interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Αγγλία
Έφτασα στο σπίτι μου στην Αγγλία, μέσω Άμστερνταμ, λεωφορίων κτλ. περίπου 24 ώρες μετά. Την επόμενη πήρα τηλέφωνο τον γιατρό κλαιγόμενος ότι έχω 3 εβδομάδες διάρρεια. Μου έγραψε αντιβιοτικά για “συνήθη ταξιδιωτικά μικρόβια”, όσο θα κάναμε άλλες εξετάσεις, και σε δύο μέρες μου είχε περάσει. Πόσο θα είχα βελτιώσει το ταξίδι μου αν είχα κάνει την ίδια κίνηση στο Κούσκο! Μάθημα.
Μου πήρε όμως κανένα μήνα να ξαναβρώ τις δυνάμεις μου σωματικά, και 4 μήνες να ξανασκεφτώ για ταξίδι. Τελικά με ψήσανε φίλοι από την Ελλάδα να πάμε στην Κούβα την άνοιξη. Στην Κούβα ξαφνικά το κινητό μου – παλιάς τεχνολογίας, χωρίς μπακάπ - έσβησε και δεν ξανάνοιξε ποτέ. Σχεδόν όλες οι σημειώσεις που κρατούσα στο Περού ήταν στο κινητό! Ευτυχώς είχα σώσει τις φωτογραφίες. Τα ταξίδι στο Περού καταγράφηκε κυρίως ως “οδυνηρό” αφού, τελικά οι τελευταίες εντυπώσεις είναι αυτές που μένουν. Μακριά ανάμνηση και μόνο όταν έβλεπα καμιά σχετική ιστορία στο φόρουμ έρχονταν κάποιες αναλαμπές.
Κάποιες φορές επικοινώνησα με την Περουβιανή παρέα.
Ο θείος Σαμ, ο οδηγός μας στο τρεκ για το Μάτσου Πίτσου, λίγο μετά το ταξίδι έκανε το πρώτο του παιδί. Και έκανε δικιά του εταιρία με εξειδίκευση στο “πραγματικά αυθεντικό τελευταίο καταφύγιο των Ίνκα” το Τσοκεκιράο. Όχι που δεν θα ‘κανε.
Ο περιποιητικός, ήρεμη-δύναμη Έντουιν τελικά έγινε μάνατζερ σε εταιρία τρεκ. Η βραδιά με τις Ίνκα τεκίλες ήταν “η καλύτερη του σε όλα τα τρεκ”, όπως μου είπε ένα χρόνο μετά. (ελπίζω αυτό να μην ισχύει για όλες τις βραδιές με Ίνκα τεκίλα). Ο άνθρωπος μπορεί να μην έκανε για οδηγός αλλά ήταν ο καλύτερος βοηθός οδηγού ever.
Η Χίλαρι παντρεύτηκε στον Καναδά και έτσι τα όνειρα φυγής στην Ν. Αμερική φαντάζομαι εξαλείφθηκαν.
Με την Άλισον φτάσαμε αρκετά κοντά στο να ξαναβρεθούμε, όταν ήμουν στις Νοτιοανατολικές πολιτείες όπου οι Νεοϋορκέζοι, όπως η Άλισον, κάνουν ένα μπέικ. Θα ήταν ωραίο να πάμε κάποια στιγμή στην μαμά Μπάρμπαρα στο Όρεγκον, όπου φυλάνε και τηλεσκόπιο στο πατάρι.
Στον Χιλιανό δάσκαλο μουσικής έστειλα ένα e-mail διαμαρτυρόμενος πως, μήνες μετά, δεν μπορώ να βγάλω ούτε καν ένα ήχο με την “πολύ εύκολη στην εκμάθηση” κένια. Μου είχε υποσχεθεί να μου στείλει υλικό. Το e-mail του δεν ήταν έγκυρο.
Κάποια στιγμή φέτος έπεσα ταυτόχρονα πάνω σε:
- την ιστορία της @Sassenach77 για το Περού.
- ένα Πίσκο (το “Περουβιανό ουίσκι” που λέγαμε) που είχα φέρει από το Κούσκο
Άρχισα να θυμάμαι ότι το ταξίδι, δεν ήταν μόνο ταλαιπωρία, αλλά είχε και ωραίες στιγμές.... Στην επέτειο των 3 χρόνων, φέτος τον Σεπτέμβρη, είπα ή θα γράψω τώρα ιστορία ή ποτέ. Λίγο κοιτώντας τις φωτό, λίγο τα e-mail, λίγο κάποια σκόρπια χαρτιά και εισιτήρια, άρχισαν όλα να επιστρέφουν!
Ελπίζω να μην σας κούρασα πολύ με τις λεπτομέρειες. Για μένα το γράψιμο ήταν μια πραγματική αποκάλυψη και λειτούργησε ως ένα δεύτερο ταξίδι που δεν περίμενα να είναι ποτέ δυνατό.
Αξίζει να επισκεφθείτε το Περού γιατί είναι μια χώρα που μιλάει στην καρδία όσων πηγαίνουν εκεί, όσων διαβάζουν σχετικά, όσων ανακαλύπτουν τα μυστικά του.
Είναι μια πολύ αυθεντική χώρα, με ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά Ινδιάνων στην Αμερική και τρόπο ζωής που έχει μείνει σε αρκετά χωριά της επαρχίας σχεδόν αναλλοίωτος.
Γιατί έχει αυτό που ζητάει κάθε ταξιδιώτης: ποικιλία. Από την υγρή μελαγχολική Λίμα των φτωχών μεταναστών, μέχρι τα στοιχειωμένα ορυχεία των Κεντρικών Άνδεων, την σκληρή δουλεία στα καλαμποκοχώραφα και την βοσκή στις πλαγιές, όπου ο ήλιος και το ψύχος συνυπάρχουν και σε κάνουν να αισθάνεσαι πολύ κοντά στον ουρανό, τα σκυλιά των Άνδεων, τα γλέντια με μάσκες στις πλατείες, τις τσίτσες: μουσικές και γευστικές με και χωρίς αλκοόλ, τις αγορές, την αποικιακή αρχιτεκτονική και το βαθύ συναίσθημα στο μοναδικό κράμα θρησκειών, το απομονωμένο δάσος στα σύννεφα όπου πετάνε τα κολυμπρί και καραδοκούν τα πούμα, τα μέσο-ηφαιστιακά οροπέδια που κάναν πομπές θυσίας οι Ίνκα και παραμονεύουν οι κόνδορες για τα κουφάρια των νεκρών, τις γέφυρες, τους δρόμους, τα φαράγγια κ.ο.κ. Ευχαριστούμε Πατσαμάμα, να λέμε μόνο. Και τα ξαναλέμε.
Τέλος
Έφτασα στο σπίτι μου στην Αγγλία, μέσω Άμστερνταμ, λεωφορίων κτλ. περίπου 24 ώρες μετά. Την επόμενη πήρα τηλέφωνο τον γιατρό κλαιγόμενος ότι έχω 3 εβδομάδες διάρρεια. Μου έγραψε αντιβιοτικά για “συνήθη ταξιδιωτικά μικρόβια”, όσο θα κάναμε άλλες εξετάσεις, και σε δύο μέρες μου είχε περάσει. Πόσο θα είχα βελτιώσει το ταξίδι μου αν είχα κάνει την ίδια κίνηση στο Κούσκο! Μάθημα.
Μου πήρε όμως κανένα μήνα να ξαναβρώ τις δυνάμεις μου σωματικά, και 4 μήνες να ξανασκεφτώ για ταξίδι. Τελικά με ψήσανε φίλοι από την Ελλάδα να πάμε στην Κούβα την άνοιξη. Στην Κούβα ξαφνικά το κινητό μου – παλιάς τεχνολογίας, χωρίς μπακάπ - έσβησε και δεν ξανάνοιξε ποτέ. Σχεδόν όλες οι σημειώσεις που κρατούσα στο Περού ήταν στο κινητό! Ευτυχώς είχα σώσει τις φωτογραφίες. Τα ταξίδι στο Περού καταγράφηκε κυρίως ως “οδυνηρό” αφού, τελικά οι τελευταίες εντυπώσεις είναι αυτές που μένουν. Μακριά ανάμνηση και μόνο όταν έβλεπα καμιά σχετική ιστορία στο φόρουμ έρχονταν κάποιες αναλαμπές.
Κάποιες φορές επικοινώνησα με την Περουβιανή παρέα.
Ο θείος Σαμ, ο οδηγός μας στο τρεκ για το Μάτσου Πίτσου, λίγο μετά το ταξίδι έκανε το πρώτο του παιδί. Και έκανε δικιά του εταιρία με εξειδίκευση στο “πραγματικά αυθεντικό τελευταίο καταφύγιο των Ίνκα” το Τσοκεκιράο. Όχι που δεν θα ‘κανε.
Ο περιποιητικός, ήρεμη-δύναμη Έντουιν τελικά έγινε μάνατζερ σε εταιρία τρεκ. Η βραδιά με τις Ίνκα τεκίλες ήταν “η καλύτερη του σε όλα τα τρεκ”, όπως μου είπε ένα χρόνο μετά. (ελπίζω αυτό να μην ισχύει για όλες τις βραδιές με Ίνκα τεκίλα). Ο άνθρωπος μπορεί να μην έκανε για οδηγός αλλά ήταν ο καλύτερος βοηθός οδηγού ever.
Η Χίλαρι παντρεύτηκε στον Καναδά και έτσι τα όνειρα φυγής στην Ν. Αμερική φαντάζομαι εξαλείφθηκαν.
Με την Άλισον φτάσαμε αρκετά κοντά στο να ξαναβρεθούμε, όταν ήμουν στις Νοτιοανατολικές πολιτείες όπου οι Νεοϋορκέζοι, όπως η Άλισον, κάνουν ένα μπέικ. Θα ήταν ωραίο να πάμε κάποια στιγμή στην μαμά Μπάρμπαρα στο Όρεγκον, όπου φυλάνε και τηλεσκόπιο στο πατάρι.
Στον Χιλιανό δάσκαλο μουσικής έστειλα ένα e-mail διαμαρτυρόμενος πως, μήνες μετά, δεν μπορώ να βγάλω ούτε καν ένα ήχο με την “πολύ εύκολη στην εκμάθηση” κένια. Μου είχε υποσχεθεί να μου στείλει υλικό. Το e-mail του δεν ήταν έγκυρο.
Κάποια στιγμή φέτος έπεσα ταυτόχρονα πάνω σε:
- την ιστορία της @Sassenach77 για το Περού.
- ένα Πίσκο (το “Περουβιανό ουίσκι” που λέγαμε) που είχα φέρει από το Κούσκο
Άρχισα να θυμάμαι ότι το ταξίδι, δεν ήταν μόνο ταλαιπωρία, αλλά είχε και ωραίες στιγμές.... Στην επέτειο των 3 χρόνων, φέτος τον Σεπτέμβρη, είπα ή θα γράψω τώρα ιστορία ή ποτέ. Λίγο κοιτώντας τις φωτό, λίγο τα e-mail, λίγο κάποια σκόρπια χαρτιά και εισιτήρια, άρχισαν όλα να επιστρέφουν!
Ελπίζω να μην σας κούρασα πολύ με τις λεπτομέρειες. Για μένα το γράψιμο ήταν μια πραγματική αποκάλυψη και λειτούργησε ως ένα δεύτερο ταξίδι που δεν περίμενα να είναι ποτέ δυνατό.
Αξίζει να επισκεφθείτε το Περού γιατί είναι μια χώρα που μιλάει στην καρδία όσων πηγαίνουν εκεί, όσων διαβάζουν σχετικά, όσων ανακαλύπτουν τα μυστικά του.
Είναι μια πολύ αυθεντική χώρα, με ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά Ινδιάνων στην Αμερική και τρόπο ζωής που έχει μείνει σε αρκετά χωριά της επαρχίας σχεδόν αναλλοίωτος.
Γιατί έχει αυτό που ζητάει κάθε ταξιδιώτης: ποικιλία. Από την υγρή μελαγχολική Λίμα των φτωχών μεταναστών, μέχρι τα στοιχειωμένα ορυχεία των Κεντρικών Άνδεων, την σκληρή δουλεία στα καλαμποκοχώραφα και την βοσκή στις πλαγιές, όπου ο ήλιος και το ψύχος συνυπάρχουν και σε κάνουν να αισθάνεσαι πολύ κοντά στον ουρανό, τα σκυλιά των Άνδεων, τα γλέντια με μάσκες στις πλατείες, τις τσίτσες: μουσικές και γευστικές με και χωρίς αλκοόλ, τις αγορές, την αποικιακή αρχιτεκτονική και το βαθύ συναίσθημα στο μοναδικό κράμα θρησκειών, το απομονωμένο δάσος στα σύννεφα όπου πετάνε τα κολυμπρί και καραδοκούν τα πούμα, τα μέσο-ηφαιστιακά οροπέδια που κάναν πομπές θυσίας οι Ίνκα και παραμονεύουν οι κόνδορες για τα κουφάρια των νεκρών, τις γέφυρες, τους δρόμους, τα φαράγγια κ.ο.κ. Ευχαριστούμε Πατσαμάμα, να λέμε μόνο. Και τα ξαναλέμε.
Τέλος
Last edited by a moderator: