interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Αγιακούτσο
Οι πρώτες ακτίνες του ήλιου με ξύπνησαν στο μπροστινό κάθισμα του υπεραστικού με θέα το λεκανοπέδιο της πόλης Αγιακούτσο.
Το Αγιακούτσο είναι σταυροδρόμι Βορείων και Νοτίων Άνδεων και μέχρι πρόσφατα “απαγορευμένο” για τους τουρίστες λόγω των απόνερων της αιματηρής σύγκρουσης των Μαοϊστών του Φωτεινού Μονοπατιού και του Περουβιανού στρατού, κυρίως στην δεκαετία του ‘90. Τα συναισθήματα λοιπόν μπαίνοντας στην πόλη ήταν μεικτά.
Το προηγούμενο βράδυ είχε εξελιχθεί σε δοκιμασία. Αναμονή στον στενό διάδρομο της εταιρίας Μολίνα, με τα λίγα καθίσματα που ανάγκαζαν πολλούς να κάθονται κάτω, και τα παγωμένα ρεύματα της κρύας νύχτας των Άνδεων να μπαίνουν από την ανοιχτή πόρτα. Το λεωφορείο ήταν να φύγει στις 2:30 μετά τα μεσάνυχτα, μετά στις 3, μετά στις 3:30 και τελικά φύγαμε κοντά στις 4 τα χαράματα.
Όταν τελικά έφτασα στο ξενοδοχείο Universo του Αγιακούτσο, που ευτυχώς δέχτηκε να κάνω early check in, ήμουν ήδη κουρασμένος. Στο τετράδιο μου είχα γραμμένα:
“Μιραδόρ ντε Αγιακούτσο” και οδηγίες για το “εύκολο” σκαρφάλωμα μιάμισης ώρας στον λόφο με ωραία θέα της πόλης.
“Μουσέο ντε λα Μεμόρια” για τα θύματα της σύρραξης με τους Μαοϊστές.
Τελικά το μόνο που έκανα εκείνη την μέρα ήταν να φάω μια τρούτσα! Τρούτσα = πέστροφα και σπεσιαλιτέ της περιοχής, και την έφαγα σε ένα από τα μεγάλα κτίρια αποικιακού ρυθμού με τις μεγάλες εσωτερικές αυλές κοντά στην κεντρική Πλάζα ντε Άρμας. Κάνοντας βόλτες στους βαβουριάρικους δρόμους γύρω από την πλατεία Πλάζα ντε Άρμας έφτασε ένα e-mail από την Άλισον: φτάσανε Αγιακούτσο με απευθείας λεωφορείο από Χουανκάγιο (η ξεναγός τις είχε πάει σε ένα φοβερό μοναστήρι την δεύτερη μέρα) και μένουν στο χλιδάτο via-via με θέα την πλατεία. Δώσαμε ραντεβού για ένα τουρ την επόμενη και βάζοντας στο κινητό τον Τσακαλόν, που είναι και Αγιακουτσανός, να τραγουδάει για τους κατατρεγμένους της ζωής το έριξα στον ύπνο.
Το πρωινό τουρ με την εταιρία A & R tours πρώτα περιλάμβανε ξενάγηση στο Χουάρι, την πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Γουάρι (συναντήσαμε ήδη τα ψηλά άτεχνα τείχη τους στο μαντείο των προγόνων στο Χουανκάγιο). Η ξενάγηση ήταν μόνο στα Ισπανικά, αλλά η τιμή ήταν καλή (30 σόλες).
Μεγάλη η έκταση των αρχαίων, φανερώνει το μεγαλείο της αυτοκρατορίας των Γουάρι. Σε ένα σημείο είδαμε μαζικούς τάφους σε πολλά επίπεδα, “τάφους ευγενών”, και μια πλατφόρμα όπου “θυσίαζαν γυναίκες και λάμα” την περίοδο της ξηρασίας (από ό,τι έπιανε η Μπαρμπαρα που ήξερε λίγα Ισπανικά). Οι Γουάρι ήταν στρατοκράτες (όπως και οι Ίνκα άλλωστε) αλλά με εξελιγμένες μεθόδους καλλιέργειας που αποδείχθηκαν σωτήριες σε περιόδους ξηρασίας και χτίσιμο δρόμων (που κληρονόμησαν οι Ίνκα). Έτσι κατάφεραν να κρατήσουν αρκετές περιοχές ενωμένες από το 600 μέχρι το 1000 κ.Ε, οπότε και εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς. Δυστυχώς δεν έχουν γίνει πολλές μελέτες γι’ αυτό τον σπουδαίο πολιτισμό (άραγε έπαιξε ρόλο η αστάθεια στην περιοχή; ).
Ανάμεσα από τους, άσχημους να πούμε την αλήθεια, τοίχους των Γουάρι γινόταν της τρελής από κάκτους. Ο ξεναγός έκοψε έναν και μας έδειξε τα δάκτυλά του, που είχαν βαφτεί κόκκινα.
“Κοτσινίγια”. Κόκκινη βαφή, από τα παράσιτα που ζούνε σε ένα είδος κάκτου, εξηγεί η Μπάρμπαρα.
Άλλοι κάκτοι, ψηλοί μακρόστενοι, μου έκαναν εντύπωση.
“Σαν Πέδρο”.
Κάτι είχα διαβάσει γι’ αυτό τον κάκτο που παράγει την ψυχεδελική μεσκαλίνη που χρησιμοποιούσαν διάφορες θρησκείες στις τελετές τους. Στο μουσείο που πήγαμε στην συνέχεια, είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τις παραστάσεις στα υφάσματα και στα αγγεία των Γουάρι. Στα περισσότερα φιγουράρει η (αγνώστου ονόματος) κεντρική θεότητα: συνήθως ένα πρόσωπο με εξέχοντα φίδια και άλλα πλάσματα για μαλλιά. Κάποτε κρατάει ραβδιά.
Στην πραγματικότητα, είναι το μοναδικό στυλ της τέχνης των Γουάρι που είναι το σημείο κατατεθέν. Γεωμετρικά σχήματα, στα οποία τεμαχίζονται όλα τα πρόσωπα, πουλιά κτλ. και ξαφνικές εναλλαγές χρωμάτων από το ένα σχήμα στο άλλο. Τύφλα να έχει η μοντέρνα τέχνη. Αν ξαναδείς Γουάρι, ξέρεις ότι είναι Γουάρι.
“Έτσι λοιπόν κρατιούνται οι αυτοκρατορίες.” σκέφτομαι. “Να είναι καλά η μεσκαλίνη.”
Μετά από μια στάση στην επιτηδευμένη πόλη Κινόα, με εργαστήρια ντόπιων - βασικά μια όμορφη τουριστική παγίδα – φτάσαμε στον κάμπο του Αγιακούτσο. Πλήθος κόσμου – που μιλούσε Ισπανικά – περιτριγύριζε το μνημείο στην μέση του οροπεδίου που ο Σιμόν Μπολιβάρ πέτυχε την καθοριστική νίκη για την απελευθέρωση από τους Ισπανούς το 1824. Η Μπάρμπαρα μου είπε ότι τους προπαγανδίζουν στο σχολείο ότι οι ΗΠΑ με την διπλωματία τους στην ουσία απελευθέρωσε την Λατινική Αμερική, μειώνοντας έτσι των αγώνα του Μπολιβάρ και των άλλων. Δεν είμαι πολύ γνώστης αυτής της ιστορίας, και αρκέστηκα να παρατηρώ την φύση γύρω από την πεδιάδα. “Τι είναι αυτοί ευκάλυπτοι;” “Αυτοί είναι άλλοι κατακτητές”, μου λέει η Μπάρμπαρα, “από την Αυστραλία!”
Το βράδυ με καλέσανε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου τους, στο εσωτερικό μπαλκόνι της δροσερής αποικιακής έπαυλης. Φάγαμε μπέργκερ από αλπάκα (σαν κρέας μπούφαλο, συμφωνίσαν οι κοπέλες). Η βραδιά πέρασε ευχάριστα λέγοντας για κινήματα ανεξαρτησίας, τους Ινδιάνους της Β. Αμερικής, τα προβλήματα με τους ποταμούς της Ν. Υόρκης κτλ. και τελικά τα κοκτέιλ διαπιστώνοντας άλλη μια φορά ότι Άλισον το κατέχει το σπορ.
Πλάζα ντε Άρμας, Αγιακούτσο.
Στάση για τσαγάκι με το βοτάνι που αποτελεί σήμερα αιτία πολλών δεινών στο Περού.
Χουάρι, πρωτεύουσα τις αχανούς αυτοκρατορίας των Γουάρι - των πρωταθλητών στους κακόγουστους τείχους! Οι κάκτοι δεξιά είναι αυτοί που δίνουν την κοτσινίγια.
Και αυτοι που δίνουν την μεσκαλίνη.
Το συγκροτήμα με τους τάφους των ευγενών και τα λοιπά θρησκευτικά κτίσματα.
Η τεχνοτροπία των Γουάρι.
Το μυστήριο με τους Γρύπες στην Ν. Αμερική. Τα είπαμε και στην ιστορία με την Ινδονησία.
Κι άλλη τέχνη Γουάρι.
Η τέχνη των ντόπιων της Κινόα.
Ο κάμπος του Αγιακούτσο. Έδωσε και το όνομά του στην πόλη που στην εποχή των Ίνκα λεγόταν Χουαμάνγκα. Το Χουαμάνγκα πάντως ταίριαζε πιο πολύ με τα τοπωνύμια της περιοχής (Χουανκάγιο, Χουανκαβελίκα).
Οι πρώτες ακτίνες του ήλιου με ξύπνησαν στο μπροστινό κάθισμα του υπεραστικού με θέα το λεκανοπέδιο της πόλης Αγιακούτσο.
Το Αγιακούτσο είναι σταυροδρόμι Βορείων και Νοτίων Άνδεων και μέχρι πρόσφατα “απαγορευμένο” για τους τουρίστες λόγω των απόνερων της αιματηρής σύγκρουσης των Μαοϊστών του Φωτεινού Μονοπατιού και του Περουβιανού στρατού, κυρίως στην δεκαετία του ‘90. Τα συναισθήματα λοιπόν μπαίνοντας στην πόλη ήταν μεικτά.
Το προηγούμενο βράδυ είχε εξελιχθεί σε δοκιμασία. Αναμονή στον στενό διάδρομο της εταιρίας Μολίνα, με τα λίγα καθίσματα που ανάγκαζαν πολλούς να κάθονται κάτω, και τα παγωμένα ρεύματα της κρύας νύχτας των Άνδεων να μπαίνουν από την ανοιχτή πόρτα. Το λεωφορείο ήταν να φύγει στις 2:30 μετά τα μεσάνυχτα, μετά στις 3, μετά στις 3:30 και τελικά φύγαμε κοντά στις 4 τα χαράματα.
Όταν τελικά έφτασα στο ξενοδοχείο Universo του Αγιακούτσο, που ευτυχώς δέχτηκε να κάνω early check in, ήμουν ήδη κουρασμένος. Στο τετράδιο μου είχα γραμμένα:
“Μιραδόρ ντε Αγιακούτσο” και οδηγίες για το “εύκολο” σκαρφάλωμα μιάμισης ώρας στον λόφο με ωραία θέα της πόλης.
“Μουσέο ντε λα Μεμόρια” για τα θύματα της σύρραξης με τους Μαοϊστές.
Τελικά το μόνο που έκανα εκείνη την μέρα ήταν να φάω μια τρούτσα! Τρούτσα = πέστροφα και σπεσιαλιτέ της περιοχής, και την έφαγα σε ένα από τα μεγάλα κτίρια αποικιακού ρυθμού με τις μεγάλες εσωτερικές αυλές κοντά στην κεντρική Πλάζα ντε Άρμας. Κάνοντας βόλτες στους βαβουριάρικους δρόμους γύρω από την πλατεία Πλάζα ντε Άρμας έφτασε ένα e-mail από την Άλισον: φτάσανε Αγιακούτσο με απευθείας λεωφορείο από Χουανκάγιο (η ξεναγός τις είχε πάει σε ένα φοβερό μοναστήρι την δεύτερη μέρα) και μένουν στο χλιδάτο via-via με θέα την πλατεία. Δώσαμε ραντεβού για ένα τουρ την επόμενη και βάζοντας στο κινητό τον Τσακαλόν, που είναι και Αγιακουτσανός, να τραγουδάει για τους κατατρεγμένους της ζωής το έριξα στον ύπνο.
Το πρωινό τουρ με την εταιρία A & R tours πρώτα περιλάμβανε ξενάγηση στο Χουάρι, την πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Γουάρι (συναντήσαμε ήδη τα ψηλά άτεχνα τείχη τους στο μαντείο των προγόνων στο Χουανκάγιο). Η ξενάγηση ήταν μόνο στα Ισπανικά, αλλά η τιμή ήταν καλή (30 σόλες).
Μεγάλη η έκταση των αρχαίων, φανερώνει το μεγαλείο της αυτοκρατορίας των Γουάρι. Σε ένα σημείο είδαμε μαζικούς τάφους σε πολλά επίπεδα, “τάφους ευγενών”, και μια πλατφόρμα όπου “θυσίαζαν γυναίκες και λάμα” την περίοδο της ξηρασίας (από ό,τι έπιανε η Μπαρμπαρα που ήξερε λίγα Ισπανικά). Οι Γουάρι ήταν στρατοκράτες (όπως και οι Ίνκα άλλωστε) αλλά με εξελιγμένες μεθόδους καλλιέργειας που αποδείχθηκαν σωτήριες σε περιόδους ξηρασίας και χτίσιμο δρόμων (που κληρονόμησαν οι Ίνκα). Έτσι κατάφεραν να κρατήσουν αρκετές περιοχές ενωμένες από το 600 μέχρι το 1000 κ.Ε, οπότε και εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς. Δυστυχώς δεν έχουν γίνει πολλές μελέτες γι’ αυτό τον σπουδαίο πολιτισμό (άραγε έπαιξε ρόλο η αστάθεια στην περιοχή; ).
Ανάμεσα από τους, άσχημους να πούμε την αλήθεια, τοίχους των Γουάρι γινόταν της τρελής από κάκτους. Ο ξεναγός έκοψε έναν και μας έδειξε τα δάκτυλά του, που είχαν βαφτεί κόκκινα.
“Κοτσινίγια”. Κόκκινη βαφή, από τα παράσιτα που ζούνε σε ένα είδος κάκτου, εξηγεί η Μπάρμπαρα.
Άλλοι κάκτοι, ψηλοί μακρόστενοι, μου έκαναν εντύπωση.
“Σαν Πέδρο”.
Κάτι είχα διαβάσει γι’ αυτό τον κάκτο που παράγει την ψυχεδελική μεσκαλίνη που χρησιμοποιούσαν διάφορες θρησκείες στις τελετές τους. Στο μουσείο που πήγαμε στην συνέχεια, είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τις παραστάσεις στα υφάσματα και στα αγγεία των Γουάρι. Στα περισσότερα φιγουράρει η (αγνώστου ονόματος) κεντρική θεότητα: συνήθως ένα πρόσωπο με εξέχοντα φίδια και άλλα πλάσματα για μαλλιά. Κάποτε κρατάει ραβδιά.
Στην πραγματικότητα, είναι το μοναδικό στυλ της τέχνης των Γουάρι που είναι το σημείο κατατεθέν. Γεωμετρικά σχήματα, στα οποία τεμαχίζονται όλα τα πρόσωπα, πουλιά κτλ. και ξαφνικές εναλλαγές χρωμάτων από το ένα σχήμα στο άλλο. Τύφλα να έχει η μοντέρνα τέχνη. Αν ξαναδείς Γουάρι, ξέρεις ότι είναι Γουάρι.
“Έτσι λοιπόν κρατιούνται οι αυτοκρατορίες.” σκέφτομαι. “Να είναι καλά η μεσκαλίνη.”
Μετά από μια στάση στην επιτηδευμένη πόλη Κινόα, με εργαστήρια ντόπιων - βασικά μια όμορφη τουριστική παγίδα – φτάσαμε στον κάμπο του Αγιακούτσο. Πλήθος κόσμου – που μιλούσε Ισπανικά – περιτριγύριζε το μνημείο στην μέση του οροπεδίου που ο Σιμόν Μπολιβάρ πέτυχε την καθοριστική νίκη για την απελευθέρωση από τους Ισπανούς το 1824. Η Μπάρμπαρα μου είπε ότι τους προπαγανδίζουν στο σχολείο ότι οι ΗΠΑ με την διπλωματία τους στην ουσία απελευθέρωσε την Λατινική Αμερική, μειώνοντας έτσι των αγώνα του Μπολιβάρ και των άλλων. Δεν είμαι πολύ γνώστης αυτής της ιστορίας, και αρκέστηκα να παρατηρώ την φύση γύρω από την πεδιάδα. “Τι είναι αυτοί ευκάλυπτοι;” “Αυτοί είναι άλλοι κατακτητές”, μου λέει η Μπάρμπαρα, “από την Αυστραλία!”
Το βράδυ με καλέσανε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου τους, στο εσωτερικό μπαλκόνι της δροσερής αποικιακής έπαυλης. Φάγαμε μπέργκερ από αλπάκα (σαν κρέας μπούφαλο, συμφωνίσαν οι κοπέλες). Η βραδιά πέρασε ευχάριστα λέγοντας για κινήματα ανεξαρτησίας, τους Ινδιάνους της Β. Αμερικής, τα προβλήματα με τους ποταμούς της Ν. Υόρκης κτλ. και τελικά τα κοκτέιλ διαπιστώνοντας άλλη μια φορά ότι Άλισον το κατέχει το σπορ.

Πλάζα ντε Άρμας, Αγιακούτσο.

Στάση για τσαγάκι με το βοτάνι που αποτελεί σήμερα αιτία πολλών δεινών στο Περού.

Χουάρι, πρωτεύουσα τις αχανούς αυτοκρατορίας των Γουάρι - των πρωταθλητών στους κακόγουστους τείχους! Οι κάκτοι δεξιά είναι αυτοί που δίνουν την κοτσινίγια.

Και αυτοι που δίνουν την μεσκαλίνη.

Το συγκροτήμα με τους τάφους των ευγενών και τα λοιπά θρησκευτικά κτίσματα.

Η τεχνοτροπία των Γουάρι.

Το μυστήριο με τους Γρύπες στην Ν. Αμερική. Τα είπαμε και στην ιστορία με την Ινδονησία.

Κι άλλη τέχνη Γουάρι.

Η τέχνη των ντόπιων της Κινόα.

Ο κάμπος του Αγιακούτσο. Έδωσε και το όνομά του στην πόλη που στην εποχή των Ίνκα λεγόταν Χουαμάνγκα. Το Χουαμάνγκα πάντως ταίριαζε πιο πολύ με τα τοπωνύμια της περιοχής (Χουανκάγιο, Χουανκαβελίκα).
Last edited by a moderator: