hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφ. 2 Chiclayo (μέρος πρώτο)
- Κεφ.3: Chiclayo (δεύτερο μέρος)
- Κεφ.4: Από το Chiclayo στη Cajamarca
- Κεφ.5. Cajamarca
- Κεφ.6. Από τη Cajamarca στο Trujillo
- Κεφ.7. Trujillo
- Κεφ.8. Arequipa
- Κεφ.9. Aπό Arequipa για La Paz
- Κεφ.10. Nuestra Señora de La Paz
- Κεφ.11. Δαίμονες (Eθνικό Πάρκο Sajama)
- Kεφ.12. Salar de Uyuni
- Κεφ. 13. Potosí
- Κεφ.14: Sucre
- Κεφ.15: Tiwanaku
- Κεφ.16: Λίμνη Titicaca
- Kεφ.17: Από το Puno στο Cusco
- Κεφ.18: Cusco
- Κεφ.19. Ιερή κοιλάδα των Incas
- Κεφ.20. Machu Picchu – Eπίλογος
Κεφ.20. Machu Picchu – Eπίλογος
Αλήθεια δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να ολοκληρώνεις μια ταξιδιωτική ιστορία για το Περού, παρά γράφοντας για το Machu Picchu. Διότι χωρίς υπερβολή είναι ένα μέρος που παρότι βουλιάζει από τουρισμό, κάπου θα βρεις μια γωνιά ν’αράξεις , απ’όπου θ’ατενίζεις το τοπίο που σε καθηλώνει και θα νοιώσεις την μυστηριακή γοητεία που αναδίδει.
Κι ας αρχίσω από τα πρακτικά:
Την επίσκεψη στο Machu Picchu ούτε φθηνή, ούτε απλή την λες.
Εκτός αν αποφασίσεις να κάνεις το πολύημερο trekking ή να ακολουθήσεις εναλλακτικές διαδρομές που συνδυάζουν μέσα μεταφοράς και περπάτημα, ο μόνος απροβλημάτιστος τρόπος να φτάσεις στο Machu Picchu είναι το τραίνο από Cusco (ή τους ενδιάμεσους σταθμούς). Οι τιμές ξεκινάνε κοντά στα 100 ευρώ μετ’επιστροφής.
Επίσης μόνο το εισιτήριο για τον αρχαιολογικό χώρο κοστίζει σχεδόν 35 ευρώ Αν θελήσεις να επισκεφθείς και το Μουσείο και την κορυφή Huayna Picchu βγάλε μερικά ευρώπουλα εξτρά από το πορτοφόλι.
Και για να μη χαθείτε στα ερείπια και κοιτάτε απορημένοι, να μην πάρετε κι έναν ξεναγό να σας δείξει και να σας εξηγήσει τα κατατόπια;
Βάλτε και διαμονή τουλάχιστον ένα βράδυ με τα παρελκόμενα, η υπόθεση Machu Picchu έρχεται κάμποσο πάνω από 150 ευρώ το άτομο για μια ουσιαστικά μονοήμερη εκδρομή!
Επίσης ο αρχαιολογικός χώρος δέχεται ένα maximum αριθμό επισκεπτών ανα ημέρα (ως 3000). Ακούγονται πολλοί; Μάλλον όχι αν κρίνω εξ’ιδίας πείρας. Άρα κρίνεται σοφή η επιλογή να κλείσετε τα εισιτήρια νωρίτερα (ακόμα καλύτερα online αν έχετε καταλήξει σε ημερομηνία). Αν ενδιαφέρεστε για ανάβαση στην κορυφή Huayna Picchu, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν καθώς επιτρέπονται συνολικά μόνο 400 άτομα σε δύο γκρουπ με αυστηρά προκαθορισμένες ώρες ανάβασης και κατάβασης.
Τι ώρες να πάτε; Εγώ θα σας πρότεινα πηγαίνετε όσο νωρίτερα και αναχωρείστε όσο αργότερα μπορείτε, αν θελήσετε να εξαντλήσετε όλα τα αξιοθέατα. Πάντως τα πλήθη αρχίζουν ν’αραιώνουν κατά το μεσημεράκι.
Και το ερώτημα τίθεται: “αξίζει το κόπο και τα έξοδα;”
Θα απαντήσω ευθαρσώς: “μα καλά ξοδέψατε ένα σκασμό χρήματα για να φτάσετε στο Περού και δεν θα πάτε στο Michu Picchu;;”
Συνεπώς τα δίνετε κι από πάνω μακαρίζετε τους εαυτούς που το πράξατε…. φτάνει μόνο ο καιρός να είναι σύμμαχος όπως στην περίπτωσή μας.
Νεροποντές λίγες μέρες πριν, πλημμύρες πριν μερικές βδομάδες, βροχή η πρόβλεψη την επομένη, εμείς όμως βρεθήκαμε στο Machu Picchu με έναν υπερλαμπρο ήλιο και πεντακάθαρο ουρανό.
Ξυπνήσαμε με το ραχάτι μας στο ξενοδοχείο στην πολίχνη του Aguas Calientes (νυν Μachu Picchu Pueblο) και διαβαίνοντας τη μικρή γέφυρα πάνω από τον χείμαρο στηθήκαμε στην ουρά για τα λεωφορεία που ανηφορίζουν μέχρι την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου. Εξυπηρέτηση άρτια, η αναμονή ήταν ελάχιστη. Mε το που γέμιζε το λεωφορείο, αναχωρούσε.
Η διαδρομή στον φιδογυριστό δρόμο πνιγόταν από την υποτροπική βλάστηση πριν αρχίσουν όσο ανηφορίζαμε να διαφαίνονται σιγά σιγά οι βουνοκορφές.
Στην είσοδο επιδείξαμε τα ηλεκτρονικά μας εισιτήρια, τα διαβατήρια για ταυτοπροσωπία κι αποφασίσαμε να πάρουμε μια ξεναγό για 1,30 ώρα ώστε να κάνουμε τη γνωριμία μας με το μέρος αποφεύγοντας ν’ανοιγοκλείνουμε τον ταξιδιωτικό οδηγό κάθε λίγο και λιγάκι εικάζοντας τι είναι τι. Σοφή επιλογή, καθώς μετά ακολουθήσαμε την ίδια διαδρομή, αλλά με το ραχάτι μας, τραβώντας άπειρες φωτογραφίες.
Το Machu Picchu σημαίνει «αρχαίο βουνό». Μην σας ξεγελάει ότι επειδή βρίσκεται σε κορφοβούνι είναι και σε μεγάλο υψόμετρο. Είναι τουλάχιστον 500 μέτρα χαμηλότερα από το Cusco.
Η πόλη δεν λεηλατήθηκε από τους Ισπανούς όταν κατέκτησαν τους Ιncas, αλλά παρέμεινε σκεπασμένη εξ ολοκλήρου με τροπική βλάστηση στη διάρκεια αιώνων εγκατάλειψης. Ανακαλύφθηκε στις 24 Ιουλίου 1911 από τον Αμερικανό ιστορικό και αρχαιολόγo Χίραμ Μπινγκαμ.
Η δυσπρόσιτη θέση του Μachu Picchu έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι ήταν το τελευταίο καταφύγιο των Incas, στον αγώνα τους εναντίον των Ισπανών. Η πραγματικότητα είναι ότι το Machu Picchu χτίστηκε το 1460 και χρησίμευσε ως αστρονομικό παρατηρητήριο, λατρευτικό κέντρο και ως θερινά ανάκτορα των βασιλέων. Η πόλη φαίνεται ότι εγκαταλείφθηκε όταν χτύπησε τους κατοίκους μια μεταδοτική ασθένεια.
Το Machu Picchu κηρύχθηκε το 1983 Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Είναι επίσης ένα από τα Νέα 7 Θαύματα του Κόσμου από τις 7 Ιουλίου του 2007.
Επειδή πολλά να ανασύρει κανείς από το διαδίκτυο, εγώ θα αρκεστώ σε:
Ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:
· Ο Ιnti Watana, που σημαίνει «εκεί που ενώνει ο ήλιος», είναι ένας τεράστιος γρανιτένιος λίθος που χρησιμοποιούνταν για αστρονομικές παρατηρήσεις
· Tα γλυπτά στο έδαφος του Ναού του Ήλιου, σαν τα μάτια της Μητέρας Γης (Pachamama), τα οποία σαν γέμιζαν νερό λειτουργούσαν σαν καθρέπτες παρατήρησης του ουρανού.
· Οι αναβαθμίδες προορισμένες για ποικίλες καλλιέργειες λόγω του διαφορετικού μικροκλίματος σε κάθε μια από αυτές!
Απωθημένο:
Η ανάβαση στη κορφή Huayna Picchu, που μας είπαν ότι δεν ενδείκνυται για υψοφοβικούς, κι από που σίγουρα η πανοραμική θέα θα είναι jaw dropping (ελληνιστίνα σου πέφτει το σαγόνι)
Εντυπώσεις κι “αιρετικές” απόψεις:
Η τοποθεσία είναι αναμφίβολα μοναδική. Νομίζω ότι αυτή είναι που σου κόβει την ανάσα, που κάνει το σκηνικό μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Όλα τα επίθετα στον υπερθετικό βαθμό.
Αλλά!
Με εντυπωσίασε μεν η έκταση, η διαμόρφωση, η χρήση της γης, η μηχανική των κτηρίων της αρχαίας πόλης, αλλά πέραν τούτου ουδέν. Πέρα από τις αναβαθμίδες (που υπήρχαν κι αλλού) τα υπόλοιπα είναι απλώς κτίσματα (οικίες, τελετουργικά ή διοικητικά κτήρια, αποθήκες) κι ανοιχτοί χώροι σαν πλατείες. Όλα φτιαγμένα από τους γνωστούς μεγάλιθους, συμμετρικά τοποθετημένους. Όλα λιτά κι επαναλαμβανόμενα.
Δεδομένης λοιπόν της… “παλαιότητας” (χτίστηκε την ίδια εποχή με την Άλωση της Κων/πολης) και της ακεραιότητας του χώρου (δεν καταστράφηκε αλλά απλώς εγκαταλήφθηκε) δεν βρήκα καμία “χαριτωμενιά” (ένα κίονα, ένα ανάγλυφο, κάτι τις τέλος πάντων), όπως τόσοι και τόσοι πολιτισμοί έχουν να επιδείξουν σε ανάλογους χώρους αιώνες πριν.
Βέβαια αυτό δεν υποβαθμίζει σε τίποτα την σπουδαιότητα του χώρου και των ευρημάτων που ανακαλύφθηκαν και βοήθησαν να εξαχθούν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την ζωή των Incas.
Νωρίς το απόγευμα, πανευτυχείς που αξιωθήκαμε υπό τις καλύτερες καιρικές συνθήκες ν’απολαύσουμε το Machu Picchu, πήραμε το λεωφορείο επιστροφής στη βάση μας.
Το Aguas Calientes είναι κορωνίς κακογουστιάς κι άναρχης τουριστικής ανάπτυξης.
Γευματίσαμε πλουσιοπάροχα συνοδεία καράφας παγωμένης chicha morena.
Aυτό το μωβ μη αλκοολούχο ποτό από καλαμπόκι ήταν η ευτυχής μου ανακάλυψη στο Περού. Θα μπορούσα να το καταναλώνω με τα λίτρα, διότι όχι μόνο έυγεστο και δροσιστικό ήταν, αλλά όπως μου εκμυστηρεύτηκαν είναι θαυματουργό για τον προστάτη και... τη λίμπιντο.
Μετά από βαρώνος της coca χάριν υψομέτρου, αναγορεύτηκα και βαρώνος της chicha morena….
Επιστροφή με το τραίνο στο Cusco και βραδυνή βόλτα με αποχαιρετιστήριο δείπνο υπερπαραγωγή στο ντιζαϊνάτο εστιατόριο Fallen Angel στο Cusco, όπου υπέπεσα στον πειρασμό να δοκιμάσω το περιλάλητο έδεσμα: το cuy.
Ναι, αυτό το γλυκό ινδικό χοιρίδιο το κρέας του οποίου θεωρείται εκλεκτός μεζές με μηδενική χοληστερίνη.
Πόσο γουρούνι πια!!!!!
Πριν καταλήξουν στο πιάτο μου….
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Αν διαθέτετε χρόνο και σας επιτρέπουν τα οικονομικά σας (τα αεροπορικά είναι συνήθως απoτρεπτικά), ένα ταξίδι στο Περού και τη Βολιβία οφείλει να καταγραφεί στο ταξιδιωτικό βιογραφικό σας.
Υπέροχα τοπία, ιστορία, μνήμες κι εικόνες που θα σας συντροφεύουν μια ζωή!
Ελπίζω να σας έπεισα γι'αυτό!
Let's go Peru & Bolivia, yeaaaah!!!!
ΤΕΛΟΣ
Ευχαριστίες στον Yorgos και την Isabelle για τις χρήσιμες συμβουλές τους στην οργάνωση του ταξιδιού και στους "βαρώνους" συνταξιδιώτες μου για την συνεισφορά τους στην φωτογραφική επένδυση της ιστορίας.
Αλήθεια δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να ολοκληρώνεις μια ταξιδιωτική ιστορία για το Περού, παρά γράφοντας για το Machu Picchu. Διότι χωρίς υπερβολή είναι ένα μέρος που παρότι βουλιάζει από τουρισμό, κάπου θα βρεις μια γωνιά ν’αράξεις , απ’όπου θ’ατενίζεις το τοπίο που σε καθηλώνει και θα νοιώσεις την μυστηριακή γοητεία που αναδίδει.


Κι ας αρχίσω από τα πρακτικά:
Την επίσκεψη στο Machu Picchu ούτε φθηνή, ούτε απλή την λες.
Εκτός αν αποφασίσεις να κάνεις το πολύημερο trekking ή να ακολουθήσεις εναλλακτικές διαδρομές που συνδυάζουν μέσα μεταφοράς και περπάτημα, ο μόνος απροβλημάτιστος τρόπος να φτάσεις στο Machu Picchu είναι το τραίνο από Cusco (ή τους ενδιάμεσους σταθμούς). Οι τιμές ξεκινάνε κοντά στα 100 ευρώ μετ’επιστροφής.



Επίσης μόνο το εισιτήριο για τον αρχαιολογικό χώρο κοστίζει σχεδόν 35 ευρώ Αν θελήσεις να επισκεφθείς και το Μουσείο και την κορυφή Huayna Picchu βγάλε μερικά ευρώπουλα εξτρά από το πορτοφόλι.
Και για να μη χαθείτε στα ερείπια και κοιτάτε απορημένοι, να μην πάρετε κι έναν ξεναγό να σας δείξει και να σας εξηγήσει τα κατατόπια;
Βάλτε και διαμονή τουλάχιστον ένα βράδυ με τα παρελκόμενα, η υπόθεση Machu Picchu έρχεται κάμποσο πάνω από 150 ευρώ το άτομο για μια ουσιαστικά μονοήμερη εκδρομή!
Επίσης ο αρχαιολογικός χώρος δέχεται ένα maximum αριθμό επισκεπτών ανα ημέρα (ως 3000). Ακούγονται πολλοί; Μάλλον όχι αν κρίνω εξ’ιδίας πείρας. Άρα κρίνεται σοφή η επιλογή να κλείσετε τα εισιτήρια νωρίτερα (ακόμα καλύτερα online αν έχετε καταλήξει σε ημερομηνία). Αν ενδιαφέρεστε για ανάβαση στην κορυφή Huayna Picchu, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν καθώς επιτρέπονται συνολικά μόνο 400 άτομα σε δύο γκρουπ με αυστηρά προκαθορισμένες ώρες ανάβασης και κατάβασης.
Τι ώρες να πάτε; Εγώ θα σας πρότεινα πηγαίνετε όσο νωρίτερα και αναχωρείστε όσο αργότερα μπορείτε, αν θελήσετε να εξαντλήσετε όλα τα αξιοθέατα. Πάντως τα πλήθη αρχίζουν ν’αραιώνουν κατά το μεσημεράκι.
Και το ερώτημα τίθεται: “αξίζει το κόπο και τα έξοδα;”
Θα απαντήσω ευθαρσώς: “μα καλά ξοδέψατε ένα σκασμό χρήματα για να φτάσετε στο Περού και δεν θα πάτε στο Michu Picchu;;”
Συνεπώς τα δίνετε κι από πάνω μακαρίζετε τους εαυτούς που το πράξατε…. φτάνει μόνο ο καιρός να είναι σύμμαχος όπως στην περίπτωσή μας.
Νεροποντές λίγες μέρες πριν, πλημμύρες πριν μερικές βδομάδες, βροχή η πρόβλεψη την επομένη, εμείς όμως βρεθήκαμε στο Machu Picchu με έναν υπερλαμπρο ήλιο και πεντακάθαρο ουρανό.

Ξυπνήσαμε με το ραχάτι μας στο ξενοδοχείο στην πολίχνη του Aguas Calientes (νυν Μachu Picchu Pueblο) και διαβαίνοντας τη μικρή γέφυρα πάνω από τον χείμαρο στηθήκαμε στην ουρά για τα λεωφορεία που ανηφορίζουν μέχρι την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου. Εξυπηρέτηση άρτια, η αναμονή ήταν ελάχιστη. Mε το που γέμιζε το λεωφορείο, αναχωρούσε.
Η διαδρομή στον φιδογυριστό δρόμο πνιγόταν από την υποτροπική βλάστηση πριν αρχίσουν όσο ανηφορίζαμε να διαφαίνονται σιγά σιγά οι βουνοκορφές.
Στην είσοδο επιδείξαμε τα ηλεκτρονικά μας εισιτήρια, τα διαβατήρια για ταυτοπροσωπία κι αποφασίσαμε να πάρουμε μια ξεναγό για 1,30 ώρα ώστε να κάνουμε τη γνωριμία μας με το μέρος αποφεύγοντας ν’ανοιγοκλείνουμε τον ταξιδιωτικό οδηγό κάθε λίγο και λιγάκι εικάζοντας τι είναι τι. Σοφή επιλογή, καθώς μετά ακολουθήσαμε την ίδια διαδρομή, αλλά με το ραχάτι μας, τραβώντας άπειρες φωτογραφίες.




Το Machu Picchu σημαίνει «αρχαίο βουνό». Μην σας ξεγελάει ότι επειδή βρίσκεται σε κορφοβούνι είναι και σε μεγάλο υψόμετρο. Είναι τουλάχιστον 500 μέτρα χαμηλότερα από το Cusco.
Η πόλη δεν λεηλατήθηκε από τους Ισπανούς όταν κατέκτησαν τους Ιncas, αλλά παρέμεινε σκεπασμένη εξ ολοκλήρου με τροπική βλάστηση στη διάρκεια αιώνων εγκατάλειψης. Ανακαλύφθηκε στις 24 Ιουλίου 1911 από τον Αμερικανό ιστορικό και αρχαιολόγo Χίραμ Μπινγκαμ.
Η δυσπρόσιτη θέση του Μachu Picchu έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι ήταν το τελευταίο καταφύγιο των Incas, στον αγώνα τους εναντίον των Ισπανών. Η πραγματικότητα είναι ότι το Machu Picchu χτίστηκε το 1460 και χρησίμευσε ως αστρονομικό παρατηρητήριο, λατρευτικό κέντρο και ως θερινά ανάκτορα των βασιλέων. Η πόλη φαίνεται ότι εγκαταλείφθηκε όταν χτύπησε τους κατοίκους μια μεταδοτική ασθένεια.
Το Machu Picchu κηρύχθηκε το 1983 Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Είναι επίσης ένα από τα Νέα 7 Θαύματα του Κόσμου από τις 7 Ιουλίου του 2007.

Επειδή πολλά να ανασύρει κανείς από το διαδίκτυο, εγώ θα αρκεστώ σε:
Ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:
· Ο Ιnti Watana, που σημαίνει «εκεί που ενώνει ο ήλιος», είναι ένας τεράστιος γρανιτένιος λίθος που χρησιμοποιούνταν για αστρονομικές παρατηρήσεις

· Tα γλυπτά στο έδαφος του Ναού του Ήλιου, σαν τα μάτια της Μητέρας Γης (Pachamama), τα οποία σαν γέμιζαν νερό λειτουργούσαν σαν καθρέπτες παρατήρησης του ουρανού.

· Οι αναβαθμίδες προορισμένες για ποικίλες καλλιέργειες λόγω του διαφορετικού μικροκλίματος σε κάθε μια από αυτές!

Απωθημένο:
Η ανάβαση στη κορφή Huayna Picchu, που μας είπαν ότι δεν ενδείκνυται για υψοφοβικούς, κι από που σίγουρα η πανοραμική θέα θα είναι jaw dropping (ελληνιστίνα σου πέφτει το σαγόνι)
Εντυπώσεις κι “αιρετικές” απόψεις:
Η τοποθεσία είναι αναμφίβολα μοναδική. Νομίζω ότι αυτή είναι που σου κόβει την ανάσα, που κάνει το σκηνικό μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Όλα τα επίθετα στον υπερθετικό βαθμό.



Αλλά!
Με εντυπωσίασε μεν η έκταση, η διαμόρφωση, η χρήση της γης, η μηχανική των κτηρίων της αρχαίας πόλης, αλλά πέραν τούτου ουδέν. Πέρα από τις αναβαθμίδες (που υπήρχαν κι αλλού) τα υπόλοιπα είναι απλώς κτίσματα (οικίες, τελετουργικά ή διοικητικά κτήρια, αποθήκες) κι ανοιχτοί χώροι σαν πλατείες. Όλα φτιαγμένα από τους γνωστούς μεγάλιθους, συμμετρικά τοποθετημένους. Όλα λιτά κι επαναλαμβανόμενα.
Δεδομένης λοιπόν της… “παλαιότητας” (χτίστηκε την ίδια εποχή με την Άλωση της Κων/πολης) και της ακεραιότητας του χώρου (δεν καταστράφηκε αλλά απλώς εγκαταλήφθηκε) δεν βρήκα καμία “χαριτωμενιά” (ένα κίονα, ένα ανάγλυφο, κάτι τις τέλος πάντων), όπως τόσοι και τόσοι πολιτισμοί έχουν να επιδείξουν σε ανάλογους χώρους αιώνες πριν.






Βέβαια αυτό δεν υποβαθμίζει σε τίποτα την σπουδαιότητα του χώρου και των ευρημάτων που ανακαλύφθηκαν και βοήθησαν να εξαχθούν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την ζωή των Incas.

Νωρίς το απόγευμα, πανευτυχείς που αξιωθήκαμε υπό τις καλύτερες καιρικές συνθήκες ν’απολαύσουμε το Machu Picchu, πήραμε το λεωφορείο επιστροφής στη βάση μας.
Το Aguas Calientes είναι κορωνίς κακογουστιάς κι άναρχης τουριστικής ανάπτυξης.



Γευματίσαμε πλουσιοπάροχα συνοδεία καράφας παγωμένης chicha morena.
Aυτό το μωβ μη αλκοολούχο ποτό από καλαμπόκι ήταν η ευτυχής μου ανακάλυψη στο Περού. Θα μπορούσα να το καταναλώνω με τα λίτρα, διότι όχι μόνο έυγεστο και δροσιστικό ήταν, αλλά όπως μου εκμυστηρεύτηκαν είναι θαυματουργό για τον προστάτη και... τη λίμπιντο.
Μετά από βαρώνος της coca χάριν υψομέτρου, αναγορεύτηκα και βαρώνος της chicha morena….
Επιστροφή με το τραίνο στο Cusco και βραδυνή βόλτα με αποχαιρετιστήριο δείπνο υπερπαραγωγή στο ντιζαϊνάτο εστιατόριο Fallen Angel στο Cusco, όπου υπέπεσα στον πειρασμό να δοκιμάσω το περιλάλητο έδεσμα: το cuy.

Ναι, αυτό το γλυκό ινδικό χοιρίδιο το κρέας του οποίου θεωρείται εκλεκτός μεζές με μηδενική χοληστερίνη.
Πόσο γουρούνι πια!!!!!

Πριν καταλήξουν στο πιάτο μου….
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Αν διαθέτετε χρόνο και σας επιτρέπουν τα οικονομικά σας (τα αεροπορικά είναι συνήθως απoτρεπτικά), ένα ταξίδι στο Περού και τη Βολιβία οφείλει να καταγραφεί στο ταξιδιωτικό βιογραφικό σας.
Υπέροχα τοπία, ιστορία, μνήμες κι εικόνες που θα σας συντροφεύουν μια ζωή!
Ελπίζω να σας έπεισα γι'αυτό!

Let's go Peru & Bolivia, yeaaaah!!!!

ΤΕΛΟΣ
Ευχαριστίες στον Yorgos και την Isabelle για τις χρήσιμες συμβουλές τους στην οργάνωση του ταξιδιού και στους "βαρώνους" συνταξιδιώτες μου για την συνεισφορά τους στην φωτογραφική επένδυση της ιστορίας.
Last edited: