travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη και δεύτερη μέρα, Dushanbe
- Dushanbe-Kalaikhum 350 χιλιόμετρα
- Kalaikhum – Rushan, 180 χιλιόμετρα.
- Rushan, Jizev trekking, Khorong
- Από το Khorogh στο Ishkashim
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 1ο μέρος
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 2ο μέρος
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 2ο
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 1ο. Δυο μικρές λίμνες.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 2ο. Η διαδρομή.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 3ο. Η λίμνη και η επιστροφή.
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 2ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 3ο
- Από το Bulunkul επιστροφή στο Khorog
- Στο γνωστό δρόμο από το Khorog στο Kalaikhum, 260 χλμ.
- Από το kalaikhum στο Ντουανμπέ, 360 χλμ.
- Από το Ντουσανμπέ στη λίμνη Ισκαντέρ και στο Panjikent
- Στις Επτά Λίμνες
- Επιστροφή στο Ντουσανμπέ.
- Τελευταίες βόλτες στο Ντουσανμπέ.
- Επίλογος.
- Videos
Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 1ο

Πήραμε το γνωστό πρωινό με παρέα τον Γερμανό Μάικλ και τους οδηγούς μας. Αναχωρήσαμε πρώτοι εμείς με προορισμό ένα μέρος για να κοιμηθούμε σε γιούρτες στην περιοχή Keng Shiber. Βρίσκεται σε απόσταση 240 χλμ από το Langar που βρισκόμασταν. Spoiler: δε φτάσαμε ποτέ εκεί.

Εδώ το καθιστικό στον ξενώνα μας:

Στον επόμενο χάρτη φαίνεται (βασικά είναι λίγο έξω από το χάρτη) το Λαγκάρ που μείναμε και ο κίτρινος δρόμος δείχνει τη διαδρομή μέχρι το σημείο 1 που ήταν η διακλάδωση για το Keng Shiber. Το Google maps δεν το έχει σήμερα και δε δείχνει φυσικά καμιά διαδρομή ως εκεί. Από το Keng Shiber μέχρι τη λίμνη Ζορκούλ, άντε βρες δρόμο να πας. Το mapsme δείχνει ένα μονοπάτι που θέλει να περπατάς μιάμιση μέρα για να φτάσεις. Γι αυτό καλύτερα να εμπιστεύεσαι τους ντόπιους οδηγούς. Δεν ξέρω αν υπάρχει και κάποιος καλύτερος τουριστικός οδηγός. Πάντως ο ξεναγός του Γερμανού είχε ένα χάρτη σε χαρτί με πολλές λεπτομέρειες. Στις περιοχές αυτές τα υψόμετρα είναι πάνω από τα 4 χλμ.

Ας το πιάσω από την αρχή. Το προηγούμενο βράδυ με ρωτά ο οδηγός μας να του πω το πρόγραμμα της επόμενης μέρας. Μου φάνηκε περίεργο γιατί τις προηγούμενες φορές το ήξερε και δε ρώταγε. Εγώ του διάβασα αυτό που μου είχε στείλει το πρακτορείο και σα να μην το καταλάβαινε και φώναξε τον οδηγό του Γερμανού, που ήξερε καλά αγγλικά, για διευκρινήσεις. Κουβέντα στην κουβέντα εκείνος είπε ότι θα ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί το πρόγραμμα όχι της επόμενης μέρας αλλά της μεθεπόμενης. Μας πρότεινε να μην το επιχειρήσουμε γιατί ακόμα δεν έχουν λιώσει τα χιόνια και ο δρόμος μέχρι τη λίμνη Zor Kul που θα πηγαίναμε μια ημερήσια θα είχε πρόβλημα. Άσε που το υψόμετρο ήταν μεγάλο και λίγο περπάτημα που απαιτούνταν θα ήταν εξοντωτικό. Κατάλαβα τις δυσκολίες, αν έλεγε αλήθεια, και είπαμε να μην κάνουμε εκείνη τη μέρα (την μεθεπόμενη δηλαδή) αλλά να προσθέσουμε μια μέρα στη λίμνη Καρακόλ, αντ’ αυτής. Εκεί θα κάναμε, σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα, ημερήσια από το Murghab, αλλά τώρα είπαμε να μείνουμε ένα βράδυ. Η ιδέα φάνηκε καλή και συμφώνησαν όλοι.
Έτσι το πρωί φύγαμε για το Keng Shiber. Αρχικά σταματήσαμε να δούμε κάποια πετρογλυφικά κοντά στο Λανγκάρ. Ως συνήθως ο οδηγός μας, μας παράτησε να πάμε μόνοι μας. Ξεκινήσαμε και ένα μικρό παιδί ήρθε να μας οδηγήσει ως εκεί. Έκανα την βλακεία να του πω ότι δεν τον χρειαζόμασταν και έφυγε. Πίστευα ότι θα ήμουν ικανός να βρω το μέρος μόνος μου, μόνο με μια υπόδειξη που μου είχε κάνει ο Ντανιγιάρ. Λόγω του υψομέτρου οι άλλοι απογοητεύτηκαν και επέστρεψαν πίσω. Εγώ συνέχισα και δεν είδα κάτι. Μάλλον πήγε τσάμπα ο κόπος μου. Άλλωστε μάλλον δεν ήταν και εμφανές αυτό που έψαχνα.


Εκεί μπορείς να δεις κάποια παράξενα κοιμητήρια:

Μετά συνεχίσαμε για να περάσουμε το Kharkuah Pass με υψόμετρο στα 4340 μέτρα. Ο δρόμο ήταν κακός αλλά η θέα πολύ καλή. Και το κρύο δεν ήταν τρομερό, αφού ακόμα ο ήλιος ήταν ψηλά. Κάναμε αρκετές στάσεις για φωτογραφίες των υπέροχων και επιβλητικών βουνών. Πια ήμασταν στα Παμίρ αποκλειστικά, αφού εγκαταλείψαμε τα βουνά του Αφγανιστάν.

Ωραίος δρόμος:






Η αποθέωση των βουνών του Παμίρ. Εκεί συναντάς εικόνες, όπως η επόμενη με τους ποιμένες:







Μα και καμήλες στα τέσσερα χιλιόμετρα:











Κάπου συναντήσαμε ξανά τον δρόμο Μ41. Εκεί είχε κάποιες μικρές λίμνες με αλάτια. Φυσικά είχε και πανέμορφα βουνά.



Εκεί συναντήσαμε και πολλές μαρμότες:




Επίσης μια περιοχή με περίεργους σχηματισμούς στα βράχια:

Η πινακίδα στη συνάντηση του Μ41:




Μ41. Υπάρχουν και καλύτερα κομμάτια. Όμως αυτό δεν είναι από τα χειρότερα.
