taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πως πήγα
- Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam (Ι)
- Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam (ΙΙ)
- Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam (ΙΙΙ)
- Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam (ΙV)
- Kuala Lumpur(I)
- Kuala Lumpur(II)
- Kuala Lumpur(III)
- Siem Reap (I)
- Siem Reap (II)
- Siem Reap (III)
- Siem Reap (IV)
- Siem Reap (V)
- Siem Reap (VI)
- Siem Reap (VII)
- Ho Chi Minh (Saigon)
- Singapore,Singapore
Κεφάλαιο 3: Kuala Lumpur, Malaysia (Μέρος 1)
Το λεωφορείο αρχικά δείχνει πως θα είναι άδειο, αλλά σύντομα γεμίζει. Από τους τελευταίους, ανεβαίνουν στο λεωφορείο μια οικογένεια Μαλαίσιοι, με τον πάτερ-φαμίλια να καταλήγει στη θέση δίπλα μου. Η μία ώρα της διαδρομής, αν και αρχικά σκόπευα να είναι μια ώρα ύπνου, εξελίχθηκε σε μια ώρα κουβέντας. Μιλήσαμε για ένα σωρό θέματα. Για την Ελλάδα και την οικονομία της, για τη Μαλαισία και την οικονομία της, για τους ουρανοξύστες, για τις διαφορές Ευρώπης – Ασίας, διάφορα… Ο τύπος δίπλα μου, αν και ταξιδεμένος εντός Ασίας (τώρα γύριζαν από διακοπές που είχαν πάει κάπου στην Ινδονησία), δεν είχε πατήσει ποτέ το πόδι του στην Ευρώπη. Πρέπει να ήταν και συντηρητικός μουσουλμάνος: Με ρώτησε κάποια στιγμή για την Τουρκία, και συνοφρυώθηκε όταν του είπα ότι οι γυναίκες εκεί δε φοράνε μπούρκα, κι ότι τα μισά αξιοθέατα της Πόλης έχουν Χριστιανική προέλευση… Κι όταν φτάναμε στην Kuala Lumpur, μου έδειχνε τα μαγαζιά των Ινδών και των Κινέζων μεταναστών, κατηγορώντας τους ότι απομυζούν τον πλούτο των Μαλαισιανών…

Το λεωφορείο, μετά από μια διαδρομή μέσα από άψογους υπερσύγχρονους αυτοκινητόδρομους, μας άφησε στον KL Sentral, τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης, όπου συναντώνται όλες (σχεδόν) οι γραμμές τρένων, μετρό, monorail κλπ. Το ξενοδοχείο μου, είναι ακριβώς εκεί. Hilton Kuala Lumpur. Εξαιρετικό ξενοδοχείο, σε βολικότατο location δίπλα στο σιδηροδρομικό σταθμό. Και εξαιρετικό το δωμάτιο που πήρα στον 21ο όροφο, με απεριόριστη θέα προς την αντίθετη πλευρά, με το πάρκο και τη λίμνη με τα σιντριβάνια (Lake Gardens). Το ίδιο το δωμάτιο, ένα από τα καλύτερα δωμάτια ξενοδοχείου που έχω μείνει, ίσως το καλύτερο στην κατηγορία "κάτω από ?200 τη βραδιά". Τεράστιο, με προσεγμένο διάκοσμο και φωτισμό, wall-to-wall παράθυρα φρεσκοκαθαρισμένα, αναπαυτικότατο king-size κρεβάτι, και open-plan μπάνιο με τίποτα να μη μεσολαβεί από τη ντουζιέρα ως το παράθυρο (εκτός από το προαιρετικό συρόμενο χώρισμα, αν κανείς ντρέπεται…). Μόνο δωρεάν internet δεν είχε, αλλά αυτό δεν ήταν πρόβλημα καθώς υπήρχε οπουδήποτε αλλού στην πόλη αν το ήθελα.
Η Μαλαισία, είναι μια χώρα περίεργη. Η ιστορία της ξεκινά κάπου το 14ο αιώνα, όταν ένας Ινδός Πρίγκιπας εγκαταστάθηκε στη Melaka, ιδρύοντας ένα ιδανικό half-way λιμάνι για το εμπόριο μεταξύ Ινδίας και Κίνας. Στη συνέχεια ήρθαν οι Ευρωπαίοι, με τους Πορτογάλους, τους Ολλανδούς, τους Βρεττανούς… Και πολλοί, πολλοί μετανάστες από την Κίνα. Το 1931, σε μια απογραφή, οι Κινέζοι βρέθηκαν να είναι περισσότεροι από τους Malay. Και φτάσαμε στο 2ο παγκόσμιο πόλεμο, και την Ιαπωνική κατοχή, με τη λήξη του οποίου οι Βρεττανοί αποφάσισαν να ενώσουν όλα τα σουλτανάτα της ηπειρωτικής Μαλαισίας στην "Malay confederation", ως μια αυτόνομη και αυτοδιοικούμενη περιοχή του Ηνωμένου Βασιλείου, με τους σουλτάνους των διαφόρων σουλτανάτων να λαμβάνουν εκ περιτροπής την εξουσία. Η οργάνωση όμως του κράτους, κάτω από τους Σουλτάνους, οδήγησε σε πολίτες δύο ταχυτήτων, με τους Κινέζους να περιθωριοποιούνται. Με τη σειρά του, αυτό οδήγησε σε ένα ανταρτοπόλεμο. Και μ΄ αυτά και αυτά, φτάσαμε στο 1957 οπότε και η χώρα των Malay κύρηξε την ανεξαρτησία της, για να διευρυνθεί το 1961 σε μια ομοσπονδία που περιελάμβανε και τις περιοχές του Βόρνεο και τη Σιγκαπούρη, και που για πρώτη φορά χρησιμοποίησε το όνομα Μαλαισία.
Η τελευταία ένωση δεν κράτησε πολύ. Θέλοντας να κάνουν τη χώρα εθνικό κράτος των Malay, η (φτωχή τότε) Σιγκαπούρη και η Κινεζική πλειοψηφία των κατοίκων της δεν ταίριαζαν στην εικόνα. Το 1965 η Σιγκαπούρη εκδιώχθηκε από την ομοσπονδία, και η χώρα συνέχισε αυτόνομα. Αλλά δεν έφτανε αυτό. Την εποχή εκείνη, οι Malay έλεγχαν μόνο το 2.5% των επιχειρήσεων στη χώρα. Όλες οι υπόλοιπες ήταν σε χέρια Κινέζων, Ινδών και άλλων ξένων. Η ξενοφοβία αυξανόταν, και η χώρα κινδύνευε να βρεθεί σε ρατσιστική δίνη. Έτσι, το 1970 η κυβέρνηση έθεσε ένα στόχο, μέσα σε 20 χρόνια το 30% της οικονομίας να περάσει σε χέρια Malay. Για να το πετύχουν αυτό, τα κρατικά συμβόλαια δινόταν μόνο σε Malay επιχειρήσεις, οι Malay είχαν αποκλειστική πρόσβαση σε φθηνό δανεισμό, και οι επιχειρήσεις στο χρηματιστήριο υποχρεώθηκαν να πουλήσουν ως και 30% των μετοχών τους σε Malay αγοραστές – σε πολύ προνομιακές τιμές. Παρ' όλα αυτά, το 1990 το επίπεδο των Malay στην οικονομία είχε φτάσει μόλις το 19%, πολύ κάτω από το στόχο του 30%.
Από το 1980 και μετά, η οικονομία της Μαλαισίας, υπό την προεδρία (χμ…) του προέδρου Mahathir είχε τεράστια ποσοστά ανάπτυξης κάθε χρόνο, με τη φιλελευθεροποίηση της οικονομίας, αποκρατικοποιήσεις, και διευκολύνσεις για ξένες επενδύσεις. Σύντομα, όμως, η εξουσία του μετατράπηκε σε χούντα, καταλαμβάνοντας τα media, ελέγχοντας τη δικαιοσύνη, και επιβάλλοντας πειθαρχία δια της γενικευμένης χρήσης του "Internal Security Act". Χαρακτηριστική περίπτωση του πρώην Νο 2 της κυβέρνησής του, που αποχώρησε και έγινε αρχηγός αντιπολίτευσης: Από τότε, έχει περάσει τα περισσότερα χρόνια της θητείας του στη φυλακή, κατηγορούμενος για… σοδομισμό (ποινικό αδίκημα στη Μαλαισία). Κάθε τόσο αθωώνεται από τα δικαστήρια, και αμέσως του προσάπτουν εκ νέου κατηγορίες…
Το λεωφορείο αρχικά δείχνει πως θα είναι άδειο, αλλά σύντομα γεμίζει. Από τους τελευταίους, ανεβαίνουν στο λεωφορείο μια οικογένεια Μαλαίσιοι, με τον πάτερ-φαμίλια να καταλήγει στη θέση δίπλα μου. Η μία ώρα της διαδρομής, αν και αρχικά σκόπευα να είναι μια ώρα ύπνου, εξελίχθηκε σε μια ώρα κουβέντας. Μιλήσαμε για ένα σωρό θέματα. Για την Ελλάδα και την οικονομία της, για τη Μαλαισία και την οικονομία της, για τους ουρανοξύστες, για τις διαφορές Ευρώπης – Ασίας, διάφορα… Ο τύπος δίπλα μου, αν και ταξιδεμένος εντός Ασίας (τώρα γύριζαν από διακοπές που είχαν πάει κάπου στην Ινδονησία), δεν είχε πατήσει ποτέ το πόδι του στην Ευρώπη. Πρέπει να ήταν και συντηρητικός μουσουλμάνος: Με ρώτησε κάποια στιγμή για την Τουρκία, και συνοφρυώθηκε όταν του είπα ότι οι γυναίκες εκεί δε φοράνε μπούρκα, κι ότι τα μισά αξιοθέατα της Πόλης έχουν Χριστιανική προέλευση… Κι όταν φτάναμε στην Kuala Lumpur, μου έδειχνε τα μαγαζιά των Ινδών και των Κινέζων μεταναστών, κατηγορώντας τους ότι απομυζούν τον πλούτο των Μαλαισιανών…

Το λεωφορείο, μετά από μια διαδρομή μέσα από άψογους υπερσύγχρονους αυτοκινητόδρομους, μας άφησε στον KL Sentral, τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης, όπου συναντώνται όλες (σχεδόν) οι γραμμές τρένων, μετρό, monorail κλπ. Το ξενοδοχείο μου, είναι ακριβώς εκεί. Hilton Kuala Lumpur. Εξαιρετικό ξενοδοχείο, σε βολικότατο location δίπλα στο σιδηροδρομικό σταθμό. Και εξαιρετικό το δωμάτιο που πήρα στον 21ο όροφο, με απεριόριστη θέα προς την αντίθετη πλευρά, με το πάρκο και τη λίμνη με τα σιντριβάνια (Lake Gardens). Το ίδιο το δωμάτιο, ένα από τα καλύτερα δωμάτια ξενοδοχείου που έχω μείνει, ίσως το καλύτερο στην κατηγορία "κάτω από ?200 τη βραδιά". Τεράστιο, με προσεγμένο διάκοσμο και φωτισμό, wall-to-wall παράθυρα φρεσκοκαθαρισμένα, αναπαυτικότατο king-size κρεβάτι, και open-plan μπάνιο με τίποτα να μη μεσολαβεί από τη ντουζιέρα ως το παράθυρο (εκτός από το προαιρετικό συρόμενο χώρισμα, αν κανείς ντρέπεται…). Μόνο δωρεάν internet δεν είχε, αλλά αυτό δεν ήταν πρόβλημα καθώς υπήρχε οπουδήποτε αλλού στην πόλη αν το ήθελα.
Η Μαλαισία, είναι μια χώρα περίεργη. Η ιστορία της ξεκινά κάπου το 14ο αιώνα, όταν ένας Ινδός Πρίγκιπας εγκαταστάθηκε στη Melaka, ιδρύοντας ένα ιδανικό half-way λιμάνι για το εμπόριο μεταξύ Ινδίας και Κίνας. Στη συνέχεια ήρθαν οι Ευρωπαίοι, με τους Πορτογάλους, τους Ολλανδούς, τους Βρεττανούς… Και πολλοί, πολλοί μετανάστες από την Κίνα. Το 1931, σε μια απογραφή, οι Κινέζοι βρέθηκαν να είναι περισσότεροι από τους Malay. Και φτάσαμε στο 2ο παγκόσμιο πόλεμο, και την Ιαπωνική κατοχή, με τη λήξη του οποίου οι Βρεττανοί αποφάσισαν να ενώσουν όλα τα σουλτανάτα της ηπειρωτικής Μαλαισίας στην "Malay confederation", ως μια αυτόνομη και αυτοδιοικούμενη περιοχή του Ηνωμένου Βασιλείου, με τους σουλτάνους των διαφόρων σουλτανάτων να λαμβάνουν εκ περιτροπής την εξουσία. Η οργάνωση όμως του κράτους, κάτω από τους Σουλτάνους, οδήγησε σε πολίτες δύο ταχυτήτων, με τους Κινέζους να περιθωριοποιούνται. Με τη σειρά του, αυτό οδήγησε σε ένα ανταρτοπόλεμο. Και μ΄ αυτά και αυτά, φτάσαμε στο 1957 οπότε και η χώρα των Malay κύρηξε την ανεξαρτησία της, για να διευρυνθεί το 1961 σε μια ομοσπονδία που περιελάμβανε και τις περιοχές του Βόρνεο και τη Σιγκαπούρη, και που για πρώτη φορά χρησιμοποίησε το όνομα Μαλαισία.
Η τελευταία ένωση δεν κράτησε πολύ. Θέλοντας να κάνουν τη χώρα εθνικό κράτος των Malay, η (φτωχή τότε) Σιγκαπούρη και η Κινεζική πλειοψηφία των κατοίκων της δεν ταίριαζαν στην εικόνα. Το 1965 η Σιγκαπούρη εκδιώχθηκε από την ομοσπονδία, και η χώρα συνέχισε αυτόνομα. Αλλά δεν έφτανε αυτό. Την εποχή εκείνη, οι Malay έλεγχαν μόνο το 2.5% των επιχειρήσεων στη χώρα. Όλες οι υπόλοιπες ήταν σε χέρια Κινέζων, Ινδών και άλλων ξένων. Η ξενοφοβία αυξανόταν, και η χώρα κινδύνευε να βρεθεί σε ρατσιστική δίνη. Έτσι, το 1970 η κυβέρνηση έθεσε ένα στόχο, μέσα σε 20 χρόνια το 30% της οικονομίας να περάσει σε χέρια Malay. Για να το πετύχουν αυτό, τα κρατικά συμβόλαια δινόταν μόνο σε Malay επιχειρήσεις, οι Malay είχαν αποκλειστική πρόσβαση σε φθηνό δανεισμό, και οι επιχειρήσεις στο χρηματιστήριο υποχρεώθηκαν να πουλήσουν ως και 30% των μετοχών τους σε Malay αγοραστές – σε πολύ προνομιακές τιμές. Παρ' όλα αυτά, το 1990 το επίπεδο των Malay στην οικονομία είχε φτάσει μόλις το 19%, πολύ κάτω από το στόχο του 30%.
Από το 1980 και μετά, η οικονομία της Μαλαισίας, υπό την προεδρία (χμ…) του προέδρου Mahathir είχε τεράστια ποσοστά ανάπτυξης κάθε χρόνο, με τη φιλελευθεροποίηση της οικονομίας, αποκρατικοποιήσεις, και διευκολύνσεις για ξένες επενδύσεις. Σύντομα, όμως, η εξουσία του μετατράπηκε σε χούντα, καταλαμβάνοντας τα media, ελέγχοντας τη δικαιοσύνη, και επιβάλλοντας πειθαρχία δια της γενικευμένης χρήσης του "Internal Security Act". Χαρακτηριστική περίπτωση του πρώην Νο 2 της κυβέρνησής του, που αποχώρησε και έγινε αρχηγός αντιπολίτευσης: Από τότε, έχει περάσει τα περισσότερα χρόνια της θητείας του στη φυλακή, κατηγορούμενος για… σοδομισμό (ποινικό αδίκημα στη Μαλαισία). Κάθε τόσο αθωώνεται από τα δικαστήρια, και αμέσως του προσάπτουν εκ νέου κατηγορίες…
Attachments
-
184 KB Προβολές: 94