delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Κεφάλαιο 3ο (Antigua)
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο
- Κεφάλαιο 9ο
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο
- Κεφάλαιο 20ο
- Κεφάλαιο 21ο
- Κεφάλαιο 22ο
- Κεφάλαιο 23ο
- Κεφάλαιο 24ο
- Κεφάλαιο 25ο
- Κεφάλαιο 26ο
- Κεφάλαιο 27ο
Ακριβώς έναν μήνα μετά το τελευταίο κείμενο που έγραψα, από Κανκούν τότε, κάθομαι στο σαλόνι του σπιτιού των δικών μου στη Θεσσαλονίκη, ακούγοντας online τον Metropolitana, ραδιοφωνικό σταθμό του São Paulo. Έχω τους λόγους μου... 
Μετά από δέκα ολόκληρες ημέρες από την επιστροφή μου στην Ελλάδα, σήμερα είναι η πρώτη μέρα που μπορώ να πω ότι ξεπέρασα το συνάχι που με πέθανε το τελευταίο 15ήμερο. Ξύπνησα άρρωστος το τελευταίο πρωί στην Αβάνα, και... κουβάλησα μαζί μου τη γρίπη σε Κανκούν (μία μέρα), Φίνιξ (δύο μέρες), Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Για τις δύο βδομάδες στην Αβάνα το βασικό σχόλιό μου είναι ότι αποδείχθηκαν ΤΟ highlight του ταξιδιού, για αμέτρητους λόγους. Και να σκεφτεί κανείς ότι σχεδόν δεν πήγα, επειδή αρκετοί με είχαν αποθαρρύνει με αναφορές τους για το πόσο “ακριβή” είναι η Κούβα, και πόσο segregated αισθάνονται οι ξένοι, ξεκομμένοι από τους ντόπιους, λόγω της... ιδιαίτερης πολιτικής κατάστασης στο νησί... Δεν έχω γυρίσει κι ολόκληρο τον κόσμο, όμως ακόμη και πιο έμπειροι ταξιδιώτες από μένα με διαφορετική άποψη, ας μου επιτρέψουν να “πω” ότι η Κούβα, από πολλές απόψεις, είναι πιο φθηνή ακόμη κι από την dirt-cheap Ινδία. Όσο για το πόσο εύκολη είναι η επαφή με τους ντόπιους, μέχρι πρόσφατα έλεγα ότι οι Βραζιλιάνοι είναι ο πιο chitchatty λαός που είχα γνωρίσει. Έρχονται πλέον δεύτεροι... Στην Αβάνα μπορείς να είσαι βέβαιος ότι βγαίνοντας για βόλτα, μέσα σε πέντε-δέκα λεπτά κάποιος θα σου έχει πιάσει κουβέντα, και το ίδιο σκηνικό θα επαναληφθεί αρκετές φορές μέχρι να πέσεις το βράδυ για ύπνο. Sure, οι περισσότεροι σε πλησιάζουν επειδή κάτι έχουν να ζητήσουν, όμως, Α), υπάρχουν πολλοί που σου πιάνουν κουβέντα απλά και μόνο επειδή θέλουν να σου μιλήσουν, και Β), ακόμη και με αυτούς που σε “πιάνουν” για να καταλήξουν να ζητήσουν κάτι, μπορείς να έχεις σούπερ κουβέντες. Υπήρχαν άτομα με τα οποία κανονίσαμε ραντεβού και βρεθήκαμε 3-4 φορές, άτομα που είμαστε σε επαφή μέσω email ακόμη και τώρα που είμαι στην Ελλάδα, άτομα που αρχικά με πλησίασαν για να μου... κάνουν πάσα κάποια κοπέλα, και συνεχίσαμε να μιλάμε ακόμη κι όταν τους εξήγησα ότι δεν ενδιαφερόμουν...
Όσο για το budget στην Κούβα, την ημέρα που έφθασα άλλαξα 300 ευρώ, για 14 ημέρες, λέγοντας ότι μπορούσα να αλλάξω περισσότερα αργότερα. Σας πληροφορώ ότι όχι μόνο έφυγα από την Κούβα χωρίς να αλλάξω άλλα ευρώ, αλλά στο τέλος μου συνέβη αυτό που μόνο στην Ινδία μου είχε συμβεί πριν, να έχω χρήματα, να θέλω να τα ξοδέψω, και να μην μπορώ, επειδή ό,τι κι αν αγόραζα εξακολουθούσα να έχω... απόθεμα. Το κλειδί για να κρατήσει κανείς χαμηλά το... κόστος διαβίωσης στην Κούβα είναι να αλλάξει CUC σε pesos (moneda nacional), και να τρώει-πίνει-μετακινείται σε μέρη και με τρόπους που μετακινούνται οι ίδιοι οι Κουβανοί. ΚΑΙ, πολύ σημαντικό, να μείνει όχι σε επίσημη casa particular, αλλά σε σπίτι οικογένειας που ανεπίσημα και... για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, παράνομα, δέχεται κόσμο, τουρίστες, έναντι ΠΟΛΥ λιγότερων χρημάτων από τις επίσημες casas particulares. Γλιτώνεις χρήματα, βλέπεις πράγματα που οι γονείς σου και οι παππούδες σου σου είχαν περιγράψει από την Ελλάδα του '50 και του '60, βλέπεις πώς ζει μία κοινή κουβανέζικη οικογένεια, και στο τέλος σού λένε κι ευχαριστώ επειδή με τα ψίχουλα (για τα ελληνικά δεδομένα) που τους δίνεις, εκείνοι θα τη “βγάλουν” για αρκετό καιρό. Μπορώ να πω ότι με την οικογένεια που με “φιλοξένησε” τη δεύτερη βδομάδα μου στην Αβάνα δέθηκα τόσο όσο δέθηκα με την οικογένεια στο σπίτι της οποίας έμεινα τρεις βδομάδες στη Xela, στη Γουατεμάλα, κι αυτό επειδή ο χώρος ήταν πολύ πιο περιορισμένος, οι άνθρωποι πολύ πιο ανοικτοί, και οι καταστάσεις που μοιράζεσαι μαζί τους σαν... ένοικος προσωρινός του σπιτιού τους, ΠΟΛΥ πιο έντονες απ' ότι στη Γουατεμάλα...
Όσο για τον Metropolitana, είναι ο ραδιοφωνικός σταθμός με τον οποίο κόλλησα πριν από δύο χρόνια, πριν πάω πρώτη φορά στη Βραζιλία. Αφού μου κράτησε σούπερ παρέα πριν από εκείνο το ταξίδι, είπα να το... επαναλάβω
. Το επόμενο Σάββατο, τέτοια ώρα, απογευματάκι, θα είμαι σε αεροπλάνο από Φρανκφούρτη για το λατρεμένο μου Salvador da Bahia, την αγαπημένη μου πόλη στη Βραζιλία. Λίγο πριν πάρω το λεωφορείο από το κέντρο του Κανκούν για το αεροδρόμιο, για την πτήση για Αβάνα, βρήκα στο ίντερνετ μία προσφορά που μου “γυάλισε”, και στη στιγμή αγόρασα εισιτήρια. Θα περάσω έναν μήνα στην Μπαΐα κάνοντας μαθήματα Πορτογαλικών, και μετά, μέχρι 10 Δεκεμβρίου που θα επιστρέψω Θεσσαλονίκη, πρώτα θα “κατέβω” σιγά-σιγά μέχρι το Μπουένος Άιρες, και μετά θα επιστρέψω Βραζιλία, Σάο Πάουλο, για την πτήση της επιστροφής. Οι γονείς μου δεν ενθουσιάστηκαν στο άκουσμα της είδησης, περίμεναν να μείνω εδώ, να “τακτοποιηθώ”, να βρω δουλειά, μέσα σε μερικούς μήνες να έχω... γκαστρώσει και καμιά καλή κοπέλα για να ανοίξω δικό μου σπιτικό και να δουν από το μοναχοπαίδι τους το εγγονάκι που λαχταρούν, αλλά... δεν. Στο “περίμενε” τους έχω, και θα τους αφήσω εκεί, για αρκετούς μήνες ακόμη...
Μια και ακούω αυτήν τη στιγμή ένα ρεγκετόν τραγούδι που για πάντα θα μου θυμίζει την Αβάνα, όποιος θέλει να φανταστεί τι “βλέπω” πρώτα όταν κλείνω τα μάτια και σκέφτομαι “Αβάνα”, ας ψάξει στο YouTube το κλιπ του “Veo Veo”. Μετά ας φανταστεί ΧΙΛΙΑΔΕΣ Κουβανούς να το χορεύουν με την ψυχή τους γύρω στα μεσάνυχτα στη Μαλεκόν της Αβάνας. Ήμουν εκεί 26 Ιουλίου, μία από τις μεγαλύτερες ημέρες της χρονιάς για την... επαναστατική Κούβα, εν μέσω του καρναβαλιού τους, τη χρονιά που γιορτάζουν τα 50 χρόνιας της επανάστασης. Τρία σε ένα... Βάλτε τα μαζί, και φανταστείτε το πανηγύρι που στηνόταν κάθε Παρασκευή/Σάββατο/Κυριακή βράδυ στον παραλιακό δρόμο, με μισή ντουζίνα μουσικές σκηνές αραδιασμένες ανά εκατοντάδες μέτρα, και με το μέρος όπου έκαναν παρέλαση οι καρναβαλιστές στη μέση... Χάρηκα τον εαυτό μου που μπορούσα να μιλήσω ανεκτά Ισπανικά και να επικοινωνήσω μαζί τους. Με έφτυσα νοερά πολλές φορές επειδή δεν μπορώ να χορέψω όπως χορεύουν ακόμη και τα πεντάχρονα στην Αβάνα... Η δικαιολογία που μου βρήκα είναι ότι οι άνθρωποι το έχουν στο αίμα τους...
Αυτά... Αισθάνθηκα ότι ήθελα να βάλω ένα... πρέπον τέλος σε αυτό το “blog”. Έτσι προέκυψε το σημερινό, τελευταίο, κείμενο. Για πολλοστή φορά, ευχαριστώ όσους μου... έκαναν παρέα στις ΗΠΑ, στη Γουατεμάλα, στο Μεξικό, όσους διέθεταν χρόνο για να διαβάσουν τα... κατεβατά μου
, και ακόμη περισσότερο εκείνους που έμπαιναν στον κόπο να μου γράφουν δυο γραμμές. Κάθε σχόλιο, ΚΑΘΕ σχόλιο, με έκανε να αισθάνομαι ωραία.
Τα λέμε, ίσως, από Βραζιλία... ;-) Καλά ταξίδια σε όλους!!!
Μετά από δέκα ολόκληρες ημέρες από την επιστροφή μου στην Ελλάδα, σήμερα είναι η πρώτη μέρα που μπορώ να πω ότι ξεπέρασα το συνάχι που με πέθανε το τελευταίο 15ήμερο. Ξύπνησα άρρωστος το τελευταίο πρωί στην Αβάνα, και... κουβάλησα μαζί μου τη γρίπη σε Κανκούν (μία μέρα), Φίνιξ (δύο μέρες), Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Για τις δύο βδομάδες στην Αβάνα το βασικό σχόλιό μου είναι ότι αποδείχθηκαν ΤΟ highlight του ταξιδιού, για αμέτρητους λόγους. Και να σκεφτεί κανείς ότι σχεδόν δεν πήγα, επειδή αρκετοί με είχαν αποθαρρύνει με αναφορές τους για το πόσο “ακριβή” είναι η Κούβα, και πόσο segregated αισθάνονται οι ξένοι, ξεκομμένοι από τους ντόπιους, λόγω της... ιδιαίτερης πολιτικής κατάστασης στο νησί... Δεν έχω γυρίσει κι ολόκληρο τον κόσμο, όμως ακόμη και πιο έμπειροι ταξιδιώτες από μένα με διαφορετική άποψη, ας μου επιτρέψουν να “πω” ότι η Κούβα, από πολλές απόψεις, είναι πιο φθηνή ακόμη κι από την dirt-cheap Ινδία. Όσο για το πόσο εύκολη είναι η επαφή με τους ντόπιους, μέχρι πρόσφατα έλεγα ότι οι Βραζιλιάνοι είναι ο πιο chitchatty λαός που είχα γνωρίσει. Έρχονται πλέον δεύτεροι... Στην Αβάνα μπορείς να είσαι βέβαιος ότι βγαίνοντας για βόλτα, μέσα σε πέντε-δέκα λεπτά κάποιος θα σου έχει πιάσει κουβέντα, και το ίδιο σκηνικό θα επαναληφθεί αρκετές φορές μέχρι να πέσεις το βράδυ για ύπνο. Sure, οι περισσότεροι σε πλησιάζουν επειδή κάτι έχουν να ζητήσουν, όμως, Α), υπάρχουν πολλοί που σου πιάνουν κουβέντα απλά και μόνο επειδή θέλουν να σου μιλήσουν, και Β), ακόμη και με αυτούς που σε “πιάνουν” για να καταλήξουν να ζητήσουν κάτι, μπορείς να έχεις σούπερ κουβέντες. Υπήρχαν άτομα με τα οποία κανονίσαμε ραντεβού και βρεθήκαμε 3-4 φορές, άτομα που είμαστε σε επαφή μέσω email ακόμη και τώρα που είμαι στην Ελλάδα, άτομα που αρχικά με πλησίασαν για να μου... κάνουν πάσα κάποια κοπέλα, και συνεχίσαμε να μιλάμε ακόμη κι όταν τους εξήγησα ότι δεν ενδιαφερόμουν...
Όσο για το budget στην Κούβα, την ημέρα που έφθασα άλλαξα 300 ευρώ, για 14 ημέρες, λέγοντας ότι μπορούσα να αλλάξω περισσότερα αργότερα. Σας πληροφορώ ότι όχι μόνο έφυγα από την Κούβα χωρίς να αλλάξω άλλα ευρώ, αλλά στο τέλος μου συνέβη αυτό που μόνο στην Ινδία μου είχε συμβεί πριν, να έχω χρήματα, να θέλω να τα ξοδέψω, και να μην μπορώ, επειδή ό,τι κι αν αγόραζα εξακολουθούσα να έχω... απόθεμα. Το κλειδί για να κρατήσει κανείς χαμηλά το... κόστος διαβίωσης στην Κούβα είναι να αλλάξει CUC σε pesos (moneda nacional), και να τρώει-πίνει-μετακινείται σε μέρη και με τρόπους που μετακινούνται οι ίδιοι οι Κουβανοί. ΚΑΙ, πολύ σημαντικό, να μείνει όχι σε επίσημη casa particular, αλλά σε σπίτι οικογένειας που ανεπίσημα και... για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, παράνομα, δέχεται κόσμο, τουρίστες, έναντι ΠΟΛΥ λιγότερων χρημάτων από τις επίσημες casas particulares. Γλιτώνεις χρήματα, βλέπεις πράγματα που οι γονείς σου και οι παππούδες σου σου είχαν περιγράψει από την Ελλάδα του '50 και του '60, βλέπεις πώς ζει μία κοινή κουβανέζικη οικογένεια, και στο τέλος σού λένε κι ευχαριστώ επειδή με τα ψίχουλα (για τα ελληνικά δεδομένα) που τους δίνεις, εκείνοι θα τη “βγάλουν” για αρκετό καιρό. Μπορώ να πω ότι με την οικογένεια που με “φιλοξένησε” τη δεύτερη βδομάδα μου στην Αβάνα δέθηκα τόσο όσο δέθηκα με την οικογένεια στο σπίτι της οποίας έμεινα τρεις βδομάδες στη Xela, στη Γουατεμάλα, κι αυτό επειδή ο χώρος ήταν πολύ πιο περιορισμένος, οι άνθρωποι πολύ πιο ανοικτοί, και οι καταστάσεις που μοιράζεσαι μαζί τους σαν... ένοικος προσωρινός του σπιτιού τους, ΠΟΛΥ πιο έντονες απ' ότι στη Γουατεμάλα...
Όσο για τον Metropolitana, είναι ο ραδιοφωνικός σταθμός με τον οποίο κόλλησα πριν από δύο χρόνια, πριν πάω πρώτη φορά στη Βραζιλία. Αφού μου κράτησε σούπερ παρέα πριν από εκείνο το ταξίδι, είπα να το... επαναλάβω
Μια και ακούω αυτήν τη στιγμή ένα ρεγκετόν τραγούδι που για πάντα θα μου θυμίζει την Αβάνα, όποιος θέλει να φανταστεί τι “βλέπω” πρώτα όταν κλείνω τα μάτια και σκέφτομαι “Αβάνα”, ας ψάξει στο YouTube το κλιπ του “Veo Veo”. Μετά ας φανταστεί ΧΙΛΙΑΔΕΣ Κουβανούς να το χορεύουν με την ψυχή τους γύρω στα μεσάνυχτα στη Μαλεκόν της Αβάνας. Ήμουν εκεί 26 Ιουλίου, μία από τις μεγαλύτερες ημέρες της χρονιάς για την... επαναστατική Κούβα, εν μέσω του καρναβαλιού τους, τη χρονιά που γιορτάζουν τα 50 χρόνιας της επανάστασης. Τρία σε ένα... Βάλτε τα μαζί, και φανταστείτε το πανηγύρι που στηνόταν κάθε Παρασκευή/Σάββατο/Κυριακή βράδυ στον παραλιακό δρόμο, με μισή ντουζίνα μουσικές σκηνές αραδιασμένες ανά εκατοντάδες μέτρα, και με το μέρος όπου έκαναν παρέλαση οι καρναβαλιστές στη μέση... Χάρηκα τον εαυτό μου που μπορούσα να μιλήσω ανεκτά Ισπανικά και να επικοινωνήσω μαζί τους. Με έφτυσα νοερά πολλές φορές επειδή δεν μπορώ να χορέψω όπως χορεύουν ακόμη και τα πεντάχρονα στην Αβάνα... Η δικαιολογία που μου βρήκα είναι ότι οι άνθρωποι το έχουν στο αίμα τους...
Αυτά... Αισθάνθηκα ότι ήθελα να βάλω ένα... πρέπον τέλος σε αυτό το “blog”. Έτσι προέκυψε το σημερινό, τελευταίο, κείμενο. Για πολλοστή φορά, ευχαριστώ όσους μου... έκαναν παρέα στις ΗΠΑ, στη Γουατεμάλα, στο Μεξικό, όσους διέθεταν χρόνο για να διαβάσουν τα... κατεβατά μου
Τα λέμε, ίσως, από Βραζιλία... ;-) Καλά ταξίδια σε όλους!!!
Attachments
-
15,3 KB Προβολές: 134
Last edited by a moderator: