Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση
- Γνωριμία με την πόλη
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙ
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙΙ
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙΙ
- Helsingør
- Helsingør - Μέρος ΙΙ
- Helsingborg
- Άφιξη στο Malmö
- Malmö - Μέρος Ι
- Malmö - Μέρος ΙΙ
Κυριακή 3/11/2019
Helsingør
Μέρος 1ο
Το ξύπνημα ήταν πολύ πρωινό. Θέλαμε να κερδίσουμε όσες περισσότερες ώρες ημέρας και φωτός μπορούσαμε. Αποβραδίς είχαμε δει την πρόγνωση του καιρού και πάλι έδινε βροχές.
Προς μεγάλη μας έκπληξη όμως η μέρα ήταν συννεφιασμένη, αλλά δεν έβρεχε και ευτυχώς καθ΄όλη τη διάρκεια του ολοήμερου ταξιδιού μας, δεν έπεσε ούτε σταγόνα βροχής.
Για πρωινό στην κουζίνα του καταλύματος ούτε λόγος! Δεν έπρεπε να χάσουμε χρόνο σε τέτοιες πολυτέλειες.
Γρήγορα-γρήγορα ετοιμαστήκαμε, κάναμε το check-out και βγήκαμε στη λεωφόρο H. C. Andersen με προορισμό τον Copenhagen Central Station φυσικά. Πήραμε λεωφορείο και στις 8:50 βρισκόμασταν ήδη στην αποβάθρα. Αγοράσαμε σάντουιτς και χυμούς για να φάμε μέσα στο τρένο.
Πρώτος σταθμός του σημερινού οδοιπορικού θα ήταν το Helsingør ή Ελσινόρη, μια πόλη στην ανατολική Δανία με πληθυσμό 63.000 περίπου κατοίκους. Είναι πασίγνωστη για το Κάστρο Kronborg, το οποίο ο William Shakespeare, (κατά πάσα πιθανότητα) είχε στο μυαλό του για το περίφημο έργο του Hamlet.
Tο όνομα Helsingør προέρχεται από τη λέξη “hals” που σημαίνει λαιμός ή στενό και αναφέρεται στο στενότερο σημείο του Øresund, μεταξύ του Helsingør και του Helsingborg της Σουηδίας.
Το Helsingør όπως είναι σήμερα ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1920, από τον Δανό βασιλιά Eric της Πομερανίας, ο οποίος δημιούργησε τα Sound Dues, δηλαδή διόδια που όλα τα ξένα πλοία που διέρχονταν από το στενό έπρεπε να πληρώνουν και τα οποία αποτελούσαν μέχρι τα 2/3 του κρατικού εισοδήματος της Δανίας. Με αυτό το εισόδημα χτίστηκε το Κάστρο Kronborg.
Kατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο το Helsingør ήταν ένα από τα σημαντικότερα σημεία μεταφοράς για τη διάσωση του εβραϊκού πληθυσμού της Δανίας, κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος.
Εκατοντάδες πολίτες έκρυβαν Εβραίους στα σπίτια τους, στις σοφίτες και στις εκκλησίες, έως ότου μπορέσουν να επιβιβαστούν σε δανικά αλιευτικά σκάφη ή σε προσωπικά σκάφη αναψυχής και να εγκαταλείψουν τη χώρα. Κατά τη διάρκεια τριών μόνο νυχτών, οι Δανοί κατάφεραν να σώσουν 7.200 Εβραίους και 680 μη Εβραίους, μεταφέροντάς τους στην ασφάλεια του Helsingborg και του Malmö της Σουηδίας.
H διαδρομή με το τρένο από την Κοπεγχάγη διαρκεί περίπου μια ώρα και γύρω στις 10:00 ο συρμός έμπαινε στον σταθμό του Helsingør.
Είχαμε ήδη κάνει την έρευνά μας για τη φύλαξη των αποσκευών μας. Έτσι μέσα στον σταθμό βρήκαμε το σαντουιτσάδικο 7-eleven, έξω από την είσοδο του οποίου υπάρχουν lockers για τη φύλαξη. Επειδή δεν είχαμε καθόλου κέρματα (αφού όλες τις συναλλαγές μας τις πραγματοποιούσαμε ή με Monese ή με Ν26), ο γιος μου πλήρωσε στο ταμείο το αντίτιμο και επέστρεψε με κέρματα για τα lockers. Αν θυμάμαι καλά η τιμή ήταν 65 DKK (από 1 έως 24 ώρες φύλαξης) και το κάθε locker χωρούσε μια χειραποσκευή και ένα σακίδιο πλάτης.
Στην παρακάτω φωτογραφία διακρίνονται, στην κάτω αριστερή γωνία, η είσοδος του 7-eleven και τα λευκά πορτάκια των lockers.
Απαλλαγμένοι από τα μπαγκάζια μας και με τον καιρό σύμμαχο ξεκινήσαμε να γνωρίσουμε το Helsingør αυτόν τον ιστορικό τόπο, με την πλούσια καλοδιατηρημένη αρχιτεκτονική και τα πλακόστρωτα δρομάκια του.
Είναι μια μικρή πόλη, αλλά η γοητεία που εκπέμπει φτάνει και περισσεύει για να γοητεύσει τον επισκέπτη. Υπάρχουν κάστρα, μουσεία, εκκλησίες, όμορφα χρωματιστά σπίτια και πλακόστρωτοι δρόμοι! Όλα τα υλικά δηλαδή για ένα πλούσιο και με ποικιλία οπτικό γεύμα!
Κυριακή πρωί και η πόλη κοιμόταν ακόμα ή μήπως ο κόσμος βρισκόταν στην πρωινή λειτουργία?
Ξεκινήσαμε να περπατάμε τον Stengade, τον κεντρικό δρόμο της πόλης για πάνω από 600 χρόνια. Δεν είναι και λίγα 600 χρόνια ιστορίας, αφού ο Stengade πιθανότατα αποτελεί μέρος του βασιλικού δρόμου, μεταξύ της Κοπεγχάγης και του Κάστρου Kronborg.
Καθόλου δεν μας ενοχλούσε το γεγονός, ότι όλα τα μαγαζιά ήταν κλειστά και ο δρόμος σχεδόν έρημος. Αντιθέτως μας άρεσε πολύ αυτή η πρωινή κυριακάτικη ησυχία. Μπορούσαμε να απολαύσουμε άνετα τη βόλτα μας, παρατηρώντας την κάθε λεπτομέρεια στα πολύχρωμα ιστορικά κτίρια που βρίσκονται πάνω στον δρόμο,
αλλά και στα κάθετα στενά δρομάκια του.
Στον δρόμο Stengade βρίσκεται και το Δημαρχείο της πόλης. Το σημερινό Rådhus χτίστηκε από το 1853 έως το 1855 και αντικατέστησε ένα Δημαρχείο που λειτουργούσε για περίπου 300 χρόνια.
Φτάσαμε μέχρι το Elsinore Shopping Mall, το οποίο ήταν ανοιχτό και κάναμε ένα γρήγορο πέρασμα.
Δίπλα στο Mall, το cafe Vivaldi ήταν επίσης ανοιχτό και πήραμε καφέ στο χέρι, συνεχίζοντας να χανόμαστε στα γραφικά πλακόστρωτα δρομάκια της Ελσινόρης.
Διασχίσαμε την οδό Munkegade
και τα όμορφα κίτρινα και σομόν-φούξια σπίτια του δρόμου μας ξετρέλαναν. Πόση ομορφιά μπορεί να χωρέσει σε ένα στενό, τόσο δα δρομάκι?
Πολλή ομορφιά και πολύ χρώμα μπορούν να χωρέσουν παντού!!
H Axeltorvet είναι μια πλατεία, στην οποία λαμβάνουν χώρα υπαίθριες αγορές, κάθε Τετάρτη και κάθε Κυριακή, ενώ από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο κάθε Παρασκευή υπάρχει μια αγορά με αντίκες. Εμείς πάντως αν και Κυριακή υπαίθρια αγορά δεν είδαμε. Στο μέσον της πλατείας όμως είδαμε μια Κρήνη αφιερωμένη στη μνήμη του βασιλιά Eric της Πομερανίας.
Η πλατεία έχει γύρω της διάφορα μαγαζιά και καφέ, τα οποία φαντάζομαι ότι το καλοκαίρι απλώνουν τα τραπεζάκια τους στην πλατεία και θα είναι μια πολύ όμορφη ανάσα ξεκούρασης και απόλαυσης να σταματήσεις για λίγο εδώ.
Η Sct. Annagade είναι ένας πολυσύχναστος δρόμος στο κέντρο του Helsingør. Εδώ βρίσκεται το Δημοτικό Μουσείο της πόλης, ελάχιστα μέτρα μακριά από την πλατεία Axeltorvet. Συνεχίζοντας το περπάτημα φτάσαμε έξω από το Μουσείο.
Στεγάζεται σε ένα σπίτι ηλικίας άνω των 500 ετών.
Τα εκθέματα περιλαμβάνουν μια σειρά από ιστορικά έγγραφα, ένα μοντέλο της πόλης που χρονολογείται από το 1801 και μια συλλογή από κούκλες. Κάποτε το κτίριο ήταν ένα νοσοκομείο συνδεδεμένο με τη διπλανή Μονή των Καρμελιτών.
Η Οδός Sct. Annagade και το Μουσείο.
Πίσω ακριβώς από το Μουσείο συναντήσαμε την εκκλησία της Παναγίας και τη Mονή των Καρμελιτών.
Μπήκαμε στο εσωτερικό στο οποίο υπήρχε πολύς κόσμος. Μάλλον μόλις είχε τελειώσει η κυριακάτικη λειτουργία ή γινόταν κάποια εκδήλωση. Η εκκλησία διαθέτει ένα υπέροχο εσωτερικό
και ένα πολύ ωραίο εκκλησιαστικό όργανο.
Η Αγία Μαρία αποτελεί τη νότια πτέρυγα του μοναστηριού των Καρμελιτών, το οποίο χτίστηκε το 1430 και σήμερα φημίζεται ως ένα από τα καλύτερα διατηρημένα μοναστήρια στη Σκανδιναβία.
Ένας μικρός κήπος με λουλούδια προσθέτει μια πινελιά ζωντάνιας και φρεσκάδας στο μοναστήρι.
Ένα ιδιαίτερο και εντυπωσιακό αξιοθέατο του Helsingør αποτελούν πέντε συνολικά μεγάλες τοιχογραφίες, που λένε την ιστορία της πόλης και είναι διάσπαρτες σε διάφορα σημεία της.
Είχα διαβάσει για αυτές τις τοιχογραφίες, αλλά δεν είχα ιδέα που ακριβώς θα βρω την καθεμία. Ήλπιζα ότι αφού θα τριγυρνούσαμε σε όλη την πόλη, θα τις πετύχαινα κάπου στη διαδρομή.
Πράγματι μόλις βγήκαμε από το μοναστήρι, στη γωνία των οδών Kirkestræde και Hestemøllestræde είδαμε το πρώτο mural με τίτλο: Ο μεσαίωνας!
Η εκκλησία του Saint Olaf είναι ο Kαθεδρικός Nαός του Helsingør, με ιστορία που χρονολογείται γύρω στο 1200, ενώ το σημερινό κτίριο ολοκληρώθηκε το 1559.
Η εκκλησία είναι εξαιρετικά καλά διακοσμημένη στο εσωτερικό της, αλλά εμείς δεν μπορέσαμε να παραμείνουμε παρά μόλις ένα με δύο λεπτά και να πάρουμε δύο φωτογραφίες, αφού ευγενικά μας είπαν μόλις μπήκαμε, ότι ο ναός έπρεπε να κλείσει.
Μπορέσαμε όμως να απολαύσουμε τα όμορφα χρωματιστά σπίτια που είναι χτισμένα περιμετρικά της εκκλησίας
και να ξεκουραστούμε για λίγο σε ένα λευκό παγκάκι, έχοντας μπροστά μας καταπράσινους χώρους και όμορφα καλοσχηματισμένους θάμνους.
Στον αριθμό 4Α της οδού Sct. Annagade είδαμε το δεύτερο mural της πόλης με τίτλο: Sound Dues.
Σε έναν μεγάλο τοίχο ενός κίτρινου κτιρίου, η τοιχογραφία απεικονίζει την εποχή που ο κόσμος ήρθε στην Ελσινόρη. Τις χρυσές αυτές μέρες, οι δρόμοι της πόλης ήταν γεμάτοι με ανθρώπους όλων των εθνικοτήτων, αφού μεγάλο μέρος του εισοδήματος προερχόταν από τους φόρους των πλοίων, που διέσχιζαν το στενό.
Μια ομορφιά και μια αρμονία μας περιτριγύριζαν από παντού!
Ακολουθήσαμε τον πλακόστρωτο πεζόδρομο Stc. Olai Gade και στο βάθος ξεδιπλώθηκε το μεγαλόπρεπο Kάστρο Kronborg.
Φτάσαμε στον κεντρικό δρόμο και στρίβοντας αριστερά,
μετά από λίγο περπάτημα βρεθήκαμε στο Kulturværftet ή πιο απλά Culture Yard.
Το λαμπερό, πολιτιστικό μαργαριτάρι είναι το σημείο συγκέντρωσης του Helsingør, με θέατρο, αίθουσες εκθέσεων, βιβλιοθήκη, εστιατόριο, καφέ, τουριστικές πληροφορίες και υπέροχη θέα στην πόλη αλλά και στο Κάστρο. Συνδυάζει την ιστορία και το πνεύμα της ναυτικής παράδοσης του Helsingør, με ένα σύγχρονο καινοτόμο κέντρο.
Το Culture Yard είναι κάτι περισσότερο από ένα κτίριο. Είναι ένας ανοιχτός και ζωντανός τόπος συνάντησης και φιλοξενεί μερικές από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις στους υπαίθριους χώρους όπως συναυλίες, διαλέξεις και stand-up shows με διεθνείς αλλά και εγχώριους καλλιτέχνες.
Την προσοχή μου τράβηξαν τα ανθρώπινα, σε φυσικό μέγεθος γλυπτά, στο πλάϊ του Μουσείου Værftsmuseet
και τότε στο βάθος είδα την τρίτη τεράστια τοιχογραφία και έτρεξα προς τα εκεί. Όταν πλησίασα κοντά είδα δύο τοιχογραφίες. Και τα δύο έργα αναφέρονται στην εποχή των ναυπηγείων (Shipyard Era).
Οι ζωγράφοι έχουν δημιουργήσει δύο υπέρ-ρεαλιστικές σκηνές από τη ναυτική ιστορία της Ελσινόρης. Οι δύο τοιχογραφίες αποτελούν μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της πόλης, η οποία άρχισε το 2012 λέγοντας με αυτόν τον ευφάνταστο τρόπο την ιστορία της.
Ο Αμερικανός καλλιτέχνης Garin Baker φημίζεται για τα μεγάλα έργα του. Η τοιχογραφία είναι ζωγραφισμένη στο στούντιο του καλλιτέχνη στις Ηνωμένες Πολιτείες και έφτασε στο Helsingør σε ρολά, για να τοποθετηθεί στη συνέχεια στον τοίχο του κτιρίου.
Η άλλη τοιχογραφία είναι δημιουργία του Ισπανού Oriol Caminal και του Iταλού Piercarlo Carella και έχει ζωγραφιστεί απ΄ευθείας στον τοίχο.
Στην επιστροφή πήρα και μια en face φωτογραφία των γλυπτών, των εργαζομένων ανδρών στα ναυπηγεία της πόλης, που στέκονται έξω από την είσοδο του Μουσείου.
Το Μουσείο των Ναυπηγείων ασχολείται με την εποχή που τα ναυπηγεία της πόλης έφτιαχναν καράβια και η εργατική τάξη μεγάλωνε. Αναφέρει την ιστορία μιας περασμένης εποχής για περισσότερα από 100 χρόνια. Το ναυπηγείο ήταν το επίκεντρο της οικονομίας και της απασχόλησης, καθώς και της κοινωνικής, πολιτιστικής και πολιτικής ζωής. Η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων του Helsingør είχε μέλη της οικογένειας που εργάζονταν στο ναυπηγείο, τον μεγαλύτερο εργοδότη της πόλης. Το Μουσείο Ναυπηγείων μιλάει για τον χώρο εργασίας και την πόλη μέσα σε αυτά τα 100 χρόνια.
Είσοδος: 35 DKK.
Στην άκρη του λιμανιού είδαμε και το αδελφάκι της Μικρής Γοργόνας, τον Han, το γυαλιστερό γλυπτό ενός νεαρού αγοριού που κάθεται στην άκρη της θάλασσας.
Το Garbage Fish είναι ένα ακόμα ιδιαίτερο γλυπτό που δημιουργήθηκε από σκουπίδια και αποτελεί σημαντικό κομμάτι του λιμανιού της πόλης.
Στον αυλόγυρο του συγκροτήματος βρίσκεται ένα ιδιαίτερο και βραβευμένο μουσείο, το Ναυτικό Μουσείο, το οποίο είναι υπόγειο. Είναι σχεδιασμένο από τους παγκοσμίου φήμης αρχιτέκτονες του Bjarke Ingels Group (BIG) και εδώ ο επισκέπτης συναντά έναν πολύχρωμο κόσμο με πολλές εκθέσεις και πλούσιες συλλογές, οι οποίες εκτίθενται με διαδραστικό και δραματικό τρόπο, αλλά και με μεγάλες προβολές βίντεο.
Το υπόγειο Μουσείο όπως φαίνεται από τη βεράντα του Culture Yard.
Μπήκαμε στο εσωτερικό του πολυχώρου και με το ασανσέρ ανεβήκαμε μέχρι την εξωτερική βεράντα, για να απολαύσουμε την πόλη, το λιμάνι και το Κάστρο από ψηλά.
Στη συνέχεια βρήκαμε θέσεις στο καφέ και καθίσαμε για λίγη ξεκούραση, πριν συνεχίσουμε προς το Κάστρο.
Εγώ άδραξα την ευκαιρία και έκανα μια μικρή βόλτα στους ορόφους που φιλοξενούν τη Βιβλιοθήκη.
Στον πρώτο όροφο βρίσκεται το παιδικό τμήμα, όχι μόνο με βιβλία, αλλά και με ειδικά διαμορφωμένους χώρους, οι οποίοι χρησιμοποιούνται ως παιδότοποι. Πολλές οικογένειες έκαναν την κυριακάτικη εξόρμησή τους στη Βιβλιοθήκη μαζί με τα παιδάκια τους, τα οποία ενώ έπαιζαν έδιναν την ευκαιρία στους μεγάλους για λίγη κουβεντούλα και χαλάρωση.
Αφού ξεκουραστήκαμε, ζεσταθήκαμε και αγοράσαμε μαγνητάκια από το κέντρο πληροφοριών στο ισόγειο, ήμασταν πλέον πανέτοιμοι να μπούμε σε ένα από τα σημαντικότερα κάστρα της Αναγέννησης στη βόρεια Ευρώπη.
Helsingør
Μέρος 1ο
Το ξύπνημα ήταν πολύ πρωινό. Θέλαμε να κερδίσουμε όσες περισσότερες ώρες ημέρας και φωτός μπορούσαμε. Αποβραδίς είχαμε δει την πρόγνωση του καιρού και πάλι έδινε βροχές.
Προς μεγάλη μας έκπληξη όμως η μέρα ήταν συννεφιασμένη, αλλά δεν έβρεχε και ευτυχώς καθ΄όλη τη διάρκεια του ολοήμερου ταξιδιού μας, δεν έπεσε ούτε σταγόνα βροχής.
Για πρωινό στην κουζίνα του καταλύματος ούτε λόγος! Δεν έπρεπε να χάσουμε χρόνο σε τέτοιες πολυτέλειες.
Γρήγορα-γρήγορα ετοιμαστήκαμε, κάναμε το check-out και βγήκαμε στη λεωφόρο H. C. Andersen με προορισμό τον Copenhagen Central Station φυσικά. Πήραμε λεωφορείο και στις 8:50 βρισκόμασταν ήδη στην αποβάθρα. Αγοράσαμε σάντουιτς και χυμούς για να φάμε μέσα στο τρένο.

Πρώτος σταθμός του σημερινού οδοιπορικού θα ήταν το Helsingør ή Ελσινόρη, μια πόλη στην ανατολική Δανία με πληθυσμό 63.000 περίπου κατοίκους. Είναι πασίγνωστη για το Κάστρο Kronborg, το οποίο ο William Shakespeare, (κατά πάσα πιθανότητα) είχε στο μυαλό του για το περίφημο έργο του Hamlet.
Tο όνομα Helsingør προέρχεται από τη λέξη “hals” που σημαίνει λαιμός ή στενό και αναφέρεται στο στενότερο σημείο του Øresund, μεταξύ του Helsingør και του Helsingborg της Σουηδίας.
Το Helsingør όπως είναι σήμερα ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1920, από τον Δανό βασιλιά Eric της Πομερανίας, ο οποίος δημιούργησε τα Sound Dues, δηλαδή διόδια που όλα τα ξένα πλοία που διέρχονταν από το στενό έπρεπε να πληρώνουν και τα οποία αποτελούσαν μέχρι τα 2/3 του κρατικού εισοδήματος της Δανίας. Με αυτό το εισόδημα χτίστηκε το Κάστρο Kronborg.
Kατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο το Helsingør ήταν ένα από τα σημαντικότερα σημεία μεταφοράς για τη διάσωση του εβραϊκού πληθυσμού της Δανίας, κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος.
Εκατοντάδες πολίτες έκρυβαν Εβραίους στα σπίτια τους, στις σοφίτες και στις εκκλησίες, έως ότου μπορέσουν να επιβιβαστούν σε δανικά αλιευτικά σκάφη ή σε προσωπικά σκάφη αναψυχής και να εγκαταλείψουν τη χώρα. Κατά τη διάρκεια τριών μόνο νυχτών, οι Δανοί κατάφεραν να σώσουν 7.200 Εβραίους και 680 μη Εβραίους, μεταφέροντάς τους στην ασφάλεια του Helsingborg και του Malmö της Σουηδίας.
H διαδρομή με το τρένο από την Κοπεγχάγη διαρκεί περίπου μια ώρα και γύρω στις 10:00 ο συρμός έμπαινε στον σταθμό του Helsingør.

Είχαμε ήδη κάνει την έρευνά μας για τη φύλαξη των αποσκευών μας. Έτσι μέσα στον σταθμό βρήκαμε το σαντουιτσάδικο 7-eleven, έξω από την είσοδο του οποίου υπάρχουν lockers για τη φύλαξη. Επειδή δεν είχαμε καθόλου κέρματα (αφού όλες τις συναλλαγές μας τις πραγματοποιούσαμε ή με Monese ή με Ν26), ο γιος μου πλήρωσε στο ταμείο το αντίτιμο και επέστρεψε με κέρματα για τα lockers. Αν θυμάμαι καλά η τιμή ήταν 65 DKK (από 1 έως 24 ώρες φύλαξης) και το κάθε locker χωρούσε μια χειραποσκευή και ένα σακίδιο πλάτης.
Στην παρακάτω φωτογραφία διακρίνονται, στην κάτω αριστερή γωνία, η είσοδος του 7-eleven και τα λευκά πορτάκια των lockers.

Απαλλαγμένοι από τα μπαγκάζια μας και με τον καιρό σύμμαχο ξεκινήσαμε να γνωρίσουμε το Helsingør αυτόν τον ιστορικό τόπο, με την πλούσια καλοδιατηρημένη αρχιτεκτονική και τα πλακόστρωτα δρομάκια του.
Είναι μια μικρή πόλη, αλλά η γοητεία που εκπέμπει φτάνει και περισσεύει για να γοητεύσει τον επισκέπτη. Υπάρχουν κάστρα, μουσεία, εκκλησίες, όμορφα χρωματιστά σπίτια και πλακόστρωτοι δρόμοι! Όλα τα υλικά δηλαδή για ένα πλούσιο και με ποικιλία οπτικό γεύμα!
Κυριακή πρωί και η πόλη κοιμόταν ακόμα ή μήπως ο κόσμος βρισκόταν στην πρωινή λειτουργία?
Ξεκινήσαμε να περπατάμε τον Stengade, τον κεντρικό δρόμο της πόλης για πάνω από 600 χρόνια. Δεν είναι και λίγα 600 χρόνια ιστορίας, αφού ο Stengade πιθανότατα αποτελεί μέρος του βασιλικού δρόμου, μεταξύ της Κοπεγχάγης και του Κάστρου Kronborg.

Καθόλου δεν μας ενοχλούσε το γεγονός, ότι όλα τα μαγαζιά ήταν κλειστά και ο δρόμος σχεδόν έρημος. Αντιθέτως μας άρεσε πολύ αυτή η πρωινή κυριακάτικη ησυχία. Μπορούσαμε να απολαύσουμε άνετα τη βόλτα μας, παρατηρώντας την κάθε λεπτομέρεια στα πολύχρωμα ιστορικά κτίρια που βρίσκονται πάνω στον δρόμο,


αλλά και στα κάθετα στενά δρομάκια του.


Στον δρόμο Stengade βρίσκεται και το Δημαρχείο της πόλης. Το σημερινό Rådhus χτίστηκε από το 1853 έως το 1855 και αντικατέστησε ένα Δημαρχείο που λειτουργούσε για περίπου 300 χρόνια.


Φτάσαμε μέχρι το Elsinore Shopping Mall, το οποίο ήταν ανοιχτό και κάναμε ένα γρήγορο πέρασμα.
Δίπλα στο Mall, το cafe Vivaldi ήταν επίσης ανοιχτό και πήραμε καφέ στο χέρι, συνεχίζοντας να χανόμαστε στα γραφικά πλακόστρωτα δρομάκια της Ελσινόρης.
Διασχίσαμε την οδό Munkegade

και τα όμορφα κίτρινα και σομόν-φούξια σπίτια του δρόμου μας ξετρέλαναν. Πόση ομορφιά μπορεί να χωρέσει σε ένα στενό, τόσο δα δρομάκι?


Πολλή ομορφιά και πολύ χρώμα μπορούν να χωρέσουν παντού!!

H Axeltorvet είναι μια πλατεία, στην οποία λαμβάνουν χώρα υπαίθριες αγορές, κάθε Τετάρτη και κάθε Κυριακή, ενώ από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο κάθε Παρασκευή υπάρχει μια αγορά με αντίκες. Εμείς πάντως αν και Κυριακή υπαίθρια αγορά δεν είδαμε. Στο μέσον της πλατείας όμως είδαμε μια Κρήνη αφιερωμένη στη μνήμη του βασιλιά Eric της Πομερανίας.

Η πλατεία έχει γύρω της διάφορα μαγαζιά και καφέ, τα οποία φαντάζομαι ότι το καλοκαίρι απλώνουν τα τραπεζάκια τους στην πλατεία και θα είναι μια πολύ όμορφη ανάσα ξεκούρασης και απόλαυσης να σταματήσεις για λίγο εδώ.

Η Sct. Annagade είναι ένας πολυσύχναστος δρόμος στο κέντρο του Helsingør. Εδώ βρίσκεται το Δημοτικό Μουσείο της πόλης, ελάχιστα μέτρα μακριά από την πλατεία Axeltorvet. Συνεχίζοντας το περπάτημα φτάσαμε έξω από το Μουσείο.

Στεγάζεται σε ένα σπίτι ηλικίας άνω των 500 ετών.

Τα εκθέματα περιλαμβάνουν μια σειρά από ιστορικά έγγραφα, ένα μοντέλο της πόλης που χρονολογείται από το 1801 και μια συλλογή από κούκλες. Κάποτε το κτίριο ήταν ένα νοσοκομείο συνδεδεμένο με τη διπλανή Μονή των Καρμελιτών.

Η Οδός Sct. Annagade και το Μουσείο.

Πίσω ακριβώς από το Μουσείο συναντήσαμε την εκκλησία της Παναγίας και τη Mονή των Καρμελιτών.


Μπήκαμε στο εσωτερικό στο οποίο υπήρχε πολύς κόσμος. Μάλλον μόλις είχε τελειώσει η κυριακάτικη λειτουργία ή γινόταν κάποια εκδήλωση. Η εκκλησία διαθέτει ένα υπέροχο εσωτερικό

και ένα πολύ ωραίο εκκλησιαστικό όργανο.

Η Αγία Μαρία αποτελεί τη νότια πτέρυγα του μοναστηριού των Καρμελιτών, το οποίο χτίστηκε το 1430 και σήμερα φημίζεται ως ένα από τα καλύτερα διατηρημένα μοναστήρια στη Σκανδιναβία.
Ένας μικρός κήπος με λουλούδια προσθέτει μια πινελιά ζωντάνιας και φρεσκάδας στο μοναστήρι.


Ένα ιδιαίτερο και εντυπωσιακό αξιοθέατο του Helsingør αποτελούν πέντε συνολικά μεγάλες τοιχογραφίες, που λένε την ιστορία της πόλης και είναι διάσπαρτες σε διάφορα σημεία της.
Είχα διαβάσει για αυτές τις τοιχογραφίες, αλλά δεν είχα ιδέα που ακριβώς θα βρω την καθεμία. Ήλπιζα ότι αφού θα τριγυρνούσαμε σε όλη την πόλη, θα τις πετύχαινα κάπου στη διαδρομή.
Πράγματι μόλις βγήκαμε από το μοναστήρι, στη γωνία των οδών Kirkestræde και Hestemøllestræde είδαμε το πρώτο mural με τίτλο: Ο μεσαίωνας!


Η εκκλησία του Saint Olaf είναι ο Kαθεδρικός Nαός του Helsingør, με ιστορία που χρονολογείται γύρω στο 1200, ενώ το σημερινό κτίριο ολοκληρώθηκε το 1559.


Η εκκλησία είναι εξαιρετικά καλά διακοσμημένη στο εσωτερικό της, αλλά εμείς δεν μπορέσαμε να παραμείνουμε παρά μόλις ένα με δύο λεπτά και να πάρουμε δύο φωτογραφίες, αφού ευγενικά μας είπαν μόλις μπήκαμε, ότι ο ναός έπρεπε να κλείσει.


Μπορέσαμε όμως να απολαύσουμε τα όμορφα χρωματιστά σπίτια που είναι χτισμένα περιμετρικά της εκκλησίας


και να ξεκουραστούμε για λίγο σε ένα λευκό παγκάκι, έχοντας μπροστά μας καταπράσινους χώρους και όμορφα καλοσχηματισμένους θάμνους.

Στον αριθμό 4Α της οδού Sct. Annagade είδαμε το δεύτερο mural της πόλης με τίτλο: Sound Dues.
Σε έναν μεγάλο τοίχο ενός κίτρινου κτιρίου, η τοιχογραφία απεικονίζει την εποχή που ο κόσμος ήρθε στην Ελσινόρη. Τις χρυσές αυτές μέρες, οι δρόμοι της πόλης ήταν γεμάτοι με ανθρώπους όλων των εθνικοτήτων, αφού μεγάλο μέρος του εισοδήματος προερχόταν από τους φόρους των πλοίων, που διέσχιζαν το στενό.

Μια ομορφιά και μια αρμονία μας περιτριγύριζαν από παντού!
Ακολουθήσαμε τον πλακόστρωτο πεζόδρομο Stc. Olai Gade και στο βάθος ξεδιπλώθηκε το μεγαλόπρεπο Kάστρο Kronborg.

Φτάσαμε στον κεντρικό δρόμο και στρίβοντας αριστερά,

μετά από λίγο περπάτημα βρεθήκαμε στο Kulturværftet ή πιο απλά Culture Yard.


Το λαμπερό, πολιτιστικό μαργαριτάρι είναι το σημείο συγκέντρωσης του Helsingør, με θέατρο, αίθουσες εκθέσεων, βιβλιοθήκη, εστιατόριο, καφέ, τουριστικές πληροφορίες και υπέροχη θέα στην πόλη αλλά και στο Κάστρο. Συνδυάζει την ιστορία και το πνεύμα της ναυτικής παράδοσης του Helsingør, με ένα σύγχρονο καινοτόμο κέντρο.

Το Culture Yard είναι κάτι περισσότερο από ένα κτίριο. Είναι ένας ανοιχτός και ζωντανός τόπος συνάντησης και φιλοξενεί μερικές από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις στους υπαίθριους χώρους όπως συναυλίες, διαλέξεις και stand-up shows με διεθνείς αλλά και εγχώριους καλλιτέχνες.
Την προσοχή μου τράβηξαν τα ανθρώπινα, σε φυσικό μέγεθος γλυπτά, στο πλάϊ του Μουσείου Værftsmuseet

και τότε στο βάθος είδα την τρίτη τεράστια τοιχογραφία και έτρεξα προς τα εκεί. Όταν πλησίασα κοντά είδα δύο τοιχογραφίες. Και τα δύο έργα αναφέρονται στην εποχή των ναυπηγείων (Shipyard Era).
Οι ζωγράφοι έχουν δημιουργήσει δύο υπέρ-ρεαλιστικές σκηνές από τη ναυτική ιστορία της Ελσινόρης. Οι δύο τοιχογραφίες αποτελούν μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της πόλης, η οποία άρχισε το 2012 λέγοντας με αυτόν τον ευφάνταστο τρόπο την ιστορία της.
Ο Αμερικανός καλλιτέχνης Garin Baker φημίζεται για τα μεγάλα έργα του. Η τοιχογραφία είναι ζωγραφισμένη στο στούντιο του καλλιτέχνη στις Ηνωμένες Πολιτείες και έφτασε στο Helsingør σε ρολά, για να τοποθετηθεί στη συνέχεια στον τοίχο του κτιρίου.

Η άλλη τοιχογραφία είναι δημιουργία του Ισπανού Oriol Caminal και του Iταλού Piercarlo Carella και έχει ζωγραφιστεί απ΄ευθείας στον τοίχο.

Στην επιστροφή πήρα και μια en face φωτογραφία των γλυπτών, των εργαζομένων ανδρών στα ναυπηγεία της πόλης, που στέκονται έξω από την είσοδο του Μουσείου.

Το Μουσείο των Ναυπηγείων ασχολείται με την εποχή που τα ναυπηγεία της πόλης έφτιαχναν καράβια και η εργατική τάξη μεγάλωνε. Αναφέρει την ιστορία μιας περασμένης εποχής για περισσότερα από 100 χρόνια. Το ναυπηγείο ήταν το επίκεντρο της οικονομίας και της απασχόλησης, καθώς και της κοινωνικής, πολιτιστικής και πολιτικής ζωής. Η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων του Helsingør είχε μέλη της οικογένειας που εργάζονταν στο ναυπηγείο, τον μεγαλύτερο εργοδότη της πόλης. Το Μουσείο Ναυπηγείων μιλάει για τον χώρο εργασίας και την πόλη μέσα σε αυτά τα 100 χρόνια.
Είσοδος: 35 DKK.

Στην άκρη του λιμανιού είδαμε και το αδελφάκι της Μικρής Γοργόνας, τον Han, το γυαλιστερό γλυπτό ενός νεαρού αγοριού που κάθεται στην άκρη της θάλασσας.



Το Garbage Fish είναι ένα ακόμα ιδιαίτερο γλυπτό που δημιουργήθηκε από σκουπίδια και αποτελεί σημαντικό κομμάτι του λιμανιού της πόλης.

Στον αυλόγυρο του συγκροτήματος βρίσκεται ένα ιδιαίτερο και βραβευμένο μουσείο, το Ναυτικό Μουσείο, το οποίο είναι υπόγειο. Είναι σχεδιασμένο από τους παγκοσμίου φήμης αρχιτέκτονες του Bjarke Ingels Group (BIG) και εδώ ο επισκέπτης συναντά έναν πολύχρωμο κόσμο με πολλές εκθέσεις και πλούσιες συλλογές, οι οποίες εκτίθενται με διαδραστικό και δραματικό τρόπο, αλλά και με μεγάλες προβολές βίντεο.



Το υπόγειο Μουσείο όπως φαίνεται από τη βεράντα του Culture Yard.
Μπήκαμε στο εσωτερικό του πολυχώρου και με το ασανσέρ ανεβήκαμε μέχρι την εξωτερική βεράντα, για να απολαύσουμε την πόλη, το λιμάνι και το Κάστρο από ψηλά.


Στη συνέχεια βρήκαμε θέσεις στο καφέ και καθίσαμε για λίγη ξεκούραση, πριν συνεχίσουμε προς το Κάστρο.

Εγώ άδραξα την ευκαιρία και έκανα μια μικρή βόλτα στους ορόφους που φιλοξενούν τη Βιβλιοθήκη.

Στον πρώτο όροφο βρίσκεται το παιδικό τμήμα, όχι μόνο με βιβλία, αλλά και με ειδικά διαμορφωμένους χώρους, οι οποίοι χρησιμοποιούνται ως παιδότοποι. Πολλές οικογένειες έκαναν την κυριακάτικη εξόρμησή τους στη Βιβλιοθήκη μαζί με τα παιδάκια τους, τα οποία ενώ έπαιζαν έδιναν την ευκαιρία στους μεγάλους για λίγη κουβεντούλα και χαλάρωση.


Αφού ξεκουραστήκαμε, ζεσταθήκαμε και αγοράσαμε μαγνητάκια από το κέντρο πληροφοριών στο ισόγειο, ήμασταν πλέον πανέτοιμοι να μπούμε σε ένα από τα σημαντικότερα κάστρα της Αναγέννησης στη βόρεια Ευρώπη.
Last edited: