Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση
- Γνωριμία με την πόλη
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙ
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙΙ
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙΙ
- Helsingør
- Helsingør - Μέρος ΙΙ
- Helsingborg
- Άφιξη στο Malmö
- Malmö - Μέρος Ι
- Malmö - Μέρος ΙΙ
Πέμπτη 31/10/2019
Η πρώτη γνωριμία με την πόλη
Μέρος 1ο
Το όνομα Κοπεγχάγη προέρχεται από παραφθορά του “Kobmandshavn” που θα πει “το λιμάνι των εμπόρων” και παραπέμπει στις ένδοξες εποχές του μεσαίωνα, όταν η πόλη κυριαρχούσε στους θαλάσσιους δρόμους της Βόρειας Ευρώπης.
Tο πιο ενδιαφέρον στοιχείο της πόλης είναι ο συνεχώς συντηρούμενος διάλογος ανάμεσα στο παλιό και το καινούριο. Aυτόν τον διάλογο είχαμε τρεις ολόκληρες μέρες να τον αφουγκραστούμε, να τον καταλάβουμε και να τον αφομοιώσουμε.
Η πρώτη εικόνα μας έδωσε την εντύπωση μιας σύγχρονης, ολοζώντανης μητρόπολης, με εκλεπτυσμένη αρχιτεκτονική και προχωρημένο design, που παραπέμπει ταυτόχρονα σε έναν κόσμο του παραμυθιού, με χρώματα, αρώματα και αισθήσεις που μας τύλιξαν από τα πρώτα βήματα που κάναμε βγαίνοντας από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό.
Tivoli!! Ο πρώτος και καλύτερος γείτονας του σιδηροδρομικού σταθμού, το διάσημο Λούνα Παρκ φιλοδοξεί να κλέψει την παράσταση καθηλώνοντας τους επισκέπτες, που μόλις βγαίνουν από τον σταθμό το πρώτο πράγμα που αντικρίζουν είναι ένα ψηλό, γκρίζο βουνό, με λευκή μυτερή κορυφή, το Alpenhof, δηλαδή το σκηνικό μέσα στο οποίο τρυπώνει το roller coaster, η πιο δημοφιλής ατραξιόν του Tivoli.
Το ξύλινο roller coaster από το 1914 είναι από τα πιο εντυπωσιακά και αγαπημένα παιχνίδια του πάρκου, το οποίο εκείνη την ώρα βρισκόταν σε λειτουργία. Καθώς περπατούσαμε παράλληλα με τον ψηλό τοίχο, καθ΄ οδόν προς το ξενοδοχείο μας, ακούγαμε τις τσιρίδες των εκστασιασμένων fans.
Από την αρχική οργάνωση του ταξιδιού μας το Tivoli ήταν ξεκάθαρα εκτός προγράμματος, αφού σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούσαμε να μπούμε σε κάποιο από τα πολλά παιχνίδια του, αλλά ούτε και να βολτάρουμε στο πάρκο με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και τους καταπράσινους κήπους.
Δεν μπορώ βέβαια να μην αναφερθώ για λίγο στο πιο δημοφιλές αξιοθέατο της Κοπεγχάγης.
Το πάρκο άνοιξε το 1843, στις 15 Αυγούστου και σήμερα αποτελεί το δεύτερο παλαιότερο Λούνα Παρκ διεθνώς. Τα παιχνίδια του λειτουργούν κατά τους θερινούς μήνες, ενώ το πάρκο ανοίγει και κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, με χριστουγεννιάτικα παζάρια και άλλες εκδηλώσεις και συναυλίες. Εμείς το πετύχαμε σε λειτουργία και λόγω του Halloween ήταν διακοσμημένο με κολοκύθες και συναφή στολίδια.
Ακολουθώντας τη λεωφόρο H. C. Andersen είδαμε περισσότερα παιχνίδια και ακούγαμε όλο και περισσότερο τα ουρλιαχτά από τους χρήστες των “διαβολικών” και άκρως “ζαλιστικών” μηχανημάτων-παιχνιδιών του Tivoli.
Ο Hans Christian Andersen υπήρξε βέβαια θαμώνας του και ο Walt Disney βρήκε έμπνευση για τον δικό του Disney World από εδώ.
Το ξενοδοχείο στο οποίο κατευθυνόμασταν ήταν το Danhostel Copenhagen City, ένας κορυφαίος σύγχρονος ξενώνας στην καρδιά της πόλης, μόλις λίγα λεπτά από το Tivoli, από την Πλατεία Δημαρχείου, από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό και τον Strøget, του οποίου η κύρια είσοδος βρίσκεται επί της λεωφόρου H. C. Andersen.
Το 16ώροφο Danhostel ξεχωρίζει για το μοντέρνο design, ενώ τα δωμάτιά του προσφέρουν θέα στη γέφυρα Langebro και στο εσωτερικό λιμάνι της Κοπεγχάγης. Η γέφυρα συνδέει τη λεωφόρο H. C. Andersen με την απέναντι πλευρά και είναι μια από τις δύο μόνο γέφυρες, για τη μεταφορά μηχανοκίνητων οχημάτων στο λιμάνι της κεντρικής Κοπεγχάγης. Η άλλη γέφυρα είναι η Knippelsbro (στη συνέχεια της ιστορίας θα την γνωρίσουμε καλύτερα).
Είχαμε κλείσει ένα τετράκλινο δωμάτιο με ιδιωτικό μπάνιο, στα 400 ευρώ για τρεις διανυκτερεύσεις.
400 μέτρα πριν φτάσουμε στο ξενοδοχείο περάσαμε έξω από το κτίριο Ny Carlsberg Glyptotek (γλυπτοθήκη Carlsberg).
Αυτό το επιβλητικό κτίριο είναι μουσείο με αντίκες και γλυπτά από τους αρχαίους πολιτισμούς της Μεσογείου, συμπεριλαμβανομένης της Αιγύπτου, της Ρώμης και της Ελλάδας. Περιλαμβάνει όμως και πιο σύγχρονα γλυπτά, όπως μια συλλογή του Auguste Rodin, αλλά και συλλογή ζωγραφικής από Γάλλους ιμπρεσιονιστές και μετά-ιμπρεσιονιστές.
Monet, Pissarro, Renoir, Degas αλλά και Van Gogh, Toulouse Lautrec και Bonnard.
Και όλα αυτά υπάρχουν εδώ σήμερα χάρη στον Carl Jacobsen, ο οποίος ήταν όχι μόνο γιος του ιδρυτή της Carlsberg Breweries και φυσικά φραγκάτος, αλλά και γιατί ο τύπος ήταν “άρρωστος” συλλέκτης τέχνης και το 1888 δώρισε την απίστευτα μεγάλη συλλογή του στο κράτος και στην πόλη της Κοπεγχάγης, με την προϋπόθεση ότι θα παρείχαν κατάλληλο κτίριο για την έκθεση των αγαπημένων του έργων τέχνης.
Πάλι καλά που ο νεαρός βιομήχανος δεν έφαγε όλα του τα λεφτά στα τσιγάρα, τα ποτά και τα ξενύχτια και μάζευε τόσες συλλογές έργων, που άνοιξε στο κοινό τον χειμερινό κήπο του σπιτιού του, για να τις κάνει γνωστές στον κόσμο.
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο, αλλά το check-in ήταν για αργότερα, οπότε αφήσαμε τα πράγματά μας στη φύλαξη και τάχιστα ξαναπήραμε τη λεωφόρο H. C. Andersen για την πρώτη βόλτα μας στο Indre By, δηλαδή το κέντρο της πόλης της Κοπεγχάγης, το οποίο καλύπτει μια έκταση 4,65 τετραγωνικών χιλιομέτρων και έχει πληθυσμό 26.000 περίπου κατοίκους.
Η περιοχή Indre By είναι ο ιστορικός, γεωγραφικός και πολιτικός πυρήνας της σημερινής Κοπεγχάγης και αντικατοπτρίζει την ιστορία της Δανίας. Tα όρια του Indre By αντικατοπτρίζουν σχεδόν ολόκληρη την έκταση της πόλης κατά τη βασιλεία του Christian A΄.
Την εποχή εκείνη ήταν μια οχυρωμένη πόλη και τα σύνορά της ήταν κατασκευασμένα από αμυντικούς τοίχους με τάφρους και σειρά φραγμάτων, τα οποία εξασφάλιζαν νερό για τις τάφρους.
Καθ΄οδόν προς την Πλατεία Δημαρχείου και πριν φτάσουμε σε αυτήν, στα δεξιά μας είδαμε το πίσω μέρος του National Museum of Denmark, το μεγαλύτερο μουσείο πολιτιστικής ιστορίας της Δανίας, το οποίο περιλαμβάνει όχι μόνο την ιστορία της χώρας, αλλά και άλλων πολιτισμών.
Το κτίριο βρίσκεται ουσιαστικά σε ελάχιστη απόσταση από τον Strøget και την Πλατεία του Δημαρχείου καλύπτοντας 14.000 χρόνια ιστορίας, από τους κυνηγούς των ταράνδων της εποχής των Παγετώνων, τους Vikings μέχρι έργα θρησκευτικής τέχνης του μεσαίωνα, όταν η εκκλησία ήταν ιδιαίτερα σημαντική στη ζωή της Δανίας. Διατηρεί τη μεγαλύτερη και πιο ποικίλη συλλογή της Δανίας αλλά και της Ελλάδας, της Ιταλίας, της εγγύς Ανατολής και της Αιγύπτου.
Είσοδος 95 DKK.
https://en.natmus.dk/museums-and-palaces/the-national-museum-of-denmark/?
Το μεγάλο μέγεθος, η κεντρική της θέση και η σύνδεσή της με το Δημαρχείο καθιστούν την Rådhuspladsen ένα πολύ δημοφιλές σημείο για βόλτες, εκδηλώσεις, εορτασμούς αλλά και διαδηλώσεις.
Η λεωφόρος H. C. Andersen, ο πιο πυκνοκατοικημένος δρόμος της πόλης μας οδήγησε στην Πλατεία Δημαρχείου.
Η μέρα ήταν εξαιρετική, ότι έπρεπε για βόλτα στην περιοχή της παλιάς αγοράς χόρτου της Κοπεγχάγης, αλλά και της πρώην δυτικής Πύλης, μιας εκ των τεσσάρων πρώην Πυλών εισόδου και εξόδου της πόλης που βρισκόταν εδώ.
Οι Πύλες αυτές δεν υπάρχουν πλέον στην πόλη, αφού αποσυναρμολογήθηκαν το 1856. Όταν λοιπόν οι οχυρώσεις διαλύθηκαν αποφασίστηκε η κενή γη να μετατραπεί σε εκθεσιακό χώρο, ενώ στη συνέχεια κατατέθηκαν διάφορα σχέδια για την κατασκευή ενός νέου Δημαρχείου στην περιοχή.
Ο σχεδιασμός εμπνεύστηκε από το Palazzo Pubblico της Siena και η πλατεία φιλοδοξούσε να μοιάζει με την Piazza del Campo.
Το 1894 τοποθετήθηκε η πρώτη πέτρα θεμελίωσης και σήμερα εμείς βολτάρουμε και θαυμάζουμε τα υπέροχα κτίρια που περιβάλλουν την Πλατεία, με πρώτο και καλύτερο το Δημαρχείο, το αρχηγείο του δημοτικού συμβουλίου καθώς και του δημάρχου της Κοπεγχάγης, το οποίο κυριαρχείται από το πλούσια διακοσμημένο μέτωπο,
από το επιχρυσωμένο άγαλμα του Eπισκόπου Absalon ακριβώς πάνω από το μπαλκόνι
και φυσικά από τον πανύψηλο Πύργο του Ρολογιού.
Εκτός από το Ρολόι του Πύργου, εσωτερικά στεγάζει το Παγκόσμιο Ρολόι του Jens Olsen (ένα προηγμένο αστρονομικό ρολόι που περιλαμβάνει σεληνιακές και ηλιακές εκλείψεις, θέσεις των αστρικών σωμάτων και ένα διαρκές ημερολόγιο).
Στα δεξιά του Δημαρχείου, στη γωνία βρίσκεται το άγαλμα του μεγάλου παραμυθά, ο οποίος κοιτάζει απέναντι το Τivoli και όταν επιτέλους ελευθερώθηκε από την επιδρομή μερικών Κινέζων κοριτσιών, οι οποίες θα έβγαλαν και 100 φωτογραφίες ακουμπώντας με τις παλάμες τους τον Andersen κατάφερα και εγώ να πάρω μια και μοναδική φωτογραφία, αφού η υπομονή μου είχε χτυπήσει κόκκινο.
Στην αριστερή πλευρά του Δημαρχείου, σε έναν ψηλό στύλο δύο Vikings φυσούν τις τρομπέτες τους
ενώ μπροστά από το Δημαρχείο η Κρήνη του Δράκου απεικονίζει έναν ταύρο και έναν δράκο να αγωνίζονται.
Παλιά κεραμιδί κτίρια συνεχίζουν τη ζωή τους παντρεμένα με σύγχρονα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα από γυαλί και πλαισιώνουν την Πλατεία Δημαρχείου όπως:
Η έδρα της εθνικής ημερήσιας εφημερίδας Politiken (Politikens Hus).
Το Palace Hotel
Tο Industriens Hus, έδρα της Συνομοσπονδίας Δανικής Βιομηχανίας
αλλά και το DLA PIPER, παγκόσμια δικηγορική εταιρεία με γραφεία σε περισσότερες από 40 χώρες, στη βόρεια και νότια Αμερική, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή την Αφρική και την Ασία.
Στην κορυφή του κτιρίου της γωνίας Rådhuspladsen και Vesterbrogade είναι σκαρφαλωμένο το κορίτσι του καιρού, ένα επιχρυσωμένο γλυπτό που περιστρέφεται απεικονίζοντας το κορίτσι με το ποδήλατό του όταν ο καιρός είναι καλός, ενώ όταν πρόκειται να είναι βροχερός το κορίτσι κρατάει την ομπρέλα του. Εμείς το πετύχαμε με ανοιχτή την ομπρέλα του, παρ΄όλο που ο καιρός δεν ήταν βροχερός.
Κοιτώντας το Δημαρχείο, στα αριστερά μας είδαμε ένα σαντουιτσάδικο το 7-eleven και ορμήσαμε στο εσωτερικό του για να εφοδιαστούμε με μερικά φαγώσιμα και να κατευνάσουμε την πείνα μας πριν συνεχίσουμε την περιπλάνησή μας στη μεγαλύτερη πεζοδρομημένη περιοχή της Κοπεγχάγης.
Η πρώτη γνωριμία με την πόλη
Μέρος 1ο
Το όνομα Κοπεγχάγη προέρχεται από παραφθορά του “Kobmandshavn” που θα πει “το λιμάνι των εμπόρων” και παραπέμπει στις ένδοξες εποχές του μεσαίωνα, όταν η πόλη κυριαρχούσε στους θαλάσσιους δρόμους της Βόρειας Ευρώπης.
Tο πιο ενδιαφέρον στοιχείο της πόλης είναι ο συνεχώς συντηρούμενος διάλογος ανάμεσα στο παλιό και το καινούριο. Aυτόν τον διάλογο είχαμε τρεις ολόκληρες μέρες να τον αφουγκραστούμε, να τον καταλάβουμε και να τον αφομοιώσουμε.
Η πρώτη εικόνα μας έδωσε την εντύπωση μιας σύγχρονης, ολοζώντανης μητρόπολης, με εκλεπτυσμένη αρχιτεκτονική και προχωρημένο design, που παραπέμπει ταυτόχρονα σε έναν κόσμο του παραμυθιού, με χρώματα, αρώματα και αισθήσεις που μας τύλιξαν από τα πρώτα βήματα που κάναμε βγαίνοντας από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό.


Tivoli!! Ο πρώτος και καλύτερος γείτονας του σιδηροδρομικού σταθμού, το διάσημο Λούνα Παρκ φιλοδοξεί να κλέψει την παράσταση καθηλώνοντας τους επισκέπτες, που μόλις βγαίνουν από τον σταθμό το πρώτο πράγμα που αντικρίζουν είναι ένα ψηλό, γκρίζο βουνό, με λευκή μυτερή κορυφή, το Alpenhof, δηλαδή το σκηνικό μέσα στο οποίο τρυπώνει το roller coaster, η πιο δημοφιλής ατραξιόν του Tivoli.

Το ξύλινο roller coaster από το 1914 είναι από τα πιο εντυπωσιακά και αγαπημένα παιχνίδια του πάρκου, το οποίο εκείνη την ώρα βρισκόταν σε λειτουργία. Καθώς περπατούσαμε παράλληλα με τον ψηλό τοίχο, καθ΄ οδόν προς το ξενοδοχείο μας, ακούγαμε τις τσιρίδες των εκστασιασμένων fans.
Από την αρχική οργάνωση του ταξιδιού μας το Tivoli ήταν ξεκάθαρα εκτός προγράμματος, αφού σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούσαμε να μπούμε σε κάποιο από τα πολλά παιχνίδια του, αλλά ούτε και να βολτάρουμε στο πάρκο με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και τους καταπράσινους κήπους.
Δεν μπορώ βέβαια να μην αναφερθώ για λίγο στο πιο δημοφιλές αξιοθέατο της Κοπεγχάγης.
Το πάρκο άνοιξε το 1843, στις 15 Αυγούστου και σήμερα αποτελεί το δεύτερο παλαιότερο Λούνα Παρκ διεθνώς. Τα παιχνίδια του λειτουργούν κατά τους θερινούς μήνες, ενώ το πάρκο ανοίγει και κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, με χριστουγεννιάτικα παζάρια και άλλες εκδηλώσεις και συναυλίες. Εμείς το πετύχαμε σε λειτουργία και λόγω του Halloween ήταν διακοσμημένο με κολοκύθες και συναφή στολίδια.
Ακολουθώντας τη λεωφόρο H. C. Andersen είδαμε περισσότερα παιχνίδια και ακούγαμε όλο και περισσότερο τα ουρλιαχτά από τους χρήστες των “διαβολικών” και άκρως “ζαλιστικών” μηχανημάτων-παιχνιδιών του Tivoli.

Ο Hans Christian Andersen υπήρξε βέβαια θαμώνας του και ο Walt Disney βρήκε έμπνευση για τον δικό του Disney World από εδώ.
Το ξενοδοχείο στο οποίο κατευθυνόμασταν ήταν το Danhostel Copenhagen City, ένας κορυφαίος σύγχρονος ξενώνας στην καρδιά της πόλης, μόλις λίγα λεπτά από το Tivoli, από την Πλατεία Δημαρχείου, από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό και τον Strøget, του οποίου η κύρια είσοδος βρίσκεται επί της λεωφόρου H. C. Andersen.
Το 16ώροφο Danhostel ξεχωρίζει για το μοντέρνο design, ενώ τα δωμάτιά του προσφέρουν θέα στη γέφυρα Langebro και στο εσωτερικό λιμάνι της Κοπεγχάγης. Η γέφυρα συνδέει τη λεωφόρο H. C. Andersen με την απέναντι πλευρά και είναι μια από τις δύο μόνο γέφυρες, για τη μεταφορά μηχανοκίνητων οχημάτων στο λιμάνι της κεντρικής Κοπεγχάγης. Η άλλη γέφυρα είναι η Knippelsbro (στη συνέχεια της ιστορίας θα την γνωρίσουμε καλύτερα).
Είχαμε κλείσει ένα τετράκλινο δωμάτιο με ιδιωτικό μπάνιο, στα 400 ευρώ για τρεις διανυκτερεύσεις.
400 μέτρα πριν φτάσουμε στο ξενοδοχείο περάσαμε έξω από το κτίριο Ny Carlsberg Glyptotek (γλυπτοθήκη Carlsberg).

Αυτό το επιβλητικό κτίριο είναι μουσείο με αντίκες και γλυπτά από τους αρχαίους πολιτισμούς της Μεσογείου, συμπεριλαμβανομένης της Αιγύπτου, της Ρώμης και της Ελλάδας. Περιλαμβάνει όμως και πιο σύγχρονα γλυπτά, όπως μια συλλογή του Auguste Rodin, αλλά και συλλογή ζωγραφικής από Γάλλους ιμπρεσιονιστές και μετά-ιμπρεσιονιστές.
Monet, Pissarro, Renoir, Degas αλλά και Van Gogh, Toulouse Lautrec και Bonnard.

Και όλα αυτά υπάρχουν εδώ σήμερα χάρη στον Carl Jacobsen, ο οποίος ήταν όχι μόνο γιος του ιδρυτή της Carlsberg Breweries και φυσικά φραγκάτος, αλλά και γιατί ο τύπος ήταν “άρρωστος” συλλέκτης τέχνης και το 1888 δώρισε την απίστευτα μεγάλη συλλογή του στο κράτος και στην πόλη της Κοπεγχάγης, με την προϋπόθεση ότι θα παρείχαν κατάλληλο κτίριο για την έκθεση των αγαπημένων του έργων τέχνης.

Πάλι καλά που ο νεαρός βιομήχανος δεν έφαγε όλα του τα λεφτά στα τσιγάρα, τα ποτά και τα ξενύχτια και μάζευε τόσες συλλογές έργων, που άνοιξε στο κοινό τον χειμερινό κήπο του σπιτιού του, για να τις κάνει γνωστές στον κόσμο.
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο, αλλά το check-in ήταν για αργότερα, οπότε αφήσαμε τα πράγματά μας στη φύλαξη και τάχιστα ξαναπήραμε τη λεωφόρο H. C. Andersen για την πρώτη βόλτα μας στο Indre By, δηλαδή το κέντρο της πόλης της Κοπεγχάγης, το οποίο καλύπτει μια έκταση 4,65 τετραγωνικών χιλιομέτρων και έχει πληθυσμό 26.000 περίπου κατοίκους.
Η περιοχή Indre By είναι ο ιστορικός, γεωγραφικός και πολιτικός πυρήνας της σημερινής Κοπεγχάγης και αντικατοπτρίζει την ιστορία της Δανίας. Tα όρια του Indre By αντικατοπτρίζουν σχεδόν ολόκληρη την έκταση της πόλης κατά τη βασιλεία του Christian A΄.
Την εποχή εκείνη ήταν μια οχυρωμένη πόλη και τα σύνορά της ήταν κατασκευασμένα από αμυντικούς τοίχους με τάφρους και σειρά φραγμάτων, τα οποία εξασφάλιζαν νερό για τις τάφρους.
Καθ΄οδόν προς την Πλατεία Δημαρχείου και πριν φτάσουμε σε αυτήν, στα δεξιά μας είδαμε το πίσω μέρος του National Museum of Denmark, το μεγαλύτερο μουσείο πολιτιστικής ιστορίας της Δανίας, το οποίο περιλαμβάνει όχι μόνο την ιστορία της χώρας, αλλά και άλλων πολιτισμών.

Το κτίριο βρίσκεται ουσιαστικά σε ελάχιστη απόσταση από τον Strøget και την Πλατεία του Δημαρχείου καλύπτοντας 14.000 χρόνια ιστορίας, από τους κυνηγούς των ταράνδων της εποχής των Παγετώνων, τους Vikings μέχρι έργα θρησκευτικής τέχνης του μεσαίωνα, όταν η εκκλησία ήταν ιδιαίτερα σημαντική στη ζωή της Δανίας. Διατηρεί τη μεγαλύτερη και πιο ποικίλη συλλογή της Δανίας αλλά και της Ελλάδας, της Ιταλίας, της εγγύς Ανατολής και της Αιγύπτου.
Είσοδος 95 DKK.
https://en.natmus.dk/museums-and-palaces/the-national-museum-of-denmark/?
Το μεγάλο μέγεθος, η κεντρική της θέση και η σύνδεσή της με το Δημαρχείο καθιστούν την Rådhuspladsen ένα πολύ δημοφιλές σημείο για βόλτες, εκδηλώσεις, εορτασμούς αλλά και διαδηλώσεις.

Η λεωφόρος H. C. Andersen, ο πιο πυκνοκατοικημένος δρόμος της πόλης μας οδήγησε στην Πλατεία Δημαρχείου.


Η μέρα ήταν εξαιρετική, ότι έπρεπε για βόλτα στην περιοχή της παλιάς αγοράς χόρτου της Κοπεγχάγης, αλλά και της πρώην δυτικής Πύλης, μιας εκ των τεσσάρων πρώην Πυλών εισόδου και εξόδου της πόλης που βρισκόταν εδώ.
Οι Πύλες αυτές δεν υπάρχουν πλέον στην πόλη, αφού αποσυναρμολογήθηκαν το 1856. Όταν λοιπόν οι οχυρώσεις διαλύθηκαν αποφασίστηκε η κενή γη να μετατραπεί σε εκθεσιακό χώρο, ενώ στη συνέχεια κατατέθηκαν διάφορα σχέδια για την κατασκευή ενός νέου Δημαρχείου στην περιοχή.
Ο σχεδιασμός εμπνεύστηκε από το Palazzo Pubblico της Siena και η πλατεία φιλοδοξούσε να μοιάζει με την Piazza del Campo.

Το 1894 τοποθετήθηκε η πρώτη πέτρα θεμελίωσης και σήμερα εμείς βολτάρουμε και θαυμάζουμε τα υπέροχα κτίρια που περιβάλλουν την Πλατεία, με πρώτο και καλύτερο το Δημαρχείο, το αρχηγείο του δημοτικού συμβουλίου καθώς και του δημάρχου της Κοπεγχάγης, το οποίο κυριαρχείται από το πλούσια διακοσμημένο μέτωπο,


από το επιχρυσωμένο άγαλμα του Eπισκόπου Absalon ακριβώς πάνω από το μπαλκόνι

και φυσικά από τον πανύψηλο Πύργο του Ρολογιού.


Εκτός από το Ρολόι του Πύργου, εσωτερικά στεγάζει το Παγκόσμιο Ρολόι του Jens Olsen (ένα προηγμένο αστρονομικό ρολόι που περιλαμβάνει σεληνιακές και ηλιακές εκλείψεις, θέσεις των αστρικών σωμάτων και ένα διαρκές ημερολόγιο).
Στα δεξιά του Δημαρχείου, στη γωνία βρίσκεται το άγαλμα του μεγάλου παραμυθά, ο οποίος κοιτάζει απέναντι το Τivoli και όταν επιτέλους ελευθερώθηκε από την επιδρομή μερικών Κινέζων κοριτσιών, οι οποίες θα έβγαλαν και 100 φωτογραφίες ακουμπώντας με τις παλάμες τους τον Andersen κατάφερα και εγώ να πάρω μια και μοναδική φωτογραφία, αφού η υπομονή μου είχε χτυπήσει κόκκινο.


Στην αριστερή πλευρά του Δημαρχείου, σε έναν ψηλό στύλο δύο Vikings φυσούν τις τρομπέτες τους


ενώ μπροστά από το Δημαρχείο η Κρήνη του Δράκου απεικονίζει έναν ταύρο και έναν δράκο να αγωνίζονται.

Παλιά κεραμιδί κτίρια συνεχίζουν τη ζωή τους παντρεμένα με σύγχρονα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα από γυαλί και πλαισιώνουν την Πλατεία Δημαρχείου όπως:
Η έδρα της εθνικής ημερήσιας εφημερίδας Politiken (Politikens Hus).

Το Palace Hotel

Tο Industriens Hus, έδρα της Συνομοσπονδίας Δανικής Βιομηχανίας

αλλά και το DLA PIPER, παγκόσμια δικηγορική εταιρεία με γραφεία σε περισσότερες από 40 χώρες, στη βόρεια και νότια Αμερική, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή την Αφρική και την Ασία.

Στην κορυφή του κτιρίου της γωνίας Rådhuspladsen και Vesterbrogade είναι σκαρφαλωμένο το κορίτσι του καιρού, ένα επιχρυσωμένο γλυπτό που περιστρέφεται απεικονίζοντας το κορίτσι με το ποδήλατό του όταν ο καιρός είναι καλός, ενώ όταν πρόκειται να είναι βροχερός το κορίτσι κρατάει την ομπρέλα του. Εμείς το πετύχαμε με ανοιχτή την ομπρέλα του, παρ΄όλο που ο καιρός δεν ήταν βροχερός.


Κοιτώντας το Δημαρχείο, στα αριστερά μας είδαμε ένα σαντουιτσάδικο το 7-eleven και ορμήσαμε στο εσωτερικό του για να εφοδιαστούμε με μερικά φαγώσιμα και να κατευνάσουμε την πείνα μας πριν συνεχίσουμε την περιπλάνησή μας στη μεγαλύτερη πεζοδρομημένη περιοχή της Κοπεγχάγης.
Last edited: