traveladdict
Member
- Μηνύματα
- 1.380
- Likes
- 1.344
- Επόμενο Ταξίδι
- Λος Άντζελες
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
Θα σας διηγηθώ την ιστορία μου στο Πακιστάν, το πάλαι ποτε 1992.
Τότε η χώρα ήταν άγνωστη και δειλά δειλά είχαν αρχίσει να φτάνουν οι πρώτες πληροφορίες για τους Καλάς και τους χαμένους Μακεδόνες. Ο πόλεμος στο Αφγανιστάν – ο σημερινός τουλάχιστον δεν είχε αρχίσει ακόμα – και το Lonely Planet του Πακιστάν δεν υπήρχε στην Ελλάδα.
Η πτήση έγινε αρχές Νοεμβρίου με την φοβερή και τρομερή ΡΙΑ, που τότε πετούσε από την Αθήνα.
Σοκ πρώτο: Μια ώρα μετά την απογείωση από το Ελληνικό, ένας στα πίσω καθίσματα άρχισε να ουρλιάζει σε μια γλώσσα άγνωστη. Νάτη η αεροπειρατεία είπα και άρχισα να προετοιμάζομαι ψυχολογικά για το χειρότερο. Τελικά ήταν ένας δύστυχος Φιλιππινέζος που είχε μια μικρή Αγία Γραφή την έσκιζε και έτρωγε τα κομμάτια της ουρλιάζοντας Jesus Christ! Ήρθαν οι αεροσυνοδοί, ήρθαν και οι πιλότοι τον ηρέμησαν κάπως και όταν φτάσαμε στο Καράτσι, είδα το ασθενοφόρο και τους νοσοκόμους να τον περιμένουν. Ακόμα εκεί θα είναι…
Αλλαγή αεροπλάνου για Ισλαμαμπάντ. Ως συνήθως δεν είχα κλείσει τίποτε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Βρήκα ένα προκατακλυσμιαίο ταξί και πήγαμε στο γειτονικό Ραβαλπίντι που είναι πιο …πακιστανικό και όχι τόσο σύγχρονο όπως το Ισλαμαμπάντ.
Ο ταξιτζής με πήγε σε ένα άθλιο ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης με πακιστανούς συγκάτοικους και με δωμάτιο με τουαλέτα, που μεταξύ μας καλύτερα να ήταν κοινόχρηστη, γιατί έτσι είχα τη βρώμα και τα ποντίκια μέσα στο δωμάτιο μου. Επειδή ήμουν ένα ράκος την έπεσα και ούτε σκοτίστηκα για ποντίκια, κατσαρίδες και άλλα εξωτικά που γυρόφερναν στο δωμάτιο. Για βραδυνό έφαγα αυγά και ένα εξαιρετικό γιαούρτι, το θυμάμαι ακόμα.
Την άλλη μέρα πήγα στον σταθμό των λεωφορείων – ένα χάος μέσα στη σκόνη και όλες τις επιγραφές στα ουρντού. Με τα πολλά, βρήκα λεωφορείο για τα Τάξιλα, για να δω τα ερείπια της ελληνιστικής πόλης.
Τα Τάξιλα είναι κανα-δυο ώρες από το Ισλαμαμπαντ και ο αρχαιολογικός χώρος είναι τεράστιος και αχανής. Τα περισσότερα ερείπια δεν είναι σπουδαία όμως γιατί το υλικό που έφτιαχναν τα κτίρια είναι σαθρό και μαλακό και τα περισσότερα κτίσματα απλά έχουν διαλυθεί. Κάτι λίγα που έχουν μείνει έχουν ελληνικά στοιχεία, όπως ιωνικά κιονόκρανα. Μέσα στον χώρο νοίκιασα κάρο με βόδια για να πάω πιο γρήγορα και πιο άνετα.
Βρήκα και έναν Καναδό, που μου έκανε και παρέα και μιλούσαμε για διάφορα και μοιραστήκαμε και το κόστος του κάρου. Πιο καλά με παρέα, γιατί στις απομονωμένες περιοχές του αρχαιολογικού χώρου, έχουν αναφερθεί επιθέσεις και καλά είναι να υπάρχει και αστυνομική συνοδεία.
Αυτό που αξίζει είναι το μουσείο στην είσοδο του χώρου, που έχει σπουδαία συλλογή με νομίσματα με όλους τους Έλληνες βασιλιάδες της Βακτριανής, αγάλματα της τεχνοτροπίας Γκαντάρα και διάφορα κεραμικά που νομίζεις ότι βγήκαν από αθηναϊκό νεκροταφείο. Έχει και μια επιγραφή έξω που την τοποθέτησε κάποιος Αλεξάνδρου, που προσπαθεί να βγάλει λεφτά από την υπόθεση των Καλάς, θα αναφερθώ πιο κάτω γιαυτό. Το απογευματάκι πήρα το λεωφορείο για το Πεσαβάρ.
Ά ξέχασα να αναφέρω τον ποταμό Ινδό με τα κάστρα του και τους δεκάδες φορτηγατζήδες που πλένουν τα πολύχρωμα και στολισμένα φορτηγά τους στα ρηχά του ποταμού.
Στο Πεσαβάρ έφτασα το βράδυ και πήγα κατευθείαν στο κρατικό μοτέλ της πόλης, που χτίστηκε την εποχή των Άγγλων και από τότε παρέμεινε το ίδιο...
Τότε η χώρα ήταν άγνωστη και δειλά δειλά είχαν αρχίσει να φτάνουν οι πρώτες πληροφορίες για τους Καλάς και τους χαμένους Μακεδόνες. Ο πόλεμος στο Αφγανιστάν – ο σημερινός τουλάχιστον δεν είχε αρχίσει ακόμα – και το Lonely Planet του Πακιστάν δεν υπήρχε στην Ελλάδα.
Η πτήση έγινε αρχές Νοεμβρίου με την φοβερή και τρομερή ΡΙΑ, που τότε πετούσε από την Αθήνα.
Σοκ πρώτο: Μια ώρα μετά την απογείωση από το Ελληνικό, ένας στα πίσω καθίσματα άρχισε να ουρλιάζει σε μια γλώσσα άγνωστη. Νάτη η αεροπειρατεία είπα και άρχισα να προετοιμάζομαι ψυχολογικά για το χειρότερο. Τελικά ήταν ένας δύστυχος Φιλιππινέζος που είχε μια μικρή Αγία Γραφή την έσκιζε και έτρωγε τα κομμάτια της ουρλιάζοντας Jesus Christ! Ήρθαν οι αεροσυνοδοί, ήρθαν και οι πιλότοι τον ηρέμησαν κάπως και όταν φτάσαμε στο Καράτσι, είδα το ασθενοφόρο και τους νοσοκόμους να τον περιμένουν. Ακόμα εκεί θα είναι…
Αλλαγή αεροπλάνου για Ισλαμαμπάντ. Ως συνήθως δεν είχα κλείσει τίποτε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Βρήκα ένα προκατακλυσμιαίο ταξί και πήγαμε στο γειτονικό Ραβαλπίντι που είναι πιο …πακιστανικό και όχι τόσο σύγχρονο όπως το Ισλαμαμπάντ.
Ο ταξιτζής με πήγε σε ένα άθλιο ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης με πακιστανούς συγκάτοικους και με δωμάτιο με τουαλέτα, που μεταξύ μας καλύτερα να ήταν κοινόχρηστη, γιατί έτσι είχα τη βρώμα και τα ποντίκια μέσα στο δωμάτιο μου. Επειδή ήμουν ένα ράκος την έπεσα και ούτε σκοτίστηκα για ποντίκια, κατσαρίδες και άλλα εξωτικά που γυρόφερναν στο δωμάτιο. Για βραδυνό έφαγα αυγά και ένα εξαιρετικό γιαούρτι, το θυμάμαι ακόμα.
Την άλλη μέρα πήγα στον σταθμό των λεωφορείων – ένα χάος μέσα στη σκόνη και όλες τις επιγραφές στα ουρντού. Με τα πολλά, βρήκα λεωφορείο για τα Τάξιλα, για να δω τα ερείπια της ελληνιστικής πόλης.
Τα Τάξιλα είναι κανα-δυο ώρες από το Ισλαμαμπαντ και ο αρχαιολογικός χώρος είναι τεράστιος και αχανής. Τα περισσότερα ερείπια δεν είναι σπουδαία όμως γιατί το υλικό που έφτιαχναν τα κτίρια είναι σαθρό και μαλακό και τα περισσότερα κτίσματα απλά έχουν διαλυθεί. Κάτι λίγα που έχουν μείνει έχουν ελληνικά στοιχεία, όπως ιωνικά κιονόκρανα. Μέσα στον χώρο νοίκιασα κάρο με βόδια για να πάω πιο γρήγορα και πιο άνετα.
Βρήκα και έναν Καναδό, που μου έκανε και παρέα και μιλούσαμε για διάφορα και μοιραστήκαμε και το κόστος του κάρου. Πιο καλά με παρέα, γιατί στις απομονωμένες περιοχές του αρχαιολογικού χώρου, έχουν αναφερθεί επιθέσεις και καλά είναι να υπάρχει και αστυνομική συνοδεία.
Αυτό που αξίζει είναι το μουσείο στην είσοδο του χώρου, που έχει σπουδαία συλλογή με νομίσματα με όλους τους Έλληνες βασιλιάδες της Βακτριανής, αγάλματα της τεχνοτροπίας Γκαντάρα και διάφορα κεραμικά που νομίζεις ότι βγήκαν από αθηναϊκό νεκροταφείο. Έχει και μια επιγραφή έξω που την τοποθέτησε κάποιος Αλεξάνδρου, που προσπαθεί να βγάλει λεφτά από την υπόθεση των Καλάς, θα αναφερθώ πιο κάτω γιαυτό. Το απογευματάκι πήρα το λεωφορείο για το Πεσαβάρ.
Ά ξέχασα να αναφέρω τον ποταμό Ινδό με τα κάστρα του και τους δεκάδες φορτηγατζήδες που πλένουν τα πολύχρωμα και στολισμένα φορτηγά τους στα ρηχά του ποταμού.
Στο Πεσαβάρ έφτασα το βράδυ και πήγα κατευθείαν στο κρατικό μοτέλ της πόλης, που χτίστηκε την εποχή των Άγγλων και από τότε παρέμεινε το ίδιο...
Attachments
-
16,2 KB Προβολές: 261