travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη και δεύτερη μέρα, Dushanbe
- Dushanbe-Kalaikhum 350 χιλιόμετρα
- Kalaikhum – Rushan, 180 χιλιόμετρα.
- Rushan, Jizev trekking, Khorong
- Από το Khorogh στο Ishkashim
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 1ο μέρος
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 2ο μέρος
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 2ο
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 1ο. Δυο μικρές λίμνες.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 2ο. Η διαδρομή.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 3ο. Η λίμνη και η επιστροφή.
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 2ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 3ο
- Από το Bulunkul επιστροφή στο Khorog
- Στο γνωστό δρόμο από το Khorog στο Kalaikhum, 260 χλμ.
- Από το kalaikhum στο Ντουανμπέ, 360 χλμ.
- Από το Ντουσανμπέ στη λίμνη Ισκαντέρ και στο Panjikent
- Στις Επτά Λίμνες
- Επιστροφή στο Ντουσανμπέ.
- Τελευταίες βόλτες στο Ντουσανμπέ.
- Επίλογος.
- Videos
Rushan, Jizev trekking, Khorong
Το πρωί πήραμε πάλι ένα πολύ ωραίο πρωινό στο σπίτι αυτό που μείναμε και ξεκινήσαμε στις 8 για να έρθουμε στην μεγάλη πόλη Khorong. Είναι η πρωτεύουσα της αυτόνομης περιοχής Gorno-Badakhshan. Απείχε από το χωριό που μέναμε 70 km, αλλά σύμφωνα με το πρόγραμμα του πρακτορείου μπορούσαμε να πάμε να κάνουμε περπάτημα εκεί κοντά σε μία περιοχή που είχε κάποιες λίμνες. Στην αρχή ο οδηγός μας πήγε να μας αποτρέψει από το να πάμε, ίσως επειδή θα ήταν δύσκολο το περπάτημα για την ηλικία μας. Τελικά όμως επιμέναμε και μας πήγε σε ένα σημείο που ήταν μία γέφυρα ενός παραπόταμου του Παντς. Μας είπε ότι θα μας περιμένει μετά από 5 ώρες που υπολόγιζε ότι θα πάμε και θα έχουμε επιστρέψει την απόσταση των έξι χιλιομέτρων (συν έξι η επιστροφή). Πολύ αισιόδοξος ήταν.
Αυτοί οι χρωματισμοί στα βουνά ήταν ξεχωριστοί:
Ξεκινήσαμε λοιπόν στις 9:00 το πρωί το περπάτημα και από την αρχή φάνηκε ότι όλοι, εκτός από εμένα, είχανε προβλήματα με τα πόδια τους. Και εγώ είχα δηλαδή αλλά όσο νάναι είμαι πιο δυνατός από τους άλλους. Το αποτέλεσμα ήταν ότι μετά από μία ώρα περπάτημα οι άλλοι τρεις επέστρεψαν πίσω και εγώ συνέχισα μόνος μου. Να πω εδώ ότι ο οδηγός του Jeep δεν ήρθε μαζί μας. Εγώ συνέχισα και στις 12 το μεσημέρι είχα φτάσει στον τελικό προορισμό, που ήταν ένα χωριό με το όνομα Jizev ή Chadik. Εκεί ήταν η ομώνυμη λίμνη, που ήταν πάρα πολύ όμορφη με κυρίως πράσινο χρώμα και κάποια βράχια διάσπαρτα μέσα σε αυτήν. Μιλάμε για μία λίμνη που δεν ήταν περισσότερα από 100 στρέμματα, αλλά άξιζε τον κόπο μου.
Το μονοπάτι που πήρα:
Φτάνοντας στην πρώτη λίμνη:
Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η διαδρομή μας από το Rushon που μείναμε μέχρι το σημείο της τελικής λίμνης που έφτασα μόνο εγώ. Στο σημείο 1 στρίψαμε από τον κεντρικό δρόμο και μπήκαμε πλάι σε ένα μικρό παραπόταμο του Παντς και σε ένα χωματόδρομο. Προχωρήσαμε μέχρι το Γεφύρι που ήταν κάπου 25 χιλιόμετρα από τη στροφή. Από το Γεφύρι (υψόμετρο 2100 μέτρα) στο Jizev (υψόμετρο 2500 μέτρα) ήταν τα έξι που περπάτησα στο μονοπάτι.
Όταν έφτασα μέχρι εκεί είδα και το παραδοσιακό χωριό που ήταν 100% πετρόκτιστο. Είδα κάποιους ανθρώπους να εργάζονται στα χωράφια τους. Θαύμασα για κάμποση ώρα την υπέροχη λίμνη και αν δεν ήξερα ότι οι άλλοι με περίμεναν θα καθόμουν περισσότερο. Δεν άργησα να πάρω το δρόμο του γυρισμού για να μην αφήσω τους άλλους να περιμένουν.
Το μονοπάτι νόμιζα πως ήταν ένα και μοναδικό αλλά έκανα λάθος. Σε ένα σημείο πήρα λάθος μονοπάτι και έτσι καθυστέρησα περίπου μισή ώρα να φτάσω εκεί που με περίμεναν οι άλλοι και είχαν ήδη αρχίσει να ανησυχούν. Στην ταλαιπωρία που είχα όταν έκανα το λάθος στην επιστροφή μου, γλίστρησα και έπεσε το ένα μου πόδι στα νερά του ποταμού. Φεύγοντας από το αυτοκίνητο δεν είχα πάρει και νερό μαζί μου. Έτσι όταν διψούσα έβαζα τις χούφτες μου στο ποτάμι και έπιανα λίγο λίγο το νερό για να πίνω. Ήταν πιστεύω το νερό πολύ καθαρό αλλά πολύ παγωμένο.
Μόλις έφτασα (στις 2:30 πια) φύγαμε και για το Khorong που μείναμε εκείνη τη βραδιά. Εκεί είχαμε χρόνο για μια βόλτα στον κεντρικό δρόμο μέχρι να βραδιάσει.
Οι διαδρομές που κάνουμε με το αυτοκίνητο είναι υπέροχες όλες και δεν προλαβαίνουμε να τραβάμε φωτογραφίες. Τη σημερινή μέρα επιτέλους ο ποταμός Παντς που χωρίζει τις δύο χώρες έγινε λίγο πλατύς με αποτέλεσμα τα νερά του να ημερέψουν. Στα σύνορα, ειδικά από την πλευρά που ήμασταν εμείς, δηλαδή του Τατζικιστάν, βλέπαμε συνέχεια στρατιώτες είτε να περιπολούν είπε να χτίζουν με πέτρες ταμπούρια, λες και έρχεται πόλεμος με τους απέναντι. Από τη μεριά του Αφγανιστάν δε βλέπουμε ιδιαίτερες κινήσεις, πέρα από ελάχιστα φυλάκια τα οποία έχουν.
Οι άνθρωποι στη χώρα είναι αρκετά φιλικοί, αλλά δεν θα έλεγα ότι είναι τόσο όσο το Ουζμπεκιστάν. Το θέμα βέβαια είναι ότι δεν μιλάνε, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, αγγλικά. Όμως μου έκανε εντύπωση στο δεύτερο από τα χωριά που κοιμηθήκαμε, στο Rushan, ότι κάποια παιδιά από 10 έως 15 χρονών μιλούσαν σχετικά καλά Αγγλικά. Ειδικά ένα κορίτσι, που ήταν 14 ετών, είχε και πολύ καλή προφορά και μιλούσε πιστεύω σε επίπεδο Lower. Αυτά τα παιδιά τα είχαμε συναντήσει με τη Ντίνα, όταν κάναμε βόλτα και μας συνόδευσαν για μισή ώρα περίπου σε όλη τη βόλτα για να μας δείξουν το παλιό φρούριο που δεν έχει βέβαια καθόλου συντηρηθεί. Το είδαμε για λίγο την ώρα που έπεφτε το σκοτάδι.
Τα παιδιά, ειδικά τα κορίτσια, και οι γυναίκες, είναι αρκετά όμορφες. Οι άντρες όχι και τόσο και καταλαβαίνεις τους πλούσιους από το ότι έχουνε 20 κιλά παραπάνω από τους άλλους. Οι άντρες δεν είναι ψηλοί, ενώ οι γυναίκες έχουν ένα κανονικό ύψος.
Νερό αγοράζουμε πάντα εμφιαλωμένο και δεν είναι και ιδιαίτερα φτηνό. Το αγοράζουμε συνήθως 5 ως 7 σομ δηλαδή 40 ως 60 λεπτά του ευρώ το μπουκάλι του ενός λίτρου. Δεν βρίσκουμε συχνά μπουκάλια των 5 λίτρων που σε κάποια φάση που τα βρήκαμε σε ένα βενζινάδικο τα πληρώσαμε μόλις ένα ευρώ.
Η διαδρομή μας τα τελευταία 250 χιλιόμετρα ήταν συνέχεια δίπλα στον ποταμό Παντς που χωρίζει τις δύο χώρες. Πολύ συχνά βλέπουμε ανθρώπους στην απέναντι όχθη να περπατάνε ή να εργάζονται στα χωράφια τους. Τα χωράφια βέβαια συνήθως είναι λιγοστά γιατί στο περισσότερο μήκος του ο ποταμός βρίσκεται ουσιαστικά στο βάθος ενός φαραγγιού. Ακόμα και ένα μονοπάτι αν θες να κάνεις, πρέπει να κατεβάσεις κάτω βράχια. Φαντάσου τώρα να θες να κάνεις και ολόκληρο δρόμο πάνω στον οποίο εμείς πηγαίναμε. Στην απέναντι πλευρά, στο Αφγανιστάν, βλέπαμε μονάχα ένα μικρό δρόμο. Βέβαια όχι άσφαλτο, ο οποίος σε πολλά σημεία διακόπτεται από χείμαρρους οι οποίοι κατεβαίνουν και προφανώς τα αυτοκίνητα σε εκείνο το σημείο θα έχουν κάποια δυσκολία για να περάσουν. Αυτός ο δρομάκος μας συνόδευε για εκατοντάδες χιλιόμετρα περνώντας από διάφορα απίθανα σημεία μπαζωμένος με πέτρες. Κι όμως βλέπαμε που και που οχήματα να περνούν. Όχι όμως νταλίκες, όπως ήταν από τη μεριά μας.
Τα βουνά δεξιά και αριστερά του ποταμού είναι πανύψηλα. Ξεκινήσαμε από ένα υψόμετρο γύρω στα 1.000 μέτρα στο Ντουσανμπέ και μετά από δύο μέρες βρισκόμασταν σε υψόμετρο λίγο πάνω από τα 2.000 μέτρα. Τα χωριά τους είναι φτωχικά και είναι στημένα εκεί που υπάρχει και κάποια μικρή έκταση για να καλλιεργήσουν. Άλλωστε δεν θα υπήρχε και λόγος να υπάρχουν στα κατσάβραχα. Όμως, όπου υπάρχουν καλλιέργειες φαίνονται ότι είναι πολύ καλές και καλλιεργούν εκτός από λαχανικά και μήλα, αχλάδια καταπληκτικά μικρά και νόστιμα βερίκοκα, όπως και μικρά ροδάκινα, βύσσινα και κεράσια. Όλα αυτά τα φρούτα ήταν στην εποχή τους και παιδιά πουλούσαν από αυτά στην άκρη του δρόμου σε γκουβαδάκια. Στο Τατζικιστάν είχαν προϊόντα που τα δένδρα αντέχουν στο κρύο. Γενικά τα φρούτα τους είναι ακριβά. Δεν μιλάω βέβαια για τα λεμόνια τα οποία αγοράσαμε περίπου 9 ευρώ το κιλό στην πρωτεύουσα. Όμως και οι ντομάτες είναι ακριβές που φαίνεται δεν παράγουν. Αλλά είναι ακριβά και τα μήλα, δηλαδή έχουν πάνω από 2 ευρώ. Τα καρπούζια και τα πεπόνια είναι σχετικά φθηνά, αν και δεν ξέρω την τιμή τους.
Τα μονοπάτια που βλέπαμε απέναντι, στο Αφγανιστάν:
Οι επόμενες φωτογραφίες είναι από το Κορόνγκ:
Το ξενοδοχείο στο Khorogh ήταν αρκετά καλό και ήταν το Lal. Το δωμάτιο ήταν τεράστιο και έχει βέβαια και τηλεόραση και WiFi το οποίο όμως δεν ήταν καλό.

Το πρωί πήραμε πάλι ένα πολύ ωραίο πρωινό στο σπίτι αυτό που μείναμε και ξεκινήσαμε στις 8 για να έρθουμε στην μεγάλη πόλη Khorong. Είναι η πρωτεύουσα της αυτόνομης περιοχής Gorno-Badakhshan. Απείχε από το χωριό που μέναμε 70 km, αλλά σύμφωνα με το πρόγραμμα του πρακτορείου μπορούσαμε να πάμε να κάνουμε περπάτημα εκεί κοντά σε μία περιοχή που είχε κάποιες λίμνες. Στην αρχή ο οδηγός μας πήγε να μας αποτρέψει από το να πάμε, ίσως επειδή θα ήταν δύσκολο το περπάτημα για την ηλικία μας. Τελικά όμως επιμέναμε και μας πήγε σε ένα σημείο που ήταν μία γέφυρα ενός παραπόταμου του Παντς. Μας είπε ότι θα μας περιμένει μετά από 5 ώρες που υπολόγιζε ότι θα πάμε και θα έχουμε επιστρέψει την απόσταση των έξι χιλιομέτρων (συν έξι η επιστροφή). Πολύ αισιόδοξος ήταν.





Αυτοί οι χρωματισμοί στα βουνά ήταν ξεχωριστοί:




Ξεκινήσαμε λοιπόν στις 9:00 το πρωί το περπάτημα και από την αρχή φάνηκε ότι όλοι, εκτός από εμένα, είχανε προβλήματα με τα πόδια τους. Και εγώ είχα δηλαδή αλλά όσο νάναι είμαι πιο δυνατός από τους άλλους. Το αποτέλεσμα ήταν ότι μετά από μία ώρα περπάτημα οι άλλοι τρεις επέστρεψαν πίσω και εγώ συνέχισα μόνος μου. Να πω εδώ ότι ο οδηγός του Jeep δεν ήρθε μαζί μας. Εγώ συνέχισα και στις 12 το μεσημέρι είχα φτάσει στον τελικό προορισμό, που ήταν ένα χωριό με το όνομα Jizev ή Chadik. Εκεί ήταν η ομώνυμη λίμνη, που ήταν πάρα πολύ όμορφη με κυρίως πράσινο χρώμα και κάποια βράχια διάσπαρτα μέσα σε αυτήν. Μιλάμε για μία λίμνη που δεν ήταν περισσότερα από 100 στρέμματα, αλλά άξιζε τον κόπο μου.

Το μονοπάτι που πήρα:

Φτάνοντας στην πρώτη λίμνη:



Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η διαδρομή μας από το Rushon που μείναμε μέχρι το σημείο της τελικής λίμνης που έφτασα μόνο εγώ. Στο σημείο 1 στρίψαμε από τον κεντρικό δρόμο και μπήκαμε πλάι σε ένα μικρό παραπόταμο του Παντς και σε ένα χωματόδρομο. Προχωρήσαμε μέχρι το Γεφύρι που ήταν κάπου 25 χιλιόμετρα από τη στροφή. Από το Γεφύρι (υψόμετρο 2100 μέτρα) στο Jizev (υψόμετρο 2500 μέτρα) ήταν τα έξι που περπάτησα στο μονοπάτι.

Όταν έφτασα μέχρι εκεί είδα και το παραδοσιακό χωριό που ήταν 100% πετρόκτιστο. Είδα κάποιους ανθρώπους να εργάζονται στα χωράφια τους. Θαύμασα για κάμποση ώρα την υπέροχη λίμνη και αν δεν ήξερα ότι οι άλλοι με περίμεναν θα καθόμουν περισσότερο. Δεν άργησα να πάρω το δρόμο του γυρισμού για να μην αφήσω τους άλλους να περιμένουν.




Το μονοπάτι νόμιζα πως ήταν ένα και μοναδικό αλλά έκανα λάθος. Σε ένα σημείο πήρα λάθος μονοπάτι και έτσι καθυστέρησα περίπου μισή ώρα να φτάσω εκεί που με περίμεναν οι άλλοι και είχαν ήδη αρχίσει να ανησυχούν. Στην ταλαιπωρία που είχα όταν έκανα το λάθος στην επιστροφή μου, γλίστρησα και έπεσε το ένα μου πόδι στα νερά του ποταμού. Φεύγοντας από το αυτοκίνητο δεν είχα πάρει και νερό μαζί μου. Έτσι όταν διψούσα έβαζα τις χούφτες μου στο ποτάμι και έπιανα λίγο λίγο το νερό για να πίνω. Ήταν πιστεύω το νερό πολύ καθαρό αλλά πολύ παγωμένο.
Μόλις έφτασα (στις 2:30 πια) φύγαμε και για το Khorong που μείναμε εκείνη τη βραδιά. Εκεί είχαμε χρόνο για μια βόλτα στον κεντρικό δρόμο μέχρι να βραδιάσει.
Οι διαδρομές που κάνουμε με το αυτοκίνητο είναι υπέροχες όλες και δεν προλαβαίνουμε να τραβάμε φωτογραφίες. Τη σημερινή μέρα επιτέλους ο ποταμός Παντς που χωρίζει τις δύο χώρες έγινε λίγο πλατύς με αποτέλεσμα τα νερά του να ημερέψουν. Στα σύνορα, ειδικά από την πλευρά που ήμασταν εμείς, δηλαδή του Τατζικιστάν, βλέπαμε συνέχεια στρατιώτες είτε να περιπολούν είπε να χτίζουν με πέτρες ταμπούρια, λες και έρχεται πόλεμος με τους απέναντι. Από τη μεριά του Αφγανιστάν δε βλέπουμε ιδιαίτερες κινήσεις, πέρα από ελάχιστα φυλάκια τα οποία έχουν.






Οι άνθρωποι στη χώρα είναι αρκετά φιλικοί, αλλά δεν θα έλεγα ότι είναι τόσο όσο το Ουζμπεκιστάν. Το θέμα βέβαια είναι ότι δεν μιλάνε, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, αγγλικά. Όμως μου έκανε εντύπωση στο δεύτερο από τα χωριά που κοιμηθήκαμε, στο Rushan, ότι κάποια παιδιά από 10 έως 15 χρονών μιλούσαν σχετικά καλά Αγγλικά. Ειδικά ένα κορίτσι, που ήταν 14 ετών, είχε και πολύ καλή προφορά και μιλούσε πιστεύω σε επίπεδο Lower. Αυτά τα παιδιά τα είχαμε συναντήσει με τη Ντίνα, όταν κάναμε βόλτα και μας συνόδευσαν για μισή ώρα περίπου σε όλη τη βόλτα για να μας δείξουν το παλιό φρούριο που δεν έχει βέβαια καθόλου συντηρηθεί. Το είδαμε για λίγο την ώρα που έπεφτε το σκοτάδι.
Τα παιδιά, ειδικά τα κορίτσια, και οι γυναίκες, είναι αρκετά όμορφες. Οι άντρες όχι και τόσο και καταλαβαίνεις τους πλούσιους από το ότι έχουνε 20 κιλά παραπάνω από τους άλλους. Οι άντρες δεν είναι ψηλοί, ενώ οι γυναίκες έχουν ένα κανονικό ύψος.
Νερό αγοράζουμε πάντα εμφιαλωμένο και δεν είναι και ιδιαίτερα φτηνό. Το αγοράζουμε συνήθως 5 ως 7 σομ δηλαδή 40 ως 60 λεπτά του ευρώ το μπουκάλι του ενός λίτρου. Δεν βρίσκουμε συχνά μπουκάλια των 5 λίτρων που σε κάποια φάση που τα βρήκαμε σε ένα βενζινάδικο τα πληρώσαμε μόλις ένα ευρώ.
Η διαδρομή μας τα τελευταία 250 χιλιόμετρα ήταν συνέχεια δίπλα στον ποταμό Παντς που χωρίζει τις δύο χώρες. Πολύ συχνά βλέπουμε ανθρώπους στην απέναντι όχθη να περπατάνε ή να εργάζονται στα χωράφια τους. Τα χωράφια βέβαια συνήθως είναι λιγοστά γιατί στο περισσότερο μήκος του ο ποταμός βρίσκεται ουσιαστικά στο βάθος ενός φαραγγιού. Ακόμα και ένα μονοπάτι αν θες να κάνεις, πρέπει να κατεβάσεις κάτω βράχια. Φαντάσου τώρα να θες να κάνεις και ολόκληρο δρόμο πάνω στον οποίο εμείς πηγαίναμε. Στην απέναντι πλευρά, στο Αφγανιστάν, βλέπαμε μονάχα ένα μικρό δρόμο. Βέβαια όχι άσφαλτο, ο οποίος σε πολλά σημεία διακόπτεται από χείμαρρους οι οποίοι κατεβαίνουν και προφανώς τα αυτοκίνητα σε εκείνο το σημείο θα έχουν κάποια δυσκολία για να περάσουν. Αυτός ο δρομάκος μας συνόδευε για εκατοντάδες χιλιόμετρα περνώντας από διάφορα απίθανα σημεία μπαζωμένος με πέτρες. Κι όμως βλέπαμε που και που οχήματα να περνούν. Όχι όμως νταλίκες, όπως ήταν από τη μεριά μας.
Τα βουνά δεξιά και αριστερά του ποταμού είναι πανύψηλα. Ξεκινήσαμε από ένα υψόμετρο γύρω στα 1.000 μέτρα στο Ντουσανμπέ και μετά από δύο μέρες βρισκόμασταν σε υψόμετρο λίγο πάνω από τα 2.000 μέτρα. Τα χωριά τους είναι φτωχικά και είναι στημένα εκεί που υπάρχει και κάποια μικρή έκταση για να καλλιεργήσουν. Άλλωστε δεν θα υπήρχε και λόγος να υπάρχουν στα κατσάβραχα. Όμως, όπου υπάρχουν καλλιέργειες φαίνονται ότι είναι πολύ καλές και καλλιεργούν εκτός από λαχανικά και μήλα, αχλάδια καταπληκτικά μικρά και νόστιμα βερίκοκα, όπως και μικρά ροδάκινα, βύσσινα και κεράσια. Όλα αυτά τα φρούτα ήταν στην εποχή τους και παιδιά πουλούσαν από αυτά στην άκρη του δρόμου σε γκουβαδάκια. Στο Τατζικιστάν είχαν προϊόντα που τα δένδρα αντέχουν στο κρύο. Γενικά τα φρούτα τους είναι ακριβά. Δεν μιλάω βέβαια για τα λεμόνια τα οποία αγοράσαμε περίπου 9 ευρώ το κιλό στην πρωτεύουσα. Όμως και οι ντομάτες είναι ακριβές που φαίνεται δεν παράγουν. Αλλά είναι ακριβά και τα μήλα, δηλαδή έχουν πάνω από 2 ευρώ. Τα καρπούζια και τα πεπόνια είναι σχετικά φθηνά, αν και δεν ξέρω την τιμή τους.


Τα μονοπάτια που βλέπαμε απέναντι, στο Αφγανιστάν:



Οι επόμενες φωτογραφίες είναι από το Κορόνγκ:





Το ξενοδοχείο στο Khorogh ήταν αρκετά καλό και ήταν το Lal. Το δωμάτιο ήταν τεράστιο και έχει βέβαια και τηλεόραση και WiFi το οποίο όμως δεν ήταν καλό.