travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη και δεύτερη μέρα, Dushanbe
- Dushanbe-Kalaikhum 350 χιλιόμετρα
- Kalaikhum – Rushan, 180 χιλιόμετρα.
- Rushan, Jizev trekking, Khorong
- Από το Khorogh στο Ishkashim
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 1ο μέρος
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 2ο μέρος
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 2ο
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 1ο. Δυο μικρές λίμνες.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 2ο. Η διαδρομή.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 3ο. Η λίμνη και η επιστροφή.
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 2ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 3ο
- Από το Bulunkul επιστροφή στο Khorog
- Στο γνωστό δρόμο από το Khorog στο Kalaikhum, 260 χλμ.
- Από το kalaikhum στο Ντουανμπέ, 360 χλμ.
- Από το Ντουσανμπέ στη λίμνη Ισκαντέρ και στο Panjikent
- Στις Επτά Λίμνες
- Επιστροφή στο Ντουσανμπέ.
- Τελευταίες βόλτες στο Ντουσανμπέ.
- Επίλογος.
- Videos
Από το Ντουσανμπέ στη λίμνη Ισκαντέρ και στο Panjikent
Έχοντας μείνει για δεύτερη φορά στο Ντουσανμπέ ετοιμαζόμασταν για μια νέα αναχώρηση. Αυτή τη φορά πηγαίνουμε βόρεια στα πολύ γνωστά στους τουρίστες Fann Μountains. Είχα διαβάσει ότι έχουν πολύ ενδιαφέρον και για αυτό πήρα το πακέτο από το πρακτορείο, το οποίο περιείχε και αυτή την περιοχή σε ένα τριήμερο. Ουσιαστικά μείναμε δύο βραδιές στην πόλη Panjikent.
Το πρωί στο Ντουσανμπέ στις 8:00 που είχαμε ραντεβού ήρθε ο Ντάνιγιαρ αλλά με ένα άλλο αυτοκίνητο, το οποίο ανήκε στον αδερφό του. Μάλιστα και ο αδερφός του ήταν μαζί και οδηγούσε εκείνος το αυτοκίνητο για τις επόμενες τρεις μέρες. Ο Ντάνιγιαρ καθόταν πίσω σε ένα κάθισμα χωρίς να μας ενοχλεί. Τον αδερφό του Ντάνιγιαρ τον είχαμε συναντήσει στο Μουργκάμπ και συζητήσαμε λίγο το πρόγραμμα του ταξιδιού, με τις αλλαγές που κάναμε. Τον λέγανε Μπακτίρ. Η διαφορά που είχε στην οδήγηση ο νέος μας οδηγός ήταν ότι ο Μπακτίρ οδηγούσε πάρα πολύ γρήγορα και θα έλεγα ριψοκίνδυνα. Πάντως δεν του είπαμε κάτι πάνω σε αυτό. Το καλό είναι ότι μιλάει σχετικά καλά Αγγλικά και έτσι έχουμε την ευκαιρία να τον ρωτάμε περισσότερα πράγματα και να μας απαντά. Είναι αρκετά νεότερος από το Ντάνιγιαρ.
Εννοείται ότι και το δικό του αυτοκίνητο ήταν Land Cruiser, το οποίο ήταν λίγο μεγαλύτερο από το προηγούμενο που είχαμε. Η δικαιολογία του Ντάνιγιαρ ήταν ότι το δικό του αυτοκίνητο είχε κάποιο πρόβλημα και το άφησε στο συνεργείο για λίγες μέρες. Δεν το πολυπιστεύω. Απλά για κάποιο λόγο έφερε τον αδερφό του, αντί για να οδηγεί εκείνος. Κανένα πρόβλημα. Πάντως ο Ντάνιγιαρ καθόταν πίσω και διάβαζε αγγλικά, γιατί συνέχεια του κάναμε παρατηρήσεις ότι πρέπει να διαβάσει και να τα μάθει, αφού του χρειάζονται στη δουλειά του. Φυσικά είναι πολύ συμπαθής άνθρωπος και νομίζουμε ότι και αυτός μας είχε συμπαθήσει. Σκέφτομαι ότι ίσως ο Ντάνιγιαρ δεν είχε κάνει ξανά αυτή τη διαδρομή και τη φοβόταν. Είχε και ένα μεγάλο τούνελ (έξι χιλιόμετρα) χωρίς καλό φωτισμό και πολύ επικίνδυνο και μπορεί να είχε πρόβλημα κλειστοφοβίας. Τέλος πάντων, δε μας νοιάζει.
Φτάσαμε στην πόλη Panjikent περίπου στις 4:00 το απόγευμα. Κάναμε μία πολύ ωραία διαδρομή μέχρι εκεί. Όμως είχε πάρα πολλή κίνηση ο δρόμος και δεν ήταν εύκολο να σταματάμε για φωτογραφίες, όπως στα βουνά του Παμίρ, που δεν είχε καθόλου κίνηση, όπου μπορεί να περνούσαν και δέκα λεπτά χωρίς να περάσει κανείς. Αλλά μπορεί να περνούσαν μαζί και τρεις νταλίκες. Εδώ τα βουνά ήταν αρκετά κόκκινα, όπως και στο Παμίρ. Αλλά νομίζω ότι στην περιοχή αυτή ήταν ακόμα πιο κόκκινα από ότι στο δυτικό τμήμα του Τατζικιστάν. Κατά πάσα πιθανότητα τα πετρώματα περιέχουν βωξίτη, εξ ου και το χρώμα που έχουν.
Πάντως καταφέραμε και κάναμε μερικές στάσεις για να βγάλουμε φωτογραφίες. Ο δρόμος περνούσε πάλι μέσα από μεγάλα φαράγγια όπως και τις προηγούμενες μέρες. Ήταν ένα ωραίο φαράγγι με ποτάμι φυσικά και όμορφους σχηματισμούς των βουνών. Αλλά και τα χρώματα ήταν όμορφα, που άλλοτε ήταν κόκκινα και άλλοτε γκρίζα. Στη διαδρομή κάναμε μόνο μία παράκαμψη για να επισκεφθούμε την Λίμνη Ισκαντέρ Κουλ, Iskanderkul, με υψόμετρο 2200 μέτρα. Να πούμε εδώ ότι Ισκαντέρ ήταν το όνομα που έδωσαν οι ντόπιοι στο Μέγα Αλέξανδρο.
Μέχρι τη λίμνη ο δρόμος δεν ήταν και τόσο καλός, αλλά τουλάχιστον δεν είχε κίνηση και όταν θέλαμε φωτογραφία δεν υπήρχε πρόβλημα στάσης. Όταν φτάσαμε στη λίμνη, που είναι σχετικά μεγάλη, πρώτα κάναμε ένα περπάτημα 20 λεπτών για να πάμε να δούμε ένα μικρό καταρράκτη του ποταμού που βλέπαμε στο φαράγγι. Αυτό το ποτάμι έφευγε από τη λίμνη. Άλλα ποταμάκια που έρχονταν από τα βουνά που έλιωνε το χιόνι, έριχναν νερό σε αυτήν. Ο καταρράκτης δεν είχε τρομερό ενδιαφέρον αλλά όταν είσαι στο Τατζικιστάν όλα σου φαίνονται ενδιαφέροντα.
Ο καταρράκτης ήταν στο σημείο 2 και τη βαρκούλα την πήραμε από το σημείο 1 του χάρτη.
Μετά τον καταρράκτη πήγαμε να δούμε τη λίμνη. Όμορφη ήταν αλλά και πάλι όχι ιδιαίτερη. Είδαμε ένα μικρό σκάφος να περιφέρεται με ανθρώπους στα νερά της και ρωτήσαμε αν μπορούμε να κάνουμε βαρκάδα. Ρωτήσαμε την τιμή που αν και τουριστική για τη χώρα, για μας ήταν νορμάλ. Αποφασίσαμε να μπούμε στο γρήγορο σκάφος να κάνουμε μία βόλτα. Πληρώσαμε 300 σομ, όλοι μαζί, και η βόλτα δεν διήρκησε πάνω από 15 λεπτά αλλά διανύσαμε 7-8 χιλιόμετρα. Όμως το σκάφος πήγαινε πολύ γρήγορα και γυρίσαμε όλη τη λίμνη, φτάνοντας σχεδόν σε κάθε σημείο κοντά στις όχθες της. Πάντως πουθενά δεν σταμάτησε για να κάνουμε μία πιο λεπτομερή παρατήρηση, αν και αυτό μου φαίνεται δεν χρειάζονταν. Βιαζόταν γιατί έρχονταν συνέχεια νέοι ντόπιοι πελάτες.
Οι επόμενες φωτογραφίες είναι από τη διαδρομή μέχρι την πόλη Panjikent:
Στο χωριό αυτό χρησιμοποιούσαν ως ψυγείο για τα αναψυκτικά τους τα τρεχούμενα νερά:
Είχαμε απορία τι είναι αυτά τα μπαλάκια. Όταν τα δοκιμάσαμε διαπιστώσαμε ότι ήταν τυράκια:
Έχοντας μείνει για δεύτερη φορά στο Ντουσανμπέ ετοιμαζόμασταν για μια νέα αναχώρηση. Αυτή τη φορά πηγαίνουμε βόρεια στα πολύ γνωστά στους τουρίστες Fann Μountains. Είχα διαβάσει ότι έχουν πολύ ενδιαφέρον και για αυτό πήρα το πακέτο από το πρακτορείο, το οποίο περιείχε και αυτή την περιοχή σε ένα τριήμερο. Ουσιαστικά μείναμε δύο βραδιές στην πόλη Panjikent.

Το πρωί στο Ντουσανμπέ στις 8:00 που είχαμε ραντεβού ήρθε ο Ντάνιγιαρ αλλά με ένα άλλο αυτοκίνητο, το οποίο ανήκε στον αδερφό του. Μάλιστα και ο αδερφός του ήταν μαζί και οδηγούσε εκείνος το αυτοκίνητο για τις επόμενες τρεις μέρες. Ο Ντάνιγιαρ καθόταν πίσω σε ένα κάθισμα χωρίς να μας ενοχλεί. Τον αδερφό του Ντάνιγιαρ τον είχαμε συναντήσει στο Μουργκάμπ και συζητήσαμε λίγο το πρόγραμμα του ταξιδιού, με τις αλλαγές που κάναμε. Τον λέγανε Μπακτίρ. Η διαφορά που είχε στην οδήγηση ο νέος μας οδηγός ήταν ότι ο Μπακτίρ οδηγούσε πάρα πολύ γρήγορα και θα έλεγα ριψοκίνδυνα. Πάντως δεν του είπαμε κάτι πάνω σε αυτό. Το καλό είναι ότι μιλάει σχετικά καλά Αγγλικά και έτσι έχουμε την ευκαιρία να τον ρωτάμε περισσότερα πράγματα και να μας απαντά. Είναι αρκετά νεότερος από το Ντάνιγιαρ.
Εννοείται ότι και το δικό του αυτοκίνητο ήταν Land Cruiser, το οποίο ήταν λίγο μεγαλύτερο από το προηγούμενο που είχαμε. Η δικαιολογία του Ντάνιγιαρ ήταν ότι το δικό του αυτοκίνητο είχε κάποιο πρόβλημα και το άφησε στο συνεργείο για λίγες μέρες. Δεν το πολυπιστεύω. Απλά για κάποιο λόγο έφερε τον αδερφό του, αντί για να οδηγεί εκείνος. Κανένα πρόβλημα. Πάντως ο Ντάνιγιαρ καθόταν πίσω και διάβαζε αγγλικά, γιατί συνέχεια του κάναμε παρατηρήσεις ότι πρέπει να διαβάσει και να τα μάθει, αφού του χρειάζονται στη δουλειά του. Φυσικά είναι πολύ συμπαθής άνθρωπος και νομίζουμε ότι και αυτός μας είχε συμπαθήσει. Σκέφτομαι ότι ίσως ο Ντάνιγιαρ δεν είχε κάνει ξανά αυτή τη διαδρομή και τη φοβόταν. Είχε και ένα μεγάλο τούνελ (έξι χιλιόμετρα) χωρίς καλό φωτισμό και πολύ επικίνδυνο και μπορεί να είχε πρόβλημα κλειστοφοβίας. Τέλος πάντων, δε μας νοιάζει.



Φτάσαμε στην πόλη Panjikent περίπου στις 4:00 το απόγευμα. Κάναμε μία πολύ ωραία διαδρομή μέχρι εκεί. Όμως είχε πάρα πολλή κίνηση ο δρόμος και δεν ήταν εύκολο να σταματάμε για φωτογραφίες, όπως στα βουνά του Παμίρ, που δεν είχε καθόλου κίνηση, όπου μπορεί να περνούσαν και δέκα λεπτά χωρίς να περάσει κανείς. Αλλά μπορεί να περνούσαν μαζί και τρεις νταλίκες. Εδώ τα βουνά ήταν αρκετά κόκκινα, όπως και στο Παμίρ. Αλλά νομίζω ότι στην περιοχή αυτή ήταν ακόμα πιο κόκκινα από ότι στο δυτικό τμήμα του Τατζικιστάν. Κατά πάσα πιθανότητα τα πετρώματα περιέχουν βωξίτη, εξ ου και το χρώμα που έχουν.




Πάντως καταφέραμε και κάναμε μερικές στάσεις για να βγάλουμε φωτογραφίες. Ο δρόμος περνούσε πάλι μέσα από μεγάλα φαράγγια όπως και τις προηγούμενες μέρες. Ήταν ένα ωραίο φαράγγι με ποτάμι φυσικά και όμορφους σχηματισμούς των βουνών. Αλλά και τα χρώματα ήταν όμορφα, που άλλοτε ήταν κόκκινα και άλλοτε γκρίζα. Στη διαδρομή κάναμε μόνο μία παράκαμψη για να επισκεφθούμε την Λίμνη Ισκαντέρ Κουλ, Iskanderkul, με υψόμετρο 2200 μέτρα. Να πούμε εδώ ότι Ισκαντέρ ήταν το όνομα που έδωσαν οι ντόπιοι στο Μέγα Αλέξανδρο.






Μέχρι τη λίμνη ο δρόμος δεν ήταν και τόσο καλός, αλλά τουλάχιστον δεν είχε κίνηση και όταν θέλαμε φωτογραφία δεν υπήρχε πρόβλημα στάσης. Όταν φτάσαμε στη λίμνη, που είναι σχετικά μεγάλη, πρώτα κάναμε ένα περπάτημα 20 λεπτών για να πάμε να δούμε ένα μικρό καταρράκτη του ποταμού που βλέπαμε στο φαράγγι. Αυτό το ποτάμι έφευγε από τη λίμνη. Άλλα ποταμάκια που έρχονταν από τα βουνά που έλιωνε το χιόνι, έριχναν νερό σε αυτήν. Ο καταρράκτης δεν είχε τρομερό ενδιαφέρον αλλά όταν είσαι στο Τατζικιστάν όλα σου φαίνονται ενδιαφέροντα.




Ο καταρράκτης ήταν στο σημείο 2 και τη βαρκούλα την πήραμε από το σημείο 1 του χάρτη.

Μετά τον καταρράκτη πήγαμε να δούμε τη λίμνη. Όμορφη ήταν αλλά και πάλι όχι ιδιαίτερη. Είδαμε ένα μικρό σκάφος να περιφέρεται με ανθρώπους στα νερά της και ρωτήσαμε αν μπορούμε να κάνουμε βαρκάδα. Ρωτήσαμε την τιμή που αν και τουριστική για τη χώρα, για μας ήταν νορμάλ. Αποφασίσαμε να μπούμε στο γρήγορο σκάφος να κάνουμε μία βόλτα. Πληρώσαμε 300 σομ, όλοι μαζί, και η βόλτα δεν διήρκησε πάνω από 15 λεπτά αλλά διανύσαμε 7-8 χιλιόμετρα. Όμως το σκάφος πήγαινε πολύ γρήγορα και γυρίσαμε όλη τη λίμνη, φτάνοντας σχεδόν σε κάθε σημείο κοντά στις όχθες της. Πάντως πουθενά δεν σταμάτησε για να κάνουμε μία πιο λεπτομερή παρατήρηση, αν και αυτό μου φαίνεται δεν χρειάζονταν. Βιαζόταν γιατί έρχονταν συνέχεια νέοι ντόπιοι πελάτες.











Οι επόμενες φωτογραφίες είναι από τη διαδρομή μέχρι την πόλη Panjikent:






Στο χωριό αυτό χρησιμοποιούσαν ως ψυγείο για τα αναψυκτικά τους τα τρεχούμενα νερά:

Είχαμε απορία τι είναι αυτά τα μπαλάκια. Όταν τα δοκιμάσαμε διαπιστώσαμε ότι ήταν τυράκια:


