travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη και δεύτερη μέρα, Dushanbe
- Dushanbe-Kalaikhum 350 χιλιόμετρα
- Kalaikhum – Rushan, 180 χιλιόμετρα.
- Rushan, Jizev trekking, Khorong
- Από το Khorogh στο Ishkashim
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 1ο μέρος
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 2ο μέρος
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 2ο
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 1ο. Δυο μικρές λίμνες.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 2ο. Η διαδρομή.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 3ο. Η λίμνη και η επιστροφή.
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 2ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 3ο
- Από το Bulunkul επιστροφή στο Khorog
- Στο γνωστό δρόμο από το Khorog στο Kalaikhum, 260 χλμ.
- Από το kalaikhum στο Ντουανμπέ, 360 χλμ.
- Από το Ντουσανμπέ στη λίμνη Ισκαντέρ και στο Panjikent
- Στις Επτά Λίμνες
- Επιστροφή στο Ντουσανμπέ.
- Τελευταίες βόλτες στο Ντουσανμπέ.
- Επίλογος.
- Videos
Από το Khorogh στο Ishkashim
Να περιγράψω τώρα την έκτη μέρα του ταξιδιού μας, που στην ουσία είναι η τέταρτη ημέρα σύμφωνα με το πρόγραμμα του τοπικού μας πράκτορα. Αφού ξυπνήσαμε στο πολύ ωραίο ξενοδοχείο του Khorogh πήραμε πρωινό στις 7:30 και λίγο μετά τις 8:00 ήμασταν έτοιμοι για να φύγουμε με τελικό προορισμό το χωριό Ishkashim. Σύμφωνα με το πρόγραμμα η σημερινή μέρα είχε μόλις 140 χιλιόμετρα, τα οποία ήταν πράγματι πολύ λίγα και θα μπορούσαμε να τα διανύσουμε, αν δεν κάναμε στάσεις, σε λιγότερο από τρεις ώρες. Γι αυτό είχα κανονίσει με τον οδηγό από χτες να μας πάει σήμερα στους βοτανικούς κήπους της πόλης που ήταν πολύ κοντά στο Khorogh.
Το μόνο ενδιαφέρον που είχε ήταν ότι από εκεί ψηλά βλέπαμε όλη την πόλη από κάτω και έτσι βγάλαμε ωραίες φωτογραφίες. Μετά συνεχίσαμε τη διαδρομή μας για τον τελικό μας προορισμό.
Κάπου στην πόλη και ένας Λένιν παραπεταμένος:
Η διαδρομή μας, όπου και να πηγαίναμε φανταστική:
Να και ένα φυλάκιο από εκείνα που οι Τατζέκοι βάζουν τα φαντάρια και κατασκευάζουν παντού στα σύνορα:
Οι ωραίες εικόνες συνεχίζονται:
Και κάποιοι Αφγανοί από απέναντι:
Και κάποιοι βοσκοί Αφγανοί:
Πάλι στο πρόγραμμα έγραφε διάφορα πράγματα να δούμε. Αρχικά πήγαμε στις θερμές πηγές με το όνομα Garmchasma. Εκεί είδαμε ένα σημείο που είχε έναν βράχο ο οποίος ήταν κάτασπρος από τα άλατα και μπήκαμε μέσα όπου είδαμε μία μικρή λιμνούλα, που προφανώς είχε ζεστό νερό. Εκεί έκαναν μπάνιο καμιά δεκαπενταριά άνδρες. Φυσικά δεν είχαμε καμία διάθεση να κάνουμε εμείς μπάνιο εκεί μέσα, κυρίως γιατί όλοι αυτοί ήταν τελείως γυμνοί. Οπότε φαντάζομαι και εμείς έπρεπε να κάνουμε το ίδιο. Δεν μας άφησαν να βγάλουμε φωτογραφίες και περιηγηθήκαμε λίγο εκεί γύρω να δούμε και κάποια άλλα κτίρια, χωρίς κανένα ενδιαφέρον όμως.
Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας. Σύμφωνα με το πρόγραμμα θα περνάγαμε από ένα ορυχείο το οποίο βρισκόταν στο χωριό Koh i Lal. Δυστυχώς όμως ο οδηγός μας δεν το ήξερε, όπως επίσης δεν το ήξερε και ένας ντόπιος που ρωτήσαμε. Ουσιαστικά είδαμε μόνο το χωριό που ήταν ψηλά αλλά δεν πήγαμε ποτέ σε αυτό. Αργότερα το απόγευμα διαπίστωσα ότι το ορυχείο ήταν λίγο μετά το χωριό, αν ανεβαίναμε μέχρι εκεί. Δεν ξέρω βέβαια αν θα βλέπαμε κάτι, δηλαδή αν είχε κάτι σαν ξενάγηση, που δεν το πολυπιστεύω, ή απλά θα βλέπαμε την είσοδο του ορυχείου. Τελικά συνεχίσαμε κάνοντας κάθε τόσο στάσεις για να βγάλουμε καλύτερες φωτογραφίες έξω από το αυτοκίνητο.
Παντού τα σύνορα φαινόταν κλειστά:
Λίγο μετά τις 2:00 το μεσημέρι φτάσαμε στο χωριό που ήταν ο προορισμός μας και πήγαμε κατευθείαν στον ξενώνα που θα μέναμε. Ήταν ένα πάρα πολύ όμορφο κτίριο λίγο έξω από την μικρή πόλη και μείναμε στον πρώτο όροφο.
Βέβαια εκεί είχαν αυτό το κλασικό, δηλαδή μικρά δωμάτια χωρίς τουαλέτα. Αλλού είχαν τεράστια δωμάτια. Και δυστυχώς υπήρχε μόνο μία τουαλέτα για όλους εμάς και ακόμα άλλους δυο-τρεις επισκέπτες που είχε η πανσιόν. Δώσαμε ραντεβού στις 7:30 για το βραδινό μας και εγώ με την Ντίνα πήγαμε περίπου στις 3:00 να κάνουμε μία βόλτα αξιοποιώντας το χρόνο μας. Έκανε ζέστη αλλά και να καθόμασταν στο δωμάτιο το θεωρούσαμε κουτό.
Κάναμε βόλτα σχεδόν τρεις ώρες, αρχικά κοντά στο ποτάμι που χωρίζει το Τατζικιστάν από το Αφγανιστάν και μετά πήγαμε να δούμε λίγο το χωριό. Υπάρχει ένας μεγάλος κεντρικός δρόμος (κι αυτό συνηθισμένο στα χωριά και στις μικρές πόλεις) από τον οποίο ξεκινούν προς το ποτάμι κάποιοι δρόμοι, ένας εκ των οποίων είναι εξίσου κεντρικός με τον άλλον και έχει τα περισσότερα μαγαζιά. Στη βόλτα που κάναμε οι άνθρωποι ήταν πολύ ζεστοί και όλοι μας χαιρετούσαν και κυρίως βέβαια τα παιδιά τα οποία έχουν μάθει να λένε συνέχεια Hello.
Κατά τις 6:00 που φτάσαμε στον ξενώνα. Καθίσαμε έξω αφού ήταν ωραία μέρα και συζητούσαμε με την Ντίνα. Τότε εμφανίστηκε ένα πενηντάρης αδύνατος άνθρωπος πάνω σε ένα καροτσάκι ΑΜΕΑ το οποίο ενίοτε βοηθούσε ένας άλλος, που αργότερα μάθαμε ότι ήταν ο ξεναγός του. Είχε μόνος του ένα τζιπ και έναν άλλο οδηγό. Πιάσαμε την κουβέντα και είναι ένας Γερμανός αυτός στο καροτσάκι και κάνει ταξίδι στο Τατζικιστάν. Μιλήσαμε αρκετή ώρα για ταξίδια και εδώ φάνηκε η δύναμη του ανθρώπου, ο οποίος ταξιδεύει παντού με ένα αμαξίδιο. Είχε πάει μέχρι το Έρτα Άλε στην Αιθιοπία στο Ντανακίλ, που εκεί επάνω των κουβάλησαν τέσσερις στο καρότσι του μέχρι το ηφαίστειο. Μου έδειξε βίντεο από αυτό.
Το βραδινό φαγητό ήταν πολύ μέτριο στον ξενώνα, αφού ούτε η σούπα με το μοσχάρι ήταν καλή, αλλά ούτε το κοτόπουλο με τις τηγανιτές πατάτες τρωγόταν εύκολα. Ευτυχώς είχε φρέσκο ψωμί. Στο τέλος μιλήσαμε λίγο με τον Γερμανό και την παρέα του και τους κεράσαμε ένα ποτηράκι ρακή και ένα ποτηράκι ούζο από αυτά που έχουμε μαζί μας.
Να περιγράψω τώρα την έκτη μέρα του ταξιδιού μας, που στην ουσία είναι η τέταρτη ημέρα σύμφωνα με το πρόγραμμα του τοπικού μας πράκτορα. Αφού ξυπνήσαμε στο πολύ ωραίο ξενοδοχείο του Khorogh πήραμε πρωινό στις 7:30 και λίγο μετά τις 8:00 ήμασταν έτοιμοι για να φύγουμε με τελικό προορισμό το χωριό Ishkashim. Σύμφωνα με το πρόγραμμα η σημερινή μέρα είχε μόλις 140 χιλιόμετρα, τα οποία ήταν πράγματι πολύ λίγα και θα μπορούσαμε να τα διανύσουμε, αν δεν κάναμε στάσεις, σε λιγότερο από τρεις ώρες. Γι αυτό είχα κανονίσει με τον οδηγό από χτες να μας πάει σήμερα στους βοτανικούς κήπους της πόλης που ήταν πολύ κοντά στο Khorogh.
Το μόνο ενδιαφέρον που είχε ήταν ότι από εκεί ψηλά βλέπαμε όλη την πόλη από κάτω και έτσι βγάλαμε ωραίες φωτογραφίες. Μετά συνεχίσαμε τη διαδρομή μας για τον τελικό μας προορισμό.




Κάπου στην πόλη και ένας Λένιν παραπεταμένος:

Η διαδρομή μας, όπου και να πηγαίναμε φανταστική:







Να και ένα φυλάκιο από εκείνα που οι Τατζέκοι βάζουν τα φαντάρια και κατασκευάζουν παντού στα σύνορα:

Οι ωραίες εικόνες συνεχίζονται:



Και κάποιοι Αφγανοί από απέναντι:



Και κάποιοι βοσκοί Αφγανοί:


Πάλι στο πρόγραμμα έγραφε διάφορα πράγματα να δούμε. Αρχικά πήγαμε στις θερμές πηγές με το όνομα Garmchasma. Εκεί είδαμε ένα σημείο που είχε έναν βράχο ο οποίος ήταν κάτασπρος από τα άλατα και μπήκαμε μέσα όπου είδαμε μία μικρή λιμνούλα, που προφανώς είχε ζεστό νερό. Εκεί έκαναν μπάνιο καμιά δεκαπενταριά άνδρες. Φυσικά δεν είχαμε καμία διάθεση να κάνουμε εμείς μπάνιο εκεί μέσα, κυρίως γιατί όλοι αυτοί ήταν τελείως γυμνοί. Οπότε φαντάζομαι και εμείς έπρεπε να κάνουμε το ίδιο. Δεν μας άφησαν να βγάλουμε φωτογραφίες και περιηγηθήκαμε λίγο εκεί γύρω να δούμε και κάποια άλλα κτίρια, χωρίς κανένα ενδιαφέρον όμως.




Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας. Σύμφωνα με το πρόγραμμα θα περνάγαμε από ένα ορυχείο το οποίο βρισκόταν στο χωριό Koh i Lal. Δυστυχώς όμως ο οδηγός μας δεν το ήξερε, όπως επίσης δεν το ήξερε και ένας ντόπιος που ρωτήσαμε. Ουσιαστικά είδαμε μόνο το χωριό που ήταν ψηλά αλλά δεν πήγαμε ποτέ σε αυτό. Αργότερα το απόγευμα διαπίστωσα ότι το ορυχείο ήταν λίγο μετά το χωριό, αν ανεβαίναμε μέχρι εκεί. Δεν ξέρω βέβαια αν θα βλέπαμε κάτι, δηλαδή αν είχε κάτι σαν ξενάγηση, που δεν το πολυπιστεύω, ή απλά θα βλέπαμε την είσοδο του ορυχείου. Τελικά συνεχίσαμε κάνοντας κάθε τόσο στάσεις για να βγάλουμε καλύτερες φωτογραφίες έξω από το αυτοκίνητο.







Παντού τα σύνορα φαινόταν κλειστά:

Λίγο μετά τις 2:00 το μεσημέρι φτάσαμε στο χωριό που ήταν ο προορισμός μας και πήγαμε κατευθείαν στον ξενώνα που θα μέναμε. Ήταν ένα πάρα πολύ όμορφο κτίριο λίγο έξω από την μικρή πόλη και μείναμε στον πρώτο όροφο.

Βέβαια εκεί είχαν αυτό το κλασικό, δηλαδή μικρά δωμάτια χωρίς τουαλέτα. Αλλού είχαν τεράστια δωμάτια. Και δυστυχώς υπήρχε μόνο μία τουαλέτα για όλους εμάς και ακόμα άλλους δυο-τρεις επισκέπτες που είχε η πανσιόν. Δώσαμε ραντεβού στις 7:30 για το βραδινό μας και εγώ με την Ντίνα πήγαμε περίπου στις 3:00 να κάνουμε μία βόλτα αξιοποιώντας το χρόνο μας. Έκανε ζέστη αλλά και να καθόμασταν στο δωμάτιο το θεωρούσαμε κουτό.
Κάναμε βόλτα σχεδόν τρεις ώρες, αρχικά κοντά στο ποτάμι που χωρίζει το Τατζικιστάν από το Αφγανιστάν και μετά πήγαμε να δούμε λίγο το χωριό. Υπάρχει ένας μεγάλος κεντρικός δρόμος (κι αυτό συνηθισμένο στα χωριά και στις μικρές πόλεις) από τον οποίο ξεκινούν προς το ποτάμι κάποιοι δρόμοι, ένας εκ των οποίων είναι εξίσου κεντρικός με τον άλλον και έχει τα περισσότερα μαγαζιά. Στη βόλτα που κάναμε οι άνθρωποι ήταν πολύ ζεστοί και όλοι μας χαιρετούσαν και κυρίως βέβαια τα παιδιά τα οποία έχουν μάθει να λένε συνέχεια Hello.




Κατά τις 6:00 που φτάσαμε στον ξενώνα. Καθίσαμε έξω αφού ήταν ωραία μέρα και συζητούσαμε με την Ντίνα. Τότε εμφανίστηκε ένα πενηντάρης αδύνατος άνθρωπος πάνω σε ένα καροτσάκι ΑΜΕΑ το οποίο ενίοτε βοηθούσε ένας άλλος, που αργότερα μάθαμε ότι ήταν ο ξεναγός του. Είχε μόνος του ένα τζιπ και έναν άλλο οδηγό. Πιάσαμε την κουβέντα και είναι ένας Γερμανός αυτός στο καροτσάκι και κάνει ταξίδι στο Τατζικιστάν. Μιλήσαμε αρκετή ώρα για ταξίδια και εδώ φάνηκε η δύναμη του ανθρώπου, ο οποίος ταξιδεύει παντού με ένα αμαξίδιο. Είχε πάει μέχρι το Έρτα Άλε στην Αιθιοπία στο Ντανακίλ, που εκεί επάνω των κουβάλησαν τέσσερις στο καρότσι του μέχρι το ηφαίστειο. Μου έδειξε βίντεο από αυτό.

Το βραδινό φαγητό ήταν πολύ μέτριο στον ξενώνα, αφού ούτε η σούπα με το μοσχάρι ήταν καλή, αλλά ούτε το κοτόπουλο με τις τηγανιτές πατάτες τρωγόταν εύκολα. Ευτυχώς είχε φρέσκο ψωμί. Στο τέλος μιλήσαμε λίγο με τον Γερμανό και την παρέα του και τους κεράσαμε ένα ποτηράκι ρακή και ένα ποτηράκι ούζο από αυτά που έχουμε μαζί μας.