hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφ. 2 Chiclayo (μέρος πρώτο)
- Κεφ.3: Chiclayo (δεύτερο μέρος)
- Κεφ.4: Από το Chiclayo στη Cajamarca
- Κεφ.5. Cajamarca
- Κεφ.6. Από τη Cajamarca στο Trujillo
- Κεφ.7. Trujillo
- Κεφ.8. Arequipa
- Κεφ.9. Aπό Arequipa για La Paz
- Κεφ.10. Nuestra Señora de La Paz
- Κεφ.11. Δαίμονες (Eθνικό Πάρκο Sajama)
- Kεφ.12. Salar de Uyuni
- Κεφ. 13. Potosí
- Κεφ.14: Sucre
- Κεφ.15: Tiwanaku
- Κεφ.16: Λίμνη Titicaca
- Kεφ.17: Από το Puno στο Cusco
- Κεφ.18: Cusco
- Κεφ.19. Ιερή κοιλάδα των Incas
- Κεφ.20. Machu Picchu – Eπίλογος
Κεφ.15: Tiwanaku
Mε τα φτερά της αεροπορικής εταιρείας Amaszonas αποχαιρετήσαμε εναερίως την όμορφη Sucre.
Δεν τέθηκε καν σε διαπραγμάτευση η εναλλακτική να μετακινηθούμε με ολονύκτιο ΚΤΕΛ αμφιβόλου ασφάλειας κι άνεσης.
Χρειάστηκε μόλις μια ώρα πτήσης πάνω από το βολιβιανό αλτιπλάνο για να βρεθούμε στο γνώριμο υψόμετρο των 4,000 μέτρων του El Alto της La Paz.
Αντιασφυξιογόνες μάσκες μαζί με φιάλες οξυγόνου για να αντιμετωπίσουμε τη μίξη καυσαερίων και έλλειψης οξυγόνου και στάση αναμονής για τον Raul ο οποίος θα μας συνόδευε στην ξενάγησή μας στον αρχαιολογικό χώρο του Tiwanaku στο δρόμο προς τα σύνορα με το Περού (βέβαια είχε τάξει πως θα έφερνε μαζί φρεσκοψημένα salteñas).
Κάτι που δε χορταίνει κανείς στις χώρες αυτές είναι οι εικόνες της καθημερινότητας με τους κατοίκους στις παραδοσιακές φορεσιές τους και τις γυναίκες με τα κομψά καπελίνα τους.
Τώρα βέβαια τι να σχολιάσω πάλι, τη κορμοστασιά; την ομορφιά του προσώπου; Συμπαθέστατοι, ευγενέστατοι, αξιαγάπητοι άνθρωποι, αλλά... κατά γενική ομολογία άσχημοι. Από τις λίγες φορές που αισθανόμουν γοητευτικός σαν αστέρας κινηματογράφου.
Μασουλώντας ηδονικά τα salteñas που μας έφερε ο Raul πήραμε το δρόμο προς τοTiwanaku, έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους στη Νότια Αμερική, που η μοίρα το έφερε να υπάρχει στη σκιά του σουπερ σταρ Machu Picchu.
Επειδή ως ροζουλί γουρούνι έχω ευαισθησίες με τα δικαιώματα των ταπεινών και καταφρονεμένων, οφείλω έστω στην μικρή οικογένεια του travelstories να αναδείξω τη σπουδαιότητα του αρχαιολογικού αυτού χώρου. Υψώνω λοιπόν τη φωνή μου και διαμαρτύρομαι: Γιατί δηλαδή το Machu Picchu αρχόντισσα και το Tiwanaku σταχτοπούτα; για το φυσικό κάλλος και μόνο που η αλήθεια είναι αξεπέραστο στο Machu Picchu; ποιο απο τα δυό όμως έχει μεγαλύτερη ιστορία; ποιό διαδραμάτησε σημαντικότερο ρόλο στην ανάπτυξη πολιτισμών σ’όλο το αλτιπλάνο; ποιό ακόμα εμπνέει τις ανιμιστικές παραδόσεις των ιθαγενών; H απάντηση: το ταπεινό Tiwanaku.
Πρωτ’απ’όλα η επιλογή τοποθεσίας του. Το Tiwanaku χτίστηκε εδώ στα υψίπεδα στις όχθες της λίμνης Titicaca περιτρυγισμένο από τις βουνοκορφές που λατρεύονταν σαν θεοί: Illimani, Illampu & Sajama. Εδώ θεωρείται ότι δημιουργήθηκε το σύμπαν κι από δώ ξεκίνησαν οι άνθρωποι ν’αποικίσουν τα εδάφη όπου γης. Εδώ στο θερινό ηλιοστάσιο μαζεύονται ακόμα χιλιάδες ιθαγενών που γιορτάζουν την ανατολή του ήλιου με τελετές, τραγούδια, χορούς, ποτό κι αρκετή…κόκα. Μέχρι κι ο Evo Morales διάλεξε το μέρος αυτό για την τελετή ενθρόνισης στον προεδρικό θώκο της Βολιβίας.
Μετά η ιστορία του. Το Τiwanaku ιδρύθηκε το 1200 πΧ (2,500 χρόνια πριν το Machu Picchu). Κατά κάποιο τρόπο είναι η κοιτίδα όλων των πολιτισμών των Άνδεων. To 100 πΧ ήταν ήδη σημαντικό αστικό και λατρευτικό κέντρο και το 700 μΧ ήταν η καρδιά μιας αυτοκρατορίας που εκτεινόταν από το νότιο Περού ως τη βόρεια Αργεντινή και Χιλή. Στην ακμή του στέγαζε 50,000 κατοίκους, υπήρχαν μεγάλες πυραμίδες και πλούσια παλάτια κατάφορτα από χρυσό.
Η κατάρα όμως ακούει στο όνομα κλιματική αλλαγή. Γύρω στο 1000 μΧ μια παρατεταμένη ξηρασία οδήγησε τους λιμοκτονούντες κατοίκους να εγκαταλείψουν την περίτρανη πόλη. Το έργο της καταστροφής ολοκλήρωσε η δίψα για χρυσό των ισπανών conquistadores και μέχρι πρόσφατα η άγνοια ή η απληστία των αρχαιοκάπηλων. Σήμερα ότι βλέπει το μάτι του επισκέπτη είναι ένα απομεινάρι αλλοτεινών μεγαλείων. Έστω κι αν έχει χαρακτηριστεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.
Φτάσαμε στον αρχαιολογικό χώρο όπου συναντήσαμε τον ξεναγό μας. Λες κι είχε απέναντί του αμερικανούς τουρίστες έδωσε και προσωνύμιο στην μικρή μας ομάδα: οι chachapumas.
Ξεκινήσαμε αρχικά από τα μουσεία. “Απαγορεύεται αυστηρά η φωτογράφηση” ήταν η ρητή εντολή και κοιταχθήκαμε μεταξύ μας. Μπας και φυλασσόταν κάποιο υπερπολύτιμο έκθεμα;; Σας διαβεβαιώ ούτε ο μεγάλος μονόλιθος Pachamama στο Museo Litico, ούτε τα γλυπτά και τα κεραμικά στο Museo Regional Arqueológico μας συγκλόνισαν μετά από όσα είχαν δει τα μάτια μας στο Περού.
Προχωρήσαμε πια προς τους εξωτερικούς χώρους. Χρειαζόμουν πολύ ισχυρή φαντασία για να αναπλάσω αυτό το μέρος στις πρότερες δόξες του.
Ξεκινήσαμε από το ναό Kalasasaya, ένα επίπεδο χώρο με τείχη φτιαγμένα από μεγάλιθους 150 τόνων που εναλλάσονται με μικρότερες πέτρες. Εδώ ήταν το ιερό κέντρο του Tiwanaku, ο χώρος ταφής των θεών-βασιλέων και συμβολίζει τη Γη.
Στο βορειοανατολικό άκρο του Kalasasaya, βρίσκεται η Πύλη του ΄Hλιου (Puerta del Sol), φτιαγμένη από μια και μόνη πέτρα βάρους 44 τόνων, σε τετοια θέση ώστε να περνά απ’αυτήν το πρωτο φώς του ήλιου σαν ξημερώνει. Η κεντρική φιγούρα στο υπέρθυρο είναι ο υπερτατος δημιουργός Τhunupa των Aymara, ανάμεσα σε χειμαιρικές μορφές ανθρώπων και πουλιών.
Απέναντί της η πιο λιτή πύλη της Σελήνης (Puerta de la Luna).
Δυό σκαλιστοί ανθρωπόμορφοι μονόλιθοι συμπλήρωναν το σκηνικό.
Aυτό που μας υπέδειξε ο ξεναγός και μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν το σύστημα ενδοεπικοινωνίας. Μια τρύπα στη μια άκρη της πέτρας που σαν κοχλίας μεγάλωνε στην αντίθετη μεριά επιτρέποντας την ενίσχυση της έντασης του ήχου.
Ανηφορίσαμε την πυραμίδα Akapana που σήμερα παραπέμπει σ’ένα απλό λοφίσκο αν και κάποτε ήταν το σημαντικότερο λατρευτικό κέντρο της πόλης,
Κατηφορίσαμε στο Τemplete Semi-Subterraneo, ελαφρά χαμηλότερο από το επίπεδο του εδάφους όπως δηλώνει και όνομά του και το οποίο συμβολίζει τον Κάτω Κόσμο. Στους τοίχους του έχουν ενσφηνωθεί περίπου 175 πέτρινες ανθρωπόμορφες κεφαλές που μάλλον αντιπροσωπεύουν θεότητες κατακτημένων εθνοτήτων που δηλώνουν την υποταγή τους στην κυριαρχία του Tiwanaku.
Σ'αυτήν την απεραντοσύνη, ένοιωσα παράδοξα να με πλημμυρίζει μια αλλόκοτη αίσθηση ότι είμαι κι εγώ ένα κομμάτι στο σφιχταγκάλιασμα της Μάνας Γης και του Πατέρα Ουρανού.
Σαν αυτό που ζει ακόμα αναλλοίωτα στο ανιμιστικό alter ego των ντόπιων.
Κάτι που το εντυπωσιακό Machu Picchu δεν κατάφερε να μου δημιουργήσει...
Αποχαιρέτησα το Tiwanaku με ανάμεικτα συναισθήματα.
Η σχετικά σύντομη διαδρομή μέχρι την παραμεθόρια πόλη Desaguadero έγινε παραλληλα προς τις όχθες της λίμνης Titicaca.
Λίγο πριν τη πόλη κάναμε στάση σε μια σειρά από μικρά μαγαζάκια όπου πωλούσαν από κρέας μέχρι μικροαντικείμενα.
O Raul επεμενε να ψωνίσουμε ένα κολατσιό από μια κυρά Καλή. Kαλαμπόκι, κουκιά, πατατούλες και νοστιμότατο τυράκι περιελάμβανε το γεύμα που ροκανίζαμε μέσα από τη σακκουλίτσα που τα είχε αραδιάσει όλα η κυριούλα. Δεν ξέρω για food styling αλλά ότι ήταν γευστικότατα και βιολογικότατα δεν χωρά αμφιβολία.
Η πόλη του Desaguadero ζει μοιρασμένη ανάμεσα σε δυο χώρες. Τη Βολιβία και το Περού. Διχοτομημένη αλλά σχετικώς ευημερούσα, αν κρίνω από τον κακό χαμό που γινόταν από τη διακίνηση εμπορευμάτων ένθεν κακείθεν των συνόρων των δύο χωρών.
Λεωφορεία, φορτηγά, αραμπάδες, καροτσάκια, άπειροι πλανόδιοι που εμπορεύονταν τα πάντα, υπαίθριες καντίνες, ανταλλακτήρια συναλλάγματος, ως και μινι μάρκετ καταμεσίς του δρόμου κι ένα ατέλειωτο ανθρώπινο μελίσσι να σέρνει τεράστιες σακκούλες περνώντας το συνοριακό έλεγχο.
Οι εικόνες ήταν μοναδικές, πολύχρωμες, πολύβουες. Άξιζε να σταθείς παράμερα σε μια γωνιά και με το φακό σου ν’απαθανατίζεις τα πάντα.
Εδώ το καλό συνάλλαγμα
Με την συνδρομή του Raul ο τελειωνειακός έλεγχος κατέστη υποτυπώδης κι αφού σφραγίσαμε τα διαβατήριά μας, τον αποχαιρετήσαμε κι αφήσαμε πίσω μας τη Βολιβία ν'αποτελεί πια κομμάτι της ταξιδιωτικής μας μνήμης.
Επιβιβαστήκαμε στο αμάξι που μας περίμενε για να μας οδηγήσει στο Puno στις ακτές της λίμνης Titicaca.
Οι εικόνες από τη δύση του ήλιου πάνω στα γαλήνια νερά της λίμνης μοναδικές.
Mε τα φτερά της αεροπορικής εταιρείας Amaszonas αποχαιρετήσαμε εναερίως την όμορφη Sucre.
Δεν τέθηκε καν σε διαπραγμάτευση η εναλλακτική να μετακινηθούμε με ολονύκτιο ΚΤΕΛ αμφιβόλου ασφάλειας κι άνεσης.
Χρειάστηκε μόλις μια ώρα πτήσης πάνω από το βολιβιανό αλτιπλάνο για να βρεθούμε στο γνώριμο υψόμετρο των 4,000 μέτρων του El Alto της La Paz.
Αντιασφυξιογόνες μάσκες μαζί με φιάλες οξυγόνου για να αντιμετωπίσουμε τη μίξη καυσαερίων και έλλειψης οξυγόνου και στάση αναμονής για τον Raul ο οποίος θα μας συνόδευε στην ξενάγησή μας στον αρχαιολογικό χώρο του Tiwanaku στο δρόμο προς τα σύνορα με το Περού (βέβαια είχε τάξει πως θα έφερνε μαζί φρεσκοψημένα salteñas).
Κάτι που δε χορταίνει κανείς στις χώρες αυτές είναι οι εικόνες της καθημερινότητας με τους κατοίκους στις παραδοσιακές φορεσιές τους και τις γυναίκες με τα κομψά καπελίνα τους.
Τώρα βέβαια τι να σχολιάσω πάλι, τη κορμοστασιά; την ομορφιά του προσώπου; Συμπαθέστατοι, ευγενέστατοι, αξιαγάπητοι άνθρωποι, αλλά... κατά γενική ομολογία άσχημοι. Από τις λίγες φορές που αισθανόμουν γοητευτικός σαν αστέρας κινηματογράφου.
Μασουλώντας ηδονικά τα salteñas που μας έφερε ο Raul πήραμε το δρόμο προς τοTiwanaku, έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους στη Νότια Αμερική, που η μοίρα το έφερε να υπάρχει στη σκιά του σουπερ σταρ Machu Picchu.
Επειδή ως ροζουλί γουρούνι έχω ευαισθησίες με τα δικαιώματα των ταπεινών και καταφρονεμένων, οφείλω έστω στην μικρή οικογένεια του travelstories να αναδείξω τη σπουδαιότητα του αρχαιολογικού αυτού χώρου. Υψώνω λοιπόν τη φωνή μου και διαμαρτύρομαι: Γιατί δηλαδή το Machu Picchu αρχόντισσα και το Tiwanaku σταχτοπούτα; για το φυσικό κάλλος και μόνο που η αλήθεια είναι αξεπέραστο στο Machu Picchu; ποιο απο τα δυό όμως έχει μεγαλύτερη ιστορία; ποιό διαδραμάτησε σημαντικότερο ρόλο στην ανάπτυξη πολιτισμών σ’όλο το αλτιπλάνο; ποιό ακόμα εμπνέει τις ανιμιστικές παραδόσεις των ιθαγενών; H απάντηση: το ταπεινό Tiwanaku.
Πρωτ’απ’όλα η επιλογή τοποθεσίας του. Το Tiwanaku χτίστηκε εδώ στα υψίπεδα στις όχθες της λίμνης Titicaca περιτρυγισμένο από τις βουνοκορφές που λατρεύονταν σαν θεοί: Illimani, Illampu & Sajama. Εδώ θεωρείται ότι δημιουργήθηκε το σύμπαν κι από δώ ξεκίνησαν οι άνθρωποι ν’αποικίσουν τα εδάφη όπου γης. Εδώ στο θερινό ηλιοστάσιο μαζεύονται ακόμα χιλιάδες ιθαγενών που γιορτάζουν την ανατολή του ήλιου με τελετές, τραγούδια, χορούς, ποτό κι αρκετή…κόκα. Μέχρι κι ο Evo Morales διάλεξε το μέρος αυτό για την τελετή ενθρόνισης στον προεδρικό θώκο της Βολιβίας.
Μετά η ιστορία του. Το Τiwanaku ιδρύθηκε το 1200 πΧ (2,500 χρόνια πριν το Machu Picchu). Κατά κάποιο τρόπο είναι η κοιτίδα όλων των πολιτισμών των Άνδεων. To 100 πΧ ήταν ήδη σημαντικό αστικό και λατρευτικό κέντρο και το 700 μΧ ήταν η καρδιά μιας αυτοκρατορίας που εκτεινόταν από το νότιο Περού ως τη βόρεια Αργεντινή και Χιλή. Στην ακμή του στέγαζε 50,000 κατοίκους, υπήρχαν μεγάλες πυραμίδες και πλούσια παλάτια κατάφορτα από χρυσό.
Η κατάρα όμως ακούει στο όνομα κλιματική αλλαγή. Γύρω στο 1000 μΧ μια παρατεταμένη ξηρασία οδήγησε τους λιμοκτονούντες κατοίκους να εγκαταλείψουν την περίτρανη πόλη. Το έργο της καταστροφής ολοκλήρωσε η δίψα για χρυσό των ισπανών conquistadores και μέχρι πρόσφατα η άγνοια ή η απληστία των αρχαιοκάπηλων. Σήμερα ότι βλέπει το μάτι του επισκέπτη είναι ένα απομεινάρι αλλοτεινών μεγαλείων. Έστω κι αν έχει χαρακτηριστεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.
Φτάσαμε στον αρχαιολογικό χώρο όπου συναντήσαμε τον ξεναγό μας. Λες κι είχε απέναντί του αμερικανούς τουρίστες έδωσε και προσωνύμιο στην μικρή μας ομάδα: οι chachapumas.
Ξεκινήσαμε αρχικά από τα μουσεία. “Απαγορεύεται αυστηρά η φωτογράφηση” ήταν η ρητή εντολή και κοιταχθήκαμε μεταξύ μας. Μπας και φυλασσόταν κάποιο υπερπολύτιμο έκθεμα;; Σας διαβεβαιώ ούτε ο μεγάλος μονόλιθος Pachamama στο Museo Litico, ούτε τα γλυπτά και τα κεραμικά στο Museo Regional Arqueológico μας συγκλόνισαν μετά από όσα είχαν δει τα μάτια μας στο Περού.
Προχωρήσαμε πια προς τους εξωτερικούς χώρους. Χρειαζόμουν πολύ ισχυρή φαντασία για να αναπλάσω αυτό το μέρος στις πρότερες δόξες του.
Ξεκινήσαμε από το ναό Kalasasaya, ένα επίπεδο χώρο με τείχη φτιαγμένα από μεγάλιθους 150 τόνων που εναλλάσονται με μικρότερες πέτρες. Εδώ ήταν το ιερό κέντρο του Tiwanaku, ο χώρος ταφής των θεών-βασιλέων και συμβολίζει τη Γη.
Στο βορειοανατολικό άκρο του Kalasasaya, βρίσκεται η Πύλη του ΄Hλιου (Puerta del Sol), φτιαγμένη από μια και μόνη πέτρα βάρους 44 τόνων, σε τετοια θέση ώστε να περνά απ’αυτήν το πρωτο φώς του ήλιου σαν ξημερώνει. Η κεντρική φιγούρα στο υπέρθυρο είναι ο υπερτατος δημιουργός Τhunupa των Aymara, ανάμεσα σε χειμαιρικές μορφές ανθρώπων και πουλιών.
Απέναντί της η πιο λιτή πύλη της Σελήνης (Puerta de la Luna).
Δυό σκαλιστοί ανθρωπόμορφοι μονόλιθοι συμπλήρωναν το σκηνικό.
Aυτό που μας υπέδειξε ο ξεναγός και μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν το σύστημα ενδοεπικοινωνίας. Μια τρύπα στη μια άκρη της πέτρας που σαν κοχλίας μεγάλωνε στην αντίθετη μεριά επιτρέποντας την ενίσχυση της έντασης του ήχου.
Ανηφορίσαμε την πυραμίδα Akapana που σήμερα παραπέμπει σ’ένα απλό λοφίσκο αν και κάποτε ήταν το σημαντικότερο λατρευτικό κέντρο της πόλης,
Κατηφορίσαμε στο Τemplete Semi-Subterraneo, ελαφρά χαμηλότερο από το επίπεδο του εδάφους όπως δηλώνει και όνομά του και το οποίο συμβολίζει τον Κάτω Κόσμο. Στους τοίχους του έχουν ενσφηνωθεί περίπου 175 πέτρινες ανθρωπόμορφες κεφαλές που μάλλον αντιπροσωπεύουν θεότητες κατακτημένων εθνοτήτων που δηλώνουν την υποταγή τους στην κυριαρχία του Tiwanaku.
Σ'αυτήν την απεραντοσύνη, ένοιωσα παράδοξα να με πλημμυρίζει μια αλλόκοτη αίσθηση ότι είμαι κι εγώ ένα κομμάτι στο σφιχταγκάλιασμα της Μάνας Γης και του Πατέρα Ουρανού.
Σαν αυτό που ζει ακόμα αναλλοίωτα στο ανιμιστικό alter ego των ντόπιων.
Κάτι που το εντυπωσιακό Machu Picchu δεν κατάφερε να μου δημιουργήσει...
Αποχαιρέτησα το Tiwanaku με ανάμεικτα συναισθήματα.
Η σχετικά σύντομη διαδρομή μέχρι την παραμεθόρια πόλη Desaguadero έγινε παραλληλα προς τις όχθες της λίμνης Titicaca.
Λίγο πριν τη πόλη κάναμε στάση σε μια σειρά από μικρά μαγαζάκια όπου πωλούσαν από κρέας μέχρι μικροαντικείμενα.
O Raul επεμενε να ψωνίσουμε ένα κολατσιό από μια κυρά Καλή. Kαλαμπόκι, κουκιά, πατατούλες και νοστιμότατο τυράκι περιελάμβανε το γεύμα που ροκανίζαμε μέσα από τη σακκουλίτσα που τα είχε αραδιάσει όλα η κυριούλα. Δεν ξέρω για food styling αλλά ότι ήταν γευστικότατα και βιολογικότατα δεν χωρά αμφιβολία.
Η πόλη του Desaguadero ζει μοιρασμένη ανάμεσα σε δυο χώρες. Τη Βολιβία και το Περού. Διχοτομημένη αλλά σχετικώς ευημερούσα, αν κρίνω από τον κακό χαμό που γινόταν από τη διακίνηση εμπορευμάτων ένθεν κακείθεν των συνόρων των δύο χωρών.
Λεωφορεία, φορτηγά, αραμπάδες, καροτσάκια, άπειροι πλανόδιοι που εμπορεύονταν τα πάντα, υπαίθριες καντίνες, ανταλλακτήρια συναλλάγματος, ως και μινι μάρκετ καταμεσίς του δρόμου κι ένα ατέλειωτο ανθρώπινο μελίσσι να σέρνει τεράστιες σακκούλες περνώντας το συνοριακό έλεγχο.
Οι εικόνες ήταν μοναδικές, πολύχρωμες, πολύβουες. Άξιζε να σταθείς παράμερα σε μια γωνιά και με το φακό σου ν’απαθανατίζεις τα πάντα.
Εδώ το καλό συνάλλαγμα
Με την συνδρομή του Raul ο τελειωνειακός έλεγχος κατέστη υποτυπώδης κι αφού σφραγίσαμε τα διαβατήριά μας, τον αποχαιρετήσαμε κι αφήσαμε πίσω μας τη Βολιβία ν'αποτελεί πια κομμάτι της ταξιδιωτικής μας μνήμης.
Επιβιβαστήκαμε στο αμάξι που μας περίμενε για να μας οδηγήσει στο Puno στις ακτές της λίμνης Titicaca.
Οι εικόνες από τη δύση του ήλιου πάνω στα γαλήνια νερά της λίμνης μοναδικές.
Last edited: