Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση
- Γνωριμία με την πόλη
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙ
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙΙ
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙΙ
- Helsingør
- Helsingør - Μέρος ΙΙ
- Helsingborg
- Άφιξη στο Malmö
- Malmö - Μέρος Ι
- Malmö - Μέρος ΙΙ
Κυριακή 3/11/2019
Malmö
Η άφιξη και η πρώτη γνωριμία με την πόλη
Το Malmö είναι η τρίτη σε μέγεθος πόλη στη Σουηδία και βρίσκεται στη νοτιότερη επαρχία Skåne. Έχει 300.515 κατοίκους (περίπου 658.704 στη μητροπολιτική περιοχή). Το Malmö ήταν μια από τις πρώτες και πιο βιομηχανοποιημένες πόλεις της Σκανδιναβίας, αλλά τις τελευταίες δεκαετίες προσπαθεί να προσαρμοστεί στη μεταβιομηχανική εποχή. Η πόλη έχει πολλά ιστορικά κτίρια και πάρκα και είναι επίσης ένα δημοφιλές μέρος για ψώνια, λόγω των πολλών καταστημάτων της. Τα τελευταία χρόνια έχει ιδρυθεί ένα Πανεπιστημιακό Κολέγιο (Malmö Högskola) και η πόλη προσπαθεί να επικεντρωθεί στην εκπαίδευση, τις τέχνες και τον πολιτισμό. Η πόλη είναι γνωστή για τα εκτενή πάρκα και τους χώρους πρασίνου και θεωρείται ως ένα μοντέλο αειφόρου αστικής ανάπτυξης.
Η παλαιότερη γραπτή μνεία του Malmö ως πόλη χρονολογείται από το 1275. Θεωρείται ότι ιδρύθηκε μερικές δεκαετίες νωρίτερα, ως οχυρωμένη αποβάθρα πορθμείων ή αγκυροβόλιο του Αρχιεπισκόπου του Lund, περίπου 20 χιλιόμετρα (12 μίλια) βόρεια-ανατολικά.
Τον 15ο αιώνα το Malmö έγινε μια από τις μεγαλύτερες και πιο πολυσύχναστες πόλεις της Δανίας, φθάνοντας σε πληθυσμό περίπου τους 5.000 κατοίκους. Έγινε η πιο σημαντική πόλη γύρω από το Öresund και ήταν αξιοσημείωτη για την άνθηση της αλιείας της ρέγγας της και το εμπόριο της Χανσεατικής ‘Ενωσης.
Τον 17ο αιώνα το Malmö και η περιοχή Skåne τέθηκαν υπό τον έλεγχο της Σουηδίας. Αυτό συνέβη μετά τη Συνθήκη του Roskilde στη Δανία, η οποία υπεγράφη στο 1658.
Η πόλη άρχισε να επεκτείνεται λόγω της κατασκευής του νέου λιμανιού στα τέλη του 18ου αιώνα και εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο, λόγω των ναυπηγείων και της κλωστοϋφαντουργίας. Ο πληθυσμός συνέχισε να αυξάνεται, κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα.
Η σουηδική ύφεση που έπληξε τον τομέα των βιομηχανιών ιδιαίτερα σκληρά οδήγησε ναυπηγεία και βιομηχανίες μεταποίησης στο κλείσιμο και πολλές πόλεις της Skåne και φυσικά το Malmö στην υψηλή ανεργία.
Μεταξύ του 1990 και του 1995 το Malmö έχασε περίπου 27.000 θέσεις εργασίας και η οικονομία ήταν στον πάτο. Ωστόσο από το 1994, υπό την ηγεσία του τότε δημάρχου Ilmar Reepalu, η πόλη του Malmö άρχισε να δημιουργεί μια νέα οικονομία, ως κέντρο πολιτισμού και γνώσης. Την ανάπτυξη σηματοδότησε το άνοιγμα της γέφυρας του Öresund, αφού το Malmö έγινε το κέντρο του νέου περιφερειακού σιδηροδρομικού συστήματος, που διασχίζει την ανατολική Δανία και το μεγαλύτερο μέρος της νότιας Σουηδίας.
Στις 9 Μαΐου του 1992 διοργάνωσε τον 37ο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, όπως και τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision του 2013.
Μια ώρα και επτά λεπτά διήρκεσε η διαδρομή μας μέχρι τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Malmö, ο οποίος άνοιξε για πρώτη φορά το 1856 συμπίπτοντας με το άνοιγμα του σιδηροδρόμου Malmö-Lund. Εκείνη την εποχή η περιοχή αποτελούσε την άκρη της πόλης, αλλά ήταν βολική για τη φόρτωση και την εκφόρτωση των πλοίων, αφού το λιμάνι βρισκόταν ακριβώς μπροστά από το κτίριο του σταθμού.
Το κτίριο όμως καταστράφηκε από πυρκαγιά, δέκα μόλις χρόνια μετά την πρώτη του λειτουργία. Όταν ανακατασκευάστηκε διατηρήθηκε το Καμπαναριό. Πολύ εντυπωσιακό είναι και το Glass Hall του σταθμού, το οποίο με την υπερσύγχρονη δομή του από γυαλί και χάλυβα ανήκει αδιαμφισβήτητα στον 21ο αιώνα.
Ο γυάλινος αυτός διάδρομος των 130 μέτρων χρησιμοποιείται καθημερινά από περίπου 40.000 επιβάτες και συμπληρώνει το τελευταίο κεφάλαιο της μακράς ιστορίας του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού του Malmö. Mπορεί το μοντέρνο design του Glass Hall να έρχεται σε αντίθεση με το ιστορικό κτίριο, όμως η σύγχρονη αρχιτεκτονική εξυπηρετεί αποτελεσματικά την αυξανόμενη ροή των ανθρώπων που ταξιδεύουν.
Eξάλλου για πάνω από 150 χρόνια, ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του Malmö τροποποιείται, μετατρέπεται και επεκτείνεται, πάντα προς όφελος των επιβατών.
Ο σταθμός βρίσκεται δίπλα στο νερό και απέναντί του έχει ένα πολύ επιβλητικό κτίριο, το παλιό Ταχυδρομείο, στο οποίο στεγάζεται η Danske Bank.
Η Posthusplatsen είναι η πλατεία μπροστά από τον σταθμό και το πρώην Ταχυδρομείο και έχει επαφή με το νερό. Κάποιες σκάλες σχηματίζουν ένα “καθιστικό” και σε φέρνουν σε ακόμα πιο άμεση επαφή με το κανάλι, αφού κατεβαίνουν δίπλα στην αποβάθρα,
ενώ η πλατεία το βράδυ έχει μοντέρνο φωτισμό
και στολίζεται επίσης με μοντέρνα γλυπτά.
Αυτές ήταν οι πρώτες εικόνες που μας πρόσφερε το Malmö μόλις βγήκαμε έξω από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό.
Το ξενοδοχείο που είχαμε επιλέξει για τη διαμονή μας στην πόλη ήταν το Comfort Hotel Malmö, το οποίο βρίσκεται στην οδό Carlsgatan 10C και απέχει μόλις 200 μέτρα από τον σιδηροδρομικό σταθμό. Θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία στη νότια Σουηδία και η τοποθεσία του είναι ιδανική για την εξερεύνηση της πόλης, αφού ουσιαστικά βρίσκεται στην καρδιά της.
Φτάνοντας έξω από το ξενοδοχείο, το κτίριο μας φάνηκε πολύ εντυπωσιακό.
Άλλο τόσο, και ίσως περισσότερο εντυπωσιακό ήταν και το εσωτερικό του. Είχαμε κλείσει δύο δίκλινα δωμάτια με 60 ευρώ έκαστο. Στην τιμή είχαμε και πρωινό σε μπουφέ. Όλα ήταν άψογα και το προτείνω ανεπιφύλακτα.
Κάναμε το check-in, ανεβήκαμε στα δωμάτιά μας, φρεσκαριστήκαμε και στη συνέχεια βγήκαμε για την πρώτη μας βραδινή γνωριμία με την πόλη.
Διασχίσαμε τη γέφυρα Mälarbron, η οποία συνδέει την περιοχή του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού με την υπόλοιπη πόλη. Ερημιά επικρατούσε στην πόλη και η ώρα ήταν μόλις 20:00 με 20:30.
Φτάσαμε στην Stortorget, την κεντρική πλατεία της πόλης και στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην άλλη διάσημη πλατεία, τη Lilla Torg. Κάποια εστιατόρια περιμετρικά της πλατείας είχαν κόσμο στο εσωτερικό τους.
Γενικά όμως θα χαρακτήριζα την κίνηση στο κέντρο της πόλης υποτονική έως ανύπαρκτη.
Φάγαμε burgers στην πλατεία Stortorget και καταβεβλημένοι πλέον κατά τις 22:00 πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο μας.
H σημερινή μέρα μας ήταν πολύ γεμάτη, με τόσες όμορφες και διαφορετικές εικόνες.
Eίχαμε ταξιδέψει με τρένο από την Κοπεγχάγη μέχρι το Helsingør, είχαμε περιηγηθεί στην πόλη
αλλά και στο διάσημο Kάστρο της, το Kronborg.
Στη συνέχεια με το πλοίο είχαμε περάσει στη Σουηδία
και είχαμε περιτριγυρίσει στην παλιά πόλη του Ηelsingborg.
Είχαμε ανέβει τα σκαλιά της Terrasstrapporna
φτάνοντας μέχρι το ψηλότερο σημείο της πόλης, εκεί που ορθώνεται ο Πύργος Kårnan
και είχαμε κάνει βόλτα, μέσα σε ένα φθινοπωρινό τοπίο που μας πρόσφερε απλόχερα το πάρκο Slottshagen του Ηelsingborg.
Η βόλτα στο λιμάνι μας είχε γαληνέψει και το επιβλητικό Δημαρχείο στο σούρουπο, μας είχε προσφέρει όμορφες αλλά και ιστορικές εικόνες.
Είχαμε απολαύσει τα όμορφα ιστορικά κτίρια της πόλης να φωταγωγούνται σιγά-σιγά
και τέλος το τρένο μας είχε οδηγήσει στο Malmö, τον τελικό προορισμό αυτής της τόσο γεμάτης και πλούσιας σε αξιοθέατα και εμπειρίες ημέρας.
Ήταν ώρα να ξεκουραστούμε, στα πολύ όμορφα δωμάτια του υπέροχου Comfort Hotel.
Αύριο είχαμε μια καινούρια μέρα μπροστά μας για να γνωρίσουμε καλύτερα την πόλη Malmö.
Ο καιρός θα ήταν σύμμαχός μας και θα μας επέτρεπε “πλούσιες” βόλτες στην πόλη, αλλά και ποδηλατάδα στο τεράστιο πάρκο με το Κάστρο του Malmö.
Είχαμε μεγάλη προσμονή για την αυριανή μέρα, αφού εκτός από την εξερεύνηση της πόλης, θα διασχίζαμε και τη γέφυρα-ορόσημο του Öresund, ένα γεγονός που από μόνο του αποτελούσε μεγάλη ταξιδιωτική περιέργεια αλλά και λαχτάρα για εμένα.
Malmö
Η άφιξη και η πρώτη γνωριμία με την πόλη
Το Malmö είναι η τρίτη σε μέγεθος πόλη στη Σουηδία και βρίσκεται στη νοτιότερη επαρχία Skåne. Έχει 300.515 κατοίκους (περίπου 658.704 στη μητροπολιτική περιοχή). Το Malmö ήταν μια από τις πρώτες και πιο βιομηχανοποιημένες πόλεις της Σκανδιναβίας, αλλά τις τελευταίες δεκαετίες προσπαθεί να προσαρμοστεί στη μεταβιομηχανική εποχή. Η πόλη έχει πολλά ιστορικά κτίρια και πάρκα και είναι επίσης ένα δημοφιλές μέρος για ψώνια, λόγω των πολλών καταστημάτων της. Τα τελευταία χρόνια έχει ιδρυθεί ένα Πανεπιστημιακό Κολέγιο (Malmö Högskola) και η πόλη προσπαθεί να επικεντρωθεί στην εκπαίδευση, τις τέχνες και τον πολιτισμό. Η πόλη είναι γνωστή για τα εκτενή πάρκα και τους χώρους πρασίνου και θεωρείται ως ένα μοντέλο αειφόρου αστικής ανάπτυξης.
Η παλαιότερη γραπτή μνεία του Malmö ως πόλη χρονολογείται από το 1275. Θεωρείται ότι ιδρύθηκε μερικές δεκαετίες νωρίτερα, ως οχυρωμένη αποβάθρα πορθμείων ή αγκυροβόλιο του Αρχιεπισκόπου του Lund, περίπου 20 χιλιόμετρα (12 μίλια) βόρεια-ανατολικά.
Τον 15ο αιώνα το Malmö έγινε μια από τις μεγαλύτερες και πιο πολυσύχναστες πόλεις της Δανίας, φθάνοντας σε πληθυσμό περίπου τους 5.000 κατοίκους. Έγινε η πιο σημαντική πόλη γύρω από το Öresund και ήταν αξιοσημείωτη για την άνθηση της αλιείας της ρέγγας της και το εμπόριο της Χανσεατικής ‘Ενωσης.
Τον 17ο αιώνα το Malmö και η περιοχή Skåne τέθηκαν υπό τον έλεγχο της Σουηδίας. Αυτό συνέβη μετά τη Συνθήκη του Roskilde στη Δανία, η οποία υπεγράφη στο 1658.
Η πόλη άρχισε να επεκτείνεται λόγω της κατασκευής του νέου λιμανιού στα τέλη του 18ου αιώνα και εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο, λόγω των ναυπηγείων και της κλωστοϋφαντουργίας. Ο πληθυσμός συνέχισε να αυξάνεται, κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα.
Η σουηδική ύφεση που έπληξε τον τομέα των βιομηχανιών ιδιαίτερα σκληρά οδήγησε ναυπηγεία και βιομηχανίες μεταποίησης στο κλείσιμο και πολλές πόλεις της Skåne και φυσικά το Malmö στην υψηλή ανεργία.
Μεταξύ του 1990 και του 1995 το Malmö έχασε περίπου 27.000 θέσεις εργασίας και η οικονομία ήταν στον πάτο. Ωστόσο από το 1994, υπό την ηγεσία του τότε δημάρχου Ilmar Reepalu, η πόλη του Malmö άρχισε να δημιουργεί μια νέα οικονομία, ως κέντρο πολιτισμού και γνώσης. Την ανάπτυξη σηματοδότησε το άνοιγμα της γέφυρας του Öresund, αφού το Malmö έγινε το κέντρο του νέου περιφερειακού σιδηροδρομικού συστήματος, που διασχίζει την ανατολική Δανία και το μεγαλύτερο μέρος της νότιας Σουηδίας.
Στις 9 Μαΐου του 1992 διοργάνωσε τον 37ο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, όπως και τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision του 2013.
Μια ώρα και επτά λεπτά διήρκεσε η διαδρομή μας μέχρι τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Malmö, ο οποίος άνοιξε για πρώτη φορά το 1856 συμπίπτοντας με το άνοιγμα του σιδηροδρόμου Malmö-Lund. Εκείνη την εποχή η περιοχή αποτελούσε την άκρη της πόλης, αλλά ήταν βολική για τη φόρτωση και την εκφόρτωση των πλοίων, αφού το λιμάνι βρισκόταν ακριβώς μπροστά από το κτίριο του σταθμού.
Το κτίριο όμως καταστράφηκε από πυρκαγιά, δέκα μόλις χρόνια μετά την πρώτη του λειτουργία. Όταν ανακατασκευάστηκε διατηρήθηκε το Καμπαναριό. Πολύ εντυπωσιακό είναι και το Glass Hall του σταθμού, το οποίο με την υπερσύγχρονη δομή του από γυαλί και χάλυβα ανήκει αδιαμφισβήτητα στον 21ο αιώνα.

Ο γυάλινος αυτός διάδρομος των 130 μέτρων χρησιμοποιείται καθημερινά από περίπου 40.000 επιβάτες και συμπληρώνει το τελευταίο κεφάλαιο της μακράς ιστορίας του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού του Malmö. Mπορεί το μοντέρνο design του Glass Hall να έρχεται σε αντίθεση με το ιστορικό κτίριο, όμως η σύγχρονη αρχιτεκτονική εξυπηρετεί αποτελεσματικά την αυξανόμενη ροή των ανθρώπων που ταξιδεύουν.

Eξάλλου για πάνω από 150 χρόνια, ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του Malmö τροποποιείται, μετατρέπεται και επεκτείνεται, πάντα προς όφελος των επιβατών.
Ο σταθμός βρίσκεται δίπλα στο νερό και απέναντί του έχει ένα πολύ επιβλητικό κτίριο, το παλιό Ταχυδρομείο, στο οποίο στεγάζεται η Danske Bank.

Η Posthusplatsen είναι η πλατεία μπροστά από τον σταθμό και το πρώην Ταχυδρομείο και έχει επαφή με το νερό. Κάποιες σκάλες σχηματίζουν ένα “καθιστικό” και σε φέρνουν σε ακόμα πιο άμεση επαφή με το κανάλι, αφού κατεβαίνουν δίπλα στην αποβάθρα,


ενώ η πλατεία το βράδυ έχει μοντέρνο φωτισμό

και στολίζεται επίσης με μοντέρνα γλυπτά.

Αυτές ήταν οι πρώτες εικόνες που μας πρόσφερε το Malmö μόλις βγήκαμε έξω από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό.
Το ξενοδοχείο που είχαμε επιλέξει για τη διαμονή μας στην πόλη ήταν το Comfort Hotel Malmö, το οποίο βρίσκεται στην οδό Carlsgatan 10C και απέχει μόλις 200 μέτρα από τον σιδηροδρομικό σταθμό. Θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία στη νότια Σουηδία και η τοποθεσία του είναι ιδανική για την εξερεύνηση της πόλης, αφού ουσιαστικά βρίσκεται στην καρδιά της.
Φτάνοντας έξω από το ξενοδοχείο, το κτίριο μας φάνηκε πολύ εντυπωσιακό.

Άλλο τόσο, και ίσως περισσότερο εντυπωσιακό ήταν και το εσωτερικό του. Είχαμε κλείσει δύο δίκλινα δωμάτια με 60 ευρώ έκαστο. Στην τιμή είχαμε και πρωινό σε μπουφέ. Όλα ήταν άψογα και το προτείνω ανεπιφύλακτα.


Κάναμε το check-in, ανεβήκαμε στα δωμάτιά μας, φρεσκαριστήκαμε και στη συνέχεια βγήκαμε για την πρώτη μας βραδινή γνωριμία με την πόλη.
Διασχίσαμε τη γέφυρα Mälarbron, η οποία συνδέει την περιοχή του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού με την υπόλοιπη πόλη. Ερημιά επικρατούσε στην πόλη και η ώρα ήταν μόλις 20:00 με 20:30.

Φτάσαμε στην Stortorget, την κεντρική πλατεία της πόλης και στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην άλλη διάσημη πλατεία, τη Lilla Torg. Κάποια εστιατόρια περιμετρικά της πλατείας είχαν κόσμο στο εσωτερικό τους.
Γενικά όμως θα χαρακτήριζα την κίνηση στο κέντρο της πόλης υποτονική έως ανύπαρκτη.

Φάγαμε burgers στην πλατεία Stortorget και καταβεβλημένοι πλέον κατά τις 22:00 πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο μας.
H σημερινή μέρα μας ήταν πολύ γεμάτη, με τόσες όμορφες και διαφορετικές εικόνες.
Eίχαμε ταξιδέψει με τρένο από την Κοπεγχάγη μέχρι το Helsingør, είχαμε περιηγηθεί στην πόλη


αλλά και στο διάσημο Kάστρο της, το Kronborg.

Στη συνέχεια με το πλοίο είχαμε περάσει στη Σουηδία

και είχαμε περιτριγυρίσει στην παλιά πόλη του Ηelsingborg.

Είχαμε ανέβει τα σκαλιά της Terrasstrapporna

φτάνοντας μέχρι το ψηλότερο σημείο της πόλης, εκεί που ορθώνεται ο Πύργος Kårnan

και είχαμε κάνει βόλτα, μέσα σε ένα φθινοπωρινό τοπίο που μας πρόσφερε απλόχερα το πάρκο Slottshagen του Ηelsingborg.

Η βόλτα στο λιμάνι μας είχε γαληνέψει και το επιβλητικό Δημαρχείο στο σούρουπο, μας είχε προσφέρει όμορφες αλλά και ιστορικές εικόνες.

Είχαμε απολαύσει τα όμορφα ιστορικά κτίρια της πόλης να φωταγωγούνται σιγά-σιγά


και τέλος το τρένο μας είχε οδηγήσει στο Malmö, τον τελικό προορισμό αυτής της τόσο γεμάτης και πλούσιας σε αξιοθέατα και εμπειρίες ημέρας.
Ήταν ώρα να ξεκουραστούμε, στα πολύ όμορφα δωμάτια του υπέροχου Comfort Hotel.
Αύριο είχαμε μια καινούρια μέρα μπροστά μας για να γνωρίσουμε καλύτερα την πόλη Malmö.
Ο καιρός θα ήταν σύμμαχός μας και θα μας επέτρεπε “πλούσιες” βόλτες στην πόλη, αλλά και ποδηλατάδα στο τεράστιο πάρκο με το Κάστρο του Malmö.
Είχαμε μεγάλη προσμονή για την αυριανή μέρα, αφού εκτός από την εξερεύνηση της πόλης, θα διασχίζαμε και τη γέφυρα-ορόσημο του Öresund, ένα γεγονός που από μόνο του αποτελούσε μεγάλη ταξιδιωτική περιέργεια αλλά και λαχτάρα για εμένα.
Last edited: