GTS
Member
- Μηνύματα
- 7.155
- Likes
- 21.481
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- La Paz - Α' Μέρος
- Όταν κοιτάς απο ψηλά
- Στη ζαχαρένια πόλη
- Μπρος στην εκκλησιά
- Hit the road Jack
- Photos Potosi
- Οι ανοιχτές φαβέλες της Λατινικής Αμερικής
- Για μια χούφτα δολάρια
- Ο σταυρός του Νότου
- Έρημοι,λίμνες κ φλαμίνγκο
- O δρόμος των διαμαντιών
- Λευκή συμφωνία
- Μπαλκόνι στο Αιγαίο
- Ο δρόμος του θανάτου
Hit the road Jack
Ήρθε όμως η ώρα να σας μυήσω σε άλλο ένα κατεξοχήν Βολιβιανό έθιμο: αυτό των απεργιών, των διαδηλώσεων και των μπλόκων στους δρόμους. Το σχέδιο για την επόμενη μέρα περιελάμβανε ΚΤΕΛ και μετάβαση στο θρυλικό Ποτοσί. Αμ δε. Ένα κλασσικό βολιβιανό μπλόκο στην εθνική έκανε κουρέλια το σχέδιο και έθεσε σε εφαρμογή το εναλλακτικό: ενοικίαση ταξί μαζί με άλλους και παράκαμψη των μπλόκων σε διαδρομή μέσω βουνών και χαραδρών. Την ίδια ιδέα όμως είχαν προφανώς και άλλοι, με αποτέλεσμα ένα μίνι μποτιλιάρισμα στους χωματόδρομους, σε σημεία κι όλας όπου απότομες χαράδρες παραμόνευαν για το παραμικρό λάθος στις μανούβρες των οδηγών που προσπαθούσαν να απεμπλακούν από το μποτιλιάρισμα. Με μία μικρή γεύση από το Δρόμο του Θανάτου, μακριά όμως από το Γιούνγκας όπου βρίσκεται ο ορίτζιναλ και εντυπωσιασμένος από την παροιμιώδη ηρεμία των Βολιβιανών που ούτε κορνάρουν, ούτε βρίζουν, ούτε τσακώνονται, μπαίνουμε κάποια στιγμή στην εθνική και πατάμε γκάζι για Ποτοσί.
Το κατάλυμα, αποικιακό κτίριο και αυτό με εσωτερικές αυλές με συντριβάνια, είναι δίπλα στη κεντρική πλατεία με τον καθεδρικό, όπου λαμβάνει χώρα διαμαρτυρία φορτηγατζήδων οι οποίοι έχουν κλείσει τη πλατεία και το κέντρο με τις νταλίκες τους.
Το κλειστό για τα οχήματα κέντρο έχει τα πλεονεκτήματά του, καθώς η βόλτα σε αυτό είναι απολαυστική. Το Ποτοσί έχει την κλασσική ισπανική αποικιακή αρχιτεκτονική με τα χρωματιστά σπίτια, τις εκκλησίες με τις μπαρόκ προσόψεις και πολλά μοναστήρια. Λόγω του ότι τα σπίτια δεν είναι τα πλέον καλοδιατηρημένα, αναστηλωμένα και καλογυαλισμένα, διατηρούν μια αυθεντικότητα και μία μελαγχολική εικόνα εγκατάλειψης, η οποία προσωπικά μου αρέσει και μου θυμίζει στον τομέα αυτό (και μόνο) την λατρεμένη Αβάνα.
Ιδιαίτερη εντύπωση μου κάνουν οι παλιές ξύλινες πόρτες στα αρχοντικά, όπου είναι σκαλισμένα οικόσημα παλιών Ισπανικών οικογενειών της πόλης. Αν πρέπει να επισκεφτείτε ένα και μόνο μοναστήρι στο Ποτοσί, που πρέπει, αυτό είναι το μοναστήρι της Santa Teresa με τα υπέροχα εκθέματα της μοναστικής ζωής, από πίνακες μέχρι μαγειρικά σκεύη ηλικίας 4και αιώνων. Υπολογίστε οπωσδήποτε 2 ώρες υπέροχης ξενάγησης.
Αυτό που δεν είχα σχεδιάσει είναι πού θα περιδρομιάσω, αλλά ευτυχώς το street food στο Ποτοσί δεν έλειπε. Να τονίσω ότι επρόκειτο για απολύτως ασφαλές street food, καθώς ήταν ένα σάντουιτς με κρέας (σνίτσελ), πατάτες, μαγιονέζες-κέτσαπ-μουστάρδες, τίποτα φαντεζί δηλαδή αλλά πάμφθηνο και πολύ νόστιμο.
Αφού τίμησα δεόντως τη γαστριμαργική σκηνή των δρόμων της πόλης, ανηφόρισα στη κεντρική πλατεία, όπου ένα γλυκό σούρουπο έδινε ένα νοσταλγικό χρώμα στον όμορφο καθεδρικό ναό, με έναν καθαρό, υπέροχο ουρανό να σου γεμίζει το βλέμμα και να σε ηρεμεί, να σε ηρεμεί, να σε…
Μ’αυτά και μ’αυτά, δεν ήθελε και πολύ να με πάρει ο ύπνος στο παγκάκι της πλατείας. Ξύπνησα καθώς είχε νυχτώσει και τα φώτα είχαν ανάψει για τα καλά. Ο καιρός ήταν γλυκός, η νύχτα νέα κι εγώ σύρθηκα λίγα μέτρα παραπέρα στο κρεβάτι μου γαλήνιος και ευτυχισμένος.
Ήρθε όμως η ώρα να σας μυήσω σε άλλο ένα κατεξοχήν Βολιβιανό έθιμο: αυτό των απεργιών, των διαδηλώσεων και των μπλόκων στους δρόμους. Το σχέδιο για την επόμενη μέρα περιελάμβανε ΚΤΕΛ και μετάβαση στο θρυλικό Ποτοσί. Αμ δε. Ένα κλασσικό βολιβιανό μπλόκο στην εθνική έκανε κουρέλια το σχέδιο και έθεσε σε εφαρμογή το εναλλακτικό: ενοικίαση ταξί μαζί με άλλους και παράκαμψη των μπλόκων σε διαδρομή μέσω βουνών και χαραδρών. Την ίδια ιδέα όμως είχαν προφανώς και άλλοι, με αποτέλεσμα ένα μίνι μποτιλιάρισμα στους χωματόδρομους, σε σημεία κι όλας όπου απότομες χαράδρες παραμόνευαν για το παραμικρό λάθος στις μανούβρες των οδηγών που προσπαθούσαν να απεμπλακούν από το μποτιλιάρισμα. Με μία μικρή γεύση από το Δρόμο του Θανάτου, μακριά όμως από το Γιούνγκας όπου βρίσκεται ο ορίτζιναλ και εντυπωσιασμένος από την παροιμιώδη ηρεμία των Βολιβιανών που ούτε κορνάρουν, ούτε βρίζουν, ούτε τσακώνονται, μπαίνουμε κάποια στιγμή στην εθνική και πατάμε γκάζι για Ποτοσί.
Το κατάλυμα, αποικιακό κτίριο και αυτό με εσωτερικές αυλές με συντριβάνια, είναι δίπλα στη κεντρική πλατεία με τον καθεδρικό, όπου λαμβάνει χώρα διαμαρτυρία φορτηγατζήδων οι οποίοι έχουν κλείσει τη πλατεία και το κέντρο με τις νταλίκες τους.
Το κλειστό για τα οχήματα κέντρο έχει τα πλεονεκτήματά του, καθώς η βόλτα σε αυτό είναι απολαυστική. Το Ποτοσί έχει την κλασσική ισπανική αποικιακή αρχιτεκτονική με τα χρωματιστά σπίτια, τις εκκλησίες με τις μπαρόκ προσόψεις και πολλά μοναστήρια. Λόγω του ότι τα σπίτια δεν είναι τα πλέον καλοδιατηρημένα, αναστηλωμένα και καλογυαλισμένα, διατηρούν μια αυθεντικότητα και μία μελαγχολική εικόνα εγκατάλειψης, η οποία προσωπικά μου αρέσει και μου θυμίζει στον τομέα αυτό (και μόνο) την λατρεμένη Αβάνα.


Ιδιαίτερη εντύπωση μου κάνουν οι παλιές ξύλινες πόρτες στα αρχοντικά, όπου είναι σκαλισμένα οικόσημα παλιών Ισπανικών οικογενειών της πόλης. Αν πρέπει να επισκεφτείτε ένα και μόνο μοναστήρι στο Ποτοσί, που πρέπει, αυτό είναι το μοναστήρι της Santa Teresa με τα υπέροχα εκθέματα της μοναστικής ζωής, από πίνακες μέχρι μαγειρικά σκεύη ηλικίας 4και αιώνων. Υπολογίστε οπωσδήποτε 2 ώρες υπέροχης ξενάγησης.
Αυτό που δεν είχα σχεδιάσει είναι πού θα περιδρομιάσω, αλλά ευτυχώς το street food στο Ποτοσί δεν έλειπε. Να τονίσω ότι επρόκειτο για απολύτως ασφαλές street food, καθώς ήταν ένα σάντουιτς με κρέας (σνίτσελ), πατάτες, μαγιονέζες-κέτσαπ-μουστάρδες, τίποτα φαντεζί δηλαδή αλλά πάμφθηνο και πολύ νόστιμο.
Αφού τίμησα δεόντως τη γαστριμαργική σκηνή των δρόμων της πόλης, ανηφόρισα στη κεντρική πλατεία, όπου ένα γλυκό σούρουπο έδινε ένα νοσταλγικό χρώμα στον όμορφο καθεδρικό ναό, με έναν καθαρό, υπέροχο ουρανό να σου γεμίζει το βλέμμα και να σε ηρεμεί, να σε ηρεμεί, να σε…
Μ’αυτά και μ’αυτά, δεν ήθελε και πολύ να με πάρει ο ύπνος στο παγκάκι της πλατείας. Ξύπνησα καθώς είχε νυχτώσει και τα φώτα είχαν ανάψει για τα καλά. Ο καιρός ήταν γλυκός, η νύχτα νέα κι εγώ σύρθηκα λίγα μέτρα παραπέρα στο κρεβάτι μου γαλήνιος και ευτυχισμένος.