Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.499
- Likes
- 31.327
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση
- Γνωριμία με την πόλη
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙ
- Γνωριμία με την πόλη - Μέρος ΙΙΙ
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 2η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙ
- 3η μέρα στην Κοπεγχάγη - Μέρος ΙΙΙ
- Helsingør
- Helsingør - Μέρος ΙΙ
- Helsingborg
- Άφιξη στο Malmö
- Malmö - Μέρος Ι
- Malmö - Μέρος ΙΙ
Παρασκευή 1/11/2019
Δεύτερη μέρα στην Κοπεγχάγη
Μέρος 1ο
Ο σύζυγος και ο γιος μου ξύπνησαν νωρίτερα από εμένα και τη Φ. Διέσχισαν τη γέφυρα Langebro, πήγαν απέναντι στο σούπερ μάρκετ και προμηθεύτηκαν καλούδια, για ένα πλούσιο πρωινό, το οποίο πήραμε στην πεντακάθαρη κουζίνα του Danhostel, η οποία ήταν εξοπλισμένη με όλα τα απαραίτητα σκεύη και κουζινικά. Μπορούσες να μαγειρέψεις σαν στο σπίτι σου και να γλιτώσεις πολλά χρήματα, αποφεύγοντας τα πανάκριβα εστιατόρια της Κοπεγχάγης.
Το σημερινό πρόγραμμα ήταν σφιχτό με πολλά αξιοθέατα και ατελείωτες διαδρομές, γι΄ αυτό αποφασίσαμε να συνδυάσουμε ποδηλασία και πεζοπορία. Έτσι βγαίνοντας από το ξενοδοχείο νοικιάσαμε ποδήλατα, για να φτάσουμε πιο άνετα και πιο ξεκούραστα στον πρώτο μας προορισμό που ήταν τα Ανάκτορα Amalienborg, η έδρα και χειμερινή κατοικία της Βασιλικής Οικογένειας.
Πριν όμως φτάσουμε στο Παλάτι κάναμε πάλι ένα πέρασμα από το Nyhavn, για να το δούμε με το καθαρό φως της μέρας.
Στη συνέχεια βρήκαμε το spot που έπρεπε να κλειδώσουμε για την ώρα τα ποδήλατα και να συνεχίσουμε με τα πόδια. Το σημείο αυτό βρισκόταν στην προβλήτα, ακριβώς απέναντι από την Όπερα.
Η Εθνική Όπερα της Δανίας είναι μια από τις πιο σύγχρονες όπερες στον κόσμο και ορθώνεται επιβλητική στο νησί Holmen, ακριβώς απέναντι από το Ανάκτορο Amalienborg.
Η πρώτη εικόνα των Ανακτόρων και του Μαρμάρινου Ναού (Frederiks Kirke) στο βάθος, δεν ήταν και η πλέον ειδυλλιακή, αφού ο χώρος ήταν αποκλεισμένος και γίνονταν έργα.
Προχωρήσαμε και φτάσαμε στο κέντρο της πλατείας που περιβάλλει τα τέσσερα όμοια κτίρια σε αρχιτεκτονικό rococo στυλ.
Το άγαλμα του βασιλιά Φρειδερίκου Ε΄ δεσπόζει στο κέντρο της πλατείας, του οποίου έργο ήταν η δημιουργία των κτιρίων.
Αρχικά το Amalienborg χτίστηκε για τέσσερις οικογένειες ευγενών, όμως όταν το Παλάτι Christiansborg κάηκε, τον Φεβρουάριο του 1794, η Βασιλική Oικογένεια της Δανίας αγόρασε τα τέσσερα κτίρια και μετακόμισε σε αυτά.
Το Μουσείο Amalienborg παρουσιάζει τους ιδιωτικούς χώρους των πιο πρόσφατων βασιλιάδων και βασιλισσών, με πολλά εκθέματα το εύρος των οποίων εκτείνεται 150 χρόνια πίσω, στον Christian IX και την Queen Louise (αυτοί οι δύο είναι γνωστοί, γιατί τα 4 παιδιά τους ανέβηκαν σε θρόνους της Αγγλίας, της Ελλάδας, της Ρωσίας και της Δανίας).
Η φρουρά περιπολούσε έξω από τα Ανάκτορα και η αλλαγή γίνεται στις 12 το μεσημέρι.
Κατευθυνθήκαμε προς τον Frederiks Kirke (τον Μαρμάρινο Ναό), μια ευαγγελική λουθηρανική εκκλησία σε στυλ rococo, με τον επιβλητικό τρούλο, τον μεγαλύτερο στη Σκανδιναβία.
Kάναμε τον γύρο της εκκλησίας, η οποία στην πίσω πλευρά της στολίζεται με μεγάλα χάλκινα αγάλματα 14 διάσημων Πατέρων της Δανίας.
Ο χαρακτηριστικός πράσινος θόλος, ο οποίος στηρίζεται σε 12 στήλες, έμπνευση βασισμένη μάλλον στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου της Ρώμης είναι επισκέψιμος με 35 DKK, αλλά την ώρα που βρισκόμασταν εκεί η εκκλησία ήταν κλειστή και δεν μπορέσαμε να την επισκεφθούμε εσωτερικά.
Μπορέσαμε όμως να δούμε ξεκάθαρα τα χρυσά γράμματα στον θριγκό της πρόσοψης που είναι οι λέξεις: HERRENS ORD BLIVER EVINDELING (ο λόγος του Κυρίου παραμένει πάντα).
Στα 100 μέτρα από τον Μαρμάρινο Ναό, προχωρώντας επί της οδού Bredgate συναντήσαμε τον ναό St. Alexander Nevsky με τους χρυσούς τρούλους, τη μόνη ρωσική ορθόδοξη εκκλησία στην Κοπεγχάγη.
Ο τσάρος Αλέξανδρος ΙΙΙ προσωπικά παρείχε κεφάλαια για την κατασκευή του έργου, το οποίο χτίστηκε από το 1881 έως το 1883. Το εξωτερικό φυσικά κυριαρχείται από τους κρεμμυδοειδείς τρούλους και τα κόκκινα και γκρι τούβλα.
Απέναντι από τον ναό του St. Alexander Nevsky, μια τρίτη εκκλησία, η St. Ansgar΄s Cathedral συμπληρώνει το τρίτο θρησκευτικό δόγμα της περιοχής, αφού ο ναός αυτός είναι η κύρια εκκλησία της ρωμαιοκαθολικής επισκοπής της Κοπεγχάγης, η οποία χρησιμοποιείται από το 1842 και είναι χτισμένη σε κλασικό στυλ.
Η εκκλησία ήταν ανοιχτή, όχι όμως για κάποιο ευχάριστο γεγονός. Μπαίνοντας στο εσωτερικό είδαμε ένα λευκό φέρετρο και λουλούδια στρωμένα στο δάπεδο του διαδρόμου. Δεν υπήρχε όμως ψυχή μέσα στην εκκλησία.
Ακουγόταν μόνο μελωδία από το εκκλησιαστικό όργανο.
Πήρα την πρώτη φωτογραφία χωρίς να συνειδητοποιήσω ότι επρόκειτο για κηδεία, αφού δεν υπήρχε κανένας παρευρισκόμενος. Όταν καταλάβαμε ότι επρόκειτο για ένα τόσο δυσάρεστο γεγονός αποχωρήσαμε αμέσως από το εσωτερικό του ναού.
Κολλητά στην εκκλησία είδαμε το Design Museum Denmark, ένα μουσείο για τη διεθνή σχεδίαση και τη βιοτεχνία, το οποίο διαθέτει έργα διάσημων δανών σχεδιαστών. Το Μουσείο στεγάζει τη μεγαλύτερη βιβλιοθήκη σχεδιασμού στη Σκανδιναβία. Το σημερινό κτίριο του Μουσείου ήταν το πρώτο δημόσιο Νοσοκομείο της Κοπεγχάγης.
Λίγα βήματα πιο κάτω, διασχίζοντας τη λεωφόρο Esplanaden μπήκαμε στο Churchillparken, το δημόσιο πάρκο της Κοπεγχάγης, το οποίο καταλαμβάνει ένα κομμάτι γης μεταξύ του φρουρίου Kastellet και του δρόμου Esplanaden και ονομάστηκε έτσι για να τιμηθεί ο Winston Churchill και η βρετανική βοήθεια, στην απελευθέρωση της Δανίας, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Κατάλευκοι κύκνοι έπλεαν νωχελικά μέσα στο κανάλι και πανύψηλες κλαίουσες έριχναν τα πλούσια “μαλλιά” τους αγγίζοντας την επιφάνεια του νερού.
Η φθινοπωρινή παλέτα της φύσης σε μια έξαρση χρωμάτων. Κίτρινα, μουσταρδί, καφέ και πορτοκαλί φύλλα στόλιζαν το νοτισμένο χώμα.
Το χάλκινο άγαλμα Valkyrie στην άκρη του πάρκου παριστάνει μια γυναικεία φιγούρα της νορβηγικής μυθολογίας που υπηρετεί τον Θεό Odin. Αποφασίζουν ποιος πεθαίνει και ποιος ζει στη μάχη και επιλέγουν από εκείνους που σκοτώθηκαν, ποιους θα φέρουν με τον θάνατο στη Valhalla.
Τα μακριά μαλλιά της ανεμίζουν, ενώ τα γόνατά της πιέζουν τους ώμους του αλόγου. Ιππεύει χωρίς σέλα και κρατάει ένα δόρυ σε θέση ρίψης στο δεξί της χέρι.
Ένα άλλο μνημείο είναι αφιερωμένο στους πεσόντες Δανούς στρατιώτες των Συμμαχικών Δυνάμεων και βρίσκεται ακριβώς μπροστά από την αρχή της γέφυρας, η οποία αποτελεί την κύρια είσοδο στο Kastellet.
Πίσω από τα ψηλά δέντρα ξεπρόβαλε το βέλος της St. Alban΄s Church (εκκλησία του Αγίου Άλβαν).
Ανεβήκαμε στον καταπράσινο λόφο για να έχουμε πανοραμική θέα της περιοχής. Στα πόδια του λόφου έρρεε το φαρδύ κανάλι και μπροστά μας η αγγλικανική εκκλησία έστεκε πανέμορφη και αγέρωχη, ομορφαίνοντας ακόμη περισσότερο το τοπίο με το γοτθικό αναγεννησιακό της στυλ.
Στο βάθος ένα πολεμικό πλοίο ξεπρόβαλε πίσω από τον λόφο με τα πορτοκαλί και τα χρυσά φύλλα των δέντρων.
Προχωρήσαμε διασχίζοντας τη γέφυρα για να μπούμε στο Kastellet από την Πύλη του Bασιλιά, τη νότια δηλαδή Πύλη, η οποία είναι διακοσμημένη με γιρλάντες και την προτομή του Φρειδερίκου Γ΄.
Η δεύτερη Πύλη βρίσκεται στη βόρεια πλευρά και ονομάζεται Πύλη της Νορβηγίας. Είναι χτισμένη με απλούστερο σχεδιασμό έχοντας να αντιμετωπίσει την ανοιχτή εξοχή έξω από την πόλη. Στο τέλος της περιήγησής μας σκοπεύαμε να βγούμε από αυτή την Πύλη, για να συνεχίσουμε την πορεία μας προς τη Μικρή Γοργόνα, αλλά τελικά ήταν κλειστή.
Το Kastellet είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα φρούρια στη βόρεια Ευρώπη και κατασκευασμένο με τη μορφή πενταγώνου με προμαχώνες. Η περιοχή στεγάζει διάφορες στρατιωτικές δραστηριότητες, αλλά κυρίως εξυπηρετεί ως ιστορικός χώρος και δημόσιο πάρκο.
Ο βασιλιάς Christian IV ξεκίνησε την κατασκευή του Kastellet το 1626. Το σχέδιο του βασιλιά ήταν να επεκτείνει τις ήδη υπάρχουσες οχυρώσεις της πόλης, που έφθαναν ως τον σημερινό σταθμό Nørreport στον βορρά και ως την ακτή Bremerholm νοτιοανατολικά.
Αυτό το σχέδιο τελικά δεν ολοκληρώθηκε. Μετά τη σουηδική πολιορκία της Κοπεγχάγης ένας Ολλανδός μηχανικός, ο Henrik Ruse κλήθηκε να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση και επέκταση της κατασκευής. Η οχύρωση ονομάστηκε Citadellet Frederikshave (η Ακρόπολη του Frederik), αφού ο Frederik ΙΙΙ είχε πλέον διαδεχθεί τον Christian στον θρόνο. Ως γνωστό όμως όνομα επικράτησε το Kastellet.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό ήρθαμε σε πρώτη οπτική επαφή με τις “σειρές”, τα διώροφα κτίρια που αρχικά αποτελούσαν στρατώνες.
Ανεβήκαμε στον λόφο που συναντήσαμε στα δεξιά μας, αμέσως μετά την Πύλη και απολαύσαμε απίστευτη θέα προς την πόλη και τον πράσινο τρούλο της Μαρμάρινης Εκκλησίας,
προς την αγγλικανική εκκλησία, η οποία βρέχει τα πόδια της στα ήρεμα νερά του καναλιού, ενώ χλοώδεις χώροι απλώνονται παντού, όσο φτάνει το βλέμμα.
Ξανά το πολεμικό πλοίο πιο κοντά μας τώρα, πίσω από ένα φθινοπωρινό σκηνικό φυλλόρροων δέντρων.
Βρισκόμασταν στο Grevens Bastion απ' όπου είχαμε θέα της πόλης και του λιμανιού.
Μπροστά μας η Gefion Bridge, δεξιά το κτίριο της Λιμενικής Αρχής και στο βάθος τα Βασιλικά Περίπτερα.
Από ψηλά είδαμε και την Κρήνη Gefion, στην οποία θα πηγαίναμε στη συνέχεια της περιήγησής μας.
Το Kastellet διέθετε και αποθήκες οι οποίες χρονολογούνται από την ίδρυση της Ακρόπολης. Μπορούσαν να αποθηκεύουν όλα τα απαραίτητα σε περίπτωση πολιορκίας, με τα οποία μπορούσαν να τροφοδοτηθούν 1.800 άτομα για τέσσερα χρόνια. Εξακολουθεί να είναι ενεργός στρατιωτικός χώρος που ανήκει στο Υπουργείο Άμυνας. Είναι όμως μια ειρηνική προστατευόμενη περιοχή που χρησιμεύει ως δημόσιο πάρκο, καθώς και ως ένα πολιτιστικό ιστορικό μνημείο.
Το σπίτι του διοικητή, σε κίτρινο χρώμα αποτελείται από δύο ορόφους. Κάτω από μια κόκκινη κεραμοσκεπή, το τριγωνικό αέτωμα φέρει διακοσμήσεις και το μονόγραμμα του Christian VII και σήμερα είναι η επίσημη κατοικία του αρχηγού της Άμυνας της Δανίας.
Απέναντι από το σπίτι του διοικητή βρίσκεται η εκκλησία. Μπήκαμε στο εσωτερικό και πάλι πέσαμε σε κηδεία. Ένα λευκό φέρετρο στεκόταν στο κέντρο της μικρής εκκλησίας και τώρα υπήρχαν συγγενείς που μαζεύονταν για τη νεκρώσιμη ακολουθία. Βγήκαμε γρήγορα έξω αφήνοντας στην ησυχία τους τους πενθούντες συγγενείς, να αποχαιρετήσουν το αγαπημένο τους πρόσωπο.
Πίσω από την εκκλησία είδαμε ένα κατακόκκινο κτίριο το οποίο αποτελούσε συγκρότημα φυλακών. Ένα ανηφορικό μονοπάτι ξεκινάει στα δεξιά της εκκλησίας και οδηγεί στη νοτιοδυτική γωνία του Kastellet, όπου βρίσκεται ένας πανέμορφος ανεμόμυλος.
Δεδομένου ότι μια οχυρωμένη πόλη χρειαζόταν προμήθειες, συμπεριλαμβανομένων αλεύρων κατασκευάστηκαν πολλοί ανεμόμυλοι στους προμαχώνες, συνολικά 16. Ο μύλος στο Kastellet είναι ο τελευταίος που εξακολουθεί να εργάζεται.
Κι άλλη υπέροχη θέα στην πόλη, αν έλειπε και ο άχαρος γερανός θα ήταν ακόμα καλύτερα.
Όλοι οι χώροι και τα υψώματα του Kastellet προσφέρουν εξαιρετική θέα, ενώ πολλά είδη πουλιών συμπεριλαμβανομένων παπιών, κύκνων και ερωδιών βρίσκουν καταφύγιο στο νερό, που πλαισιώνει το όμορφο σκηνικό της Ακρόπολης.
Βγήκαμε πάλι από τη νότια Πύλη και κατευθυνθήκαμε προς την εκκλησία του Αγίου Άλβαν για να δούμε το Gefionspringvandet (σιντριβάνι Gefion).
Aναπαριστά έναν δανέζικο παλιό θρύλο που σχετίζεται με τη δημιουργία του νησιού Sjælland (Ζίλαντ), μέρος της ανατολικής ακτής του οποίου καταλαμβάνει η Κοπεγχάγη.
Σύμφωνα με τον θρύλο ο Θεός Odin κατοικούσε σε ένα μικρό νησί (κατά κάποιους στο νησί Fyn, εκεί που βρίσκεται σήμερα η πόλη Odense). Έστειλε λοιπόν τη θεά Gefjon να βρει περισσότερη γη. Η θεά πήγε στην περιοχή της σημερινής Σουηδίας, όπου ο βασιλιάς Gylfi (ο παλαιότερος γνωστός σκανδιναβός βασιλιάς) της υποσχέθηκε να της χαρίσει όση γη μπορούσε να οργώσει σε ένα βράδυ.
Αυτή τότε πήγε στην κατοικία των Γιγάντων. Εκεί έκανε τέσσερα παιδιά με έναν Γίγαντα και τα μεταμόρφωσε σε τέσσερα γεροδεμένα βόδια.
Όλο το έδαφος που οργώθηκε εκείνο το βράδυ εξακοντίστηκε μέσα στη θάλασσα δημιουργώντας το νησί Sjælland. Το κενό που έμεινε στη Σουηδία γέμισε με νερό και έγινε λίμνη.
Το σιντριβάνι ήταν χορηγία στην πόλη του ιδρύματος Carlsberg, για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της ζυθοποιίας. Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1908 μετά από διαφωνίες για το θέμα του σιντριβανιού. Ανακαινίστηκε το 1999. Η λειτουργία του έγινε το 2004.
Μια χαριτωμένη γέφυρα η Gefion Bridge μας οδήγησε εκτός του πάρκου
και μας έβγαλε στο Nordre Toldbod, την παραθαλάσσια περιοχή της Κοπεγχάγης που βρίσκεται στο βόρειο άκρο του Larsens Plads και ακριβώς νότια του Kastellet.
Τα περισσότερα ιστορικά κτίρια της παραθαλάσσιας περιοχής καταστράφηκαν το 1973, όταν ο χώρος ανασχηματίστηκε. Το κτίριο της Λιμενικής Αρχής Dahlerup βρίσκεται εδώ και μπροστά του στέκουν τα δύο Βασιλικά Περίπτερα. Ήταν το σημείο όπου κάποτε, ένα ειδικό σώμα συνέλεγε διόδια από τα πλοία. Τα δύο Βασιλικά Περίπτερα είναι μια σιωπηρή αντανάκλαση της πρώην σημασίας της προκυμαίας Nordre Toldbod και χτίστηκαν το 1905. Χρησιμοποιούνται σήμερα όταν η Βασιλική Οικογένεια διασχίζει το λιμάνι, για να επιβιβαστεί στο HDMY Dannebrog, το Βασιλικό Yacht, το οποίο είναι αγκυροβολημένο στο Holmen απέναντι.
Δίπλα στο κτίριο της Λιμενικής Αρχής Dahlerup ορθώνεται η Πύλη Langelinie, η οποία είναι διακοσμημένη με δύο αγάλματα του Ποσειδώνα και του Ερμή.
Στην άκρη του λιμανιού είδαμε το αμφιλεγόμενο γλυπτό Zink Global, κατασκευασμένο από μηχανικά κομμάτια, βιομηχανικά εξαρτήματα και εργαλεία να κάθεται σε ένα μεγάλο κλειδί-εργαλείο που καταλήγει στο σήμα του άπειρου, δείχνοντας το Βασιλικό σκάφος αγκυροβολημένο απέναντι. Το γλυπτό επικεντρώνεται στο μέλλον και δείχνει ότι η Κοπεγχάγη και η Δανία είναι ένας τόπος δυναμισμού, προνοητικότητας και μεγάλων οραμάτων.
Το πάρκο Langelinie ουσιαστικά είναι μια αποβάθρα περιπάτου και πάρκο αλλά και το σπίτι της Μικρής Γοργόνας. Όλη η περιοχή αποτελεί εδώ και αιώνες δημοφιλή προορισμό για περιπάτους στην πόλη. Το πάρκο περιλαμβάνει πολλά μνημεία όπως η στήλη Iver Huitfeldt Memorial που χτίστηκε για να τιμήσει τον θάνατο του ναυάρχου Iver Huitfeldt και των ανδρών του σε μια ναυμαχία κατά τη διάρκεια του μεγάλου Βορείου Πολέμου.
Στο τέλος της παραλιακής διαδρομής του Nordre Toldbod και πριν το περιβόητο άγαλμα της Μικρής Γοργόνας έχει τη βάση της η εταιρεία υδροπλάνων Nordic Seaplanes, η οποία εκτελεί δρομολόγια μεταξύ της Κοπεγχάγης και του Άαρχους και μάλιστα είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε live την απογείωση ενός υδροπλάνου.
Φτάσαμε αισίως στο ορόσημο της πόλης της Κοπεγχάγης, στο διάσημο και πασίγνωστο σε όλο τον κόσμο χάλκινο άγαλμα της Μικρής Γοργόνας και ενώ περιμέναμε να συναντήσουμε ορδές τουριστών να συνωστίζονται για μια selfie με το γλυπτό, αντιθέτως τα πράγματα ήταν νορμάλ και ήρεμα. Τόσο ήρεμα που χωρίς καμία ιδιαίτερη δυσκολία ή στριμωξίδι φτάσαμε ανετότατα ακριβώς δίπλα στον βράχο, πάνω στον οποίο κάθεται το έμβλημα της πόλης.
Ο γιος του ιδρυτή της Carlsberg γοητευμένος από ένα μπαλέτο του Βασιλικού Θεάτρου της Κοπεγχάγης ζήτησε από την μπαλαρίνα Ellen Price να γίνει το μοντέλο για το άγαλμα. Ο γλύπτης Edvard Eriksen δημιούργησε το άγαλμα, αλλά μόνο το κεφάλι της μπαλαρίνας χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή του, αφού η Price αρνήθηκε να ποζάρει γυμνή. Όμως προθυμοποιήθηκε η γυναίκα του γλύπτη και έτσι το σώμα της κόλλησε στο κεφάλι της μπαλαρίνας και βγήκε το αποτέλεσμα που σήμερα όλοι οι επισκέπτες της πόλης τρέχουν να φωτογραφίσουν.
Κατά τη διάρκεια της EXPO 2010 το συμβούλιο της Κοπεγχάγης φρόντισε τη μεταφορά του αγάλματος στη Σανγκάη, στο περίπτερο της Δανίας. Ήταν η πρώτη φορά που η γοργόνα εγκατέλειψε τη θέση της από τότε που τοποθετήθηκε στον βράχο σχεδόν έναν αιώνα νωρίτερα.
Στις 24 Απριλίου 1964 το κεφάλι κόπηκε, κλάπηκε και δεν βρέθηκε ποτέ. Ένα νέο κεφάλι δημιουργήθηκε και τοποθετήθηκε στο άγαλμα. Στις 22 Ιουλίου 1984 κόπηκε το δεξί χέρι και επιστράφηκε δύο μέρες αργότερα από δύο νέους άνδρες. Το 1990 πάλι σε μια προσπάθεια να κοπεί το κεφάλι έμεινε στον λαιμό μια τομή 18 εκατοστών. Την έχουν βάψει με χρώμα τουλάχιστον επτά φορές.
Το 2013 έγιναν εκδηλώσεις για τον εορτασμό των 100 χρόνων του διάσημου αγάλματος. Κατά τη διάρκεια των εορτασμών αγόρια τραγούδησαν σε μια συναυλία γενεθλίων για παιδιά. Έγινε παιδική παρέλαση και 100 γυναίκες κολύμπησαν γύρω από το άγαλμα στο λιμάνι. Στη συνέχεια σχημάτισαν ένα μεγάλο “100” μέσα στο νερό. Γοργόνες ζωγραφισμένες στα σώματα ανθρώπων πόζαραν μπροστά από άλλα αξιοθέατα παγκοσμίου φήμης, από τον Πύργο του Άιφελ στο Παρίσι μέχρι την Όπερα του Σίδνεϋ.
Αντικρίζοντας το άγαλμα ένιωσα ότι εκπλήρωσα την υπόσχεση που έδωσα όταν ήμουν παιδί στον εαυτό μου και θυμήθηκα πάλι τη φράση που είχα πει τότε στην αγαπημένη μου γιαγιά, ότι μια μέρα θα ψάξω και θα βρω τη χώρα της Μικρής Γοργόνας.
Το πάρκο περιλαμβάνει μαρίνα που ιδρύθηκε το 1890 και είχε σκοπό να παρέχει την ευκαιρία στους εργάτες των ναυπηγείων και εργοστασίων της περιοχής να έχουν ένα μικρό σκάφος επιτρέποντάς τους να συμπληρώνουν τα εισοδήματά τους με λίγη αλιεία. Σήμερα ιστιοφόρα και μικρά κότερα είναι αγκυροβολημένα στη μικρή μαρίνα, η οποία καταλαμβάνει μια περιοχή ακριβώς μετά τη Μικρή Γοργόνα.
Δίπλα στη μαρίνα Langelinie είδαμε επίσης το Ναυτικό Μνημείο προς τιμήν των Δανών ναυτικών που έχασαν τη ζωή τους κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το μνημείο αποτελείται από ένα χάλκινο γλυπτό μιας γυναίκας με φτερά, που αντιπροσωπεύει τη Μνήμη και είναι τοποθετημένο σε βάθρο με αφηγηματικά ανάγλυφα στις πλευρές του. Η φτερωτή γυναίκα σχεδιάστηκε βάσει του γλυπτού της Νίκης της Σαμοθράκης.
Με τη μαρίνα του Langelinie ολοκληρώσαμε τη βόλτα μας στην περιοχή. Το πρόγραμμα στη συνέχεια περιελάμβανε το Rosenborg Castle, τους Βοτανικούς Κήπους και βόλτα στην περιοχή του Nørreport.
Ήταν ώρα να χρησιμοποιήσουμε πάλι τα αγαπημένα μας μέσα μεταφοράς στην Κοπεγχάγη, τα ποδήλατα και τα πατίνια. Στη μαρίνα βρήκαμε ελεύθερα, ένα ποδήλατο και 3 πατίνια lime
και κάνοντας μια ωραιότατη διαδρομή, δύο χιλιομέτρων στους δρόμους της πόλης, περνώντας από όμορφες γειτονιές καταλήξαμε να αφήσουμε πάλι τα οχήματά μας, στο spot μπροστά από το SMK-Statens Museum for Kunst, το κρατικό Μουσείο Τέχνης στο κέντρο της Κοπεγχάγης.
Δεύτερη μέρα στην Κοπεγχάγη
Μέρος 1ο
Ο σύζυγος και ο γιος μου ξύπνησαν νωρίτερα από εμένα και τη Φ. Διέσχισαν τη γέφυρα Langebro, πήγαν απέναντι στο σούπερ μάρκετ και προμηθεύτηκαν καλούδια, για ένα πλούσιο πρωινό, το οποίο πήραμε στην πεντακάθαρη κουζίνα του Danhostel, η οποία ήταν εξοπλισμένη με όλα τα απαραίτητα σκεύη και κουζινικά. Μπορούσες να μαγειρέψεις σαν στο σπίτι σου και να γλιτώσεις πολλά χρήματα, αποφεύγοντας τα πανάκριβα εστιατόρια της Κοπεγχάγης.
Το σημερινό πρόγραμμα ήταν σφιχτό με πολλά αξιοθέατα και ατελείωτες διαδρομές, γι΄ αυτό αποφασίσαμε να συνδυάσουμε ποδηλασία και πεζοπορία. Έτσι βγαίνοντας από το ξενοδοχείο νοικιάσαμε ποδήλατα, για να φτάσουμε πιο άνετα και πιο ξεκούραστα στον πρώτο μας προορισμό που ήταν τα Ανάκτορα Amalienborg, η έδρα και χειμερινή κατοικία της Βασιλικής Οικογένειας.

Πριν όμως φτάσουμε στο Παλάτι κάναμε πάλι ένα πέρασμα από το Nyhavn, για να το δούμε με το καθαρό φως της μέρας.

Στη συνέχεια βρήκαμε το spot που έπρεπε να κλειδώσουμε για την ώρα τα ποδήλατα και να συνεχίσουμε με τα πόδια. Το σημείο αυτό βρισκόταν στην προβλήτα, ακριβώς απέναντι από την Όπερα.

Η Εθνική Όπερα της Δανίας είναι μια από τις πιο σύγχρονες όπερες στον κόσμο και ορθώνεται επιβλητική στο νησί Holmen, ακριβώς απέναντι από το Ανάκτορο Amalienborg.

Η πρώτη εικόνα των Ανακτόρων και του Μαρμάρινου Ναού (Frederiks Kirke) στο βάθος, δεν ήταν και η πλέον ειδυλλιακή, αφού ο χώρος ήταν αποκλεισμένος και γίνονταν έργα.

Προχωρήσαμε και φτάσαμε στο κέντρο της πλατείας που περιβάλλει τα τέσσερα όμοια κτίρια σε αρχιτεκτονικό rococo στυλ.


Το άγαλμα του βασιλιά Φρειδερίκου Ε΄ δεσπόζει στο κέντρο της πλατείας, του οποίου έργο ήταν η δημιουργία των κτιρίων.

Αρχικά το Amalienborg χτίστηκε για τέσσερις οικογένειες ευγενών, όμως όταν το Παλάτι Christiansborg κάηκε, τον Φεβρουάριο του 1794, η Βασιλική Oικογένεια της Δανίας αγόρασε τα τέσσερα κτίρια και μετακόμισε σε αυτά.

Το Μουσείο Amalienborg παρουσιάζει τους ιδιωτικούς χώρους των πιο πρόσφατων βασιλιάδων και βασιλισσών, με πολλά εκθέματα το εύρος των οποίων εκτείνεται 150 χρόνια πίσω, στον Christian IX και την Queen Louise (αυτοί οι δύο είναι γνωστοί, γιατί τα 4 παιδιά τους ανέβηκαν σε θρόνους της Αγγλίας, της Ελλάδας, της Ρωσίας και της Δανίας).
Η φρουρά περιπολούσε έξω από τα Ανάκτορα και η αλλαγή γίνεται στις 12 το μεσημέρι.

Κατευθυνθήκαμε προς τον Frederiks Kirke (τον Μαρμάρινο Ναό), μια ευαγγελική λουθηρανική εκκλησία σε στυλ rococo, με τον επιβλητικό τρούλο, τον μεγαλύτερο στη Σκανδιναβία.
Kάναμε τον γύρο της εκκλησίας, η οποία στην πίσω πλευρά της στολίζεται με μεγάλα χάλκινα αγάλματα 14 διάσημων Πατέρων της Δανίας.

Ο χαρακτηριστικός πράσινος θόλος, ο οποίος στηρίζεται σε 12 στήλες, έμπνευση βασισμένη μάλλον στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου της Ρώμης είναι επισκέψιμος με 35 DKK, αλλά την ώρα που βρισκόμασταν εκεί η εκκλησία ήταν κλειστή και δεν μπορέσαμε να την επισκεφθούμε εσωτερικά.
Μπορέσαμε όμως να δούμε ξεκάθαρα τα χρυσά γράμματα στον θριγκό της πρόσοψης που είναι οι λέξεις: HERRENS ORD BLIVER EVINDELING (ο λόγος του Κυρίου παραμένει πάντα).

Στα 100 μέτρα από τον Μαρμάρινο Ναό, προχωρώντας επί της οδού Bredgate συναντήσαμε τον ναό St. Alexander Nevsky με τους χρυσούς τρούλους, τη μόνη ρωσική ορθόδοξη εκκλησία στην Κοπεγχάγη.

Ο τσάρος Αλέξανδρος ΙΙΙ προσωπικά παρείχε κεφάλαια για την κατασκευή του έργου, το οποίο χτίστηκε από το 1881 έως το 1883. Το εξωτερικό φυσικά κυριαρχείται από τους κρεμμυδοειδείς τρούλους και τα κόκκινα και γκρι τούβλα.

Απέναντι από τον ναό του St. Alexander Nevsky, μια τρίτη εκκλησία, η St. Ansgar΄s Cathedral συμπληρώνει το τρίτο θρησκευτικό δόγμα της περιοχής, αφού ο ναός αυτός είναι η κύρια εκκλησία της ρωμαιοκαθολικής επισκοπής της Κοπεγχάγης, η οποία χρησιμοποιείται από το 1842 και είναι χτισμένη σε κλασικό στυλ.

Η εκκλησία ήταν ανοιχτή, όχι όμως για κάποιο ευχάριστο γεγονός. Μπαίνοντας στο εσωτερικό είδαμε ένα λευκό φέρετρο και λουλούδια στρωμένα στο δάπεδο του διαδρόμου. Δεν υπήρχε όμως ψυχή μέσα στην εκκλησία.

Ακουγόταν μόνο μελωδία από το εκκλησιαστικό όργανο.

Πήρα την πρώτη φωτογραφία χωρίς να συνειδητοποιήσω ότι επρόκειτο για κηδεία, αφού δεν υπήρχε κανένας παρευρισκόμενος. Όταν καταλάβαμε ότι επρόκειτο για ένα τόσο δυσάρεστο γεγονός αποχωρήσαμε αμέσως από το εσωτερικό του ναού.
Κολλητά στην εκκλησία είδαμε το Design Museum Denmark, ένα μουσείο για τη διεθνή σχεδίαση και τη βιοτεχνία, το οποίο διαθέτει έργα διάσημων δανών σχεδιαστών. Το Μουσείο στεγάζει τη μεγαλύτερη βιβλιοθήκη σχεδιασμού στη Σκανδιναβία. Το σημερινό κτίριο του Μουσείου ήταν το πρώτο δημόσιο Νοσοκομείο της Κοπεγχάγης.


Λίγα βήματα πιο κάτω, διασχίζοντας τη λεωφόρο Esplanaden μπήκαμε στο Churchillparken, το δημόσιο πάρκο της Κοπεγχάγης, το οποίο καταλαμβάνει ένα κομμάτι γης μεταξύ του φρουρίου Kastellet και του δρόμου Esplanaden και ονομάστηκε έτσι για να τιμηθεί ο Winston Churchill και η βρετανική βοήθεια, στην απελευθέρωση της Δανίας, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Κατάλευκοι κύκνοι έπλεαν νωχελικά μέσα στο κανάλι και πανύψηλες κλαίουσες έριχναν τα πλούσια “μαλλιά” τους αγγίζοντας την επιφάνεια του νερού.


Η φθινοπωρινή παλέτα της φύσης σε μια έξαρση χρωμάτων. Κίτρινα, μουσταρδί, καφέ και πορτοκαλί φύλλα στόλιζαν το νοτισμένο χώμα.

Το χάλκινο άγαλμα Valkyrie στην άκρη του πάρκου παριστάνει μια γυναικεία φιγούρα της νορβηγικής μυθολογίας που υπηρετεί τον Θεό Odin. Αποφασίζουν ποιος πεθαίνει και ποιος ζει στη μάχη και επιλέγουν από εκείνους που σκοτώθηκαν, ποιους θα φέρουν με τον θάνατο στη Valhalla.
Τα μακριά μαλλιά της ανεμίζουν, ενώ τα γόνατά της πιέζουν τους ώμους του αλόγου. Ιππεύει χωρίς σέλα και κρατάει ένα δόρυ σε θέση ρίψης στο δεξί της χέρι.

Ένα άλλο μνημείο είναι αφιερωμένο στους πεσόντες Δανούς στρατιώτες των Συμμαχικών Δυνάμεων και βρίσκεται ακριβώς μπροστά από την αρχή της γέφυρας, η οποία αποτελεί την κύρια είσοδο στο Kastellet.


Πίσω από τα ψηλά δέντρα ξεπρόβαλε το βέλος της St. Alban΄s Church (εκκλησία του Αγίου Άλβαν).

Ανεβήκαμε στον καταπράσινο λόφο για να έχουμε πανοραμική θέα της περιοχής. Στα πόδια του λόφου έρρεε το φαρδύ κανάλι και μπροστά μας η αγγλικανική εκκλησία έστεκε πανέμορφη και αγέρωχη, ομορφαίνοντας ακόμη περισσότερο το τοπίο με το γοτθικό αναγεννησιακό της στυλ.


Στο βάθος ένα πολεμικό πλοίο ξεπρόβαλε πίσω από τον λόφο με τα πορτοκαλί και τα χρυσά φύλλα των δέντρων.

Προχωρήσαμε διασχίζοντας τη γέφυρα για να μπούμε στο Kastellet από την Πύλη του Bασιλιά, τη νότια δηλαδή Πύλη, η οποία είναι διακοσμημένη με γιρλάντες και την προτομή του Φρειδερίκου Γ΄.


Η δεύτερη Πύλη βρίσκεται στη βόρεια πλευρά και ονομάζεται Πύλη της Νορβηγίας. Είναι χτισμένη με απλούστερο σχεδιασμό έχοντας να αντιμετωπίσει την ανοιχτή εξοχή έξω από την πόλη. Στο τέλος της περιήγησής μας σκοπεύαμε να βγούμε από αυτή την Πύλη, για να συνεχίσουμε την πορεία μας προς τη Μικρή Γοργόνα, αλλά τελικά ήταν κλειστή.
Το Kastellet είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα φρούρια στη βόρεια Ευρώπη και κατασκευασμένο με τη μορφή πενταγώνου με προμαχώνες. Η περιοχή στεγάζει διάφορες στρατιωτικές δραστηριότητες, αλλά κυρίως εξυπηρετεί ως ιστορικός χώρος και δημόσιο πάρκο.
Ο βασιλιάς Christian IV ξεκίνησε την κατασκευή του Kastellet το 1626. Το σχέδιο του βασιλιά ήταν να επεκτείνει τις ήδη υπάρχουσες οχυρώσεις της πόλης, που έφθαναν ως τον σημερινό σταθμό Nørreport στον βορρά και ως την ακτή Bremerholm νοτιοανατολικά.
Αυτό το σχέδιο τελικά δεν ολοκληρώθηκε. Μετά τη σουηδική πολιορκία της Κοπεγχάγης ένας Ολλανδός μηχανικός, ο Henrik Ruse κλήθηκε να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση και επέκταση της κατασκευής. Η οχύρωση ονομάστηκε Citadellet Frederikshave (η Ακρόπολη του Frederik), αφού ο Frederik ΙΙΙ είχε πλέον διαδεχθεί τον Christian στον θρόνο. Ως γνωστό όμως όνομα επικράτησε το Kastellet.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό ήρθαμε σε πρώτη οπτική επαφή με τις “σειρές”, τα διώροφα κτίρια που αρχικά αποτελούσαν στρατώνες.

Ανεβήκαμε στον λόφο που συναντήσαμε στα δεξιά μας, αμέσως μετά την Πύλη και απολαύσαμε απίστευτη θέα προς την πόλη και τον πράσινο τρούλο της Μαρμάρινης Εκκλησίας,

προς την αγγλικανική εκκλησία, η οποία βρέχει τα πόδια της στα ήρεμα νερά του καναλιού, ενώ χλοώδεις χώροι απλώνονται παντού, όσο φτάνει το βλέμμα.

Ξανά το πολεμικό πλοίο πιο κοντά μας τώρα, πίσω από ένα φθινοπωρινό σκηνικό φυλλόρροων δέντρων.

Βρισκόμασταν στο Grevens Bastion απ' όπου είχαμε θέα της πόλης και του λιμανιού.

Μπροστά μας η Gefion Bridge, δεξιά το κτίριο της Λιμενικής Αρχής και στο βάθος τα Βασιλικά Περίπτερα.
Από ψηλά είδαμε και την Κρήνη Gefion, στην οποία θα πηγαίναμε στη συνέχεια της περιήγησής μας.

Το Kastellet διέθετε και αποθήκες οι οποίες χρονολογούνται από την ίδρυση της Ακρόπολης. Μπορούσαν να αποθηκεύουν όλα τα απαραίτητα σε περίπτωση πολιορκίας, με τα οποία μπορούσαν να τροφοδοτηθούν 1.800 άτομα για τέσσερα χρόνια. Εξακολουθεί να είναι ενεργός στρατιωτικός χώρος που ανήκει στο Υπουργείο Άμυνας. Είναι όμως μια ειρηνική προστατευόμενη περιοχή που χρησιμεύει ως δημόσιο πάρκο, καθώς και ως ένα πολιτιστικό ιστορικό μνημείο.
Το σπίτι του διοικητή, σε κίτρινο χρώμα αποτελείται από δύο ορόφους. Κάτω από μια κόκκινη κεραμοσκεπή, το τριγωνικό αέτωμα φέρει διακοσμήσεις και το μονόγραμμα του Christian VII και σήμερα είναι η επίσημη κατοικία του αρχηγού της Άμυνας της Δανίας.

Απέναντι από το σπίτι του διοικητή βρίσκεται η εκκλησία. Μπήκαμε στο εσωτερικό και πάλι πέσαμε σε κηδεία. Ένα λευκό φέρετρο στεκόταν στο κέντρο της μικρής εκκλησίας και τώρα υπήρχαν συγγενείς που μαζεύονταν για τη νεκρώσιμη ακολουθία. Βγήκαμε γρήγορα έξω αφήνοντας στην ησυχία τους τους πενθούντες συγγενείς, να αποχαιρετήσουν το αγαπημένο τους πρόσωπο.

Πίσω από την εκκλησία είδαμε ένα κατακόκκινο κτίριο το οποίο αποτελούσε συγκρότημα φυλακών. Ένα ανηφορικό μονοπάτι ξεκινάει στα δεξιά της εκκλησίας και οδηγεί στη νοτιοδυτική γωνία του Kastellet, όπου βρίσκεται ένας πανέμορφος ανεμόμυλος.

Δεδομένου ότι μια οχυρωμένη πόλη χρειαζόταν προμήθειες, συμπεριλαμβανομένων αλεύρων κατασκευάστηκαν πολλοί ανεμόμυλοι στους προμαχώνες, συνολικά 16. Ο μύλος στο Kastellet είναι ο τελευταίος που εξακολουθεί να εργάζεται.
Κι άλλη υπέροχη θέα στην πόλη, αν έλειπε και ο άχαρος γερανός θα ήταν ακόμα καλύτερα.


Όλοι οι χώροι και τα υψώματα του Kastellet προσφέρουν εξαιρετική θέα, ενώ πολλά είδη πουλιών συμπεριλαμβανομένων παπιών, κύκνων και ερωδιών βρίσκουν καταφύγιο στο νερό, που πλαισιώνει το όμορφο σκηνικό της Ακρόπολης.



Βγήκαμε πάλι από τη νότια Πύλη και κατευθυνθήκαμε προς την εκκλησία του Αγίου Άλβαν για να δούμε το Gefionspringvandet (σιντριβάνι Gefion).

Aναπαριστά έναν δανέζικο παλιό θρύλο που σχετίζεται με τη δημιουργία του νησιού Sjælland (Ζίλαντ), μέρος της ανατολικής ακτής του οποίου καταλαμβάνει η Κοπεγχάγη.

Σύμφωνα με τον θρύλο ο Θεός Odin κατοικούσε σε ένα μικρό νησί (κατά κάποιους στο νησί Fyn, εκεί που βρίσκεται σήμερα η πόλη Odense). Έστειλε λοιπόν τη θεά Gefjon να βρει περισσότερη γη. Η θεά πήγε στην περιοχή της σημερινής Σουηδίας, όπου ο βασιλιάς Gylfi (ο παλαιότερος γνωστός σκανδιναβός βασιλιάς) της υποσχέθηκε να της χαρίσει όση γη μπορούσε να οργώσει σε ένα βράδυ.
Αυτή τότε πήγε στην κατοικία των Γιγάντων. Εκεί έκανε τέσσερα παιδιά με έναν Γίγαντα και τα μεταμόρφωσε σε τέσσερα γεροδεμένα βόδια.

Όλο το έδαφος που οργώθηκε εκείνο το βράδυ εξακοντίστηκε μέσα στη θάλασσα δημιουργώντας το νησί Sjælland. Το κενό που έμεινε στη Σουηδία γέμισε με νερό και έγινε λίμνη.
Το σιντριβάνι ήταν χορηγία στην πόλη του ιδρύματος Carlsberg, για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της ζυθοποιίας. Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1908 μετά από διαφωνίες για το θέμα του σιντριβανιού. Ανακαινίστηκε το 1999. Η λειτουργία του έγινε το 2004.

Μια χαριτωμένη γέφυρα η Gefion Bridge μας οδήγησε εκτός του πάρκου


και μας έβγαλε στο Nordre Toldbod, την παραθαλάσσια περιοχή της Κοπεγχάγης που βρίσκεται στο βόρειο άκρο του Larsens Plads και ακριβώς νότια του Kastellet.
Τα περισσότερα ιστορικά κτίρια της παραθαλάσσιας περιοχής καταστράφηκαν το 1973, όταν ο χώρος ανασχηματίστηκε. Το κτίριο της Λιμενικής Αρχής Dahlerup βρίσκεται εδώ και μπροστά του στέκουν τα δύο Βασιλικά Περίπτερα. Ήταν το σημείο όπου κάποτε, ένα ειδικό σώμα συνέλεγε διόδια από τα πλοία. Τα δύο Βασιλικά Περίπτερα είναι μια σιωπηρή αντανάκλαση της πρώην σημασίας της προκυμαίας Nordre Toldbod και χτίστηκαν το 1905. Χρησιμοποιούνται σήμερα όταν η Βασιλική Οικογένεια διασχίζει το λιμάνι, για να επιβιβαστεί στο HDMY Dannebrog, το Βασιλικό Yacht, το οποίο είναι αγκυροβολημένο στο Holmen απέναντι.

Δίπλα στο κτίριο της Λιμενικής Αρχής Dahlerup ορθώνεται η Πύλη Langelinie, η οποία είναι διακοσμημένη με δύο αγάλματα του Ποσειδώνα και του Ερμή.

Στην άκρη του λιμανιού είδαμε το αμφιλεγόμενο γλυπτό Zink Global, κατασκευασμένο από μηχανικά κομμάτια, βιομηχανικά εξαρτήματα και εργαλεία να κάθεται σε ένα μεγάλο κλειδί-εργαλείο που καταλήγει στο σήμα του άπειρου, δείχνοντας το Βασιλικό σκάφος αγκυροβολημένο απέναντι. Το γλυπτό επικεντρώνεται στο μέλλον και δείχνει ότι η Κοπεγχάγη και η Δανία είναι ένας τόπος δυναμισμού, προνοητικότητας και μεγάλων οραμάτων.


Το πάρκο Langelinie ουσιαστικά είναι μια αποβάθρα περιπάτου και πάρκο αλλά και το σπίτι της Μικρής Γοργόνας. Όλη η περιοχή αποτελεί εδώ και αιώνες δημοφιλή προορισμό για περιπάτους στην πόλη. Το πάρκο περιλαμβάνει πολλά μνημεία όπως η στήλη Iver Huitfeldt Memorial που χτίστηκε για να τιμήσει τον θάνατο του ναυάρχου Iver Huitfeldt και των ανδρών του σε μια ναυμαχία κατά τη διάρκεια του μεγάλου Βορείου Πολέμου.


Στο τέλος της παραλιακής διαδρομής του Nordre Toldbod και πριν το περιβόητο άγαλμα της Μικρής Γοργόνας έχει τη βάση της η εταιρεία υδροπλάνων Nordic Seaplanes, η οποία εκτελεί δρομολόγια μεταξύ της Κοπεγχάγης και του Άαρχους και μάλιστα είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε live την απογείωση ενός υδροπλάνου.

Φτάσαμε αισίως στο ορόσημο της πόλης της Κοπεγχάγης, στο διάσημο και πασίγνωστο σε όλο τον κόσμο χάλκινο άγαλμα της Μικρής Γοργόνας και ενώ περιμέναμε να συναντήσουμε ορδές τουριστών να συνωστίζονται για μια selfie με το γλυπτό, αντιθέτως τα πράγματα ήταν νορμάλ και ήρεμα. Τόσο ήρεμα που χωρίς καμία ιδιαίτερη δυσκολία ή στριμωξίδι φτάσαμε ανετότατα ακριβώς δίπλα στον βράχο, πάνω στον οποίο κάθεται το έμβλημα της πόλης.

Ο γιος του ιδρυτή της Carlsberg γοητευμένος από ένα μπαλέτο του Βασιλικού Θεάτρου της Κοπεγχάγης ζήτησε από την μπαλαρίνα Ellen Price να γίνει το μοντέλο για το άγαλμα. Ο γλύπτης Edvard Eriksen δημιούργησε το άγαλμα, αλλά μόνο το κεφάλι της μπαλαρίνας χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή του, αφού η Price αρνήθηκε να ποζάρει γυμνή. Όμως προθυμοποιήθηκε η γυναίκα του γλύπτη και έτσι το σώμα της κόλλησε στο κεφάλι της μπαλαρίνας και βγήκε το αποτέλεσμα που σήμερα όλοι οι επισκέπτες της πόλης τρέχουν να φωτογραφίσουν.

Κατά τη διάρκεια της EXPO 2010 το συμβούλιο της Κοπεγχάγης φρόντισε τη μεταφορά του αγάλματος στη Σανγκάη, στο περίπτερο της Δανίας. Ήταν η πρώτη φορά που η γοργόνα εγκατέλειψε τη θέση της από τότε που τοποθετήθηκε στον βράχο σχεδόν έναν αιώνα νωρίτερα.
Στις 24 Απριλίου 1964 το κεφάλι κόπηκε, κλάπηκε και δεν βρέθηκε ποτέ. Ένα νέο κεφάλι δημιουργήθηκε και τοποθετήθηκε στο άγαλμα. Στις 22 Ιουλίου 1984 κόπηκε το δεξί χέρι και επιστράφηκε δύο μέρες αργότερα από δύο νέους άνδρες. Το 1990 πάλι σε μια προσπάθεια να κοπεί το κεφάλι έμεινε στον λαιμό μια τομή 18 εκατοστών. Την έχουν βάψει με χρώμα τουλάχιστον επτά φορές.
Το 2013 έγιναν εκδηλώσεις για τον εορτασμό των 100 χρόνων του διάσημου αγάλματος. Κατά τη διάρκεια των εορτασμών αγόρια τραγούδησαν σε μια συναυλία γενεθλίων για παιδιά. Έγινε παιδική παρέλαση και 100 γυναίκες κολύμπησαν γύρω από το άγαλμα στο λιμάνι. Στη συνέχεια σχημάτισαν ένα μεγάλο “100” μέσα στο νερό. Γοργόνες ζωγραφισμένες στα σώματα ανθρώπων πόζαραν μπροστά από άλλα αξιοθέατα παγκοσμίου φήμης, από τον Πύργο του Άιφελ στο Παρίσι μέχρι την Όπερα του Σίδνεϋ.

Αντικρίζοντας το άγαλμα ένιωσα ότι εκπλήρωσα την υπόσχεση που έδωσα όταν ήμουν παιδί στον εαυτό μου και θυμήθηκα πάλι τη φράση που είχα πει τότε στην αγαπημένη μου γιαγιά, ότι μια μέρα θα ψάξω και θα βρω τη χώρα της Μικρής Γοργόνας.
Το πάρκο περιλαμβάνει μαρίνα που ιδρύθηκε το 1890 και είχε σκοπό να παρέχει την ευκαιρία στους εργάτες των ναυπηγείων και εργοστασίων της περιοχής να έχουν ένα μικρό σκάφος επιτρέποντάς τους να συμπληρώνουν τα εισοδήματά τους με λίγη αλιεία. Σήμερα ιστιοφόρα και μικρά κότερα είναι αγκυροβολημένα στη μικρή μαρίνα, η οποία καταλαμβάνει μια περιοχή ακριβώς μετά τη Μικρή Γοργόνα.


Δίπλα στη μαρίνα Langelinie είδαμε επίσης το Ναυτικό Μνημείο προς τιμήν των Δανών ναυτικών που έχασαν τη ζωή τους κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το μνημείο αποτελείται από ένα χάλκινο γλυπτό μιας γυναίκας με φτερά, που αντιπροσωπεύει τη Μνήμη και είναι τοποθετημένο σε βάθρο με αφηγηματικά ανάγλυφα στις πλευρές του. Η φτερωτή γυναίκα σχεδιάστηκε βάσει του γλυπτού της Νίκης της Σαμοθράκης.

Με τη μαρίνα του Langelinie ολοκληρώσαμε τη βόλτα μας στην περιοχή. Το πρόγραμμα στη συνέχεια περιελάμβανε το Rosenborg Castle, τους Βοτανικούς Κήπους και βόλτα στην περιοχή του Nørreport.
Ήταν ώρα να χρησιμοποιήσουμε πάλι τα αγαπημένα μας μέσα μεταφοράς στην Κοπεγχάγη, τα ποδήλατα και τα πατίνια. Στη μαρίνα βρήκαμε ελεύθερα, ένα ποδήλατο και 3 πατίνια lime

και κάνοντας μια ωραιότατη διαδρομή, δύο χιλιομέτρων στους δρόμους της πόλης, περνώντας από όμορφες γειτονιές καταλήξαμε να αφήσουμε πάλι τα οχήματά μας, στο spot μπροστά από το SMK-Statens Museum for Kunst, το κρατικό Μουσείο Τέχνης στο κέντρο της Κοπεγχάγης.
Last edited: