματα σπίτια.
Gråbrødretorv είναι το όνομά της και εκτός από τα όμορφα σπίτια που την χαρακτηρίζουν, στο κέντρο της υψώνεται και ένα μεγάλο πλατάνι. Η πλατεία πήρε το όνομά της από μια Μονή Φραγκισκανών, η οποία υπήρχε στην περιοχή. Τα τεράστια κελάρια της Μονής είχαν μετατραπεί σε φυλακές ώσπου τελικά ολόκληρη η Μονή έγινε φυλακή. Στην πυρκαγιά της Κοπεγχάγης όλα τα κτίρια γύρω από την πλατεία καταστράφηκαν. Η όμορφη περιοχή ξαναχτίστηκε αλλά μετά τον βρετανικό βομβαρδισμό της πόλης είδε ξανά την καταστροφή. Υπήρξε και αγορά κρεοπωλών το 1852.
Σήμερα είναι μια κούκλα με υπέροχα σπίτια και καλόγουστα μαγαζιά να την περιτριγυρίζουν ενώ το καλοκαίρι γίνονται και συναυλίες.
Η πρώτη γνωριμία με την πόλη
Μέρος 2ο
Το 7-eleven βρίσκεται ακριβώς στην αρχή του περίφημου Strøget, δηλαδή της πεζοδρομημένης εμπορικής περιοχής. Ο Strøget θεωρείται ένας από τους παλαιότερους και μακρύτερους δρόμους στην Ευρώπη, με μήκος 1,1 χιλιόμετρα, χωρίς όμως αυτοί οι ισχυρισμοί να είναι και πολύ ευσταθείς, αφού υπάρχουν και άλλοι πεζόδρομοι με μεγαλύτερο μήκος σε διάφορες άλλες πόλεις που διεκδικούν αυτόν τον τίτλο, όπως ας πούμε η Rue Sainte-Catherine στο Bordeaux που είναι μακρύτερη ή η οδός Lijnbaan στο Rotterdam που πεζοδρομήθηκε το 1953, εν αντιθέσει με τον Strøget που μετατράπηκε σε πεζοδρομημένη ζώνη, στις 17 Νοεμβρίου του 1962 και η επιτυχία αυτού του εγχειρήματος αποτέλεσε τη βάση μιας μεταγενέστερης πολιτικής της Κοπεγχάγης με έμφαση στους πεζούς και τα ποδήλατα.

Τέλος πάντων ας μην κολλήσουμε σε όλα αυτά και ας απολαύσουμε τη βόλτα μας θαυμάζοντας τα κτίρια κατά μήκος όλου του δρόμου, που χρονολογούνται από τα τέλη του 19ου ή την αρχή του 20ου αιώνα, με το παλαιότερο κτίριο να χρονολογείται από το 1616.
Κόσμος πολύς περιδιάβαινε, τη συλλογή στην πραγματικότητα από πεζόδρομους ή δρόμους που απλώνονται εκατέρωθεν της κεντρικής οδού. Τα πρώτα μέτρα του πεζόδρομου δεν μας φάνηκαν, η αλήθεια είναι καθόλου εντυπωσιακά, αφού διάφορα μικρομάγαζα με αδιάφορα ρούχα ή παπούτσια της σειράς είχαν βγάλει την πραμάτεια τους έξω προσφέροντας ένα μάλλον αντιαισθητικό θέαμα.

Παρ΄όλο λοιπόν που η μετατροπή του δρόμου σε πεζόδρομο θεωρήθηκε πρωτοπόρος προσπάθεια και μεγάλες δημόσιες συζητήσεις γίνονταν για το αν οι πεζόδρομοι θα λειτουργήσουν θετικά στη Σκανδιναβία, εμείς για την ώρα δεν είχαμε γοητευτεί.
Οι ιδιοκτήτες των τοπικών καταστημάτων είχαν αντιδράσει έντονα και αρνητικά απέναντι στο έργο, σύντομα όμως ο δρόμος αποδείχθηκε τεράστια επιτυχία, με τους εμπόρους και τις επιχειρήσεις να συνειδητοποιούν ότι οι περιοχές χωρίς αυτοκίνητα παρέχουν τελικά αυξημένα έσοδα.
Τελικά ο Strøget υπογράμμισε τη δυνατότητα για υπαίθρια δημόσια ζωή στη Δανία, κάτι που οι Δανοί δεν είχαν πριν την ευκαιρία να αναπτύξουν.
Φτάνοντας στην Gammeltorv η αισθητική άρχισε να βελτιώνεται και η γνώμη μας να αλλάζει.

Η Gammeltorv (παλιά αγορά) με το γειτονικό της Νytorv (νέα αγορά) σχηματίζουν έναν κοινό χώρο κατά μήκος του Strøget.

Ενώ η Gammeltorv χρονολογείται από την ίδρυση της πόλης, τον 12ο αιώνα, τα περισσότερα από τα κτίριά της κατασκευάστηκαν μετά τη μεγάλη φωτιά του 1795 σε νεοκλασικό στυλ.


Ένα άλλο εντυπωσιακό ατού της πλατείας είναι η Caritas Well, μια αναγεννησιακή Κρήνη, την οποία ανήγειρε ο βασιλιάς Christian IV, το 1610. Είναι δηλαδή η παλαιότερη Κρήνη στην Κοπεγχάγη, ένα γεγονός που πρόσθεσε πάρα πολλούς θετικούς πόντους, ώστε να δούμε την περιοχή και τη συνέχεια της βόλτας μας με διαφορετική ματιά, ξεχνώντας το ελαφρώς αντιαισθητικό θέαμα της αρχής του πεζόδρομου.

Στην κορυφή της Κρήνης στέκεται το άγαλμα μιας εγκύου γυναίκας που κρατάει στην αγκαλιά της ένα παιδί.

Το Nytorv είναι η κολλητή φίλη της πλατείας Gammeltorv και κυριαρχείται από την επιβλητική νεοκλασική πρόσοψη του Δικαστηρίου, το οποίο από το 1815 έως το 1905 χρησίμευε και ως Δημαρχείο.

Το Nytorv δημιουργήθηκε επίσης από τον Christian IV και έγινε θέση για εκτελέσεις και διαπομπεύσεις εγκληματιών. Το Δικαστήριο με τους Ιωνικούς κίονες καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της δυτικής πλευράς. Όλα τα άλλα κτίρια γύρω από την πλατεία είναι νεοκλασικά, όμορφα αρχοντικά που χρονολογούνται από την εποχή μετά τη μεγάλη φωτιά του 1895.

Εγώ όμως λάτρεψα το παλιό τηλεφωνικό περίπτερο και από εκείνη τη στιγμή έβαλα σκοπό να βρω και να φωτογραφίσω και όλα τα υπόλοιπα παρόμοια περίπτερα που βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της πόλης όπως π.χ. στην πλατεία King's New Square ή στην πλατεία Kultorvet. Αλλά σε αυτά θα αναφερθώ στη συνέχεια της ιστορίας.

Ένα αξιοθέατο που επιθυμούσα ιδιαιτέρως να επισκεφθώ εσωτερικά ήταν ο Καθεδρικός Ναός της πόλης (Vor Frue Kirke). Σε λίγα μόλις βήματα από τις δύο προαναφερθείσες πλατείες φάνηκαν οι κίονες της πρόσοψης του νεοκλασικού Καθεδρικού.


Το κτίριο είναι τεράστιο

και το εσωτερικό του καταπληκτικό, αφού ανακαινίστηκε για τον γάμο του διαδόχου του θρόνου. Ήθελα λοιπόν να δω το περίφημο άγαλμα του Χριστού, του γλύπτη Thorvaldsen. Στο ιερό του ναού, ο Ιησούς ύψους τριών μέτρων είναι ίσως το πιο γνωστό από τα γλυπτά του καλλιτέχνη, με αρκετά αντίγραφα αυτού του έργου να κοσμούν εκκλησίες σε όλο τον κόσμο, με αρκετές από αυτές στις Η.Π.Α.


Ο γονατιστός Άγγελος που κρατάει ένα μεγάλο κοχύλι μπροστά από το άγαλμα του Ιησού ήταν ένα δώρο του γλύπτη στην εκκλησία. Ο Bertel Thorvaldsen, κορυφαίος γλύπτης της εποχής του σχεδίασε και υλοποίησε επίσης τα γλυπτά των δώδεκα Αποστόλων που στέκονται κατά μήκος των δύο πλευρών της εκκλησίας.


Την οροφή κοσμούν επιχρυσωμένα λουλούδια και το εκκλησιαστικό όργανο είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό.

Μου άρεσε πολύ το εσωτερικό του Καθεδρικού και χάρηκα ιδιαίτερα που ο ναός ήταν ανοιχτός και μπόρεσα να θαυμάσω την τέχνη του Thorvaldsen από απόσταση αναπνοής και μάλιστα εντελώς δωρεάν.
Συχνά αποτελεί μέρος συναυλιών με τη χορωδία της Κοπεγχάγης να δίνει πολλές συναυλίες κάποιες από τις οποίες είναι δωρεάν. Διαθέτει δωρεάν Μουσείο και Κρύπτη στον επάνω όροφο, αλλά δεν τα επισκεφθήκαμε, γιατί δεν θέλαμε να χάσουμε άλλο πολύτιμο χρόνο από την ομολογουμένως καταπληκτική μας πρώτη μέρα στην Κοπεγχάγη. Θέλαμε όσο υπάρχει το φως της μέρας να προλάβουμε να δούμε το κέντρο, αλλά και να ανέβουμε στον Στρογγυλό Πύργο για την όμορφη θέα της πόλης, αφού η μέρα πρόσφερε τις ιδανικές συνθήκες για μια τέτοια δραστηριότητα.
H εκκλησία είναι ανοιχτή: Δευτέρα-Σάββατο 08:00-17:00
Απέναντι από την είσοδο του Καθεδρικού σχηματίζεται μια λιλιπούτεια πλατεία με έναν οβελίσκο στο κέντρο της.

Είναι το Reformation Monument, δηλαδή το Μνημείο Μεταρρυθμίσεων για να θυμίζει το κίνημα αναμόρφωσης της Δανίας.

Τη βόρεια πλευρά του Καθεδρικού καταλαμβάνει η πλατεία Frue Plads,

ένας ορθογώνιος χώρος οριοθετημένος στις άλλες του πλευρές από το κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης προς τα βόρεια,


από τον δρόμο Nørregate στον οποίο βρίσκεται η είσοδος του Kαθεδρικού Nαού δυτικά και τον πεζόδρομο Fiolstræde στα ανατολικά.

Επόμενος προορισμός ο Στρογγυλός Πύργος. Όλα τα στενά δρομάκια από τον Καθεδρικό οδηγούν στον Rundetaarn της πόλης.

Ήθελα τόσο πολύ να δω τη θέα από αυτόν τον Πύργο και παρακαλούσα τον Θεό της Βροχής να ξεχάσει εκείνη τη μέρα την Κοπεγχάγη και να μην την επισκεφθεί καθόλου. Προσευχόμουν στον Θεό Ήλιο, άντε και λίγο στον Θεό της Συννεφιάς να επικρατήσουν με τις δυνάμεις τους πάνω από την πόλη για να χαρώ ένα υπερθέαμα για το οποίο είχα πολλές προσδοκίες.

Ο Πύργος του 17ου αιώνα στο κέντρο της Κοπεγχάγης χτισμένος ως αστρονομικό παρατηρητήριο είναι γνωστός για τον ελικοειδή διάδρομο 7,5 στροφών που οδηγεί στην πλατφόρμα της κορυφής και στα 35 περίπου μέτρα πάνω από το έδαφος. Ο Πύργος είναι μέρος του συγκροτήματος Trinitatis, το οποίο παρείχε στους μελετητές, την εκκλησία Trinitatis

και μια ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη που αποτελούσε μέρος της βιβλιοθήκης του διπλανού Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης που είδαμε λίγο πιο πριν.
Η αίθουσα της βιβλιοθήκης είναι χώρος για εκθέσεις και εμείς ήμασταν πολύ τυχεροί γιατί πετύχαμε έκθεση με τίτλο Rundt om Månen (Around the Moon): από το παρελθόν στο μέλλον.


Η Δανική Εταιρεία Αεροδιαστημικής Έρευνας παρουσίαζε αυτή την έκθεση. Στις 20 Ιουλίου 1969 οι πρώτοι άνθρωποι προσγειώθηκαν στη Σελήνη και το 2019 συμπληρώθηκαν 50 χρόνια από τότε.

Η έκθεση μαρτυρούσε την ιστορία και την επιστήμη πίσω από τις σεληνιακές αποστολές, αλλά εστίαζε και στα όνειρα του μέλλοντος για τα ανθρώπινα διαστημικά ταξίδια.



Ο κυλινδρικός Πύργος είναι χτισμένος με εναλλασσόμενα κίτρινα και κόκκινα τούβλα (τα βασιλικά χρώματα) και στην πίσω του πλευρά είναι προσαρτημένη η εκκλησία του Trinitatis.

Πριν ανέβουμε, στην πρόσοψη του κτιρίου παρατηρήσαμε ότι υπάρχει ένα rebus με επιχρυσωμένα γράμματα, το οποίο περιλαμβάνει 4 εβραϊκά σύμφωνα και απ΄ ότι διάβασα μπορεί να ερμηνευθεί ως εξής: Lead God, the right teaching and justice into the heart of the crowned King Christian IV, 1642.

Κόψαμε γρήγορα εισιτήρια χωρίς να μας παρασύρουν οι μεθυστικές μυρωδιές της βανίλιας και της κανέλας που πλημμύριζαν τον περιβάλλοντα χώρο του Πύργου, από τις υπαίθριες καντίνες και τα κιόσκια.
Αρχίσαμε να ανεβαίνουμε την περιστρεφόμενη ράμπα. Αυτός ο σχεδιασμός επιλέχθηκε για να μπορούν τα άλογα να μεταφέρουν βιβλία φτάνοντας στη βιβλιοθήκη καθώς και βαριά όργανα για το παρατηρητήριο, το οποίο είναι ένα μικρό θολωτό κτίριο χτισμένο στην κορυφή του Πύργου.


Ανεβαίνοντας παίρναμε τις πρώτες οπτικές γεύσεις για το τι επρόκειτο να ακολουθήσει!


Για τη θέα δεν υπάρχουν λόγια. Καταπληκτική! Μας έκοψε την ανάσα! Όλη η πόλη απλωμένη γύρω μας, υπέρλαμπρη και πολύχρωμη με τα παστέλ χρώματα κυρίαρχα στα παλιά κτίρια, ενώ υπέροχα μοντέρνα κτίρια ξετρύπωναν ανάμεσα από ογκώδη ανάκτορα ή εντυπωσιακές εκκλησίες.


Παρατήρησα ότι οι Δανοί αγαπούν το μαύρο χρώμα και το χρησιμοποιούν κατά κόρον στα σύγχρονα αρχιτεκτονικά σύνολα. Σύγχρονες γέφυρες για ποδηλάτες ή οχήματα μπερδεύονται στον ορίζοντα της πόλης με αιολικά πάρκα ή αρχαία γεφύρια. Σε κάθε βλέμμα μας εντυπωσίαζαν κάστρα, παλάτια, εκκλησίες, ιστορικά κτίρια αλλά και ιδιαίτερα θαυμάσια κτίρια μοντέρνας αρχιτεκτονικής και design.


Δεν είναι άξιο απορίας λοιπόν που τα τελευταία χρόνια ανακηρύσσεται σε μια από τις πόλεις με υψηλό βιοτικό επίπεδο. Αυτή η παραμυθένια ατμόσφαιρα, η σύγχρονη αρχιτεκτονική και το προχωρημένο design, αλλά και η γαστρονομική πρωτοπορία κάνουν την πόλη έναν αξιοπρόσεκτο προορισμό για όλους μας.
Ώρες και μέρες λειτουργίας: Όλες τις μέρες από 10:00-18:00/ Τρίτη και Τετάρτη από 10:00-21:00
Είσοδος 25 DKK.
Aκολουθήσαμε την οδό Kobmagergade και μόλις συναντήσαμε την οδό Lovstræde στρίψαμε για να βρεθούμε σε μια πολύ ιδιαίτερη κλειστή πλατεία, με χαρακτηριστικά πολύχρωμα σε παστέλ χρώματα σπίτια.


Gråbrødretorv είναι το όνομά της και εκτός από τα όμορφα σπίτια που την χαρακτηρίζουν, στο κέντρο της υψώνεται και ένα μεγάλο πλατάνι. Η πλατεία πήρε το όνομά της από μια Μονή Φραγκισκανών, η οποία υπήρχε στην περιοχή. Τα τεράστια κελάρια της Μονής είχαν μετατραπεί σε φυλακές ώσπου τελικά ολόκληρη η Μονή έγινε φυλακή. Στην πυρκαγιά της Κοπεγχάγης όλα τα κτίρια γύρω από την πλατεία καταστράφηκαν. Η όμορφη περιοχή ξαναχτίστηκε αλλά μετά τον βρετανικό βομβαρδισμό της πόλης είδε ξανά την καταστροφή. Υπήρξε και αγορά κρεοπωλών το 1852.


Σήμερα είναι μια κούκλα με υπέροχα σπίτια και καλόγουστα μαγαζιά να την περιτριγυρίζουν ενώ το καλοκαίρι γίνονται και συναυλίες.
Last edited: