traveladdict
Member
- Μηνύματα
- 1.380
- Likes
- 1.345
- Επόμενο Ταξίδι
- Λος Άντζελες
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
Αποχαιρετώντας την περιοχή των Καλάς κατευθύνθηκα ξανά προς το Τσιτράλ. Άλλες 5 ώρες πάνω από τους γκρεμούς του Ινδοκαύκασου μέσα στη σκόνη και σε μια διαδρομή που φέρνει σύγκρυο.
Άντε πάλι στο γνώριμο Τσιτράλ και πριν ξαναπάω στο κρατικό μοτέλ, πέρασα από τα γραφεία της ΡΙΑ για να δω τι πτήσεις είχε για Πεσαβάρ. Ναι, το Τσιτράλ έχει και αεροδρόμιο! Μικρό και ψιλοπρωτόγονο μεν, αλλά τη δουλειά του την κάνει. Δεν ήταν που δεν άντεχα άλλη ταλαιπωρία, ήταν που μετά τόσα περιστατικά, δεν ήθελα να προκαλέσω άλλο την τύχη μου και να πάθω κάτι κακό. Η κατάσταση στο Πακιστάν χειροτέρευε συνεχώς και ήταν θέμα χρόνου τα πράγματα να πάρουν άσχημη τροπή – όπως και τελικά έγινε.
Η ΡΙΑ πετούσε 3 φορές τη βδομάδα για Πεσαβάρ. Για Ισλαμαμπάντ, ή Καράτσι ούτε λόγος.
Ναʼμαι λοιπόν την άλλη μέρα το πρωί στο αεροδρόμιο, που είναι από την άλλη πλευρά του ποταμού που διαρρέει την κοιλάδα του Τσιτράλ. Οι έλεγχοι συνεχείς, παντού στρατός. Το να πετάξεις από Τσιτράλ είναι λαχείο, δυό στις τρεις φορές η πτήση ματαιώνεται λόγω καιρού. Μπορεί στο Τσιτράλ να είναι χαρά Θεού, αλλά αν στο Πεσαβάρ έχει κακό καιρό, ή χαμηλή ορατότητα το δρομολόγιο δεν γίνεται. Αυτό βέβαια το μαθαίνεις επί τόπου στο αεροδρόμιο, γιατί το αεροπλάνο έρχεται από το Πεσαβάρ και ξαναγυρίζει πίσω, οπότε αν δεις ότι δεν έρχεται καταλαβαίνεις ότι θα μείνεις ακόμα μια μέρα στο Τσιτράλ.
Ευτυχώς για μένα, η πτήση από Πεσαβάρ έγινε και είδα με μεγάλη ανακούφιση το πράσινο αεροπλάνο της PIA να κατεβαίνει στον μικροσκοπικό διάδρομο του αεροδρομίου του Τσιτράλ. Το αεροπλάνο είναι ένα μικρό ελικοφόρο και δεν πετάει πολύ ψηλά, γιατί μη ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε ήδη σε μεγάλο υψόμετρο. Στο αεροπλάνο ήμουν ο μόνος ξένος, οι υπόλοιποι ήταν ντόπιοι κάπως καλοντυμένοι, γιατί τα αεροπλάνα στο Πακιστάν μπορεί να τα πληρώσει μόνο όποιος έχει χρήματα. Να πω ότι πριν μπούμε στο αεροπλάνο, μας έκαναν σωματικό έλεγχο, μας έβγαλαν και τα παπούτσια και μένα μου είπαν να βγάλω τις μπαταρίες από το γουόκμαν μου. Διαδικασίες που για μένα τότε ήταν πρωτόγνωρες και δεν θα πίστευα ποτέ ότι σήμερα θα ήταν συνηθισμένο φαινόμενο.
Η πτήση ήταν θεαματική, το αεροπλάνο δεν πετάει πάνω από τα βουνά, αλλά ανάμεσα από τα βουνά. Στην κυριολεξία πετάει μέσα στην κοιλάδα και βλέπεις τις απότομες πλευρές δίπλα σου. Η πτήση διαρκεί περίπου 50 λεπτά και μετά από κάμποσα κενά και κουνήματα, προσγειωθήκαμε στο Πεσαβάρ. Και δω γνώριμα πλέον τα μέρη και πάω κατευθείαν στο μοτέλ. Χρειαζόμουν ξεκούραση και είπα να μη πάω στο παζάρι καθόλου, αλλά να κανονίσω για την άδεια που ήταν απαραίτητη για να πάω μέχρι τη διάβαση Khyber, που είναι η διάβαση που ενώνει το Πακιστάν με το Αφγανιστάν. Ρωτώντας βρήκα κάποιες άκρες, βρήκα και έναν οδηγό που για αρκετές ρουπίες θα διακινδύνευε να με πάει εκεί.
Το απόγευμα πέρασε με ξεκούραση στον κήπο του μοτέλ, όπου με σέρβιρε σερβιτόρος με τουρμπάνι και λιβρέα. Θυμάμαι ότι ήπια κατακόκκινο φρεσκοστιμμένο χυμό από ρόδι. Τα ρόδια αφθονούν στην περιοχή και λόγω εποχής τα έβρισκες παντού.
Εκεί που απολάμβανα το ζεστό φθινοπωρινό απόγευμα, ήρθε κάποιος από τη ρεσεψιόν και μου είπεότι είχαν ένα μήνυμα για μένα. Πάω και μου δίνουν ένα σημείωμα από τον Μάικ, τον Ιρλανδό που ταξίδεψε μαζί μου μέχρι το Τσιτράλ. Αυτός μετά το Τσιτράλ έφυγε κατευθείαν οδικώς για το Πεσαβάρ, ήθελε αρχικά να πάει βορειότερα, αλλά τα χιόνια είχαν αρχίσει και οι διαβάσεις ήταν κλειστές. Οπότε αποφάσισε να επιστρέψει στο Πεσαβάρ και επειδή γνώριζε ότι θα έμενα στο μοτέλ, πέρασε να με βρει. Εγώ όμως περιπλανιόμουν στις κοιλάδες των Καλάς και έτσι δεν βρεθήκαμε.
Μου έγραφε ότι μένει σε έναν ξενώνα στο παζάρι.
Τι είχα να χάσω? Πάλι στο παζάρι θα κατέληγα λοιπόν. Παίρνω ένα ρίκσο – τρίκυκλο που κάνει φοβερή φασαρία – και με 2 ρουπίες πάω στο παζάρι και στον ξενώνα του Μάικ. Έλεγα δεν θα τον βρω, θάχει φύγει, αλλά τι έκπληξη! Ήταν εκεί! Χαρές κακό, πάμε για φαγητό σ΄ένα ημιυπόγειο εστιατόριο στο παζάρι. Είχε σκοτεινιάσει κιόλας και τρώγαμε κάτω από τη γκαζόλαμπα. Μέσα στο ρύζι μου βρήκα μια μύγα, αλλά δεν το κάναμε και θέμα. Το εστιατόριο ήταν μισοσκότεινο, βρωμερό και μύριζε τηγανίλα και οι κατσαρίδες έκαναν βόλτες στους τοίχους. Α ρε Μάικ! Για να παρατείνεις έστω και μια μέρα το ταξίδι σου κάνεις τέτοιες θυσίες!!! Είχα αποφασίσει να μη ξανακάνω θυσίες τέτοιου είδους και να περάσω καλά τις υπόλοιπες μέρες του ταξιδιού μου. Άλλωστε οι τιμές στο Πακιστάν ήταν γελοίες, οπότε γιατί να υφίσταμαι όλη αυτή την ταλαιπωρία? Του λέω λοιπόν εγώ αύριο πάω στο Khyber, θέλεις νάρθεις? Μη μʼαρχίζεις πόσο και αν αξίζει, έρχεσαι ναι ή όχι? Εισπράττω ένα μεγαλοπρεπέστατο όχι, οπότε μετά από λίγο φιλιόμαστε σταυρωτά, χαιρετιόμαστε, άντε και καλός πολίτης, και γυρίζω στο μοτέλ για ύπνο, γιατί ο οδηγός θα ερχόταν στις 5 με τις κότες. Και 5 το πρωί στα τέλη Νοεμβρίου σημαίνει κρύο και σκοτάδι.
Άντε πάλι στο γνώριμο Τσιτράλ και πριν ξαναπάω στο κρατικό μοτέλ, πέρασα από τα γραφεία της ΡΙΑ για να δω τι πτήσεις είχε για Πεσαβάρ. Ναι, το Τσιτράλ έχει και αεροδρόμιο! Μικρό και ψιλοπρωτόγονο μεν, αλλά τη δουλειά του την κάνει. Δεν ήταν που δεν άντεχα άλλη ταλαιπωρία, ήταν που μετά τόσα περιστατικά, δεν ήθελα να προκαλέσω άλλο την τύχη μου και να πάθω κάτι κακό. Η κατάσταση στο Πακιστάν χειροτέρευε συνεχώς και ήταν θέμα χρόνου τα πράγματα να πάρουν άσχημη τροπή – όπως και τελικά έγινε.
Η ΡΙΑ πετούσε 3 φορές τη βδομάδα για Πεσαβάρ. Για Ισλαμαμπάντ, ή Καράτσι ούτε λόγος.
Ναʼμαι λοιπόν την άλλη μέρα το πρωί στο αεροδρόμιο, που είναι από την άλλη πλευρά του ποταμού που διαρρέει την κοιλάδα του Τσιτράλ. Οι έλεγχοι συνεχείς, παντού στρατός. Το να πετάξεις από Τσιτράλ είναι λαχείο, δυό στις τρεις φορές η πτήση ματαιώνεται λόγω καιρού. Μπορεί στο Τσιτράλ να είναι χαρά Θεού, αλλά αν στο Πεσαβάρ έχει κακό καιρό, ή χαμηλή ορατότητα το δρομολόγιο δεν γίνεται. Αυτό βέβαια το μαθαίνεις επί τόπου στο αεροδρόμιο, γιατί το αεροπλάνο έρχεται από το Πεσαβάρ και ξαναγυρίζει πίσω, οπότε αν δεις ότι δεν έρχεται καταλαβαίνεις ότι θα μείνεις ακόμα μια μέρα στο Τσιτράλ.
Ευτυχώς για μένα, η πτήση από Πεσαβάρ έγινε και είδα με μεγάλη ανακούφιση το πράσινο αεροπλάνο της PIA να κατεβαίνει στον μικροσκοπικό διάδρομο του αεροδρομίου του Τσιτράλ. Το αεροπλάνο είναι ένα μικρό ελικοφόρο και δεν πετάει πολύ ψηλά, γιατί μη ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε ήδη σε μεγάλο υψόμετρο. Στο αεροπλάνο ήμουν ο μόνος ξένος, οι υπόλοιποι ήταν ντόπιοι κάπως καλοντυμένοι, γιατί τα αεροπλάνα στο Πακιστάν μπορεί να τα πληρώσει μόνο όποιος έχει χρήματα. Να πω ότι πριν μπούμε στο αεροπλάνο, μας έκαναν σωματικό έλεγχο, μας έβγαλαν και τα παπούτσια και μένα μου είπαν να βγάλω τις μπαταρίες από το γουόκμαν μου. Διαδικασίες που για μένα τότε ήταν πρωτόγνωρες και δεν θα πίστευα ποτέ ότι σήμερα θα ήταν συνηθισμένο φαινόμενο.
Η πτήση ήταν θεαματική, το αεροπλάνο δεν πετάει πάνω από τα βουνά, αλλά ανάμεσα από τα βουνά. Στην κυριολεξία πετάει μέσα στην κοιλάδα και βλέπεις τις απότομες πλευρές δίπλα σου. Η πτήση διαρκεί περίπου 50 λεπτά και μετά από κάμποσα κενά και κουνήματα, προσγειωθήκαμε στο Πεσαβάρ. Και δω γνώριμα πλέον τα μέρη και πάω κατευθείαν στο μοτέλ. Χρειαζόμουν ξεκούραση και είπα να μη πάω στο παζάρι καθόλου, αλλά να κανονίσω για την άδεια που ήταν απαραίτητη για να πάω μέχρι τη διάβαση Khyber, που είναι η διάβαση που ενώνει το Πακιστάν με το Αφγανιστάν. Ρωτώντας βρήκα κάποιες άκρες, βρήκα και έναν οδηγό που για αρκετές ρουπίες θα διακινδύνευε να με πάει εκεί.
Το απόγευμα πέρασε με ξεκούραση στον κήπο του μοτέλ, όπου με σέρβιρε σερβιτόρος με τουρμπάνι και λιβρέα. Θυμάμαι ότι ήπια κατακόκκινο φρεσκοστιμμένο χυμό από ρόδι. Τα ρόδια αφθονούν στην περιοχή και λόγω εποχής τα έβρισκες παντού.
Εκεί που απολάμβανα το ζεστό φθινοπωρινό απόγευμα, ήρθε κάποιος από τη ρεσεψιόν και μου είπεότι είχαν ένα μήνυμα για μένα. Πάω και μου δίνουν ένα σημείωμα από τον Μάικ, τον Ιρλανδό που ταξίδεψε μαζί μου μέχρι το Τσιτράλ. Αυτός μετά το Τσιτράλ έφυγε κατευθείαν οδικώς για το Πεσαβάρ, ήθελε αρχικά να πάει βορειότερα, αλλά τα χιόνια είχαν αρχίσει και οι διαβάσεις ήταν κλειστές. Οπότε αποφάσισε να επιστρέψει στο Πεσαβάρ και επειδή γνώριζε ότι θα έμενα στο μοτέλ, πέρασε να με βρει. Εγώ όμως περιπλανιόμουν στις κοιλάδες των Καλάς και έτσι δεν βρεθήκαμε.
Μου έγραφε ότι μένει σε έναν ξενώνα στο παζάρι.
Τι είχα να χάσω? Πάλι στο παζάρι θα κατέληγα λοιπόν. Παίρνω ένα ρίκσο – τρίκυκλο που κάνει φοβερή φασαρία – και με 2 ρουπίες πάω στο παζάρι και στον ξενώνα του Μάικ. Έλεγα δεν θα τον βρω, θάχει φύγει, αλλά τι έκπληξη! Ήταν εκεί! Χαρές κακό, πάμε για φαγητό σ΄ένα ημιυπόγειο εστιατόριο στο παζάρι. Είχε σκοτεινιάσει κιόλας και τρώγαμε κάτω από τη γκαζόλαμπα. Μέσα στο ρύζι μου βρήκα μια μύγα, αλλά δεν το κάναμε και θέμα. Το εστιατόριο ήταν μισοσκότεινο, βρωμερό και μύριζε τηγανίλα και οι κατσαρίδες έκαναν βόλτες στους τοίχους. Α ρε Μάικ! Για να παρατείνεις έστω και μια μέρα το ταξίδι σου κάνεις τέτοιες θυσίες!!! Είχα αποφασίσει να μη ξανακάνω θυσίες τέτοιου είδους και να περάσω καλά τις υπόλοιπες μέρες του ταξιδιού μου. Άλλωστε οι τιμές στο Πακιστάν ήταν γελοίες, οπότε γιατί να υφίσταμαι όλη αυτή την ταλαιπωρία? Του λέω λοιπόν εγώ αύριο πάω στο Khyber, θέλεις νάρθεις? Μη μʼαρχίζεις πόσο και αν αξίζει, έρχεσαι ναι ή όχι? Εισπράττω ένα μεγαλοπρεπέστατο όχι, οπότε μετά από λίγο φιλιόμαστε σταυρωτά, χαιρετιόμαστε, άντε και καλός πολίτης, και γυρίζω στο μοτέλ για ύπνο, γιατί ο οδηγός θα ερχόταν στις 5 με τις κότες. Και 5 το πρωί στα τέλη Νοεμβρίου σημαίνει κρύο και σκοτάδι.
Attachments
-
16,2 KB Προβολές: 261