Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση
- Γνωριμία με την πόλη
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙ
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙΙ
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙΙ
- Helsingør
- Helsingør - Μέρος ΙΙ
- Helsingborg
- Άφιξη στο Malmö
- Malmö - Μέρος Ι
- Malmö - Μέρος ΙΙ
Σάββατο 2/11/2019
Τρίτη μέρα στην Κοπεγχάγη
Μέρος 2ο
Κι αν το Christianbro, δηλαδή η Κάτω Πόλη του Christianhavn είναι το πιο εύπορο μέρος της περιοχής, με μοντέρνες οικιστικές κατασκευές, όπως έχω ήδη περιγράψει στο προηγούμενο κεφάλαιο, το Upper Rampart Side του Christianhavn είναι το πιο πυκνοκατοικημένο, αλλά και το πιο “παραμελημένο” τμήμα της περιοχής. Σε αυτό το κομμάτι βρίσκεται η εκκλησία του Σωτήρα, την οποία μόλις είχαμε αφήσει και η Christiania, την οποία επρόκειτο να επισκεφθούμε ευθύς αμέσως.
H Freetown Christiania όπως αποκαλείται καλύπτει μια περιοχή 84 στρεμμάτων και φιλοξενεί περίπου χίλιους κατοίκους. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο, πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι επισκέπτονται αυτή την αποκαλούμενη “Ελεύθερη Πολιτεία”.
Για δεύτερη φορά μέσα στη μέρα, η βροχή αποτέλεσε σύμμαχό μας και όχι εχθρό μας, αφού δεν είδαμε την Christiania-Disneyland, αλλά ήρθαμε αντιμέτωποι με το καθαρό, αυθεντικό πρόσωπο της κοινότητας. Λιγοστοί επισκέπτες έκαναν βόλτα στους λασπωμένους χωματόδρομους της Christiania
και επίσης λιγοστοί “πελάτες” είχαν έρθει να κάνουν τις αγορές τους, από τους pushers, στην Pusher Street.
Pusher Street
Με λίγα λόγια η συνοικία κυριαρχείτο από τους κατοίκους της και όχι από τουρίστες. Στα στέκια εκατέρωθεν της Pusher Street, οι μυρωδιές από τη χρήση της κάνναβης ήταν έντονα αισθητές, αλλά οι pushers ήταν μάλλον ανήσυχοι, μαζεμένοι σε πηγαδάκια στον δρόμο, έχοντας κεσάτια λόγω του κακού καιρού.
Η ιστορία της Christiania αρχίζει το 1971, όταν μια ομάδα νέων ανθρώπων κατέλαβαν μια μεγάλη έκταση κοντά στο κέντρο της Κοπεγχάγης, που ανήκε στον στρατό και παρέμενε αχρησιμοποίητη, σε μια προσπάθεια να λύσουν το πρόβλημα στέγης που τους απασχολούσε, αλλά και να δημιουργήσουν έναν όμορφο χώρο, με πολύ πράσινο, μακριά από τα αυτοκίνητα και τον θόρυβο της πόλης, για να μπορούν να παίζουν τα παιδιά τους.
Ταυτόχρονα η εναλλακτική εφημερίδα Hovedbladet κυκλοφόρησε, περιέχοντας ένα άρθρο με πολλές ιδέες, για τη δημιουργική αξιοποίηση της εγκαταλελειμμένης αυτής έκτασης, η οποία ήταν και είναι ιδιοκτησία του Υπουργείου Άμυνας της Δανίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τη μαζική εισροή και εγκατάσταση στην περιοχή εκατοντάδων ανθρώπων, που επιθυμούσαν να ζήσουν μακριά από τους ρυθμούς ζωής των μεγάλων πόλεων, οργανώνοντας με τον δικό τους διαφορετικό τρόπο τη μικρή αυτή κοινότητα.
Πολλές φορές η τοπική αστυνομία προσπάθησε να απομακρύνει τον κόσμο, όμως κάθε φορά αναγκαζόταν να εγκαταλείψει τις προσπάθειες, καθώς η έκταση είναι πολύ μεγάλη, ο αριθμός των κατοίκων της ικανοποιητικός, αλλά και οι φωνές των υπολοίπων Δανών, που στήριζαν την προσπάθεια αυτή ήταν εξαιρετικά δυνατές.
Το 1972 η Christiania συμφώνησε με το δανικό Υπουργείο Άμυνας, ότι οι κάτοικοί της θα πληρώνουν το ηλεκτρικό ρεύμα και το νερό και έτσι η δανική κυβέρνηση αναγνώρισε την Christiania, ως ένα “κοινωνικό πείραμα".
Από την ίδρυσή της η Christiania είναι διάσημη για το ανοιχτό εμπόριο κάνναβης που πραγματοποιείται στην κεντρική οδό Pusher Street. Αν και το εμπόριο είναι παράνομο, οι Αρχές εδώ και πολλά χρόνια είναι απρόθυμες να ασκήσουν βία σταματώντας τη διακίνηση.
Τον Αύγουστο του 2016, αφού δύο αστυνομικοί πυροβολήθηκαν, οι κάτοικοι προσπάθησαν να σταματήσουν το εμπόριο κάνναβης και για μερικούς μήνες η Pusher Street ήταν άδεια.
Πολλοί υποστηρικτές πίστευαν ότι η συγκέντρωση του εμπορίου κάνναβης σε ένα μέρος, θα μπορούσε να περιορίσει τη διασπορά του στην κοινωνία και ότι θα ήταν ένα κίνητρο, ώστε οι χρήστες να μην στραφούν σε σκληρά ναρκωτικά.
Οι αντίπαλοι πίστευαν ότι η απαγόρευση πρέπει να επιβληθεί στην Christiania και ότι δεν πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ μαλακών και σκληρών ναρκωτικών. Παρ΄όλο που αστυνομία και κάτοικοι προσπάθησαν να σταματήσουν το εμπόριο ναρκωτικών, η αγορά κάνναβης γενικά ευδοκίμησε στη συνοικία. Σήμερα εκτιμάται ότι η πώληση έχει μειωθεί κατά 75%.
Η Φ. και εγώ ξετρελαθήκαμε με την όλη φάση της συνοικίας και ξαμοληθήκαμε από στενό, σε στενό προσπαθώντας να μην μας ξεφύγει ούτε μια εικόνα. Υπάρχει μια ομορφιά στην "παρακμή" που εμένα με γοητεύει!
- “Α κοίτα ένα μποστάνι με χασισόδεντρα εδώ”!
(Ζητώ συγγνώμη για τις δύο θολές φωτογραφίες, αλλά για την ασφάλειά μας είναι τραβηγμένες από μακριά και έχω κάνει πολύ zoom. Αυτό το "μποστάνι" βρισκόταν σε ένα κάθετο στενάκι της Pusher Street και ακριβώς στη γωνία μια ομάδα-μάλλον διακινητών-ήταν μαζεμένοι σε κύκλο και συζητούσαν. Ένας από αυτούς διακρίνεται αριστερά στη φωτογραφία να κοιτά προς το μέρος μας).
-”Έλα, έλα να δεις κάτι vintage έπιπλα που έχουν έξω από την αυλή τους”!
Δεν ξέραμε που να στρίψουμε, που να χωθούμε και που να πρωτοκοιτάξουμε!
Άσε τα graffiti που ήταν παντού! Έπαθα ντελίριο!! Ήμουν κατενθουσιασμένη!!
Τα αγόρια της παρέας από την άλλη, δεν συμμερίζονταν καθόλου τον δικό μας ενθουσιασμό. Ανησυχούσαν με κάποιες περίεργες φάτσες που ξεπρόβαλαν από τα στενά. Μας ακολουθούσαν (όσο προλάβαιναν) κατά πόδας, εκτελώντας χρέη σωματοφύλακα, παρά απολαμβάνοντας το όλο σκηνικό και μουρμούριζαν μεταξύ σοβαρού και αστείου:
-”Γυναίκες!! Έχουν άγνοια κινδύνου”!!
Η αλήθεια είναι ότι κάποιες περίεργες φατσούλες υπήρχαν. Ένας μάλιστα με πλησίασε και άρχισε κάτι να μου λέει και να μου δείχνει ένα απόμερο σημείο, αλλά τον απέφυγα γρήγορα και επέστρεψα σε πιο κεντρικά σημεία.
Πολλοί άνθρωποι που ζουν στην Christiania έφτιαξαν τα σπίτια τους δίνοντας στην περιοχή μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική αίσθηση. Υπάρχει μια ποικιλία από οικολογικά εστιατόρια, εργαστήρια, γκαλερί και χώρων μουσικής που προσφέρουν πολιτιστικές εμπειρίες.
Η Great Hall είναι η μεγαλύτερη αίθουσα συναυλιών στη συνοικία. Αρχικά χτίστηκε το 1891 ως χώρος ιππασίας του στρατοπέδου. Όταν ιδρύθηκε η γειτονιά έγινε γρήγορα επίκεντρο, για όλα όσα σχετίζονται με την τέχνη και τη μουσική. Από τότε πολλοί ντόπιοι και διεθνείς καλλιτέχνες έχουν απολαύσει αυτόν τον χώρο.
Το ίδιο ισχύει και για το Christiania Jazz Club.
Tο Loppen και το Spiseloppen (είναι στο ίδιο κτίριο) αποτελούν εναλλακτικούς τρόπους συναυλιών και εστιατόριο, που στεγάζονται σε μια παλιά αίθουσα του στρατού. Από το 1973 εναλλακτική ή χορευτική μουσική είναι τα είδη που παρουσιάζονται, ως επί το πλείστον σε αυτό τον χώρο, αλλά και εναλλακτικό ροκ, πανκ, reggae και hip hop.
Μπήκαμε μέσα να ρίξουμε μια ματιά στον χώρο, ο οποίος ήταν γεμάτος από κόσμο που έτρωγε.
Οι σεφ και οι σερβιτόροι, απ΄ ότι διάβασα προέρχονται από 16 διαφορετικές χώρες και το εστιατόριο διαθέτει πάντα, τουλάχιστον ένα χορτοφαγικό πιάτο στο μενού.
Nemoland
Το καλοκαίρι το καφέ Nemoland προσκαλεί τον κόσμο να δει ελεύθερα δύο συναυλίες κάθε Κυριακή στην υπαίθρια σκηνή. Οι συναυλίες παρουσιάζουν νέους καλλιτέχνες της δανικής μουσικής σκηνής καθώς και κλασικά δανικά συγκροτήματα της δεκαετίας του ΄80 ή του ΄90. Το καφέ επιτρέπει και αποδέχεται οι επισκέπτες να καπνίζουν χασίς, αλλά όχι τη χρήση άλλων ναρκωτικών ουσιών. Επίσης πιστεύει στη νομιμοποίηση της μαριχουάνας και ότι εναπόκειται σε κάθε άτομο, αν θέλει να καπνίσει ή όχι. Φυσικά είναι ενάντια σε άλλα σκληρά ναρκωτικά και η χρήση τους μπορεί να θέσει σε αποκλεισμό τον χρήστη, όχι μόνο από το καφέ, αλλά και από την Christiania.
Nemoland
Το Sunshine Bakery στην Pusher Street είχε φρέσκα και λαχταριστά εδέσματα, αλλά δεν πεινούσαμε για να δοκιμάσουμε κάτι εκείνη την ώρα. Η γειτονιά έχει και εκκλησία την Christiania Kirken, απέναντι από το Sunshine Bakery, αλλά και γκαλερί την οποία επισκεφθήκαμε για να δούμε τα έργα τέχνης που ήταν αναρτημένα στους τοίχους της.
Μπήκαμε και στην κλειστή αγορά, στην οποία υπάρχουν διάφορα μαγαζιά που πωλούν από σουβενίρ και σαπούνια, μέχρι εργαλεία παντός είδους.
Τον Ιούνιο του 2011 οι κάτοικοι της συνοικίας συμφώνησαν να δημιουργήσουν συλλογικά ένα ταμείο, για να αγοράσουν επίσημα τη γη, κάτω από τις τιμές της αγοράς και η κοινότητα πραγματοποίησε την πρώτη της πληρωμή, τον Ιούλιο του 2012 καθιστώντας τους επίσημα νόμιμους ιδιοκτήτες της γης.
Περπατήσαμε σχεδόν όλη τη συνοικία φτάνοντας στο κανάλι που τη χωρίζει από την υπόλοιπη πόλη. Στην άκρη του νερού οι άνθρωποι έχουν φτιάξει με τα ίδια τους τα χέρια και με ό,τι υλικά μπόρεσαν να βρουν στα σκουπίδια τα δικά τους ησυχαστήρια.
Όλοι αυτοί οι κάτοικοι της Christiania θεωρώ ότι πρόβαλαν όλη τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, αφού μπόρεσαν να κατασκευάσουν και να δημιουργήσουν από το μηδέν, κάτι απόλυτα λειτουργικό και με μια διαφορετική ματιά όμορφο, από υλικά που ο υπόλοιπος κόσμος είχε πετάξει στα σκουπίδια.
Η λήψη φωτογραφιών στα κεντρικά σημεία απαγορεύεται. Για τους περίπου χίλιους κατοίκους που ζουν εκεί είναι η γειτονιά τους και δεν εκτιμούν το γεγονός, ότι οι τουρίστες τους φωτογραφίζουν έξω από τα σπίτια τους ή στα μαγαζιά στα οποία χαλαρώνουν.
Εμείς δείξαμε μεγάλη διακριτικότητα και προσοχή, παίρνοντας φωτογραφίες από σημεία της περιοχής, στα οποία δεν υπήρχε κόσμος και κυρίως κάτοικοι. Προσπαθήσαμε να φωτογραφίσουμε κυρίως "νεκρά" σημεία της συνοικίας.
Φτάσαμε στη γέφυρα Dyssebroen. Αυτή η γέφυρα συνδέει την κύρια περιοχή της Christiania (Christianhavn Side) με την πλευρά του Amager.
Κάναμε βόλτα ανάμεσα στα δέντρα, στα λασπωμένα δρομάκια της συνοικίας, ανάμεσα στα σπίτια των ντόπιων δίπλα στο νερό.
Είδαμε μικρούλες παραλιούλες να σχηματίζονται ανάμεσα στα μονοπάτια και απολαύσαμε, όλοι πλέον μια γαλήνια ατμόσφαιρα.
Διασχίζοντας τη γέφυρα Dyssebroen
βγήκαμε σε έναν κεντρικό δρόμο, τον Kløvermarksvej, απέναντι από ένα αθλητικό συγκρότημα με πολλά γήπεδα ποδοσφαίρου και μάλιστα ένας ποδοσφαιρικός αγώνας βρισκόταν σε εξέλιξη εκείνη την ώρα.
Aπό τη στάση που βρίσκεται απέναντι από το αθλητικό συγκρότημα επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο με προορισμό ένα αξιοθέατο, έξω από το οποίο είχαμε περάσει αρκετές φορές με τα ποδήλατα και τα πόδια τις προηγούμενες μέρες. Ήταν η ώρα να μπούμε και στο εσωτερικό του.
Τρίτη μέρα στην Κοπεγχάγη
Μέρος 2ο
Κι αν το Christianbro, δηλαδή η Κάτω Πόλη του Christianhavn είναι το πιο εύπορο μέρος της περιοχής, με μοντέρνες οικιστικές κατασκευές, όπως έχω ήδη περιγράψει στο προηγούμενο κεφάλαιο, το Upper Rampart Side του Christianhavn είναι το πιο πυκνοκατοικημένο, αλλά και το πιο “παραμελημένο” τμήμα της περιοχής. Σε αυτό το κομμάτι βρίσκεται η εκκλησία του Σωτήρα, την οποία μόλις είχαμε αφήσει και η Christiania, την οποία επρόκειτο να επισκεφθούμε ευθύς αμέσως.

H Freetown Christiania όπως αποκαλείται καλύπτει μια περιοχή 84 στρεμμάτων και φιλοξενεί περίπου χίλιους κατοίκους. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο, πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι επισκέπτονται αυτή την αποκαλούμενη “Ελεύθερη Πολιτεία”.
Για δεύτερη φορά μέσα στη μέρα, η βροχή αποτέλεσε σύμμαχό μας και όχι εχθρό μας, αφού δεν είδαμε την Christiania-Disneyland, αλλά ήρθαμε αντιμέτωποι με το καθαρό, αυθεντικό πρόσωπο της κοινότητας. Λιγοστοί επισκέπτες έκαναν βόλτα στους λασπωμένους χωματόδρομους της Christiania


και επίσης λιγοστοί “πελάτες” είχαν έρθει να κάνουν τις αγορές τους, από τους pushers, στην Pusher Street.

Pusher Street
Με λίγα λόγια η συνοικία κυριαρχείτο από τους κατοίκους της και όχι από τουρίστες. Στα στέκια εκατέρωθεν της Pusher Street, οι μυρωδιές από τη χρήση της κάνναβης ήταν έντονα αισθητές, αλλά οι pushers ήταν μάλλον ανήσυχοι, μαζεμένοι σε πηγαδάκια στον δρόμο, έχοντας κεσάτια λόγω του κακού καιρού.



Η ιστορία της Christiania αρχίζει το 1971, όταν μια ομάδα νέων ανθρώπων κατέλαβαν μια μεγάλη έκταση κοντά στο κέντρο της Κοπεγχάγης, που ανήκε στον στρατό και παρέμενε αχρησιμοποίητη, σε μια προσπάθεια να λύσουν το πρόβλημα στέγης που τους απασχολούσε, αλλά και να δημιουργήσουν έναν όμορφο χώρο, με πολύ πράσινο, μακριά από τα αυτοκίνητα και τον θόρυβο της πόλης, για να μπορούν να παίζουν τα παιδιά τους.


Ταυτόχρονα η εναλλακτική εφημερίδα Hovedbladet κυκλοφόρησε, περιέχοντας ένα άρθρο με πολλές ιδέες, για τη δημιουργική αξιοποίηση της εγκαταλελειμμένης αυτής έκτασης, η οποία ήταν και είναι ιδιοκτησία του Υπουργείου Άμυνας της Δανίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τη μαζική εισροή και εγκατάσταση στην περιοχή εκατοντάδων ανθρώπων, που επιθυμούσαν να ζήσουν μακριά από τους ρυθμούς ζωής των μεγάλων πόλεων, οργανώνοντας με τον δικό τους διαφορετικό τρόπο τη μικρή αυτή κοινότητα.

Πολλές φορές η τοπική αστυνομία προσπάθησε να απομακρύνει τον κόσμο, όμως κάθε φορά αναγκαζόταν να εγκαταλείψει τις προσπάθειες, καθώς η έκταση είναι πολύ μεγάλη, ο αριθμός των κατοίκων της ικανοποιητικός, αλλά και οι φωνές των υπολοίπων Δανών, που στήριζαν την προσπάθεια αυτή ήταν εξαιρετικά δυνατές.
Το 1972 η Christiania συμφώνησε με το δανικό Υπουργείο Άμυνας, ότι οι κάτοικοί της θα πληρώνουν το ηλεκτρικό ρεύμα και το νερό και έτσι η δανική κυβέρνηση αναγνώρισε την Christiania, ως ένα “κοινωνικό πείραμα".
Από την ίδρυσή της η Christiania είναι διάσημη για το ανοιχτό εμπόριο κάνναβης που πραγματοποιείται στην κεντρική οδό Pusher Street. Αν και το εμπόριο είναι παράνομο, οι Αρχές εδώ και πολλά χρόνια είναι απρόθυμες να ασκήσουν βία σταματώντας τη διακίνηση.
Τον Αύγουστο του 2016, αφού δύο αστυνομικοί πυροβολήθηκαν, οι κάτοικοι προσπάθησαν να σταματήσουν το εμπόριο κάνναβης και για μερικούς μήνες η Pusher Street ήταν άδεια.
Πολλοί υποστηρικτές πίστευαν ότι η συγκέντρωση του εμπορίου κάνναβης σε ένα μέρος, θα μπορούσε να περιορίσει τη διασπορά του στην κοινωνία και ότι θα ήταν ένα κίνητρο, ώστε οι χρήστες να μην στραφούν σε σκληρά ναρκωτικά.
Οι αντίπαλοι πίστευαν ότι η απαγόρευση πρέπει να επιβληθεί στην Christiania και ότι δεν πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ μαλακών και σκληρών ναρκωτικών. Παρ΄όλο που αστυνομία και κάτοικοι προσπάθησαν να σταματήσουν το εμπόριο ναρκωτικών, η αγορά κάνναβης γενικά ευδοκίμησε στη συνοικία. Σήμερα εκτιμάται ότι η πώληση έχει μειωθεί κατά 75%.
Η Φ. και εγώ ξετρελαθήκαμε με την όλη φάση της συνοικίας και ξαμοληθήκαμε από στενό, σε στενό προσπαθώντας να μην μας ξεφύγει ούτε μια εικόνα. Υπάρχει μια ομορφιά στην "παρακμή" που εμένα με γοητεύει!
- “Α κοίτα ένα μποστάνι με χασισόδεντρα εδώ”!


(Ζητώ συγγνώμη για τις δύο θολές φωτογραφίες, αλλά για την ασφάλειά μας είναι τραβηγμένες από μακριά και έχω κάνει πολύ zoom. Αυτό το "μποστάνι" βρισκόταν σε ένα κάθετο στενάκι της Pusher Street και ακριβώς στη γωνία μια ομάδα-μάλλον διακινητών-ήταν μαζεμένοι σε κύκλο και συζητούσαν. Ένας από αυτούς διακρίνεται αριστερά στη φωτογραφία να κοιτά προς το μέρος μας).
-”Έλα, έλα να δεις κάτι vintage έπιπλα που έχουν έξω από την αυλή τους”!


Δεν ξέραμε που να στρίψουμε, που να χωθούμε και που να πρωτοκοιτάξουμε!
Άσε τα graffiti που ήταν παντού! Έπαθα ντελίριο!! Ήμουν κατενθουσιασμένη!!



Τα αγόρια της παρέας από την άλλη, δεν συμμερίζονταν καθόλου τον δικό μας ενθουσιασμό. Ανησυχούσαν με κάποιες περίεργες φάτσες που ξεπρόβαλαν από τα στενά. Μας ακολουθούσαν (όσο προλάβαιναν) κατά πόδας, εκτελώντας χρέη σωματοφύλακα, παρά απολαμβάνοντας το όλο σκηνικό και μουρμούριζαν μεταξύ σοβαρού και αστείου:
-”Γυναίκες!! Έχουν άγνοια κινδύνου”!!
Η αλήθεια είναι ότι κάποιες περίεργες φατσούλες υπήρχαν. Ένας μάλιστα με πλησίασε και άρχισε κάτι να μου λέει και να μου δείχνει ένα απόμερο σημείο, αλλά τον απέφυγα γρήγορα και επέστρεψα σε πιο κεντρικά σημεία.
Πολλοί άνθρωποι που ζουν στην Christiania έφτιαξαν τα σπίτια τους δίνοντας στην περιοχή μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική αίσθηση. Υπάρχει μια ποικιλία από οικολογικά εστιατόρια, εργαστήρια, γκαλερί και χώρων μουσικής που προσφέρουν πολιτιστικές εμπειρίες.
Η Great Hall είναι η μεγαλύτερη αίθουσα συναυλιών στη συνοικία. Αρχικά χτίστηκε το 1891 ως χώρος ιππασίας του στρατοπέδου. Όταν ιδρύθηκε η γειτονιά έγινε γρήγορα επίκεντρο, για όλα όσα σχετίζονται με την τέχνη και τη μουσική. Από τότε πολλοί ντόπιοι και διεθνείς καλλιτέχνες έχουν απολαύσει αυτόν τον χώρο.


Το ίδιο ισχύει και για το Christiania Jazz Club.

Tο Loppen και το Spiseloppen (είναι στο ίδιο κτίριο) αποτελούν εναλλακτικούς τρόπους συναυλιών και εστιατόριο, που στεγάζονται σε μια παλιά αίθουσα του στρατού. Από το 1973 εναλλακτική ή χορευτική μουσική είναι τα είδη που παρουσιάζονται, ως επί το πλείστον σε αυτό τον χώρο, αλλά και εναλλακτικό ροκ, πανκ, reggae και hip hop.
Μπήκαμε μέσα να ρίξουμε μια ματιά στον χώρο, ο οποίος ήταν γεμάτος από κόσμο που έτρωγε.
Οι σεφ και οι σερβιτόροι, απ΄ ότι διάβασα προέρχονται από 16 διαφορετικές χώρες και το εστιατόριο διαθέτει πάντα, τουλάχιστον ένα χορτοφαγικό πιάτο στο μενού.


Nemoland
Το καλοκαίρι το καφέ Nemoland προσκαλεί τον κόσμο να δει ελεύθερα δύο συναυλίες κάθε Κυριακή στην υπαίθρια σκηνή. Οι συναυλίες παρουσιάζουν νέους καλλιτέχνες της δανικής μουσικής σκηνής καθώς και κλασικά δανικά συγκροτήματα της δεκαετίας του ΄80 ή του ΄90. Το καφέ επιτρέπει και αποδέχεται οι επισκέπτες να καπνίζουν χασίς, αλλά όχι τη χρήση άλλων ναρκωτικών ουσιών. Επίσης πιστεύει στη νομιμοποίηση της μαριχουάνας και ότι εναπόκειται σε κάθε άτομο, αν θέλει να καπνίσει ή όχι. Φυσικά είναι ενάντια σε άλλα σκληρά ναρκωτικά και η χρήση τους μπορεί να θέσει σε αποκλεισμό τον χρήστη, όχι μόνο από το καφέ, αλλά και από την Christiania.

Nemoland
Το Sunshine Bakery στην Pusher Street είχε φρέσκα και λαχταριστά εδέσματα, αλλά δεν πεινούσαμε για να δοκιμάσουμε κάτι εκείνη την ώρα. Η γειτονιά έχει και εκκλησία την Christiania Kirken, απέναντι από το Sunshine Bakery, αλλά και γκαλερί την οποία επισκεφθήκαμε για να δούμε τα έργα τέχνης που ήταν αναρτημένα στους τοίχους της.


Μπήκαμε και στην κλειστή αγορά, στην οποία υπάρχουν διάφορα μαγαζιά που πωλούν από σουβενίρ και σαπούνια, μέχρι εργαλεία παντός είδους.
Τον Ιούνιο του 2011 οι κάτοικοι της συνοικίας συμφώνησαν να δημιουργήσουν συλλογικά ένα ταμείο, για να αγοράσουν επίσημα τη γη, κάτω από τις τιμές της αγοράς και η κοινότητα πραγματοποίησε την πρώτη της πληρωμή, τον Ιούλιο του 2012 καθιστώντας τους επίσημα νόμιμους ιδιοκτήτες της γης.


Περπατήσαμε σχεδόν όλη τη συνοικία φτάνοντας στο κανάλι που τη χωρίζει από την υπόλοιπη πόλη. Στην άκρη του νερού οι άνθρωποι έχουν φτιάξει με τα ίδια τους τα χέρια και με ό,τι υλικά μπόρεσαν να βρουν στα σκουπίδια τα δικά τους ησυχαστήρια.



Όλοι αυτοί οι κάτοικοι της Christiania θεωρώ ότι πρόβαλαν όλη τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, αφού μπόρεσαν να κατασκευάσουν και να δημιουργήσουν από το μηδέν, κάτι απόλυτα λειτουργικό και με μια διαφορετική ματιά όμορφο, από υλικά που ο υπόλοιπος κόσμος είχε πετάξει στα σκουπίδια.


Η λήψη φωτογραφιών στα κεντρικά σημεία απαγορεύεται. Για τους περίπου χίλιους κατοίκους που ζουν εκεί είναι η γειτονιά τους και δεν εκτιμούν το γεγονός, ότι οι τουρίστες τους φωτογραφίζουν έξω από τα σπίτια τους ή στα μαγαζιά στα οποία χαλαρώνουν.
Εμείς δείξαμε μεγάλη διακριτικότητα και προσοχή, παίρνοντας φωτογραφίες από σημεία της περιοχής, στα οποία δεν υπήρχε κόσμος και κυρίως κάτοικοι. Προσπαθήσαμε να φωτογραφίσουμε κυρίως "νεκρά" σημεία της συνοικίας.
Φτάσαμε στη γέφυρα Dyssebroen. Αυτή η γέφυρα συνδέει την κύρια περιοχή της Christiania (Christianhavn Side) με την πλευρά του Amager.

Κάναμε βόλτα ανάμεσα στα δέντρα, στα λασπωμένα δρομάκια της συνοικίας, ανάμεσα στα σπίτια των ντόπιων δίπλα στο νερό.

Είδαμε μικρούλες παραλιούλες να σχηματίζονται ανάμεσα στα μονοπάτια και απολαύσαμε, όλοι πλέον μια γαλήνια ατμόσφαιρα.


Διασχίζοντας τη γέφυρα Dyssebroen

βγήκαμε σε έναν κεντρικό δρόμο, τον Kløvermarksvej, απέναντι από ένα αθλητικό συγκρότημα με πολλά γήπεδα ποδοσφαίρου και μάλιστα ένας ποδοσφαιρικός αγώνας βρισκόταν σε εξέλιξη εκείνη την ώρα.

Aπό τη στάση που βρίσκεται απέναντι από το αθλητικό συγκρότημα επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο με προορισμό ένα αξιοθέατο, έξω από το οποίο είχαμε περάσει αρκετές φορές με τα ποδήλατα και τα πόδια τις προηγούμενες μέρες. Ήταν η ώρα να μπούμε και στο εσωτερικό του.
Last edited: