travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη και δεύτερη μέρα, Dushanbe
- Dushanbe-Kalaikhum 350 χιλιόμετρα
- Kalaikhum – Rushan, 180 χιλιόμετρα.
- Rushan, Jizev trekking, Khorong
- Από το Khorogh στο Ishkashim
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 1ο μέρος
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 2ο μέρος
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 2ο
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 1ο. Δυο μικρές λίμνες.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 2ο. Η διαδρομή.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 3ο. Η λίμνη και η επιστροφή.
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 2ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 3ο
- Από το Bulunkul επιστροφή στο Khorog
- Στο γνωστό δρόμο από το Khorog στο Kalaikhum, 260 χλμ.
- Από το kalaikhum στο Ντουανμπέ, 360 χλμ.
- Από το Ντουσανμπέ στη λίμνη Ισκαντέρ και στο Panjikent
- Στις Επτά Λίμνες
- Επιστροφή στο Ντουσανμπέ.
- Τελευταίες βόλτες στο Ντουσανμπέ.
- Επίλογος.
- Videos
Dushanbe-Kalaikhum 350 χιλιόμετρα.
Ευτυχώς έχοντας αγοράσει μία κάρτα SIM (181 σομ με διαβατήριο σε κατάστημα μεγάλης τοπικής τηλεφωνίας) για το τηλέφωνο, είχα επικοινωνία με τον καινούργιο οδηγό που θα μας έκανε το ταξίδι. Είχαμε κανονίσει να έρθεις στις 9:00 το πρωί και εμείς 10 λεπτά νωρίτερα είχαμε βγάλει τα πράγματα στην πόρτα του ξενοδοχείου και τον περιμέναμε. Μόλις εκείνη τη στιγμή ανοίγω το κινητό μου να δω αν έχω κάποιο μήνυμα και μου είχε στείλει ένα, που έλεγε ότι μας περίμενε έξω από το ξενοδοχείο. Τον είδα στον απέναντι δρόμο και του έκανα νόημα να έρθει στο μέρος μας για να φορτώσουμε τα πράγματα. Το όνομά του ήταν Ντανιγιάρ και εμείς τον φωνάζαμε Ντάνυ. Ήταν 45 ετών, οδήγησε πολύ καλά το αυτοκίνητο το οποίο ήταν Land Cruiser. Ήταν μάλιστα σε πολύ καλή κατάσταση και σε τίποτα δεν θύμιζε το ίδιο αυτοκίνητο που είχαμε πριν 7 μήνες στο Σουδάν.
Τα πράγματα δεν ξεκίνησαν με τους καλύτερους οιωνούς γιατί μας ζήτησε να του δώσουμε φωτοτυπίες της βίζας αλλά και των διαβατηρίων μας. Εγώ του είπα ότι δεν έχουμε φωτοτυπίες παρά μόνο τα πρωτότυπα. Αυτός με ύφος απογοήτευσης μου λέει ότι πρέπει να έχουμε 25 αντίτυπα μαζί μας για τα σημεία ελέγχου. Έτσι έψαχνε να βρει πρωί-πρωί μαγαζί που να βγάζει φωτοτυπίες για να κάνει τα αντίγραφα. Όμως ήταν Κυριακή και σχετικά νωρίς, οπότε τα αντίστοιχα μαγαζιά δεν είχαν ανοίξει ή δεν θα άνοιγαν καθόλου όλη τη μέρα. Τελικά βρήκαμε ένα μαγαζί που σε μισή ώρα είχε βγάλει τα 25 από τα 100 αντίγραφα που χρειαζόμασταν συνολικά. Περιμέναμε άλλη μισή ώρα να βγάλει μερικά για να έχουμε στη διαδρομή για να τα δίνουμε στα μπλόκα του στρατού και της αστυνομίας. Εκεί δεν καθυστερούσαμε πολύ και ούτε νομίζω χρειαζόταν να δίνει μπαξίσι, αν και για το τελευταίο δεν είμαι σίγουρος.
Στο περίμενε βγάλαμε μερικές φωτογραφίες:
Προχωρήσαμε λοιπόν στη διαδρομή, χωρίς βέβαια να μας έχει εγκαταλείψει η σκόνη της προηγούμενης ημέρας. Από τα μισά της διαδρομής και μετά τα τοπία ήταν πολύ όμορφα. Οι φωτογραφίες σίγουρα δεν είναι και οι καλύτερες λόγω της σκόνης. Κάναμε πολλές ενδιαφέρουσες στάσεις.
Τουλάχιστον 100 χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στο τελικό προορισμό της ημέρας συναντήσαμε τον ποταμό Punj πού για εκατοντάδες χιλιόμετρα είναι το σύνορο μεταξύ του Τατζικιστάν και του Αφγανιστάν. Για αρκετές μέρες τον είχαμε στο δεξί μας χέρι και πολλές φωτογραφίες που τραβούσαμε ήταν από την χώρα του Αφγανιστάν. Και βέβαια οι πιο πολλές ήταν τα πολύ υψηλά βουνά τα οποία άλλοτε είχαν χιόνια και άλλοτε όχι. Ενθουσιαστήκαμε πολύ όταν στο δρόμο είδαμε ταμπέλα που έγραφε ότι προς τα δεξιά πας για το Αφγανιστάν, περνώντας από μια γέφυρα. Δεν είδαμε κανένα να περνά αλλά εμείς βγάλαμε πολλές φωτογραφίες με την ταμπέλα.
Εδώ οι Αφγανοί παίζουν ποδόσφαιρο:
Λίγο πριν βραδιάσει καταλήξαμε στο χωριό Kalaikhumb. Αυτό βρίσκεται στη συμβολή ενός παραπόταμου του ποταμού Punj, του Obikhumbou, και τα πιο πολλά σπίτια που γίνονται και guest house βρίσκονται ακριβώς δίπλα αλλά και πάνω από αυτόν τον παραπόταμο. Σε ένα τέτοιο σπίτι είχαμε κανονίσει (το πρακτορείο δηλαδή) να μείνουμε και εμείς. Τα παιδιά του σπιτιού, που μετέφεραν τις βαλίτσες μας ήταν πολύ ευγενικά και ήξεραν πολύ καλά Αγγλικά. Αφού τακτοποιήσαμε τα πράγματα μας και κανονίσαμε την ώρα του βραδινού, η παρέα βγήκε μία βόλτα στο χωριό για να τραβήξει κάποιες φωτογραφίες. Πιο πολύ φωτογραφίζαμε τα βουνά που ήταν πάνω από το χωριό και τα νερά του παραποτάμου που έτρεχαν πολύ ορμητικά. Να αναφέρω εγώ ότι ο ποταμός Punj στο μεγαλύτερο διάστημα που τον είδαμε, είχε πολύ ορμητικά νερά γιατί ήταν στενός. Το Αφγανιστάν δεν απείχε από τον δρόμο που πήγαινε το δικό μας αυτοκίνητο περισσότερα από 200 μέτρα. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις η απόσταση ήταν μόνο 100 μέτρα. Αργότερα το πλησιάσαμε και στα 15.
Το βράδυ στο σπίτι καθίσαμε και φάγαμε όλοι μας, εκτός από την Ντίνα, η οποία φοβάται τα ντόπια φαγητά και δεν θέλει καθόλου να τα δοκιμάσει. Το δωμάτιο ήταν σχετικά μικρό με δύο κρεβάτια, όπως και τα περισσότερα δωμάτια στη χώρα, που από ό,τι κατάλαβα θέλει να λέγεται ότι έχει κομμουνισμό, γιατί πολύ συχνά βλέπουμε σφυροδρέπανα δίπλα στον Πρόεδρο. Φυσικά δεν πρέπει να γίνεται λόγος για τηλεόραση στο δωμάτιο, αλλά ούτε και για κλιματιστικό. Μόνο ένας ανεμιστήρας υπήρχε. Φαντάζομαι το χειμώνα θα έχει και κάποιο είδος θέρμανσης, αλλά δεν θυμάμαι αν είχε σώματα κεντρικής θέρμανσης.
Να σημειώσω ότι το βράδυ που τρώγαμε ξαφνικά άρχισαν βροντές και αστραπές και αργότερα μία δυνατή καταιγίδα, η οποία κράτησε πολλές ώρες. Το χειρότερο όμως ήταν ότι αυτή η καταιγίδα προκαλούσε διακοπές ρεύματος με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να φορτίσουμε τις συσκευές μας, αλλά να μην δουλεύει και το πιεστικό για να φέρει νερό στην τουαλέτα που ήταν δίπλα στα δωμάτιά μας. Να μην τα πολυλογώ ήταν μία ταλαιπωρία και αυτή μαζί με το χώρο του δωματίου, που ήταν αρκετά μικρός.

Ευτυχώς έχοντας αγοράσει μία κάρτα SIM (181 σομ με διαβατήριο σε κατάστημα μεγάλης τοπικής τηλεφωνίας) για το τηλέφωνο, είχα επικοινωνία με τον καινούργιο οδηγό που θα μας έκανε το ταξίδι. Είχαμε κανονίσει να έρθεις στις 9:00 το πρωί και εμείς 10 λεπτά νωρίτερα είχαμε βγάλει τα πράγματα στην πόρτα του ξενοδοχείου και τον περιμέναμε. Μόλις εκείνη τη στιγμή ανοίγω το κινητό μου να δω αν έχω κάποιο μήνυμα και μου είχε στείλει ένα, που έλεγε ότι μας περίμενε έξω από το ξενοδοχείο. Τον είδα στον απέναντι δρόμο και του έκανα νόημα να έρθει στο μέρος μας για να φορτώσουμε τα πράγματα. Το όνομά του ήταν Ντανιγιάρ και εμείς τον φωνάζαμε Ντάνυ. Ήταν 45 ετών, οδήγησε πολύ καλά το αυτοκίνητο το οποίο ήταν Land Cruiser. Ήταν μάλιστα σε πολύ καλή κατάσταση και σε τίποτα δεν θύμιζε το ίδιο αυτοκίνητο που είχαμε πριν 7 μήνες στο Σουδάν.
Τα πράγματα δεν ξεκίνησαν με τους καλύτερους οιωνούς γιατί μας ζήτησε να του δώσουμε φωτοτυπίες της βίζας αλλά και των διαβατηρίων μας. Εγώ του είπα ότι δεν έχουμε φωτοτυπίες παρά μόνο τα πρωτότυπα. Αυτός με ύφος απογοήτευσης μου λέει ότι πρέπει να έχουμε 25 αντίτυπα μαζί μας για τα σημεία ελέγχου. Έτσι έψαχνε να βρει πρωί-πρωί μαγαζί που να βγάζει φωτοτυπίες για να κάνει τα αντίγραφα. Όμως ήταν Κυριακή και σχετικά νωρίς, οπότε τα αντίστοιχα μαγαζιά δεν είχαν ανοίξει ή δεν θα άνοιγαν καθόλου όλη τη μέρα. Τελικά βρήκαμε ένα μαγαζί που σε μισή ώρα είχε βγάλει τα 25 από τα 100 αντίγραφα που χρειαζόμασταν συνολικά. Περιμέναμε άλλη μισή ώρα να βγάλει μερικά για να έχουμε στη διαδρομή για να τα δίνουμε στα μπλόκα του στρατού και της αστυνομίας. Εκεί δεν καθυστερούσαμε πολύ και ούτε νομίζω χρειαζόταν να δίνει μπαξίσι, αν και για το τελευταίο δεν είμαι σίγουρος.
Στο περίμενε βγάλαμε μερικές φωτογραφίες:




Προχωρήσαμε λοιπόν στη διαδρομή, χωρίς βέβαια να μας έχει εγκαταλείψει η σκόνη της προηγούμενης ημέρας. Από τα μισά της διαδρομής και μετά τα τοπία ήταν πολύ όμορφα. Οι φωτογραφίες σίγουρα δεν είναι και οι καλύτερες λόγω της σκόνης. Κάναμε πολλές ενδιαφέρουσες στάσεις.












Τουλάχιστον 100 χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στο τελικό προορισμό της ημέρας συναντήσαμε τον ποταμό Punj πού για εκατοντάδες χιλιόμετρα είναι το σύνορο μεταξύ του Τατζικιστάν και του Αφγανιστάν. Για αρκετές μέρες τον είχαμε στο δεξί μας χέρι και πολλές φωτογραφίες που τραβούσαμε ήταν από την χώρα του Αφγανιστάν. Και βέβαια οι πιο πολλές ήταν τα πολύ υψηλά βουνά τα οποία άλλοτε είχαν χιόνια και άλλοτε όχι. Ενθουσιαστήκαμε πολύ όταν στο δρόμο είδαμε ταμπέλα που έγραφε ότι προς τα δεξιά πας για το Αφγανιστάν, περνώντας από μια γέφυρα. Δεν είδαμε κανένα να περνά αλλά εμείς βγάλαμε πολλές φωτογραφίες με την ταμπέλα.













Εδώ οι Αφγανοί παίζουν ποδόσφαιρο:


Λίγο πριν βραδιάσει καταλήξαμε στο χωριό Kalaikhumb. Αυτό βρίσκεται στη συμβολή ενός παραπόταμου του ποταμού Punj, του Obikhumbou, και τα πιο πολλά σπίτια που γίνονται και guest house βρίσκονται ακριβώς δίπλα αλλά και πάνω από αυτόν τον παραπόταμο. Σε ένα τέτοιο σπίτι είχαμε κανονίσει (το πρακτορείο δηλαδή) να μείνουμε και εμείς. Τα παιδιά του σπιτιού, που μετέφεραν τις βαλίτσες μας ήταν πολύ ευγενικά και ήξεραν πολύ καλά Αγγλικά. Αφού τακτοποιήσαμε τα πράγματα μας και κανονίσαμε την ώρα του βραδινού, η παρέα βγήκε μία βόλτα στο χωριό για να τραβήξει κάποιες φωτογραφίες. Πιο πολύ φωτογραφίζαμε τα βουνά που ήταν πάνω από το χωριό και τα νερά του παραποτάμου που έτρεχαν πολύ ορμητικά. Να αναφέρω εγώ ότι ο ποταμός Punj στο μεγαλύτερο διάστημα που τον είδαμε, είχε πολύ ορμητικά νερά γιατί ήταν στενός. Το Αφγανιστάν δεν απείχε από τον δρόμο που πήγαινε το δικό μας αυτοκίνητο περισσότερα από 200 μέτρα. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις η απόσταση ήταν μόνο 100 μέτρα. Αργότερα το πλησιάσαμε και στα 15.







Το βράδυ στο σπίτι καθίσαμε και φάγαμε όλοι μας, εκτός από την Ντίνα, η οποία φοβάται τα ντόπια φαγητά και δεν θέλει καθόλου να τα δοκιμάσει. Το δωμάτιο ήταν σχετικά μικρό με δύο κρεβάτια, όπως και τα περισσότερα δωμάτια στη χώρα, που από ό,τι κατάλαβα θέλει να λέγεται ότι έχει κομμουνισμό, γιατί πολύ συχνά βλέπουμε σφυροδρέπανα δίπλα στον Πρόεδρο. Φυσικά δεν πρέπει να γίνεται λόγος για τηλεόραση στο δωμάτιο, αλλά ούτε και για κλιματιστικό. Μόνο ένας ανεμιστήρας υπήρχε. Φαντάζομαι το χειμώνα θα έχει και κάποιο είδος θέρμανσης, αλλά δεν θυμάμαι αν είχε σώματα κεντρικής θέρμανσης.
Να σημειώσω ότι το βράδυ που τρώγαμε ξαφνικά άρχισαν βροντές και αστραπές και αργότερα μία δυνατή καταιγίδα, η οποία κράτησε πολλές ώρες. Το χειρότερο όμως ήταν ότι αυτή η καταιγίδα προκαλούσε διακοπές ρεύματος με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να φορτίσουμε τις συσκευές μας, αλλά να μην δουλεύει και το πιεστικό για να φέρει νερό στην τουαλέτα που ήταν δίπλα στα δωμάτιά μας. Να μην τα πολυλογώ ήταν μία ταλαιπωρία και αυτή μαζί με το χώρο του δωματίου, που ήταν αρκετά μικρός.
