Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα 0 - Αναχώρηση
- Ημέρα 1
- Ημέρα 2 - Σαϊγκόν (Χο Τσι Μίν)
- Ημέρα 3 - Σαϊγκόν Σήραγγες Cu Chi
- Ημέρα 4 - Εκδρομή στο Δέλτα του ποταμού Μεκόνγκ
- Ημέρα 5 - Άφιξη στη Χόι Αν
- Ημέρα 6 - Χρυσή Γέφυρα
- Ημέρα 7 - Χόι Αν My Son
- Ημέρα 8 - Αναχώρηση για Hue
- Ημέρα 9 - Αυτοκρατορική πόλη Hue
- Ημέρα 10 - Άφιξη σε Ha Noi
- Ημέρα 11 - Ha Noi
- Ημέρα 12 - Hà Nội, Ninh Bình - Hoa Lư - Tràng An - Hang Múa (Mua Cave)
- Ημέρα 13 - Ha Noi
- Ημέρα 14 - Ha Noi
- Ημέρα 15 - Ha Noi
- Ημέρα 16 - Σινγκαπούρη
- Ημέρα 17 - Σιγκαπούρη κ Αναχώρηση
- Επίλογος
Ημέρα 2η - Σαϊγκόν (Χο Τσι Μιν)
Η ημέρα ξεκίνησε κάπως αργούτσικα γιατί έπρεπε να γεμίσουμε μπαταρίες και να επανακτήσουμε δυνάμεις και ενέργεια μετά την χθεσινή άφιξη και την προσαρμογή στις νέες συνθήκες του Βιετνάμ. Το πρωινό ήταν πλούσιο (ευρωπαϊκό και τοπικό) και άκρως βοηθητικό μαζί με τον πολύ δυνατό και εύγευστο καφέ (το Βιετνάμ έχει από τους καλύτερους καφέδες στον κόσμο).
Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο μετά από κάποια μέτρα πέσαμε πάνω στο δέντρο με τα φρούτα του να κρέμονται. Όποιος γνωρίζει τι είναι ας το γράψει.
Όλη η μέρα ήταν δικιά μας οπότε προσπαθήσαμε να επισκεφτούμε όσα περισσότερα μουσεία μπορούσαμε, φυσικά με τα πόδια.
Παλάτι Ανεξαρτησίας
Πρώτη στάση στο Παλάτι Ανεξαρτησίας.
Το κτήριο αυτό υπήρξε το προεδρικό μέγαρο του Προέδρου του Νότιου Βιετνάμ.
Αλλά επιτρέψτε μου λίγη σύγχρονη ιστορία του Βιετνάμ.
Ολόκληρη η Ινδοκίνα ήταν αποικία της Γαλλίας μέχρι το 1940. Τον Μάιο του 1941 ιδρύεται η Ένωση για την Ανεξαρτησία του Βιετνάμ, Βιετμίνχ για συντομία, με πρωτοβουλία του ΚΚ Ινδοκίνας με επικεφαλής τον Χο Τσι Μιν (κάτι σαν το δικό μας ΕΑΜ). Με την έναρξη του Β' ΠΠ και την ήττα της Γαλλίας τον έλεγχο της Ινδοκίνας αναλαμβάνει η Ιαπωνία. Η Βιετμίνχ πολέμησε μαζί με τους συμμάχους ενάντια στην Ιαπωνική κατοχή. Τελικά με την λήξη του πολέμου (Αύγουστος 1945) και την ήττα του άξονα οι Ιάπωνες αποσύρονται. Το Βιετνάμ προσπαθεί να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία του αλλά "τον Οκτώβριο του 1945, ήταν σαφές οτι ο μόνος λαός που ήταν έτοιμος να αναγνωρίσει την ελευθερία και ανεξαρτησία του Βιετνάμ ήταν οι ίδιο οι Βιετναμέζοι". Από τον Αύγουστο του 1945 την εξουσία στο Βιετνάμ την είχε αναλάβει η Βιετμινχ η οποία είχε ιδρύσει την Λαϊκή Δημοκρατία του Βιετνάμ. Οι ΗΠΑ είχαν ήδη πάρει τις αποφάσεις τους. "Δεν είχαν καμία πρόθεση να αντιταχθούν στην εκ νέου ανάληψη του ελέγχου της Ινδοκίνας από τους Γάλλους". Έτσι λοιπόν η Γαλλία αποβιβάζει εκ νέου στρατεύματα προασπαθώντας να πάρει ξανά τον έλεγχο του Βιετνάμ. Η κυβέρνηση της Βιετμινχ αντέδρασε ξεκινώντας εκ νέου αντάρτικο ενάντια στους Γάλλους. Ο πόλεμος συνεχίστηκε μέχρι τις 20 Ιουλίου του 1954 και την ήττα των Γαλλικών στρατευμάτων στη μάχη του Ντιεν Μπεν Φου (Μάιος 1954).
Στην περίφημη Διάσκεψη της Γενεύης αναγνωρίστηε η ανεξαρτησία του Βιετνάμ αλλά χωρίστηκε "προσωρινά" η χώρα σε Βόρειο και Νότιο Βιετνάμ κατά μήκος του 17ου παράλληλου. Στο Βόρειο Βιετνάμ πρόεδρος ήταν ο Χο Τσι Μιν και στο Νότιο Βιετνάμ επανήλθε ο πρώην αυτοκρατορας Μπάο Ντάι. Η συμφωνία προέβλεπε οτι το 1956 θα γίνονταν δημοψήφισμα και εκλογές για την επανένωση του Βιετνάμ. Αυτό δεν έγινε. Οι ΗΠΑ γνωρίζοντας την καθολική αποδοχή της Βιετμινχ και του Χο Τσι Μιν από το λαό του Βιετνάμ, δεν μπορούσαν να το επιτρέψουν. Ήδη είχαν χάσει την Κίνα. Μετά την αθέτηση της συμφωνίας από την κυβέρνηση του Νότιου Βιετνάμ η κυβέρνηση του Βόρειου Βιετνάμ άρχισε να στέλνει στρατιωτικές ομάδες στο Νότο ενώ άρχισε να οργανώνεται και η αντίσταση στα χωριά και τις πόλεις. Η κυβέρνηση του Νοτίου Βιετνάμ δεν μπορούσε να ελέξει την κατάσταση και οι ΗΠΑ πλέον άρχισαν να στέλνουν στρατεύματα (1956) και να εμπλέκονται οι ίδιο στον πόλεμο. Ο Αμερικανικός Πόλεμος (για τους Βιετναμέζους) ή ο Πόλεμος του Βιετνάμ ( για τις ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο) έληξε το 1973 με ήττα των ΗΠΑ και των συμμάχων τους (ο τελευταίος αμερικανός στρατιώτης αποχώρησε το 1975). Το Βιετνάμ ήταν πλέον ενωμένο και ανεξάρτητο.
(Οι πληροφορίες είναι κύρια από το βιβλίο "Οι Πόλεμοι του Βιετνάμ, 1945-1990", της αμερικανίδας Ιστορικού Marilyn B. Young, Εκδόσεις Οδυσσέας).
Στο παλάτι της Ανεξαρτησίας παίχτηκε η τελευταία σκηνή του έργου. Το 1975 βομβαρδίστηκε από τον Λοχαγό Nguyen Thanh Trung, κρυφό μέλος του κομμουνιστικού κόμματος. Μετά τον βομβαρδισμό ο αμερικανός πρόεδρος διέταξε την πλήρη απομάκρυνση και των τελευταίων αμερικανών στρατιωτών που είχαν απομείνει.
Σήμερα το κτήριο λειτουργεί ως μουσείο. Ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί στις αίθουσες για τις οποίες ο χρόνος έχει σταματήσει το 1956.
Η αρχιτεκτονική του κτηρίου απεικονίζει την επίδραση της ανατολικής φιλοσοφίας στον αρχιτέκτονα που το σχεδίασε.
Στον περιβάλλοντα χώρο του κτηρίου, εκτός από το πολεμικός υλικό που εκτίθεται, υπάρχουν πολλά και πανέμορφα, μικρά και μεγάλα bonsai.
Πριν την αναχώρησή μας επισκεφτήκαμε το "καφενείο" για ξεκούραση και καφέ.
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το Πολεμικό Μουσείο, με τα πόδια (είναι πολύ κοντά). Στη διαδρομή παρατηρούσαμε τα τροπικά δέντρα, όπως αυτό της φωτογραφίας.
Πολεμικό Μουσείο
Στο πολεμικό μουσείο υπάρχουν εκθέματα αεροπλάνων, βομβών και άλλου πολεμικού υλικού, αναπαράσταση των φυλακών για τα μέλη του κινήματος αντίστασης και μια πλούσια έκθεση φωτογραφικού υλικού.
Στην αναπαράσταση της φυλακής υπάρχει φωτογραφικό υλικό από τα βασανιστήρια που επέβαλαν οι κυβερνητικές δυνάμεις του Νοτίου Βιετνάμ μαζί με το προσωπικό των ΗΠΑ στα μέλη του κινήματος αντίστασης. Είναι απίστευτο πόσο εφευρετικός μπορεί να γίνει ο άνθρωπος όταν είναι να προκαλέσει πόνο για να υποτάξει κάποιον που είναι απέναντί του. Οι φωνές που ακούγονται είναι από πραγματικές ηχογραφήσεις βασανισμών.
Μία από τις παραμέτρους που βοήθησε να λήξει ο πόλεμος του Βιετνάμ και να αποχωρήσουν οι δυνάμεις των ΗΠΑ ήταν το φιλειρηνικό κίνημα που αναπτύχθηκε ενάντια στον πόλεμο σε όλο τον κόσμο. Στο ισόγειο του μουσείο υπάρχει έκθεση υλικού από τις διαδηλώσεις συμπαράστασης.
Στον τελευταίο όροφο υπάρχει πλούσιο υλικό από την συμμετοχή των στρατευμάτων των ΗΠΑ και των συμμάχων τους στον πόλεμο.
Στον πρώτο όροφο πάθαμε σοκ. Η αποκάλυψη των εγκλημάτων πολέμου του αμερικάνικου στρατού μέσα από το πλούσιο φωτογραφικό υλικό είναι μοναδική. Η ευρεία χρήση χημικών όπλων οδήγησαν ακόμη και σε τερατογενέσεις ή και μόνιμες παραμορφώσεις. Τα αποτελέσματα αυτών των όπλων είναι υπαρκτά ακόμη και σήμερα. Υπάρχουν περιοχές στην ύπαιθρο που δεν έχουν ακόμη καθαρίσει εντελώς.
Η αποχώρησή μας από το χώρο σημαδεύτηκε από αισθήματα θλίψης και οργής. Όποιος έρχεται στη Σαιγκόν θεωρώ πως είναι αναγκαίο να περνάει από αυτό τον χώρο, για να βλέπει, να μαθαίνει, να γνωρίζει...
Ιστορικό Μουσείο της πόλης του Χο Τσι Μιν
Επόμενη στάση μας το Ιστορικό Μουσείο της πόλης του Χο Τσι Μιν. Πολύ ενδιαφέρον μουσείο το οποίο ξεκινάει από τη νεολιθική εποχή μέχρι και την τελευταία δυναστεία που κυβέρνησε το Βιετνάμ. Υπάρχουν εκθέματα από την Καμπότζη, την Κίνα και την Ιαπωνία. Χρήσιμες πληροφορίες και πλούσιο οπτικό υλικό.
Στον περιβάλλοντα χώρο υπάρχουν πάρα πολλά όμορφα bonsai.
Με την κούραση να μας καταβάλει κατευθυνθήκαμε προς το ποτάμι. Στο δρόμο μπήκαμε σε ένα κατάστημα της viettel και αγοράσαμε sim card για δεδομένα (170.000 vnd για 30 ημέρες, 1GB/ημέρα). Στο δεύτερο τηλέφωνο είχαμε προαγοράσει e-sim κάρτα από την Ελλάδα.
Που είναι το πεζοδρόμιο; Έτσι είναι παντού.
Υπάρχουν ακόμη διαφημιστικά από τον εορτασμό της πρωτοχρονιάς.
Αντίθεση!
Κάποια στιγμή κάτσαμε για φαγητό εδώ. Έχει μόνο σούπες (pho) και οι γεύσεις είναι καταπληκτικές. Συνιστάται...
Πηγαίνοντας προς το ξενοδοχείο πέσαμε πάνω σε ένα ινδουιστικό ναό. Παρατηρείστε στην φωτογραφία τα δώρα στην θεότητα. Είναι φρούτα.
Μετά από μια μικρή ξεκούραση στο ξενοδοχείο είπαμε να πάμε να πιούμε καμιά μπύρα. Οπότε ήρθαμε εδώ και δοκιμάσαμε αυτά στην φωτογραφία. Κλασσική μπυραρία.
Στην επιστροφή προς το ξενοδοχείο περάσαμε από πλανόδιους πωλητές που κουβαλούσαν ολόκληρη κουζίνα πάνω σε δίκυκλα και τρίκυκλα μηχανάκια.
Η ημέρα ξεκίνησε κάπως αργούτσικα γιατί έπρεπε να γεμίσουμε μπαταρίες και να επανακτήσουμε δυνάμεις και ενέργεια μετά την χθεσινή άφιξη και την προσαρμογή στις νέες συνθήκες του Βιετνάμ. Το πρωινό ήταν πλούσιο (ευρωπαϊκό και τοπικό) και άκρως βοηθητικό μαζί με τον πολύ δυνατό και εύγευστο καφέ (το Βιετνάμ έχει από τους καλύτερους καφέδες στον κόσμο).
Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο μετά από κάποια μέτρα πέσαμε πάνω στο δέντρο με τα φρούτα του να κρέμονται. Όποιος γνωρίζει τι είναι ας το γράψει.

Όλη η μέρα ήταν δικιά μας οπότε προσπαθήσαμε να επισκεφτούμε όσα περισσότερα μουσεία μπορούσαμε, φυσικά με τα πόδια.
Παλάτι Ανεξαρτησίας
Πρώτη στάση στο Παλάτι Ανεξαρτησίας.

Το κτήριο αυτό υπήρξε το προεδρικό μέγαρο του Προέδρου του Νότιου Βιετνάμ.
Αλλά επιτρέψτε μου λίγη σύγχρονη ιστορία του Βιετνάμ.
Ολόκληρη η Ινδοκίνα ήταν αποικία της Γαλλίας μέχρι το 1940. Τον Μάιο του 1941 ιδρύεται η Ένωση για την Ανεξαρτησία του Βιετνάμ, Βιετμίνχ για συντομία, με πρωτοβουλία του ΚΚ Ινδοκίνας με επικεφαλής τον Χο Τσι Μιν (κάτι σαν το δικό μας ΕΑΜ). Με την έναρξη του Β' ΠΠ και την ήττα της Γαλλίας τον έλεγχο της Ινδοκίνας αναλαμβάνει η Ιαπωνία. Η Βιετμίνχ πολέμησε μαζί με τους συμμάχους ενάντια στην Ιαπωνική κατοχή. Τελικά με την λήξη του πολέμου (Αύγουστος 1945) και την ήττα του άξονα οι Ιάπωνες αποσύρονται. Το Βιετνάμ προσπαθεί να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία του αλλά "τον Οκτώβριο του 1945, ήταν σαφές οτι ο μόνος λαός που ήταν έτοιμος να αναγνωρίσει την ελευθερία και ανεξαρτησία του Βιετνάμ ήταν οι ίδιο οι Βιετναμέζοι". Από τον Αύγουστο του 1945 την εξουσία στο Βιετνάμ την είχε αναλάβει η Βιετμινχ η οποία είχε ιδρύσει την Λαϊκή Δημοκρατία του Βιετνάμ. Οι ΗΠΑ είχαν ήδη πάρει τις αποφάσεις τους. "Δεν είχαν καμία πρόθεση να αντιταχθούν στην εκ νέου ανάληψη του ελέγχου της Ινδοκίνας από τους Γάλλους". Έτσι λοιπόν η Γαλλία αποβιβάζει εκ νέου στρατεύματα προασπαθώντας να πάρει ξανά τον έλεγχο του Βιετνάμ. Η κυβέρνηση της Βιετμινχ αντέδρασε ξεκινώντας εκ νέου αντάρτικο ενάντια στους Γάλλους. Ο πόλεμος συνεχίστηκε μέχρι τις 20 Ιουλίου του 1954 και την ήττα των Γαλλικών στρατευμάτων στη μάχη του Ντιεν Μπεν Φου (Μάιος 1954).
Στην περίφημη Διάσκεψη της Γενεύης αναγνωρίστηε η ανεξαρτησία του Βιετνάμ αλλά χωρίστηκε "προσωρινά" η χώρα σε Βόρειο και Νότιο Βιετνάμ κατά μήκος του 17ου παράλληλου. Στο Βόρειο Βιετνάμ πρόεδρος ήταν ο Χο Τσι Μιν και στο Νότιο Βιετνάμ επανήλθε ο πρώην αυτοκρατορας Μπάο Ντάι. Η συμφωνία προέβλεπε οτι το 1956 θα γίνονταν δημοψήφισμα και εκλογές για την επανένωση του Βιετνάμ. Αυτό δεν έγινε. Οι ΗΠΑ γνωρίζοντας την καθολική αποδοχή της Βιετμινχ και του Χο Τσι Μιν από το λαό του Βιετνάμ, δεν μπορούσαν να το επιτρέψουν. Ήδη είχαν χάσει την Κίνα. Μετά την αθέτηση της συμφωνίας από την κυβέρνηση του Νότιου Βιετνάμ η κυβέρνηση του Βόρειου Βιετνάμ άρχισε να στέλνει στρατιωτικές ομάδες στο Νότο ενώ άρχισε να οργανώνεται και η αντίσταση στα χωριά και τις πόλεις. Η κυβέρνηση του Νοτίου Βιετνάμ δεν μπορούσε να ελέξει την κατάσταση και οι ΗΠΑ πλέον άρχισαν να στέλνουν στρατεύματα (1956) και να εμπλέκονται οι ίδιο στον πόλεμο. Ο Αμερικανικός Πόλεμος (για τους Βιετναμέζους) ή ο Πόλεμος του Βιετνάμ ( για τις ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο) έληξε το 1973 με ήττα των ΗΠΑ και των συμμάχων τους (ο τελευταίος αμερικανός στρατιώτης αποχώρησε το 1975). Το Βιετνάμ ήταν πλέον ενωμένο και ανεξάρτητο.
(Οι πληροφορίες είναι κύρια από το βιβλίο "Οι Πόλεμοι του Βιετνάμ, 1945-1990", της αμερικανίδας Ιστορικού Marilyn B. Young, Εκδόσεις Οδυσσέας).
Στο παλάτι της Ανεξαρτησίας παίχτηκε η τελευταία σκηνή του έργου. Το 1975 βομβαρδίστηκε από τον Λοχαγό Nguyen Thanh Trung, κρυφό μέλος του κομμουνιστικού κόμματος. Μετά τον βομβαρδισμό ο αμερικανός πρόεδρος διέταξε την πλήρη απομάκρυνση και των τελευταίων αμερικανών στρατιωτών που είχαν απομείνει.

Σήμερα το κτήριο λειτουργεί ως μουσείο. Ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί στις αίθουσες για τις οποίες ο χρόνος έχει σταματήσει το 1956.



Η αρχιτεκτονική του κτηρίου απεικονίζει την επίδραση της ανατολικής φιλοσοφίας στον αρχιτέκτονα που το σχεδίασε.


Στον περιβάλλοντα χώρο του κτηρίου, εκτός από το πολεμικός υλικό που εκτίθεται, υπάρχουν πολλά και πανέμορφα, μικρά και μεγάλα bonsai.

Πριν την αναχώρησή μας επισκεφτήκαμε το "καφενείο" για ξεκούραση και καφέ.
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το Πολεμικό Μουσείο, με τα πόδια (είναι πολύ κοντά). Στη διαδρομή παρατηρούσαμε τα τροπικά δέντρα, όπως αυτό της φωτογραφίας.

Πολεμικό Μουσείο
Στο πολεμικό μουσείο υπάρχουν εκθέματα αεροπλάνων, βομβών και άλλου πολεμικού υλικού, αναπαράσταση των φυλακών για τα μέλη του κινήματος αντίστασης και μια πλούσια έκθεση φωτογραφικού υλικού.

Στην αναπαράσταση της φυλακής υπάρχει φωτογραφικό υλικό από τα βασανιστήρια που επέβαλαν οι κυβερνητικές δυνάμεις του Νοτίου Βιετνάμ μαζί με το προσωπικό των ΗΠΑ στα μέλη του κινήματος αντίστασης. Είναι απίστευτο πόσο εφευρετικός μπορεί να γίνει ο άνθρωπος όταν είναι να προκαλέσει πόνο για να υποτάξει κάποιον που είναι απέναντί του. Οι φωνές που ακούγονται είναι από πραγματικές ηχογραφήσεις βασανισμών.




Μία από τις παραμέτρους που βοήθησε να λήξει ο πόλεμος του Βιετνάμ και να αποχωρήσουν οι δυνάμεις των ΗΠΑ ήταν το φιλειρηνικό κίνημα που αναπτύχθηκε ενάντια στον πόλεμο σε όλο τον κόσμο. Στο ισόγειο του μουσείο υπάρχει έκθεση υλικού από τις διαδηλώσεις συμπαράστασης.


Στον τελευταίο όροφο υπάρχει πλούσιο υλικό από την συμμετοχή των στρατευμάτων των ΗΠΑ και των συμμάχων τους στον πόλεμο.


Στον πρώτο όροφο πάθαμε σοκ. Η αποκάλυψη των εγκλημάτων πολέμου του αμερικάνικου στρατού μέσα από το πλούσιο φωτογραφικό υλικό είναι μοναδική. Η ευρεία χρήση χημικών όπλων οδήγησαν ακόμη και σε τερατογενέσεις ή και μόνιμες παραμορφώσεις. Τα αποτελέσματα αυτών των όπλων είναι υπαρκτά ακόμη και σήμερα. Υπάρχουν περιοχές στην ύπαιθρο που δεν έχουν ακόμη καθαρίσει εντελώς.








Η αποχώρησή μας από το χώρο σημαδεύτηκε από αισθήματα θλίψης και οργής. Όποιος έρχεται στη Σαιγκόν θεωρώ πως είναι αναγκαίο να περνάει από αυτό τον χώρο, για να βλέπει, να μαθαίνει, να γνωρίζει...
Ιστορικό Μουσείο της πόλης του Χο Τσι Μιν
Επόμενη στάση μας το Ιστορικό Μουσείο της πόλης του Χο Τσι Μιν. Πολύ ενδιαφέρον μουσείο το οποίο ξεκινάει από τη νεολιθική εποχή μέχρι και την τελευταία δυναστεία που κυβέρνησε το Βιετνάμ. Υπάρχουν εκθέματα από την Καμπότζη, την Κίνα και την Ιαπωνία. Χρήσιμες πληροφορίες και πλούσιο οπτικό υλικό.



Στον περιβάλλοντα χώρο υπάρχουν πάρα πολλά όμορφα bonsai.


Με την κούραση να μας καταβάλει κατευθυνθήκαμε προς το ποτάμι. Στο δρόμο μπήκαμε σε ένα κατάστημα της viettel και αγοράσαμε sim card για δεδομένα (170.000 vnd για 30 ημέρες, 1GB/ημέρα). Στο δεύτερο τηλέφωνο είχαμε προαγοράσει e-sim κάρτα από την Ελλάδα.

Που είναι το πεζοδρόμιο; Έτσι είναι παντού.



Υπάρχουν ακόμη διαφημιστικά από τον εορτασμό της πρωτοχρονιάς.

Αντίθεση!

Κάποια στιγμή κάτσαμε για φαγητό εδώ. Έχει μόνο σούπες (pho) και οι γεύσεις είναι καταπληκτικές. Συνιστάται...
Πηγαίνοντας προς το ξενοδοχείο πέσαμε πάνω σε ένα ινδουιστικό ναό. Παρατηρείστε στην φωτογραφία τα δώρα στην θεότητα. Είναι φρούτα.


Μετά από μια μικρή ξεκούραση στο ξενοδοχείο είπαμε να πάμε να πιούμε καμιά μπύρα. Οπότε ήρθαμε εδώ και δοκιμάσαμε αυτά στην φωτογραφία. Κλασσική μπυραρία.

Στην επιστροφή προς το ξενοδοχείο περάσαμε από πλανόδιους πωλητές που κουβαλούσαν ολόκληρη κουζίνα πάνω σε δίκυκλα και τρίκυκλα μηχανάκια.



Last edited by a moderator: