hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφ. 2 Chiclayo (μέρος πρώτο)
- Κεφ.3: Chiclayo (δεύτερο μέρος)
- Κεφ.4: Από το Chiclayo στη Cajamarca
- Κεφ.5. Cajamarca
- Κεφ.6. Από τη Cajamarca στο Trujillo
- Κεφ.7. Trujillo
- Κεφ.8. Arequipa
- Κεφ.9. Aπό Arequipa για La Paz
- Κεφ.10. Nuestra Señora de La Paz
- Κεφ.11. Δαίμονες (Eθνικό Πάρκο Sajama)
- Kεφ.12. Salar de Uyuni
- Κεφ. 13. Potosí
- Κεφ.14: Sucre
- Κεφ.15: Tiwanaku
- Κεφ.16: Λίμνη Titicaca
- Kεφ.17: Από το Puno στο Cusco
- Κεφ.18: Cusco
- Κεφ.19. Ιερή κοιλάδα των Incas
- Κεφ.20. Machu Picchu – Eπίλογος
Kεφ.17: Από το Puno στο Cusco
Για να καλύψει κανείς την απόσταση Puno – Cusco έχει διάφορες επιλογές: από το πανάκριβο τραίνο μέχρι οικονομικά ημερήσια αλλά και βραδυνά δρομολόγια KTEΛ. Εμείς επιλέξαμε μια ενδιάμεση λύση καθώς θέλαμε στη διαδρομή να κάνουμε στασεις και να δούμε δυο τρία ενδιαφέροντα αξιοθέατα.
Η Wonder Peru Expedition είναι μια από τις διάφορες εταιρείες που διαθέτουν στόλο λεωφορείων και παρέχουν την δυνατότητα να καλύψεις ξεκούραστα την απόσταση με ενδιάμεσες στάσεις σε σημεία ενδιαφέροντος. Στην τιμή των 40 ευρώ κατ’ατομο που πληρώσαμε, περιλαμβάνει κι ένα πλουσιοπάροχο γεύμα μπουφέ στο ιδιόκτητο εστιατόριό της κάπου στη μέση της διαδρομής.
Πουρνό πουρνό λοιπόν με νεφοσκεπή ουρανό βρεθήκαμε στο σταθμό λεωφορείων για να επιβιβαστούμε στο πορτοκαλοκίτρινο περιποιημένο λεωφορείο της Wonder Peru Expedition.
Αναχώρηση στις 7.15 πμ κι αφού προσπεράσαμε την αδιάφορη πόλη της Juliaca, μετά από ένα δίωρο φτάσαμε στη πολίχνη Pukará.
Στην κεντρική πλατεία Plaza de Armas της Pukará κάναμε ημίωρη στάση. Ο περισσότερος χρόνος αναλώθηκε στο μουσείο της πόλης που έχει ευρήματα του πολιτισμού Pucara που άνθισε το 300 μΧ. , κυρίως κεραμικά, ανθρωπόμορφες στήλες και ζωόμορφα γλυπτά. Κάτι ο ξεναγός που ήταν φιλότιμος, εξαιρετικά διαβασμένος αλλά με διάθεση να πει τα πάντα και στις δύο γλώσσες (ισπανικά, αγγλικά), κάτι οι μικρές στενάχωρες αίθουσες του μουσείου, κάτι ότι ήταν μια από τα ίδια που είχαμε δει τις προηγούμενες μέρες, έχασα γρήγορα το ενδιαφερον μου.
Βγαίνοντας από το μουσείο ίσα που προλάβαμε να ρίξουμε μια ματιά στην εντυπωσιακή Santa Isabel και να χαζολογήσουμε στην υπαίθρια αγορά σουβενίρ που είχε στηθεί εν ριπή οφθαλμού με το που έφτασε το πούλμαν.
Η Pukará είναι επίσης γνωστή για τα κεραμικά της κι ιδιαίτερα για τους μικρούς ταύρους (Toritos de Pukará) που κοσμούν τα κεραμίδια των σπιτιών.
Σταδιακά το τοπίο από επίπεδο άρχισε να γίνεται πιο ορεινό και φάνηκαν οι πρώτες χιονισμένες βουνοκορφές.
Βρισκόμασταν στο ορεινό πέρασμα La Raya στα 4,335 μέτρα. Η δεκάλεπτη στάση ήταν υπεραρκετή για μερικές φωτογραφίες και για να χαζέψουμε το ίδιο σκηνικό με τους υπαίθριους πωλητές να διατρανώνουν ότι τέτοιες τιμές δεν θα βρούμε πουθενά. Όσοι δεν έδειξαν να συκινούνται από τις αγορές, φαινόταν ότι υπέκυπταν για ένα ενσταντανέ με baby llamas ή alpaca που έσερναν μαζί τους καλοκυράδες.
Eίχε φτάσει μεσημέρι και συμφώνως προς το πρόγραμμα κάναμε στάση για γεύμα, όπου εμείς αλλά και όλοι οι υπόλοιποι ανερυθριαστα αποδεκατίσαμε το πλούσιο μπουφέ του εστιατορίου.
Με γεμάτα τα στομάχια δεν είχαμε καν προλάβει να χωνέψουμε όταν ξανακατεβήκαμε από το πούλμαν για να ξεναγηθούμε στον αρχαιολογικό χώρο του Raqchi
H γνωστή σουβενιροπανήγυρις μας υποδέχθηκε στη πλατεία του χωριού με την όμροφη εκκλησιά, λίγο πριν την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο, μόνο που εδώ είχαν ιδαίτερο ενδιαφέρον οι φορεσιές των γυναικών στους πάγκους.
Το Raqchi είναι αρχαιολογικός χώρος των Ίνκας 110 χιλιόμετρα από την πόλη του Cusco. Ήταν ένα βασικό σημείο ελέγχου των οδικών αξόνων που ένωναν το Cusco με άλλα σημεία της αχανούς αυτοκρατορίας των Inka.
Το συγκρότημα Raqchi αποτελείται από πολλές διαφορετικές περιοχές καθεμιά προορισμένη για συγκεκριμένη λειτουργία..
Το πιο σημαντικό κτίσμα είναι ο ναός Wiracocha, ένα τεράστιο ορθογώνιο διώροφη στεγασμένη δομή μήκους 92 μέτρων και 20 μέτρων σε ύψος με ενδιάμεσες πόρτες που επέτρεπαν τη διέλευση. Πλαισιώνεται εκατέρωθεν από μια σειρά έντεκα στήλες. Τα θεμέλια από πέτρες ο υπόλοιπος όμως τοίχος είναι πλίνθινος.
Δίπλα από το ναό στα βόρεια είναι δώδεκα χώροι κατοικιών όπου στεγάζονταν θρησκευτικές και διοικητικές αρχές.
Στην ανατολική πλευρά του ναού σε παράλληλες γραμμές, είναι 152 στρογγυλές δομές που ονομάζονται qullqas και λειτουργούσαν ως αποθήκες.
Η βόλτα στους χώρους του Raqchi ήταν μια πρόγευση για όσα μας περίμεναν στην Ιερή Kοιλάδα του Cusco και φυσικά το πολυαναμενόμενο Machu Picchu.
Απομεσήμερο πια φτάσαμε στο Andahuaylillas, μια μικρή πόλη μόλις 40 χιλιόμετρα από το Cusco. Eδώ βρίσκεται η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκκλησία San Pedro Apóstol που χτίστηκε από τους Ιησουίτες στο 16ο αιώνα, στα ερείπια ενός προ-κολομβιανού τελετουργικού χώρου.
Συχνά αποκαλείται η «Καπέλα Σιξτίνα των Άνδεων», λόγω της ομορφιάς των μπαρόκ τοιχογραφιών του και του πλούσιου εσωτερικού διάκοσμου.
Εντυπωσιακά η οροφή σε στυλ Mudéjar φτιαγμένη από ζαχαροκάλαμο, άχυρο και λάσπη αντί ξύλου, καθώς και το ιερό από χρυσό, ασήμι και καθρέφτες.
Υπήρξαμε όμως άτυχοι διότι γίνονταν εκτεταμένες εργασίες συντήρησης. Οι τοίχοι ήταν γεμάτοι σκαλωσιές και βέβαια ίσχυε η γνωστή απαγόρευση “Νο photos”, μόνο που όταν είσαι σε εντεταλμένη υπηρεσία από το travelstories οφείλεις να παραθέσεις στο κοινό σου έστω και μια φωτογραφία στα κλεφτά!
Φτάσαμε στο σταθμό λεωφορείων στα περίχωρα του Cusco κι από κει με ένα ταξί βρεθήκαμε στο κατάλυμμά μας, το Niños II (Fiero).
Παλιό αρχοντικό όπως και το Niños I λίγα στενά πιο πέρα, είναι ιδιοκτησία του ιδρύματος Niños Unidos Peruanos Foundation που μεριμνά για άπορα ή εγκαταλελημένα παιδιά. Τα καλόγουστα δωμάτια μάλιστα δεν είχαν αριθμούς αλλά τα ονόματα των πρώτων παιδιών που εντάχθηκαν στο προγραμμα.
Αν και η τοποθεσία του δεν ήταν η κεντρικότερη (χρειαζόταν ένας καλός ποδαρόδρομος μέχρι την κεντρική πλατεία του Cusco), εντούτοις και η τιμή και το περιβάλλον επιβράβευσαν την επιλογή μας. Ειδική μνεία στο εστιατόριο που χρησιμοποιεί υλικά από τα μποστάνια του ιδρύματος και φυτική στέβια για γλυκαντικό. Την διάσημη κολοκυθόσουπά του με το φρεσκοψημένο ζυμωτό ψωμάκι την τιμήσαμε δεόντως!
Για να καλύψει κανείς την απόσταση Puno – Cusco έχει διάφορες επιλογές: από το πανάκριβο τραίνο μέχρι οικονομικά ημερήσια αλλά και βραδυνά δρομολόγια KTEΛ. Εμείς επιλέξαμε μια ενδιάμεση λύση καθώς θέλαμε στη διαδρομή να κάνουμε στασεις και να δούμε δυο τρία ενδιαφέροντα αξιοθέατα.
Η Wonder Peru Expedition είναι μια από τις διάφορες εταιρείες που διαθέτουν στόλο λεωφορείων και παρέχουν την δυνατότητα να καλύψεις ξεκούραστα την απόσταση με ενδιάμεσες στάσεις σε σημεία ενδιαφέροντος. Στην τιμή των 40 ευρώ κατ’ατομο που πληρώσαμε, περιλαμβάνει κι ένα πλουσιοπάροχο γεύμα μπουφέ στο ιδιόκτητο εστιατόριό της κάπου στη μέση της διαδρομής.
Πουρνό πουρνό λοιπόν με νεφοσκεπή ουρανό βρεθήκαμε στο σταθμό λεωφορείων για να επιβιβαστούμε στο πορτοκαλοκίτρινο περιποιημένο λεωφορείο της Wonder Peru Expedition.
Αναχώρηση στις 7.15 πμ κι αφού προσπεράσαμε την αδιάφορη πόλη της Juliaca, μετά από ένα δίωρο φτάσαμε στη πολίχνη Pukará.
Στην κεντρική πλατεία Plaza de Armas της Pukará κάναμε ημίωρη στάση. Ο περισσότερος χρόνος αναλώθηκε στο μουσείο της πόλης που έχει ευρήματα του πολιτισμού Pucara που άνθισε το 300 μΧ. , κυρίως κεραμικά, ανθρωπόμορφες στήλες και ζωόμορφα γλυπτά. Κάτι ο ξεναγός που ήταν φιλότιμος, εξαιρετικά διαβασμένος αλλά με διάθεση να πει τα πάντα και στις δύο γλώσσες (ισπανικά, αγγλικά), κάτι οι μικρές στενάχωρες αίθουσες του μουσείου, κάτι ότι ήταν μια από τα ίδια που είχαμε δει τις προηγούμενες μέρες, έχασα γρήγορα το ενδιαφερον μου.
Βγαίνοντας από το μουσείο ίσα που προλάβαμε να ρίξουμε μια ματιά στην εντυπωσιακή Santa Isabel και να χαζολογήσουμε στην υπαίθρια αγορά σουβενίρ που είχε στηθεί εν ριπή οφθαλμού με το που έφτασε το πούλμαν.
Η Pukará είναι επίσης γνωστή για τα κεραμικά της κι ιδιαίτερα για τους μικρούς ταύρους (Toritos de Pukará) που κοσμούν τα κεραμίδια των σπιτιών.
Σταδιακά το τοπίο από επίπεδο άρχισε να γίνεται πιο ορεινό και φάνηκαν οι πρώτες χιονισμένες βουνοκορφές.
Βρισκόμασταν στο ορεινό πέρασμα La Raya στα 4,335 μέτρα. Η δεκάλεπτη στάση ήταν υπεραρκετή για μερικές φωτογραφίες και για να χαζέψουμε το ίδιο σκηνικό με τους υπαίθριους πωλητές να διατρανώνουν ότι τέτοιες τιμές δεν θα βρούμε πουθενά. Όσοι δεν έδειξαν να συκινούνται από τις αγορές, φαινόταν ότι υπέκυπταν για ένα ενσταντανέ με baby llamas ή alpaca που έσερναν μαζί τους καλοκυράδες.
Eίχε φτάσει μεσημέρι και συμφώνως προς το πρόγραμμα κάναμε στάση για γεύμα, όπου εμείς αλλά και όλοι οι υπόλοιποι ανερυθριαστα αποδεκατίσαμε το πλούσιο μπουφέ του εστιατορίου.
Με γεμάτα τα στομάχια δεν είχαμε καν προλάβει να χωνέψουμε όταν ξανακατεβήκαμε από το πούλμαν για να ξεναγηθούμε στον αρχαιολογικό χώρο του Raqchi
H γνωστή σουβενιροπανήγυρις μας υποδέχθηκε στη πλατεία του χωριού με την όμροφη εκκλησιά, λίγο πριν την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο, μόνο που εδώ είχαν ιδαίτερο ενδιαφέρον οι φορεσιές των γυναικών στους πάγκους.
Το Raqchi είναι αρχαιολογικός χώρος των Ίνκας 110 χιλιόμετρα από την πόλη του Cusco. Ήταν ένα βασικό σημείο ελέγχου των οδικών αξόνων που ένωναν το Cusco με άλλα σημεία της αχανούς αυτοκρατορίας των Inka.
Το συγκρότημα Raqchi αποτελείται από πολλές διαφορετικές περιοχές καθεμιά προορισμένη για συγκεκριμένη λειτουργία..
Το πιο σημαντικό κτίσμα είναι ο ναός Wiracocha, ένα τεράστιο ορθογώνιο διώροφη στεγασμένη δομή μήκους 92 μέτρων και 20 μέτρων σε ύψος με ενδιάμεσες πόρτες που επέτρεπαν τη διέλευση. Πλαισιώνεται εκατέρωθεν από μια σειρά έντεκα στήλες. Τα θεμέλια από πέτρες ο υπόλοιπος όμως τοίχος είναι πλίνθινος.
Δίπλα από το ναό στα βόρεια είναι δώδεκα χώροι κατοικιών όπου στεγάζονταν θρησκευτικές και διοικητικές αρχές.
Στην ανατολική πλευρά του ναού σε παράλληλες γραμμές, είναι 152 στρογγυλές δομές που ονομάζονται qullqas και λειτουργούσαν ως αποθήκες.
Η βόλτα στους χώρους του Raqchi ήταν μια πρόγευση για όσα μας περίμεναν στην Ιερή Kοιλάδα του Cusco και φυσικά το πολυαναμενόμενο Machu Picchu.
Απομεσήμερο πια φτάσαμε στο Andahuaylillas, μια μικρή πόλη μόλις 40 χιλιόμετρα από το Cusco. Eδώ βρίσκεται η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκκλησία San Pedro Apóstol που χτίστηκε από τους Ιησουίτες στο 16ο αιώνα, στα ερείπια ενός προ-κολομβιανού τελετουργικού χώρου.
Συχνά αποκαλείται η «Καπέλα Σιξτίνα των Άνδεων», λόγω της ομορφιάς των μπαρόκ τοιχογραφιών του και του πλούσιου εσωτερικού διάκοσμου.
Εντυπωσιακά η οροφή σε στυλ Mudéjar φτιαγμένη από ζαχαροκάλαμο, άχυρο και λάσπη αντί ξύλου, καθώς και το ιερό από χρυσό, ασήμι και καθρέφτες.
Υπήρξαμε όμως άτυχοι διότι γίνονταν εκτεταμένες εργασίες συντήρησης. Οι τοίχοι ήταν γεμάτοι σκαλωσιές και βέβαια ίσχυε η γνωστή απαγόρευση “Νο photos”, μόνο που όταν είσαι σε εντεταλμένη υπηρεσία από το travelstories οφείλεις να παραθέσεις στο κοινό σου έστω και μια φωτογραφία στα κλεφτά!
Φτάσαμε στο σταθμό λεωφορείων στα περίχωρα του Cusco κι από κει με ένα ταξί βρεθήκαμε στο κατάλυμμά μας, το Niños II (Fiero).
Παλιό αρχοντικό όπως και το Niños I λίγα στενά πιο πέρα, είναι ιδιοκτησία του ιδρύματος Niños Unidos Peruanos Foundation που μεριμνά για άπορα ή εγκαταλελημένα παιδιά. Τα καλόγουστα δωμάτια μάλιστα δεν είχαν αριθμούς αλλά τα ονόματα των πρώτων παιδιών που εντάχθηκαν στο προγραμμα.
Αν και η τοποθεσία του δεν ήταν η κεντρικότερη (χρειαζόταν ένας καλός ποδαρόδρομος μέχρι την κεντρική πλατεία του Cusco), εντούτοις και η τιμή και το περιβάλλον επιβράβευσαν την επιλογή μας. Ειδική μνεία στο εστιατόριο που χρησιμοποιεί υλικά από τα μποστάνια του ιδρύματος και φυτική στέβια για γλυκαντικό. Την διάσημη κολοκυθόσουπά του με το φρεσκοψημένο ζυμωτό ψωμάκι την τιμήσαμε δεόντως!
Last edited: