hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφ. 2 Chiclayo (μέρος πρώτο)
- Κεφ.3: Chiclayo (δεύτερο μέρος)
- Κεφ.4: Από το Chiclayo στη Cajamarca
- Κεφ.5. Cajamarca
- Κεφ.6. Από τη Cajamarca στο Trujillo
- Κεφ.7. Trujillo
- Κεφ.8. Arequipa
- Κεφ.9. Aπό Arequipa για La Paz
- Κεφ.10. Nuestra Señora de La Paz
- Κεφ.11. Δαίμονες (Eθνικό Πάρκο Sajama)
- Kεφ.12. Salar de Uyuni
- Κεφ. 13. Potosí
- Κεφ.14: Sucre
- Κεφ.15: Tiwanaku
- Κεφ.16: Λίμνη Titicaca
- Kεφ.17: Από το Puno στο Cusco
- Κεφ.18: Cusco
- Κεφ.19. Ιερή κοιλάδα των Incas
- Κεφ.20. Machu Picchu – Eπίλογος
Κεφ.9. Aπό Arequipa για La Paz
O ταξιτζής έφτασε τη προκαθορισμένη ώρα.
6 το πρωί, μόλις που άρχισε να χαράζει κι εμείς με τη τσίμπλα στο μάτι φορτώναμε τις βαλίτσες μας έτοιμοι να ξεχυθούμε προς το altiplano και να βρεθούμε, βράδυ πια στη πρωτεύουσα της Βολιβίας. Η επιλογή να μετακινηθούμε με ταξί δεν ήταν διόλου οικονομική, ήταν όμως μονόδρομος. Σε αντίθετη περίπτωση η διαδρομή από την Arequipa προς τη La Paz προϋποθέτει διήμερο ταξίδι με τα ΚΤΕΛ με ενδιάμεσο σταθμό στο Puno στη λίμνη Titicaca. Τέτοια πολυτέλεια χρόνου δεν είχαμε.
Εγκαταλείποντας τη πόλη το τοπίο άρχισε να γίνεται ορεινό και άγονο, κάπου στο βάθος κλεφτές ματιές σε χιονοσκεπείς κορφές, ηφαιστειακούς κώνους κι όσο εμείς ανεβαίναμε τόσο το μυαλό δούλευε πόσο μπορεί να γράφει το κοντερ του υψομέτρου. Συμπτώματα δεν είχαμε, εκτός ενός ελαφρού πονοκέφαλου για τον οποίο διαμαρτυρόταν ο snapper και των γαστρεντερικών διαταραχών που όλες αυτές τις μέρες ταλάνιζαν τους συνταξιδιώτες μου.
Περάσαμε επίπεδες χορτολειβαδικές εκτάσεις όπου μας υποδέχθηκαν και τα πρώτα llamas, μικρές λίμνες με αζουρ χρώμα.
Κάναμε τη πρώτη στάση σ’ένα πάρκινγκ με φόντο τη φωτογενή λίμνη Lagunillasόπου και την είχαν στήσει καρτέρι οι μικροπωλητές απλώνοντας τη πραμάτεια τους. Η ταμπέλα φαρδιά πλατιά αδιάψευστος μάρτυρας: βρισκόμασταν στα 4444 μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας. Πασιχαρείς εμείς που εγκλιματιστήκαμε τόσο καλά, ανάψαμε τσιγάρο για να δείξουμε ότι πλέον δεν μας σκιάζει φοβέρα υψομέτρου καμιά και σαν να μην υπήρχαν άλλες ευκαιρίες για ψώνια βαλθήκαμε να χαζεύουμε τα καλούδια στους πάγκους. Τα πουλοβεράκια και λοιπά μάλλινα από... alpaca είχαν την τιμητική τους. «Εδώ είναι φθηνότερα από το Cusco” μας ενημέρωσε η πωλήτρια και μεις σαν... χαϊβάνια το χάψαμε. Οι τιμές ήταν όντως δελεαστικές, αλλά όπως αποδείχθηκε στο τέλος του ταξιδιού ήταν ακριβότερες από οπουδήποτε αλλού, για να μη σχολιάσω τη ποιότητα... το μαλλί ήταν γνησιότατο ακρυλικό!
Ηθικόν δίδαγμα: μη ψωνίζετε από τους υπαίθριους μικροπωλητές
Λίμνη Lagunillas στα 4444 μέτρα υψόμετρο
...και μη ξεχάσετε να ψωνίσετε…
Με δυο σακκούλες καλούδια και την ψευδαίσθηση ότι ψωνίσαμε τις ευκαιρίες του αιώνα συνεχίσαμε το δρόμο μας στο οροπέδιο πια του Αltiplano. Πρώτη στάση όπως είχαμε ζητήσει, η νεκρόπολη Sillustani. Στη διασταύρωση από το κεντρικό δρόμο παραλάβαμε το ξεναγό-συνοδό μας. Η ψυχή μου τον λυπήθηκε. Υπέρβαρος, λουσμένος στον ιδρώτα, φύσαγε ξεφύσαγε σχεδόν ασθμαίνοντας. Τώρα γιατί θεώρησε το πρακτορείο που είχαμε κλείσει τη μετακίνηση, την παρουσία του απαραίτητη θα παραμείνει μυστήριο άλυτο. Ούτε ιδιαίτερα κατατοπιστικός στην ξενάγηση ήταν κι εκτός αυτού είχα άγχος ότι θα μας πάθει κανένα έμφραγμα έτσι που τον έβλεπα να υποφέρει στις ανηφόρες.
Το χωριό στο Sillustani λοιπόν, έχει καταλάβει τα ευεργετήματα του τουρισμού και ως εκ τούτου βελτίωσε τις υποδομές. Πάρκινγκ, τουαλέτα με χρέωση, μια καλαίσθητη πλακόστρωτη οδός προς τη νεκρόπολη με λιγοστούς πάγκους μικροπωλητών, όμως το χωριό το ίδιο ανεπηρέαστο αρχιτεκτονικά.
Οι Πύργοι Sillustani δεσπόζουν σ’ ένα εντυπωσιακότατο τοπίο. Χτισμένοι πάνω σε μια γραφική χερσόνησο, ατενίζουν τη πανέμορφη λίμνη Umayo με τα γαλήνια βαθυγάλανα νερά της.
Τo χωριό Sillustani και η νεκρόπολη με τους Πύργους στη χερσόνησο
Λίμνη Umayo
H περιοχή ήταν ένα απέραντο νεκροταφείο της φυλής Colla και οι νεκρικοί πύργοι ή chullpas χρονολογούνται αρκετά πριν την επικράτηση των Incas στην περιοχή. Οι Ισπανοί conquistadores ξερογλύφονταν να βρουν κι εδώ χρυσό, όμως αντ’αυτών αντίκρυσαν μουμιοποιημένα πτώματα θαμένα σε εμβρυική στάση (τυπική για τις φυλές των Άνδεων). Οι πύργοι, προφανώς οικογενειακοί τάφοι για τους επιφανείς της φυλής, έχουν ένα ιδιαίτερο σχήμα κυκλικό με στενή βάση και ευρύτερη κορυφή. Οι περισσότεροι ήταν σχεδόν μισογκρεμισμένοι χωρίς κάτι ιδιαίτερο στο εσωτερικό τους.
Πριν φτάσουμε στους πύργους κάναμε μια στάση σε κάτι που σε πρώτη ματιά μου θύμισε αλώνι. Ο ξεναγός είπε πως ήταν ναός του ήλιου κι ότι εκεί βιώνεις την θετική ενέργεια υψώνοντας τα χέρια και τα μάτια στον ουρανό. Το προηγηθέν γκρουπ αμερικανών (τι άλλο) με τη δέουσα σοβαρότητα «βίωσε» τη θετική του ενέργεια, εγώ πάλι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες και τις επικλήσεις μου σε κάθε θεότητα των Άνδεων δεν βίωσα τίποτα, μόνο παραπανίσια υπεριώδη ακτινοβολία στο πρόσωπό μου που σε τέτοιο υψόμετρο δεν αστειεύεται κιόλας.
Κάναμε ένα γύρω στους τάφους, ο ξεναγός μας ξέπνοος άρθρωνε που και που μερικές πληροφορίες, εμείς πάλι είμασταν απορροφημένοι από τη μαγεία του τοπίου με φόντο την λίμνη Umayo, σαν καθρέφτης να με καλεί να κάνω βαρκάδα στα αδιατάρακτα νερά της. Αλλά αφενός δεν διαπίστωσα σχετική δραστηριότητα κι αφετέρου ο χρόνος ήταν πολύτιμος. Μας ενημέρωσαν ότι τα σύνορα Περού-Βολιβίας δεν λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως και έπρεπε το αργότερο στις 6μμ να τα έχουμε περάσει.
Στη διαδρομή προς τους τους πύργους το μάτι μου είχε εντοπίσει κάποια χαρακτηριστικά πέτρινα σπίτια της περιοχής, πολύ φωτογενή κι έτσι άρχισα να γανώνω τα μυαλά του συνοδού μας ότι θα πρέπει να κάνουμε στάση για τα αποθανατήσουμε. Εκείνος με διαδεβαίωσε ότι όχι μόνο θα κάνουμε στάση αλλά θα επισκεφθούμε και ένα από αυτά. Όντως λίγο μετά τους Πύργους κάναμε στάση σε ένα σπιτάκι του οποίου προφανώς οι ιδιοκτήτες κατάλαβαν ότι οι τουρίστες στην περιοχή αναζητούν κάτι τις το παραδοσιακό κι έτσι άνοιξαν τα σπίτια τους.
Στην είσοδο της κατοικίας μας υποδέχτηκε όλο το ζωικό βασίλειο του Altiplano: llama, alpaca. Τα δύσμοιρα ζωντανά βέβαια δεν έχουν ιδιαίτερα αγαθές σχέσεις με τους ανθρώπους και δη με τους τουρίστες που αλλοπρόσαλλοι τρέχουν να αποθανατιστούν μαζί τους. Πάλι καλά που γλυτώσαμε το φτύσιμο, διότι λέγεται ότι το llama αν ενοχληθεί σου αμολά μια ροχάλα που σε βρίσκει στο Δόξα Πατρί.
llama
alpaca
rasta llama!
Η αγροικία λοιπόν λειτουργούσε και σαν ξενώνας. Ένα λιτό δωματιάκι μόνο κι η τουαλέτα άγνωστο πού. Εγώ ξετρελλάθηκα με την προοπτική διαμονής εκεί, οι συνταξιδιώτες μου πάλι όχι, και μάλλον ήταν ανακουφισμένοι που δεν το είχα πάρει χαμπάρι όταν σχεδίαζα το ταξίδι.
Οι ιδιοκτήτες μας έβγαλαν πάνω στο τραπέζι προϊόντα της περιοχής και μας κάλεσαν να τα δοκιμάσουμε. Ο snapper ούτε τα πλησίασε, εγώ πάλι ως γνήσιος χοίρος έπεσα πάνω τους και τίμησα δεόντως, ειδικά το τυρί.
Αφού χαζέψαμε τις κοτούλες και τα συμπαθέστατα ινδικά χοιρίδια (cuy) που είναι εκλεκτός μεζές στη περιοχή, αφήσαμε το κάτι τις μας για τη φιλοξενία και συνεχίσαμε ακάθεκτοι.
cuy
Προσπεράσαμε άρον άρον τη λίμνη Titicaca και την αδιάφορη ως άθλια πόλη του Puno και θαυμάζοντας τη θέα παραλιμνίως (που γινόταν εντυπωσιακότερη όσο πλησιάζαμε στα βολιβιανά σύνορα) καταλήξαμε στο Ναό της Γονιμότητας στη μικρή πόλη Chucuito. Ο χώρος είναι γεμάτος με σειρές διαφόρου μεγέθους πέτρινων...φαλλών. Η παράδοση θέλει εκεί να πηγαίνουν οι γυναίκες και καθήμενες επί του φαλλού να ευελπιστούν ότι θα τεκνοποιήσουν.
Λίμνη Titicaca
Templo de Fertilidad
Λίμνη Titicaca
Τέχνη πάνω στους βράχους
Oριακά στο χρόνο φτάσαμε στη συνοριακή πόλη Υunguyo, άρον άρον βγάλαμε λίγο συνάλλαγμα σε bolivianos, πήραμε τη σφραγίδα εξόδου από τους περουβιάνους και ποδαράτοι διασχίσαμε τη νεκρή ζώνη πριν η ευμεγέθης πινακίδα μας ανακοινώσει: «Bienvenido a Bolivia”. Eδώ οφείλω να προειδοποιήσω τους επίδοξους ταξιδευτές στις χώρες αυτές ότι τη φόρμα που συμπληρώνετε κατά την είσοδο στη χώρα πρέπει να τη φυλάτε σαν εικόνισμα μέχρι την έξοδό σας, γιατί θα σας ζητηθεί (δείγμα του πότε μπήκατε και βγήκατε από τη χώρα).
Μας υποδέχθηκε ο Cezar εκ μέρους του βολιβιανού πρακτορείου που είχε αναλάβει τη περιήγησή μας στη χώρα και αφού συμπληρώσαμε κι εκεί την απαραίτητη χαρτούρα, σχεδόν νύχτα φτάσαμε στη Cοpacabana. Κάναμε μια σύντομη στάση στη Βασιλική της Nuestra Señora de Copacabana που μαζεύει αρκετούς προσκυνητές από τη Βολιβία και το νότιο Περού, ειδικά όταν γιορτάζει η χάρη Της στις 6 Αυγούστου. Έξωθεν του ναού οι καλές κυριούλες ήταν μαζεμένες πουλώντας λογιών λογιών καλούδια, από κομποσκοίνια μέχρι Μαντόνες.
Βασιλική της Nuestra Señora de Copacabana
Η διαδρομή μέχρι τη La Paz που περιλάμβανε και διάπλου με φέρρυμπωτ, μας φάνηκε ατέλειωτη. Είχα βάλει σημάδι την αντανάκλαση των φώτων της πόλης στον κατασκότεινο ουρανό για παρηγοριά. Το πυκνό σκοτάδι δεν επέτρεπε να δεις τίποτα από τα παράθυρα του αυτοκινήτου.
Διασχίσαμε τα προάστια του El Alto όπου βρίσκεται και το αεροδρόμιο της βολιβιανής πρωτεύουσας σε υψόμετρο 4000 μέτρων. Θέλετε η ατμοσφαιρική ρύπανση, θέλετε η ιδέα του υψομέτρου, θέλετε η κούραση της μερας, μια θολούρα και ζαλάδα την είχα.
Λίγο πριν τον κατηφορικό δρόμο προς το κέντρο της πόλης (η La Paz πρακτικά είναι χτισμένη σε μια χαράδρα) απολαύσαμε την πανοραμική θέα της με τα χιλιάδες φώτα να αγκαλιάζουν τις πλαγιές των βουνών όπου κατοικούν οι παρίες και συγκλίνουν ως πέρα στο βάθος στις κάτω ρούγες όπου κατοικούν οι έχοντες.
La Paz by night
Το Camino Real Aparthotel, 5 αστέρων.... ήταν η ακριβότερη επιλογή για διαμονή σ’όλο το ταξίδι, όχι όμως κατ’ατομο περισσότερο από ένα room to let σε ελληνικό νησί καταμεσίς του καλοκαιριού. Ανακουφισμένοι μπουκάραμε στη κυριολεξία στην είσοδο του ξενοδοχείου ως ορδή εξαθλιωμένων, με βαλίτσες, σακκίδια, τσαντούλες, παρατσαντάκια με νερά φαγητά και βέβαια τα ψώνια! Ο ρεσεψιονίστ μετά το αρχικό σοκ, διατήρησε τη ψυχραιμία και τον επαγγελματισμό του και μας παρέδωσε το κλειδί του διαμερίσματος που θα μέναμε για δυο βράδυα.
Aκροβολιστήκαμε στα δωμάτια του διαμερίσματος και λόγω έλλειψης χρόνου και διάθεσης για εξερεύνηση, δειπνήσαμε στο εστιατόριό του, αποδεκατίζοντας το μπουφέ.
Χορτάτοι, κουρασμένοι, απλωθήκαμε πάνω στα king size κρεβάτια και χαλαρώσαμε ικανοποιημένοι. Αύριο τουλάχιστον δεν υπήρχε υποχρεωτική έγερση από τ’αξημέρωτα.
΄Ετσι μπορούσαμε να απολαύσουμε λίγες ώρες ύπνου παραπάνω..
O ταξιτζής έφτασε τη προκαθορισμένη ώρα.
6 το πρωί, μόλις που άρχισε να χαράζει κι εμείς με τη τσίμπλα στο μάτι φορτώναμε τις βαλίτσες μας έτοιμοι να ξεχυθούμε προς το altiplano και να βρεθούμε, βράδυ πια στη πρωτεύουσα της Βολιβίας. Η επιλογή να μετακινηθούμε με ταξί δεν ήταν διόλου οικονομική, ήταν όμως μονόδρομος. Σε αντίθετη περίπτωση η διαδρομή από την Arequipa προς τη La Paz προϋποθέτει διήμερο ταξίδι με τα ΚΤΕΛ με ενδιάμεσο σταθμό στο Puno στη λίμνη Titicaca. Τέτοια πολυτέλεια χρόνου δεν είχαμε.
Εγκαταλείποντας τη πόλη το τοπίο άρχισε να γίνεται ορεινό και άγονο, κάπου στο βάθος κλεφτές ματιές σε χιονοσκεπείς κορφές, ηφαιστειακούς κώνους κι όσο εμείς ανεβαίναμε τόσο το μυαλό δούλευε πόσο μπορεί να γράφει το κοντερ του υψομέτρου. Συμπτώματα δεν είχαμε, εκτός ενός ελαφρού πονοκέφαλου για τον οποίο διαμαρτυρόταν ο snapper και των γαστρεντερικών διαταραχών που όλες αυτές τις μέρες ταλάνιζαν τους συνταξιδιώτες μου.
Περάσαμε επίπεδες χορτολειβαδικές εκτάσεις όπου μας υποδέχθηκαν και τα πρώτα llamas, μικρές λίμνες με αζουρ χρώμα.
Κάναμε τη πρώτη στάση σ’ένα πάρκινγκ με φόντο τη φωτογενή λίμνη Lagunillasόπου και την είχαν στήσει καρτέρι οι μικροπωλητές απλώνοντας τη πραμάτεια τους. Η ταμπέλα φαρδιά πλατιά αδιάψευστος μάρτυρας: βρισκόμασταν στα 4444 μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας. Πασιχαρείς εμείς που εγκλιματιστήκαμε τόσο καλά, ανάψαμε τσιγάρο για να δείξουμε ότι πλέον δεν μας σκιάζει φοβέρα υψομέτρου καμιά και σαν να μην υπήρχαν άλλες ευκαιρίες για ψώνια βαλθήκαμε να χαζεύουμε τα καλούδια στους πάγκους. Τα πουλοβεράκια και λοιπά μάλλινα από... alpaca είχαν την τιμητική τους. «Εδώ είναι φθηνότερα από το Cusco” μας ενημέρωσε η πωλήτρια και μεις σαν... χαϊβάνια το χάψαμε. Οι τιμές ήταν όντως δελεαστικές, αλλά όπως αποδείχθηκε στο τέλος του ταξιδιού ήταν ακριβότερες από οπουδήποτε αλλού, για να μη σχολιάσω τη ποιότητα... το μαλλί ήταν γνησιότατο ακρυλικό!
Ηθικόν δίδαγμα: μη ψωνίζετε από τους υπαίθριους μικροπωλητές
Λίμνη Lagunillas στα 4444 μέτρα υψόμετρο
...και μη ξεχάσετε να ψωνίσετε…
Με δυο σακκούλες καλούδια και την ψευδαίσθηση ότι ψωνίσαμε τις ευκαιρίες του αιώνα συνεχίσαμε το δρόμο μας στο οροπέδιο πια του Αltiplano. Πρώτη στάση όπως είχαμε ζητήσει, η νεκρόπολη Sillustani. Στη διασταύρωση από το κεντρικό δρόμο παραλάβαμε το ξεναγό-συνοδό μας. Η ψυχή μου τον λυπήθηκε. Υπέρβαρος, λουσμένος στον ιδρώτα, φύσαγε ξεφύσαγε σχεδόν ασθμαίνοντας. Τώρα γιατί θεώρησε το πρακτορείο που είχαμε κλείσει τη μετακίνηση, την παρουσία του απαραίτητη θα παραμείνει μυστήριο άλυτο. Ούτε ιδιαίτερα κατατοπιστικός στην ξενάγηση ήταν κι εκτός αυτού είχα άγχος ότι θα μας πάθει κανένα έμφραγμα έτσι που τον έβλεπα να υποφέρει στις ανηφόρες.
Το χωριό στο Sillustani λοιπόν, έχει καταλάβει τα ευεργετήματα του τουρισμού και ως εκ τούτου βελτίωσε τις υποδομές. Πάρκινγκ, τουαλέτα με χρέωση, μια καλαίσθητη πλακόστρωτη οδός προς τη νεκρόπολη με λιγοστούς πάγκους μικροπωλητών, όμως το χωριό το ίδιο ανεπηρέαστο αρχιτεκτονικά.
Οι Πύργοι Sillustani δεσπόζουν σ’ ένα εντυπωσιακότατο τοπίο. Χτισμένοι πάνω σε μια γραφική χερσόνησο, ατενίζουν τη πανέμορφη λίμνη Umayo με τα γαλήνια βαθυγάλανα νερά της.
Τo χωριό Sillustani και η νεκρόπολη με τους Πύργους στη χερσόνησο
Λίμνη Umayo
H περιοχή ήταν ένα απέραντο νεκροταφείο της φυλής Colla και οι νεκρικοί πύργοι ή chullpas χρονολογούνται αρκετά πριν την επικράτηση των Incas στην περιοχή. Οι Ισπανοί conquistadores ξερογλύφονταν να βρουν κι εδώ χρυσό, όμως αντ’αυτών αντίκρυσαν μουμιοποιημένα πτώματα θαμένα σε εμβρυική στάση (τυπική για τις φυλές των Άνδεων). Οι πύργοι, προφανώς οικογενειακοί τάφοι για τους επιφανείς της φυλής, έχουν ένα ιδιαίτερο σχήμα κυκλικό με στενή βάση και ευρύτερη κορυφή. Οι περισσότεροι ήταν σχεδόν μισογκρεμισμένοι χωρίς κάτι ιδιαίτερο στο εσωτερικό τους.
Πριν φτάσουμε στους πύργους κάναμε μια στάση σε κάτι που σε πρώτη ματιά μου θύμισε αλώνι. Ο ξεναγός είπε πως ήταν ναός του ήλιου κι ότι εκεί βιώνεις την θετική ενέργεια υψώνοντας τα χέρια και τα μάτια στον ουρανό. Το προηγηθέν γκρουπ αμερικανών (τι άλλο) με τη δέουσα σοβαρότητα «βίωσε» τη θετική του ενέργεια, εγώ πάλι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες και τις επικλήσεις μου σε κάθε θεότητα των Άνδεων δεν βίωσα τίποτα, μόνο παραπανίσια υπεριώδη ακτινοβολία στο πρόσωπό μου που σε τέτοιο υψόμετρο δεν αστειεύεται κιόλας.
Κάναμε ένα γύρω στους τάφους, ο ξεναγός μας ξέπνοος άρθρωνε που και που μερικές πληροφορίες, εμείς πάλι είμασταν απορροφημένοι από τη μαγεία του τοπίου με φόντο την λίμνη Umayo, σαν καθρέφτης να με καλεί να κάνω βαρκάδα στα αδιατάρακτα νερά της. Αλλά αφενός δεν διαπίστωσα σχετική δραστηριότητα κι αφετέρου ο χρόνος ήταν πολύτιμος. Μας ενημέρωσαν ότι τα σύνορα Περού-Βολιβίας δεν λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως και έπρεπε το αργότερο στις 6μμ να τα έχουμε περάσει.
Στη διαδρομή προς τους τους πύργους το μάτι μου είχε εντοπίσει κάποια χαρακτηριστικά πέτρινα σπίτια της περιοχής, πολύ φωτογενή κι έτσι άρχισα να γανώνω τα μυαλά του συνοδού μας ότι θα πρέπει να κάνουμε στάση για τα αποθανατήσουμε. Εκείνος με διαδεβαίωσε ότι όχι μόνο θα κάνουμε στάση αλλά θα επισκεφθούμε και ένα από αυτά. Όντως λίγο μετά τους Πύργους κάναμε στάση σε ένα σπιτάκι του οποίου προφανώς οι ιδιοκτήτες κατάλαβαν ότι οι τουρίστες στην περιοχή αναζητούν κάτι τις το παραδοσιακό κι έτσι άνοιξαν τα σπίτια τους.
Στην είσοδο της κατοικίας μας υποδέχτηκε όλο το ζωικό βασίλειο του Altiplano: llama, alpaca. Τα δύσμοιρα ζωντανά βέβαια δεν έχουν ιδιαίτερα αγαθές σχέσεις με τους ανθρώπους και δη με τους τουρίστες που αλλοπρόσαλλοι τρέχουν να αποθανατιστούν μαζί τους. Πάλι καλά που γλυτώσαμε το φτύσιμο, διότι λέγεται ότι το llama αν ενοχληθεί σου αμολά μια ροχάλα που σε βρίσκει στο Δόξα Πατρί.
llama
alpaca
rasta llama!
Η αγροικία λοιπόν λειτουργούσε και σαν ξενώνας. Ένα λιτό δωματιάκι μόνο κι η τουαλέτα άγνωστο πού. Εγώ ξετρελλάθηκα με την προοπτική διαμονής εκεί, οι συνταξιδιώτες μου πάλι όχι, και μάλλον ήταν ανακουφισμένοι που δεν το είχα πάρει χαμπάρι όταν σχεδίαζα το ταξίδι.
Οι ιδιοκτήτες μας έβγαλαν πάνω στο τραπέζι προϊόντα της περιοχής και μας κάλεσαν να τα δοκιμάσουμε. Ο snapper ούτε τα πλησίασε, εγώ πάλι ως γνήσιος χοίρος έπεσα πάνω τους και τίμησα δεόντως, ειδικά το τυρί.
Αφού χαζέψαμε τις κοτούλες και τα συμπαθέστατα ινδικά χοιρίδια (cuy) που είναι εκλεκτός μεζές στη περιοχή, αφήσαμε το κάτι τις μας για τη φιλοξενία και συνεχίσαμε ακάθεκτοι.
cuy
Προσπεράσαμε άρον άρον τη λίμνη Titicaca και την αδιάφορη ως άθλια πόλη του Puno και θαυμάζοντας τη θέα παραλιμνίως (που γινόταν εντυπωσιακότερη όσο πλησιάζαμε στα βολιβιανά σύνορα) καταλήξαμε στο Ναό της Γονιμότητας στη μικρή πόλη Chucuito. Ο χώρος είναι γεμάτος με σειρές διαφόρου μεγέθους πέτρινων...φαλλών. Η παράδοση θέλει εκεί να πηγαίνουν οι γυναίκες και καθήμενες επί του φαλλού να ευελπιστούν ότι θα τεκνοποιήσουν.
Λίμνη Titicaca
Templo de Fertilidad
Λίμνη Titicaca
Τέχνη πάνω στους βράχους
Oριακά στο χρόνο φτάσαμε στη συνοριακή πόλη Υunguyo, άρον άρον βγάλαμε λίγο συνάλλαγμα σε bolivianos, πήραμε τη σφραγίδα εξόδου από τους περουβιάνους και ποδαράτοι διασχίσαμε τη νεκρή ζώνη πριν η ευμεγέθης πινακίδα μας ανακοινώσει: «Bienvenido a Bolivia”. Eδώ οφείλω να προειδοποιήσω τους επίδοξους ταξιδευτές στις χώρες αυτές ότι τη φόρμα που συμπληρώνετε κατά την είσοδο στη χώρα πρέπει να τη φυλάτε σαν εικόνισμα μέχρι την έξοδό σας, γιατί θα σας ζητηθεί (δείγμα του πότε μπήκατε και βγήκατε από τη χώρα).
Μας υποδέχθηκε ο Cezar εκ μέρους του βολιβιανού πρακτορείου που είχε αναλάβει τη περιήγησή μας στη χώρα και αφού συμπληρώσαμε κι εκεί την απαραίτητη χαρτούρα, σχεδόν νύχτα φτάσαμε στη Cοpacabana. Κάναμε μια σύντομη στάση στη Βασιλική της Nuestra Señora de Copacabana που μαζεύει αρκετούς προσκυνητές από τη Βολιβία και το νότιο Περού, ειδικά όταν γιορτάζει η χάρη Της στις 6 Αυγούστου. Έξωθεν του ναού οι καλές κυριούλες ήταν μαζεμένες πουλώντας λογιών λογιών καλούδια, από κομποσκοίνια μέχρι Μαντόνες.
Βασιλική της Nuestra Señora de Copacabana
Η διαδρομή μέχρι τη La Paz που περιλάμβανε και διάπλου με φέρρυμπωτ, μας φάνηκε ατέλειωτη. Είχα βάλει σημάδι την αντανάκλαση των φώτων της πόλης στον κατασκότεινο ουρανό για παρηγοριά. Το πυκνό σκοτάδι δεν επέτρεπε να δεις τίποτα από τα παράθυρα του αυτοκινήτου.
Διασχίσαμε τα προάστια του El Alto όπου βρίσκεται και το αεροδρόμιο της βολιβιανής πρωτεύουσας σε υψόμετρο 4000 μέτρων. Θέλετε η ατμοσφαιρική ρύπανση, θέλετε η ιδέα του υψομέτρου, θέλετε η κούραση της μερας, μια θολούρα και ζαλάδα την είχα.
Λίγο πριν τον κατηφορικό δρόμο προς το κέντρο της πόλης (η La Paz πρακτικά είναι χτισμένη σε μια χαράδρα) απολαύσαμε την πανοραμική θέα της με τα χιλιάδες φώτα να αγκαλιάζουν τις πλαγιές των βουνών όπου κατοικούν οι παρίες και συγκλίνουν ως πέρα στο βάθος στις κάτω ρούγες όπου κατοικούν οι έχοντες.
La Paz by night
Το Camino Real Aparthotel, 5 αστέρων.... ήταν η ακριβότερη επιλογή για διαμονή σ’όλο το ταξίδι, όχι όμως κατ’ατομο περισσότερο από ένα room to let σε ελληνικό νησί καταμεσίς του καλοκαιριού. Ανακουφισμένοι μπουκάραμε στη κυριολεξία στην είσοδο του ξενοδοχείου ως ορδή εξαθλιωμένων, με βαλίτσες, σακκίδια, τσαντούλες, παρατσαντάκια με νερά φαγητά και βέβαια τα ψώνια! Ο ρεσεψιονίστ μετά το αρχικό σοκ, διατήρησε τη ψυχραιμία και τον επαγγελματισμό του και μας παρέδωσε το κλειδί του διαμερίσματος που θα μέναμε για δυο βράδυα.
Aκροβολιστήκαμε στα δωμάτια του διαμερίσματος και λόγω έλλειψης χρόνου και διάθεσης για εξερεύνηση, δειπνήσαμε στο εστιατόριό του, αποδεκατίζοντας το μπουφέ.
Χορτάτοι, κουρασμένοι, απλωθήκαμε πάνω στα king size κρεβάτια και χαλαρώσαμε ικανοποιημένοι. Αύριο τουλάχιστον δεν υπήρχε υποχρεωτική έγερση από τ’αξημέρωτα.
΄Ετσι μπορούσαμε να απολαύσουμε λίγες ώρες ύπνου παραπάνω..
Last edited: