St.Adamantidou
Member
- Μηνύματα
- 245
- Likes
- 898
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ιστορική Αναδρομή
- Καναδάς
- Στην Χώρα της Γοητευτικής Ερημιάς
- Tελευταία Σύνορα
- Quebec
- Οttawa
- Toronto - Η πόλη των διάσημων Καταρρακτών
- Ο Νιαγάρας κι'εγώ
- Βανκούβερ - Η ομορφιά του Ειρηνικού κι ενός λιμανιού
- Victoria Island - Ο θρίαμβος της Κυρίας Μπουσάρ!
- Το γραφικό Juneau
- Skagway - Όπως στην επική εποχή της χρυσοθηρίας
- Skagway προς Whitehorse
- Προς Beaver Creek
- Beaver Creek προς Fairbanks
- Fairbanks - Το θαύμα του Pipeline
- Ο Αρκτικός Κύκλος και ο Chena River
- Προς το Denali
- Το πρώτο χιόνι της Αλάσκας!
- Ancorage
- Minneapolis - Μια παράξενη Πολιτεία
- Επίλογος
BEAVER CREEK ΠΡΟΣ FAIRBANKS
Ξεκινάμε με ψιλόβροχο και κρύο τσουχτερό, για να βρεθούμε στο απώτατο σημείο της διαδρομής μας, στον Αρκτικό Κύκλο. Σε λίγο θα περάσουμε τα τελευταία σύνορα του κόσμου “THE LAST FRONTIER” γράφει η ταμπέλα στην άκρη που σημαδεύει το τέλος της ALASKA HIGHWAY, με MILE POST 1. 422. Τόσο μήκος έχει. Μπαίνουμε, πιά, στην RICHARDSON HIGHWAY μήκους 266 μιλίων. Εδώ, οι δύο μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι συναντιούνται για λίγο, για να χωρίσουν αμέσως. Είμαστε στο TOK ένας τόπος κι ένα ξενοδοχείο κυριολεκτικώς στο Πουθενά. Ολομόναχο. Έχει, ωστόσο ταχυδρομείο. Κι από εκεί ταχυδρομώ τις κάρτες μου. Ποιός ξέρει πότε θα φτάσουν αναρωτιέμαι δικαιολογημένα. Θα σας ξαφνιάσω. Σε 7 μονάχα μέρες ήταν όλες στους προορισμούς τους. Πρίν κάν φτάσω εγώ, όπως δεν γίνεται ποτέ, σ΄όλα μου τα ταξίδια, οπουδήποτε της Γής. Όχι όμως και στο ΤΟΚ του Πουθενά…
Εδώ, πρωτοβλέπουμε καλαμωτά έλκηθρα, που τα σέρνουν τα πανέμορφα Χάσκεϊς. Κι εδώ υπάρχει ένα πανύψηλο θερμόμετρο, όπου σημειώνονται-με χρονολογίες-οι χαμηλότερες θερμοκρασίες της περιοχής. Κυμαίνονται-κρατηθείτε-από μείον 50 μέχρι και μείον 70 στις 6 Ιανουαρίου 1975. Από τότε η υψηλότερη ήταν μείον 50 στις 6 Μαρτίου 1992. Τα σημάδια είναι άκρως ανησυχητικά. ΄Ολες οι θερμοκρασίες, μετά το 1975, είναι πάντα πάνω από μείον 70. Που σημαίνει, ότι η ατμόσφαιρα άρχισε να ζεσταίνεται επικίνδυνα, απειλώντας με τήξη των πάγων των Πόλων. ΄Άλλος, ένας κατακλυσμός του Νώε, ο Θεός να δώσει να μη δούν τα μάτια μου μια τέτοια συμφορά. Κι όχι τίποτ’ άλλο, αλλά η Βασιλείου Δίπλα απέχει μονάχα δύο χιλιόμετρα από τη θάλασσα…Να χάσω τον ύπνο μου, από τώρα;
Το μεσημεριανό μας, με λαμπρή λιακάδα, το παίρνουμε στη φάρμα μιάς Σουηδέζας, η οποία, τον περασμένο αιώνα, αγόρασε τη γή, το ποτάμι και τους λόφους για … 10 Δολλάρια. Μάλιστα. Δέκα δολλάρια…
Το σπίτι της είναι το μισό Μουσείο, και το μισό μαγαζί. Καθόμαστε στους πάγκους, πάνω στο χλωρό γκαζόν, και πίνουμε τον καφέ μας. Η ησυχία, τα πουλιά, το τρεχούμενο νερό, τα μικρά ελαφοειδή, το ξύλινο σπιτόπουλο, τα χρυσοκίτρινα φύλλα, το δροσερό αεράκι και το πεντακάθαρο φώς, συνθέτουν μια ειδυλλιακή εικόνα ειρήνης. Σαν να βρίσκεσαι κάπου αλλού. Εκτός πλανήτη. Όπου δεν κινδυνεύεις να σκυλοπνιγείς στο Φαληρικό Δέλτα έν «ευθέτω χρόνω». . . ΄Ημαρτον κύριε.
Ξεκινάμε με ψιλόβροχο και κρύο τσουχτερό, για να βρεθούμε στο απώτατο σημείο της διαδρομής μας, στον Αρκτικό Κύκλο. Σε λίγο θα περάσουμε τα τελευταία σύνορα του κόσμου “THE LAST FRONTIER” γράφει η ταμπέλα στην άκρη που σημαδεύει το τέλος της ALASKA HIGHWAY, με MILE POST 1. 422. Τόσο μήκος έχει. Μπαίνουμε, πιά, στην RICHARDSON HIGHWAY μήκους 266 μιλίων. Εδώ, οι δύο μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι συναντιούνται για λίγο, για να χωρίσουν αμέσως. Είμαστε στο TOK ένας τόπος κι ένα ξενοδοχείο κυριολεκτικώς στο Πουθενά. Ολομόναχο. Έχει, ωστόσο ταχυδρομείο. Κι από εκεί ταχυδρομώ τις κάρτες μου. Ποιός ξέρει πότε θα φτάσουν αναρωτιέμαι δικαιολογημένα. Θα σας ξαφνιάσω. Σε 7 μονάχα μέρες ήταν όλες στους προορισμούς τους. Πρίν κάν φτάσω εγώ, όπως δεν γίνεται ποτέ, σ΄όλα μου τα ταξίδια, οπουδήποτε της Γής. Όχι όμως και στο ΤΟΚ του Πουθενά…
Εδώ, πρωτοβλέπουμε καλαμωτά έλκηθρα, που τα σέρνουν τα πανέμορφα Χάσκεϊς. Κι εδώ υπάρχει ένα πανύψηλο θερμόμετρο, όπου σημειώνονται-με χρονολογίες-οι χαμηλότερες θερμοκρασίες της περιοχής. Κυμαίνονται-κρατηθείτε-από μείον 50 μέχρι και μείον 70 στις 6 Ιανουαρίου 1975. Από τότε η υψηλότερη ήταν μείον 50 στις 6 Μαρτίου 1992. Τα σημάδια είναι άκρως ανησυχητικά. ΄Ολες οι θερμοκρασίες, μετά το 1975, είναι πάντα πάνω από μείον 70. Που σημαίνει, ότι η ατμόσφαιρα άρχισε να ζεσταίνεται επικίνδυνα, απειλώντας με τήξη των πάγων των Πόλων. ΄Άλλος, ένας κατακλυσμός του Νώε, ο Θεός να δώσει να μη δούν τα μάτια μου μια τέτοια συμφορά. Κι όχι τίποτ’ άλλο, αλλά η Βασιλείου Δίπλα απέχει μονάχα δύο χιλιόμετρα από τη θάλασσα…Να χάσω τον ύπνο μου, από τώρα;
Το μεσημεριανό μας, με λαμπρή λιακάδα, το παίρνουμε στη φάρμα μιάς Σουηδέζας, η οποία, τον περασμένο αιώνα, αγόρασε τη γή, το ποτάμι και τους λόφους για … 10 Δολλάρια. Μάλιστα. Δέκα δολλάρια…
Το σπίτι της είναι το μισό Μουσείο, και το μισό μαγαζί. Καθόμαστε στους πάγκους, πάνω στο χλωρό γκαζόν, και πίνουμε τον καφέ μας. Η ησυχία, τα πουλιά, το τρεχούμενο νερό, τα μικρά ελαφοειδή, το ξύλινο σπιτόπουλο, τα χρυσοκίτρινα φύλλα, το δροσερό αεράκι και το πεντακάθαρο φώς, συνθέτουν μια ειδυλλιακή εικόνα ειρήνης. Σαν να βρίσκεσαι κάπου αλλού. Εκτός πλανήτη. Όπου δεν κινδυνεύεις να σκυλοπνιγείς στο Φαληρικό Δέλτα έν «ευθέτω χρόνω». . . ΄Ημαρτον κύριε.
Last edited by a moderator: