GTS
Member
- Μηνύματα
- 7.155
- Likes
- 21.481
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- La Paz - Α' Μέρος
- Όταν κοιτάς απο ψηλά
- Στη ζαχαρένια πόλη
- Μπρος στην εκκλησιά
- Hit the road Jack
- Photos Potosi
- Οι ανοιχτές φαβέλες της Λατινικής Αμερικής
- Για μια χούφτα δολάρια
- Ο σταυρός του Νότου
- Έρημοι,λίμνες κ φλαμίνγκο
- O δρόμος των διαμαντιών
- Λευκή συμφωνία
- Μπαλκόνι στο Αιγαίο
- Ο δρόμος του θανάτου
Μπρος στην εκκλησιά
Πρωινό ξύπνημα, απολαυστικό πρωϊνό με θέα τη πόλη και επιτέλους τα γκρίζα σύννεφα έχουν δώσει τη θέση τους σε λευκά αφράτα.
Αφού τρώω τον αγλέορα, βγαίνω έξω: πρώτη στάση η παλιότερη εκκλησία της Sucre, η San Lazaro , όπου φυλάσσεται ο ξύλινος σταυρός με τον οποίο ιδρύθηκε η Ciudad de la Plata de la Nueva Toledo, όπως αρχικά ονομάστηκε η πόλη, λόγω της κοντινής της απόστασης από το πάμπλουτο Ποτοσί (περισσότερα για αυτό στο επόμενο κεφάλαιο). Κατηφορίζω προς την εκκλησία του San Francisco, δίπλα στην αγορά της πόλης. Δε χάνω την ευκαιρία να επισκεφθώ τον αγαπημένο μου πάγκο με φρέσκους χυμούς για μία μικρή ένεση, καθώς η απεξάρτηση από τα φύλλα κόκα αποδείχτηκε δύσκολη υπόθεση.
Είσοδος στο μουσείο της εκκλησίας και πριβέ ξενάγηση από μια χαριτωμένη βολιβιάνα, που την έκοψα λίγο αγχωμένη ομολογουμένως. Η ξενάγηση ήταν αποκλειστικά στα ισπανικά, που δε γνωρίζω, αλλά η ξεναγός μου τα μιλούσε τόσο καθαρά, συν την ευλαβική προσήλωσή μου, που νομίζω ότι κατάλαβα περί το 80% των λεχθέντων. Η εκκλησία είναι υπέροχη, με την αραβικής τεχνοτροπίας ξύλινη οροφή να κλέβει τις εντυπώσεις. Βλέπετε, για 800 χρόνια η Ιβηρική χερσόνησος ήταν σε μεγάλο ποσοστό τμήμα του αραβικού χαλιφάτου. Οι Άραβες κατόπιν και αφού τους είχε ανοίξει για τα καλά η όρεξη, πέρασαν τα Πυρηναία και ηττήθηκαν από το στρατό των Φράγκων κάπου στη κεντρική Γαλλία (!) και τελικά περιορίστηκαν στα Ιβηρικά εδάφη. Ύστερα από αιώνες ξεκίνησε η περίφημη Επανακατάκτηση (Reconquista) και η τελική εκδίωξή τους από τα ευρωπαϊκά εδάφη μετά το 1492 μΧ υπό την Ισαβέλλα και τον Φερδινάρδο, Βασιλείς της Ισπανίας. Οι Άραβες άφησαν βαθύ το στίγμα τους στην Ισπανική χερσόνησο, στην αρχιτεκτονική και στα τοπωνύμια μεταξύ άλλων (από το αραβικό Al-Andalus προέκυψε η λέξη Ανδαλουσία), με αποτέλεσμα η αραβική επιρροή να φτάσει ως τις εσχατιές του Νέου Κόσμου, αν και οι Άραβες δεν είχαν ποτέ πατήσει το πόδι τους ως εκεί. Συναρπαστικό.
Μετά την υπέροχη ξενάγηση, περνάω από τη κεντρική πλατεία της πόλης, η οποία χάρη σε έναν εκτυφλωτικό ήλιο έχει μεταμορφωθεί πλήρως.
Είναι Δευτέρα, τα μαγαζιά είναι ανοιχτά, κόσμος πολύς κυκλοφορεί στους δρόμους, υπάρχει κίνηση και η πόλη έχει ζωντανέψει για τα καλά. Συνεχίζοντας το εκκλησιαστικό τουρ περνάω από τη La Merced, στην οποία απολαμβάνω υπέροχη θέα της πόλης από ψηλά. Απέναντι είναι ένα από τα highlight της Σούκρε, το μοναστήρι San Felipe Neri.
Οι λευκές αψίδες της εσωτερικής αυλής και τα λευκά καμπαναριά, δίνουν έναν μεσογειακό τόνο και ο δυνατός ήλιος που με χτυπάει στα 2800μ. όπου βρίσκομαι δεν αργεί να μου δώσει ένα κοκκινο-μελαμψό χρώμα στο πρόσωπο.
Αποφασίζω να ξαποστάσω στη κεντρική πλατεία σε ένα παγκάκι και παρατηρώ τις νεαρές κυρίως κοπέλες να κάθονται και να χασκογελάνε μεταξύ τους παίζοντας με τα κινητά τους. Παραπέρα, έχουν αναρτηθεί πανό διαμαρτυρίας εναντίον του Προέδρου Μοράλες. Βλέπετε, οι κάτοικοι της Σούκρε είναι συντηρητικοί και ευκατάστατοι πολίτες οπότε η σοσιαλιστική κυβέρνηση του Έβο Μοράλες φαντάζει ως απειλή και προάγγελος για την επιβολή κομμουνιστικής δικτατορίας «όπως στη Κούβα και τη Βενεζουέλα».
Βλέπετε, κάποια νούμερα δεν ευδοκιμούν μόνο στην Ελλάδα.
Πρωινό ξύπνημα, απολαυστικό πρωϊνό με θέα τη πόλη και επιτέλους τα γκρίζα σύννεφα έχουν δώσει τη θέση τους σε λευκά αφράτα.
Αφού τρώω τον αγλέορα, βγαίνω έξω: πρώτη στάση η παλιότερη εκκλησία της Sucre, η San Lazaro , όπου φυλάσσεται ο ξύλινος σταυρός με τον οποίο ιδρύθηκε η Ciudad de la Plata de la Nueva Toledo, όπως αρχικά ονομάστηκε η πόλη, λόγω της κοντινής της απόστασης από το πάμπλουτο Ποτοσί (περισσότερα για αυτό στο επόμενο κεφάλαιο). Κατηφορίζω προς την εκκλησία του San Francisco, δίπλα στην αγορά της πόλης. Δε χάνω την ευκαιρία να επισκεφθώ τον αγαπημένο μου πάγκο με φρέσκους χυμούς για μία μικρή ένεση, καθώς η απεξάρτηση από τα φύλλα κόκα αποδείχτηκε δύσκολη υπόθεση.
Είσοδος στο μουσείο της εκκλησίας και πριβέ ξενάγηση από μια χαριτωμένη βολιβιάνα, που την έκοψα λίγο αγχωμένη ομολογουμένως. Η ξενάγηση ήταν αποκλειστικά στα ισπανικά, που δε γνωρίζω, αλλά η ξεναγός μου τα μιλούσε τόσο καθαρά, συν την ευλαβική προσήλωσή μου, που νομίζω ότι κατάλαβα περί το 80% των λεχθέντων. Η εκκλησία είναι υπέροχη, με την αραβικής τεχνοτροπίας ξύλινη οροφή να κλέβει τις εντυπώσεις. Βλέπετε, για 800 χρόνια η Ιβηρική χερσόνησος ήταν σε μεγάλο ποσοστό τμήμα του αραβικού χαλιφάτου. Οι Άραβες κατόπιν και αφού τους είχε ανοίξει για τα καλά η όρεξη, πέρασαν τα Πυρηναία και ηττήθηκαν από το στρατό των Φράγκων κάπου στη κεντρική Γαλλία (!) και τελικά περιορίστηκαν στα Ιβηρικά εδάφη. Ύστερα από αιώνες ξεκίνησε η περίφημη Επανακατάκτηση (Reconquista) και η τελική εκδίωξή τους από τα ευρωπαϊκά εδάφη μετά το 1492 μΧ υπό την Ισαβέλλα και τον Φερδινάρδο, Βασιλείς της Ισπανίας. Οι Άραβες άφησαν βαθύ το στίγμα τους στην Ισπανική χερσόνησο, στην αρχιτεκτονική και στα τοπωνύμια μεταξύ άλλων (από το αραβικό Al-Andalus προέκυψε η λέξη Ανδαλουσία), με αποτέλεσμα η αραβική επιρροή να φτάσει ως τις εσχατιές του Νέου Κόσμου, αν και οι Άραβες δεν είχαν ποτέ πατήσει το πόδι τους ως εκεί. Συναρπαστικό.
Μετά την υπέροχη ξενάγηση, περνάω από τη κεντρική πλατεία της πόλης, η οποία χάρη σε έναν εκτυφλωτικό ήλιο έχει μεταμορφωθεί πλήρως.
Είναι Δευτέρα, τα μαγαζιά είναι ανοιχτά, κόσμος πολύς κυκλοφορεί στους δρόμους, υπάρχει κίνηση και η πόλη έχει ζωντανέψει για τα καλά. Συνεχίζοντας το εκκλησιαστικό τουρ περνάω από τη La Merced, στην οποία απολαμβάνω υπέροχη θέα της πόλης από ψηλά. Απέναντι είναι ένα από τα highlight της Σούκρε, το μοναστήρι San Felipe Neri.

Οι λευκές αψίδες της εσωτερικής αυλής και τα λευκά καμπαναριά, δίνουν έναν μεσογειακό τόνο και ο δυνατός ήλιος που με χτυπάει στα 2800μ. όπου βρίσκομαι δεν αργεί να μου δώσει ένα κοκκινο-μελαμψό χρώμα στο πρόσωπο.

Αποφασίζω να ξαποστάσω στη κεντρική πλατεία σε ένα παγκάκι και παρατηρώ τις νεαρές κυρίως κοπέλες να κάθονται και να χασκογελάνε μεταξύ τους παίζοντας με τα κινητά τους. Παραπέρα, έχουν αναρτηθεί πανό διαμαρτυρίας εναντίον του Προέδρου Μοράλες. Βλέπετε, οι κάτοικοι της Σούκρε είναι συντηρητικοί και ευκατάστατοι πολίτες οπότε η σοσιαλιστική κυβέρνηση του Έβο Μοράλες φαντάζει ως απειλή και προάγγελος για την επιβολή κομμουνιστικής δικτατορίας «όπως στη Κούβα και τη Βενεζουέλα».
Βλέπετε, κάποια νούμερα δεν ευδοκιμούν μόνο στην Ελλάδα.