hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφ. 2 Chiclayo (μέρος πρώτο)
- Κεφ.3: Chiclayo (δεύτερο μέρος)
- Κεφ.4: Από το Chiclayo στη Cajamarca
- Κεφ.5. Cajamarca
- Κεφ.6. Από τη Cajamarca στο Trujillo
- Κεφ.7. Trujillo
- Κεφ.8. Arequipa
- Κεφ.9. Aπό Arequipa για La Paz
- Κεφ.10. Nuestra Señora de La Paz
- Κεφ.11. Δαίμονες (Eθνικό Πάρκο Sajama)
- Kεφ.12. Salar de Uyuni
- Κεφ. 13. Potosí
- Κεφ.14: Sucre
- Κεφ.15: Tiwanaku
- Κεφ.16: Λίμνη Titicaca
- Kεφ.17: Από το Puno στο Cusco
- Κεφ.18: Cusco
- Κεφ.19. Ιερή κοιλάδα των Incas
- Κεφ.20. Machu Picchu – Eπίλογος
Κεφ.8. Arequipa
Xτισμένη στα 2380 μέτρα υψόμετρο, σ’ένα φυσικό περιβάλλον όπου δεσπόζουν 3 ηφαίστεια (Misti, Chachani, PichuPichu) η Arequipa λέγεται και Ciudad Blanca, (άσπρη πόλη) από την ηφαιστειακή λευκή πέτρα με την οποία φτιάχτηκαν τα σπίτια του ιστορικού κέντρου της. Η μίξη της ευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής και των τεχνικών των ιθαγενών εκφραζεται στην περίβλεπτη πλατεία της με τις καμάρες και στα αρχοντικά της πόλης, καθιστώντας την μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.
Aτυχώς όμως θα είναι πάντα ...δεύτερη. Δεύτερη πιο σημαντική πόλη στο Περού μετά τη πρωτεύουσα Lima και δεύτερη πιο τουριστική μετά το Cusco.
Μετά το μουντό περουβιανό βορρά, η διαύγεια της ατμόσφαιρας στην Αrequipa ήταν το πρώτο που μας εντυπωσίασε. Ανεβήκαμε άρον άρον στη ταράτσα του ξενοδοχείου με την ελπίδα να απολαύσουμε πανοραμικά τη θέα με το ζεστό πρώτο φώς της ημέρας. Μπορεί η θέα να ήταν περιορισμένη προς τη πόλη, όμως τα χιονοσκεπή ηφαίστεια τριγύρω, ανεμπόδιστα όρθωναν το ανάστημά τους, μαγεύοντάς μας. Απολαμβάναμε τα κορεσμένα χρώματα κι έναν καταγάλανο ουρανό.
Πήραμε τους δρόμους. Ήδη η εμπειρία είχε δείξει ότι τα ιστορικά αξιοθέατα είναι πέριξ της κεντρικής πλατείας, εύκολα όλα προσβάσιμα με τα πόδια.
Βάσει χάρτου ξεκινήσαμε από την Iglesia y Convento de San Francisco όπου παρά τις περί αντιθέτου πληροφορίες του οδηγού, «φάγαμε πόρτα» από τις μοναχές. Προχωρήσαμε αγνοώντας τις εκκλήσεις μιας υπαλλήλου να επισκεφθούμε το γειτονικό Museo Historico Municipal στη μικρή καταπράσινη πλατεία του San Francisco, και συνεχίσαμε προς το Μοναστήρι της Santa Catalina, το must-see αξιοθέατο στην Arequipa.
Santa Catalina
Το Μοναστήρι της Santa Catalina είναι κι αυτό χτισμένο με το χαρακτηριστικό λευκό ηφαιστειακό πέτρωμα, το 1579-80, σαράντα χρόνια αφότου ιδρύθηκε η πόλη. Η οικονομική ευμάρεια από τις περιουσίες των πλουσίων ευγενών που εγκατέλειπαν τα εγκόσμια βοήθησε ώστε το μοναστήρι να διευρυνθεί κατά τη διάρκεια των αιώνων, μέχρι που έγινε μια πόλη μέσα στην πόλη. Στην ακμή του 450 μοναχές μαζί με το υπηρετικό τους προσωπικό κατοικούσαν πίσω από τα ψηλά του τείχη. Το 1970, όταν οι αρχές επέβαλαν το μοναστήρι να αποκτήσει ηλεκτρικό και τρεχούμενο νερό, η φτωχή (πλέον) κοινότητα των μοναχών επέλεξε να ανοίξει το μεγαλύτερο μέρος του μοναστηριού για το κοινό, προκειμένου να πληρώσει τις εργασίες. Οι λιγοστές καλόγριες περιορίστηκαν έτσι σε μια γωνιά της κοινότητάς τους και το υπόλοιπο μοναστήρι έγινε ένα από τα κύρια τουριστικά αξιοθέατα της Arequipa.
Πληρώνοντας το τσουχτερό για δεδομένα του Περου εισιτήριο, μπήκαμε στη αυλή, όπου μας υποδέχθηκε η ευμεγέθης επιγραφή: Silencio (ησυχία).
Αρχικά αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε μια από τις ξεναγούς να μας κάνει μια βόλτα στους δαιδαλώδεις χώρους του μοναστηριού ώστε να προσανατολιστούμε και να καταλαβαίνουμε τι βλέπουμε, καθότι βαριόμουν τα μάλα να κραδαίνω τον οδηγό, να διαβάζω και να μεταφράζω ταυτόχρονα. Μετά με το ραχάτι ακολουθήσαμε την ίδια διαδρομή ώστε να ξεθυμάνει ο φωτογραφικός οίστρος σ’αυτόν τον απόλυτα φωτογενή χώρο.
Περπατήσαμε στα στενά δρομάκια με ονομασίες από ισπανικές πόλεις, περάσαμε από αψιδωτές στοές, αυλές, πλατείες (μερικές με σιντριβάνια, λουλούδια και δέντρα) και τα λιτά κελιά των μοναχών, το καθένα με μια μικρή αυλή και τη κουζίνα του. Η κάθε μοναχή είχε την υποτακτικό της για την φροντίδα των καθημερινών εργασιών.
Όλα βαμμένα σε έντονο λουλακί και κυρίως κεραμιδί χρώμα που έπαιρνε φωτιά κάτω από το φως του ήλιου. Η επίσκεψη κατέληξε στο μουσείο του μοναστηριού αφού πρώτα είχαμε απολαύσει το ρόφημά μας και υπέροχα γλυκά στο εξαιρετικό café του μοναστηριού με την κατάφυτη αυλή - μια όαση δροσιάς κάτω από τον δυνατό ήλιο.
Kελί μοναχής
La lavanderia, τα υπαίθρια πλυντήρια σε πήλινα κιούπια
Κουζίνα
Μουσείο
To πιο χαλαρό cafe της πόλης είναι στο.... μοναστήρι
Αναγκαστήκαμε να αποχωρήσουμε συνειδητοποιώντας ότι είχαμε αναλώσει αρκετές ώρες για την επίσκεψη στο μοναστήρι και ο χρόνος μας πίεζε να επισκεφθούμε και τα υπόλοιπα αξιοθέατα της πόλης καθώς το πρόγραμμα προέβλεπε μονοήμερη παραμονή στη πόλη.
Αποικιακής ούσας αρχιτεκτονικής, είναι λογικό στο ιστορικό κέντρο της Arequipa να θαυμάσει κανείς αρχονικά κι εκεκλησιές. Έτσι στο δρόμο μας προς τη πλατεία περάσαμε το Casa del Moral του 17ου αιώνα, με υπέροχη γλυπτή πύλη όπου μαζί με τους ισπανικούς θυρεούς, αναπαριστώνται κεφάλια πούμα από τα στόματα των οποίων ξεπηδούν φίδια. Το εσωτερικό που μπορεί να επισκεφθεί κανείς έχει ένα μεγάλο βοτσαλωτό αίθριο και τα διάφορα δωμάτια περιμετρικά του έχουν έπιπλα και πίνακες της εποχής.
Δίπλα ακριβώς το λιτό Complejo Cultural Chavez de la Rosa, αποικιακό κτίσμα του 1743 στεγάζει σήμερα πινακοθήκη, την οποία δεν τιμήσαμε μιας και η ώρα ήταν περασμένη και είχε φτάσει το καταμεσήμερο.
Ένα τετράγωνο πιο κάτω η Iglesia San Agustín του 1575, εντυπωσίασε με την μπλιχλιμπιδωτή μπαρόκ πρόσοψή της, κάτι που δεν κατάφερε να κάνει με το σχετικά αδιάφορο εσωτερικό της.
Καταλήξαμε στη πλατεία της Arequipa (Plaza de Armas είπαμε, μη τα ξαναλέμε), μιας από τις ωραιότερες της Νοτίου Αμερικής. Σχεδόν σε όλο το βορινό της τμήμα δεσπόζει ο Καθεδρικός Ναός (ότι πιο επιβλητικό είχαμε ως τότε δει στο Περού), ενώ περιμετρικά της υψώνονται συμμετρικά διώροφα κτήρια με καμάρες. Στο κέντρο της δεσπόζει το turututu συντριβάνι όπως χαριτωμένα βάπτισαν οι ντόπιοι το αγγελάκι που παίζει τρομπέτα. Η πλατεία είναι το σημείο συνεύρεσης των Arequipeños που συρρέουν για σουλάτσο τις απογευματινές και βραδυνές ώρες.
Plaza de Armas
Ο Καθεδρικός χωρίς παραδόξως μπαρόκ μπιχλιμπίδια εξωτερικά, εντυπωσιάζει κυρίως λόγω του μεγέθους και της φωτογένειάς του με φόντο τα χιονισμένα ηφαίστεια, αλλά από κει και πέρα απεδείχθη και αυτός αδιάφορος εσωτερικά.
La Catedral
Σε ότι όμως υστερεί ο καθεδρικός υπερτερούν οι κοντινές Iglesia La Compania, με μια υπέροχη mestizo-μπαρόκ σκαλιστή πύλη της, ερμητικά όμως κλειστή για να την επισκεφθούμε και εσωτερικά, και η Iglesia Santo Domingo.
Iglesia La Compania
H πανδαισία ολοκληρώθηκε στο Casa Tristan del Pozo του 1737, με αντίστοιχα εντυπωσιακή πρόσοψη. Πολλά από τα αρχοντικά αποτελούν σήμερα ιδιοκτησίες τραπεζών που με επιμέλεια τα έχουν ανακαινίσει.
Είχε φτάσει αργά το μεσημέρι και αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε τη μεγάλη βόλτα μας στην Arequipa αποτίωντας φόρο τιμής στη δεσποινίδα Juanita στοΜuseo Santuarios Andinos. Η Juanita είναι η παγκοσμίως γνωστή μούμια Inca, μια 13χρονη ευγενούς καταγωγής που θυσιάστηκε σε ιεροτελεστία επί εποχής της, παραμένοντας στην κατάψυξη στις παγωμένες κορφές των Άνδεων. μέχρι το 1995 που ανακαλύφθηκε. Το εντυπωσιακό με την Juanita δεν είναι μόνο ότι μας δίνει μοναδικές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ανθρωποθυσιών την εποχή των Inca, αλλά και ότι αποτελεί τη μοναδική μούμια της οποίας σώζονται τα εσωτερικά όργανα, καθώς απλά εγκαταλήφθηκε όταν σκοτώθηκε! Το μουσείο είχε αποκλειστικό σκοπό να μας ξεναγήσει στο ιστορικό της ανακάλυψης και την επιστημονική προσέγγιση του θανάτου της Juanita, να μας δείξει τα προσωπικά της αντικείμενα, πριν καταλήξουμε σε μια σκοτεινή παγωμένη αίθουσα για να βρεθούμε πρόσωπο με πρόσωπο μαζί της.
Είχε σχεδόν αρχίσει να βραδιάζει όταν πήραμε το δρόμο προς το hostal μας για να ξεκουραστούμε λίγο πριν την βραδυνή έξοδο για φαγητό. Ελέγχθηκαν οι σημειώσεις για τις πιθανές επιλογές, όμως πήγαν στράφι καθώς η μύτη του travelgatou μας οδήγησε τελικά στο εστιατόριο Nina Yaku.
Gourmet Restaurant έγραφε στην είσοδο και λίγο μας έπιασε η ψυχή μας ότι θα μας κοστίσει ο κούκος αηδόνι. Αντ’αυτού αγαπητοί μου, φάγαμε εξαιρετικά, το σερβις ήταν υποδειγματικότατο και οι τιμές όχι πολύ ακριβότερες των λαϊκών εστιατορίων που είχαμε ως τότε τιμήσει. Πήραμε τότε την απόφαση ότι μια ζωή την έχουμε και πρέπει να την γλεντήσουμε και στο φαγητό.
Rocotto Relleno, τοπική σπεσιαλιτέ της Arequipa
Η Arequipa μας φάνηκε γοητευτική (χωρίς όμως να μας ξετρελλάνει) με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της λευκής πέτρας σε συνδυασμό με την παρουσία των ηφαστείων τριγύρω που δεσπόζουν συχνά πυκνά στο οπτικό πεδίο του επισκέπτη. Αυτό όσον αφορά το ιστορικό κέντρο, γιατί μερικά τετράγωνα μακρύτερα επικρατεί το γνωστό οικοδομικό χάος και η κακογουστιά των περουβιανών πόλεων.
Γυρίσαμε νωρίς νωρίς στα κρεβάτια μας καθώς η επόμενη μέρα προβλεπόταν δύσκολη. Είχαμε μια πολύωρη μετακίνηση από την Arequipa μέσω της λίμνης Titicaca με τελικό προορισμό τη La Paz στη Bολιβία. 600 χλμ ανηφορικού δρόμου μέχρι το Altiplano όπου θα μας υποδεχόταν και το υψόμετρο των 4000 μέτρων στο El Alto της Βολιβιανής πρωτεύουσας.
Το αίτημα ήταν σαφές, ο οδηγός να διαθέτει τσάι και φύλα coca!
Xτισμένη στα 2380 μέτρα υψόμετρο, σ’ένα φυσικό περιβάλλον όπου δεσπόζουν 3 ηφαίστεια (Misti, Chachani, PichuPichu) η Arequipa λέγεται και Ciudad Blanca, (άσπρη πόλη) από την ηφαιστειακή λευκή πέτρα με την οποία φτιάχτηκαν τα σπίτια του ιστορικού κέντρου της. Η μίξη της ευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής και των τεχνικών των ιθαγενών εκφραζεται στην περίβλεπτη πλατεία της με τις καμάρες και στα αρχοντικά της πόλης, καθιστώντας την μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.
Aτυχώς όμως θα είναι πάντα ...δεύτερη. Δεύτερη πιο σημαντική πόλη στο Περού μετά τη πρωτεύουσα Lima και δεύτερη πιο τουριστική μετά το Cusco.
Μετά το μουντό περουβιανό βορρά, η διαύγεια της ατμόσφαιρας στην Αrequipa ήταν το πρώτο που μας εντυπωσίασε. Ανεβήκαμε άρον άρον στη ταράτσα του ξενοδοχείου με την ελπίδα να απολαύσουμε πανοραμικά τη θέα με το ζεστό πρώτο φώς της ημέρας. Μπορεί η θέα να ήταν περιορισμένη προς τη πόλη, όμως τα χιονοσκεπή ηφαίστεια τριγύρω, ανεμπόδιστα όρθωναν το ανάστημά τους, μαγεύοντάς μας. Απολαμβάναμε τα κορεσμένα χρώματα κι έναν καταγάλανο ουρανό.
Πήραμε τους δρόμους. Ήδη η εμπειρία είχε δείξει ότι τα ιστορικά αξιοθέατα είναι πέριξ της κεντρικής πλατείας, εύκολα όλα προσβάσιμα με τα πόδια.
Βάσει χάρτου ξεκινήσαμε από την Iglesia y Convento de San Francisco όπου παρά τις περί αντιθέτου πληροφορίες του οδηγού, «φάγαμε πόρτα» από τις μοναχές. Προχωρήσαμε αγνοώντας τις εκκλήσεις μιας υπαλλήλου να επισκεφθούμε το γειτονικό Museo Historico Municipal στη μικρή καταπράσινη πλατεία του San Francisco, και συνεχίσαμε προς το Μοναστήρι της Santa Catalina, το must-see αξιοθέατο στην Arequipa.
Santa Catalina
Το Μοναστήρι της Santa Catalina είναι κι αυτό χτισμένο με το χαρακτηριστικό λευκό ηφαιστειακό πέτρωμα, το 1579-80, σαράντα χρόνια αφότου ιδρύθηκε η πόλη. Η οικονομική ευμάρεια από τις περιουσίες των πλουσίων ευγενών που εγκατέλειπαν τα εγκόσμια βοήθησε ώστε το μοναστήρι να διευρυνθεί κατά τη διάρκεια των αιώνων, μέχρι που έγινε μια πόλη μέσα στην πόλη. Στην ακμή του 450 μοναχές μαζί με το υπηρετικό τους προσωπικό κατοικούσαν πίσω από τα ψηλά του τείχη. Το 1970, όταν οι αρχές επέβαλαν το μοναστήρι να αποκτήσει ηλεκτρικό και τρεχούμενο νερό, η φτωχή (πλέον) κοινότητα των μοναχών επέλεξε να ανοίξει το μεγαλύτερο μέρος του μοναστηριού για το κοινό, προκειμένου να πληρώσει τις εργασίες. Οι λιγοστές καλόγριες περιορίστηκαν έτσι σε μια γωνιά της κοινότητάς τους και το υπόλοιπο μοναστήρι έγινε ένα από τα κύρια τουριστικά αξιοθέατα της Arequipa.
Πληρώνοντας το τσουχτερό για δεδομένα του Περου εισιτήριο, μπήκαμε στη αυλή, όπου μας υποδέχθηκε η ευμεγέθης επιγραφή: Silencio (ησυχία).
Αρχικά αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε μια από τις ξεναγούς να μας κάνει μια βόλτα στους δαιδαλώδεις χώρους του μοναστηριού ώστε να προσανατολιστούμε και να καταλαβαίνουμε τι βλέπουμε, καθότι βαριόμουν τα μάλα να κραδαίνω τον οδηγό, να διαβάζω και να μεταφράζω ταυτόχρονα. Μετά με το ραχάτι ακολουθήσαμε την ίδια διαδρομή ώστε να ξεθυμάνει ο φωτογραφικός οίστρος σ’αυτόν τον απόλυτα φωτογενή χώρο.
Περπατήσαμε στα στενά δρομάκια με ονομασίες από ισπανικές πόλεις, περάσαμε από αψιδωτές στοές, αυλές, πλατείες (μερικές με σιντριβάνια, λουλούδια και δέντρα) και τα λιτά κελιά των μοναχών, το καθένα με μια μικρή αυλή και τη κουζίνα του. Η κάθε μοναχή είχε την υποτακτικό της για την φροντίδα των καθημερινών εργασιών.
Όλα βαμμένα σε έντονο λουλακί και κυρίως κεραμιδί χρώμα που έπαιρνε φωτιά κάτω από το φως του ήλιου. Η επίσκεψη κατέληξε στο μουσείο του μοναστηριού αφού πρώτα είχαμε απολαύσει το ρόφημά μας και υπέροχα γλυκά στο εξαιρετικό café του μοναστηριού με την κατάφυτη αυλή - μια όαση δροσιάς κάτω από τον δυνατό ήλιο.
Kελί μοναχής
La lavanderia, τα υπαίθρια πλυντήρια σε πήλινα κιούπια
Κουζίνα
Μουσείο
To πιο χαλαρό cafe της πόλης είναι στο.... μοναστήρι
Αναγκαστήκαμε να αποχωρήσουμε συνειδητοποιώντας ότι είχαμε αναλώσει αρκετές ώρες για την επίσκεψη στο μοναστήρι και ο χρόνος μας πίεζε να επισκεφθούμε και τα υπόλοιπα αξιοθέατα της πόλης καθώς το πρόγραμμα προέβλεπε μονοήμερη παραμονή στη πόλη.
Αποικιακής ούσας αρχιτεκτονικής, είναι λογικό στο ιστορικό κέντρο της Arequipa να θαυμάσει κανείς αρχονικά κι εκεκλησιές. Έτσι στο δρόμο μας προς τη πλατεία περάσαμε το Casa del Moral του 17ου αιώνα, με υπέροχη γλυπτή πύλη όπου μαζί με τους ισπανικούς θυρεούς, αναπαριστώνται κεφάλια πούμα από τα στόματα των οποίων ξεπηδούν φίδια. Το εσωτερικό που μπορεί να επισκεφθεί κανείς έχει ένα μεγάλο βοτσαλωτό αίθριο και τα διάφορα δωμάτια περιμετρικά του έχουν έπιπλα και πίνακες της εποχής.
Δίπλα ακριβώς το λιτό Complejo Cultural Chavez de la Rosa, αποικιακό κτίσμα του 1743 στεγάζει σήμερα πινακοθήκη, την οποία δεν τιμήσαμε μιας και η ώρα ήταν περασμένη και είχε φτάσει το καταμεσήμερο.
Ένα τετράγωνο πιο κάτω η Iglesia San Agustín του 1575, εντυπωσίασε με την μπλιχλιμπιδωτή μπαρόκ πρόσοψή της, κάτι που δεν κατάφερε να κάνει με το σχετικά αδιάφορο εσωτερικό της.
Καταλήξαμε στη πλατεία της Arequipa (Plaza de Armas είπαμε, μη τα ξαναλέμε), μιας από τις ωραιότερες της Νοτίου Αμερικής. Σχεδόν σε όλο το βορινό της τμήμα δεσπόζει ο Καθεδρικός Ναός (ότι πιο επιβλητικό είχαμε ως τότε δει στο Περού), ενώ περιμετρικά της υψώνονται συμμετρικά διώροφα κτήρια με καμάρες. Στο κέντρο της δεσπόζει το turututu συντριβάνι όπως χαριτωμένα βάπτισαν οι ντόπιοι το αγγελάκι που παίζει τρομπέτα. Η πλατεία είναι το σημείο συνεύρεσης των Arequipeños που συρρέουν για σουλάτσο τις απογευματινές και βραδυνές ώρες.
Plaza de Armas
Ο Καθεδρικός χωρίς παραδόξως μπαρόκ μπιχλιμπίδια εξωτερικά, εντυπωσιάζει κυρίως λόγω του μεγέθους και της φωτογένειάς του με φόντο τα χιονισμένα ηφαίστεια, αλλά από κει και πέρα απεδείχθη και αυτός αδιάφορος εσωτερικά.
La Catedral
Σε ότι όμως υστερεί ο καθεδρικός υπερτερούν οι κοντινές Iglesia La Compania, με μια υπέροχη mestizo-μπαρόκ σκαλιστή πύλη της, ερμητικά όμως κλειστή για να την επισκεφθούμε και εσωτερικά, και η Iglesia Santo Domingo.
Iglesia La Compania
H πανδαισία ολοκληρώθηκε στο Casa Tristan del Pozo του 1737, με αντίστοιχα εντυπωσιακή πρόσοψη. Πολλά από τα αρχοντικά αποτελούν σήμερα ιδιοκτησίες τραπεζών που με επιμέλεια τα έχουν ανακαινίσει.
Είχε φτάσει αργά το μεσημέρι και αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε τη μεγάλη βόλτα μας στην Arequipa αποτίωντας φόρο τιμής στη δεσποινίδα Juanita στοΜuseo Santuarios Andinos. Η Juanita είναι η παγκοσμίως γνωστή μούμια Inca, μια 13χρονη ευγενούς καταγωγής που θυσιάστηκε σε ιεροτελεστία επί εποχής της, παραμένοντας στην κατάψυξη στις παγωμένες κορφές των Άνδεων. μέχρι το 1995 που ανακαλύφθηκε. Το εντυπωσιακό με την Juanita δεν είναι μόνο ότι μας δίνει μοναδικές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ανθρωποθυσιών την εποχή των Inca, αλλά και ότι αποτελεί τη μοναδική μούμια της οποίας σώζονται τα εσωτερικά όργανα, καθώς απλά εγκαταλήφθηκε όταν σκοτώθηκε! Το μουσείο είχε αποκλειστικό σκοπό να μας ξεναγήσει στο ιστορικό της ανακάλυψης και την επιστημονική προσέγγιση του θανάτου της Juanita, να μας δείξει τα προσωπικά της αντικείμενα, πριν καταλήξουμε σε μια σκοτεινή παγωμένη αίθουσα για να βρεθούμε πρόσωπο με πρόσωπο μαζί της.
Είχε σχεδόν αρχίσει να βραδιάζει όταν πήραμε το δρόμο προς το hostal μας για να ξεκουραστούμε λίγο πριν την βραδυνή έξοδο για φαγητό. Ελέγχθηκαν οι σημειώσεις για τις πιθανές επιλογές, όμως πήγαν στράφι καθώς η μύτη του travelgatou μας οδήγησε τελικά στο εστιατόριο Nina Yaku.
Gourmet Restaurant έγραφε στην είσοδο και λίγο μας έπιασε η ψυχή μας ότι θα μας κοστίσει ο κούκος αηδόνι. Αντ’αυτού αγαπητοί μου, φάγαμε εξαιρετικά, το σερβις ήταν υποδειγματικότατο και οι τιμές όχι πολύ ακριβότερες των λαϊκών εστιατορίων που είχαμε ως τότε τιμήσει. Πήραμε τότε την απόφαση ότι μια ζωή την έχουμε και πρέπει να την γλεντήσουμε και στο φαγητό.
Rocotto Relleno, τοπική σπεσιαλιτέ της Arequipa
Η Arequipa μας φάνηκε γοητευτική (χωρίς όμως να μας ξετρελλάνει) με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της λευκής πέτρας σε συνδυασμό με την παρουσία των ηφαστείων τριγύρω που δεσπόζουν συχνά πυκνά στο οπτικό πεδίο του επισκέπτη. Αυτό όσον αφορά το ιστορικό κέντρο, γιατί μερικά τετράγωνα μακρύτερα επικρατεί το γνωστό οικοδομικό χάος και η κακογουστιά των περουβιανών πόλεων.
Γυρίσαμε νωρίς νωρίς στα κρεβάτια μας καθώς η επόμενη μέρα προβλεπόταν δύσκολη. Είχαμε μια πολύωρη μετακίνηση από την Arequipa μέσω της λίμνης Titicaca με τελικό προορισμό τη La Paz στη Bολιβία. 600 χλμ ανηφορικού δρόμου μέχρι το Altiplano όπου θα μας υποδεχόταν και το υψόμετρο των 4000 μέτρων στο El Alto της Βολιβιανής πρωτεύουσας.
Το αίτημα ήταν σαφές, ο οδηγός να διαθέτει τσάι και φύλα coca!
Last edited: