Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση
- Γνωριμία με την πόλη
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙ
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙΙ
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙΙ
- Helsingør
- Helsingør - Μέρος ΙΙ
- Helsingborg
- Άφιξη στο Malmö
- Malmö - Μέρος Ι
- Malmö - Μέρος ΙΙ
Πέμπτη 31/10/2019
Η πρώτη γνωριμία με την πόλη
Μέρος 3ο
Επιστρέφοντας στον Strøget περάσαμε έξω από την εκκλησία Helligåndskirken (Holy Spirit), η ιστορία της οποίας χρονολογείται από το 1295 και εδώ λειτουργούσε το σπίτι του Αγίου Πνεύματος, ένα νοσοκομείο για τους φτωχούς. Ο Πύργος προστέθηκε αργότερα, στα τέλη του 16ου αιώνα.
Οι καμπάνες και το Ρολόι λόγω της κεντρικής θέσης της εκκλησίας κατέληξαν να καθορίζουν την “κανονική ώρα” της Κοπεγχάγης. Όταν η εκκλησία κάηκε το 1728 λέγεται ότι από τις καμπάνες ακουγόταν ύμνος, ενώ κατέρρεε ο Πύργος. Η Πύλη στη νότια πλευρά της, που βρίσκεται απέναντι από το Amagertorv είναι ένα από τα μοναδικά σημεία που διατηρήθηκαν από την αρχική εκκλησία.
Ανέφερα τη μαγική λέξη Amagertorv λίγο πιο πριν. Λέξη-κλειδί αφού σήμερα είναι ο δεύτερος πιο δημοφιλής αστικός χώρος στην πόλη, λόγω της ποικιλίας των δραστηριοτήτων που προσφέρονται στην πλατεία.
Φτάσαμε λοιπόν στην πλατεία που κάποτε οι αγρότες από το γεωργικό νησί Amager έρχονταν και πουλούσαν τα φρέσκα αγροτικά προϊόντα τους στους κατοίκους της πόλης.
Σήμερα όλοι οι μεγάλοι επώνυμοι Οίκοι διατηρούν τα πανάκριβα καταστήματά τους γύρω από την πλατεία. Prada, Louis Vuitton και πάει λέγοντας….
Το 1967 όταν η Κοπεγχάγη γιόρτασε την 800η επέτειό της, η περιοχή εδώ βοήθησε ώστε να τεθεί ένα παγκόσμιο ρεκόρ. Σε όλο το μήκος του Strøget δημιουργήθηκε ένα τραπέζι που έστριβε μέσα στα μικρότερα δρομάκια και τις πλατείες. Αυτό ήταν το μακρύτερο τραπέζι για καφέ που δημιουργήθηκε ποτέ και οι κάτοικοι της πόλης, αλλά και οι τουρίστες προσκλήθηκαν να γιορτάσουν τα γενέθλια με καφέ και ρολά.
Όπως ήταν λογικό η πλατεία κατακλυζόταν από πάρα πολύ κόσμο. Τα μαγαζιά ήταν όλα ανοιχτά και η ζωντάνια ξεχείλιζε από παντού. Στο κέντρο της πλατείας το σιντριβάνι είναι πολύ δημοφιλές σημείο για ραντεβού. Η Κρήνη παρουσιάζει τρεις πελαργούς έτοιμους να πετάξουν, σαν τα νεαρά αγόρια και κορίτσια που δίνουν εδώ τα ραντεβού τους και ήταν δώρο στην πριγκίπισσα Louise από τον σύζυγό της Frederik VIII, το 1894. Μια παράδοση που χρονολογείται από το 1950 θέλει τις νεόνυμφες μαίες να χορεύουν γύρω από την Κρήνη, για να τιμήσουν τον πελαργό, που ως γνωστόν φέρνει τα μωρά.
Η πλατεία κυριαρχείται από υπέροχα κτίρια, μερικά από τα οποία χρονολογούνται από το 1616. Έχει και αυτή κολλητή φίλη μια άλλη πλατεία, την Hojbro Plads,
η οποία θα ήταν ακόμα πιο όμορφη αν δεν υπήρχαν κλειστές ομπρέλες και κουκουλωμένα με μουσαμάδες, τραπέζια και καρέκλες από τα απέναντι καφέ και εστιατόρια,
αλλά και εκατοντάδες ποδήλατα παρκαρισμένα πάνω της.
Η ορθογώνια πλατεία έχει θέα στο κανάλι
και το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της είναι το τεράστιο έφιππο άγαλμα του Αbsalon, του πολεμιστή Επισκόπου που παραδοσιακά έχει αναγνωριστεί ως ο ιδρυτής της Κοπεγχάγης.
Η Hojbro Plads σχεδιάστηκε για να δημιουργήσει μια αντιπυρική ζώνη, αφού η πυρκαγιά του 1795 είχε καταστρέψει εντελώς την περιοχή, μεταξύ του σημερινού Strøget και του καναλιού. Ταυτόχρονα θα μπορούσε να συμβάλλει και στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής. Τα περισσότερα κτίρια γύρω της χρονολογούνται από τα χρόνια αμέσως μετά τη μεγάλη φωτιά.
Από ένα στενό δρομάκι της πλατείας Hojbro Plads ξεπρόβαλε το καμπαναριό του Nikolaj Kunsthal και στρίψαμε κατά κει.
Πρώην εκκλησία του Αγίου Νικολάου και νυν κέντρο τεχνών της Κοπεγχάγης. Το αρχικό κτίριο του 13ου αιώνα ήταν από τα παλαιότερα εκκλησάκια της πόλης. Το σημερινό κτίριο αντιπροσωπεύει μια σύγχρονη ανακατασκευή της κατεστραμμένης από τη φωτιά εκκλησίας. Ο Πύργος χρησίμευσε ως Ναυτικό Μουσείο και η σοφίτα ως Βιβλιοθήκη. Ήταν επίσης στο επίκεντρο του δράματος του Hans Christian Andersen, “Η αγάπη του Πύργου Νικολάι” που παρουσιάστηκε το 1829 στο Βασιλικό Θέατρο (Love of Nicolai Tower).
Αφήνοντας πίσω τον πρώην ναό του Αγίου Νικολάου βρεθήκαμε στο πίσω μέρος του εμπορικού Magasin du Nord.
Στην Κοπεγχάγη όλα μοιάζουν τακτοποιημένα, όμορφα λες και κάποια νεράϊδα από κάποιο παραμύθι του Andersen χτυπώντας το μαγικό της ραβδάκι βάζει σε τάξη και αρμονία ολόκληρη την πόλη, παντρεύοντας τα υπερπολυτελή και φανταχτερά εμπορικά κέντρα με τέτοια, τόσο απλά αλλά και τόσο καλόγουστα μαγαζάκια.
Μικρές-μικρές οάσεις φρεσκάδας, δροσιάς και καλαισθησίας από εκεί που δεν το περιμένεις. Απέναντι από την πόρτα του μοντέρνου πολυκαταστήματος που σήμερα είναι πολύ δημοφιλές εμπορικό καταφύγιο στην καρδιά της πόλης.
Ελάχιστα πλέον βήματα μας χώριζαν από την Kogens Nytorv ή King΄s New Square, τη μεγαλύτερη πλατεία στο τέλος του πεζόδρομου Strøget, η οποία χτίστηκε από τον Christian II, το 1670 στα πλαίσια μιας μεγάλης επέκτασης για την οχύρωση της πόλης.
Η πλατεία δεν έχει ξεφύγει ούτε και σήμερα από τα έργα και τις αναμορφώσεις που γίνονται πάνω στο κορμί της, αφού υπήρξε κλειστή για κάμποσα χρόνια, λόγω της επέκτασης του μετρό με την γραμμή City Circle Line και M4 και πλέον θα λειτουργεί ως συνδετικός σταθμός των υφιστάμενων αλλά και των νέων γραμμών.
Εμείς την πετύχαμε μάλλον στα τελειώματα των εργασιών, αφού πάνω στην πλατεία ήταν ελάχιστα τα σημεία που μαρτυρούσαν εργασίες.
Η πλατεία μοιάζει με κανονική star μετά από ένα γερό lifting, που αναπνέει πλέον, απελευθερωμένη από γάζες και τσιρότα, έναν αέρα ανανέωσης, στολισμένη με λιτή διακόσμηση, όπως αξίζει στις διαχρονικές κυρίες του θεάματος.
Τι κι αν ο βασιλιάς και χρόνια σύντροφός της Christian V είναι κουκουλωμένος, αθέατος από τα μάτια του κόσμου και δεν μπορεί να μας τον συστήσει!
Εκείνη περιτριγυρίζεται από σπουδαίους θαυμαστές και έχει να προσφέρει πλούσιο θέαμα, υπερθέαμα ίσως να είναι η κατάλληλη λέξη, αφού σημαντικά κτίρια είναι στραμμένα πάνω της και δεν αποτραβούν το βλέμμα τους ούτε λεπτό από το σώμα της.
Το Βασιλικό Δανέζικο Θέατρο (Det Kongelige Teater) τη φλερτάρει από το 1748, xαρακτηριζόμενο ως Θέατρο του Βασιλιά, αλλά με δημόσια πρόσβαση. Aυτό ήταν το θέατρο στο οποίο ο 14χρονος παραμυθάς Hans Christian Andersen αφιέρωσε την πρώϊμη φιλοδοξία του. Aυτό ήταν και το θέατρο που έγινε το κοινωνικό και καλλιτεχνικό εστιακό σημείο πολλών λαμπρών καλλιτεχνών της χρυσής εποχής της Δανίας. Μπροστά στο κτίριο συναντήσαμε τα αγάλματα 2 φημισμένων δανών θεατρικών συγγραφέων.
Το πολυκατάστημα Magasin du Nord χρονολογείται και αυτό από το 1869 και είναι ένα κτίριο ορόσημο για την πλατεία.
Το Hotel d'Angleterre, ένα από τα πρώτα πολυτελή ξενοδοχεία στον κόσμο δίνει λίγη ακόμα λάμψη στην πλατεία, αφού θεωρείται το πιο διάσημο και κομψό κτίριο στην πόλη. Διαθέτει και εστιατόριο με αστέρι Μichelin.
Αλλά και το Παλάτι που στεγάζει τη σημερινή Γαλλική Πρεσβεία βρίσκεται στην Kogens Nytorv.
Σταθήκαμε στο φανάρι για να περάσουμε απέναντι έχοντας μπροστά μας το Kunsthal Charlottenborg, τη Βασιλική δηλαδή Ακαδημία Καλών Τεχνών της Δανίας. Το μεγάλο αρχοντικό αρχικά χτίστηκε ως κατοικία, ενώ σήμερα στεγάζει έναν θεσμό για τη σύγχρονη τέχνη.
Μπήκα για λίγο στο τετράπλευρο αυτό κτίριο, με το ολλανδικό μπαρόκ στυλ και συγκεκριμένα στην μικρή εσωτερική αυλή του. Κάποια έκθεση λάμβανε χώρα στο κτίριο και ξεφόρτωναν κάποια έργα ζωγραφικής. Πήρα λίγες φωτογραφίες και έφυγα γρήγορα.
Το περιβόητο Nyhavn ήταν μπροστά μας και φιλοδοξούσε να μας μαγέψει με την ομορφιά του.
Tους επισκέπτες στο Nyhavn (νούμερο ένα αξιοθέατο της πόλης) καλωσορίζει το μνημείο Άγκυρα, το οποίο μνημονεύει τους 1.700 Δανούς αξιωματικούς και ναυτικούς που υπηρέτησαν στο ναυτικό, τον εμπορικό στόλο ή τις συμμαχικές δυνάμεις και θυσίασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Πολέμου. Κάθε χρόνο, στις 5 Μαΐου, ημέρα απελευθέρωσης της Δανίας πραγματοποιείται επίσημη τελετή, προς τιμήν των πεσόντων.
Απέναντι από το μνημείο είδαμε τα κιόσκια έκδοσης εισιτηρίων για τις κρουαζιέρες που πολλοί τουρίστες επιλέγουν να κάνουν.
Εμείς ακολουθήσαμε τη δεξιά διαδρομή, για να έχουμε θέα στα έντονα χρωματιστά αρχοντικά από την απέναντι πλευρά. Το θέαμα ήταν εντυπωσιακό. Το κανάλι που κατασκευάστηκε από τον βασιλιά Christian II, με τη συνδρομή Σουηδών αιχμαλώτων, του Δανο-σουηδικού πολέμου και αποτελούσε την πύλη από τη θάλασσα προς την κεντρική πόλη είναι σήμερα το πιο διάσημο αξιοθέατο της πόλης. Και αν κάποτε εδώ πλοία φορτωμένα με αλιεύματα ξεφόρτωναν τα φορτία τους, σήμερα μπαρ και ακριβά εστιατόρια φιλοξενούνται στα πολύχρωμα αρχοντικά, της άλλοτε διαβόητης προκυμαίας για τους ναύτες που κυκλοφορούσαν και φυσικά για την πορνεία που άνθιζε στα γύρω σπίτια.
Εγώ πάντως, για να είμαι ειλικρινής, ενθουσιάστηκα πιο πολύ με τα υπέροχα ξύλινα σκαριά που ήταν αγκυροβολημένα στο κανάλι και σε αυτά εστίασα πιο πολύ τον φωτογραφικό μου φακό, με φόντο βέβαια την πανδαισία χρωμάτων που μου πρόσφεραν τα αρχοντικά από απέναντι.
Ο Andersen έζησε εδώ για περίπου 18 χρόνια. Απ΄ ότι διάβασα έζησε στο νούμερο 67, όπου σήμερα στεγάζεται ένα κατάστημα. Άλλαξε όμως κι άλλα σπίτια στο Nyhavn. Eπίσης διάβασα ότι το σπίτι στο νούμερο 9 χρονολογείται από το 1681, όμως αυτή τη φορά δεν μπήκα στη διαδικασία, όπως είχα κάνει πέρυσι στη Γάνδη με το Graslei, να ψάχνω έναν-έναν τους αριθμούς των σπιτιών. Δεν υπήρχε λόγος, αφού όλα ήταν εξίσου όμορφα, χωρίς όμως κάποιο ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό χαρακτηριστικό που να αποτελεί αξιοσημείωτη διαφορά και να χαρακτηρίζει περισσότερο ένα κτίριο, σε σχέση με κάποιο διπλανό του.
Φτάσαμε στη γέφυρα που ενώνει τις δύο πλευρές και πλέον είχαμε την τέλεια εικόνα του καναλιού, ενός ζωντανού και πολυεπισκέψιμου σημείου της πόλης της Κοπεγχάγης. Και αυτό επετεύχθη χάρη στη Nyhavn Society, μια εταιρεία η οποία ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1960 θέλοντας να δώσει ξανά ζωή στην περιοχή, η οποία είχε πέσει σε μαρασμό και εγκατάλειψη, αφού μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο η κυκλοφορία των πλοίων σταμάτησε, αφήνοντας το Nyhavn ανενεργό ως λιμάνι.
Διασχίσαμε τη γέφυρα και αρχίσαμε να περπατάμε στην εσωτερική διαδρομή με κατεύθυνση προς τη θάλασσα, έχοντας πλέον το κανάλι στο δεξί μας χέρι, ώσπου φτάσαμε στο τέλος της αποβάθρας.
Φτάνοντας στο τέλος της αποβάθρας του Nyhavn μπροστά μας απλώθηκε η ήρεμη θάλασσα και η Inderhavnsbroen, μια γέφυρα στο εσωτερικό λιμάνι της Κοπεγχάγης, μήκους 180 μέτρων που κατασκευάστηκε για πεζούς και ποδήλατα και άνοιξε στο κοινό στις 7 Ιουλίου 2016.
Όπως όλοι γνωρίζουμε το πιο δημοφιλές μέσο μετακίνησης στην πόλη είναι το ποδήλατο, μιας και άνετοι και ασφαλείς ποδηλατόδρομοι δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες στους πολίτες αλλά και στους επισκέπτες να μετακινηθούν με αυτό το μέσον.
Η Κοπεγχάγη αναγνωρίζεται ως μια από τις πιο φιλικές προς το περιβάλλον πόλεις στον κόσμο. Όχι μόνο οι ποδηλατόδρομοι και τα ποδήλατα, αλλά και τα νέα κτίρια συμβάλλουν στις πρωτοβουλίες που παίρνει η χώρα, ώστε η πόλη να είναι ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2025. Τα νέα κτίρια επιβάλλεται πλέον να είναι χαμηλής ενεργειακής κλάσης και από το 2020 να είναι σχεδόν μηδενικού ενεργειακού ισοζυγίου.
Επιπλέον υπάρχει σχεδιασμός ώστε το 20-30% των αυτοκινήτων μέχρι το 2025 να λειτουργούν με ηλεκτρισμό ή βιοκαύσιμο. Μεγάλος στόχος είναι μέχρι το 2025 το 75% των μετακινήσεων να γίνεται με τα πόδια, με ποδήλατο ή με τα ΜΜΜ.
Κι αν όλα αυτά ακούγονται υπερβολικά αισιόδοξα, η Κοπεγχάγη έχει αποδείξει ότι μπορεί και θέλει να καταφέρει να υλοποιήσει τους στόχους της.
Καμιά φορά όμως λάθη και αστοχίες συμβαίνουν και στις καλύτερες πόλεις του κόσμου. Αυτό συνέβη και με τη γέφυρα Inderhavnsbroen, αφού οι πολλές αστοχίες της μηχανικής κατά τη διάρκεια της κατασκευής, όπως και η χρεοκοπία της κατασκευαστικής εταιρείας αύξησαν τα έξοδα και καθυστέρησαν τα εγκαίνια. Ένα σοβαρό πρόβλημα ήταν τα ολισθηρά σήματα του ποδηλάτου στο βρεγμένο δάπεδο που ευθύνονταν για τις πτώσεις των αναβατών, αλλά και οι απότομες στροφές των 45 μοιρών στην ποδηλατική λωρίδα. Όλα αυτά έδωσαν στη γέφυρα το ψευδώνυμο The Leaning Bridge.
Tελικά όμως η γέφυρα είχε τεράστια επιτυχία, αφού η αρχική εκτίμηση ότι 3.000 έως 7.000 ποδηλάτες θα διέσχιζαν τη γέφυρα καθημερινά διαψεύστηκε, με τον αριθμό να εκτοξεύεται στους 16.000 ποδηλάτες ημερησίως. Προσφέρει και υπέροχο οπτικό θέαμα στους επισκέπτες που φτάνουν μέχρι την άκρη του λιμανιού.
Στρίψαμε αριστερά περπατώντας στο ξύλινο δάπεδο που ξεκινάει πριν το Skuespilhuset (Royal Danish Playhouse), το κτίριο του Βασιλικού Θεάτρου, ένα μοντέρνο αρχιτεκτονικό δημιούργημα το οποίο έχει λάβει και το ευρωπαϊκό βραβείο RIBA το 2008, καθώς και βραβείο σχεδίασης Red Dot για τον σχεδιασμό των καθισμάτων. Το κτίριο δημιουργήθηκε με σκοπό να συμπληρώσει τις ανάγκες του Βασιλικού Θεάτρου και έχει φιλοξενήσει σπουδαίες παραστάσεις μπαλέτου και όπερας.
Εκείνο που παρατηρήσαμε και μας έκανε εντύπωση ήταν ότι ένα μεγάλο μέρος του κτιρίου βρίσκεται σχεδόν πάνω από το νερό.
Μετά το κτίριο απλώνεται τεράστια ξύλινη προβλήτα, από ξύλο βελανιδιάς παρακαλώ, η οποία μας πρόσφερε μια καταπληκτική βόλτα έχοντας θέα στο κτίριο της Όπερας,
αλλά και σε άλλα υπέροχα κτίρια της γύρω περιοχής.
Μικρά γυάλινα κιόσκια-καφέ πάνω στην προβλήτα ήταν γεμάτα με κόσμο.
Ο ήλιος είχε δύσει και τα φώτα της πόλης είχαν αρχίσει να ανάβουν. Κλέψαμε μια τελευταία εικόνα της γέφυρας και του λιμανιού και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο.
Είχαμε να κάνουμε ένα check-in και να τακτοποιηθούμε στο δωμάτιο εν αναμονή του ραντεβού μας με τη Φ., την κοπέλα του γιου μας κατά τις 21:00 στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης.
Πάλι έξω στη λεωφόρο H. C. Andersen οδεύοντας προς τον Copenhagen Central Station για το ραντεβού μας με τη Φ. η οποία έφτασε στην ώρα της.
Όλη μέρα δεν είχαμε φάει τίποτα, εκτός από τα σάντουιτς στο 7-eleven, κατά την πρώτη μας γνωριμία με το Indre By, το κέντρο δηλαδή της πόλης.
Πεινούσαμε όλοι σαν λύκοι και δεν είχαμε ιδιαίτερη διάθεση και κουράγιο να ψάχνουμε εκείνη την ώρα για κάποιο εστιατόριο. Θέλαμε να κρατήσουμε και το budget χαμηλά, αφού το ταξίδι μας στην ακριβή Κοπεγχάγη μόλις είχε ξεκινήσει, οπότε σαν είδαμε ένα Vapiano απέναντι ακριβώς από τον σιδηροδρομικό σταθμό, χωρίς άλλες σκέψεις μπήκαμε και παραγγείλαμε.
Μέγα λάθος!!
Το φαγητό μετριότατο, με παραβρασμένα τα ζυμαρικά και ακριβό για την ποιότητα και την ποσότητα του πιάτου. 18 ευρώ η μακαρονάδα, με μερίδα που ίσως να επαρκούσε για μικρό παιδί. Ένας άνδρας ήταν αδύνατον να χορτάσει. Έχουμε ξαναφάει σε Vapiano, δεν ήταν η πρώτη μας φορά, αλλά τόσο άσχημη γευστικά εμπειρία πρώτη φορά αντιμετωπίσαμε.
Στη Βουδαπέστη και στο Άμστερνταμ θυμάμαι, ότι οι γεύσεις και η μαγειρική ήταν πολύ καλύτερες.
Για να χορτάσουμε όλοι πήραμε και δύο πίτσες και μαζί με κάτι πανάκριβα αναψυκτικά, ο λογαριασμός έφτασε παρά κάτι ψιλά τα 90 ευρώ.
Στη συνέχεια ξεκινήσαμε τη βραδινή μας μεγάλη βόλτα στο κέντρο της πόλης, για να δει και η Φ. ό,τι είχαμε ανακαλύψει εμείς στην ημερήσια βόλτα μας. Περάσαμε απ΄ όλα τα κεντρικά σημεία της πόλης: από την Πλατεία Δημαρχείου,
τον Strøget, την Amagertorv,
και την King΄s New Square.
Στην πλατεία υπάρχει επίσης ένα παλιό περίπτερο σε στυλ μπαρόκ, αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής, με οροφή επενδεδυμένη με χαλκό, το οποίο είναι επίσης διακοσμημένο με χειροποίητα στοιχεία. Eίναι το δεύτερο που προσθέτω στη συλλογή μου, μετά από εκείνο της πλατείας Gammeltorv.
Τέλος καταλήξαμε στο Nyhavn γύρω στις 12:00 τα μεσάνυχτα.
Κατάκοποι πλέον μας ήρθε η φαεινή ιδέα να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας νοικιάζοντας ποδήλατα.
Στο τέλος της προβλήτας Nyhavn, έξω από το Royal Danish Playhouse υπήρχαν διαθέσιμα προς ενοικίαση τα πορτοκαλί ποδήλατα της εταιρείας DONKEY REPUBLIC.
Ο γιος μου έκανε τα “μαγικά του” με την εφαρμογή, τα ξεκλειδώματα με bluetooth, τη χρέωση της κάρτας Ν26, την οποία είχαμε φορτώσει με χρήματα και 4 ποδήλατα βρισκόντουσαν πλέον στην κατοχή μας, για να μας μεταφέρουν λίγο πιο άνετα και ξεκούραστα, αντί του ποδαρόδρομου, τα δύο χιλιόμετρα διαδρομής που μας χώριζαν από το κατάλυμά μας.
Στις 12:30 βρισκόμασταν πλέον στο δωμάτιό μας και η πρώτη μας μέρα στην Κοπεγχάγη είχε κλείσει με τον καλύτερο τρόπο, αφού η διαδρομή με τα ποδήλατα μας άρεσε πολύ και έτσι αποφασίσαμε ότι και την επόμενη μέρα του ταξιδιού μας (καιρού επιτρέποντος) θα νοικιάζαμε πάλι ποδήλατα και θα γινόμασταν για λίγο μέρος της κουλτούρας της πόλης, υιοθετώντας τις συνήθειες των κατοίκων της, συμβάλλοντας και εμείς στις πρωτοβουλίες της Κοπεγχάγης, για καθαρό περιβάλλον και βοηθώντας, έστω και ελάχιστα με την επιλογή μας αυτή, ώστε η πόλη να θεωρείται πρότυπο για την πράσινη οικονομία της, για να συνεχίσει να λαμβάνει τίτλους όπως: “Πράσινη Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα” λόγω των περιβαλλοντικών επιτευγμάτων της.
Η πρώτη γνωριμία με την πόλη
Μέρος 3ο
Επιστρέφοντας στον Strøget περάσαμε έξω από την εκκλησία Helligåndskirken (Holy Spirit), η ιστορία της οποίας χρονολογείται από το 1295 και εδώ λειτουργούσε το σπίτι του Αγίου Πνεύματος, ένα νοσοκομείο για τους φτωχούς. Ο Πύργος προστέθηκε αργότερα, στα τέλη του 16ου αιώνα.

Οι καμπάνες και το Ρολόι λόγω της κεντρικής θέσης της εκκλησίας κατέληξαν να καθορίζουν την “κανονική ώρα” της Κοπεγχάγης. Όταν η εκκλησία κάηκε το 1728 λέγεται ότι από τις καμπάνες ακουγόταν ύμνος, ενώ κατέρρεε ο Πύργος. Η Πύλη στη νότια πλευρά της, που βρίσκεται απέναντι από το Amagertorv είναι ένα από τα μοναδικά σημεία που διατηρήθηκαν από την αρχική εκκλησία.

Ανέφερα τη μαγική λέξη Amagertorv λίγο πιο πριν. Λέξη-κλειδί αφού σήμερα είναι ο δεύτερος πιο δημοφιλής αστικός χώρος στην πόλη, λόγω της ποικιλίας των δραστηριοτήτων που προσφέρονται στην πλατεία.

Φτάσαμε λοιπόν στην πλατεία που κάποτε οι αγρότες από το γεωργικό νησί Amager έρχονταν και πουλούσαν τα φρέσκα αγροτικά προϊόντα τους στους κατοίκους της πόλης.
Σήμερα όλοι οι μεγάλοι επώνυμοι Οίκοι διατηρούν τα πανάκριβα καταστήματά τους γύρω από την πλατεία. Prada, Louis Vuitton και πάει λέγοντας….

Το 1967 όταν η Κοπεγχάγη γιόρτασε την 800η επέτειό της, η περιοχή εδώ βοήθησε ώστε να τεθεί ένα παγκόσμιο ρεκόρ. Σε όλο το μήκος του Strøget δημιουργήθηκε ένα τραπέζι που έστριβε μέσα στα μικρότερα δρομάκια και τις πλατείες. Αυτό ήταν το μακρύτερο τραπέζι για καφέ που δημιουργήθηκε ποτέ και οι κάτοικοι της πόλης, αλλά και οι τουρίστες προσκλήθηκαν να γιορτάσουν τα γενέθλια με καφέ και ρολά.
Όπως ήταν λογικό η πλατεία κατακλυζόταν από πάρα πολύ κόσμο. Τα μαγαζιά ήταν όλα ανοιχτά και η ζωντάνια ξεχείλιζε από παντού. Στο κέντρο της πλατείας το σιντριβάνι είναι πολύ δημοφιλές σημείο για ραντεβού. Η Κρήνη παρουσιάζει τρεις πελαργούς έτοιμους να πετάξουν, σαν τα νεαρά αγόρια και κορίτσια που δίνουν εδώ τα ραντεβού τους και ήταν δώρο στην πριγκίπισσα Louise από τον σύζυγό της Frederik VIII, το 1894. Μια παράδοση που χρονολογείται από το 1950 θέλει τις νεόνυμφες μαίες να χορεύουν γύρω από την Κρήνη, για να τιμήσουν τον πελαργό, που ως γνωστόν φέρνει τα μωρά.


Η πλατεία κυριαρχείται από υπέροχα κτίρια, μερικά από τα οποία χρονολογούνται από το 1616. Έχει και αυτή κολλητή φίλη μια άλλη πλατεία, την Hojbro Plads,


η οποία θα ήταν ακόμα πιο όμορφη αν δεν υπήρχαν κλειστές ομπρέλες και κουκουλωμένα με μουσαμάδες, τραπέζια και καρέκλες από τα απέναντι καφέ και εστιατόρια,

αλλά και εκατοντάδες ποδήλατα παρκαρισμένα πάνω της.

Η ορθογώνια πλατεία έχει θέα στο κανάλι

και το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της είναι το τεράστιο έφιππο άγαλμα του Αbsalon, του πολεμιστή Επισκόπου που παραδοσιακά έχει αναγνωριστεί ως ο ιδρυτής της Κοπεγχάγης.

Η Hojbro Plads σχεδιάστηκε για να δημιουργήσει μια αντιπυρική ζώνη, αφού η πυρκαγιά του 1795 είχε καταστρέψει εντελώς την περιοχή, μεταξύ του σημερινού Strøget και του καναλιού. Ταυτόχρονα θα μπορούσε να συμβάλλει και στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής. Τα περισσότερα κτίρια γύρω της χρονολογούνται από τα χρόνια αμέσως μετά τη μεγάλη φωτιά.

Από ένα στενό δρομάκι της πλατείας Hojbro Plads ξεπρόβαλε το καμπαναριό του Nikolaj Kunsthal και στρίψαμε κατά κει.


Πρώην εκκλησία του Αγίου Νικολάου και νυν κέντρο τεχνών της Κοπεγχάγης. Το αρχικό κτίριο του 13ου αιώνα ήταν από τα παλαιότερα εκκλησάκια της πόλης. Το σημερινό κτίριο αντιπροσωπεύει μια σύγχρονη ανακατασκευή της κατεστραμμένης από τη φωτιά εκκλησίας. Ο Πύργος χρησίμευσε ως Ναυτικό Μουσείο και η σοφίτα ως Βιβλιοθήκη. Ήταν επίσης στο επίκεντρο του δράματος του Hans Christian Andersen, “Η αγάπη του Πύργου Νικολάι” που παρουσιάστηκε το 1829 στο Βασιλικό Θέατρο (Love of Nicolai Tower).

Αφήνοντας πίσω τον πρώην ναό του Αγίου Νικολάου βρεθήκαμε στο πίσω μέρος του εμπορικού Magasin du Nord.

Στην Κοπεγχάγη όλα μοιάζουν τακτοποιημένα, όμορφα λες και κάποια νεράϊδα από κάποιο παραμύθι του Andersen χτυπώντας το μαγικό της ραβδάκι βάζει σε τάξη και αρμονία ολόκληρη την πόλη, παντρεύοντας τα υπερπολυτελή και φανταχτερά εμπορικά κέντρα με τέτοια, τόσο απλά αλλά και τόσο καλόγουστα μαγαζάκια.

Μικρές-μικρές οάσεις φρεσκάδας, δροσιάς και καλαισθησίας από εκεί που δεν το περιμένεις. Απέναντι από την πόρτα του μοντέρνου πολυκαταστήματος που σήμερα είναι πολύ δημοφιλές εμπορικό καταφύγιο στην καρδιά της πόλης.
Ελάχιστα πλέον βήματα μας χώριζαν από την Kogens Nytorv ή King΄s New Square, τη μεγαλύτερη πλατεία στο τέλος του πεζόδρομου Strøget, η οποία χτίστηκε από τον Christian II, το 1670 στα πλαίσια μιας μεγάλης επέκτασης για την οχύρωση της πόλης.

Η πλατεία δεν έχει ξεφύγει ούτε και σήμερα από τα έργα και τις αναμορφώσεις που γίνονται πάνω στο κορμί της, αφού υπήρξε κλειστή για κάμποσα χρόνια, λόγω της επέκτασης του μετρό με την γραμμή City Circle Line και M4 και πλέον θα λειτουργεί ως συνδετικός σταθμός των υφιστάμενων αλλά και των νέων γραμμών.
Εμείς την πετύχαμε μάλλον στα τελειώματα των εργασιών, αφού πάνω στην πλατεία ήταν ελάχιστα τα σημεία που μαρτυρούσαν εργασίες.


Η πλατεία μοιάζει με κανονική star μετά από ένα γερό lifting, που αναπνέει πλέον, απελευθερωμένη από γάζες και τσιρότα, έναν αέρα ανανέωσης, στολισμένη με λιτή διακόσμηση, όπως αξίζει στις διαχρονικές κυρίες του θεάματος.

Τι κι αν ο βασιλιάς και χρόνια σύντροφός της Christian V είναι κουκουλωμένος, αθέατος από τα μάτια του κόσμου και δεν μπορεί να μας τον συστήσει!

Εκείνη περιτριγυρίζεται από σπουδαίους θαυμαστές και έχει να προσφέρει πλούσιο θέαμα, υπερθέαμα ίσως να είναι η κατάλληλη λέξη, αφού σημαντικά κτίρια είναι στραμμένα πάνω της και δεν αποτραβούν το βλέμμα τους ούτε λεπτό από το σώμα της.
Το Βασιλικό Δανέζικο Θέατρο (Det Kongelige Teater) τη φλερτάρει από το 1748, xαρακτηριζόμενο ως Θέατρο του Βασιλιά, αλλά με δημόσια πρόσβαση. Aυτό ήταν το θέατρο στο οποίο ο 14χρονος παραμυθάς Hans Christian Andersen αφιέρωσε την πρώϊμη φιλοδοξία του. Aυτό ήταν και το θέατρο που έγινε το κοινωνικό και καλλιτεχνικό εστιακό σημείο πολλών λαμπρών καλλιτεχνών της χρυσής εποχής της Δανίας. Μπροστά στο κτίριο συναντήσαμε τα αγάλματα 2 φημισμένων δανών θεατρικών συγγραφέων.


Το πολυκατάστημα Magasin du Nord χρονολογείται και αυτό από το 1869 και είναι ένα κτίριο ορόσημο για την πλατεία.


Το Hotel d'Angleterre, ένα από τα πρώτα πολυτελή ξενοδοχεία στον κόσμο δίνει λίγη ακόμα λάμψη στην πλατεία, αφού θεωρείται το πιο διάσημο και κομψό κτίριο στην πόλη. Διαθέτει και εστιατόριο με αστέρι Μichelin.

Αλλά και το Παλάτι που στεγάζει τη σημερινή Γαλλική Πρεσβεία βρίσκεται στην Kogens Nytorv.

Σταθήκαμε στο φανάρι για να περάσουμε απέναντι έχοντας μπροστά μας το Kunsthal Charlottenborg, τη Βασιλική δηλαδή Ακαδημία Καλών Τεχνών της Δανίας. Το μεγάλο αρχοντικό αρχικά χτίστηκε ως κατοικία, ενώ σήμερα στεγάζει έναν θεσμό για τη σύγχρονη τέχνη.
Μπήκα για λίγο στο τετράπλευρο αυτό κτίριο, με το ολλανδικό μπαρόκ στυλ και συγκεκριμένα στην μικρή εσωτερική αυλή του. Κάποια έκθεση λάμβανε χώρα στο κτίριο και ξεφόρτωναν κάποια έργα ζωγραφικής. Πήρα λίγες φωτογραφίες και έφυγα γρήγορα.

Το περιβόητο Nyhavn ήταν μπροστά μας και φιλοδοξούσε να μας μαγέψει με την ομορφιά του.

Tους επισκέπτες στο Nyhavn (νούμερο ένα αξιοθέατο της πόλης) καλωσορίζει το μνημείο Άγκυρα, το οποίο μνημονεύει τους 1.700 Δανούς αξιωματικούς και ναυτικούς που υπηρέτησαν στο ναυτικό, τον εμπορικό στόλο ή τις συμμαχικές δυνάμεις και θυσίασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Πολέμου. Κάθε χρόνο, στις 5 Μαΐου, ημέρα απελευθέρωσης της Δανίας πραγματοποιείται επίσημη τελετή, προς τιμήν των πεσόντων.

Απέναντι από το μνημείο είδαμε τα κιόσκια έκδοσης εισιτηρίων για τις κρουαζιέρες που πολλοί τουρίστες επιλέγουν να κάνουν.
Εμείς ακολουθήσαμε τη δεξιά διαδρομή, για να έχουμε θέα στα έντονα χρωματιστά αρχοντικά από την απέναντι πλευρά. Το θέαμα ήταν εντυπωσιακό. Το κανάλι που κατασκευάστηκε από τον βασιλιά Christian II, με τη συνδρομή Σουηδών αιχμαλώτων, του Δανο-σουηδικού πολέμου και αποτελούσε την πύλη από τη θάλασσα προς την κεντρική πόλη είναι σήμερα το πιο διάσημο αξιοθέατο της πόλης. Και αν κάποτε εδώ πλοία φορτωμένα με αλιεύματα ξεφόρτωναν τα φορτία τους, σήμερα μπαρ και ακριβά εστιατόρια φιλοξενούνται στα πολύχρωμα αρχοντικά, της άλλοτε διαβόητης προκυμαίας για τους ναύτες που κυκλοφορούσαν και φυσικά για την πορνεία που άνθιζε στα γύρω σπίτια.

Εγώ πάντως, για να είμαι ειλικρινής, ενθουσιάστηκα πιο πολύ με τα υπέροχα ξύλινα σκαριά που ήταν αγκυροβολημένα στο κανάλι και σε αυτά εστίασα πιο πολύ τον φωτογραφικό μου φακό, με φόντο βέβαια την πανδαισία χρωμάτων που μου πρόσφεραν τα αρχοντικά από απέναντι.




Ο Andersen έζησε εδώ για περίπου 18 χρόνια. Απ΄ ότι διάβασα έζησε στο νούμερο 67, όπου σήμερα στεγάζεται ένα κατάστημα. Άλλαξε όμως κι άλλα σπίτια στο Nyhavn. Eπίσης διάβασα ότι το σπίτι στο νούμερο 9 χρονολογείται από το 1681, όμως αυτή τη φορά δεν μπήκα στη διαδικασία, όπως είχα κάνει πέρυσι στη Γάνδη με το Graslei, να ψάχνω έναν-έναν τους αριθμούς των σπιτιών. Δεν υπήρχε λόγος, αφού όλα ήταν εξίσου όμορφα, χωρίς όμως κάποιο ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό χαρακτηριστικό που να αποτελεί αξιοσημείωτη διαφορά και να χαρακτηρίζει περισσότερο ένα κτίριο, σε σχέση με κάποιο διπλανό του.

Φτάσαμε στη γέφυρα που ενώνει τις δύο πλευρές και πλέον είχαμε την τέλεια εικόνα του καναλιού, ενός ζωντανού και πολυεπισκέψιμου σημείου της πόλης της Κοπεγχάγης. Και αυτό επετεύχθη χάρη στη Nyhavn Society, μια εταιρεία η οποία ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1960 θέλοντας να δώσει ξανά ζωή στην περιοχή, η οποία είχε πέσει σε μαρασμό και εγκατάλειψη, αφού μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο η κυκλοφορία των πλοίων σταμάτησε, αφήνοντας το Nyhavn ανενεργό ως λιμάνι.



Διασχίσαμε τη γέφυρα και αρχίσαμε να περπατάμε στην εσωτερική διαδρομή με κατεύθυνση προς τη θάλασσα, έχοντας πλέον το κανάλι στο δεξί μας χέρι, ώσπου φτάσαμε στο τέλος της αποβάθρας.


Φτάνοντας στο τέλος της αποβάθρας του Nyhavn μπροστά μας απλώθηκε η ήρεμη θάλασσα και η Inderhavnsbroen, μια γέφυρα στο εσωτερικό λιμάνι της Κοπεγχάγης, μήκους 180 μέτρων που κατασκευάστηκε για πεζούς και ποδήλατα και άνοιξε στο κοινό στις 7 Ιουλίου 2016.


Όπως όλοι γνωρίζουμε το πιο δημοφιλές μέσο μετακίνησης στην πόλη είναι το ποδήλατο, μιας και άνετοι και ασφαλείς ποδηλατόδρομοι δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες στους πολίτες αλλά και στους επισκέπτες να μετακινηθούν με αυτό το μέσον.
Η Κοπεγχάγη αναγνωρίζεται ως μια από τις πιο φιλικές προς το περιβάλλον πόλεις στον κόσμο. Όχι μόνο οι ποδηλατόδρομοι και τα ποδήλατα, αλλά και τα νέα κτίρια συμβάλλουν στις πρωτοβουλίες που παίρνει η χώρα, ώστε η πόλη να είναι ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2025. Τα νέα κτίρια επιβάλλεται πλέον να είναι χαμηλής ενεργειακής κλάσης και από το 2020 να είναι σχεδόν μηδενικού ενεργειακού ισοζυγίου.
Επιπλέον υπάρχει σχεδιασμός ώστε το 20-30% των αυτοκινήτων μέχρι το 2025 να λειτουργούν με ηλεκτρισμό ή βιοκαύσιμο. Μεγάλος στόχος είναι μέχρι το 2025 το 75% των μετακινήσεων να γίνεται με τα πόδια, με ποδήλατο ή με τα ΜΜΜ.
Κι αν όλα αυτά ακούγονται υπερβολικά αισιόδοξα, η Κοπεγχάγη έχει αποδείξει ότι μπορεί και θέλει να καταφέρει να υλοποιήσει τους στόχους της.
Καμιά φορά όμως λάθη και αστοχίες συμβαίνουν και στις καλύτερες πόλεις του κόσμου. Αυτό συνέβη και με τη γέφυρα Inderhavnsbroen, αφού οι πολλές αστοχίες της μηχανικής κατά τη διάρκεια της κατασκευής, όπως και η χρεοκοπία της κατασκευαστικής εταιρείας αύξησαν τα έξοδα και καθυστέρησαν τα εγκαίνια. Ένα σοβαρό πρόβλημα ήταν τα ολισθηρά σήματα του ποδηλάτου στο βρεγμένο δάπεδο που ευθύνονταν για τις πτώσεις των αναβατών, αλλά και οι απότομες στροφές των 45 μοιρών στην ποδηλατική λωρίδα. Όλα αυτά έδωσαν στη γέφυρα το ψευδώνυμο The Leaning Bridge.

Tελικά όμως η γέφυρα είχε τεράστια επιτυχία, αφού η αρχική εκτίμηση ότι 3.000 έως 7.000 ποδηλάτες θα διέσχιζαν τη γέφυρα καθημερινά διαψεύστηκε, με τον αριθμό να εκτοξεύεται στους 16.000 ποδηλάτες ημερησίως. Προσφέρει και υπέροχο οπτικό θέαμα στους επισκέπτες που φτάνουν μέχρι την άκρη του λιμανιού.
Στρίψαμε αριστερά περπατώντας στο ξύλινο δάπεδο που ξεκινάει πριν το Skuespilhuset (Royal Danish Playhouse), το κτίριο του Βασιλικού Θεάτρου, ένα μοντέρνο αρχιτεκτονικό δημιούργημα το οποίο έχει λάβει και το ευρωπαϊκό βραβείο RIBA το 2008, καθώς και βραβείο σχεδίασης Red Dot για τον σχεδιασμό των καθισμάτων. Το κτίριο δημιουργήθηκε με σκοπό να συμπληρώσει τις ανάγκες του Βασιλικού Θεάτρου και έχει φιλοξενήσει σπουδαίες παραστάσεις μπαλέτου και όπερας.

Εκείνο που παρατηρήσαμε και μας έκανε εντύπωση ήταν ότι ένα μεγάλο μέρος του κτιρίου βρίσκεται σχεδόν πάνω από το νερό.

Μετά το κτίριο απλώνεται τεράστια ξύλινη προβλήτα, από ξύλο βελανιδιάς παρακαλώ, η οποία μας πρόσφερε μια καταπληκτική βόλτα έχοντας θέα στο κτίριο της Όπερας,


αλλά και σε άλλα υπέροχα κτίρια της γύρω περιοχής.


Μικρά γυάλινα κιόσκια-καφέ πάνω στην προβλήτα ήταν γεμάτα με κόσμο.


Ο ήλιος είχε δύσει και τα φώτα της πόλης είχαν αρχίσει να ανάβουν. Κλέψαμε μια τελευταία εικόνα της γέφυρας και του λιμανιού και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο.

Είχαμε να κάνουμε ένα check-in και να τακτοποιηθούμε στο δωμάτιο εν αναμονή του ραντεβού μας με τη Φ., την κοπέλα του γιου μας κατά τις 21:00 στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης.
Πάλι έξω στη λεωφόρο H. C. Andersen οδεύοντας προς τον Copenhagen Central Station για το ραντεβού μας με τη Φ. η οποία έφτασε στην ώρα της.
Όλη μέρα δεν είχαμε φάει τίποτα, εκτός από τα σάντουιτς στο 7-eleven, κατά την πρώτη μας γνωριμία με το Indre By, το κέντρο δηλαδή της πόλης.
Πεινούσαμε όλοι σαν λύκοι και δεν είχαμε ιδιαίτερη διάθεση και κουράγιο να ψάχνουμε εκείνη την ώρα για κάποιο εστιατόριο. Θέλαμε να κρατήσουμε και το budget χαμηλά, αφού το ταξίδι μας στην ακριβή Κοπεγχάγη μόλις είχε ξεκινήσει, οπότε σαν είδαμε ένα Vapiano απέναντι ακριβώς από τον σιδηροδρομικό σταθμό, χωρίς άλλες σκέψεις μπήκαμε και παραγγείλαμε.

Μέγα λάθος!!
Το φαγητό μετριότατο, με παραβρασμένα τα ζυμαρικά και ακριβό για την ποιότητα και την ποσότητα του πιάτου. 18 ευρώ η μακαρονάδα, με μερίδα που ίσως να επαρκούσε για μικρό παιδί. Ένας άνδρας ήταν αδύνατον να χορτάσει. Έχουμε ξαναφάει σε Vapiano, δεν ήταν η πρώτη μας φορά, αλλά τόσο άσχημη γευστικά εμπειρία πρώτη φορά αντιμετωπίσαμε.
Στη Βουδαπέστη και στο Άμστερνταμ θυμάμαι, ότι οι γεύσεις και η μαγειρική ήταν πολύ καλύτερες.
Για να χορτάσουμε όλοι πήραμε και δύο πίτσες και μαζί με κάτι πανάκριβα αναψυκτικά, ο λογαριασμός έφτασε παρά κάτι ψιλά τα 90 ευρώ.
Στη συνέχεια ξεκινήσαμε τη βραδινή μας μεγάλη βόλτα στο κέντρο της πόλης, για να δει και η Φ. ό,τι είχαμε ανακαλύψει εμείς στην ημερήσια βόλτα μας. Περάσαμε απ΄ όλα τα κεντρικά σημεία της πόλης: από την Πλατεία Δημαρχείου,

τον Strøget, την Amagertorv,

και την King΄s New Square.

Στην πλατεία υπάρχει επίσης ένα παλιό περίπτερο σε στυλ μπαρόκ, αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής, με οροφή επενδεδυμένη με χαλκό, το οποίο είναι επίσης διακοσμημένο με χειροποίητα στοιχεία. Eίναι το δεύτερο που προσθέτω στη συλλογή μου, μετά από εκείνο της πλατείας Gammeltorv.

Τέλος καταλήξαμε στο Nyhavn γύρω στις 12:00 τα μεσάνυχτα.

Κατάκοποι πλέον μας ήρθε η φαεινή ιδέα να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας νοικιάζοντας ποδήλατα.
Στο τέλος της προβλήτας Nyhavn, έξω από το Royal Danish Playhouse υπήρχαν διαθέσιμα προς ενοικίαση τα πορτοκαλί ποδήλατα της εταιρείας DONKEY REPUBLIC.
Ο γιος μου έκανε τα “μαγικά του” με την εφαρμογή, τα ξεκλειδώματα με bluetooth, τη χρέωση της κάρτας Ν26, την οποία είχαμε φορτώσει με χρήματα και 4 ποδήλατα βρισκόντουσαν πλέον στην κατοχή μας, για να μας μεταφέρουν λίγο πιο άνετα και ξεκούραστα, αντί του ποδαρόδρομου, τα δύο χιλιόμετρα διαδρομής που μας χώριζαν από το κατάλυμά μας.
Στις 12:30 βρισκόμασταν πλέον στο δωμάτιό μας και η πρώτη μας μέρα στην Κοπεγχάγη είχε κλείσει με τον καλύτερο τρόπο, αφού η διαδρομή με τα ποδήλατα μας άρεσε πολύ και έτσι αποφασίσαμε ότι και την επόμενη μέρα του ταξιδιού μας (καιρού επιτρέποντος) θα νοικιάζαμε πάλι ποδήλατα και θα γινόμασταν για λίγο μέρος της κουλτούρας της πόλης, υιοθετώντας τις συνήθειες των κατοίκων της, συμβάλλοντας και εμείς στις πρωτοβουλίες της Κοπεγχάγης, για καθαρό περιβάλλον και βοηθώντας, έστω και ελάχιστα με την επιλογή μας αυτή, ώστε η πόλη να θεωρείται πρότυπο για την πράσινη οικονομία της, για να συνεχίσει να λαμβάνει τίτλους όπως: “Πράσινη Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα” λόγω των περιβαλλοντικών επιτευγμάτων της.
Last edited: