GTS
Member
- Μηνύματα
- 7.155
- Likes
- 21.482
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- La Paz - Α' Μέρος
- Όταν κοιτάς απο ψηλά
- Στη ζαχαρένια πόλη
- Μπρος στην εκκλησιά
- Hit the road Jack
- Photos Potosi
- Οι ανοιχτές φαβέλες της Λατινικής Αμερικής
- Για μια χούφτα δολάρια
- Ο σταυρός του Νότου
- Έρημοι,λίμνες κ φλαμίνγκο
- O δρόμος των διαμαντιών
- Λευκή συμφωνία
- Μπαλκόνι στο Αιγαίο
- Ο δρόμος του θανάτου
Λευκή συμφωνία
Τα ορφανά σηκώθηκαν αξημέρωτα, μέσα στη μαύρη βολιβιανή νύχτα, φόρτωσαν βαλίτσες, τσάντες και τα νυσταγμένα τους σαρκία στο τζιπ και ξεκίνησαν για τον τελευταίο τους προορισμό στη βολιβιανή ύπαιθρο. Προορισμός, τι άλλο, το πολυθρύλητο Σαλάρ Ντε Ουγιούνι, η μεγαλύτερη σε έκταση αλατοέρημος στον πλανήτη, με το ασύλληπτο μέγεθος των 10.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων, που σημαίνει ότι εάν ήταν σε σχήμα τετραγώνου, κάθε πλευρά θα είχε μήκος 100 χιλιόμετρα. 100 χιλιόμετρα αλάτι, σε 3600μ υψόμετρο, ένα κατάλευκο τοπίο, ερημιά, απόγνωση. Ήταν περίοδος βροχών και επομένως θα είχαμε την ατυχία να μην μπορούμε να προσεγγίσουμε τα περίφημα νησάκια του Σαλάρ, με τους αιωνόβιους κάκτους να τα στολίζουν αλλά και την τύχη να δούμε το Σαλάρ με νερό που καθρεφτίζει τον απίθανο βολιβιανό ουρανό.
Καθώς ξημέρωνε, ο οδηγός μας είχε ήδη φτάσει στο Σαλάρ και αργά και προσεκτικά μας οδηγούσε βαθύτερα στην έρημο. Το θέαμα ήταν φαντασμαγορικό, καθώς το αλάτι ανακλά το χλωμό φως όπως εκατομμύρια διαμάντια.
Σταματάμε, οι φωτογραφικές, τα κινητά, οι νευρικές συνάψεις στους εγκεφάλους μας παίρνουν φωτιά καθώς ρουφάμε εκστασιασμένοι τις απίθανες εικόνες που ξετυλίγονται στα μάτια μας, καθώς ο θεός ήλιος σηκώνεται αργά από τον ορίζοντα στον αιώνιο ταξίδι του. Ξεκινάει ευθύς ένας κωμικός αγώνας από όλους τους παρευρισκομένους για τη λήψη των περίφημων φωτογραφιών στο Σαλάρ που παίζουν με την προοπτική και τον ορίζοντα. Συμμετέχω κάπως άκεφα, καθώς το βρίσκω λίγο αστείο όλο αυτό και περιορίζομαι να παρατηρώ τους άλλους. Διάολε, κάποιος τέλος πάντων πρέπει να δηλώσει εθελοντής και να τραβήξει φωτογραφίες τους άλλους, που σκαρφίζονται λογιών τρικ για να εμφανιστούν δίπλα σε γιγάντιους δεινόσαυρους, μπουκάλια και λοιπές εξυπνάδες. Το τοπίο είναι όμορφο, αλλάζει καθώς αλλάζει και το φως, καθώς ο ήλιος σηκώνεται ολοένα και ψηλότερα, αν και κάπως μονότονο συγκρινόμενο με την πανδαισία που ζήσαμε στο αλτιπλάνο, όπου χρώματα, έρημοι, βουνά, ηφαίστεια και λίμνες εναλλάσσονταν με μεγάλη ταχύτητα.
Η εκδρομή τελειώνει στη πόλη του Ουγιούνι, από όπου ξεκινάνε και οι περισσότερες εκδρομές για το βολιβιανό αλτιπλάνο. Το Ουγιούνι είναι μία μικρή, σκονισμένη πόλη, με πολύ ωραίες χαλαρές εικόνες και με τις απίθανες βολιβιανές φιγούρες να πρωταγωνιστούν και πάλι. Η σύντομή βόλτα μου ήταν απολαυστική, αφού χάζεψα τον κόσμο, τις αγορές, έκανα λίγο συνάλλαγμα, έφαγα και έβγαλα εισιτήρια στο ολονύκτιο ΚΤΕΛ που θα με γυρνούσε στη Λα Παζ.
Από εκεί, κατευθείαν άλλο ΚΤΕΛ για την Κοπακαμπάνα, όχι του Ρίο αλλά τη Βολιβιανή, ορίτζιναλ Κοπακαμπάνα, που θα με έφερνε στον προτελευταίο μου προορισμό, το Νησί του Ήλιου, στην μυθική λίμνη Τιτικάκα.
Τα ορφανά σηκώθηκαν αξημέρωτα, μέσα στη μαύρη βολιβιανή νύχτα, φόρτωσαν βαλίτσες, τσάντες και τα νυσταγμένα τους σαρκία στο τζιπ και ξεκίνησαν για τον τελευταίο τους προορισμό στη βολιβιανή ύπαιθρο. Προορισμός, τι άλλο, το πολυθρύλητο Σαλάρ Ντε Ουγιούνι, η μεγαλύτερη σε έκταση αλατοέρημος στον πλανήτη, με το ασύλληπτο μέγεθος των 10.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων, που σημαίνει ότι εάν ήταν σε σχήμα τετραγώνου, κάθε πλευρά θα είχε μήκος 100 χιλιόμετρα. 100 χιλιόμετρα αλάτι, σε 3600μ υψόμετρο, ένα κατάλευκο τοπίο, ερημιά, απόγνωση. Ήταν περίοδος βροχών και επομένως θα είχαμε την ατυχία να μην μπορούμε να προσεγγίσουμε τα περίφημα νησάκια του Σαλάρ, με τους αιωνόβιους κάκτους να τα στολίζουν αλλά και την τύχη να δούμε το Σαλάρ με νερό που καθρεφτίζει τον απίθανο βολιβιανό ουρανό.
Καθώς ξημέρωνε, ο οδηγός μας είχε ήδη φτάσει στο Σαλάρ και αργά και προσεκτικά μας οδηγούσε βαθύτερα στην έρημο. Το θέαμα ήταν φαντασμαγορικό, καθώς το αλάτι ανακλά το χλωμό φως όπως εκατομμύρια διαμάντια.
Σταματάμε, οι φωτογραφικές, τα κινητά, οι νευρικές συνάψεις στους εγκεφάλους μας παίρνουν φωτιά καθώς ρουφάμε εκστασιασμένοι τις απίθανες εικόνες που ξετυλίγονται στα μάτια μας, καθώς ο θεός ήλιος σηκώνεται αργά από τον ορίζοντα στον αιώνιο ταξίδι του. Ξεκινάει ευθύς ένας κωμικός αγώνας από όλους τους παρευρισκομένους για τη λήψη των περίφημων φωτογραφιών στο Σαλάρ που παίζουν με την προοπτική και τον ορίζοντα. Συμμετέχω κάπως άκεφα, καθώς το βρίσκω λίγο αστείο όλο αυτό και περιορίζομαι να παρατηρώ τους άλλους. Διάολε, κάποιος τέλος πάντων πρέπει να δηλώσει εθελοντής και να τραβήξει φωτογραφίες τους άλλους, που σκαρφίζονται λογιών τρικ για να εμφανιστούν δίπλα σε γιγάντιους δεινόσαυρους, μπουκάλια και λοιπές εξυπνάδες. Το τοπίο είναι όμορφο, αλλάζει καθώς αλλάζει και το φως, καθώς ο ήλιος σηκώνεται ολοένα και ψηλότερα, αν και κάπως μονότονο συγκρινόμενο με την πανδαισία που ζήσαμε στο αλτιπλάνο, όπου χρώματα, έρημοι, βουνά, ηφαίστεια και λίμνες εναλλάσσονταν με μεγάλη ταχύτητα.
Η εκδρομή τελειώνει στη πόλη του Ουγιούνι, από όπου ξεκινάνε και οι περισσότερες εκδρομές για το βολιβιανό αλτιπλάνο. Το Ουγιούνι είναι μία μικρή, σκονισμένη πόλη, με πολύ ωραίες χαλαρές εικόνες και με τις απίθανες βολιβιανές φιγούρες να πρωταγωνιστούν και πάλι. Η σύντομή βόλτα μου ήταν απολαυστική, αφού χάζεψα τον κόσμο, τις αγορές, έκανα λίγο συνάλλαγμα, έφαγα και έβγαλα εισιτήρια στο ολονύκτιο ΚΤΕΛ που θα με γυρνούσε στη Λα Παζ.
Από εκεί, κατευθείαν άλλο ΚΤΕΛ για την Κοπακαμπάνα, όχι του Ρίο αλλά τη Βολιβιανή, ορίτζιναλ Κοπακαμπάνα, που θα με έφερνε στον προτελευταίο μου προορισμό, το Νησί του Ήλιου, στην μυθική λίμνη Τιτικάκα.