travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη και δεύτερη μέρα, Dushanbe
- Dushanbe-Kalaikhum 350 χιλιόμετρα
- Kalaikhum – Rushan, 180 χιλιόμετρα.
- Rushan, Jizev trekking, Khorong
- Από το Khorogh στο Ishkashim
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 1ο μέρος
- Ishkashim – Langar, 135 χλμ. 2ο μέρος
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Langar στο Murghab, 240 χλμ. Μέρος 2ο
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 1ο. Δυο μικρές λίμνες.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 2ο. Η διαδρομή.
- Επίσκεψη στην λίμνη Καρακούλ. Μέρος 3ο. Η λίμνη και η επιστροφή.
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 1ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 2ο
- Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 3ο
- Από το Bulunkul επιστροφή στο Khorog
- Στο γνωστό δρόμο από το Khorog στο Kalaikhum, 260 χλμ.
- Από το kalaikhum στο Ντουανμπέ, 360 χλμ.
- Από το Ντουσανμπέ στη λίμνη Ισκαντέρ και στο Panjikent
- Στις Επτά Λίμνες
- Επιστροφή στο Ντουσανμπέ.
- Τελευταίες βόλτες στο Ντουσανμπέ.
- Επίλογος.
- Videos
Από το Murghab, μέσω Modiyan, στο Bulunkul. 250χλμ. Μέρος 1ο
Φτάσαμε στη μέση του ταξιδιού και μου δίνεται η εντύπωση πως έχω χορτάσει το Τατζικιστάν. Όχι βέβαια ότι το βαρέθηκα ούτε ότι θεωρώ πως δεν έχω άλλα να δω. Ίσα ίσα χαίρομαι πολύ που συνεχίζουμε. Ως ένα βαθμό οι επόμενες τρεις τέσσερις μέρες θα έχουν μέρη της χώρας παρόμοια με αυτά που είδαμε και δύο μέρες θα περάσουμε από γνωστούς δρόμους επιστρέφοντας για το Ντουσανμπέ. Ειδικά για το τελευταίο κομμάτι είμαι πολύ χαρούμενος που θα το ξανακάνουμε γιατί και η φύση με τον ποταμό Παντς είναι όμορφη, αλλά γίνονται και διάφορες φάσεις στο δρόμο που σίγουρα δε θα μοιάζουν με αυτές που ζήσαμε στον ερχομό.
Αυτό το ταξίδι που το σχεδίαζα για το καλοκαίρι του 2020 δεν έγινε λόγω του κωρονοϊού. Όμως δε θα γινόταν με αυτή την διαδρομή αλλά θα φεύγαμε το Μουργκάμπ, και θα μπαίναμε στο Κιργιστάν για μια εβδομάδα και μετά για λίγες μέρες στο Αλμάτι του Καζακστάν. Θα διαρκούσε κάπου 22 μέρες. Τώρα όμως υπάρχουν εχθροπραξίες στα σύνορα του Τατζικιστάν με το Κιργιστάν και αν δεν είναι αδύνατη η διάσχιση των συνόρων για τους τουρίστες είναι πολύ δύσκολη. Έτσι αφ’ ενός περιοριστήκαμε μόνο στο Τατζικιστάν, και αφ’ εταίρου επιστρέφουμε στο Ντουσανμπέ χωρίς ιδιαίτερο λόγο.
Ξημερώνει από τις 5 αλλά συνήθως παίρνουμε πρωινό στις 7 ή στις 8. Το βράδυ φυσικά δεν έχουμε σχεδόν τίποτα να κάνουμε και κοιμόμαστε νωρίς. Χτες κοιμήθηκα στις δέκα. Από τις πέντε ξύπνησα και σηκώθηκα. Το πρωί κάθισα στο καθιστικό που έχει το σπίτι και έχει όμορφη θέα. Στη χώρα αυτή όταν κυκλοφορείς στην επαρχία παντού βρίσκεις ταμπέλες που γράφουν homestay ή guesthouse. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να αγχώνεσαι για το που θα μείνεις. Θα βρεις σίγουρα κάπου. Βέβαια αρκεί να υπάρχουν χωριά στη διαδρομή σου. Για παράδειγμα χτες που πήγαμε στη λίμνη Καρακούλ δεν υπήρχε κανένα χωριό στο δρόμο. Όμως υπήρχαν μερικά, δυο τρία, που τα έβλεπες από το δρόμο. Σίγουρα εκεί θα έβρισκες ένα homestay. Βέβαια τώρα ακόμα δεν είναι το γεμάτο καλοκαίρι που θα ήταν όλα ανοιχτά. Πάντως αν επιλέξεις να μείνεις σε χωριά με περισσότερους από χίλιους κατοίκους, θα βρεις ακόμα και τον Ιούνιο. Άσε που έχω διαβάσει ότι γενικά μπορούν να σε φιλοξενήσουν οπουδήποτε και άσχετοι άνθρωποι.
Γενικά στα χωριά υπάρχει μια καθαριότητα στους δρόμους. Όμως αν περπατήσεις λίγο στα στενά θα δεις πεταμένα σκουπίδια εδώ και εκεί. Επίσης οι άνθρωποι έχουν ζώα και συχνά οι στάβλοι τους είναι στον οικισμό μέσα. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν ακαθαρσίες, αλλά σίγουρα όχι κατάσταση Αφρικής. Σε καμία περίπτωση.
Η ομορφιά του Τατζικιστάν είναι τα βουνά, τα ποτάμια και οι άνθρωποι. Ας προσθέσουμε και την όμορφη πρωτεύουσα. Εκτός Ντουσανμπέ δεν υπάρχουν μνημεία ούτε είδαμε άγρια ζώα εκτός από κάποιες μαρμότες. Εγώ δεν τις ήξερα αλλά εδώ τις έμαθα αφού κυκλοφορούν σε ερημιές και σε μεγάλα υψόμετρα. Είναι υπέροχο να βρίσκεσαι σε υψόμετρο κοντά στα τέσσερα χιλιόμετρα και να βλέπεις γύρω σου βουνά να υψώνονται μερικά χιλιόμετρα ακόμα πιο πάνω. Η χώρα έχει σίγουρα ενδιαφέρουσα πανίδα, αλλά δε θα τη δούμε. Πιστεύω ότι θα βλέπαμε ζώα στα μέρη που δεν πήγαμε με την αλλαγή που κάναμε στο πρόγραμμα. Ίσως είναι καλύτερα έτσι. Γιατί κι εκεί δεν ξέρεις τι μπορεί να σου τύχαινε. Όσον αφορά στις θερμοκρασίες τις περίμενα πιο χαμηλές πάνω στα μεγάλα υψόμετρα. Φυσικά δεν βγήκαμε έξω βράδυ που νομίζω θα είναι γύρω στους πέντε βαθμούς. Το καταλαβαίνω από το σημερινό πρωινό, ας πούμε, που μέσα στο σπίτι, που δεν έχει θέρμανση, η θερμοκρασία είναι γύρω στους δώδεκα. Όμως το μεσημέρι με τον ήλιο είναι μια χαρά.
Οι φωτογραφίες είναι από την πρωινή διαδρομή της ημέρας.
Έχω καταλάβει πως στο ανατολικό Τατζικιστάν και πιο συγκεκριμένα στο Βορρά έχει πολλούς Κιργίζιους. Και ο οδηγός μας, μας το είπε αλλά και ο νεαρός με το ποδήλατο που συνάντησα χτες στο Murghab ήταν στην καταγωγή Κιργίζιος, όπως μου είπε. Δεν ξέρω αυτοί οι σοβιετικοί πως έκαναν τα σύνορα των δημοκρατιών τους έτσι μπερδεμένα. Οι χώρες τις κεντρικής Ασίας έχουν ένα περίγραμμα των συνόρων τους που δύσκολα το φαντάζεται ανθρώπινος νους. Γι’ αυτό ίσως ανακατεύτηκαν και οι λαοί.


Φτάσαμε στη μέση του ταξιδιού και μου δίνεται η εντύπωση πως έχω χορτάσει το Τατζικιστάν. Όχι βέβαια ότι το βαρέθηκα ούτε ότι θεωρώ πως δεν έχω άλλα να δω. Ίσα ίσα χαίρομαι πολύ που συνεχίζουμε. Ως ένα βαθμό οι επόμενες τρεις τέσσερις μέρες θα έχουν μέρη της χώρας παρόμοια με αυτά που είδαμε και δύο μέρες θα περάσουμε από γνωστούς δρόμους επιστρέφοντας για το Ντουσανμπέ. Ειδικά για το τελευταίο κομμάτι είμαι πολύ χαρούμενος που θα το ξανακάνουμε γιατί και η φύση με τον ποταμό Παντς είναι όμορφη, αλλά γίνονται και διάφορες φάσεις στο δρόμο που σίγουρα δε θα μοιάζουν με αυτές που ζήσαμε στον ερχομό.



Αυτό το ταξίδι που το σχεδίαζα για το καλοκαίρι του 2020 δεν έγινε λόγω του κωρονοϊού. Όμως δε θα γινόταν με αυτή την διαδρομή αλλά θα φεύγαμε το Μουργκάμπ, και θα μπαίναμε στο Κιργιστάν για μια εβδομάδα και μετά για λίγες μέρες στο Αλμάτι του Καζακστάν. Θα διαρκούσε κάπου 22 μέρες. Τώρα όμως υπάρχουν εχθροπραξίες στα σύνορα του Τατζικιστάν με το Κιργιστάν και αν δεν είναι αδύνατη η διάσχιση των συνόρων για τους τουρίστες είναι πολύ δύσκολη. Έτσι αφ’ ενός περιοριστήκαμε μόνο στο Τατζικιστάν, και αφ’ εταίρου επιστρέφουμε στο Ντουσανμπέ χωρίς ιδιαίτερο λόγο.





Ξημερώνει από τις 5 αλλά συνήθως παίρνουμε πρωινό στις 7 ή στις 8. Το βράδυ φυσικά δεν έχουμε σχεδόν τίποτα να κάνουμε και κοιμόμαστε νωρίς. Χτες κοιμήθηκα στις δέκα. Από τις πέντε ξύπνησα και σηκώθηκα. Το πρωί κάθισα στο καθιστικό που έχει το σπίτι και έχει όμορφη θέα. Στη χώρα αυτή όταν κυκλοφορείς στην επαρχία παντού βρίσκεις ταμπέλες που γράφουν homestay ή guesthouse. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να αγχώνεσαι για το που θα μείνεις. Θα βρεις σίγουρα κάπου. Βέβαια αρκεί να υπάρχουν χωριά στη διαδρομή σου. Για παράδειγμα χτες που πήγαμε στη λίμνη Καρακούλ δεν υπήρχε κανένα χωριό στο δρόμο. Όμως υπήρχαν μερικά, δυο τρία, που τα έβλεπες από το δρόμο. Σίγουρα εκεί θα έβρισκες ένα homestay. Βέβαια τώρα ακόμα δεν είναι το γεμάτο καλοκαίρι που θα ήταν όλα ανοιχτά. Πάντως αν επιλέξεις να μείνεις σε χωριά με περισσότερους από χίλιους κατοίκους, θα βρεις ακόμα και τον Ιούνιο. Άσε που έχω διαβάσει ότι γενικά μπορούν να σε φιλοξενήσουν οπουδήποτε και άσχετοι άνθρωποι.


Γενικά στα χωριά υπάρχει μια καθαριότητα στους δρόμους. Όμως αν περπατήσεις λίγο στα στενά θα δεις πεταμένα σκουπίδια εδώ και εκεί. Επίσης οι άνθρωποι έχουν ζώα και συχνά οι στάβλοι τους είναι στον οικισμό μέσα. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν ακαθαρσίες, αλλά σίγουρα όχι κατάσταση Αφρικής. Σε καμία περίπτωση.
Η ομορφιά του Τατζικιστάν είναι τα βουνά, τα ποτάμια και οι άνθρωποι. Ας προσθέσουμε και την όμορφη πρωτεύουσα. Εκτός Ντουσανμπέ δεν υπάρχουν μνημεία ούτε είδαμε άγρια ζώα εκτός από κάποιες μαρμότες. Εγώ δεν τις ήξερα αλλά εδώ τις έμαθα αφού κυκλοφορούν σε ερημιές και σε μεγάλα υψόμετρα. Είναι υπέροχο να βρίσκεσαι σε υψόμετρο κοντά στα τέσσερα χιλιόμετρα και να βλέπεις γύρω σου βουνά να υψώνονται μερικά χιλιόμετρα ακόμα πιο πάνω. Η χώρα έχει σίγουρα ενδιαφέρουσα πανίδα, αλλά δε θα τη δούμε. Πιστεύω ότι θα βλέπαμε ζώα στα μέρη που δεν πήγαμε με την αλλαγή που κάναμε στο πρόγραμμα. Ίσως είναι καλύτερα έτσι. Γιατί κι εκεί δεν ξέρεις τι μπορεί να σου τύχαινε. Όσον αφορά στις θερμοκρασίες τις περίμενα πιο χαμηλές πάνω στα μεγάλα υψόμετρα. Φυσικά δεν βγήκαμε έξω βράδυ που νομίζω θα είναι γύρω στους πέντε βαθμούς. Το καταλαβαίνω από το σημερινό πρωινό, ας πούμε, που μέσα στο σπίτι, που δεν έχει θέρμανση, η θερμοκρασία είναι γύρω στους δώδεκα. Όμως το μεσημέρι με τον ήλιο είναι μια χαρά.

Οι φωτογραφίες είναι από την πρωινή διαδρομή της ημέρας.
Έχω καταλάβει πως στο ανατολικό Τατζικιστάν και πιο συγκεκριμένα στο Βορρά έχει πολλούς Κιργίζιους. Και ο οδηγός μας, μας το είπε αλλά και ο νεαρός με το ποδήλατο που συνάντησα χτες στο Murghab ήταν στην καταγωγή Κιργίζιος, όπως μου είπε. Δεν ξέρω αυτοί οι σοβιετικοί πως έκαναν τα σύνορα των δημοκρατιών τους έτσι μπερδεμένα. Οι χώρες τις κεντρικής Ασίας έχουν ένα περίγραμμα των συνόρων τους που δύσκολα το φαντάζεται ανθρώπινος νους. Γι’ αυτό ίσως ανακατεύτηκαν και οι λαοί.