travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη και δεύτερη μέρα, Dushanbe
- Dushanbe-Kalaikhum 350 χιλιόμετρα
- Kalaikhum – Rushan, 180 χιλιόμετρα.
- Rushan, Jizev trekking, Khorong
- Από το Khorogh στο Ishkashim
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 1ο μέρος
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 2ο μέρος
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 2ο
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 1ο. Δυο μικρές λίμνες.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 2ο. Η διαδρομή.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 3ο. Η λίμνη και η επιστροφή.
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 2ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 3ο
- Από το Bulunkul επιστροφή στο Khorog
- Στο γνωστό δρόμο από το Khorog στο Kalaikhum, 260 χλμ.
- Από το kalaikhum στο Ντουανμπέ, 360 χλμ.
- Από το Ντουσανμπέ στη λίμνη Ισκαντέρ και στο Panjikent
- Στις Επτά Λίμνες
- Επιστροφή στο Ντουσανμπέ.
- Τελευταίες βόλτες στο Ντουσανμπέ.
- Επίλογος.
- Videos
Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 1ο. Δυο μικρές λίμνες.
Δύσκολα τα πράγματα με το υψόμετρο των 4 χιλιομέτρων. Το προηγούμενο βράδυ είχα εγώ λίγο πονοκέφαλο, αλλά όχι κάτι το ενοχλητικό. Άλλωστε μετά το φαγητό μου πέρασε. Η Ντίνα είχε αδιαθεσία όλη τη μέρα σχεδόν. Τουλάχιστον αφού περάσαμε για πρώτη φορά τα τρεισήμισι χλμ. Και από το πρωί ήταν χάλια. Μόνο οι άρρενες της παρέας μας ήταν σχεδόν καλά.
Οι εικόνες που βλέπαμε είναι φανταστικές. Ιδιαίτερα την προηγούμενη μέρα είδαμε τρεις τέσσερις φορές κάποιους κτηνοτρόφους με τις οικογένειές τους στην απέναντι πλευρά του ποταμού, στο Αφγανιστάν δηλαδή, και ήταν υπέροχα. Είχα προσθέσει φωτογραφίες. Ήταν σε απόσταση τριάντα μέτρων και χαιρετιόμασταν. Μάλιστα ο οδηγός μας τους μιλούσε. Σταματήσαμε δύο φορές που βρίσκονταν πολύ κοντά μας. Οι Αφγανοί έρχονταν να μας δουν και να μας χαιρετήσουν. Ο οδηγός μας είπε ότι είναι Αφγανοί υπήκοοι, αλλά Κιργίζιοι στην εθνότητα, όπως του είπαν. Κάθε ομάδα είχε από δέκα ως είκοσι άτομα ή και παραπάνω. Το κοπάδι τους ήταν γιακ, αλλά και άλλα ζώα. Γιακ είδαμε και στη διαδρομή, που έβοσκαν.
Το τοπίο στα τέσσερα χλμ ήταν ερημικό και έχει μικρές λίμνες. Μια μάλιστα είχε ακόμα και χιόνια στην επιφάνεια. Φυσικά τριγύρω ήταν πολλά βουνά με χιόνια κοντά στις κορυφές. Παγετώνες δεν έχομε δει ακόμα, πέραν κάποιων μικρών τμημάτων χιονιού που το λέγαμε παγετώνα.
Σε αυτό το ταξίδι τραβάω πολλές φωτογραφίες γιατί τα τοπία έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Πάρα πολλές τις τραβάω από το αυτοκίνητο εν κινήσει. Δεν γίνεται να σταματάμε κάθε τόσο για φωτογραφίες. Πάντως σταματάμε πολύ συχνά. Και ευτυχώς ο οδηγός δεν δυσανασχετεί. Είναι καλός.
Στο ταξίδι μας περάσαμε ως τώρα τις περισσότερες μέρες δίπλα στον ποταμό Παντς, τον οποίο είχαμε στα δεξιά μας, όπως και τα βουνά του Αφγανιστάν. Από χτες το αφήσαμε και πλέον βλέπουμε κυρίως τα βουνά Παμίρ. Φυσικά είχαμε δει στο βάθος και τα βουνά του Πακιστάν. Από σήμερα βλέπουμε και τα βουνά της Κίνας. Στο Murghab φαίνονται πολύ υψηλές κινεζικές κορυφές.
Και στο Murghab μένουμε σε ένα σπίτι. Ο ιδιοκτήτης του μένει απέναντι με τη γυναίκα του και ανάμεσα στα δύο κτήρια παίζουν τέσσερα με πέντε παιδάκια. Θα είναι δικά του.
Για τους περαστικούς και τους τουρίστες έχει φτιάξει ένα ξεχωριστό μικρό κτήριο που στη μέση έχει ένα μεγάλο διάδρομο με πλάτος τρία σχεδόν μέτρα. Στη μία πλευρά έχει τρία δωμάτια με διαστάσεις πέντε επί πέντε, τα οποία έχουν από δύο μέχρι τέσσερα κρεβάτια. Στην άλλη πλευρά έχει ένα μπάνιο, μια τουαλέτα, μετά ένα μεγάλο πάλι δωμάτιο και τέλος ένα υπέροχο καθιστικό με θέα τα βουνά και την πόλη. Εκεί παίρναμε φαγητό και πρωινό.
Είναι πολύ καθαρό αλλά τα δωμάτια είναι άδεια από έπιπλα. Έχουν φυσικά στο πάτωμα χαλιά και γι αυτό κυκλοφορούμε με παντόφλες. Εννοείται ότι έχει χώρο για τραπέζια και καρέκλες, αλλά ίσως τα βάλει αργότερα. Το πρωινό σήμερα ήταν αρκετά καλό. Δύο αυγά τηγανητά και ψωμί με σπιτικές μαρμελάδες, κυρίως βερίκοκο, και ντόπιο νόστιμο βούτυρο.
Το πρωί πήγα για λίγο μια μικρή βόλτα έξω στο χωριό:
Εδώ φαίνεται ο επάνω κεντρικός δρόμος που είναι ο Μ41 και περνά όλη η διεθνής και εθνική κίνηση:
Το απόγευμα ξαναπήγα βόλτα και εδώ φαίνονται οι φωτογραφίες από αυτήν:
Στην επάνω φωτογραφία φαίνεται ο κάτω κεντρικός δρόμος του χωριού. Εκεί είναι και τα μοναδικά δέντρα που είδαμε.
Να και ο Λένιν, να μη ξεχνιόμαστε:
Εδώ ένα μικρό κορίτσι κάνει γυμναστική σε άλλα μικρότερα παιδιά:
Τρομερός ο τύπος:
Αφού φάγαμε ξεκινήσαμε το πρόγραμμα της σημερινής μέρας, όπως το διαμορφώσαμε χτες βράδυ. Η άλλη κυρία δεν ήρθε για να προφυλάξει την υγεία της, αφού τις προηγούμενες μέρες ήταν άσχημα. Η Ντίνα ήρθε, αλλά το πρωί είχε ξυπνήσει με ζαλάδες και τάση για εμετό. Ξεκινήσαμε να πάμε στη λίμνη Καρακούλ, που είναι βόρεια κοντά στα σύνορα με το Κιργιστάν.
Ευτυχώς είχα δει ότι με μια παράκαμψη είκοσι χλμ θα βλέπαμε δύο λίμνες. Η παράκαμψη ήταν λίγα χιλιόμετρα μετά το Μουργκάμπ προς την Κίνα. Δεν ήξερα αν θα ήταν όμορφες, αλλά το είπα στον Ντανιγιάρ και ενώ στην αρχή έκανε πως δεν τις ήξερε, μας πήγε και ήταν καταπληκτικές. Η πρώτη ήταν η Shurkul και η άλλη η Rangkul. Αν και είχε πολλά κουνούπια απολαύσαμε το τοπίο.
Απολαύστε τοπία:

Δύσκολα τα πράγματα με το υψόμετρο των 4 χιλιομέτρων. Το προηγούμενο βράδυ είχα εγώ λίγο πονοκέφαλο, αλλά όχι κάτι το ενοχλητικό. Άλλωστε μετά το φαγητό μου πέρασε. Η Ντίνα είχε αδιαθεσία όλη τη μέρα σχεδόν. Τουλάχιστον αφού περάσαμε για πρώτη φορά τα τρεισήμισι χλμ. Και από το πρωί ήταν χάλια. Μόνο οι άρρενες της παρέας μας ήταν σχεδόν καλά.
Οι εικόνες που βλέπαμε είναι φανταστικές. Ιδιαίτερα την προηγούμενη μέρα είδαμε τρεις τέσσερις φορές κάποιους κτηνοτρόφους με τις οικογένειές τους στην απέναντι πλευρά του ποταμού, στο Αφγανιστάν δηλαδή, και ήταν υπέροχα. Είχα προσθέσει φωτογραφίες. Ήταν σε απόσταση τριάντα μέτρων και χαιρετιόμασταν. Μάλιστα ο οδηγός μας τους μιλούσε. Σταματήσαμε δύο φορές που βρίσκονταν πολύ κοντά μας. Οι Αφγανοί έρχονταν να μας δουν και να μας χαιρετήσουν. Ο οδηγός μας είπε ότι είναι Αφγανοί υπήκοοι, αλλά Κιργίζιοι στην εθνότητα, όπως του είπαν. Κάθε ομάδα είχε από δέκα ως είκοσι άτομα ή και παραπάνω. Το κοπάδι τους ήταν γιακ, αλλά και άλλα ζώα. Γιακ είδαμε και στη διαδρομή, που έβοσκαν.
Το τοπίο στα τέσσερα χλμ ήταν ερημικό και έχει μικρές λίμνες. Μια μάλιστα είχε ακόμα και χιόνια στην επιφάνεια. Φυσικά τριγύρω ήταν πολλά βουνά με χιόνια κοντά στις κορυφές. Παγετώνες δεν έχομε δει ακόμα, πέραν κάποιων μικρών τμημάτων χιονιού που το λέγαμε παγετώνα.
Σε αυτό το ταξίδι τραβάω πολλές φωτογραφίες γιατί τα τοπία έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Πάρα πολλές τις τραβάω από το αυτοκίνητο εν κινήσει. Δεν γίνεται να σταματάμε κάθε τόσο για φωτογραφίες. Πάντως σταματάμε πολύ συχνά. Και ευτυχώς ο οδηγός δεν δυσανασχετεί. Είναι καλός.
Στο ταξίδι μας περάσαμε ως τώρα τις περισσότερες μέρες δίπλα στον ποταμό Παντς, τον οποίο είχαμε στα δεξιά μας, όπως και τα βουνά του Αφγανιστάν. Από χτες το αφήσαμε και πλέον βλέπουμε κυρίως τα βουνά Παμίρ. Φυσικά είχαμε δει στο βάθος και τα βουνά του Πακιστάν. Από σήμερα βλέπουμε και τα βουνά της Κίνας. Στο Murghab φαίνονται πολύ υψηλές κινεζικές κορυφές.


Και στο Murghab μένουμε σε ένα σπίτι. Ο ιδιοκτήτης του μένει απέναντι με τη γυναίκα του και ανάμεσα στα δύο κτήρια παίζουν τέσσερα με πέντε παιδάκια. Θα είναι δικά του.

Για τους περαστικούς και τους τουρίστες έχει φτιάξει ένα ξεχωριστό μικρό κτήριο που στη μέση έχει ένα μεγάλο διάδρομο με πλάτος τρία σχεδόν μέτρα. Στη μία πλευρά έχει τρία δωμάτια με διαστάσεις πέντε επί πέντε, τα οποία έχουν από δύο μέχρι τέσσερα κρεβάτια. Στην άλλη πλευρά έχει ένα μπάνιο, μια τουαλέτα, μετά ένα μεγάλο πάλι δωμάτιο και τέλος ένα υπέροχο καθιστικό με θέα τα βουνά και την πόλη. Εκεί παίρναμε φαγητό και πρωινό.

Είναι πολύ καθαρό αλλά τα δωμάτια είναι άδεια από έπιπλα. Έχουν φυσικά στο πάτωμα χαλιά και γι αυτό κυκλοφορούμε με παντόφλες. Εννοείται ότι έχει χώρο για τραπέζια και καρέκλες, αλλά ίσως τα βάλει αργότερα. Το πρωινό σήμερα ήταν αρκετά καλό. Δύο αυγά τηγανητά και ψωμί με σπιτικές μαρμελάδες, κυρίως βερίκοκο, και ντόπιο νόστιμο βούτυρο.
Το πρωί πήγα για λίγο μια μικρή βόλτα έξω στο χωριό:




Εδώ φαίνεται ο επάνω κεντρικός δρόμος που είναι ο Μ41 και περνά όλη η διεθνής και εθνική κίνηση:


Το απόγευμα ξαναπήγα βόλτα και εδώ φαίνονται οι φωτογραφίες από αυτήν:



Στην επάνω φωτογραφία φαίνεται ο κάτω κεντρικός δρόμος του χωριού. Εκεί είναι και τα μοναδικά δέντρα που είδαμε.

Να και ο Λένιν, να μη ξεχνιόμαστε:

Εδώ ένα μικρό κορίτσι κάνει γυμναστική σε άλλα μικρότερα παιδιά:




Τρομερός ο τύπος:




Αφού φάγαμε ξεκινήσαμε το πρόγραμμα της σημερινής μέρας, όπως το διαμορφώσαμε χτες βράδυ. Η άλλη κυρία δεν ήρθε για να προφυλάξει την υγεία της, αφού τις προηγούμενες μέρες ήταν άσχημα. Η Ντίνα ήρθε, αλλά το πρωί είχε ξυπνήσει με ζαλάδες και τάση για εμετό. Ξεκινήσαμε να πάμε στη λίμνη Καρακούλ, που είναι βόρεια κοντά στα σύνορα με το Κιργιστάν.
Ευτυχώς είχα δει ότι με μια παράκαμψη είκοσι χλμ θα βλέπαμε δύο λίμνες. Η παράκαμψη ήταν λίγα χιλιόμετρα μετά το Μουργκάμπ προς την Κίνα. Δεν ήξερα αν θα ήταν όμορφες, αλλά το είπα στον Ντανιγιάρ και ενώ στην αρχή έκανε πως δεν τις ήξερε, μας πήγε και ήταν καταπληκτικές. Η πρώτη ήταν η Shurkul και η άλλη η Rangkul. Αν και είχε πολλά κουνούπια απολαύσαμε το τοπίο.
Απολαύστε τοπία:




















