Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση
- Γνωριμία με την πόλη
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙ
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙΙ
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙΙ
- Helsingør
- Helsingør - Μέρος ΙΙ
- Helsingborg
- Άφιξη στο Malmö
- Malmö - Μέρος Ι
- Malmö - Μέρος ΙΙ
Παρασκευή 1/11/2019
Δεύτερη μέρα στην Κοπεγχάγη
Μέρος 2ο
Το SMK-Statens Museum for Kunst, το κρατικό Μουσείο Τέχνης στο κέντρο της Κοπεγχάγης συλλέγει, καταγράφει, συντηρεί, ερευνά και χειρίζεται τη δανική και ξένη τέχνη, που χρονολογείται από τον 14ο αιώνα μέχρι σήμερα. Εδώ λοιπόν παρκάραμε τα πατίνια και το ποδήλατο, για να συνεχίσουμε να εξερευνούμε την πόλη.
Οι συλλογές αποτελούνται από σχεδόν 9.000 έργα ζωγραφικής και γλυπτικής και περίπου 240.000 έργα τέχνης σε χαρτί (χαλκογραφίες, χαρακτικά, ακουαρέλες κ.α). Το αρχικό κτίριο είναι σε ιταλικό αναγεννησιακό στυλ, ενώ προς το πίσω μέρος του Μουσείου βρίσκεται μεγάλη και σύγχρονη επέκταση. Το Μουσείο είναι επίσης διάσημο και γνωστό για μια από τις καλύτερες συλλογές του Matisse στον κόσμο.
Την απέναντι δεξιά γωνία των λεωφόρων Sølvgate και Øster Voldgate καταλαμβάνει το τεράστιο κτίριο του Γεωλογικού Μουσείου, το οποίο εκτός από πετρώματα, μετεωρίτες και απολιθώματα περιλαμβάνει και συλλογές για την εξερεύνηση και τη γνώση του ηλιακού συστήματος και της γης, καθώς και όλες τις δυνάμεις της φύσης που έχουν διαμορφώσει τον δικό μας πλανήτη και τη ζωή πάνω σε αυτόν, εδώ και εκατομμύρια χρόνια. Απολιθωμένα ζώα και φυτά μιλούν για τη γεωλογική εξέλιξη της Δανίας και της Γροιλανδίας. Ακόμη ένα κομμάτι από το φεγγάρι που έφερε το Απόλλων το 1972 εκτίθεται στο Μουσείο.
Διασχίσαμε τον δρόμο και από την Πύλη της Georg Brandes Plads μπήκαμε στους κήπους του Rosenborg Castle, οι οποίοι αποτελούν τους παλαιότερους βασιλικούς κήπους της χώρας, αλλά και δημοφιλές καταφύγιο στο κέντρο της Κοπεγχάγης για εκατομμύρια επισκέπτες. Οι κήποι σε αναγεννησιακό στυλ δημιουργήθηκαν από τον βασιλιά Christian IV, στις αρχές του 16ου αιώνα. Πολυάριθμα γλυπτά, μεγάλες μαρμάρινες σφαίρες και τριανταφυλλιές διακοσμούν το καταπράσινο τοπίο.
Το Κάστρο βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα των κήπων και περιβάλλεται από τάφρο με νερό στις τρεις πλευρές του. Πάπιες και κύκνοι αράζουν στο καταπράσινο γρασίδι ή κολυμπούν στα ήρεμα νερά του καναλιού.
Το αναγεννησιακό Κάστρο στο βόρειο κομμάτι του κέντρου της Κοπεγχάγης αρχικά χτίστηκε ως θερινή κατοικία το 1606 και αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των πολλών αρχιτεκτονικών σχεδίων του Christian IV. Χτίστηκε σε ολλανδικό αναγεννησιακό ρυθμό, τυπικό δηλαδή στυλ για τα κτίσματα εκείνης της εποχής και έχει επεκταθεί αρκετές φορές. Είναι ανοιχτό στο κοινό για οργανωμένες επισκέψεις και φιλοξενεί ένα μουσείο όπου εκτίθενται οι βασιλικές συλλογές. Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει η έκθεση κειμηλίων του Στέμματος.
Ένα βασιλικό σκηνικό μας καθήλωσε στην καρδιά της Κοπεγχάγης, με 400 χρόνια λαμπρότητας και ανεκτίμητους θησαυρούς τέχνης. Μεταξύ των κυριότερων αξιοθέατων είναι η αίθουσα των Ιπποτών με τους θρόνους της στέψης αλλά και οι ταπετσαρίες στους τοίχους που μνημονεύουν μάχες μεταξύ Δανίας και Σουηδίας.
Δίπλα στο Κάστρο είδαμε τους στρατώνες, όπου διαμένουν οι Βασιλικοί Φρουροί οι οποίοι προστατεύουν τον χώρο.
Το Κάστρο και οι κήποι μας πρόσφεραν ένα πολύ ωραίο θέαμα και ένα ήσυχο και γαλήνιο περιβάλλον που μας χαλάρωσε και μας ταξίδεψε πίσω στον χρόνο. Μας ανέσυρε αναμνήσεις από παραμύθια των παιδικών μας χρόνων, με ιππότες, βασιλιάδες, πρίγκιπες και κάστρα. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι βρισκόμαστε στη χώρα του μεγαλύτερου παραμυθά και λίγες δόσεις ψευδαίσθησης και μαγείας ποτέ δεν έβλαψαν κανέναν.
Κι αν το Rosenborg και οι κήποι του βασιλιά μας χαλάρωσαν και μας ηρέμησαν, οι Βοτανικοί Κήποι στη συνέχεια της πορείας μας, μας έβαλαν σε έναν κόσμο τελείως διαφορετικό.
Έναν κόσμο επιστημονικό αλλά και ιστορικό, αφού το εκτεταμένο συγκρότημα των θερμοκηπίων τους χρονολογείται από το 1874. Οι Κήποι είναι μέρος του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Δανίας και διαθέτουν 27 θερμοκήπια, κάποια από τα οποία στεγάζουν μέσα σε ένα τροπικό και υγρό περιβάλλον, κάκτους, ορχιδέες και άλλα φυτά.
Το πιο αξιοσημείωτο θερμοκήπιο είναι το Palm House από το 1874. Η πρόσβαση στον Κήπο είναι ελεύθερη, αλλά η επίσκεψη στο Palm House απαιτεί εισιτήριο 60 DKK.
Και πώς να μην είναι ιστορικός ο Βοτανικός Κήπος της Κοπεγχάγης, αφού ιδρύθηκε για πρώτη φορά το 1600, αλλά μετακινήθηκε δύο φορές, πριν αποκτήσει τη σημερινή του θέση το 1870.
Απίστευτη εμπειρία οι περιπλανήσεις μας στα καλοσχηματισμένα χωμάτινα δρομάκια του, ανάμεσα από ατελείωτα είδη φυτών, καθένα με το ταμπελάκι με το όνομά του. Υπερυψωμένοι βραχώδεις σχηματισμοί και μια συλλογή από σπάνια δέντρα, σε υπέροχα φθινοπωρινά χρώματα μας έκαναν να νιώθουμε ότι περπατάμε σε ένα παραμυθένιο τοπίο.
Στο κέντρο του Κήπου μια ήρεμη λίμνη φιλοξενεί διάφορα είδη πουλιών, ενώ παγκάκια περιμετρικά αυτής μας ξεκούρασαν από το συνεχές περπάτημα.
Νούφαρα επέπλεαν στο νερό,
δέντρα με χρυσά και κόκκινα φύλλα στόλιζαν το τοπίο
και μια κομψότατη γεφυρούλα
μας πέρασε από την άλλη πλευρά του Κήπου, ενώ αγάλματα στόλιζαν τις διαδρομές.
Τέλειο σκηνικό στην καρδιά της πόλης.
Δεν είναι τυχαίο που η Κοπεγχάγη κατατάσσεται σε υψηλή θέση σε διεθνείς έρευνες για την ποιότητα ζωής σε αυτήν. Οι απέραντοι χώροι πρασίνου και τα πάρκα που διαθέτει στο κέντρο της, η σταθερή οικονομία μαζί με τις υπηρεσίες παιδείας και κοινωνικής ασφάλειας, την κάνουν ελκυστική, όχι μόνο για τους κατοίκους της, αλλά και για τους επισκέπτες. Αν και πολύ ακριβή πόλη είναι ταυτόχρονα και μια από τις πλέον εύκολες στη διαβίωση, λόγω των ΜΜΜ και των υποδομών της για τους χρήστες ποδηλάτου. Έχει χαρακτηριστεί ως “η Πόλη με τις καλύτερες συνθήκες διαβίωσης” το 2013.
Οι Βοτανικοί Κήποι βρίσκονται σε ελάχιστη απόσταση από τον σταθμό Nørreport της πόλης και βάλαμε πλώρη για να τον συναντήσουμε.
Ολόκληρος ο σταθμός είναι υπόγειος και εξυπηρετεί τις γραμμές Μ1 και Μ2 του μετρό, καθώς και γραμμές του τρένου. Εμείς όμως δεν τον χρησιμοποιήσαμε καθόλου κατά την παραμονή μας στην πόλη, οπότε δεν μπορώ να παραθέσω πιο λεπτομερείς πληροφορίες για τη λειτουργία του. Πάντως σίγουρα ο εξωτερικός του χώρος αποτελεί ένα τεράστιο parking ποδηλάτων.
Εδώ ανακάλυψα και φωτογράφισα το τρίτο περίπτερο για τη συλλογή μου.
Για την ώρα αποφασίσαμε να τελειώσουμε τη βόλτα μας με την πλατεία Kultorvet, την πλατεία δηλαδή του άνθρακα. Εδώ πουλιόταν άνθρακας για τις σόμπες και τους φούρνους.
Ένας πολυσύχναστος πεζόδρομος οδηγεί στην πλατεία από τον σταθμό Nørreport.
Η πλατεία είναι μικρούλα και όμορφη, γεμάτη καφετέριες και καταστήματα, αλλά και δημοφιλής χώρος για καλοκαιρινές υπαίθριες συναυλίες. Και αυτή η πλατεία δημιουργήθηκε μετά την πυρκαγιά της Κοπεγχάγης.
Ένα από τα παλιά τηλεφωνικά περίπτερα βρίσκεται στην πλατεία και αποτελεί χώρο πώλησης καφέ, αποξηραμένων και φρέσκων λουλουδιών. Το τέταρτο περίπτερο που προσθέτω στη συλλογή μου.
Καθίσαμε σε ένα παγκάκι για να ξαποστάσουμε λίγο, από τον πολύ ποδαρόδρομο, χαζεύοντας τον κόσμο να πηγαινοέρχεται. Σε μιαν άκρη της πλατείας υπήρχαν υπαίθριες καντίνες με κρέπες και μια γλυκιά, μεθυστική μυρωδιά απλωνόταν στην ατμόσφαιρα. Τα φώτα της πόλης είχαν αρχίσει να ανάβουν.
Η πόλη φημίζεται για τα διάσημα εστιατόρια, όπως εκείνο που ανήκει στον σεφ Rene Redzepi (NOMA), ο οποίος κατάφερε με έξυπνες συνταγές και αγνά υλικά να μετατρέψει ένα παλιό εργοστάσιο, στο καλύτερο εστιατόριο της Ευρώπης, με ταξιδιώτες απ΄ όλο τον κόσμο να φτάνουν εδώ, για να δοκιμάσουν τα πιάτα του. Αυτό συνέβαλε ώστε εστιατόρια με άψογο design να ανοίγουν το ένα μετά το άλλο και τα αστέρια Michelin να λάμπουν πάνω από το γαστρονομικό στερέωμα της πόλης.
Η συνοικία Νørrerbro ήταν μια ήσυχη εργατική γειτονιά, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει μεταμορφωθεί σε μια hot περιοχή με νεανικό κόσμο να γεμίζει τα μαγαζιά. Το υπέροχο design και το καλό γούστο ξεχειλίζει από παντού και ειδικά στον Jægersborggade, έναν δρόμο 350 μέτρων, ο οποίος αποτελούσε στο παρελθόν ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία της πόλης. Όλα αυτά έχουν αλλάξει όμως, όταν στην άκρη της συνοικίας άνοιξε το εστιατόριο Relae, κερδίζοντας αστέρι Michelin και προσελκύοντας διαρκώς κόσμο από ολόκληρο τον πλανήτη. Γρήγορα ακολούθησαν και άλλοι επιχειρηματίες ανοίγοντας καταστήματα, οπότε ο δρόμος και η περιοχή άλλαξαν άρδην φυσιογνωμία.
Αλλά και το Vesterbro, πίσω από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, μια πρώην συνοικία κόκκινων φαναριών, τα τελευταία χρόνια έχει βελτιωθεί σημαντικά με πολλά ξενοδοχεία, εστιατόρια και πλούσια νυχτερινή ζωή.
Τα πανάκριβα αστεράτα εστιατόρια της πόλης είναι όμως για χοντρά πορτοφόλια.
Εμείς αναλάβαμε δυνάμεις και μπήκαμε σε ένα σούπερ μάρκετ να κάνουμε τα ψώνια μας. Θα μαγειρεύαμε στην κουζίνα του Danhostel και θα δειπνούσαμε παρέα με άλλους συγκατοίκους μας, απ΄ όλο τον κόσμο. Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ζήσουμε από κοντά τις διατροφικές και μαγειρικές συνήθειες άλλων ανθρώπων, αφού μια μικρή γεύση είχαμε ήδη πάρει από το πρωί, όταν ένας συγκάτοικος, με την τσίμπλα στο μάτι έβραζε πουρνό-πουρνό ρεβύθια, τσιγάριζε κρεμμύδια και πιπεριές και έψηνε πίτες στο τηγάνι για πρωινό. Πλάκα θα είχε όλο αυτό να το ζήσουμε και θα βγάζαμε και τα σπασμένα από τη χθεσινή νίλα που πάθαμε στο Vapiano.
Όταν τελειώσαμε τις αγορές μας νοικιάσαμε ποδήλατα από το spot της πλατείας Kultorvet.
Τα πορτοκαλί ποδήλατα της DONKEY REPUBLIC είχαν και ονόματα φυσικά:
Φορτωμένοι με τα καλούδια μας ξεκινήσαμε για το κατάλυμά μας. Μαγειρέψαμε, δειπνήσαμε, πήραμε μάτι τι μαγείρευαν και τι έτρωγαν οι άλλοι, ρίξαμε και λίγο κουτσομπολιό με μια Φιλιππινέζα, η οποία είχε φτιάξει έναν αχταρμά με χίλια υλικά ανακατεμένα σε ένα τηγάνι και ανεβήκαμε στο δωμάτιο για ξεκούραση, με σκοπό να βγούμε ξανά κατά τις 21:00 με 22:00 για νυχτερινή περιήγηση της πόλης.
Τα σχέδιά μας όμως ανατράπηκαν, αφού κατά τις 21:00 ξεκίνησε καταρρακτώδης βροχή, η οποία μας εγκλώβισε στο ξενοδοχείο μέχρι την επόμενη μέρα.
Δεύτερη μέρα στην Κοπεγχάγη
Μέρος 2ο
Το SMK-Statens Museum for Kunst, το κρατικό Μουσείο Τέχνης στο κέντρο της Κοπεγχάγης συλλέγει, καταγράφει, συντηρεί, ερευνά και χειρίζεται τη δανική και ξένη τέχνη, που χρονολογείται από τον 14ο αιώνα μέχρι σήμερα. Εδώ λοιπόν παρκάραμε τα πατίνια και το ποδήλατο, για να συνεχίσουμε να εξερευνούμε την πόλη.

Οι συλλογές αποτελούνται από σχεδόν 9.000 έργα ζωγραφικής και γλυπτικής και περίπου 240.000 έργα τέχνης σε χαρτί (χαλκογραφίες, χαρακτικά, ακουαρέλες κ.α). Το αρχικό κτίριο είναι σε ιταλικό αναγεννησιακό στυλ, ενώ προς το πίσω μέρος του Μουσείου βρίσκεται μεγάλη και σύγχρονη επέκταση. Το Μουσείο είναι επίσης διάσημο και γνωστό για μια από τις καλύτερες συλλογές του Matisse στον κόσμο.

Την απέναντι δεξιά γωνία των λεωφόρων Sølvgate και Øster Voldgate καταλαμβάνει το τεράστιο κτίριο του Γεωλογικού Μουσείου, το οποίο εκτός από πετρώματα, μετεωρίτες και απολιθώματα περιλαμβάνει και συλλογές για την εξερεύνηση και τη γνώση του ηλιακού συστήματος και της γης, καθώς και όλες τις δυνάμεις της φύσης που έχουν διαμορφώσει τον δικό μας πλανήτη και τη ζωή πάνω σε αυτόν, εδώ και εκατομμύρια χρόνια. Απολιθωμένα ζώα και φυτά μιλούν για τη γεωλογική εξέλιξη της Δανίας και της Γροιλανδίας. Ακόμη ένα κομμάτι από το φεγγάρι που έφερε το Απόλλων το 1972 εκτίθεται στο Μουσείο.

Διασχίσαμε τον δρόμο και από την Πύλη της Georg Brandes Plads μπήκαμε στους κήπους του Rosenborg Castle, οι οποίοι αποτελούν τους παλαιότερους βασιλικούς κήπους της χώρας, αλλά και δημοφιλές καταφύγιο στο κέντρο της Κοπεγχάγης για εκατομμύρια επισκέπτες. Οι κήποι σε αναγεννησιακό στυλ δημιουργήθηκαν από τον βασιλιά Christian IV, στις αρχές του 16ου αιώνα. Πολυάριθμα γλυπτά, μεγάλες μαρμάρινες σφαίρες και τριανταφυλλιές διακοσμούν το καταπράσινο τοπίο.



Το Κάστρο βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα των κήπων και περιβάλλεται από τάφρο με νερό στις τρεις πλευρές του. Πάπιες και κύκνοι αράζουν στο καταπράσινο γρασίδι ή κολυμπούν στα ήρεμα νερά του καναλιού.


Το αναγεννησιακό Κάστρο στο βόρειο κομμάτι του κέντρου της Κοπεγχάγης αρχικά χτίστηκε ως θερινή κατοικία το 1606 και αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των πολλών αρχιτεκτονικών σχεδίων του Christian IV. Χτίστηκε σε ολλανδικό αναγεννησιακό ρυθμό, τυπικό δηλαδή στυλ για τα κτίσματα εκείνης της εποχής και έχει επεκταθεί αρκετές φορές. Είναι ανοιχτό στο κοινό για οργανωμένες επισκέψεις και φιλοξενεί ένα μουσείο όπου εκτίθενται οι βασιλικές συλλογές. Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει η έκθεση κειμηλίων του Στέμματος.

Ένα βασιλικό σκηνικό μας καθήλωσε στην καρδιά της Κοπεγχάγης, με 400 χρόνια λαμπρότητας και ανεκτίμητους θησαυρούς τέχνης. Μεταξύ των κυριότερων αξιοθέατων είναι η αίθουσα των Ιπποτών με τους θρόνους της στέψης αλλά και οι ταπετσαρίες στους τοίχους που μνημονεύουν μάχες μεταξύ Δανίας και Σουηδίας.
Δίπλα στο Κάστρο είδαμε τους στρατώνες, όπου διαμένουν οι Βασιλικοί Φρουροί οι οποίοι προστατεύουν τον χώρο.

Το Κάστρο και οι κήποι μας πρόσφεραν ένα πολύ ωραίο θέαμα και ένα ήσυχο και γαλήνιο περιβάλλον που μας χαλάρωσε και μας ταξίδεψε πίσω στον χρόνο. Μας ανέσυρε αναμνήσεις από παραμύθια των παιδικών μας χρόνων, με ιππότες, βασιλιάδες, πρίγκιπες και κάστρα. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι βρισκόμαστε στη χώρα του μεγαλύτερου παραμυθά και λίγες δόσεις ψευδαίσθησης και μαγείας ποτέ δεν έβλαψαν κανέναν.

Κι αν το Rosenborg και οι κήποι του βασιλιά μας χαλάρωσαν και μας ηρέμησαν, οι Βοτανικοί Κήποι στη συνέχεια της πορείας μας, μας έβαλαν σε έναν κόσμο τελείως διαφορετικό.

Έναν κόσμο επιστημονικό αλλά και ιστορικό, αφού το εκτεταμένο συγκρότημα των θερμοκηπίων τους χρονολογείται από το 1874. Οι Κήποι είναι μέρος του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Δανίας και διαθέτουν 27 θερμοκήπια, κάποια από τα οποία στεγάζουν μέσα σε ένα τροπικό και υγρό περιβάλλον, κάκτους, ορχιδέες και άλλα φυτά.


Το πιο αξιοσημείωτο θερμοκήπιο είναι το Palm House από το 1874. Η πρόσβαση στον Κήπο είναι ελεύθερη, αλλά η επίσκεψη στο Palm House απαιτεί εισιτήριο 60 DKK.


Και πώς να μην είναι ιστορικός ο Βοτανικός Κήπος της Κοπεγχάγης, αφού ιδρύθηκε για πρώτη φορά το 1600, αλλά μετακινήθηκε δύο φορές, πριν αποκτήσει τη σημερινή του θέση το 1870.

Απίστευτη εμπειρία οι περιπλανήσεις μας στα καλοσχηματισμένα χωμάτινα δρομάκια του, ανάμεσα από ατελείωτα είδη φυτών, καθένα με το ταμπελάκι με το όνομά του. Υπερυψωμένοι βραχώδεις σχηματισμοί και μια συλλογή από σπάνια δέντρα, σε υπέροχα φθινοπωρινά χρώματα μας έκαναν να νιώθουμε ότι περπατάμε σε ένα παραμυθένιο τοπίο.


Στο κέντρο του Κήπου μια ήρεμη λίμνη φιλοξενεί διάφορα είδη πουλιών, ενώ παγκάκια περιμετρικά αυτής μας ξεκούρασαν από το συνεχές περπάτημα.


Νούφαρα επέπλεαν στο νερό,

δέντρα με χρυσά και κόκκινα φύλλα στόλιζαν το τοπίο


και μια κομψότατη γεφυρούλα


μας πέρασε από την άλλη πλευρά του Κήπου, ενώ αγάλματα στόλιζαν τις διαδρομές.



Τέλειο σκηνικό στην καρδιά της πόλης.


Δεν είναι τυχαίο που η Κοπεγχάγη κατατάσσεται σε υψηλή θέση σε διεθνείς έρευνες για την ποιότητα ζωής σε αυτήν. Οι απέραντοι χώροι πρασίνου και τα πάρκα που διαθέτει στο κέντρο της, η σταθερή οικονομία μαζί με τις υπηρεσίες παιδείας και κοινωνικής ασφάλειας, την κάνουν ελκυστική, όχι μόνο για τους κατοίκους της, αλλά και για τους επισκέπτες. Αν και πολύ ακριβή πόλη είναι ταυτόχρονα και μια από τις πλέον εύκολες στη διαβίωση, λόγω των ΜΜΜ και των υποδομών της για τους χρήστες ποδηλάτου. Έχει χαρακτηριστεί ως “η Πόλη με τις καλύτερες συνθήκες διαβίωσης” το 2013.
Οι Βοτανικοί Κήποι βρίσκονται σε ελάχιστη απόσταση από τον σταθμό Nørreport της πόλης και βάλαμε πλώρη για να τον συναντήσουμε.

Ολόκληρος ο σταθμός είναι υπόγειος και εξυπηρετεί τις γραμμές Μ1 και Μ2 του μετρό, καθώς και γραμμές του τρένου. Εμείς όμως δεν τον χρησιμοποιήσαμε καθόλου κατά την παραμονή μας στην πόλη, οπότε δεν μπορώ να παραθέσω πιο λεπτομερείς πληροφορίες για τη λειτουργία του. Πάντως σίγουρα ο εξωτερικός του χώρος αποτελεί ένα τεράστιο parking ποδηλάτων.
Εδώ ανακάλυψα και φωτογράφισα το τρίτο περίπτερο για τη συλλογή μου.

Για την ώρα αποφασίσαμε να τελειώσουμε τη βόλτα μας με την πλατεία Kultorvet, την πλατεία δηλαδή του άνθρακα. Εδώ πουλιόταν άνθρακας για τις σόμπες και τους φούρνους.
Ένας πολυσύχναστος πεζόδρομος οδηγεί στην πλατεία από τον σταθμό Nørreport.

Η πλατεία είναι μικρούλα και όμορφη, γεμάτη καφετέριες και καταστήματα, αλλά και δημοφιλής χώρος για καλοκαιρινές υπαίθριες συναυλίες. Και αυτή η πλατεία δημιουργήθηκε μετά την πυρκαγιά της Κοπεγχάγης.



Ένα από τα παλιά τηλεφωνικά περίπτερα βρίσκεται στην πλατεία και αποτελεί χώρο πώλησης καφέ, αποξηραμένων και φρέσκων λουλουδιών. Το τέταρτο περίπτερο που προσθέτω στη συλλογή μου.

Καθίσαμε σε ένα παγκάκι για να ξαποστάσουμε λίγο, από τον πολύ ποδαρόδρομο, χαζεύοντας τον κόσμο να πηγαινοέρχεται. Σε μιαν άκρη της πλατείας υπήρχαν υπαίθριες καντίνες με κρέπες και μια γλυκιά, μεθυστική μυρωδιά απλωνόταν στην ατμόσφαιρα. Τα φώτα της πόλης είχαν αρχίσει να ανάβουν.

Η πόλη φημίζεται για τα διάσημα εστιατόρια, όπως εκείνο που ανήκει στον σεφ Rene Redzepi (NOMA), ο οποίος κατάφερε με έξυπνες συνταγές και αγνά υλικά να μετατρέψει ένα παλιό εργοστάσιο, στο καλύτερο εστιατόριο της Ευρώπης, με ταξιδιώτες απ΄ όλο τον κόσμο να φτάνουν εδώ, για να δοκιμάσουν τα πιάτα του. Αυτό συνέβαλε ώστε εστιατόρια με άψογο design να ανοίγουν το ένα μετά το άλλο και τα αστέρια Michelin να λάμπουν πάνω από το γαστρονομικό στερέωμα της πόλης.
Η συνοικία Νørrerbro ήταν μια ήσυχη εργατική γειτονιά, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει μεταμορφωθεί σε μια hot περιοχή με νεανικό κόσμο να γεμίζει τα μαγαζιά. Το υπέροχο design και το καλό γούστο ξεχειλίζει από παντού και ειδικά στον Jægersborggade, έναν δρόμο 350 μέτρων, ο οποίος αποτελούσε στο παρελθόν ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία της πόλης. Όλα αυτά έχουν αλλάξει όμως, όταν στην άκρη της συνοικίας άνοιξε το εστιατόριο Relae, κερδίζοντας αστέρι Michelin και προσελκύοντας διαρκώς κόσμο από ολόκληρο τον πλανήτη. Γρήγορα ακολούθησαν και άλλοι επιχειρηματίες ανοίγοντας καταστήματα, οπότε ο δρόμος και η περιοχή άλλαξαν άρδην φυσιογνωμία.
Αλλά και το Vesterbro, πίσω από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, μια πρώην συνοικία κόκκινων φαναριών, τα τελευταία χρόνια έχει βελτιωθεί σημαντικά με πολλά ξενοδοχεία, εστιατόρια και πλούσια νυχτερινή ζωή.
Τα πανάκριβα αστεράτα εστιατόρια της πόλης είναι όμως για χοντρά πορτοφόλια.
Εμείς αναλάβαμε δυνάμεις και μπήκαμε σε ένα σούπερ μάρκετ να κάνουμε τα ψώνια μας. Θα μαγειρεύαμε στην κουζίνα του Danhostel και θα δειπνούσαμε παρέα με άλλους συγκατοίκους μας, απ΄ όλο τον κόσμο. Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ζήσουμε από κοντά τις διατροφικές και μαγειρικές συνήθειες άλλων ανθρώπων, αφού μια μικρή γεύση είχαμε ήδη πάρει από το πρωί, όταν ένας συγκάτοικος, με την τσίμπλα στο μάτι έβραζε πουρνό-πουρνό ρεβύθια, τσιγάριζε κρεμμύδια και πιπεριές και έψηνε πίτες στο τηγάνι για πρωινό. Πλάκα θα είχε όλο αυτό να το ζήσουμε και θα βγάζαμε και τα σπασμένα από τη χθεσινή νίλα που πάθαμε στο Vapiano.
Όταν τελειώσαμε τις αγορές μας νοικιάσαμε ποδήλατα από το spot της πλατείας Kultorvet.
Τα πορτοκαλί ποδήλατα της DONKEY REPUBLIC είχαν και ονόματα φυσικά:


Φορτωμένοι με τα καλούδια μας ξεκινήσαμε για το κατάλυμά μας. Μαγειρέψαμε, δειπνήσαμε, πήραμε μάτι τι μαγείρευαν και τι έτρωγαν οι άλλοι, ρίξαμε και λίγο κουτσομπολιό με μια Φιλιππινέζα, η οποία είχε φτιάξει έναν αχταρμά με χίλια υλικά ανακατεμένα σε ένα τηγάνι και ανεβήκαμε στο δωμάτιο για ξεκούραση, με σκοπό να βγούμε ξανά κατά τις 21:00 με 22:00 για νυχτερινή περιήγηση της πόλης.
Τα σχέδιά μας όμως ανατράπηκαν, αφού κατά τις 21:00 ξεκίνησε καταρρακτώδης βροχή, η οποία μας εγκλώβισε στο ξενοδοχείο μέχρι την επόμενη μέρα.
Last edited: