delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Κεφάλαιο 3ο (Antigua)
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο
- Κεφάλαιο 9ο
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο
- Κεφάλαιο 20ο
- Κεφάλαιο 21ο
- Κεφάλαιο 22ο
- Κεφάλαιο 23ο
- Κεφάλαιο 24ο
- Κεφάλαιο 25ο
- Κεφάλαιο 26ο
- Κεφάλαιο 27ο
Σε πολύ απλά Ελληνικά, κάποιος με ταλέντο στη φωτογραφία και με καλή μηχανή, σήμερα το πρωί στην Antigua μπορούσε να... κάνει παπάδες. Το βράδυ άνοιξαν οι ουρανοί, ήταν ο ήχος της δυνατής βροχής που έπεφτε στο πλαστικό κάλυμμα της αυλής του χόστελ μου που με... νανούρισε, και το πρωί, κατά τις οκτώ που βγήκα έξω, ο ουρανός είχε μισο-καθαρίσει, όμως στη μέση των δρόμων υπήρχε νερό, σχηματίζοντας μακρόστενες λίμνες (οι δρόμοι έχουν κλίση προς το κέντρο τους, εκεί που νοερά υπάρχει η... διαχωριστική γραμμή μεταξύ των λωρίδων, γι' αυτό υπήρχε μαζεμένο νερό εκεί). Κομμάτια του ουρανού ήταν γαλάζια, κομμάτια του ήταν ακόμη καλυμμένα από σύννεφα, κάποια από αυτά ήταν κατάμαυρα, όμως το καλύτερο χαρτί για να βγάλει κανείς σούπερ φωτογραφίες ήταν ο... καθρέφτης στην επιφάνεια των δρόμων, το νερό που ουσιαστικά διπλασίαζε τα πάντα, από τις προσόψεις των κουκλίστικων κτιρίων, μέχρι την περίφημη Αψίδα, έμβλημα της Antigua, μία μικρή κίτρινη αψίδα από την οποία αρχίζουν οι ξεναγήσεις όλων των τουριστικών γκρουπ που έρχονται εδώ. Δυστυχώς οι δικές μου οι φωτογραφίες είναι για πέταμα (sigh...).
Λίγο πριν τις έξι το απόγευμα, κάθομαι σε ένα πολύ συμπαθητικό καφέ που από τις πέντε και μετά το γυρίζει σε μπαράκι, και από τις εφτάμιση και μετά έχει ζωντανή μουσική. Μουσική απαλή, από Cesaria Evora μέχρι κλασική ισπανική κιθάρα. Θαμώνες ξένοι, αλλά κι ένα ζευγαράκι Γουατεμαλτέκων που επιδίδεται στην... αγαπημένη ασχολία των ντόπιων, όπως διαπίστωσα αυτές τις λίγες ημέρες που είμαι στη Γουατεμάλα. Τι εννοώ; Οι λέξεις “get a room” σας λένε τίποτα; Είχα διαβάσει ότι ο κόσμος στη Γουατεμάλα είναι αρκετά συντηρητικός, πολύ περισσότερο οι αυτόχθονες, όμως σε σημαντικό βαθμό και οι υπόλοιποι. Αυτό που εγώ βλέπω από την πρώτη μέρα μου στη Γουατεμάλα είναι ζευγαράκια που... του δίνουν και καταλαβαίνει, σε πάρκα, σε μαγαζιά, σε γωνίες, ανάμεσα σε αυτοκίνητα, you name it... Άλλο να το γράφω κι άλλο να το βλέπατε... Μπράβο στα παιδιά, καλά κάνουν και το χαίρονται...
Δε νομίζω όμως ότι αυτό το... φαινόμενο είναι άσχετο με τα περί γλυκύτητας των Γουατεμαλτέκων που γράφω από την πρώτη κιόλας μέρα μου στη χώρα. Στα μάτια μου οι Γουατεμαλτέκοι γονείς είναι πολύ στοργικοί προς τα παιδιά τους, τα πιτσιρίκια... κάνουν ό,τι κάνουν στα παγκάκια με πολύ τρυφερό τρόπο, ενώ πλέον έχω σταματήσει να σοκάρομαι κάθε φορά που μπαίνω σε ένα μαγαζί και μία κοπέλα θηλάζει το μωρό της προσέχοντάςτο σαν να είναι (well... για εκείνη ΕΙΝΑΙ) ό,τι πιο πολύτιμο στον κόσμο... Δε μου κάνει πλέον εντύπωση το ότι κάθε φορά που κάποιος Γουατεμαλτέκος παίρνει τηλέφωνο εκ μέρους μου κάπου, το πρώτο πράγμα που λέει είναι “χαίρεται, συγγνώμη για την ενόχληση”. Δε μου κάνει πλέον εντύπωση ότι κάθε φορά που βγαίνω από μαγαζί μού λένε “que te(le) vaya bien”, κάτι που πρέπει να σημαίνει “στο καλό να πας(πάτε)”. Είναι σαν κομμάτια ενός παζλ, κομμάτια που δένουν μεταξύ τους και στηρίζουν την πεποίθησή μου ότι οι Γουατεμαλτέκοι είναι πράγματι πολύ συμπαθητικοί, ακόμη και, γιατί όχι, αξιολάτρευτοι...
Υπάρχουν πάντως δύο λεπτομέρειες που μου κτύπησαν... κάπως στην Antigua. Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν φιμέ τζάμια. Αυτοκίνητα με φιμέ τζάμια σε ΤΕΤΟΙΟ ποσοστό είχα δει μέχρι τώρα μόνο στη Βραζιλία. Το φιμέ τζάμι δεν έχει να κάνει φυσικά με το... στιλάκι του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, αλλά πολύ περισσότερο με την ασφάλεια των επιβαινόντων. Κι όταν οι περισσότεροι οδηγοί κρίνουν ότι είναι καλύτερα να έχουν φιμέ τζάμια, αυτό... κάτι λέει... Το δεύτερο είναι τα κάγκελα και οι ένοπλοι άνδρες εταιρειών “ασφάλειας” που βλέπεις σε πολλά μαγαζιά. Ακόμη και στην Ελλάδα οι τράπεζες παίρνουν τα μέτρα τους, εδώ όμως άνδρες με όπλα βλέπεις έξω ακόμη και από φαρμακεία, μαγαζιά με ρούχα, αλυσίδες γρήγορου φαγητού, ακόμη και (αυτό είναι το... καλύτερό μου), μαγαζιά με χρώματα, αυτά που αγοράζει κανείς για να βάψει το σπίτι του(!). Όσο για τα κάγκελα που ανέφερα, πολλά μαγαζιά, κυρίως ψιλικατζίδικα, ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας, μοιάζουν με... κελιά. Αν θέλεις κάτι, το ζητάς από το πεζοδρόμιο, ο μαγαζάτορας στο φέρνει στα χέρια, πληρώνεις, φεύγεις. Δεν μπαίνεις όμως στο μαγαζί. Ούτε καν η Antigua είναι προφανώς επί γης παράδεισος...
“Κλείνοντας” από την Antigua, θα “πω” τούτο... Δεν ξαφνιάζομαι που αρκετοί Αμερικάνοι και Ευρωπαίοι έχουν εγκατασταθεί εδώ, έχουν ανοίξει μαγαζιά, έχουν αγοράσει σπίτια, έχουν ξεκινήσει μία νέα ζωή σε αυτήν την πόλη. Η Antigua εκπέμπει γοητεία. Σε καλωσορίζει με την όμορφη αρχιτεκτονική της και τις κορυφές βουνών και ηφαιστείων τριγύρω, σε κερδίζει με τον χαλαρό ρυθμό της ζωής εδώ, σε γλυκαίνει ακόμη περισσότερο με την αντιμετώπιση που σου επιφυλάσσουν οι ντόπιοι, και σε αποτελειώνει με τις πολύ χαμηλές, για τα ελληνικά δεδομένα, τιμές που βρίσκεις μπροστά σου κάθε φορά που αγοράζεις κάτι. Δεν ξέρω τι θα έγραφα για την Antigua αν έμενα εδώ έξι μήνες, όμως στα μάτια μου η Antigua είναι ένα από εκείνα τα μέρη που αξίζει κανείς να γράψει στο... τεφτεράκι στο πίσω μέρος του μυαλού του, στη λίστα των τόπων που θα μπορούσε κανείς να εγκατασταθεί αν αποφάσιζε κάποια στιγμή να αλλάξει τελείως περιβάλλον, να αρχίσει μία νέα ζωή...
Κατά κάποιον τρόπο το ταξίδι μου πραγματικά αρχίζει αύριο, με τη μετάβαση στη Xela. Το να κάνω μαθήματα Ισπανικών ήταν εκείνο που με έφερε στη Γουατεμάλα, που με έκανε να ταξιδέψω ΕΔΩ αφού έμεινα άνεργος, κι όχι κάπου αλλού. Για το πόσο και γιατί ανυπομονώ να πάω στη Xela (παρεμπιπτόντως προφέρεται Shela, όπως η Shell, με ένα α στο τέλος), έγραψα χθες. Σήμερα, λίγες ώρες πριν πάρω το shuttle για εκεί, η ανυπομονησία μου είναι ακόμη μεγαλύτερη. Το βράδυ θα πέσω στο κρεβάτι με ένα ηλίθιο πλατύ χαμόγελο, το χαμόγελο του ανθρώπου που έβαλε μία... κουφή ιδέα στο μυαλό του, κάτω όχι και από τις ιδανικότερες συνθήκες (μερικές ώρες αφού έμαθα τα μαντάτα ότι η επιχείρηση στην οποία δούλευα, έκλεινε), την κυνήγησε, και βρίσκεται πλέον μία ανάσα από το να αρχίσει να τη ζει... Με πάσα ειλικρίνεια, σας “λέω” ότι χαίρομαι που τη μοιράζομαι με παρέα, εσάς που διαβάζετε τις αερολογίες μου καθημερινά...
Τα λέμε από Xela!
Λίγο πριν τις έξι το απόγευμα, κάθομαι σε ένα πολύ συμπαθητικό καφέ που από τις πέντε και μετά το γυρίζει σε μπαράκι, και από τις εφτάμιση και μετά έχει ζωντανή μουσική. Μουσική απαλή, από Cesaria Evora μέχρι κλασική ισπανική κιθάρα. Θαμώνες ξένοι, αλλά κι ένα ζευγαράκι Γουατεμαλτέκων που επιδίδεται στην... αγαπημένη ασχολία των ντόπιων, όπως διαπίστωσα αυτές τις λίγες ημέρες που είμαι στη Γουατεμάλα. Τι εννοώ; Οι λέξεις “get a room” σας λένε τίποτα; Είχα διαβάσει ότι ο κόσμος στη Γουατεμάλα είναι αρκετά συντηρητικός, πολύ περισσότερο οι αυτόχθονες, όμως σε σημαντικό βαθμό και οι υπόλοιποι. Αυτό που εγώ βλέπω από την πρώτη μέρα μου στη Γουατεμάλα είναι ζευγαράκια που... του δίνουν και καταλαβαίνει, σε πάρκα, σε μαγαζιά, σε γωνίες, ανάμεσα σε αυτοκίνητα, you name it... Άλλο να το γράφω κι άλλο να το βλέπατε... Μπράβο στα παιδιά, καλά κάνουν και το χαίρονται...
Δε νομίζω όμως ότι αυτό το... φαινόμενο είναι άσχετο με τα περί γλυκύτητας των Γουατεμαλτέκων που γράφω από την πρώτη κιόλας μέρα μου στη χώρα. Στα μάτια μου οι Γουατεμαλτέκοι γονείς είναι πολύ στοργικοί προς τα παιδιά τους, τα πιτσιρίκια... κάνουν ό,τι κάνουν στα παγκάκια με πολύ τρυφερό τρόπο, ενώ πλέον έχω σταματήσει να σοκάρομαι κάθε φορά που μπαίνω σε ένα μαγαζί και μία κοπέλα θηλάζει το μωρό της προσέχοντάςτο σαν να είναι (well... για εκείνη ΕΙΝΑΙ) ό,τι πιο πολύτιμο στον κόσμο... Δε μου κάνει πλέον εντύπωση το ότι κάθε φορά που κάποιος Γουατεμαλτέκος παίρνει τηλέφωνο εκ μέρους μου κάπου, το πρώτο πράγμα που λέει είναι “χαίρεται, συγγνώμη για την ενόχληση”. Δε μου κάνει πλέον εντύπωση ότι κάθε φορά που βγαίνω από μαγαζί μού λένε “que te(le) vaya bien”, κάτι που πρέπει να σημαίνει “στο καλό να πας(πάτε)”. Είναι σαν κομμάτια ενός παζλ, κομμάτια που δένουν μεταξύ τους και στηρίζουν την πεποίθησή μου ότι οι Γουατεμαλτέκοι είναι πράγματι πολύ συμπαθητικοί, ακόμη και, γιατί όχι, αξιολάτρευτοι...
Υπάρχουν πάντως δύο λεπτομέρειες που μου κτύπησαν... κάπως στην Antigua. Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν φιμέ τζάμια. Αυτοκίνητα με φιμέ τζάμια σε ΤΕΤΟΙΟ ποσοστό είχα δει μέχρι τώρα μόνο στη Βραζιλία. Το φιμέ τζάμι δεν έχει να κάνει φυσικά με το... στιλάκι του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, αλλά πολύ περισσότερο με την ασφάλεια των επιβαινόντων. Κι όταν οι περισσότεροι οδηγοί κρίνουν ότι είναι καλύτερα να έχουν φιμέ τζάμια, αυτό... κάτι λέει... Το δεύτερο είναι τα κάγκελα και οι ένοπλοι άνδρες εταιρειών “ασφάλειας” που βλέπεις σε πολλά μαγαζιά. Ακόμη και στην Ελλάδα οι τράπεζες παίρνουν τα μέτρα τους, εδώ όμως άνδρες με όπλα βλέπεις έξω ακόμη και από φαρμακεία, μαγαζιά με ρούχα, αλυσίδες γρήγορου φαγητού, ακόμη και (αυτό είναι το... καλύτερό μου), μαγαζιά με χρώματα, αυτά που αγοράζει κανείς για να βάψει το σπίτι του(!). Όσο για τα κάγκελα που ανέφερα, πολλά μαγαζιά, κυρίως ψιλικατζίδικα, ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας, μοιάζουν με... κελιά. Αν θέλεις κάτι, το ζητάς από το πεζοδρόμιο, ο μαγαζάτορας στο φέρνει στα χέρια, πληρώνεις, φεύγεις. Δεν μπαίνεις όμως στο μαγαζί. Ούτε καν η Antigua είναι προφανώς επί γης παράδεισος...
“Κλείνοντας” από την Antigua, θα “πω” τούτο... Δεν ξαφνιάζομαι που αρκετοί Αμερικάνοι και Ευρωπαίοι έχουν εγκατασταθεί εδώ, έχουν ανοίξει μαγαζιά, έχουν αγοράσει σπίτια, έχουν ξεκινήσει μία νέα ζωή σε αυτήν την πόλη. Η Antigua εκπέμπει γοητεία. Σε καλωσορίζει με την όμορφη αρχιτεκτονική της και τις κορυφές βουνών και ηφαιστείων τριγύρω, σε κερδίζει με τον χαλαρό ρυθμό της ζωής εδώ, σε γλυκαίνει ακόμη περισσότερο με την αντιμετώπιση που σου επιφυλάσσουν οι ντόπιοι, και σε αποτελειώνει με τις πολύ χαμηλές, για τα ελληνικά δεδομένα, τιμές που βρίσκεις μπροστά σου κάθε φορά που αγοράζεις κάτι. Δεν ξέρω τι θα έγραφα για την Antigua αν έμενα εδώ έξι μήνες, όμως στα μάτια μου η Antigua είναι ένα από εκείνα τα μέρη που αξίζει κανείς να γράψει στο... τεφτεράκι στο πίσω μέρος του μυαλού του, στη λίστα των τόπων που θα μπορούσε κανείς να εγκατασταθεί αν αποφάσιζε κάποια στιγμή να αλλάξει τελείως περιβάλλον, να αρχίσει μία νέα ζωή...
Κατά κάποιον τρόπο το ταξίδι μου πραγματικά αρχίζει αύριο, με τη μετάβαση στη Xela. Το να κάνω μαθήματα Ισπανικών ήταν εκείνο που με έφερε στη Γουατεμάλα, που με έκανε να ταξιδέψω ΕΔΩ αφού έμεινα άνεργος, κι όχι κάπου αλλού. Για το πόσο και γιατί ανυπομονώ να πάω στη Xela (παρεμπιπτόντως προφέρεται Shela, όπως η Shell, με ένα α στο τέλος), έγραψα χθες. Σήμερα, λίγες ώρες πριν πάρω το shuttle για εκεί, η ανυπομονησία μου είναι ακόμη μεγαλύτερη. Το βράδυ θα πέσω στο κρεβάτι με ένα ηλίθιο πλατύ χαμόγελο, το χαμόγελο του ανθρώπου που έβαλε μία... κουφή ιδέα στο μυαλό του, κάτω όχι και από τις ιδανικότερες συνθήκες (μερικές ώρες αφού έμαθα τα μαντάτα ότι η επιχείρηση στην οποία δούλευα, έκλεινε), την κυνήγησε, και βρίσκεται πλέον μία ανάσα από το να αρχίσει να τη ζει... Με πάσα ειλικρίνεια, σας “λέω” ότι χαίρομαι που τη μοιράζομαι με παρέα, εσάς που διαβάζετε τις αερολογίες μου καθημερινά...
Τα λέμε από Xela!
Attachments
-
15,3 KB Προβολές: 134
Last edited by a moderator: