St.Adamantidou
Member
- Μηνύματα
- 245
- Likes
- 898
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ιστορική Αναδρομή
- Καναδάς
- Στην Χώρα της Γοητευτικής Ερημιάς
- Tελευταία Σύνορα
- Quebec
- Οttawa
- Toronto - Η πόλη των διάσημων Καταρρακτών
- Ο Νιαγάρας κι'εγώ
- Βανκούβερ - Η ομορφιά του Ειρηνικού κι ενός λιμανιού
- Victoria Island - Ο θρίαμβος της Κυρίας Μπουσάρ!
- Το γραφικό Juneau
- Skagway - Όπως στην επική εποχή της χρυσοθηρίας
- Skagway προς Whitehorse
- Προς Beaver Creek
- Beaver Creek προς Fairbanks
- Fairbanks - Το θαύμα του Pipeline
- Ο Αρκτικός Κύκλος και ο Chena River
- Προς το Denali
- Το πρώτο χιόνι της Αλάσκας!
- Ancorage
- Minneapolis - Μια παράξενη Πολιτεία
- Επίλογος
FAIRBANKS - ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ PIPE LINE
Φτάνουμε νωρίς το απόγεμα. Και βγαίνουμε για μια βόλτα, ψάχνοντας για ένα τυπικό-κατά προτίμηση-Εστιατόριο. Μας αιφνιδιάζει κι εδώ η τέλεια ερημιά. Είναι μόλις 19. 00 και η πόλη μοιάζει νεκρή. Τα περισσότερα φαγάδικα είναι κλειστά. Πατόκορφα. Κι όσα είναι ακόμη ανοιχτά, δεν δέχονται άλλους πελάτες.
-Κλείνουμε μόλις φύγουν αυτοί που ήδη τρώνε, μας πληροφορούν.
-Δεν είμαστε καλά. ΄Ο ήλιος ακόμη φέγγει, και τούτοι κλείνουν; Δε βγάζω νόημα. Κι εμεις που θα φάμε, δηλαδή;
-Μάλλον στο ξενοδοχείο μάς βλέπω.
Σωστό. Εκεί, λοιπόν καταλήξαμε, για θαυμάσια ψαροφαγία και γευστικότατο κρασί. Και, μάλιστα, με πολύ λογικό αντίτιμο.
-Μά, πώς ήταν έτσι αυτή η πόλη; αναρωτιέται η Φρόσω.
-Σαν όλες τις καινουργοφτιαχμένες αμερικανικές πόλεις, απαντώ.
Ο Οδηγός μου είναι άκρως διαφωτιστικός. Ακούστε τι λέει:
Τον Αύγουστο του 1901 ο E. T. BERNETTE ταξίδευε, αναπλέων το ποτάμι TANAKA με το πλοίο LAVELLE YOUNG. Φόρτωμα; Προμήθειες για τους χρυσοθήρες. Σκοπός; Η δημιουργία εμπορικών σταθμών, κοντά στις χρυσοφόρες περιοχές και στις διαδρομές μεταφοράς χρυσού.
Κάποια στιγμή του ταξιδιού, ο καπετάνιος CHARLES ADAMS έμπλεξε άσχημα με τα ορμητικά ρεύματα του ποταμού και σωφρόνως ποιών, μπήκε στον ποταμό CHENA-Τσίνα τον λένε εδώ. Αλλά κι εκεί ατύχησε. Διότι το πλοίο του προσήραξε, κοινώς έκατσε, στην αβαθή αμμουδιά. Ο ναυτικός αρνήθηκε να προχωρήσει περισσότερο, ο επιβάτης αρνήθηκε να γυρίσει πίσω. Οι δύο άντρες έμοιαζαν «κολλημένοι» μεταξύ τους, όπως ακριβώς το πλοίο τους έμενε κολλημένο στον βυθό.
Μάρτυρας της περιπέτειας ήταν και ένας βουνίσιος. Ο FELICE PEDRONE. Με τα κυάλια παρακολουθούσε από μακρυά, τα καμώματα επιβάτη και ναυτικού. Αυτός, ο PEDRO έψαχνε για χρυσάφι στην περιοχή επί χρόνια. Και, τώρα, είχε ήδη βρεί κάποια ψήγματα κι άρχισε να ελπίζει πως η περιοχή ήταν χρυσοφόρα. ΄Όμως είχε πάντα προβλήματα με τις προμήθειες του. Έπρεπε να ταξιδέψει χιλιάδες μίλια για να τις βρεί. Οπότε, όταν είδε την απραξία στο πλοίο, κατηφόρισε στην όχθη. Εν τω μεταξυ, ο CAPTAIN ADAMS, μπαϊλντισμένος από το πείσμα του BERNETTE τον πέταξε-μαζί με το φορτίο και τη συμβία του-έξω από το πλοίο, στη στεριά.
-Κόψαμε, γι αυτόν, μερικά έλατα, για να τον βοηθήσουμε να ξεπεράσει το φόβο του, θυμόταν, 30 χρόνια αργότερα, ο καπετάνιος. Αφήσαμε τον BERNETTE έξαλλο και τη γυναίκα του να κλαίει στην όχθη. Στεκόταν ακριβώς στο κέντρο της σημερινής πόλης απόσωσε τις αναμνήσεις του ο φιλάνθρωπος ναυτικός.
Τότε έκανε την εμφάνιση του ο από μηχανής θεός. Ο PEDRONE FELICE-ό ευτυχισμένος Πετράκης. Πληροφόρησε τον BERNETTE για τις αισιόδοξες προοπτικές του, κι αγόρασε ένα μέρος των ουρανοκατέβατων, γι αυτόν, προμηθειών. Ο χειμώνας ερχόταν ακάθεκτος.
Τελικά, ο PEDRO βρήκε χρυσό. Και τα νέα ταξίδεψαν γρήγορα σ΄όλες τις γύρω περιοχές. Και, οι φερέλπιδες χρυσοθήρες άρχισαν να καταφθάνουν, με τον πυρετό του χρυσού να καίει μέσα στ΄άπληστα μάτια τους…Καιρός ήταν να εγκαταλείψουν τα, σχεδόν εξαντλημένα πλέον, ορυχεία του KLONDIKE και της ΝΟΜΕ. Και επειδή στην Αμερική εξελέγη Αντιπρόεδρος στην Προεδρία του Θεοδώρου Ρούσβελτ, ο Γερουσιαστής FAIRBANKS, βάφτισαν τον καινούριο καταυλισμό FAIRBANKS, όνομα που φέρνει ακόμη η σημερινή πόλη.
΄Όμως ο BERNETTE ήταν ή κατσικοπόδαρος ή βλάξ. Διότι δεν του έφτανε ότι του ανήκε η περισσότερη γή της περιοχής, καταχράστηκε το 1911, χρήματα της ίδιας του της Τράπεζας, WASHINGTON ALASKA BANK. Και, ενώ τελικά αθωώθηκε, ωστόσο εγκατέλειψε την πόλη και την οικογένεια του, κι εξαφανίστηκε. Για να μην ξαναεπιστρέψει ποτέ. Στα 1920 τον ανεκάλυψε η γυναίκα του στο S. FRANCISO. Αλλά κι από εκεί το έσκασε. Το πού και πότε πέθανε ο αλλόκοτος BERNETTE, είναι μυστήριο και ποτέ δεν λύθηκε…
Στο FAIRBANKS όμως, το χρυσάφι δυσκόλεψε πολύ τους χρυσοθήρες. Διότι, ενώ υπήρχε εν αφθονία, ήταν σε βάθος 70 μέτρων, Δύσκολο, λοιπόν, να εξορυχθεί με το φτυάρι και τον κασμά. Κι έτσι, οι πιο έξυπνοι και τυχεροί έφυγαν εγκαίρως. Οι άλλοι που έμειναν, κατέληξαν κακήν κακώς. Ωστόσο η πόλη είχε δημιουργηθεί. Και βρισκόταν πάνω σ΄έναν μεγάλο ποταμό-τον Τσίνα-που εξυπηρετούσε θαυμάσια τις επικοινωνίες αφού δρόμοι δεν υπήρχαν.
Με τη δημιουργία του δρόμου προς τη χερσόνησο VALDEZ το 1913, πάνω στον Ειρηνικό, αλλά και τη σιδηροδρομική γραμμή προς το ANCORAGE-πάλι πάνω στον Ωκεανό-εγκαινιάστηκε η νέα χρυσοφόρα περίοδος του F. Διότι, έφτασαν γρήγορα εδώ, μεγάλα μηχανήματα, αρχίζοντας την συστηματική εξόρυξη χρυσού. Η μοντέρνα τεχνολογία κατάφερε να κάνει, όσα δεν μπόρεσαν οι παγωμένοι κι απελπισμένοι χρυσωρύχοι…. .
To 1967, μια μεγάλη πλημμύρα κατέστρεψε σχεδόν την πόλη, ξεχειλίζοντας και τα χρυσωρυχεία της. Το Fairbanks ψυχορραγούσε! Και τότε, στις αρχές του 1968, μια γεώτρηση στο Prudhoe Bay, απεκάλυψε τόσο πλούσια κοιτάσματα πετρελαίου, που ήταν ικανά να «πνίξουν» πάλι το Fairbanks, αλλά στον «μαύρο χρυσό» τούτη τη φορά. Και ήταν αυτή, η αρχή της δημιουργίας, στα 1974, του Pipe Line – του μεγάλου πετρελαιαγωγού της Αλάσκας - που φέρνει το πετρέλαιο στο Ancorage επιγείως, και στη Καλιφόρνια…. υποβρυχίως…. Μιλάμε για μήκος 769 και 3000 μιλίων, αντιστοίχως. Τουτέστιν – κι αν κάνω καλούς υπολογισμούς! – 1350 και 5250 χιλιόμετρα!. . . Τέτοια απόσταση!. . .
Έργο κολοσσιαίο, που δουλεύτηκε επι 3 χρόνια, από 22000 εργάτες! Λειτούργησε το 1977, και είναι ένα τεχνολογικό θαύμα, λόγω των κλιματολογικών συνθηκών, που έπρεπε να «νικηθούν». Μας μίλησαν για λεπτούς υπολογισμούς, εκατοντάδες πιθανούς και απίθανους παράγοντες που έπρεπε να πολεμηθούν, για χιλιάδες τεχνικά προβλήματα που έπρεπε να λυθούν, και εκατομμύρια πιθανές και απίθανες λεπτομέρειες που έπρεπε να ληφθούν υπ’ όψιν….
Ας αρκεστούμε στη λέξη «θαύμα!». Αποδίδει την πραγματικότητα και το μέγεθος της επιτυχίας! Διότι, επι 20 χρόνια, ο Πετρελαιαγωγός – ο Pipe Line – λειτουργεί απρόσκοπτα, προωθώντας το πετρέλαιο 6 μίλια ανα ώρα!. Και τούτο, προς δόξα των ανθρωπίνων πνευματικών ικανοτήτων, που τον έστειλαν κιόλας στο Διάστημα !Σιγά που θα τους δυσκόλευε ένας…. σωλήνας στον Β. Πόλο! Σιγά τα δύσκολα!. . . . Χα! Εμένα ξέρετε τι μου μοιάζει πραγματικά δύσκολο έως ακατόρθωτο; Να με κάνει η τεχνολογία 20 χρονών !!! Μπορεί; Δεν μπορεί! Να τη βράσω!. . .
Φτάνουμε νωρίς το απόγεμα. Και βγαίνουμε για μια βόλτα, ψάχνοντας για ένα τυπικό-κατά προτίμηση-Εστιατόριο. Μας αιφνιδιάζει κι εδώ η τέλεια ερημιά. Είναι μόλις 19. 00 και η πόλη μοιάζει νεκρή. Τα περισσότερα φαγάδικα είναι κλειστά. Πατόκορφα. Κι όσα είναι ακόμη ανοιχτά, δεν δέχονται άλλους πελάτες.
-Κλείνουμε μόλις φύγουν αυτοί που ήδη τρώνε, μας πληροφορούν.
-Δεν είμαστε καλά. ΄Ο ήλιος ακόμη φέγγει, και τούτοι κλείνουν; Δε βγάζω νόημα. Κι εμεις που θα φάμε, δηλαδή;
-Μάλλον στο ξενοδοχείο μάς βλέπω.
Σωστό. Εκεί, λοιπόν καταλήξαμε, για θαυμάσια ψαροφαγία και γευστικότατο κρασί. Και, μάλιστα, με πολύ λογικό αντίτιμο.
-Μά, πώς ήταν έτσι αυτή η πόλη; αναρωτιέται η Φρόσω.
-Σαν όλες τις καινουργοφτιαχμένες αμερικανικές πόλεις, απαντώ.
Ο Οδηγός μου είναι άκρως διαφωτιστικός. Ακούστε τι λέει:
Τον Αύγουστο του 1901 ο E. T. BERNETTE ταξίδευε, αναπλέων το ποτάμι TANAKA με το πλοίο LAVELLE YOUNG. Φόρτωμα; Προμήθειες για τους χρυσοθήρες. Σκοπός; Η δημιουργία εμπορικών σταθμών, κοντά στις χρυσοφόρες περιοχές και στις διαδρομές μεταφοράς χρυσού.
Κάποια στιγμή του ταξιδιού, ο καπετάνιος CHARLES ADAMS έμπλεξε άσχημα με τα ορμητικά ρεύματα του ποταμού και σωφρόνως ποιών, μπήκε στον ποταμό CHENA-Τσίνα τον λένε εδώ. Αλλά κι εκεί ατύχησε. Διότι το πλοίο του προσήραξε, κοινώς έκατσε, στην αβαθή αμμουδιά. Ο ναυτικός αρνήθηκε να προχωρήσει περισσότερο, ο επιβάτης αρνήθηκε να γυρίσει πίσω. Οι δύο άντρες έμοιαζαν «κολλημένοι» μεταξύ τους, όπως ακριβώς το πλοίο τους έμενε κολλημένο στον βυθό.
Μάρτυρας της περιπέτειας ήταν και ένας βουνίσιος. Ο FELICE PEDRONE. Με τα κυάλια παρακολουθούσε από μακρυά, τα καμώματα επιβάτη και ναυτικού. Αυτός, ο PEDRO έψαχνε για χρυσάφι στην περιοχή επί χρόνια. Και, τώρα, είχε ήδη βρεί κάποια ψήγματα κι άρχισε να ελπίζει πως η περιοχή ήταν χρυσοφόρα. ΄Όμως είχε πάντα προβλήματα με τις προμήθειες του. Έπρεπε να ταξιδέψει χιλιάδες μίλια για να τις βρεί. Οπότε, όταν είδε την απραξία στο πλοίο, κατηφόρισε στην όχθη. Εν τω μεταξυ, ο CAPTAIN ADAMS, μπαϊλντισμένος από το πείσμα του BERNETTE τον πέταξε-μαζί με το φορτίο και τη συμβία του-έξω από το πλοίο, στη στεριά.
-Κόψαμε, γι αυτόν, μερικά έλατα, για να τον βοηθήσουμε να ξεπεράσει το φόβο του, θυμόταν, 30 χρόνια αργότερα, ο καπετάνιος. Αφήσαμε τον BERNETTE έξαλλο και τη γυναίκα του να κλαίει στην όχθη. Στεκόταν ακριβώς στο κέντρο της σημερινής πόλης απόσωσε τις αναμνήσεις του ο φιλάνθρωπος ναυτικός.
Τότε έκανε την εμφάνιση του ο από μηχανής θεός. Ο PEDRONE FELICE-ό ευτυχισμένος Πετράκης. Πληροφόρησε τον BERNETTE για τις αισιόδοξες προοπτικές του, κι αγόρασε ένα μέρος των ουρανοκατέβατων, γι αυτόν, προμηθειών. Ο χειμώνας ερχόταν ακάθεκτος.
Τελικά, ο PEDRO βρήκε χρυσό. Και τα νέα ταξίδεψαν γρήγορα σ΄όλες τις γύρω περιοχές. Και, οι φερέλπιδες χρυσοθήρες άρχισαν να καταφθάνουν, με τον πυρετό του χρυσού να καίει μέσα στ΄άπληστα μάτια τους…Καιρός ήταν να εγκαταλείψουν τα, σχεδόν εξαντλημένα πλέον, ορυχεία του KLONDIKE και της ΝΟΜΕ. Και επειδή στην Αμερική εξελέγη Αντιπρόεδρος στην Προεδρία του Θεοδώρου Ρούσβελτ, ο Γερουσιαστής FAIRBANKS, βάφτισαν τον καινούριο καταυλισμό FAIRBANKS, όνομα που φέρνει ακόμη η σημερινή πόλη.
΄Όμως ο BERNETTE ήταν ή κατσικοπόδαρος ή βλάξ. Διότι δεν του έφτανε ότι του ανήκε η περισσότερη γή της περιοχής, καταχράστηκε το 1911, χρήματα της ίδιας του της Τράπεζας, WASHINGTON ALASKA BANK. Και, ενώ τελικά αθωώθηκε, ωστόσο εγκατέλειψε την πόλη και την οικογένεια του, κι εξαφανίστηκε. Για να μην ξαναεπιστρέψει ποτέ. Στα 1920 τον ανεκάλυψε η γυναίκα του στο S. FRANCISO. Αλλά κι από εκεί το έσκασε. Το πού και πότε πέθανε ο αλλόκοτος BERNETTE, είναι μυστήριο και ποτέ δεν λύθηκε…
Στο FAIRBANKS όμως, το χρυσάφι δυσκόλεψε πολύ τους χρυσοθήρες. Διότι, ενώ υπήρχε εν αφθονία, ήταν σε βάθος 70 μέτρων, Δύσκολο, λοιπόν, να εξορυχθεί με το φτυάρι και τον κασμά. Κι έτσι, οι πιο έξυπνοι και τυχεροί έφυγαν εγκαίρως. Οι άλλοι που έμειναν, κατέληξαν κακήν κακώς. Ωστόσο η πόλη είχε δημιουργηθεί. Και βρισκόταν πάνω σ΄έναν μεγάλο ποταμό-τον Τσίνα-που εξυπηρετούσε θαυμάσια τις επικοινωνίες αφού δρόμοι δεν υπήρχαν.
Με τη δημιουργία του δρόμου προς τη χερσόνησο VALDEZ το 1913, πάνω στον Ειρηνικό, αλλά και τη σιδηροδρομική γραμμή προς το ANCORAGE-πάλι πάνω στον Ωκεανό-εγκαινιάστηκε η νέα χρυσοφόρα περίοδος του F. Διότι, έφτασαν γρήγορα εδώ, μεγάλα μηχανήματα, αρχίζοντας την συστηματική εξόρυξη χρυσού. Η μοντέρνα τεχνολογία κατάφερε να κάνει, όσα δεν μπόρεσαν οι παγωμένοι κι απελπισμένοι χρυσωρύχοι…. .
To 1967, μια μεγάλη πλημμύρα κατέστρεψε σχεδόν την πόλη, ξεχειλίζοντας και τα χρυσωρυχεία της. Το Fairbanks ψυχορραγούσε! Και τότε, στις αρχές του 1968, μια γεώτρηση στο Prudhoe Bay, απεκάλυψε τόσο πλούσια κοιτάσματα πετρελαίου, που ήταν ικανά να «πνίξουν» πάλι το Fairbanks, αλλά στον «μαύρο χρυσό» τούτη τη φορά. Και ήταν αυτή, η αρχή της δημιουργίας, στα 1974, του Pipe Line – του μεγάλου πετρελαιαγωγού της Αλάσκας - που φέρνει το πετρέλαιο στο Ancorage επιγείως, και στη Καλιφόρνια…. υποβρυχίως…. Μιλάμε για μήκος 769 και 3000 μιλίων, αντιστοίχως. Τουτέστιν – κι αν κάνω καλούς υπολογισμούς! – 1350 και 5250 χιλιόμετρα!. . . Τέτοια απόσταση!. . .
Έργο κολοσσιαίο, που δουλεύτηκε επι 3 χρόνια, από 22000 εργάτες! Λειτούργησε το 1977, και είναι ένα τεχνολογικό θαύμα, λόγω των κλιματολογικών συνθηκών, που έπρεπε να «νικηθούν». Μας μίλησαν για λεπτούς υπολογισμούς, εκατοντάδες πιθανούς και απίθανους παράγοντες που έπρεπε να πολεμηθούν, για χιλιάδες τεχνικά προβλήματα που έπρεπε να λυθούν, και εκατομμύρια πιθανές και απίθανες λεπτομέρειες που έπρεπε να ληφθούν υπ’ όψιν….
Ας αρκεστούμε στη λέξη «θαύμα!». Αποδίδει την πραγματικότητα και το μέγεθος της επιτυχίας! Διότι, επι 20 χρόνια, ο Πετρελαιαγωγός – ο Pipe Line – λειτουργεί απρόσκοπτα, προωθώντας το πετρέλαιο 6 μίλια ανα ώρα!. Και τούτο, προς δόξα των ανθρωπίνων πνευματικών ικανοτήτων, που τον έστειλαν κιόλας στο Διάστημα !Σιγά που θα τους δυσκόλευε ένας…. σωλήνας στον Β. Πόλο! Σιγά τα δύσκολα!. . . . Χα! Εμένα ξέρετε τι μου μοιάζει πραγματικά δύσκολο έως ακατόρθωτο; Να με κάνει η τεχνολογία 20 χρονών !!! Μπορεί; Δεν μπορεί! Να τη βράσω!. . .
Last edited by a moderator: