interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Ανταχουάιλας
Ο υπεραστικός σταθμός του Αγιακούτσο είναι νέος, μεγάλος και με ...ονοματεπώνυμο: “Λιμπερταδόρες ντε Αμέρικα”. Μέσα, ο κόσμος κινούνταν προς κάθε δυνατή κατεύθυνση. Εγώ καρφί στα γραφεία της εταιρίας Los Chankas που έκανε την διαδρομή προς Ανταχουάιλας. Πρόκειται για ένα χωριό περίπου στα μισά της 12ωρης διαδρομής για Κούσκο. Με το εισιτήριο στο χέρι, έψαξα το λεωφορείο στο προαύλιο ανακαλύπτοντας τελικά ένα μικρό βαν. “Ποιοι τρελοί θα πήγαιναν στο Ανταχουάιλας”, σκέφτηκα. Ο οδηγός όμως βλέποντας το εισιτήριο έκανε ανήσυχα νοήματα δείχνοντας μου πάλι το εσωτερικό του “Λιμπερταδόρες”.
“Την πατήσαμε. Πάλι μπέρδεψα τα Ισπανικά και έβγαλα λάθος ημέρα.”
Οι υπάλληλοι της εταιρίας μιλούσαν έντονα και μου δείχνανε, μια το εισιτήριο, μια προς μία αόριστη κατεύθυνση στην την άλλη πλευρά του σταθμού. Κάνοντας κάμποσους κύκλους διαπίστωσα το προφανές. Μια χαμογελαστή κυρία ήταν στριμωγμένη μέσα σε ένα ξύλινο καμαράκι, στο οποίο υπήρχε μια ταμπελίτσα: “1.30 σόλες”. Φόρος ...ΚΤΕΛ! Αυτοκόλλητο στο εισιτήριο.
Έχοντας λύσει το μυστήριο του “Λιμπερταδόρες” έτρεξα πάλι στον οδηγό του βαν που είχε γεμίσει και βιαζόταν να φύγει.
Το οδόστρωμα ήταν φρέσκο, η μουσική παραδοσιακή με Ανδιανές φλογέρες και στο 50% της διαδρομής το βαν βρισκόταν στο αντίθετο ρεύμα. Φτάσαμε ...γρήγορα.
Το Ανταχουάιλας είναι μια ανισόπεδη κωμόπολη σε μια στενή κοιλάδα ενός μικρού ποταμού. Ελάχιστες τουριστικές υποδομές και το ξενοδοχείο El Encanto De Oro ήταν μάλλον πολυτέλεια με το μαλακό του κρεβάτι και την θέα στον κεντρικό δρόμο, αν και δεν είχε ζεστό νερό. Στην συνέχεια πήγα για φαγητό σε ένα μικροσκοπικό Κινέζικο, όπου τα φαγητά βγαίναν ...από μια τρύπα στον τοίχο και η καθαριότητα ήταν χειρότερη και αυτή του Σκοτσέζου συγκάτοικου μου σε συνδυασμό με την Αγγλίδα φίλη του όταν μαγειρεύουν. Θανατηφόρος συνδυασμός. Όπως θα αποδειχθεί σύντομα και για την περίπτωση του Κινέζικου!
Διάβασα στο Λόνλι Πλάνετ για μια λίμνη και “κάτι ερείπια” σε κοντινή απόσταση και (ευτυχώς!) μην έχοντας τι άλλο να κάνω πήρα ένα ταξί προς τα εκεί.
“Νασιόν Τσάνκα” είχαν γράψει με πέτρες, όπως συνηθίζουν στις Άνδεις, στην απέναντι πλαγιά. Τι είναι οι Τσάνκα; Είχανε σχέση με τους Ίνκα; Έβγαλα “το επος”, το οποίο κουβαλούσα ασφαλώς στο ταξίδι μου. “Το έπος” έλεγε:
“Μόλις ένα αιώνα πριν την άφιξη των Σπανιόλων, οι Ίνκα ήταν μια ασήμαντη ορεινή φυλή που καταλάμβανε μόνο την κοιλάδα του Κούσκο. Περίπου το 1440 τους επιτέθηκε και σχεδόν τους εξόντωσε η γειτονική φυλή των Τσάνκα. Αλλά οι Ίνκα αμυνθήκαν και κέρδισαν μια αποφασιστική νίκη στον κάμπο επάνω από το Κούσκο. Αυτή η επιτυχία εκτόξευσε τους Ίνκα στην πορεία της ορμητικής επέκτασης”.
Μάλιστα ο Ινδιάνος χρονικογράφος, με το σύντομο όνομα Ζοάν ντε Σάντα Κρουζ Πατσακούτι Γιαμπα Σαλκαμαϊγκουα έγραψε ότι η μάχη θα είχε χαθεί αν οι πέτρινοι στρατιώτες δεν είχαν έρθει με θαυματουργό τρόπο στην ζωή – πέτρες που ήταν ντυμένες ως στρατιώτες για να ξεγελάσουν τους Τσάνκας.
Πέρασα ένα τσούρμο που έπαιζε βόλεϊ και πουλούσε χαϊμαλιά και σκαρφάλωσα τις νοικοκυρεμένες αναβαθμίδες του εγκαταλειμμένου χωριού των Τσάνκα. Στην πίσω πλευρά ξεκινούσε μια μεγάλη σκάλα που ανέβαινε σε μια φυσική πυραμίδα διαμορφωμένη με αναβαθμίδες. Στην κορυφή ανέβηκα στα ερείπια ενός ναού για να παρατηρήσω την θέα. Απέναντι ένα πράσινο βουνό με σχήμα τέλειας πυραμίδας. Μια λίμνη από την μία πλευρά και μια απότομη χαράδρα από την άλλη. Μαγευτικό! Ποιοι άραγε ήταν αυτοί οι Τσάνκα που παραλίγο να εξαφανίσουν τους Ίνκα και να αλλάξουν την Ιστορία;
Δίπλα μου χάζευαν οι μόνοι άλλοι τουρίστες, ένα ζευγάρι νεαρών Χιλιανών. Γίναμε ομάδα για να γυρίσουμε με οτοστόπ και μέσα στο αμάξι ο τύπος, που ήταν δάσκαλος μουσικής, μου πρότεινε να αγοράσω μια “κένα”, την παραδοσιακή φλογέρα των Άνδεων. “Μα είμαι άσχετος από μουσική”, του λέω. “Είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Και αφού σου αρέσει η Ανδιανή παραδοσική μουσική...”, μου λέει. Το έβαλα λοιπόν στόχο να αγοράσω μια “κένα”.
Πριν κοιμηθώ ήπια ένα συσκευασμένο smoothie με φρούτα και γάλα το οποίο με έστειλε αμέσως στην τουαλέτα. Τι μας το λες, θα αναρωτηθείτε δικαίως. Ε, αυτή δεν είναι η τελευταία φορά που θα με πιάσουν οι ...βιασύνες σε αυτό το ταξίδι.
Ποιος είπε ότι οι δρόμοι στις Κεντρικές Άνδεις είναι άσχημοι;
Κινέζικος κατάλογος στα Ισπάνικά. Τέλεια.
Ήταν αυτό το μοιραίο γεύμα;
Φτάνοντας στην πόλη των Τσάνκα:
Ο αρχαίος οικισμός των Τσάνκα και απέναντι το "σύνθημα".
Η πυραμίδα πίσω από τον οικισμό.
Η θέα από τον ναό πάνω στην πυραμίδα.
Και "το έπος".
Ο υπεραστικός σταθμός του Αγιακούτσο είναι νέος, μεγάλος και με ...ονοματεπώνυμο: “Λιμπερταδόρες ντε Αμέρικα”. Μέσα, ο κόσμος κινούνταν προς κάθε δυνατή κατεύθυνση. Εγώ καρφί στα γραφεία της εταιρίας Los Chankas που έκανε την διαδρομή προς Ανταχουάιλας. Πρόκειται για ένα χωριό περίπου στα μισά της 12ωρης διαδρομής για Κούσκο. Με το εισιτήριο στο χέρι, έψαξα το λεωφορείο στο προαύλιο ανακαλύπτοντας τελικά ένα μικρό βαν. “Ποιοι τρελοί θα πήγαιναν στο Ανταχουάιλας”, σκέφτηκα. Ο οδηγός όμως βλέποντας το εισιτήριο έκανε ανήσυχα νοήματα δείχνοντας μου πάλι το εσωτερικό του “Λιμπερταδόρες”.
“Την πατήσαμε. Πάλι μπέρδεψα τα Ισπανικά και έβγαλα λάθος ημέρα.”
Οι υπάλληλοι της εταιρίας μιλούσαν έντονα και μου δείχνανε, μια το εισιτήριο, μια προς μία αόριστη κατεύθυνση στην την άλλη πλευρά του σταθμού. Κάνοντας κάμποσους κύκλους διαπίστωσα το προφανές. Μια χαμογελαστή κυρία ήταν στριμωγμένη μέσα σε ένα ξύλινο καμαράκι, στο οποίο υπήρχε μια ταμπελίτσα: “1.30 σόλες”. Φόρος ...ΚΤΕΛ! Αυτοκόλλητο στο εισιτήριο.
Έχοντας λύσει το μυστήριο του “Λιμπερταδόρες” έτρεξα πάλι στον οδηγό του βαν που είχε γεμίσει και βιαζόταν να φύγει.
Το οδόστρωμα ήταν φρέσκο, η μουσική παραδοσιακή με Ανδιανές φλογέρες και στο 50% της διαδρομής το βαν βρισκόταν στο αντίθετο ρεύμα. Φτάσαμε ...γρήγορα.
Το Ανταχουάιλας είναι μια ανισόπεδη κωμόπολη σε μια στενή κοιλάδα ενός μικρού ποταμού. Ελάχιστες τουριστικές υποδομές και το ξενοδοχείο El Encanto De Oro ήταν μάλλον πολυτέλεια με το μαλακό του κρεβάτι και την θέα στον κεντρικό δρόμο, αν και δεν είχε ζεστό νερό. Στην συνέχεια πήγα για φαγητό σε ένα μικροσκοπικό Κινέζικο, όπου τα φαγητά βγαίναν ...από μια τρύπα στον τοίχο και η καθαριότητα ήταν χειρότερη και αυτή του Σκοτσέζου συγκάτοικου μου σε συνδυασμό με την Αγγλίδα φίλη του όταν μαγειρεύουν. Θανατηφόρος συνδυασμός. Όπως θα αποδειχθεί σύντομα και για την περίπτωση του Κινέζικου!
Διάβασα στο Λόνλι Πλάνετ για μια λίμνη και “κάτι ερείπια” σε κοντινή απόσταση και (ευτυχώς!) μην έχοντας τι άλλο να κάνω πήρα ένα ταξί προς τα εκεί.
“Νασιόν Τσάνκα” είχαν γράψει με πέτρες, όπως συνηθίζουν στις Άνδεις, στην απέναντι πλαγιά. Τι είναι οι Τσάνκα; Είχανε σχέση με τους Ίνκα; Έβγαλα “το επος”, το οποίο κουβαλούσα ασφαλώς στο ταξίδι μου. “Το έπος” έλεγε:
“Μόλις ένα αιώνα πριν την άφιξη των Σπανιόλων, οι Ίνκα ήταν μια ασήμαντη ορεινή φυλή που καταλάμβανε μόνο την κοιλάδα του Κούσκο. Περίπου το 1440 τους επιτέθηκε και σχεδόν τους εξόντωσε η γειτονική φυλή των Τσάνκα. Αλλά οι Ίνκα αμυνθήκαν και κέρδισαν μια αποφασιστική νίκη στον κάμπο επάνω από το Κούσκο. Αυτή η επιτυχία εκτόξευσε τους Ίνκα στην πορεία της ορμητικής επέκτασης”.
Μάλιστα ο Ινδιάνος χρονικογράφος, με το σύντομο όνομα Ζοάν ντε Σάντα Κρουζ Πατσακούτι Γιαμπα Σαλκαμαϊγκουα έγραψε ότι η μάχη θα είχε χαθεί αν οι πέτρινοι στρατιώτες δεν είχαν έρθει με θαυματουργό τρόπο στην ζωή – πέτρες που ήταν ντυμένες ως στρατιώτες για να ξεγελάσουν τους Τσάνκας.
Πέρασα ένα τσούρμο που έπαιζε βόλεϊ και πουλούσε χαϊμαλιά και σκαρφάλωσα τις νοικοκυρεμένες αναβαθμίδες του εγκαταλειμμένου χωριού των Τσάνκα. Στην πίσω πλευρά ξεκινούσε μια μεγάλη σκάλα που ανέβαινε σε μια φυσική πυραμίδα διαμορφωμένη με αναβαθμίδες. Στην κορυφή ανέβηκα στα ερείπια ενός ναού για να παρατηρήσω την θέα. Απέναντι ένα πράσινο βουνό με σχήμα τέλειας πυραμίδας. Μια λίμνη από την μία πλευρά και μια απότομη χαράδρα από την άλλη. Μαγευτικό! Ποιοι άραγε ήταν αυτοί οι Τσάνκα που παραλίγο να εξαφανίσουν τους Ίνκα και να αλλάξουν την Ιστορία;
Δίπλα μου χάζευαν οι μόνοι άλλοι τουρίστες, ένα ζευγάρι νεαρών Χιλιανών. Γίναμε ομάδα για να γυρίσουμε με οτοστόπ και μέσα στο αμάξι ο τύπος, που ήταν δάσκαλος μουσικής, μου πρότεινε να αγοράσω μια “κένα”, την παραδοσιακή φλογέρα των Άνδεων. “Μα είμαι άσχετος από μουσική”, του λέω. “Είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Και αφού σου αρέσει η Ανδιανή παραδοσική μουσική...”, μου λέει. Το έβαλα λοιπόν στόχο να αγοράσω μια “κένα”.
Πριν κοιμηθώ ήπια ένα συσκευασμένο smoothie με φρούτα και γάλα το οποίο με έστειλε αμέσως στην τουαλέτα. Τι μας το λες, θα αναρωτηθείτε δικαίως. Ε, αυτή δεν είναι η τελευταία φορά που θα με πιάσουν οι ...βιασύνες σε αυτό το ταξίδι.
Ποιος είπε ότι οι δρόμοι στις Κεντρικές Άνδεις είναι άσχημοι;

Κινέζικος κατάλογος στα Ισπάνικά. Τέλεια.

Ήταν αυτό το μοιραίο γεύμα;
Φτάνοντας στην πόλη των Τσάνκα:


Ο αρχαίος οικισμός των Τσάνκα και απέναντι το "σύνθημα".

Η πυραμίδα πίσω από τον οικισμό.

Η θέα από τον ναό πάνω στην πυραμίδα.

Και "το έπος".
Last edited by a moderator: