Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση
- Γνωριμία με την πόλη
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙ
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙΙ
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙΙ
- Helsingør
- Helsingør - Μέρος ΙΙ
- Helsingborg
- Άφιξη στο Malmö
- Malmö - Μέρος Ι
- Malmö - Μέρος ΙΙ
Σάββατο 2/11/2019
Τρίτη μέρα στην Κοπεγχάγη
Μέρος 1ο
Η ατμόσφαιρα ήταν βαριά και σκοτεινή το πρωινό της τρίτης μέρας μας στην πόλη. Τα αδιαπέραστα σύννεφα έκρυβαν τον ήλιο των προηγούμενων δύο ημερών και μπουμπουνητά ακούγονταν πέρα μακριά. Κοιτώντας έξω από το παράθυρο είδα τους μουσκεμένους δρόμους και τον βουρκωμένο ουρανό, να συνεχίζει να ρίχνει τα δάκρυά του ποτάμια στην πόλη. Όλη τη νύχτα έβρεχε!
Ετοιμαστήκαμε και κατεβήκαμε στην κουζίνα του ξενοδοχείου για πρωινό, συζητώντας και καταστρώνοντας το πρόγραμμα της μέρας. Από την αρχική οργάνωση του ταξιδιού ήταν προαποφασισμένο, ότι για αυτή τη μέρα θα βγάζαμε το Around the Sound Ticket.
Το εισιτήριο καλύπτει δύο ημέρες και ο μόνος περιορισμός είναι ότι δεν επιτρέπεται να αλλάξει η κατεύθυνση του ταξιδιού. Είναι δηλαδή μια κυκλική διαδρομή. Το εισιτήριο ισχύει από την Κοπεγχάγη προς το Malmö και περιλαμβάνει και το ferry που συνδέει τη Δανία με τη Σουηδία, από το Helsingør προς το Ηelsingborg. H διέλευση με το πλοίο διαρκεί 20 λεπτά. Στη συνέχεια με τρένο φτάνει κανείς στο Malmö και μπορεί να επιστρέψει στην Κοπεγχάγη, μέσω της γέφυρας/σήραγγας του Øresund. Η διαδρομή μπορεί να γίνει και αντίστροφα, από Malmö προς Κοπεγχάγη.
Στη μητροπολιτική περιοχή της Κοπεγχάγης το εισιτήριο ισχύει για τρένα DSB, S-τρένα, μετρό και λεωφορεία.
Tip: ταυτότητα ή διαβατήριο είναι απαραίτητα για τον έλεγχο στη σουηδική πλευρά μόλις βγείτε από το ferry.
Τιμή: 249 DKK ο ενήλικας και 124 DKK το παιδί.
Τελικά μας έκατσε κουτί η απόφαση αυτή, αφού ο καιρός ήταν τόσο βροχερός, που η ενοικίαση ποδηλάτων για τις μετακινήσεις μας θα ήταν αδύνατη.
Εξοπλισμένοι με αδιάβροχα και μια ομπρέλα ξεκινήσαμε με τα πόδια από το Danhostel, για τον Copenhagen Central Station, για να βγάλουμε τα εισιτήρια Around the Sound, τα οποία θα μας κάλυπταν για όλα τα μέσα μεταφοράς, τη σημερινή βροχερή μέρα, αλλά και για το αυριανό μας ολοήμερο ταξίδι, από την Κοπεγχάγη προς το Malmö.
Φτάσαμε στον σταθμό, στο γραφείο Tourist Information/tours & tickets, αλλά εκεί πληροφορηθήκαμε ότι αυτό το εισιτήριο εκδίδεται από το Copenhagen Visitor Service, στην οδό Vesterbrogade 4B, λίγα μόλις μέτρα μακριά από τον σιδηροδρομικό σταθμό, οπότε καταλήξαμε εκεί για την αγορά.
Η ευγενέστατη υπάλληλος μας εξήγησε ακριβώς πως λειτουργεί το εισιτήριο και μας ευχήθηκε καλή συνέχεια για το ταξίδι μας.
Ακολουθώντας την οδό Vesterbrogade, με κατεύθυνση προς την Πλατεία του Δημαρχείου περάσαμε έξω από το συγκρότημα των Πύργων Axel, ένα όραμα της νέας δανικής αρχιτεκτονικής, να συγκεντρώνει τους εργαζόμενους ανθρώπους που ζουν στην πόλη, διαθέτοντας γραφεία, καταστήματα, εστιατόρια, αλλά και εσωτερικό υπερυψωμένο κήπο στους χώρους των Πύργων.
Κάναμε αμέσως χρήση του εισιτηρίου μας παίρνοντας το λεωφορείο, από τη στάση της οδού Vesterbrogade στην Πλατεία Δημαρχείου και κατεβαίνοντας στη στάση Stormbroen Nationalmuseet (Vindebrogade), για να ξεκινήσουμε την περιήγησή μας με το Aνάκτορο του Christiansborg.
Διασχίσαμε τη γέφυρα Stormbroen
και οι πρώτες εικόνες που αντικρίσαμε ήταν αυτές:
H Μαρμάρινη Γέφυρα (Marmorbroen) καλυμμένη με ωραίες διακοσμήσεις και στρωμένη με πέτρες οδηγεί στην είσοδο του Παλατιού.
Ακριβώς απέναντι από το Παλάτι είδαμε την κύρια είσοδο του National Museum of Denmark [πληροφορίες έχω παραθέσει στο κεφάλαιο (“H πρώτη γνωριμία με την πόλη” Μέρος 1ο)].
Περνώντας την Πύλη εισόδου αντικρίσαμε το τεράστιο οικοδόμημα και το έφιππο άγαλμα του βασιλιά Christian IX.
Ο γλύπτης του αγάλματος ζήτησε να βρεθεί το σωστό άλογο ως πρότυπο, κάτι που δεν κατέστη δυνατό σε ολόκληρη τη χώρα. Βρέθηκε όμως στο Ανόβερο της Γερμανίας, γεγονός που προκάλεσε μεγάλη δυσαρέσκεια. Το μνημείο χρειάστηκε πολύ καιρό για να ολοκληρωθεί, αλλά το 1927, 21 χρόνια μετά τον θάνατο του βασιλιά αποκαλύφθηκε.
Το Παλάτι στο νησάκι Slotsholmen αποτελεί στέγη της Κυβέρνησης. Είναι η έδρα του Κοινοβουλίου της Δανίας, του γραφείου του Πρωθυπουργού και του Ανωτάτου Δικαστηρίου της χώρας. Επίσης διάφορα τμήματα του Παλατιού χρησιμοποιούνται από τον μονάρχη, συμπεριλαμβανομένων των βασιλικών αιθουσών υποδοχής, του βασιλικού παρεκκλησίου και των βασιλικών στάβλων.
Το Ανάκτορο δηλαδή είναι η έδρα τριών ανωτάτων εξουσιών: της εκτελεστικής, της νομοθετικής και της δικαστικής εξουσίας. Το σημερινό Παλάτι μαρτυρά τρεις εποχές της δανικής αρχιτεκτονικής, ως αποτέλεσμα δύο σοβαρών πυρκαγιών. Το κύριο μέρος του σημερινού Παλατιού που τελείωσε το 1928 είναι σε νεομπαρόκ στυλ.
Absalon΄s Castle.
Το πρώτο Κάστρο στην περιοχή ήταν το Κάστρο Absalon, που χτίστηκε το 1167, από τον Επίσκοπο Αbsalon, για να προστατεύσει την αναδυόμενη-αναπτυσσόμενη πόλη της Κοπεγχάγης. Tο Κάστρο επιβίωσε για 200 χρόνια, πριν καταστραφεί το 1369, από τη Χανσεατική Ένωση. Τα ερείπια του Absalon είναι ορατά στις υπόγειες ανασκαφές κάτω από το Παλάτι Christiansborg.
Το Κάστρο της Κοπεγχάγης.
Στα χρόνια μετά την κατεδάφιση του Κάστρου του Επισκόπου, τα ερείπια καλύφθηκαν με χώματα πάνω στα οποία χτίστηκε νέο οχυρό, το Κάστρο της Κοπεγχάγης. Αυτό ολοκληρώθηκε στα τέλη του 14ου αιώνα. Το Κάστρο είχε έναν τοίχο και φυσικά τάφρο, καθώς και έναν Πύργο για Πύλη. Το Κάστρο εξακολουθούσε να ανήκει στον Επίσκοπο, όμως καταλήφθηκε από τον Βασιλιά της Κοπεγχάγης και στα μέσα του 15ου αιώνα έγινε η κύρια κατοικία Δανών βασιλιάδων και το κέντρο της Κυβέρνησης.
Το Κάστρο ξαναχτίστηκε πολλές φορές. Μόνο με την ονομασία Christiansborg χτίστηκε τρεις φορές, αφού πυρκαγιά κατέστρεψε μέρος των δομών. Το τρίτο κτίσμα Christiansborg είναι και το τρέχον Παλάτι.
Το οικοδόμημα είναι χωρισμένο, με το Κοινοβούλιο να βρίσκεται στη νότια πτέρυγα μαζί με τα βασιλικά δωμάτια υποδοχής, ενώ στη βόρεια πτέρυγα στεγάζονται το Ανώτατο Δικαστήριο και το γραφείο του Πρωθυπουργού.
Λόγω βροχής οι επισκέπτες ήταν λιγοστοί, όμως εμείς επισπεύσαμε τους ρυθμούς μας και πήραμε γρήγορα σειρά, για την άνοδό μας στον Πύργο. Αν και μόλις 10 άτομα πριν από εμάς, μας πήρε σίγουρα ένα εικοσάλεπτο ή και παραπάνω χρόνο αναμονής, για να περάσουμε τον έλεγχο ασφαλείας και να ανέβουμε με τα ασανσέρ στην πλατφόρμα προβολής, η οποία είναι δωρεάν για το κοινό.
Όταν ο καιρός είναι καλός, δεν θέλω καθόλου να φανταστώ, τι μπορεί να γίνεται εδώ από τις ουρές του κόσμου, οπότε μάλλον εμάς μας ευνόησε ο κακός καιρός και η βροχή στο θέμα χρόνου αναμονής, για την άνοδο στον Πύργο. Ενδεχομένως αν είχαμε συναντήσει πολύ κόσμο, να μην είχαμε μπει καθόλου στη διαδικασία να ανέβουμε στην κορυφή, αφού είχαμε ήδη απολαύσει την πόλη από ψηλά την πρώτη μέρα, από την πλατφόρμα του Στρογγυλού Πύργου.
Σήμερα όμως είδαμε με άλλο μάτι την Κοπεγχάγη, αφού η βροχή και η ομίχλη είχαν δημιουργήσει ένα διαφορετικό, πιο απόκοσμο, πιο ατμοσφαιρικό και πιο μυστηριώδες φόντο, ατονίζοντας τα παστέλ χρώματα των κτιρίων και βυθίζοντας την πόλη σε ένα καθαρά χειμωνιάτικο, θυμωμένο σκηνικό.
Η ομίχλη καθισμένη πάνω από την πόλη είχε σκοτεινιάσει τα πάντα τριγύρω, θολώνοντας την ορατότητα και ξεθωριάζοντας τους τρούλους, τα καμπαναριά και τους πύργους όλων των ιστορικών κτιρίων της πρωτεύουσας.
Έκανε πολύ κρύο στα 106 μέτρα της κορυφής του Πύργου και σε κάποια σημεία η βροχή εμπόδιζε την ορατότητα και τη λήψη φωτογραφιών. Μείναμε όμως αρκετή ώρα εκεί ψηλά απολαμβάνοντας όλο το σκηνικό κάτω από αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες.
Βγήκαμε στην άλλη πλατεία του Παλατιού.
Αυτή η πλευρά προσφέρει θέα στην πλατεία Hojbro με το άγαλμα του Absalon και στον πρώην ναό του Αγίου Νικολάου (Nikolaj Kunsthal)
στο ιστορικό κτίριο του Βørsen (παλαιό Χρηματιστήριο),
στον ναό του Χόλμεν (Holmens Kirke) και φυσικά στο κανάλι, αφού το Slotsholmen πάνω στο οποίο βρίσκεται το Παλάτι Christiansborg και όχι μόνο είναι ένα μικρό νησί, μέσα στο λιμάνι της Κοπεγχάγης.
Το όνομα του νησιού προέρχεται από τα διαδοχικά Κάστρα και Παλάτια που βρίσκονται εδώ, από τότε που ο Επίσκοπος Absalon έχτισε το πρώτο Κάστρο της πόλης το 1167, στο σημείο που τώρα ορθώνεται το Christiansborg.
Εννέα γέφυρες συνδέουν το νησί με την υπόλοιπη Κοπεγχάγη. Εμείς μέχρι στιγμής είχαμε διασχίσει τις τρεις από αυτές και είχαμε δει από πολύ κοντινή απόσταση και την τέταρτη.
Η πρώτη είναι η Hojbro, την οποία συναντήσαμε την πρώτη μας μέρα, όταν εξερευνούσαμε το κέντρο της πόλης. Η γέφυρα ξεκινάει ακριβώς από το σημείο που ορθώνεται το άγαλμα του Absalon.
Γέφυρα Hojbro
Η δεύτερη είναι η Stormbroen, εκεί δηλαδή που κατεβήκαμε από το λεωφορείο ερχόμενοι στο Παλάτι,
Γέφυρα Stormbroen
η τρίτη είναι η Μαρμάρινη Γέφυρα, την οποία περάσαμε για να μπούμε στον μεγάλο αυλόγυρο του Παλατιού. Από τη Μαρμάρινη Γέφυρα είχαμε πολύ κοντινή οπτική επαφή προς τη γέφυρα Prinsens Bro, οπότε μετράμε τέσσερις από τις εννέα γέφυρες μέχρι στιγμής.
Από τη Μαρμάρινη Γέφυρα κοιτώντας προς τη γέφυρα Stormbroen
Από τη γέφυρα Stormbroen κοιτώντας προς τη Μαρμάρινη Γέφυρα και τη γέφυρα Prinsens Bro
Στη συνέχεια θα διασχίζαμε ή θα βλέπαμε και άλλες, όμως για αυτές θα τα πούμε αργότερα.
Στην πλατεία Christiansborg υπάρχει μια Πύλη, η οποία οδηγεί σε μια μικρή κλειστή πλατεία. Εδώ βρίσκεται η είσοδος του κτιρίου των Δικαστηρίων
και η πίσω πλευρά του Μουσείου Thorvaldsens, η οποία είναι ολόκληρη ζωγραφισμένη με διάφορες σκηνές.
Το Thorvaldsens Museum είναι αφιερωμένο στην τέχνη του νεοκλασικού γλύπτη που έζησε και εργάστηκε στη Ρώμη, για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Έργα του αν θυμάστε είναι το άγαλμα του Ιησού και τα αγάλματα των δώδεκα Αποστόλων στον Καθεδρικό Ναό της πόλης, για τα οποία σας έχω μιλήσει στο κεφάλαιο της πρώτης μας μέρας στην Κοπεγχάγη.
Εντυπωσιακό είναι και το μπροστινό μέρος του παρεκκλησίου του Christiansborg, το οποίο μοιάζει με την είσοδο ελληνικού ναού, με τέσσερις κίονες να στηρίζουν την πρόσοψη του οικοδομήματος.
Tο έφιππο άγαλμα του Frederick VII συμπληρώνει τη διακόσμηση της Christiansborg Slotsplads.
Αφήνοντας πίσω μας την Christiansborg Slotsplads περάσαμε στην απέναντι πλευρά
και βρεθήκαμε έξω από το Børsen (παλαιό Χρηματιστήριο).
Γύρισα το κεφάλι μου πίσω για να κλέψω την τελευταία εικόνα του Παλατιού.
Τώρα όμως είχα μπροστά στα μάτια μου ένα αριστούργημα. Το Børsen, το ιστορικό κτίριο είναι γνωστό για τον Πύργο του με το σύμπλεγμα των τεσσάρων δράκων και αποτελεί ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Κοπεγχάγης.
Ο βασιλιάς Christian IV είχε συνειδητοποιήσει τη σημασία της αύξησης του εμπορίου και γι΄ αυτό είχε ανεγερθεί αυτό το μεγάλο κτίριο. Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του, το κτίριο είχε χώρο για τουλάχιστον 40 στάβλους. Το παλαιό Χρηματιστήριο περιβαλλόταν από νερό, από τις τρεις πλευρές του, έτσι ώστε τα πλοία να εκφορτώνουν τα φορτία τους ακριβώς μπροστά στην προβλήτα. Χτίστηκε στο ολλανδικό αναγεννησιακό ύφος. Ο βασιλιάς Christian IV είχε καλύψει αρχικά την οροφή με μόλυβδο, αλλά κατά τη διάρκεια της σουηδικής κατοχής της Κοπεγχάγης, μεγάλο μέρος αυτού του μολύβδου αφαιρέθηκε, για να παράγει σφαίρες για τα όπλα και οβίδες για τα κανόνια. Οι τρύπες στην οροφή καλύφθηκαν με κασσίτερο και κεραμίδια.
Οι πλεγμένες ουρές τεσσάρων δράκων στρέφονται προς την κορυφή τελειώνοντας σε ένα δόρυ με τρία στέμματα και αντιπροσωπεύουν την ένωση των τριών σκανδιναβικών χωρών.
Τα θεμέλια του οικοδομήματος τοποθετήθηκαν πάνω σε πασσάλους, οι οποίοι εξακολουθούν να στηρίζουν την κατασκευή από εκείνη την εποχή (1619).
Ο Πύργος με τον στύλο έχουν ύψος 60 μέτρα και ολόκληρο το κτίριο έχει επιβιώσει από όλες τις μεγάλες πυρκαγιές, που έχουν καταστρέψει την πόλη μέχρι σήμερα. Το 1640 η μεγάλη εσωτερική αίθουσα γέμιζε με 40 έως 50 μικρά μαγαζιά και περίπτερα, όπου οι έμποροι πουλούσαν τα πάντα. Στην πραγματικότητα αποτέλεσε ένα είδος εμπορικού κέντρου της εποχής εκείνης.
Απέναντι από το Børsen ο ναός του Χόλμεν (Holmens Kirke) ξεδιπλώθηκε ολόκληρος μπροστά στα μάτια μας. Με "θαυματουργό" τρόπο η εκκλησία επέζησε από τις πυρκαγιές που κατέστρεψαν μεγάλο μέρος της πόλης σε προηγούμενους αιώνες.
Είναι το αρχαιότερο κομμάτι της αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής στην Κοπεγχάγη, αλλά και η μοναδική εκκλησία με ένα πλήρως άθικτο 350 ετών, αναγεννησιακό εσωτερικό.
Ολόκληρο το οικοδόμημα βρέχεται από τα νερά του καναλιού και εδώ συναντήσαμε την πέμπτη γέφυρα του νησιού, την Holmens Bro. Δεν τη διασχίσαμε βέβαια, αλλά και η οπτική επαφή μετράει για τη συλλογή μας. Έχουμε λοιπόν πέντε, από τις εννέα γέφυρες του νησιού Slotsholmen μέχρι στιγμής.
Holmens Bro (Γέφυρα Χόλμεν)
Μόλις τελειώνει ο ναός και απέναντι από το παλιό Χρηματιστήριο είδαμε την έκτη γέφυρα, την Børsbroen, την οποία προσθέτω στη συλλογή και έτσι ο αριθμός αυξάνει στις έξι, από τις εννέα γέφυρες του νησιού.
Οι γέφυρες Holmens Bro και Børsbroen από τον Πύργο των 106 m. του Παλατιού. Στο βάθος, η τελευταία γέφυρα της φωτογραφίας είναι η Christian Iv΄s Bro. Κρατήστε το όνομα γιατί σε λίγο θα τη συναντήσουμε πάλι.
Αφήσαμε πλέον πίσω μας το Christiansborg Palace και το Børsen.
Στάθηκα στη μέση του δρόμου, αφήνοντας κατά γης την ομπρέλα και πήρα αυτή τη φωτογραφία:
Αυτό το κομμάτι της πόλης με είχε γοητεύσει!
Η βροχή εξακολουθούσε να μας συνοδεύει και δεν έδειχνε για την ώρα να έχει διάθεση να μας αποχωριστεί. Εμείς απτόητοι συνεχίσαμε να εξερευνούμε με τα πόδια την πόλη.
Ανεβήκαμε στη γέφυρα Knippelsbro. Αυτή τη γέφυρα την είχα αναφέρει στο κεφάλαιο “Η πρώτη γνωριμία με την πόλη” Μέρος 1ο. Μαζί με τη γέφυρα Langebro (απέναντι από την οποία βρίσκεται το κατάλυμά μας, το Danhostel) αποτελούν τις δύο γέφυρες για τη μεταφορά μηχανοκίνητων οχημάτων στο λιμάνι της κεντρικής Κοπεγχάγης.
Και για να μην ξεχνάμε το μέτρημα είναι η έβδομη, από τις εννέα γέφυρες που συνδέουν το νησί Slotsholmen με την υπόλοιπη πόλη και μπαίνει και αυτή στη συλλογή.
Σταθήκαμε στο κέντρο της γέφυρας κοιτώντας τα μοντέρνα, γυάλινα κτίρια που ορθώνονται στη σειρά, το ένα μετά το άλλο, στο Christianbro, το οποίο αποτελεί το εύπορο κομμάτι της περιοχής Christianhavn, στην οποία θα μπαίναμε αμέσως μόλις διασχίζαμε ολόκληρη τη γέφυρα.
Αυτές οι σύγχρονες κατασκευές χτίστηκαν στον χώρο των πρώην ναυπηγείων Burmeister & Wain, στο εσωτερικό λιμάνι της Κοπεγχάγης. Κάποια από τα κτίρια είναι έδρες μεγάλων εταιρειών όπως π.χ. το δανέζικο αρχηγείο της Nordea, ενός ευρωπαϊκού ομίλου χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών στο εσωτερικό λιμάνι της Κοπεγχάγης.
Αυτά τα κτίρια τα είχαμε δει υπέροχα φωτισμένα και τα δύο προηγούμενα βράδια, από την απέναντι πλευρά επιστρέφοντας αργά το βράδυ στο ξενοδοχείο μας.
Στο βάθος διακρίνεται η γέφυρα Langebro.
Το Μαύρο Διαμάντι ξεθωριασμένο, τυλιγμένο στην ομίχλη.
Το ψηλό κτίριο ανάμεσα στους γερανούς είναι το Danhostel.
Περάσαμε στην απέναντι πλευρά της Knippelsbro και κοιτάξαμε από την άλλη μεριά του εσωτερικού λιμανιού. Είδαμε την όγδοη γέφυρα της σύνδεσης του νησιού Slotsholmen, τη γέφυρα Christian Iv΄s Bro η οποία “χώνεται” κάτω από την Knippelsbro και την οποία είχαμε ήδη διασχίσει, αφού μαζί με τη γέφυρα Christians Brygge, την ένατη γέφυρα αποτελούσαν τη διαδρομή που είχαμε ακολουθήσει, από και προς το ξενοδοχείο μας με τα ποδήλατα, τις προηγούμενες μέρες. Οπότε η συλλογή ολοκληρώθηκε και μπορώ να πω, ότι διασχίσαμε και είδαμε και τις εννέα γέφυρες που συνδέουν το νησί Slotsholmen με την υπόλοιπη Κοπεγχάγη.
Διασχίζοντας ολόκληρη πλέον την Knippelsbro μπήκαμε επισήμως στην περιοχή Christianhavn της Κοπεγχάγης, η οποία αποτελεί μέρος του Indre By και είναι γνωστή και διάσημη για τα καλά διατηρημένα σπίτια σε ολλανδικό στυλ, τα οποία βρίσκονται κατά μήκος του λιμανιού που ιδρύθηκε το 1600.
Επειδή η περιοχή κυριαρχείται από κανάλια ονομάζεται και Little Amsterdam.
Είναι μια ζωντανή κατοικημένη περιοχή και στην πλατεία της είδα και φωτογράφησα το πέμπτο περίπτερο για τη συλλογή μου.
Στη συνοικία βρίσκεται η εκκλησία του Σωτήρος (Vor Frelsers Kirke), η οποία είναι διάσημη για την περιστρεφόμενη σπείρα, η οποία οδηγεί στην κορυφή, απ΄ όπου κάποιος μπορεί να απολαύσει εξαιρετική θέα προς το κέντρο της Κοπεγχάγης.
Είχα αποφασίσει ότι θα το τολμήσω και θα ανέβω με τα πόδια τα 400 σκαλιά, για την κορυφή των 90 μέτρων. Δεν με πτοούσε καθόλου το γεγονός, ότι τα τελευταία 150 σκαλιά (δηλαδή οι τελευταίες τέσσερις στροφές) είναι εξωτερικά και ανεβαίνοντας νομίζεις ότι κρέμεσαι στο κενό. Αντιθέτως αυτό ήταν που με εξίταρε περισσότερο και ήθελα να το ζήσω. Δεν έχω υψοφοβία, οπότε θα το απολάμβανα πραγματικά.
Δυστυχώς όμως η βροχή που εκείνη την ώρα είχε δυναμώσει, με έκανε να αναθεωρήσω. Θα ήταν ταλαιπωρία και κούραση η ανάβαση, τουλάχιστον το αποτέλεσμα, η θέα δηλαδή, να ήταν μια πλουσιοπάροχη ανταμοιβή για όλο αυτό το εγχείρημα. Όμως λόγω των καιρικών συνθηκών ήμουν σίγουρη, ότι δεν θα έβλεπα τίποτα περισσότερο ή καλύτερο, από τη θέα που είχαμε δει προ ολίγων ωρών, από τον Πύργο του Christiansborg.
Επίσης είχα διαβάσει ότι, αν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές, ο Πύργος κλείνει για τους επισκέπτες. Τώρα αν οι συνθήκες εκείνης της μέρας που βρεθήκαμε εμείς εκεί ήταν τόσο δύσκολες, ώστε να απαγορευθεί η άνοδος στον Πύργο δεν θα το μάθω ποτέ, αφού δεν το έψαξα περισσότερο.
Χωθήκαμε γρήγορα στο εσωτερικό της εκκλησίας για να προστατευθούμε από τη βροχή και να πάρουμε μια δόση ζεστασιάς και ξεκούρασης.
Η εκκλησία ξεχωρίζει για το εξαιρετικό και επιβλητικό “Carillon”, το οποίο είναι συνδεδεμένο με το Καμπαναριό και παίζει μελωδίες κάθε ώρα, από το πρωί, μέχρι τα μεσάνυχτα.
Ο ναός αποτελεί εθνικό θησαυρό για την πόλη, αλλά και μια ζωντανή ενοριακή εκκλησία για περίπου 8.000 άτομα. Στην κορυφή υπάρχει μια επιχρυσωμένη σφαίρα, από την οποία η φιγούρα του Χριστού, επίσης επιχρυσωμένη κοιτάζει πάνω από την πόλη.
Ωράρια και τιμές εδώ:
Forside
Τρίτη μέρα στην Κοπεγχάγη
Μέρος 1ο
Η ατμόσφαιρα ήταν βαριά και σκοτεινή το πρωινό της τρίτης μέρας μας στην πόλη. Τα αδιαπέραστα σύννεφα έκρυβαν τον ήλιο των προηγούμενων δύο ημερών και μπουμπουνητά ακούγονταν πέρα μακριά. Κοιτώντας έξω από το παράθυρο είδα τους μουσκεμένους δρόμους και τον βουρκωμένο ουρανό, να συνεχίζει να ρίχνει τα δάκρυά του ποτάμια στην πόλη. Όλη τη νύχτα έβρεχε!
Ετοιμαστήκαμε και κατεβήκαμε στην κουζίνα του ξενοδοχείου για πρωινό, συζητώντας και καταστρώνοντας το πρόγραμμα της μέρας. Από την αρχική οργάνωση του ταξιδιού ήταν προαποφασισμένο, ότι για αυτή τη μέρα θα βγάζαμε το Around the Sound Ticket.
Το εισιτήριο καλύπτει δύο ημέρες και ο μόνος περιορισμός είναι ότι δεν επιτρέπεται να αλλάξει η κατεύθυνση του ταξιδιού. Είναι δηλαδή μια κυκλική διαδρομή. Το εισιτήριο ισχύει από την Κοπεγχάγη προς το Malmö και περιλαμβάνει και το ferry που συνδέει τη Δανία με τη Σουηδία, από το Helsingør προς το Ηelsingborg. H διέλευση με το πλοίο διαρκεί 20 λεπτά. Στη συνέχεια με τρένο φτάνει κανείς στο Malmö και μπορεί να επιστρέψει στην Κοπεγχάγη, μέσω της γέφυρας/σήραγγας του Øresund. Η διαδρομή μπορεί να γίνει και αντίστροφα, από Malmö προς Κοπεγχάγη.
Στη μητροπολιτική περιοχή της Κοπεγχάγης το εισιτήριο ισχύει για τρένα DSB, S-τρένα, μετρό και λεωφορεία.
Tip: ταυτότητα ή διαβατήριο είναι απαραίτητα για τον έλεγχο στη σουηδική πλευρά μόλις βγείτε από το ferry.
Τιμή: 249 DKK ο ενήλικας και 124 DKK το παιδί.
Τελικά μας έκατσε κουτί η απόφαση αυτή, αφού ο καιρός ήταν τόσο βροχερός, που η ενοικίαση ποδηλάτων για τις μετακινήσεις μας θα ήταν αδύνατη.
Εξοπλισμένοι με αδιάβροχα και μια ομπρέλα ξεκινήσαμε με τα πόδια από το Danhostel, για τον Copenhagen Central Station, για να βγάλουμε τα εισιτήρια Around the Sound, τα οποία θα μας κάλυπταν για όλα τα μέσα μεταφοράς, τη σημερινή βροχερή μέρα, αλλά και για το αυριανό μας ολοήμερο ταξίδι, από την Κοπεγχάγη προς το Malmö.

Φτάσαμε στον σταθμό, στο γραφείο Tourist Information/tours & tickets, αλλά εκεί πληροφορηθήκαμε ότι αυτό το εισιτήριο εκδίδεται από το Copenhagen Visitor Service, στην οδό Vesterbrogade 4B, λίγα μόλις μέτρα μακριά από τον σιδηροδρομικό σταθμό, οπότε καταλήξαμε εκεί για την αγορά.
Η ευγενέστατη υπάλληλος μας εξήγησε ακριβώς πως λειτουργεί το εισιτήριο και μας ευχήθηκε καλή συνέχεια για το ταξίδι μας.
Ακολουθώντας την οδό Vesterbrogade, με κατεύθυνση προς την Πλατεία του Δημαρχείου περάσαμε έξω από το συγκρότημα των Πύργων Axel, ένα όραμα της νέας δανικής αρχιτεκτονικής, να συγκεντρώνει τους εργαζόμενους ανθρώπους που ζουν στην πόλη, διαθέτοντας γραφεία, καταστήματα, εστιατόρια, αλλά και εσωτερικό υπερυψωμένο κήπο στους χώρους των Πύργων.

Κάναμε αμέσως χρήση του εισιτηρίου μας παίρνοντας το λεωφορείο, από τη στάση της οδού Vesterbrogade στην Πλατεία Δημαρχείου και κατεβαίνοντας στη στάση Stormbroen Nationalmuseet (Vindebrogade), για να ξεκινήσουμε την περιήγησή μας με το Aνάκτορο του Christiansborg.
Διασχίσαμε τη γέφυρα Stormbroen

και οι πρώτες εικόνες που αντικρίσαμε ήταν αυτές:


H Μαρμάρινη Γέφυρα (Marmorbroen) καλυμμένη με ωραίες διακοσμήσεις και στρωμένη με πέτρες οδηγεί στην είσοδο του Παλατιού.


Ακριβώς απέναντι από το Παλάτι είδαμε την κύρια είσοδο του National Museum of Denmark [πληροφορίες έχω παραθέσει στο κεφάλαιο (“H πρώτη γνωριμία με την πόλη” Μέρος 1ο)].

Περνώντας την Πύλη εισόδου αντικρίσαμε το τεράστιο οικοδόμημα και το έφιππο άγαλμα του βασιλιά Christian IX.

Ο γλύπτης του αγάλματος ζήτησε να βρεθεί το σωστό άλογο ως πρότυπο, κάτι που δεν κατέστη δυνατό σε ολόκληρη τη χώρα. Βρέθηκε όμως στο Ανόβερο της Γερμανίας, γεγονός που προκάλεσε μεγάλη δυσαρέσκεια. Το μνημείο χρειάστηκε πολύ καιρό για να ολοκληρωθεί, αλλά το 1927, 21 χρόνια μετά τον θάνατο του βασιλιά αποκαλύφθηκε.

Το Παλάτι στο νησάκι Slotsholmen αποτελεί στέγη της Κυβέρνησης. Είναι η έδρα του Κοινοβουλίου της Δανίας, του γραφείου του Πρωθυπουργού και του Ανωτάτου Δικαστηρίου της χώρας. Επίσης διάφορα τμήματα του Παλατιού χρησιμοποιούνται από τον μονάρχη, συμπεριλαμβανομένων των βασιλικών αιθουσών υποδοχής, του βασιλικού παρεκκλησίου και των βασιλικών στάβλων.

Το Ανάκτορο δηλαδή είναι η έδρα τριών ανωτάτων εξουσιών: της εκτελεστικής, της νομοθετικής και της δικαστικής εξουσίας. Το σημερινό Παλάτι μαρτυρά τρεις εποχές της δανικής αρχιτεκτονικής, ως αποτέλεσμα δύο σοβαρών πυρκαγιών. Το κύριο μέρος του σημερινού Παλατιού που τελείωσε το 1928 είναι σε νεομπαρόκ στυλ.

Absalon΄s Castle.
Το πρώτο Κάστρο στην περιοχή ήταν το Κάστρο Absalon, που χτίστηκε το 1167, από τον Επίσκοπο Αbsalon, για να προστατεύσει την αναδυόμενη-αναπτυσσόμενη πόλη της Κοπεγχάγης. Tο Κάστρο επιβίωσε για 200 χρόνια, πριν καταστραφεί το 1369, από τη Χανσεατική Ένωση. Τα ερείπια του Absalon είναι ορατά στις υπόγειες ανασκαφές κάτω από το Παλάτι Christiansborg.
Το Κάστρο της Κοπεγχάγης.
Στα χρόνια μετά την κατεδάφιση του Κάστρου του Επισκόπου, τα ερείπια καλύφθηκαν με χώματα πάνω στα οποία χτίστηκε νέο οχυρό, το Κάστρο της Κοπεγχάγης. Αυτό ολοκληρώθηκε στα τέλη του 14ου αιώνα. Το Κάστρο είχε έναν τοίχο και φυσικά τάφρο, καθώς και έναν Πύργο για Πύλη. Το Κάστρο εξακολουθούσε να ανήκει στον Επίσκοπο, όμως καταλήφθηκε από τον Βασιλιά της Κοπεγχάγης και στα μέσα του 15ου αιώνα έγινε η κύρια κατοικία Δανών βασιλιάδων και το κέντρο της Κυβέρνησης.
Το Κάστρο ξαναχτίστηκε πολλές φορές. Μόνο με την ονομασία Christiansborg χτίστηκε τρεις φορές, αφού πυρκαγιά κατέστρεψε μέρος των δομών. Το τρίτο κτίσμα Christiansborg είναι και το τρέχον Παλάτι.

Το οικοδόμημα είναι χωρισμένο, με το Κοινοβούλιο να βρίσκεται στη νότια πτέρυγα μαζί με τα βασιλικά δωμάτια υποδοχής, ενώ στη βόρεια πτέρυγα στεγάζονται το Ανώτατο Δικαστήριο και το γραφείο του Πρωθυπουργού.
Λόγω βροχής οι επισκέπτες ήταν λιγοστοί, όμως εμείς επισπεύσαμε τους ρυθμούς μας και πήραμε γρήγορα σειρά, για την άνοδό μας στον Πύργο. Αν και μόλις 10 άτομα πριν από εμάς, μας πήρε σίγουρα ένα εικοσάλεπτο ή και παραπάνω χρόνο αναμονής, για να περάσουμε τον έλεγχο ασφαλείας και να ανέβουμε με τα ασανσέρ στην πλατφόρμα προβολής, η οποία είναι δωρεάν για το κοινό.
Όταν ο καιρός είναι καλός, δεν θέλω καθόλου να φανταστώ, τι μπορεί να γίνεται εδώ από τις ουρές του κόσμου, οπότε μάλλον εμάς μας ευνόησε ο κακός καιρός και η βροχή στο θέμα χρόνου αναμονής, για την άνοδο στον Πύργο. Ενδεχομένως αν είχαμε συναντήσει πολύ κόσμο, να μην είχαμε μπει καθόλου στη διαδικασία να ανέβουμε στην κορυφή, αφού είχαμε ήδη απολαύσει την πόλη από ψηλά την πρώτη μέρα, από την πλατφόρμα του Στρογγυλού Πύργου.
Σήμερα όμως είδαμε με άλλο μάτι την Κοπεγχάγη, αφού η βροχή και η ομίχλη είχαν δημιουργήσει ένα διαφορετικό, πιο απόκοσμο, πιο ατμοσφαιρικό και πιο μυστηριώδες φόντο, ατονίζοντας τα παστέλ χρώματα των κτιρίων και βυθίζοντας την πόλη σε ένα καθαρά χειμωνιάτικο, θυμωμένο σκηνικό.

Η ομίχλη καθισμένη πάνω από την πόλη είχε σκοτεινιάσει τα πάντα τριγύρω, θολώνοντας την ορατότητα και ξεθωριάζοντας τους τρούλους, τα καμπαναριά και τους πύργους όλων των ιστορικών κτιρίων της πρωτεύουσας.

Έκανε πολύ κρύο στα 106 μέτρα της κορυφής του Πύργου και σε κάποια σημεία η βροχή εμπόδιζε την ορατότητα και τη λήψη φωτογραφιών. Μείναμε όμως αρκετή ώρα εκεί ψηλά απολαμβάνοντας όλο το σκηνικό κάτω από αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες.

Βγήκαμε στην άλλη πλατεία του Παλατιού.

Αυτή η πλευρά προσφέρει θέα στην πλατεία Hojbro με το άγαλμα του Absalon και στον πρώην ναό του Αγίου Νικολάου (Nikolaj Kunsthal)

στο ιστορικό κτίριο του Βørsen (παλαιό Χρηματιστήριο),

στον ναό του Χόλμεν (Holmens Kirke) και φυσικά στο κανάλι, αφού το Slotsholmen πάνω στο οποίο βρίσκεται το Παλάτι Christiansborg και όχι μόνο είναι ένα μικρό νησί, μέσα στο λιμάνι της Κοπεγχάγης.

Το όνομα του νησιού προέρχεται από τα διαδοχικά Κάστρα και Παλάτια που βρίσκονται εδώ, από τότε που ο Επίσκοπος Absalon έχτισε το πρώτο Κάστρο της πόλης το 1167, στο σημείο που τώρα ορθώνεται το Christiansborg.

Εννέα γέφυρες συνδέουν το νησί με την υπόλοιπη Κοπεγχάγη. Εμείς μέχρι στιγμής είχαμε διασχίσει τις τρεις από αυτές και είχαμε δει από πολύ κοντινή απόσταση και την τέταρτη.
Η πρώτη είναι η Hojbro, την οποία συναντήσαμε την πρώτη μας μέρα, όταν εξερευνούσαμε το κέντρο της πόλης. Η γέφυρα ξεκινάει ακριβώς από το σημείο που ορθώνεται το άγαλμα του Absalon.

Γέφυρα Hojbro
Η δεύτερη είναι η Stormbroen, εκεί δηλαδή που κατεβήκαμε από το λεωφορείο ερχόμενοι στο Παλάτι,

Γέφυρα Stormbroen
η τρίτη είναι η Μαρμάρινη Γέφυρα, την οποία περάσαμε για να μπούμε στον μεγάλο αυλόγυρο του Παλατιού. Από τη Μαρμάρινη Γέφυρα είχαμε πολύ κοντινή οπτική επαφή προς τη γέφυρα Prinsens Bro, οπότε μετράμε τέσσερις από τις εννέα γέφυρες μέχρι στιγμής.

Από τη Μαρμάρινη Γέφυρα κοιτώντας προς τη γέφυρα Stormbroen

Από τη γέφυρα Stormbroen κοιτώντας προς τη Μαρμάρινη Γέφυρα και τη γέφυρα Prinsens Bro
Στη συνέχεια θα διασχίζαμε ή θα βλέπαμε και άλλες, όμως για αυτές θα τα πούμε αργότερα.
Στην πλατεία Christiansborg υπάρχει μια Πύλη, η οποία οδηγεί σε μια μικρή κλειστή πλατεία. Εδώ βρίσκεται η είσοδος του κτιρίου των Δικαστηρίων


και η πίσω πλευρά του Μουσείου Thorvaldsens, η οποία είναι ολόκληρη ζωγραφισμένη με διάφορες σκηνές.

Το Thorvaldsens Museum είναι αφιερωμένο στην τέχνη του νεοκλασικού γλύπτη που έζησε και εργάστηκε στη Ρώμη, για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Έργα του αν θυμάστε είναι το άγαλμα του Ιησού και τα αγάλματα των δώδεκα Αποστόλων στον Καθεδρικό Ναό της πόλης, για τα οποία σας έχω μιλήσει στο κεφάλαιο της πρώτης μας μέρας στην Κοπεγχάγη.
Εντυπωσιακό είναι και το μπροστινό μέρος του παρεκκλησίου του Christiansborg, το οποίο μοιάζει με την είσοδο ελληνικού ναού, με τέσσερις κίονες να στηρίζουν την πρόσοψη του οικοδομήματος.


Tο έφιππο άγαλμα του Frederick VII συμπληρώνει τη διακόσμηση της Christiansborg Slotsplads.


Αφήνοντας πίσω μας την Christiansborg Slotsplads περάσαμε στην απέναντι πλευρά

και βρεθήκαμε έξω από το Børsen (παλαιό Χρηματιστήριο).

Γύρισα το κεφάλι μου πίσω για να κλέψω την τελευταία εικόνα του Παλατιού.

Τώρα όμως είχα μπροστά στα μάτια μου ένα αριστούργημα. Το Børsen, το ιστορικό κτίριο είναι γνωστό για τον Πύργο του με το σύμπλεγμα των τεσσάρων δράκων και αποτελεί ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Κοπεγχάγης.

Ο βασιλιάς Christian IV είχε συνειδητοποιήσει τη σημασία της αύξησης του εμπορίου και γι΄ αυτό είχε ανεγερθεί αυτό το μεγάλο κτίριο. Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του, το κτίριο είχε χώρο για τουλάχιστον 40 στάβλους. Το παλαιό Χρηματιστήριο περιβαλλόταν από νερό, από τις τρεις πλευρές του, έτσι ώστε τα πλοία να εκφορτώνουν τα φορτία τους ακριβώς μπροστά στην προβλήτα. Χτίστηκε στο ολλανδικό αναγεννησιακό ύφος. Ο βασιλιάς Christian IV είχε καλύψει αρχικά την οροφή με μόλυβδο, αλλά κατά τη διάρκεια της σουηδικής κατοχής της Κοπεγχάγης, μεγάλο μέρος αυτού του μολύβδου αφαιρέθηκε, για να παράγει σφαίρες για τα όπλα και οβίδες για τα κανόνια. Οι τρύπες στην οροφή καλύφθηκαν με κασσίτερο και κεραμίδια.

Οι πλεγμένες ουρές τεσσάρων δράκων στρέφονται προς την κορυφή τελειώνοντας σε ένα δόρυ με τρία στέμματα και αντιπροσωπεύουν την ένωση των τριών σκανδιναβικών χωρών.

Τα θεμέλια του οικοδομήματος τοποθετήθηκαν πάνω σε πασσάλους, οι οποίοι εξακολουθούν να στηρίζουν την κατασκευή από εκείνη την εποχή (1619).
Ο Πύργος με τον στύλο έχουν ύψος 60 μέτρα και ολόκληρο το κτίριο έχει επιβιώσει από όλες τις μεγάλες πυρκαγιές, που έχουν καταστρέψει την πόλη μέχρι σήμερα. Το 1640 η μεγάλη εσωτερική αίθουσα γέμιζε με 40 έως 50 μικρά μαγαζιά και περίπτερα, όπου οι έμποροι πουλούσαν τα πάντα. Στην πραγματικότητα αποτέλεσε ένα είδος εμπορικού κέντρου της εποχής εκείνης.

Απέναντι από το Børsen ο ναός του Χόλμεν (Holmens Kirke) ξεδιπλώθηκε ολόκληρος μπροστά στα μάτια μας. Με "θαυματουργό" τρόπο η εκκλησία επέζησε από τις πυρκαγιές που κατέστρεψαν μεγάλο μέρος της πόλης σε προηγούμενους αιώνες.
Είναι το αρχαιότερο κομμάτι της αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής στην Κοπεγχάγη, αλλά και η μοναδική εκκλησία με ένα πλήρως άθικτο 350 ετών, αναγεννησιακό εσωτερικό.

Ολόκληρο το οικοδόμημα βρέχεται από τα νερά του καναλιού και εδώ συναντήσαμε την πέμπτη γέφυρα του νησιού, την Holmens Bro. Δεν τη διασχίσαμε βέβαια, αλλά και η οπτική επαφή μετράει για τη συλλογή μας. Έχουμε λοιπόν πέντε, από τις εννέα γέφυρες του νησιού Slotsholmen μέχρι στιγμής.

Holmens Bro (Γέφυρα Χόλμεν)
Μόλις τελειώνει ο ναός και απέναντι από το παλιό Χρηματιστήριο είδαμε την έκτη γέφυρα, την Børsbroen, την οποία προσθέτω στη συλλογή και έτσι ο αριθμός αυξάνει στις έξι, από τις εννέα γέφυρες του νησιού.

Οι γέφυρες Holmens Bro και Børsbroen από τον Πύργο των 106 m. του Παλατιού. Στο βάθος, η τελευταία γέφυρα της φωτογραφίας είναι η Christian Iv΄s Bro. Κρατήστε το όνομα γιατί σε λίγο θα τη συναντήσουμε πάλι.
Αφήσαμε πλέον πίσω μας το Christiansborg Palace και το Børsen.
Στάθηκα στη μέση του δρόμου, αφήνοντας κατά γης την ομπρέλα και πήρα αυτή τη φωτογραφία:

Αυτό το κομμάτι της πόλης με είχε γοητεύσει!
Η βροχή εξακολουθούσε να μας συνοδεύει και δεν έδειχνε για την ώρα να έχει διάθεση να μας αποχωριστεί. Εμείς απτόητοι συνεχίσαμε να εξερευνούμε με τα πόδια την πόλη.
Ανεβήκαμε στη γέφυρα Knippelsbro. Αυτή τη γέφυρα την είχα αναφέρει στο κεφάλαιο “Η πρώτη γνωριμία με την πόλη” Μέρος 1ο. Μαζί με τη γέφυρα Langebro (απέναντι από την οποία βρίσκεται το κατάλυμά μας, το Danhostel) αποτελούν τις δύο γέφυρες για τη μεταφορά μηχανοκίνητων οχημάτων στο λιμάνι της κεντρικής Κοπεγχάγης.
Και για να μην ξεχνάμε το μέτρημα είναι η έβδομη, από τις εννέα γέφυρες που συνδέουν το νησί Slotsholmen με την υπόλοιπη πόλη και μπαίνει και αυτή στη συλλογή.
Σταθήκαμε στο κέντρο της γέφυρας κοιτώντας τα μοντέρνα, γυάλινα κτίρια που ορθώνονται στη σειρά, το ένα μετά το άλλο, στο Christianbro, το οποίο αποτελεί το εύπορο κομμάτι της περιοχής Christianhavn, στην οποία θα μπαίναμε αμέσως μόλις διασχίζαμε ολόκληρη τη γέφυρα.

Αυτές οι σύγχρονες κατασκευές χτίστηκαν στον χώρο των πρώην ναυπηγείων Burmeister & Wain, στο εσωτερικό λιμάνι της Κοπεγχάγης. Κάποια από τα κτίρια είναι έδρες μεγάλων εταιρειών όπως π.χ. το δανέζικο αρχηγείο της Nordea, ενός ευρωπαϊκού ομίλου χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών στο εσωτερικό λιμάνι της Κοπεγχάγης.
Αυτά τα κτίρια τα είχαμε δει υπέροχα φωτισμένα και τα δύο προηγούμενα βράδια, από την απέναντι πλευρά επιστρέφοντας αργά το βράδυ στο ξενοδοχείο μας.

Στο βάθος διακρίνεται η γέφυρα Langebro.
Το Μαύρο Διαμάντι ξεθωριασμένο, τυλιγμένο στην ομίχλη.
Το ψηλό κτίριο ανάμεσα στους γερανούς είναι το Danhostel.

Περάσαμε στην απέναντι πλευρά της Knippelsbro και κοιτάξαμε από την άλλη μεριά του εσωτερικού λιμανιού. Είδαμε την όγδοη γέφυρα της σύνδεσης του νησιού Slotsholmen, τη γέφυρα Christian Iv΄s Bro η οποία “χώνεται” κάτω από την Knippelsbro και την οποία είχαμε ήδη διασχίσει, αφού μαζί με τη γέφυρα Christians Brygge, την ένατη γέφυρα αποτελούσαν τη διαδρομή που είχαμε ακολουθήσει, από και προς το ξενοδοχείο μας με τα ποδήλατα, τις προηγούμενες μέρες. Οπότε η συλλογή ολοκληρώθηκε και μπορώ να πω, ότι διασχίσαμε και είδαμε και τις εννέα γέφυρες που συνδέουν το νησί Slotsholmen με την υπόλοιπη Κοπεγχάγη.
Διασχίζοντας ολόκληρη πλέον την Knippelsbro μπήκαμε επισήμως στην περιοχή Christianhavn της Κοπεγχάγης, η οποία αποτελεί μέρος του Indre By και είναι γνωστή και διάσημη για τα καλά διατηρημένα σπίτια σε ολλανδικό στυλ, τα οποία βρίσκονται κατά μήκος του λιμανιού που ιδρύθηκε το 1600.


Επειδή η περιοχή κυριαρχείται από κανάλια ονομάζεται και Little Amsterdam.


Είναι μια ζωντανή κατοικημένη περιοχή και στην πλατεία της είδα και φωτογράφησα το πέμπτο περίπτερο για τη συλλογή μου.



Στη συνοικία βρίσκεται η εκκλησία του Σωτήρος (Vor Frelsers Kirke), η οποία είναι διάσημη για την περιστρεφόμενη σπείρα, η οποία οδηγεί στην κορυφή, απ΄ όπου κάποιος μπορεί να απολαύσει εξαιρετική θέα προς το κέντρο της Κοπεγχάγης.

Είχα αποφασίσει ότι θα το τολμήσω και θα ανέβω με τα πόδια τα 400 σκαλιά, για την κορυφή των 90 μέτρων. Δεν με πτοούσε καθόλου το γεγονός, ότι τα τελευταία 150 σκαλιά (δηλαδή οι τελευταίες τέσσερις στροφές) είναι εξωτερικά και ανεβαίνοντας νομίζεις ότι κρέμεσαι στο κενό. Αντιθέτως αυτό ήταν που με εξίταρε περισσότερο και ήθελα να το ζήσω. Δεν έχω υψοφοβία, οπότε θα το απολάμβανα πραγματικά.

Δυστυχώς όμως η βροχή που εκείνη την ώρα είχε δυναμώσει, με έκανε να αναθεωρήσω. Θα ήταν ταλαιπωρία και κούραση η ανάβαση, τουλάχιστον το αποτέλεσμα, η θέα δηλαδή, να ήταν μια πλουσιοπάροχη ανταμοιβή για όλο αυτό το εγχείρημα. Όμως λόγω των καιρικών συνθηκών ήμουν σίγουρη, ότι δεν θα έβλεπα τίποτα περισσότερο ή καλύτερο, από τη θέα που είχαμε δει προ ολίγων ωρών, από τον Πύργο του Christiansborg.
Επίσης είχα διαβάσει ότι, αν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές, ο Πύργος κλείνει για τους επισκέπτες. Τώρα αν οι συνθήκες εκείνης της μέρας που βρεθήκαμε εμείς εκεί ήταν τόσο δύσκολες, ώστε να απαγορευθεί η άνοδος στον Πύργο δεν θα το μάθω ποτέ, αφού δεν το έψαξα περισσότερο.
Χωθήκαμε γρήγορα στο εσωτερικό της εκκλησίας για να προστατευθούμε από τη βροχή και να πάρουμε μια δόση ζεστασιάς και ξεκούρασης.


Η εκκλησία ξεχωρίζει για το εξαιρετικό και επιβλητικό “Carillon”, το οποίο είναι συνδεδεμένο με το Καμπαναριό και παίζει μελωδίες κάθε ώρα, από το πρωί, μέχρι τα μεσάνυχτα.

Ο ναός αποτελεί εθνικό θησαυρό για την πόλη, αλλά και μια ζωντανή ενοριακή εκκλησία για περίπου 8.000 άτομα. Στην κορυφή υπάρχει μια επιχρυσωμένη σφαίρα, από την οποία η φιγούρα του Χριστού, επίσης επιχρυσωμένη κοιτάζει πάνω από την πόλη.

Ωράρια και τιμές εδώ:
Forside
Last edited: