hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφ. 2 Chiclayo (μέρος πρώτο)
- Κεφ.3: Chiclayo (δεύτερο μέρος)
- Κεφ.4: Από το Chiclayo στη Cajamarca
- Κεφ.5. Cajamarca
- Κεφ.6. Από τη Cajamarca στο Trujillo
- Κεφ.7. Trujillo
- Κεφ.8. Arequipa
- Κεφ.9. Aπό Arequipa για La Paz
- Κεφ.10. Nuestra Señora de La Paz
- Κεφ.11. Δαίμονες (Eθνικό Πάρκο Sajama)
- Kεφ.12. Salar de Uyuni
- Κεφ. 13. Potosí
- Κεφ.14: Sucre
- Κεφ.15: Tiwanaku
- Κεφ.16: Λίμνη Titicaca
- Kεφ.17: Από το Puno στο Cusco
- Κεφ.18: Cusco
- Κεφ.19. Ιερή κοιλάδα των Incas
- Κεφ.20. Machu Picchu – Eπίλογος
Κεφ.4: Από το Chiclayo στη Cajamarca
Η μέρα ξεκίνησε με επίσκεψη στο νεόδμητο Μuseo Tumbas Reales de Sipan, αναμφίβολα το ωραιότερο μουσείο που επισκεφθήκαμε στο Περού.
Aκόμα κι αν δεν είστε λάτρεις των μουσείων, η επίσκεψη εκεί θα σας καθηλώσει. Τα συναισθήματά μου ήταν ανάλογα μ’εκείνα της επίσκεψής μου στην Βεργίνα (αν και για να πω τη κακία μου τα μακεδονικά ευρήματα εκτός ότι είναι παλαιότερα, είναι και ασύγκριτης αισθητικής).
Το κτήριο του μουσείου μοιάζει με μια τεράστια πυραμίδα Moche κι ο επισκέπτης εισέρχεται ανεβαίνοντας από μια ράμπα, σ’ένα χώρο άρτιας οργάνωσης και παρουσίασης των εκθεμάτων (η φωτογράφηση απαγορεύεται αυστηρά). Εκτός του εισιτηρίου αξίζει να πληρώσετε και ξεναγό. Εμείς απολαύσαμε την εξαιρετική ξενάγηση από την γλωσσομαθή Maria (περήφανη για την Moche καταγωγή της).
Η δημιουργία του μουσείου έδωσε νέα ώθηση στο τουρισμό της περιοχής. Ισχνός κατ’εμέ για όποιον σέβεται την ιστορική συνέχεια μιας χώρας. Περού δεν σημαίνει μόνο Inca.
Θα μου επιτρέψετε τώρα να καταχραστώ το χρόνο σας αφηγούμενος μια αρκετά πρόσφατη ιστορία που αφορά την ίδρυση του συγκεκριμένου μουσείου:
Το βράδυ της 25ης Φεβρουαρίου 1987, ο αρχαιολόγος Walter Alva, διευθυντής του Μουσείου Bruning στο Lambayeque, δεν περνούσε και τις καλύτερες ώρες με την βρογχίτιδα που τον ταλαιπωρούσε, όταν χτύπησε το τηλέφωνο. Ήταν ο τοπικός αρχηγός της Αστυνομίας που τον πληροφορούσε ότι είχαν ανακτηθεί κάποια αντικείμενα από αρχαιοκάπηλους και θα ήθελε την εκτίμησή του άμεσα.
Μέσα στη νύχτα ο Alva βρέθηκε στο αστυνομικό τμήμα να ατενίζει έκπληκτος ένα εκμαγείο προσώπου από ατόφιο χρυσάφι με τυρκουάζ μάτια κι άλλα πολύτιμα αντικείμενα
Παρά τις δεκαετίες της επιστημονικής έρευνας, τέτοια στοιχεία δεν είχαν ποτέ πριν βρεθεί, κι αυτά προέρχονταν όλα από μια χαμηλή πυραμίδα έξω από το τοπικό χωριό Sipan. Μέχρι την αυγή, ο Alva μαζί με τους συνεργάτες του και αστυνομική δύναμη έφτασαν στην πυραμίδα για να βρουν σμήνη ντόπιων που με τον πυρετό του χρυσού έσκαβαν ξέφρενα με φτυάρια. Το πλήθος διαλύθηκε κι ο Alva έμελλε να κάνει μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις της σύγχρονης αρχαιολογίας.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 ετών, ο Alva και η ομάδα του έχουν αποκαλύψει ένα πολύπλοκο σύνολο ασύλητων τάφων με θησαυρούς- χρυσό, ασήμι, υφάσματα, κεραμικά, απ’όπου προκύπτουν πολύτιμα δεδομένα για ένα χαμένο πολιτισμό, τους Moche.
Οι ναοί των προ-Inca πολιτισμών είχαν τη μορφή πλίνθινων πυραμίδων, συχνά 30-40μ ψηλές, που χρονολογούνται από το 3000 π.Χ. μέχρι την άφιξη των Ισπανών το 1532. Όμως σε αντίθεση με τους Maya ή τους Inca οι δομές αυτές διαβρώθηκαν από τις βροχές και υπέστησαν ανά τους αιώνες την βαρβατότητα των αρχαιοκαπήλων αρχής γενομένης από τους Ισπανούς conquistadores.
Οι ανασκαφές ξεκίνησαν. Με ένα προϋπολογισμό 900 δολαρίων, τρώγοντας μακαρόνια και πίνοντας μπύρες από δωρεές, οι αρχαιολόγοι για τους πρώτους 6 μήνες ήταν αναγκασμένοι να κρύβονται στα λαγούμια των τυμβωρύχων φοβούμενοι για τη ζωή τους από τους εξαγριωμένους ντόπιους που θεωρούσαν ότι οι θησαυροί τους ανήκαν δικαιωματικά.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η πρώτη σημαντική ανακάλυψη των αρχαιολόγων ήρθε σύντομα. Δίπλα στην τρύπα των αρχαιοκαπήλων, βρήκαν μια τεράστια κρύπτη με πάνω από 1000 κεραμικά αγγεία των Moche. Στη συνέχεια, κάτω από αυτά, βρέθηκε ο σκελετός ενός άνδρα σε καθιστή θέση που τα πόδια του είχαν κοπεί!
Σκάβοντας βαθύτερα, βρέθηκε η απάντηση: ένας ασύλητος τάφος του 250 μΧ. Τα πόδια του άνδρα είχαν κοπεί για να μη μπορεί να αφήσει τη θέση του. Να φυλάσει ό,τι βρισκόταν μέσα στο τάφο.
Στο κέντρο του τάφου ήταν μια ξύλινη σαρκοφάγος όπου βασιλικά εμβλήματα κοσμούσαν το σκελετό ενός άνδρα, ηλικίας 35-45 ετών: χρυσή μάσκα προσώπου, σκουλαρίκια από τυρκουάζ, κολιέ περασμένα στο λαιμό, χρυσή πανοπλία και χρυσό σκήπτρο μαζί με συνολικά 451 τελετουργικά σκεύη και προσφορές σε χρυσό, ασήμι, χαλκό, υφαντά και φτερά που προορίζονταν να συνοδεύουν ή να τον προστατεύουν στη μετά θάνατον ζωή. Μαζί του θάφτηκαν επίσης: ένα παιδί ηλικίας 9-10 ετών, δυό άνδρες πλευρικά στο φέρετρο του (πιθανά πολεμιστές), τρεις γυναίκες, ένας σκύλος και δύο λάμα.
Η λαμπρότητα της ταφής δεν άφηνε περιθώρια. Επρόκειτο για ευγενή, σημαντικό πρόσωπο: o «Κύριος του Sipan»
Αναπαράσταση του τάφου του "Κυρίου του Sipan"
Σκουλαρίκια
Κολιέ
Περιδέραιο σε σψήμα φυστικών, σε ασήμι και χρυσό που δηλώνουν την δυαδικότητα
Ακολούθησε το 1988, η ανακάλυψη ενός δεύτερου μεγάλου τάφου στο Sipan σύγχρονος του Κύριου του Sipan. Περιείχε το σώμα ενός άνδρα που κρατούσε μια χάλκινη κούπα στο δεξί του χέρι φορούσε ένα κολιέ διακοσμημένο από ανθρώπινα πρόσωπα σε ποικιλία εκφράσεων, σκουλαρίκια και ήταν επίσης θαμμένος με άλλους ανθρώπους (ένα φρουρό, 2 γυναίκες). Ο σκελετός ανήκει προφανώς σε ιερέα που - σύμφωνα με απεικονίσεις – μάζευαν το αίμα από τα θύματα θυσίας.
Ανθρωπόμορφο περιδέραιο στο τάφο του ιερέα
5μ κάτω από την επιφάνεια του εδάφους ανακαλύφθηκε και 3ος τάφος, όπου θάφτηκε πρόγονος του κυρίου του Sipan, o «Ο Παλαιός Κύριος του Sipan».
Μαζί του μία μόνο γυναίκα, κι ένας ακρωτηριασμένος φύλακας. Ωστόσο, ο τάφος του περιέχει πολλά κομμάτια κατασκευασμένα από λεπτές, σφυρήλατες πλάκες χρυσού, επιχρυσωμένο χαλκό και κράματα.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι πολλά αντικείμενα βρέθηκαν με τον Παλαιό Κύριο του Sipan σχετίζονται με τη θάλασσα - ένα μεγάλο χταπόδι, ένα μοντέλο ενός άνδρα-καβούρι και πολλά κοχύλια.
Περιδέραιο με μορφή ανθρώπου-αράχνης
Ο άνθρωπος-χταπόδι
Μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί συνολικά 14 ταφοι ευγενών Moche στο χώρο καθιστώνβτας την μια μικρή «Κοιλάδα των Βασιλέων».
Αυτούς τους 3 τάφους στεγάζει το συγκεκριμένο μουσείο και ομολουμένως άξιζε το κόπο που το επισκεφθήκαμε. Με τις επεξηγήσεις της Maria καταφέραμε να κατανοήσουμε αρκετά για την ζωή και τις δοξασίες των Moche.
Μουσείων συνέχεια στο Museo Nacional Sican στη πόλη Ferreñafe, 20 χλμ από το Chiclayo. To γυάλινο εξωτερικά μουσείο στεγάζει ευρήματα και ρεαλιστικές αναπαραστάσεις από την περιοχή Batan Grande όπου άνθισε ο πολιτισμός των Sican. Εδώ κάναμε τη γνωριμία μας με τον “Kύριο των Sican” και εντρυφήσαμε στις ταφικές τελετές, όπου χαρακτηριστικά τα σώματα θάβονταν σε καθιστή θέση.
O Kύριος του Sican
Aναπαραστάσεις ταφής
Είχε φτάσει πια μεσημέρι όταν πήραμε το δρόμο για τη πόλη Cajamarca στα 2720 μέτρα υψόμετρο. Ήταν ένα mini test εγκλιματισμού σε υψόμετρο, πέραν των αξιοθέατων της περιοχής.
Ακολουθήσαμε πάλι την πληκτική διαδρομή μέσω της παράκτιας Panamericana και αρκετά χιλιόμετρα μετά ακολούθησε ένας ανηφορικός μεσόγειος δρόμος. Το τοπίο σταδιακά μετεξελισσόταν: τα γυμνά βουνά έγιναν πράσινα, βαθιές χαράδρες όπου ποτάμια κυλούσαν παρέχοντας νερό στα εύφορα χωράφια και μια τεράστια τεχνητή λίμνη όπου κάναμε μια στάση για να ξεμουδιάσουμε.
Εικόνες από τη διαδρομή
Έπαιρνα βαθιές ανάσες για να ξορκίζω πιθανή νόσο υψομέτρου, αναζητούσα επίμονα τσάι coca, όμως έπρεπε λίγο πριν την Cajamarca να δείξει η πινακίδα στο δρόμο 3,000 μέτρα για να αντιληφθώ ότι μάλλον υποβολή του μυαλού μου ήταν η ζαλάδα που αισθανόμουν. Μια χαρά είχαμε εγκλιματιστεί.
Φθάσαμε στο κέντρο της πόλης όπου καταλύσαμε στο οικονομικό Los Balcones de la Recoleta. Mε αστερίσκο ως προτεινόμενο από τον Rough Guide μου, όμως δεν θα συμμεριστώ την κριτική του. Αν και ατμοσφαιρικό όντας παλιό αρχοντικό με εσωτερική αυλή, ήταν αφημένο στη τύχη του με άταιρη επίπλωση και αναιμική θέρμανση. Μόνο θετικό ότι ήταν ήσυχο αν και πάνω σε κεντρικό δρομο.
Ξεχυθήκαμε στη κεντρική πλατεία της Cajamarca (που από τη πρώτη στιγμή μας εντυπωσίασε) για να καταλήξουμε μαζί με τον Bernardo στο λαϊκό εστιατόριο με τον βαρύγδουπο τίτλο Gran Restaurant El Zarco. Τεράστια σάλα, όλοι οι cajamarquenos εκεί καταβρογχθίζοντας μεγάλες μερίδες (το κρέας έχει τη τιμητική του στο Περού), όπως πράξαμε κι εμείς άλλωστε συνοδεία στο τέλος matte de coca… γιατί σε υψόμετρο είμασταν!
Η πλατεία της Cajamarca το βράδυ (φωτο: snapper)
Cajamarca by night (φωτο: snapper)
Η μέρα ξεκίνησε με επίσκεψη στο νεόδμητο Μuseo Tumbas Reales de Sipan, αναμφίβολα το ωραιότερο μουσείο που επισκεφθήκαμε στο Περού.
Aκόμα κι αν δεν είστε λάτρεις των μουσείων, η επίσκεψη εκεί θα σας καθηλώσει. Τα συναισθήματά μου ήταν ανάλογα μ’εκείνα της επίσκεψής μου στην Βεργίνα (αν και για να πω τη κακία μου τα μακεδονικά ευρήματα εκτός ότι είναι παλαιότερα, είναι και ασύγκριτης αισθητικής).
Το κτήριο του μουσείου μοιάζει με μια τεράστια πυραμίδα Moche κι ο επισκέπτης εισέρχεται ανεβαίνοντας από μια ράμπα, σ’ένα χώρο άρτιας οργάνωσης και παρουσίασης των εκθεμάτων (η φωτογράφηση απαγορεύεται αυστηρά). Εκτός του εισιτηρίου αξίζει να πληρώσετε και ξεναγό. Εμείς απολαύσαμε την εξαιρετική ξενάγηση από την γλωσσομαθή Maria (περήφανη για την Moche καταγωγή της).
Η δημιουργία του μουσείου έδωσε νέα ώθηση στο τουρισμό της περιοχής. Ισχνός κατ’εμέ για όποιον σέβεται την ιστορική συνέχεια μιας χώρας. Περού δεν σημαίνει μόνο Inca.
Θα μου επιτρέψετε τώρα να καταχραστώ το χρόνο σας αφηγούμενος μια αρκετά πρόσφατη ιστορία που αφορά την ίδρυση του συγκεκριμένου μουσείου:
Το βράδυ της 25ης Φεβρουαρίου 1987, ο αρχαιολόγος Walter Alva, διευθυντής του Μουσείου Bruning στο Lambayeque, δεν περνούσε και τις καλύτερες ώρες με την βρογχίτιδα που τον ταλαιπωρούσε, όταν χτύπησε το τηλέφωνο. Ήταν ο τοπικός αρχηγός της Αστυνομίας που τον πληροφορούσε ότι είχαν ανακτηθεί κάποια αντικείμενα από αρχαιοκάπηλους και θα ήθελε την εκτίμησή του άμεσα.
Μέσα στη νύχτα ο Alva βρέθηκε στο αστυνομικό τμήμα να ατενίζει έκπληκτος ένα εκμαγείο προσώπου από ατόφιο χρυσάφι με τυρκουάζ μάτια κι άλλα πολύτιμα αντικείμενα
Παρά τις δεκαετίες της επιστημονικής έρευνας, τέτοια στοιχεία δεν είχαν ποτέ πριν βρεθεί, κι αυτά προέρχονταν όλα από μια χαμηλή πυραμίδα έξω από το τοπικό χωριό Sipan. Μέχρι την αυγή, ο Alva μαζί με τους συνεργάτες του και αστυνομική δύναμη έφτασαν στην πυραμίδα για να βρουν σμήνη ντόπιων που με τον πυρετό του χρυσού έσκαβαν ξέφρενα με φτυάρια. Το πλήθος διαλύθηκε κι ο Alva έμελλε να κάνει μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις της σύγχρονης αρχαιολογίας.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 ετών, ο Alva και η ομάδα του έχουν αποκαλύψει ένα πολύπλοκο σύνολο ασύλητων τάφων με θησαυρούς- χρυσό, ασήμι, υφάσματα, κεραμικά, απ’όπου προκύπτουν πολύτιμα δεδομένα για ένα χαμένο πολιτισμό, τους Moche.
Οι ναοί των προ-Inca πολιτισμών είχαν τη μορφή πλίνθινων πυραμίδων, συχνά 30-40μ ψηλές, που χρονολογούνται από το 3000 π.Χ. μέχρι την άφιξη των Ισπανών το 1532. Όμως σε αντίθεση με τους Maya ή τους Inca οι δομές αυτές διαβρώθηκαν από τις βροχές και υπέστησαν ανά τους αιώνες την βαρβατότητα των αρχαιοκαπήλων αρχής γενομένης από τους Ισπανούς conquistadores.
Οι ανασκαφές ξεκίνησαν. Με ένα προϋπολογισμό 900 δολαρίων, τρώγοντας μακαρόνια και πίνοντας μπύρες από δωρεές, οι αρχαιολόγοι για τους πρώτους 6 μήνες ήταν αναγκασμένοι να κρύβονται στα λαγούμια των τυμβωρύχων φοβούμενοι για τη ζωή τους από τους εξαγριωμένους ντόπιους που θεωρούσαν ότι οι θησαυροί τους ανήκαν δικαιωματικά.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η πρώτη σημαντική ανακάλυψη των αρχαιολόγων ήρθε σύντομα. Δίπλα στην τρύπα των αρχαιοκαπήλων, βρήκαν μια τεράστια κρύπτη με πάνω από 1000 κεραμικά αγγεία των Moche. Στη συνέχεια, κάτω από αυτά, βρέθηκε ο σκελετός ενός άνδρα σε καθιστή θέση που τα πόδια του είχαν κοπεί!
Σκάβοντας βαθύτερα, βρέθηκε η απάντηση: ένας ασύλητος τάφος του 250 μΧ. Τα πόδια του άνδρα είχαν κοπεί για να μη μπορεί να αφήσει τη θέση του. Να φυλάσει ό,τι βρισκόταν μέσα στο τάφο.
Στο κέντρο του τάφου ήταν μια ξύλινη σαρκοφάγος όπου βασιλικά εμβλήματα κοσμούσαν το σκελετό ενός άνδρα, ηλικίας 35-45 ετών: χρυσή μάσκα προσώπου, σκουλαρίκια από τυρκουάζ, κολιέ περασμένα στο λαιμό, χρυσή πανοπλία και χρυσό σκήπτρο μαζί με συνολικά 451 τελετουργικά σκεύη και προσφορές σε χρυσό, ασήμι, χαλκό, υφαντά και φτερά που προορίζονταν να συνοδεύουν ή να τον προστατεύουν στη μετά θάνατον ζωή. Μαζί του θάφτηκαν επίσης: ένα παιδί ηλικίας 9-10 ετών, δυό άνδρες πλευρικά στο φέρετρο του (πιθανά πολεμιστές), τρεις γυναίκες, ένας σκύλος και δύο λάμα.
Η λαμπρότητα της ταφής δεν άφηνε περιθώρια. Επρόκειτο για ευγενή, σημαντικό πρόσωπο: o «Κύριος του Sipan»
Αναπαράσταση του τάφου του "Κυρίου του Sipan"
Σκουλαρίκια
Κολιέ
Περιδέραιο σε σψήμα φυστικών, σε ασήμι και χρυσό που δηλώνουν την δυαδικότητα
Ακολούθησε το 1988, η ανακάλυψη ενός δεύτερου μεγάλου τάφου στο Sipan σύγχρονος του Κύριου του Sipan. Περιείχε το σώμα ενός άνδρα που κρατούσε μια χάλκινη κούπα στο δεξί του χέρι φορούσε ένα κολιέ διακοσμημένο από ανθρώπινα πρόσωπα σε ποικιλία εκφράσεων, σκουλαρίκια και ήταν επίσης θαμμένος με άλλους ανθρώπους (ένα φρουρό, 2 γυναίκες). Ο σκελετός ανήκει προφανώς σε ιερέα που - σύμφωνα με απεικονίσεις – μάζευαν το αίμα από τα θύματα θυσίας.
Ανθρωπόμορφο περιδέραιο στο τάφο του ιερέα
5μ κάτω από την επιφάνεια του εδάφους ανακαλύφθηκε και 3ος τάφος, όπου θάφτηκε πρόγονος του κυρίου του Sipan, o «Ο Παλαιός Κύριος του Sipan».
Μαζί του μία μόνο γυναίκα, κι ένας ακρωτηριασμένος φύλακας. Ωστόσο, ο τάφος του περιέχει πολλά κομμάτια κατασκευασμένα από λεπτές, σφυρήλατες πλάκες χρυσού, επιχρυσωμένο χαλκό και κράματα.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι πολλά αντικείμενα βρέθηκαν με τον Παλαιό Κύριο του Sipan σχετίζονται με τη θάλασσα - ένα μεγάλο χταπόδι, ένα μοντέλο ενός άνδρα-καβούρι και πολλά κοχύλια.
Περιδέραιο με μορφή ανθρώπου-αράχνης
Ο άνθρωπος-χταπόδι
Μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί συνολικά 14 ταφοι ευγενών Moche στο χώρο καθιστώνβτας την μια μικρή «Κοιλάδα των Βασιλέων».
Αυτούς τους 3 τάφους στεγάζει το συγκεκριμένο μουσείο και ομολουμένως άξιζε το κόπο που το επισκεφθήκαμε. Με τις επεξηγήσεις της Maria καταφέραμε να κατανοήσουμε αρκετά για την ζωή και τις δοξασίες των Moche.
Μουσείων συνέχεια στο Museo Nacional Sican στη πόλη Ferreñafe, 20 χλμ από το Chiclayo. To γυάλινο εξωτερικά μουσείο στεγάζει ευρήματα και ρεαλιστικές αναπαραστάσεις από την περιοχή Batan Grande όπου άνθισε ο πολιτισμός των Sican. Εδώ κάναμε τη γνωριμία μας με τον “Kύριο των Sican” και εντρυφήσαμε στις ταφικές τελετές, όπου χαρακτηριστικά τα σώματα θάβονταν σε καθιστή θέση.
O Kύριος του Sican
Aναπαραστάσεις ταφής
Είχε φτάσει πια μεσημέρι όταν πήραμε το δρόμο για τη πόλη Cajamarca στα 2720 μέτρα υψόμετρο. Ήταν ένα mini test εγκλιματισμού σε υψόμετρο, πέραν των αξιοθέατων της περιοχής.
Ακολουθήσαμε πάλι την πληκτική διαδρομή μέσω της παράκτιας Panamericana και αρκετά χιλιόμετρα μετά ακολούθησε ένας ανηφορικός μεσόγειος δρόμος. Το τοπίο σταδιακά μετεξελισσόταν: τα γυμνά βουνά έγιναν πράσινα, βαθιές χαράδρες όπου ποτάμια κυλούσαν παρέχοντας νερό στα εύφορα χωράφια και μια τεράστια τεχνητή λίμνη όπου κάναμε μια στάση για να ξεμουδιάσουμε.
Εικόνες από τη διαδρομή
Έπαιρνα βαθιές ανάσες για να ξορκίζω πιθανή νόσο υψομέτρου, αναζητούσα επίμονα τσάι coca, όμως έπρεπε λίγο πριν την Cajamarca να δείξει η πινακίδα στο δρόμο 3,000 μέτρα για να αντιληφθώ ότι μάλλον υποβολή του μυαλού μου ήταν η ζαλάδα που αισθανόμουν. Μια χαρά είχαμε εγκλιματιστεί.
Φθάσαμε στο κέντρο της πόλης όπου καταλύσαμε στο οικονομικό Los Balcones de la Recoleta. Mε αστερίσκο ως προτεινόμενο από τον Rough Guide μου, όμως δεν θα συμμεριστώ την κριτική του. Αν και ατμοσφαιρικό όντας παλιό αρχοντικό με εσωτερική αυλή, ήταν αφημένο στη τύχη του με άταιρη επίπλωση και αναιμική θέρμανση. Μόνο θετικό ότι ήταν ήσυχο αν και πάνω σε κεντρικό δρομο.
Ξεχυθήκαμε στη κεντρική πλατεία της Cajamarca (που από τη πρώτη στιγμή μας εντυπωσίασε) για να καταλήξουμε μαζί με τον Bernardo στο λαϊκό εστιατόριο με τον βαρύγδουπο τίτλο Gran Restaurant El Zarco. Τεράστια σάλα, όλοι οι cajamarquenos εκεί καταβρογχθίζοντας μεγάλες μερίδες (το κρέας έχει τη τιμητική του στο Περού), όπως πράξαμε κι εμείς άλλωστε συνοδεία στο τέλος matte de coca… γιατί σε υψόμετρο είμασταν!
Η πλατεία της Cajamarca το βράδυ (φωτο: snapper)
Cajamarca by night (φωτο: snapper)
Last edited: