hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφ. 2 Chiclayo (μέρος πρώτο)
- Κεφ.3: Chiclayo (δεύτερο μέρος)
- Κεφ.4: Από το Chiclayo στη Cajamarca
- Κεφ.5. Cajamarca
- Κεφ.6. Από τη Cajamarca στο Trujillo
- Κεφ.7. Trujillo
- Κεφ.8. Arequipa
- Κεφ.9. Aπό Arequipa για La Paz
- Κεφ.10. Nuestra Señora de La Paz
- Κεφ.11. Δαίμονες (Eθνικό Πάρκο Sajama)
- Kεφ.12. Salar de Uyuni
- Κεφ. 13. Potosí
- Κεφ.14: Sucre
- Κεφ.15: Tiwanaku
- Κεφ.16: Λίμνη Titicaca
- Kεφ.17: Από το Puno στο Cusco
- Κεφ.18: Cusco
- Κεφ.19. Ιερή κοιλάδα των Incas
- Κεφ.20. Machu Picchu – Eπίλογος
Κεφ.19. Ιερή κοιλάδα των Incas
Δυό μέρες αφιερώσαμε στην Ιερή κοιλάδα των Incas.
Θέλοντας να κινηθούμε ανεξάρτητα και ν’απολαύσουμε τη διαδρομή με στάσεις όπου θέλαμε, επιλέξαμε την βολική και τελικά όχι ακριβή λύση της ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό μέσω του ευγενέστατου ρεσεψιονίστ του καταλύμματός μας (που ω τι τύχη μιλούσε καλά αγγλικά).
Επί χάρτου σχεδιάσαμε τις διαδρομές κι η επιθυμία μας προς τους οδηγούς εκφράστηκε εις... άπταιστην ισπανικήν: mucho tiempo por favor para visitar y ver…
Διαδρομή 1η
H πρώτη μας στάση στο Sacsayhuaman ήταν μόλις μερικά χιλιόμετρα, στα περίχωρα του Cusco. Θα μπορούσες μάλιστα να το κάνεις και ποδαράτο από το κέντρο της πόλης, αν είχες τα αναγκαία αποθέματα ενέργειας ν’ανηφορίσεις την απότομη πλαγιά. Σε τέτοιο υψόμετρο δεν τέθηκε καν επί τάπητος τέτοια προοπτική. Χαλαρά παρκάραμε στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου και περιδιαβήκαμε τα ερείπια.
Ο αρχαιολογικός χώρος αποτελεί ένα από τα καλύτερα δείγματα οχειρωματικής τέχνης των Incas από ογκώδεις λίθους σε ιδιόμορφη διάταξη ζιγκ-ζαγκ. Αυτό ολοκληρώνει την εικόνα, καθώς η αστική δομή του Cusco επί Incas θύμιζε σε σχήμα ένα πούμα. Έτσι το Sacsayhuaman ήταν τα δόντια του θηρίου.
Όπως και στην Αίγυπτο (κάποιες χιλιετίες πριν βέβαια) εντυπωσιάζει σαν αναλογιστείς πως μεταφέρθηκαν και λαξεύτηκαν οι πέτρες αυτές. Η ιστορία θέλει 4,000 εργάτες να τις εξορύσσουν, 6,000 να τις μεταφέρουν χιλιόμετρα μακρυά, 10,000 να τις λαξεύουν και κάποιες χιλιάδες ακόμα να εγκαταλείπουν πάνω στην προσπάθεια το μάταιο τούτο κόσμο.
Σήμερα πέρα από τους μεγάλιθους που διαμορφώνουν το οχειρό, τις στιβαρές πύλες, λίγα παραμένουν στον εσωτερικό χώρο.
Οι ανασκαφές προδίδουν την πιθανή χρήση του ως τελετουργικό μέρος. Κι αν αρχαιολογικά δεν σας συνεπάρει, σίγουρα η απρόσκοπτη θέα προς τη πόλη του Cusco θα επισύρει επιφωνήματα και άπειρα κλικ στη φωτογραφική σας μηχανή.
Στη φωτογένεια του μέρους συνέβαλλαν τα llamas που βόσκαγαν το τρυφερό χορτάρι.
Παρούσες κι οι φολκλόρ χωρικές-μοντέλα για την απαραίτητη φωτογράφηση με τους επισκέπτες του χώρου.
Στο γειτονικό Qenko χρειάζεται ν’ανοίξεις τον οδηγό και να μελετήσεις για να εκτιμήσεις τη σημασία του. Αλλοιώς κινδυνεύεις να το χαρακτηρίσεις σαν ένα ξεκάρφωτο βράχο με ωραιότατα σκαλισμένα καθίσματα για τον κουρασμένο οδοιπόρο. Δεν είναι όμως τυχαίος βράχος αλλά μια huaca, ένας μικρός λαβύρινθος δηλαδή,όπου οι ιερείς των Incas θυσιάζαν llamas αφήνοντας το αίμα να ρέει μέσα από τα φιδωτά κανάλια. Αν αυτό δεν ακολουθούσε το πλήρες μήκος του καναλιού και λοξοδρομούσε, τότε κακά τα μαντάτα για την γονιμότητα της γης εκείνη τη χρονιά. Παράλληλα ο βράχος σχετιζόταν με λατρευτικές τελετές στα ηλιοστάσια, αλλά και σε γάμους.
Τα ερείπια του Puca Pucara που σημαίνει «Ερυθρό Οχειρό» δεν προσφέρουν κάτι περισσότερο στον επισκέπτη πέρα από όμορφες φωτογραφίες με φόντο τη θέα προς την κοιλάδα και τα βουνά. Πιστεύεται ότι ήταν κυνηγετικό καταφύγιο του αυτοκράτορα Pachacutec αλλά ταυτόχρονα ως οχυρό έλεγχε τον δρόμο μεταξύ Cusco-Pisac.
Λίγο περισσότερο ενδιαφέρον είχε το παρακείμενο Tambo Machay ή Ναός των Νερών. Από μια φυσική πηγή που κυλάει ως σήμερα, οι Ιncas διαμόρφωσαν τη πλαγιά σε εξέδρες ώστε το νερό να φθάνει στην βάση σαν μικροί καταρράκτες. Ήταν χώρος για τελετουργικό καθαρισμό κι εξαγνισμό προφανώς για την κοινωνική ελίτ των Incas.
Η διαδρομή της ημέρας κατέληξε στο Pisac αφού κάναμε στάσεις για να θαυμάσουμε τη θέα πάνω από το φαράγγι του ποταμού Urubamba.
Στην είσοδο του φαραγγιού, ορθώνεται στρατηγικά μα και μαγευτικά πάνω στις πλαγιές με τις αναβαθμίδες, η αρχαία ακρόπολη του Pisac.
Εκεί ανάμεσα στα ερείπια, μετά από μια σύντομη μα επίπονη ανάβαση, σαν άλλοι κόνδορες αφεθήκαμε ν’ατενίζουμε αφ’υψηλού το πανόραμα που απλωνόταν κάτω από τα μάτια μας. Μόνο που δεν μπήκαμε στο κόπο να ακολουθήσουμε το ανωφερές μονοπάτι για να επισκεφθούμε και το Ναό του Ήλιου κάτι που συνειδητοποιήσαμε σαν είμασταν στο αυτοκίνητο στο δρόμο του γυρισμού.
Αντιθέτως το σύγχρονο Pisac βολεύτηκε στην ευκολία της παραποτάμιας θέσης του κι αρκείται να προσελκύει τις ορδές των επισκεπτών στην υπαίθρια αγορά του όπου πωλούνται όλα τα σουβενιροκαλούδια-απειλή για το πορτοφόλι μας!
Διαδρομή 2η
Το πρόγραμμα αυτό, περιελάμβανε μια μακρύτερη διαδρομή και προέβλεπε να καταλήξουμε στη πόλη Ollantaytambo απ’όπου θα παίρναμε το τρένο για το Aguas Calientes (τη βάση για επίσκεψη στο Machu Picchu). Η διαδρομή ήταν εξαιρετική με τους ορεινούς όγκους των Άνδεων να μας συντροφεύουν….
μέσα από χωριά...
και βαθιές κοιλάδες.
Στάση πρώτη στο Chinchero ή Χωριό του Ουράνιου Τόξου. Ποιητικό το όνομα αλλά ταιριάζει απόλυτα σ'αυτό το μικρό ρουστικ χωριό.
Στη πλατεία του χωριού ο επισκέπτης αντικρύζει πρώτα την όμορφη αποικιακή εκκλησία του 17ου αι. χτισμένη πάνω στα ερείπια ναού των Incas, με ενδιαφέρουσες καλοδιατηρημένες τοιχογραφίες.
Λιτανεία
Κι αμέσως πλάι από το γραφικό ξωκκλήσι, απλώνονται τα ερείπια της αρχιτεκτονικής των Incas: τείχη με μεγάλιθους, αναβαθμίδες, κι όλα σε ένα τοπίο που αντικρύζει κατάματα τις ψηλές κορφές των Άνδεων στα 3,762 μέτρα υψόμετρο!
Κατά πως φαίνεται το μέρος πρέπει να διαθέτει ιδιαίτερη "ενέργεια" αν κρίνω από την ομάδα των Ινδών που το είχε ρίξει στον διαλογισμό πάνω στο γρασίδι...
Συνεχίσαμε στο Moray, έναν ιδιόμορφο χώρο που έφτιαξαν οι Incas, λόγω των ομόκεντρων αναβαθμίδων.
Σε μικρή απόσταση τα επιφωνήματα ήταν αυθόρμητα σαν αντικρύσαμε τις αλυκέςSalinas.
Παρά την κοσμοσυρροή το θέαμα ήταν εντυπωσιακό κι εκ του σύνεγγυς. Διαπιστώσαμε ότι είναι παραγωγικά ακόμα και μετά από 400 χρόνια συνεχούς χρήσης. Αφού πήραμε κι ένα δείγμα ορυκτού αλατιού αναχωρήσαμε προς το ποταμό Urubamba.
Κάναμε στάση στον παντελώς ασήμαντο παραποτάμιο οικισμό Huayllabamba (!) όπου απαθανατίσαμε τα στενά και τα γαϊδουράκια επί το έργον σ’ενα αυτοσχέδιο αλώνι καταμεσίς του δρόμου.
Με τον καημό μπας και μας ξεφύγει κάτι σημαντικό, ζήτησα από τον οδηγό μας να μας πάει σ’έναν αρχαιολογικό χώρο που είχα εντοπίσει στην…. ευρύτερη περιοχή. Μόνο που αποδείχθηκε ότι πρέπει να ήταν κάπου στα χαμένα στα χωράφια. Και να’σου τρυπώναμε σε χωματόδρομους, σε ετοιμόρροπα γεφυράκια, ρωτάγαμε χωρικούς που ο καθενας μας έλεγε το μακρύ του και το κοντό του.
Μετά από ώρα άκαρπων προσπαθειών και γνωριμίας με την περουβιανή χλωρίδα και πανίδα κι αφού καταφέραμε να μην κολλήσουμε στις λάσπες, βγήκαμε πάλι στον κεντρικό δρόμο και πήραμε την άγουσα για τον τελικό μας προορισμό, τοOllantaytambo, άλλο ένα σημαντικό κέντρο της αυτοκρατορίας των Incas που όμως δεν γλύτωσε τη λαίλαπα των ισπανών κονκισταδόρες (εν αντιθέσει με το Machu Picchu).
Οι τεράστιες, απότομες αναβαθμίδες πάνω από τα ερείπια της πόλης των Incas συγκροτούν το θεαματικό Ollantaytambo, ένα από τα λίγα μέρη όπου οι ιθαγενείς πέτυχαν βραχύβια νίκη έναντι των ισπανών κατακτητών.
Αν και το Ollantaytambo ήταν ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό φρούριο, λειτούργησε επίσης ως θρησκευτικό κέντρο όπως αποδεικνύει το τελετουργικό κέντρο που βρίσκεται στην κορυφή των αναβαθμίδων.
Εντυπωσιακό φυσικό περιβάλλον, ενδιαφέρων αρχαιολογικός χώρος, όλα θα ήταν ιδανικά αν απουσίαζαν οι ορδές των τουριστών που σαν τα μυρμήγκια έπαιρναν την ανιούσα στα σκαλιά των αναβαθμίδων.
Το Ollantaytambo αποτελεί τo καλύτερο ορεκτικό, πριν συνεχίσετε, για να γευτείτε το κυρίως πιάτο που ακούει στο όνομα Machu Picchu!
Χαλαρά ροκανίσαμε το χρόνο μέχρι να πάρουμε το απογευματινό τραίνο για το Aguas Calientes, έναν οικισμό που ζει αποκλειστικά στους ρυθμούς των μυριάδων επισκεπτών του Machu Picchu.
Μια πανσπερμία φυλών που προστρέχουν για να θαυμάσουν ένα από τα 7 σύγχρονα θαύματα του κόσμου.
Δυό μέρες αφιερώσαμε στην Ιερή κοιλάδα των Incas.
Θέλοντας να κινηθούμε ανεξάρτητα και ν’απολαύσουμε τη διαδρομή με στάσεις όπου θέλαμε, επιλέξαμε την βολική και τελικά όχι ακριβή λύση της ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό μέσω του ευγενέστατου ρεσεψιονίστ του καταλύμματός μας (που ω τι τύχη μιλούσε καλά αγγλικά).
Επί χάρτου σχεδιάσαμε τις διαδρομές κι η επιθυμία μας προς τους οδηγούς εκφράστηκε εις... άπταιστην ισπανικήν: mucho tiempo por favor para visitar y ver…
Διαδρομή 1η
H πρώτη μας στάση στο Sacsayhuaman ήταν μόλις μερικά χιλιόμετρα, στα περίχωρα του Cusco. Θα μπορούσες μάλιστα να το κάνεις και ποδαράτο από το κέντρο της πόλης, αν είχες τα αναγκαία αποθέματα ενέργειας ν’ανηφορίσεις την απότομη πλαγιά. Σε τέτοιο υψόμετρο δεν τέθηκε καν επί τάπητος τέτοια προοπτική. Χαλαρά παρκάραμε στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου και περιδιαβήκαμε τα ερείπια.
Ο αρχαιολογικός χώρος αποτελεί ένα από τα καλύτερα δείγματα οχειρωματικής τέχνης των Incas από ογκώδεις λίθους σε ιδιόμορφη διάταξη ζιγκ-ζαγκ. Αυτό ολοκληρώνει την εικόνα, καθώς η αστική δομή του Cusco επί Incas θύμιζε σε σχήμα ένα πούμα. Έτσι το Sacsayhuaman ήταν τα δόντια του θηρίου.


Όπως και στην Αίγυπτο (κάποιες χιλιετίες πριν βέβαια) εντυπωσιάζει σαν αναλογιστείς πως μεταφέρθηκαν και λαξεύτηκαν οι πέτρες αυτές. Η ιστορία θέλει 4,000 εργάτες να τις εξορύσσουν, 6,000 να τις μεταφέρουν χιλιόμετρα μακρυά, 10,000 να τις λαξεύουν και κάποιες χιλιάδες ακόμα να εγκαταλείπουν πάνω στην προσπάθεια το μάταιο τούτο κόσμο.
Σήμερα πέρα από τους μεγάλιθους που διαμορφώνουν το οχειρό, τις στιβαρές πύλες, λίγα παραμένουν στον εσωτερικό χώρο.


Οι ανασκαφές προδίδουν την πιθανή χρήση του ως τελετουργικό μέρος. Κι αν αρχαιολογικά δεν σας συνεπάρει, σίγουρα η απρόσκοπτη θέα προς τη πόλη του Cusco θα επισύρει επιφωνήματα και άπειρα κλικ στη φωτογραφική σας μηχανή.

Στη φωτογένεια του μέρους συνέβαλλαν τα llamas που βόσκαγαν το τρυφερό χορτάρι.


Παρούσες κι οι φολκλόρ χωρικές-μοντέλα για την απαραίτητη φωτογράφηση με τους επισκέπτες του χώρου.

Στο γειτονικό Qenko χρειάζεται ν’ανοίξεις τον οδηγό και να μελετήσεις για να εκτιμήσεις τη σημασία του. Αλλοιώς κινδυνεύεις να το χαρακτηρίσεις σαν ένα ξεκάρφωτο βράχο με ωραιότατα σκαλισμένα καθίσματα για τον κουρασμένο οδοιπόρο. Δεν είναι όμως τυχαίος βράχος αλλά μια huaca, ένας μικρός λαβύρινθος δηλαδή,όπου οι ιερείς των Incas θυσιάζαν llamas αφήνοντας το αίμα να ρέει μέσα από τα φιδωτά κανάλια. Αν αυτό δεν ακολουθούσε το πλήρες μήκος του καναλιού και λοξοδρομούσε, τότε κακά τα μαντάτα για την γονιμότητα της γης εκείνη τη χρονιά. Παράλληλα ο βράχος σχετιζόταν με λατρευτικές τελετές στα ηλιοστάσια, αλλά και σε γάμους.



Τα ερείπια του Puca Pucara που σημαίνει «Ερυθρό Οχειρό» δεν προσφέρουν κάτι περισσότερο στον επισκέπτη πέρα από όμορφες φωτογραφίες με φόντο τη θέα προς την κοιλάδα και τα βουνά. Πιστεύεται ότι ήταν κυνηγετικό καταφύγιο του αυτοκράτορα Pachacutec αλλά ταυτόχρονα ως οχυρό έλεγχε τον δρόμο μεταξύ Cusco-Pisac.

Λίγο περισσότερο ενδιαφέρον είχε το παρακείμενο Tambo Machay ή Ναός των Νερών. Από μια φυσική πηγή που κυλάει ως σήμερα, οι Ιncas διαμόρφωσαν τη πλαγιά σε εξέδρες ώστε το νερό να φθάνει στην βάση σαν μικροί καταρράκτες. Ήταν χώρος για τελετουργικό καθαρισμό κι εξαγνισμό προφανώς για την κοινωνική ελίτ των Incas.


Η διαδρομή της ημέρας κατέληξε στο Pisac αφού κάναμε στάσεις για να θαυμάσουμε τη θέα πάνω από το φαράγγι του ποταμού Urubamba.

Στην είσοδο του φαραγγιού, ορθώνεται στρατηγικά μα και μαγευτικά πάνω στις πλαγιές με τις αναβαθμίδες, η αρχαία ακρόπολη του Pisac.

Εκεί ανάμεσα στα ερείπια, μετά από μια σύντομη μα επίπονη ανάβαση, σαν άλλοι κόνδορες αφεθήκαμε ν’ατενίζουμε αφ’υψηλού το πανόραμα που απλωνόταν κάτω από τα μάτια μας. Μόνο που δεν μπήκαμε στο κόπο να ακολουθήσουμε το ανωφερές μονοπάτι για να επισκεφθούμε και το Ναό του Ήλιου κάτι που συνειδητοποιήσαμε σαν είμασταν στο αυτοκίνητο στο δρόμο του γυρισμού.





Αντιθέτως το σύγχρονο Pisac βολεύτηκε στην ευκολία της παραποτάμιας θέσης του κι αρκείται να προσελκύει τις ορδές των επισκεπτών στην υπαίθρια αγορά του όπου πωλούνται όλα τα σουβενιροκαλούδια-απειλή για το πορτοφόλι μας!



Διαδρομή 2η
Το πρόγραμμα αυτό, περιελάμβανε μια μακρύτερη διαδρομή και προέβλεπε να καταλήξουμε στη πόλη Ollantaytambo απ’όπου θα παίρναμε το τρένο για το Aguas Calientes (τη βάση για επίσκεψη στο Machu Picchu). Η διαδρομή ήταν εξαιρετική με τους ορεινούς όγκους των Άνδεων να μας συντροφεύουν….




μέσα από χωριά...


και βαθιές κοιλάδες.

Στάση πρώτη στο Chinchero ή Χωριό του Ουράνιου Τόξου. Ποιητικό το όνομα αλλά ταιριάζει απόλυτα σ'αυτό το μικρό ρουστικ χωριό.


Στη πλατεία του χωριού ο επισκέπτης αντικρύζει πρώτα την όμορφη αποικιακή εκκλησία του 17ου αι. χτισμένη πάνω στα ερείπια ναού των Incas, με ενδιαφέρουσες καλοδιατηρημένες τοιχογραφίες.



Λιτανεία
Κι αμέσως πλάι από το γραφικό ξωκκλήσι, απλώνονται τα ερείπια της αρχιτεκτονικής των Incas: τείχη με μεγάλιθους, αναβαθμίδες, κι όλα σε ένα τοπίο που αντικρύζει κατάματα τις ψηλές κορφές των Άνδεων στα 3,762 μέτρα υψόμετρο!


Κατά πως φαίνεται το μέρος πρέπει να διαθέτει ιδιαίτερη "ενέργεια" αν κρίνω από την ομάδα των Ινδών που το είχε ρίξει στον διαλογισμό πάνω στο γρασίδι...

Συνεχίσαμε στο Moray, έναν ιδιόμορφο χώρο που έφτιαξαν οι Incas, λόγω των ομόκεντρων αναβαθμίδων.


Σε μικρή απόσταση τα επιφωνήματα ήταν αυθόρμητα σαν αντικρύσαμε τις αλυκέςSalinas.


Παρά την κοσμοσυρροή το θέαμα ήταν εντυπωσιακό κι εκ του σύνεγγυς. Διαπιστώσαμε ότι είναι παραγωγικά ακόμα και μετά από 400 χρόνια συνεχούς χρήσης. Αφού πήραμε κι ένα δείγμα ορυκτού αλατιού αναχωρήσαμε προς το ποταμό Urubamba.



Κάναμε στάση στον παντελώς ασήμαντο παραποτάμιο οικισμό Huayllabamba (!) όπου απαθανατίσαμε τα στενά και τα γαϊδουράκια επί το έργον σ’ενα αυτοσχέδιο αλώνι καταμεσίς του δρόμου.



Με τον καημό μπας και μας ξεφύγει κάτι σημαντικό, ζήτησα από τον οδηγό μας να μας πάει σ’έναν αρχαιολογικό χώρο που είχα εντοπίσει στην…. ευρύτερη περιοχή. Μόνο που αποδείχθηκε ότι πρέπει να ήταν κάπου στα χαμένα στα χωράφια. Και να’σου τρυπώναμε σε χωματόδρομους, σε ετοιμόρροπα γεφυράκια, ρωτάγαμε χωρικούς που ο καθενας μας έλεγε το μακρύ του και το κοντό του.

Μετά από ώρα άκαρπων προσπαθειών και γνωριμίας με την περουβιανή χλωρίδα και πανίδα κι αφού καταφέραμε να μην κολλήσουμε στις λάσπες, βγήκαμε πάλι στον κεντρικό δρόμο και πήραμε την άγουσα για τον τελικό μας προορισμό, τοOllantaytambo, άλλο ένα σημαντικό κέντρο της αυτοκρατορίας των Incas που όμως δεν γλύτωσε τη λαίλαπα των ισπανών κονκισταδόρες (εν αντιθέσει με το Machu Picchu).


Οι τεράστιες, απότομες αναβαθμίδες πάνω από τα ερείπια της πόλης των Incas συγκροτούν το θεαματικό Ollantaytambo, ένα από τα λίγα μέρη όπου οι ιθαγενείς πέτυχαν βραχύβια νίκη έναντι των ισπανών κατακτητών.
Αν και το Ollantaytambo ήταν ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό φρούριο, λειτούργησε επίσης ως θρησκευτικό κέντρο όπως αποδεικνύει το τελετουργικό κέντρο που βρίσκεται στην κορυφή των αναβαθμίδων.


Εντυπωσιακό φυσικό περιβάλλον, ενδιαφέρων αρχαιολογικός χώρος, όλα θα ήταν ιδανικά αν απουσίαζαν οι ορδές των τουριστών που σαν τα μυρμήγκια έπαιρναν την ανιούσα στα σκαλιά των αναβαθμίδων.


Το Ollantaytambo αποτελεί τo καλύτερο ορεκτικό, πριν συνεχίσετε, για να γευτείτε το κυρίως πιάτο που ακούει στο όνομα Machu Picchu!
Χαλαρά ροκανίσαμε το χρόνο μέχρι να πάρουμε το απογευματινό τραίνο για το Aguas Calientes, έναν οικισμό που ζει αποκλειστικά στους ρυθμούς των μυριάδων επισκεπτών του Machu Picchu.

Μια πανσπερμία φυλών που προστρέχουν για να θαυμάσουν ένα από τα 7 σύγχρονα θαύματα του κόσμου.

Last edited: