Βιετνάμ Καμπότζη Μαλαισία Μπρουνέι Σιγκαπούρη Πέντε στάσεις στην Ασία

taver

Member
Μηνύματα
12.487
Likes
28.955
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen

Στις αρχές του 9ου αιώνα, η Καμπότζη αποφάσισε να ανεξαρτητοποιηθεί από το βασίλειο της Ιάβας στο οποίο ανήκε. Ο Jayavarman ο δεύτερος ανακύρηξε αυτόν θεό-βασιλιά πάνω στο ιερό βουνό Phnom Kulen, εδώ στην περιοχή του Angkor. Ήταν ο πρώτος από μια μακρά σειρά αυτοκρατόρων, της μεγαλύτερης αυτοκρατορίας που γνώρισε ποτέ η ηπειρωτική Νοτιοανατολική Ασία. Το κλειδί της επιτυχίας τους, ήταν η ευφυής διαχείριση των υδάτων, μέσα από ένα περίπλοκο υδραυλικό σύστημα με κανάλια, ταμιευτήρες, κλπ. Πρωτεύουσα, μέχρι τότε ήταν η περιοχή κοντά στο σημερινό χωριό Roluos, όχι μακριά από εδώ. Στα τέλη του 9ου αιώνα, η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε στο Angkor, αμέσως βόρεια από το Siem Reap. Όλα τα κτίσματα της πρωτεύουσας, ακόμα και τα παλάτια, ήταν φτιαγμένα από ξύλο και λάσπη, και δε σώζονται πια σήμερα. Μόνο μια εξαίρεση υπάρχει: Οι ναοί, που κατασκευάστηκαν από πέτρα και τούβλο, και μας δίνουν σήμερα μαρτυρίες γι αυτόν το πολιτισμό που υπήρξε εδώ. Η πόλη του Angkor αναπτύχθηκε στην πορεία των χρόνων φτάνοντας σε τεράστιο πληθυσμό, και καταλαμβάνοντας μια έκταση όσο περίπου είναι σήμερα το Los Angeles με τα προάστειά του.

Όσο η αυτοκρατορία ευημερούσε, οι βασιλιάδες έκτιζαν κι άλλους μεγαλοπρεπείς ναούς. Κι αυτό γινόταν μέχρι το 13ο αιώνα, οπότε και η χώρα άρχισε να παρακμάζει. 72 ναοί κτίστηκαν, για τη λατρεία Ινδουιστικών θεοτήτων αλλά και του Βούδα, αργότερα, σε ένα παράξενο μείγμα θρησκειών που λατρευόταν στην Καμπότζη, και σε μια περιπλάνηση από θρησκεία σε θρησκεία, ανάλογα με τον κάθε φορά ηγεμόνα. Στο τέλος, η αυτοκρατορία προσηλυτιστικέ στον καθαρό Ινδουισμό για έναν αιώνα περίπου, και πολλοί ναοί μετατράπηκαν ώστε να εξαλειφθούν τα βουδιστικά στοιχεία, και να απεικονίζουν Ινδουϊστικές θεότητες αντί για το Βούδα. Και μετά, οι Ταϊλανδοί κατέλαβαν και κατέστρεψαν το Angkor το 1351 και ξανά το 1431. Η εξουσία της Καμπότζης μετακινήθηκε στη Phnom Penh, τη σημερινή πρωτεύουσα, και οι ναοί εγκαταλείφθηκαν.

Όταν όμως ένα κτίσμα βρίσκεται μέσα στο τροπικό δάσος, σύντομα γεμίζει βλάστηση, και οι ρίζες των δέντρων το καταστρέφουν. Έτσι και οι ναοί, όταν "ανακαλύφθηκαν" από τους Γάλλους το 1860, ήταν σε τραγική κατάσταση, και χρειάστηκε να περάσουν 40 και κάτι χρόνια ακόμη ως τις αρχές του 20ου αιώνα, ώσπου να αρχίσει η συντήρηση και αναστήλωση των ναών.

Η περιοχή του Angkor διαθέτει 72 ναούς και μερικούς ακόμα αρχαιολογικούς χώρους. Ο περισσότερος κόσμος έχει ακούσει και δει φωτογραφίες από έναν από αυτούς, το Angkor Wat, ή άντε κι από τους ναούς της περιτειχισμένη πόλη του Angkor Thom. Υπάρχουν όμως πολλοί ακόμα, και δεν υστερούν καθόλου σε ενδιαφέρον. Δεν υπάρχει περίπτωση να τους επισκεφθείτε όλους σε ένα τριήμερο-τετραήμερο ταξίδι, ούτε κατά διάννοια – κάποιοι μάλιστα είναι και αρκετά απομακρυσμένοι κάνοντας δύσκολη την προσέγγιση. Θα επιλέξετε κάποιους, όπως έκανα κι εγώ, και θα τους απολάυσετε. Όσο και να ταλαιπωρηθείτε όμως, δεν θα νιώσετε εύκολα την επανάληψη και την πνευματική κούραση, γιατί πέρα από κάποια στοιχεία που επαναλαμβάνονται, κάθε ναός έχει τα δικά του μοναδικά και ανεπανάληπτα χαρακτηριστικά που του δίνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Σ' αυτό το σημείο να διευκρινίσω ότι δε θα αναφέρω λεπτομέρειες για τους ναούς και τους αρχαιολογικούς χώρους, και δε θα ανεβάσω πάρα πολλές φωτογραφίες. Δεν το θεωρώ και πολύ χρήσιμο. Αν πάτε στην περιοχή, ασφαλώς θα πρέπει να πάτε εξοπλισμένοι με ένα καλό ταξιδιωτικό οδηγό. Αν, από την άλλη, δεν ξέρετε καν για τι πράγμα μιλάμε, ε, τότε Google is your friend… Θα αναφέρω τους ναούς/χώρους που πήγα, και θεωρώ ότι είναι ένα καλό πρόγραμμα για το χρόνο που είχα στη διάθεσή μου, αλλά για λεπτομέρειες για τον καθένα, ε, ανοίχτε και κάνα βιβλίο :).


Πρώτη στάση, το εκδοτήριο εισιτηρίων. Εδώ έβγαλα ένα τριήμερο πάσο για όλους τους ναούς και λοιπούς αρχαιολογικούς χώρους της ευρύτερης περιοχής (απαραίτητη η προσωπική παρουσία, γιατί σε βγάζουν φωτογραφία η οποία τυπώνεται πάνω στο πάσο).


Δεύτερη στάση, ο ναός Phnom Bakheng. Ο παλιότερος από τους ναούς του Angkor, γεμίζει κόσμο τα απογεύματα, καθώς είναι κτισμένος στην κορυφή ενός λόφου, κι από δω φαίνεται όμορφα από ψηλά το Angkor Wat με τον απογευματινό ήλιο. Πανηγυράκι ολόκληρο, μέχρι και ελέφαντες που μεταφέρουν τον κόσμο πάνω στο λόφο έχει. Τώρα, όμως, που είναι ακόμα νωρίς το πρωί, δεν υπάρχει ψυχή, και τον απολαμβάνουμε μόνοι μας. Και δε με πειράζει και πάρα πολύ που έχουμε κόντρα ήλιο για το Angkor Wat....
 

Attachments

taver

Member
Μηνύματα
12.487
Likes
28.955
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 1: Πως πήγα

Code:
LH 1283  ATH-FRA A320 D-AIPZ (Erfurt), 23/12/2011 18:00 – 20:05
LH  778  FRA-SIN A380 D-AIMB (Munchen), 23/12/2011 22:05 – 16:55+1
SQ 118   SIN-KUL A333 9V-STJ,  24/12/2011 18:45 – 19:40
Check-in στο γκισέ για τις 2 πρώτες, ηλεκτρονικά για την τρίτη, και βαλίτσα με interline μέχρι τον τελικό προορισμό, ώστε να μη χρειαστεί στη Σιγκαπούρη να περάσω 2 φορές immigration αλλά να συνεχίσω απευθείας ως transit. Με άγχωσε λίγο το on-line check-in της SQ, γιατί μου έβγαλε μια boarding pass που έγραφε πάνω ότι 90 λεπτά πριν από την αναχώρηση της πτήσης, έπρεπε να περάσω από το check-in desk για να τους δείξω την κάρτα με την οποία αγόρασα ηλεκτρονικά το εισιτήριο – και βάση προγράμματος, εγώ θα έφθανα στη Σιγκαπούρη μόλις 110 λεπτά πριν την πτήση. Επικοινώνησα όμως τηλεφωνικά με τα γραφεία της Singapore στην Αθήνα, και με διαβεβαίωσαν ότι δε θα υπήρχε πρόβλημα.

Η εκτέλεση των πτήσεων, απροβλημάτιστη. Μέχρι τη Φρανκφούρτη, πήγαινα πια μηχανικά. Μέχρι και το gate στο Βενιζέλος βρήκα χωρίς να κοιτάξω καν τη boarding pass… Κλασσικά check-in, lounge, security, gate, κάθισμα, απογείωση, σερβίρισμα, βαρεμάρα, προσγείωση. Η αποβίβαση στη Fra έγινε σε φυσούνα κάπου στις πύλες Α, πράγμα που σημαίνει ατελείωτο περπάτημα ως την πύλη C16 απ' όπου θα έφευγε το A380 για την επόμενη πτήση. Επειδή όμως η πρόσβαση στις πύλες C σημαίνει αναπόφευκτα και εκ νέου security, δε δίστασα καθόλου. Ανέβηκα στο "ταβάνι" του terminal, και πήρα το τρενάκι (Skytrain) για τη μισή απόσταση. Στη συνέχεια, περπάτημα, immigration, περπάτημα, security, περπάτημα, lounge, κι επιβίβαση στο αεροπλάνο απευθείας από το lounge…

Στο συγκεκριμένο Α380 (D-AIMB) είχα ξαναμπεί, αλλά στον επάνω όροφο μόνο, όταν ταξίδευα πέρυσι για Τόκιο. Η πτήση απροβλημάτιστη. Κάθισα διάδρομο, για αλλαγή. Παρότι η πτήση ήταν σχεδόν γεμάτη, είχα το διπλανό κάθισμα άδειο, και στο παράθυρο μια όμορφη νεαρή Νεοζηλανδέζα που επέστρεφε σπίτι της για τα Χριστούγεννα… Οι 12 ώρες της πτήσης πέρασαν εύκολα, πότε με ταινίες από το IFE, πότε με φαγητό κλπ, πότε με ύπνο, και πότε κουβεντιάζοντας με τη διπλανή. Φτάσαμε στο Terminal 2 του Changi Airport της Σιγκαπούρης στην ώρα μας, αλλά μέχρι να αποβιβαστούμε πέρασαν 15 λεπτά περίπου.

Αμέσως στο transfer check-in desk, όπου όλα κύλησαν ομαλά. Και βόλτα στο terminal. Δεν καταλαβαίνω γιατί πολλοί θεωρούν το Changi καλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου. Υποφωτισμένο και μουντό, χαμηλοτάβανο κοντά στα gates, με μια άθλια μοκέτα παντού όπου δυσκολεύονται τα κάθε λογής καροτσάκια, βαλίτσες με ροδάκια κλπ. Και επιπλέον, ένα σωρό φυτά, νερά κλπ που επιτείνουν το έτσι κι αλλιώς ασφυκτικό αίσθημα ζέστης και υγρασίας που έχει ο καιρός στα μέρη εκείνα. Α, κι ένας τεράστιος χώρος με duty free, που δεν εξυπηρετεί κανένα πρακτικό σκοπό (πέραν του να στεγάζει τα duty free) απλώς κάνει μακρύτερο το περπάτημα που χρειάζεται να κάνει κανείς μέσα στο terminal. Και το χειρότερο απ' όλα? Security στο gate. Ίσα για να μην μπορείς να υπολογίσεις το χρόνο που θα χρειαστείς από το lounge (ή τα duty free, ή ότι προτιμάει ο καθένας) ως το αεροπλάνο, και να μη μπορείς να αγοράσεις και να πάρεις ένα νεράκι μαζί σου… Εν πάση περιπτώσει, εγώ περίμενα για την πτήση μου στο KrisFlyer Gold Lounge της Singapore Airlines, ένα άθλιο κατασκεύασμα με άβολες καρέκλες, internet που δουλεύει όποτε το θυμηθεί, και πολύ περιορισμένα facilities (απαράδεκτο για lounge που εξυπηρετεί long-haul πτήσεις). Μόνο στο φαγητό τα πήγαν καλά.

Η σύντομη πτήση με το Α330-300 της Singapore ήταν ενδιαφέρουσα. Άνετα (πλην αντιαισθητικά για τα γούστα μου) καθίσματα στην Economy με καλό seat pitch, αλλά στενότερο από το φυσιολογικό width (μεγάλοι βραχίονες). Πολύ καλό IFE. Και μοντέρνα lie-flat καθίσματα στη Business, απ' όσο μπόρεσα να δω. To service σε μια τόσο μικρή πτήση ήταν φυσικά ανύπαρκτο, μόνο μια φορά "καφέ ή τσάι παρακαλώ?".

Άφιξη στο KUL, τραινάκι ως το κεντρικό terminal, immigration, και αποσκευές. Παραδόξως, η βαλίτσα μου με υποδέχτηκε στον ιμάντα, μετά από 3 πτήσεις, interline, κλπ. Είχα προετοιμαστεί φυσικά, να μπορώ να περάσω τις 2 επόμενες μέρες χωρίς τα περιεχόμενα της (μόνο με αυτά στη χειραποσκευή μου), αλλά ευτυχώς δε χρειάστηκε… Ανάληψη από ATM του ισοδύναμου των 50 ευρώ, και βουρ στο υπόγειο του terminal…. Εκεί, υπάρχει ένας σταθμός λεωφορείων, απ΄ όπου φεύγουν και τα λεωφορεία για το Low Cost Terminal. Και η πρώτη μου επαφή, χωρίς aircondition και άλλα μέτρα, με τον τροπικό καιρό που θα με συντρόφευε τις επόμενες μέρες. Πολλή ζέστη, ακόμα περισσότερη υγρασία, δημιουργούν μια αποπνικτική ατμόσφαιρα…

Λίγα λεπτά μετά, βρισκόμουν σε ένα … τραγικό να το πω, ερείπιο να το πω, ένα λεωφορείο τέλος πάντων που με μετέφερε, 20+ λεπτά μετά στο LCCT (Low cost carrier terminal) του KLIA (Kuala Lumpur International Airport). Χωρίς χώρο αποσκευών, βρίσκομαι για όλη τη διαδρομή με τη βαλιτσάρα να μπλοκάρει το διάδρομο και τη χειραποσκευή να καταλαμβάνει ένα ακόμη κάθισμα. Κάποια στιγμή, ο οδηγός άνοιξε την πόρτα σε κάποιο να κατέβει, και την ξέχασε ανοικτή, με εμένα απέναντι από την πόρτα να κρατάω τη βαλίτσα μου στις στροφές μην τυχόν φύγει εκτός λεωφορείου. Κι όλα αυτά, κάτω από τους ήχους της δυνατής Μαλαισιανής μουσικής… Αλλά μπορώ να διαμαρτύρομαι? Μισό ευρώ παρά κάτι το πλήρωσα το λεωφορείο…

Όταν φτάνω, είναι ήδη περασμένες 8, έχω jet-lag, δεν έχω κοιμηθεί, και στις 06:45 το επόμενο πρωί πετάω για τον πρώτο σταθμό του ταξιδιού. Επομένως, δεν τίθεται θέμα για το τι θα κάνω τώρα. Απευθείας στο TuneHotels.com του αεροδρομίου, το μοναδικό ξενοδοχείο κοντά στο Low cost terminal της Kuala Lumpur, όπου θα διανυκτερεύσω απόψε. Με χαμηλό σχετικά κόστος, είχα κλείσει δωμάτιο καιρό πριν… Αλλά όταν το αντίκρισα, έμεινα άναυδος. Πιο μικρό δωμάτιο ξενοδοχείου δε νομίζω ότι έχω ξαναδεί. Ούτε στο Τόκυο, ούτε στο Χογκ Κόγκ, ούτε στο Μανχάταν, ούτε πουθενά (όπου η γη είναι πανάκριβη), και το βρήκα εδώ, δίπλα στη ζούγκλα. Τόσο μικρό, που ανάμεσα στο κρεβάτι και στον τοίχο δε χωρούσα να περάσω κανονικά, περπάταγα στο πλάι… Και ούτε ιδιαίτερα καθαρό, ούτε τίποτα… Να σημειώσω εδώ και μια σουρεαλιστική εικόνα στη ρεσεψιόν: Χριστουγεννιάτικα δέντρα και στολισμός παντού, και η κοπέλα που με εξυπηρετεί να φοράει ισλαμική μαντήλα…

Εν πάση περιπτώσει, ώρα για ύπνο, και αύριο για τον πρώτο σταθμό. Τι ύπνο δηλαδή… Μια ώρα, μιάμιση με δυσκολία. Γιατί κατά τα άλλα, το jet-lag και το άγχος για την πρωινή πτήση, δε με άφησαν και πολύ να χαλαρώσω…
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.880
Likes
14.421
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Είδες που κι εσύ αγχώνεσαι με τις πτήσεις ; :)
Ανυπομονώ να μας δείξεις/πεις και τις υπόλοιπες στάσεις :)
 

deka

Member
Μηνύματα
471
Likes
347
Επόμενο Ταξίδι
Mama Africa
Ταξίδι-Όνειρο
Περού/Γουατεμάλα/Ν.Πάσχα
Υπερπαραγωγή το ταξίδι σου! Κι εγώ ανυπομονώ για τη συνέχεια!!!
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.783
Likes
18.174
Πώς έχει ο καιρός γυρίσματα...ο μέγας ταβέρ στα ίδια μέρη που έχω πάει τόσες και τόσες φορές...συμφωνώ μαζί του για το Changi, τίποτε το ιδιαίτερο (το Τ3 στο Ντουμπάι κλάσεις ανώτερο), αλλά ίσως δεν είδε τη καλή πλευρά του αεροδρομίου, υπάρχει μεγάλη διαφορά από τέρμιναλ σε τέρμιναλ ομολογουμένως. Για το KLIA να μας γράψει στο επόμενο κεφάλαιο αν μπήκε εγκαίρως στο αεροπλάνο (ο κακός χαμός γίνεται, ψιλο-ανοργάνωτη η κατάσταση) και όσο για το Tune Hotels, δεν ήξερε, δε ρώταγε...είχα πάντως πάντα την εντύπωση ότι υπήρχε και άλλο ξενοδοχείο στο KLIΑ, απλά το Tune είναι του πάμφθηνο...το κρεβάτι ταβέρ τουλάχιστον είναι πολύ καλό, δε μπορείς να πεις. Μεγάλο και άνετο :xmas_twisted:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.487
Likes
28.955
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Πώς έχει ο καιρός γυρίσματα...ο μέγας ταβέρ στα ίδια μέρη που έχω πάει τόσες και τόσες φορές...
E, πήγα και σε αρκετά μέρη που δεν έχεις πάει... wait and see!

συμφωνώ μαζί του για το Changi, τίποτε το ιδιαίτερο (το Τ3 στο Ντουμπάι κλάσεις ανώτερο), αλλά ίσως δεν είδε τη καλή πλευρά του αεροδρομίου, υπάρχει μεγάλη διαφορά από τέρμιναλ σε τέρμιναλ ομολογουμένως.
Είδα 2 φορές το Terminal 2 και μία το Terminal 3. Οι παρατηρήσεις μου ισχύουν συνολικά.

Για το KLIA να μας γράψει στο επόμενο κεφάλαιο αν μπήκε εγκαίρως στο αεροπλάνο (ο κακός χαμός γίνεται, ψιλο-ανοργάνωτη η κατάσταση)
Φαντάζομαι αναφέρεσαι στο LCCT. Το κυρίως terminal το βρήκα καλό και λειτουργικό. Για το LCCT θα σας γράψω, καθώς πέρασα από κει 3 φορές στο ταξίδι. Στο αμέσως επόμενο κεφάλαιο, όλα πήγανε καλά, αλλά αυτό δε σημαίνει το ίδιο και για τα παρακάτω κεφάλαια...

και όσο για το Tune Hotels, δεν ήξερε, δε ρώταγε...είχα πάντως πάντα την εντύπωση ότι υπήρχε και άλλο ξενοδοχείο στο KLIΑ, απλά το Tune είναι του πάμφθηνο...το κρεβάτι ταβέρ τουλάχιστον είναι πολύ καλό, δε μπορείς να πεις. Μεγάλο και άνετο :xmas_twisted:
Στο KLIA υπάρχουν πολλά και καλά ξενοδοχεία, αλλά είναι όλα κοντά στο νορμάλ terminal. Κοντά στο LCCT, υπάρχει μόνο το Tune και τίποτε άλλο. Αν έμενα σε κάποιο από τα άλλα, θα έπρεπε μέσα στα χαράματα να ψάχνω και να πάρω ένα λεωφορείο και να κάνω διαδρομή 20-25 λεπτών....
Με το κρεβάτι (το 70% της επιφάνειας του δωματίου) δεν τρελάθηκα... πολύ σκληρό για τα γούστα μου.
 
  • Like
Reactions: GTS

mariagl

Member
Μηνύματα
844
Likes
648
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία
Πολύ κατατοπιστικός όπως πάντα. Και εγω ανυπομονώ για τη συνέχεια γιατι δεν με κοβω για Ασία μεριά σύντομα. Όχι γιατι δεν θέλω αλλα γιατι δεν μπορω :( ...
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.783
Likes
18.174
Φαντάζομαι αναφέρεσαι στο LCCT
Ναι, σωστά. Ο κακός χαμός....

Στο KLIA υπάρχουν πολλά και καλά ξενοδοχεία, αλλά είναι όλα κοντά στο νορμάλ terminal. Κοντά στο LCCT, υπάρχει μόνο το Tune και τίποτε άλλο. Αν έμενα σε κάποιο από τα άλλα, θα έπρεπε μέσα στα χαράματα να ψάχνω και να πάρω ένα λεωφορείο και να κάνω διαδρομή 20-25 λεπτών....
Με το κρεβάτι (το 70% της επιφάνειας του δωματίου) δεν τρελάθηκα... πολύ σκληρό για τα γούστα μου.
Σωστά, είναι κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο, αλλά σίγουρα έχουν βανάκια 24/7 να σε πηγαίνουν στο LCCT. Το Tune είναι για έναν ύπνο και μόνο. Θες και μαλακό κρεβάτι πανάθεμά σε...εγώ προτιμώ τα λίγο πιο σκληρά, δε μπορώ να βουλιάζω πολύ...:xmas_mrgreen: Το μόνο καλό στο ξενοδοχείο αυτό είναι τα κρεβάτια και η τιμή.
 

XRISTOS71

Member
Μηνύματα
3.388
Likes
1.498
Στο συγκεκριμένο Α380 (D-AIMB) είχα ξαναμπεί, αλλά στον επάνω όροφο μόνο, όταν ταξίδευα πέρυσι για Τόκιο. Η πτήση απροβλημάτιστη. Κάθισα διάδρομο, για αλλαγή. Παρότι η πτήση ήταν σχεδόν γεμάτη, είχα το διπλανό κάθισμα άδειο, και στο παράθυρο μια όμορφη νεαρή Νεοζηλανδέζα που επέστρεφε σπίτι της για τα Χριστούγεννα… Οι 12 ώρες της πτήσης πέρασαν εύκολα, πότε με ταινίες από το IFE, πότε με φαγητό κλπ, πότε με ύπνο, και πότε κουβεντιάζοντας με τη διπλανή. Φτάσαμε στο Terminal 2 του Changi Airport της Σιγκαπούρης στην ώρα μας, αλλά μέχρι να αποβιβαστούμε πέρασαν 15 λεπτά περίπου.


Τι να πεί κανείς για κάποιον που οι πτήσεις με Α380 έχουν γίνει πλέον ρουτίνα .

Ωραία αρχή Μέγιστε !!!!!!!! κατατοπιστικότατος
 
Last edited by a moderator:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Εμενα αντιθετως μου αρεσε ο τιτλος (και χωρις υπονοουμενα)
Καλα ειναι δυνατον ο Μεγιστος και να μην εχει παει προς τα κει?
Αρχιζεις και χαλας εε?:xmas_mrgreen:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.188
Μηνύματα
883.387
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom