Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση
- Γνωριμία με την πόλη
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙ
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙΙ
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙΙ
- Helsingør
- Helsingør - Μέρος ΙΙ
- Helsingborg
- Άφιξη στο Malmö
- Malmö - Μέρος Ι
- Malmö - Μέρος ΙΙ
Κυριακή 3/11/2019
Helsingør
Μέρος 2ο
Μια ξύλινη γέφυρα ενώνει την Αυλή του Πολιτισμού (Culture Yard) με ένα τριγωνικό νησάκι,
πάνω στο οποίο βρίσκεται ένα κουκλίστικο σπιτάκι που εκτελεί χρέη καφέ, αλλά δεν ήταν ανοιχτό. Ακούγονταν όμως ήχοι πολεμικοί και καλπασμοί αλόγων, για να προετοιμάσουν τους επισκέπτες για την είσοδό τους στο Κάστρο.
Μια δεύτερη ξύλινη γέφυρα ενώνει το τριγωνικό νησάκι με το Κάστρο-Φρούριο-Οχυρό και μια επιβλητική και περίτεχνα στολισμένη Πύλη κάνει την εισαγωγή σε ένα από τα σημαντικότερα κάστρα της Αναγέννησης στη βόρεια Ευρώπη, το οποίο έχει προστεθεί στη λίστα της UNESCO από το 2000.
Τη δεκαετία του 1420 ο Eric της Πομερανίας έχτισε το πρώτο Κάστρο, το Krogen. Υπάρχουν ακόμα υπολείμματα των παλαιών τειχών.
Λόγω της στρατηγικής του θέσης, στη βορειοανατολική ακτή του νησιού Zealand, στο στενότερο σημείο του Øresund, ο Frederic II στη συνέχεια επέκτεινε το Κάστρο με τα καλύτερα υλικά, αφού για 400 ολόκληρα χρόνια το Kronborg αποτελούσε σταθμό συλλογής των Sound Dues, δηλαδή διοδίων από τα διερχόμενα πλοία.
Το Kronborg ήταν ένας ζωντανός θρύλος στην ακμή του, στα τέλη της δεκαετίας του 1500.
Με τα κανόνια του στραμμένα προς το θαλάσσιο στενό, κανένα πλοίο δεν τολμούσε να περάσει χωρίς να πληρώσει στον βασιλιά τα διόδια. Με τα κιβώτια να γεμίζουν χρήματα, ο Frederic II επέκτεινε διαρκώς το Κάστρο και έτσι έγινε ένα από τα ομορφότερα κάστρα της Αναγέννησης.
Μαζί με το φρούριο Kärnan του Helsingborg (θα τα πούμε για αυτό στη συνέχεια της ιστορίας) ήλεγχαν την είσοδο της Βαλτικής Θάλασσας. Το Κronborg όμως κάηκε και ξαναχτίστηκε, ενώ κατελήφθη και από τους Σουηδούς, οι οποίοι πήραν πολλούς από τους πολύτιμους θησαυρούς του. Για τα επόμενα 300 χρόνια το Κάστρο έπαψε να είναι βασιλική κατοικία και μετατράπηκε σε στρατώνα για τη στέγαση του στρατού.
Το Κάστρο έχει μεγάλη συμβολική σημασία για τη Δανία και έπαιξε ρόλο-κλειδί στην ιστορία της χώρας. Ο Shakespeare τοποθέτησε εκεί, στο Κάστρο της Ελσινόρης, τα γεγονότα της τραγωδίας του Hamlet. Ερασιτέχνες ηθοποιοί παρουσίασαν τον Hamlet για πρώτη φορά στο Kronborg το 1816, για να τιμήσουν την 200η επέτειο από τον θάνατο του Shakespeare. 100 χρόνια αργότερα το Βασιλικό Θέατρο της Δανίας σημείωσε την 300η επέτειο, με παράσταση στην αυλή του Κάστρου. Αυτές οι παραστάσεις έχουν προσελκύσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα όπως: Laurence Olivier, Vivian Leigh και ένα σωρό άλλα.
Πέριξ της αυλής κάποια δωμάτια ήταν ανοιχτά.
Όταν μπήκαμε σε ένα από αυτά μια κοπέλα ντυμένη με παραδοσιακή φορεσιά έτρεξε, πήρε μια χόρτινη σκούπα και άρχισε να σκουπίζει το δάπεδο δίνοντας μια νότα θεατρικότητας στον χώρο.
Ακολουθήσαμε μια στενή, στριφογυριστή, πέτρινη σκάλα και βρεθήκαμε στην κορυφή, ανάμεσα στους Πύργους του Κάστρου.
Η θέα ήταν συγκλονιστική.
Είδαμε το πλοίο της FORSEA, που εκτελεί το δρομολόγιο μεταξύ του Helsingør και του Helsingborg να είναι αραγμένο στο λιμάνι,
ενώ ένα άλλο αρμένιζε στο θαλάσσιο στενό.
Στην άκρη της βόρειας προβλήτας που “βλέπει” στο στενό του Øresund είδαμε το άγαλμα του Ηρακλή με τη Λερναία Ύδρα, του καλλιτέχνη Rudolf Tegner.
Όλη η πόλη απλωνόταν μπροστά στα μάτια μας,
τα οποία είχαν πλημμυρίσει από θάλασσα, απέραντους χλοώδεις χώρους με οχυρώσεις
και χρωματιστά κίτρινα και κόκκινα κτίρια, με κόκκινες στέγες με κεραμίδια, τα οποία προφανώς στέγαζαν τον στρατό της Δανίας.
Άκρως εντυπωσιασμένοι από το Κάστρο Kronborg και τον περιβάλλοντα χώρο είχε έρθει η ώρα να αναχωρήσουμε για το λιμάνι του Helsingør. Ένας νέος προορισμός μας περίμενε στην απέναντι πλευρά και ήμασταν πανέτοιμοι να τον ανακαλύψουμε.
Επιστρέψαμε με λεωφορείο στον σταθμό κάνοντας χρήση του εισιτηρίου Around the Sound.
Κατεβήκαμε στο τέρμα της γραμμής, έξω από τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης και τότε είδαμε την πέμπτη και τελευταία τοιχογραφία, με θέμα τη θαλάσσια ζωή. Με αυτόν τον όμορφο πίνακα έκλεισε η συλλογή μου με τίτλο: τα murals του Helsingør.
Πήραμε τις αποσκευές μας από τα lockers, ψωνίσαμε φαγώσιμα από το σούπερ μάρκετ του σταθμού και μπήκαμε στο εσωτερικό του πολύ εντυπωσιακού κτιρίου του σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης.
Ο πρώτος σιδηροδρομικός σταθμός χτίστηκε το 1863, ως τελικός προορισμός της Βόρειας Γραμμής, από την Κοπεγχάγη έως το Helsingør. Το 1891 ο σταθμός μεταφέρθηκε στη σημερινή του θέση, δίπλα στο λιμάνι προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο πορθμείο. Τα κόκκινα τούβλα σε συνδυασμό με την αφθονία των Πύργων κάνουν το κτίριο πολύ εντυπωσιακό. Δίπλα στον σιδηροδρομικό σταθμό βρίσκεται και ο τερματικός σταθμός των λεωφορείων, εκεί που κατεβήκαμε ερχόμενοι από το Cultural Yard.
Oι κυλιόμενες σκάλες μας ανέβασαν στον χώρο αναμονής για το ferry. H γραμμή πορθμείων μεταξύ του Helsingør και του Helsingborg είναι πολυσύχναστη, με περισσότερες από 70 αναχωρήσεις προς κάθε κατεύθυνση ημερησίως. Μια κλειστή γέφυρα συνδέει τον σιδηροδρομικό σταθμό με το ferry (κάτι σαν φυσούνα).
Κρέμεται πάνω από τη θάλασσα και διασχίζοντάς την βρίσκεσαι μέσα στο πλοίο, το οποίο κάνει 20 λεπτά για να περάσει απέναντι.
Το πλοίο διαθέτει διάφορα σαλόνια και μπαρ, αλλά εμείς βγήκαμε στον εξωτερικό χώρο, γιατί θέλαμε να απολαύσουμε το Helsingør για μια τελευταία φορά.
Αντίο Helsingør!!
Helsingborg ερχόμαστε…...
Helsingør
Μέρος 2ο
Μια ξύλινη γέφυρα ενώνει την Αυλή του Πολιτισμού (Culture Yard) με ένα τριγωνικό νησάκι,

πάνω στο οποίο βρίσκεται ένα κουκλίστικο σπιτάκι που εκτελεί χρέη καφέ, αλλά δεν ήταν ανοιχτό. Ακούγονταν όμως ήχοι πολεμικοί και καλπασμοί αλόγων, για να προετοιμάσουν τους επισκέπτες για την είσοδό τους στο Κάστρο.


Μια δεύτερη ξύλινη γέφυρα ενώνει το τριγωνικό νησάκι με το Κάστρο-Φρούριο-Οχυρό και μια επιβλητική και περίτεχνα στολισμένη Πύλη κάνει την εισαγωγή σε ένα από τα σημαντικότερα κάστρα της Αναγέννησης στη βόρεια Ευρώπη, το οποίο έχει προστεθεί στη λίστα της UNESCO από το 2000.



Τη δεκαετία του 1420 ο Eric της Πομερανίας έχτισε το πρώτο Κάστρο, το Krogen. Υπάρχουν ακόμα υπολείμματα των παλαιών τειχών.



Λόγω της στρατηγικής του θέσης, στη βορειοανατολική ακτή του νησιού Zealand, στο στενότερο σημείο του Øresund, ο Frederic II στη συνέχεια επέκτεινε το Κάστρο με τα καλύτερα υλικά, αφού για 400 ολόκληρα χρόνια το Kronborg αποτελούσε σταθμό συλλογής των Sound Dues, δηλαδή διοδίων από τα διερχόμενα πλοία.


Το Kronborg ήταν ένας ζωντανός θρύλος στην ακμή του, στα τέλη της δεκαετίας του 1500.
Με τα κανόνια του στραμμένα προς το θαλάσσιο στενό, κανένα πλοίο δεν τολμούσε να περάσει χωρίς να πληρώσει στον βασιλιά τα διόδια. Με τα κιβώτια να γεμίζουν χρήματα, ο Frederic II επέκτεινε διαρκώς το Κάστρο και έτσι έγινε ένα από τα ομορφότερα κάστρα της Αναγέννησης.



Μαζί με το φρούριο Kärnan του Helsingborg (θα τα πούμε για αυτό στη συνέχεια της ιστορίας) ήλεγχαν την είσοδο της Βαλτικής Θάλασσας. Το Κronborg όμως κάηκε και ξαναχτίστηκε, ενώ κατελήφθη και από τους Σουηδούς, οι οποίοι πήραν πολλούς από τους πολύτιμους θησαυρούς του. Για τα επόμενα 300 χρόνια το Κάστρο έπαψε να είναι βασιλική κατοικία και μετατράπηκε σε στρατώνα για τη στέγαση του στρατού.


Το Κάστρο έχει μεγάλη συμβολική σημασία για τη Δανία και έπαιξε ρόλο-κλειδί στην ιστορία της χώρας. Ο Shakespeare τοποθέτησε εκεί, στο Κάστρο της Ελσινόρης, τα γεγονότα της τραγωδίας του Hamlet. Ερασιτέχνες ηθοποιοί παρουσίασαν τον Hamlet για πρώτη φορά στο Kronborg το 1816, για να τιμήσουν την 200η επέτειο από τον θάνατο του Shakespeare. 100 χρόνια αργότερα το Βασιλικό Θέατρο της Δανίας σημείωσε την 300η επέτειο, με παράσταση στην αυλή του Κάστρου. Αυτές οι παραστάσεις έχουν προσελκύσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα όπως: Laurence Olivier, Vivian Leigh και ένα σωρό άλλα.


Πέριξ της αυλής κάποια δωμάτια ήταν ανοιχτά.


Όταν μπήκαμε σε ένα από αυτά μια κοπέλα ντυμένη με παραδοσιακή φορεσιά έτρεξε, πήρε μια χόρτινη σκούπα και άρχισε να σκουπίζει το δάπεδο δίνοντας μια νότα θεατρικότητας στον χώρο.

Ακολουθήσαμε μια στενή, στριφογυριστή, πέτρινη σκάλα και βρεθήκαμε στην κορυφή, ανάμεσα στους Πύργους του Κάστρου.




Η θέα ήταν συγκλονιστική.

Είδαμε το πλοίο της FORSEA, που εκτελεί το δρομολόγιο μεταξύ του Helsingør και του Helsingborg να είναι αραγμένο στο λιμάνι,

ενώ ένα άλλο αρμένιζε στο θαλάσσιο στενό.

Στην άκρη της βόρειας προβλήτας που “βλέπει” στο στενό του Øresund είδαμε το άγαλμα του Ηρακλή με τη Λερναία Ύδρα, του καλλιτέχνη Rudolf Tegner.


Όλη η πόλη απλωνόταν μπροστά στα μάτια μας,

τα οποία είχαν πλημμυρίσει από θάλασσα, απέραντους χλοώδεις χώρους με οχυρώσεις




και χρωματιστά κίτρινα και κόκκινα κτίρια, με κόκκινες στέγες με κεραμίδια, τα οποία προφανώς στέγαζαν τον στρατό της Δανίας.


Άκρως εντυπωσιασμένοι από το Κάστρο Kronborg και τον περιβάλλοντα χώρο είχε έρθει η ώρα να αναχωρήσουμε για το λιμάνι του Helsingør. Ένας νέος προορισμός μας περίμενε στην απέναντι πλευρά και ήμασταν πανέτοιμοι να τον ανακαλύψουμε.
Επιστρέψαμε με λεωφορείο στον σταθμό κάνοντας χρήση του εισιτηρίου Around the Sound.
Κατεβήκαμε στο τέρμα της γραμμής, έξω από τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης και τότε είδαμε την πέμπτη και τελευταία τοιχογραφία, με θέμα τη θαλάσσια ζωή. Με αυτόν τον όμορφο πίνακα έκλεισε η συλλογή μου με τίτλο: τα murals του Helsingør.


Πήραμε τις αποσκευές μας από τα lockers, ψωνίσαμε φαγώσιμα από το σούπερ μάρκετ του σταθμού και μπήκαμε στο εσωτερικό του πολύ εντυπωσιακού κτιρίου του σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης.

Ο πρώτος σιδηροδρομικός σταθμός χτίστηκε το 1863, ως τελικός προορισμός της Βόρειας Γραμμής, από την Κοπεγχάγη έως το Helsingør. Το 1891 ο σταθμός μεταφέρθηκε στη σημερινή του θέση, δίπλα στο λιμάνι προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο πορθμείο. Τα κόκκινα τούβλα σε συνδυασμό με την αφθονία των Πύργων κάνουν το κτίριο πολύ εντυπωσιακό. Δίπλα στον σιδηροδρομικό σταθμό βρίσκεται και ο τερματικός σταθμός των λεωφορείων, εκεί που κατεβήκαμε ερχόμενοι από το Cultural Yard.

Oι κυλιόμενες σκάλες μας ανέβασαν στον χώρο αναμονής για το ferry. H γραμμή πορθμείων μεταξύ του Helsingør και του Helsingborg είναι πολυσύχναστη, με περισσότερες από 70 αναχωρήσεις προς κάθε κατεύθυνση ημερησίως. Μια κλειστή γέφυρα συνδέει τον σιδηροδρομικό σταθμό με το ferry (κάτι σαν φυσούνα).


Κρέμεται πάνω από τη θάλασσα και διασχίζοντάς την βρίσκεσαι μέσα στο πλοίο, το οποίο κάνει 20 λεπτά για να περάσει απέναντι.

Το πλοίο διαθέτει διάφορα σαλόνια και μπαρ, αλλά εμείς βγήκαμε στον εξωτερικό χώρο, γιατί θέλαμε να απολαύσουμε το Helsingør για μια τελευταία φορά.

Αντίο Helsingør!!

Helsingborg ερχόμαστε…...


Last edited: