soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.645
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Κεφάλαιο 3ο
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο
- Κεφάλαιο 9ο
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο
- Κεφάλαιο 13ο][B]Σαγκάη.[URL="http://www.travelstories.gr/#_ftn1"][B][1][/B][/URL] [/B
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο
- Κεφάλαιο 20ο
- Κεφάλαιο 21ο
Ήταν επτά μέρες μετά τη αναχώρηση από την Μανίλα. Ο προορισμός μας ήταν το Ειλάτ του Ισραήλ στην Ερυθρά θάλασσα. Εκεί θα παραδίναμε το φορτίο, δηλαδή τα αυτοκίνητα και τα κοντέινερς . Στη αρχή χαράξαμε πορεία για την νότια ακτή της Κεϋλάνης. Δεξιά μας ήταν ο μεγάλος κόλπος της Βεγγάλης που βρέχει την Ινδοκίνα, το Μπαγκλαντές και την Ινδία. Ο καιρός ήταν σταθερός γύρω στα 5-6 μποφόρ. Ήταν η εποχή των Μουσώνων. Τα Μουσώνια προκαλούν πολλά προβλήματα κυρίως στις ακτές του Μπαγκλαντές, με βροχές και πλημμύρες.
Μετά από τέσσερις μέρες ταξίδι είδαμε τις νότιες ακτές της Κεϋλάνης, και αμέσως χαράξαμε πορεία για τον κόλπο του Άντεν. Τώρα δεξιά είχαμε την Αραβική θάλασσα. Ο αέρας δυνάμωνε την ήμερα και έφτανε τα επτά με οκτώ μποφόρ. Τη νύχτα ήταν πιο χαμηλής έντασης, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα δικά μας μελτέμια τα οποία είναι παρακλάδια των Μουσώνων. Τρεις μέρες πριν φτάσουμε στην Σοκότρα που βρίσκεται στην είσοδο του κόλπου του κόλπου Άντεν, οι άνεμοι γίνηκα σταθερά εννέα μποφόρ. Τα εννέα μποφόρ δεν είναι κάτι το σοβαρό για το ποντοπόρο πλοίο. Όμως σ΄ αυτή την περιοχή επικρατούν ρεύματα, άλλα από το Άντεν, άλλα από τον Κόλπο ή από το Κέρας της Αφρικής. Έτσι είχαμε κύματα από διάφορες διευθύνσεις που μας ταλαιπωρούσαν αρκετά. Όσο μεγάλο και να είναι το κύμα, εφ΄ όσον έχει σταθερή κατεύθυνση με κατάλληλες ενέργειας μπορείς να το αντιμετωπίσεις. Τώρα όμως γινόταν ένα αναβρασμός της θάλασσας, σε όλη την περιοχή που βρισκόμασταν. Κίνδυνος βέβαια δεν υπήρχε, απλά ταρακουνιόμασταν άσχημα.
Ώσπου ένα πρωί γύρω στις έξη η ώρα, τα κοντέινερς, της επάνω σειράς λύθηκαν, μετακινήθηκαν, χτύπαγε το ένα πάνω στο άλλο, και μερικά άρχισαν σιγά-σιγά να πέφτουν στην θάλασσα. Ορισμένα άνοιξαν και είδαμε ότι μέσα είχαν σακιά από ρύζι. Ένα έπεσε γύρω στις οκτώμιση η ώρα, πρόλαβα να δω πάνω από τη γέφυρα την θεαματική του πτώση, και αργότερα ένα άλλο που είχε κάπως ισορροπήσει πάνω στην κουπαστή αλλά το αφήσαμε να πέσει για να μην μας προξενήσει τυχόν ζημιά στο πλοίο. Συνολικά χάσαμε επτά κοντέινερς. Τα βλέπαμε τα ταξιδεύουν πλέον μόνα τους χωρίς τη βοήθεια μας… Τα αυτοκίνητα δεν έμεινα κι αυτά χωρίς προβλήματα. Γύρω στα 15 απ’ αυτά είχαν μικρά ή μεγάλα κτυπήματα. Το φορτίο πάντα είναι ασφαλισμένο, ας τα βρουν οι έμποροι.
Αρκεί που δεν χτύπησε κάποιος από το πλήρωμα. Σε μια τέτοια περίπτωση τι γίνεται όταν βαπόρι ταξιδεύει; Υπάρχει φαρμακείο με όλα τα φάρμακα πρώτης ανάγκης. Οι αξιωματικοί της γέφυρας έχουν πάρει βασικές γνώσεις νοσοκομειακής περίθαλψης για κάθε περίπτωση. Αν η κατάσταση του ασθενούς είναι σοβαρή και χρειάζεται γιατρός, τότε εφόσον το ταξίδι είναι κοντά σε ακτές, το πλοίο πιάνει το πιο κοντινό λιμάνι. Αν όμως είναι στη μέση ενός ωκεανού, τότε μέσω ασυρμάτου ζητείται πλοίο που να έχει πάνω γιατρό. Η θετική απάντηση θα έλθει μόνο από κάποιο Σοβιετικό πλοίο. Αυτά πάντα έχουν γιατρό που ταξιδεύει μαζί με το πλήρωμα Θα έλθουν τα πλοία κοντά σε κάποιο σημείο του ωκεανού, και με τη Ρωσική βενζινοκίνητη βάρκα θα ανέβει ο γιατρός μαζί με τον κομισάριο στο πλοίο που βρίσκεται ο ασθενής.
Την επόμενη μέρα περάσαμε το Κέρας της Αφρικής και μπήκαμε στο κόλπο του Άντεν όπου επικρατούσε μπουνάτσα. Μετά από μιάμιση μέρα ταξίδι περάσαμε το στενό που χωρίζει την Αφρική με την Αραβική χερσόνησο και μπήκαμε στην Ερυθρά θάλασσα. Είναι η θάλασσα που ταξίδεψα όταν για πρώτη φορά βγήκα έξω από την Μεσόγειο, και το πρώτο λιμάνι εκτός Μεσογείου ήταν η Τζέντα, και κατόπιν η ταλαίπωρη με τους πολέμου; σήμερα Βασόρα. Επίσης στον ποταμός Τίγρη ήταν η πρώτη μου φορά που ταξίδεψα μέσα σε ποτάμι, και πρώτη φορά που αντίκριζα μεγάλο δάσος από φοίνικες δεξιά κι αριστερά του ποταμού.
Τη σκοτεινή νύχτα εδώ απολαμβάνεις ένα μοναδικό θέαμα. Αν κάποιο ψάρι ή ένα αντικείμενο ταράξει την επιφάνεια του νερού και σηκώσει κύμα, το κύμα αυτό φαίνεται φωτεινό σαν φωτιά. Το ίδιο βλέπεις αν πας κοντά στην πλώρη του καραβιού, και δεις στο σκοτάδι το κύμα που σηκώνει η πλώρη. Η Ερυθρά θάλασσα και ο Περσικός κόλπος είναι οι πιο ζεστές θαλάσσιες περιοχές του πλανήτη. Κι όπως τότε τα πλοία δεν είχαν κλιματισμό, αλλά σκέτο αέρα, έχω εμπειρίες από ανυπόφορες καταστάσεις. Η Ερυθρά έχει επίσης ένα άλλο πρωτείο. Έχει ένα απίθανο θαλάσσιο πλούτο σε ψάρια κάθε είδους. Σκυλόψαρα, καρχαρίες, μικρότερα κάθε μεγέθους, αλλά και τροπικά κάθε χρώματος και σχήματος. Αξέχαστη μου έχει μείνει η εικόνα, όταν ένα πρωινό γύρω στις επτά, στη ήρεμη επιφάνεια της θάλασσας, περάσαμε δίπλα από πέντε τεράστια καρχαριοειδή, πλατυκέφαλα χρώματος καφετί, τα οποία ακίνητα απολάμβαναν τον ύπνο χωρίς να τους ενοχλεί η παρουσία μας. Είναι γνωστά σήμερα τα καταδυτικά κέντρα στα παράλια τουριστικά θέρετρα της Αιγύπτου που σου δίνουν τη δυνατότητα να θαυμάσεις το θαλάσσιο πλούτο. Εμείς όμως με την πρώτη ευκαιρία το ρίχναμε στο ψάρεμα με πλούσια αποτελέσματα. Ο πιο ανίδεος εδώ γίνεται ψαράς.
Από τη μέρα που μπήκαμε στην Ερυθρά θάλασσα, ο ορίζοντας και η ατμόσφαιρα έχουν συνεχώς το κίτρινο χρώμα από την σκόνη της ερήμου. Μετά από τέσσερις μέρες ταξίδι στη Ερυθρά, μπήκαμε στο στενό κόλπο της Άκαμπα.
Οι φωτό που πήρα από τη γέφυρα όταν ηρέμησε ο καιρός.
εδώ η δεξιά πλευρά του πλοίου.βλέπετε το πρώτο δεξιά πως έχει φουσκώσει από τα κτυπήματα. είναι αυτό που το στείλαμε ταξιδάκι....
κι εδώ η ανακατωσούρα.. στη αριστερή πλευρά
Μετά από τέσσερις μέρες ταξίδι είδαμε τις νότιες ακτές της Κεϋλάνης, και αμέσως χαράξαμε πορεία για τον κόλπο του Άντεν. Τώρα δεξιά είχαμε την Αραβική θάλασσα. Ο αέρας δυνάμωνε την ήμερα και έφτανε τα επτά με οκτώ μποφόρ. Τη νύχτα ήταν πιο χαμηλής έντασης, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα δικά μας μελτέμια τα οποία είναι παρακλάδια των Μουσώνων. Τρεις μέρες πριν φτάσουμε στην Σοκότρα που βρίσκεται στην είσοδο του κόλπου του κόλπου Άντεν, οι άνεμοι γίνηκα σταθερά εννέα μποφόρ. Τα εννέα μποφόρ δεν είναι κάτι το σοβαρό για το ποντοπόρο πλοίο. Όμως σ΄ αυτή την περιοχή επικρατούν ρεύματα, άλλα από το Άντεν, άλλα από τον Κόλπο ή από το Κέρας της Αφρικής. Έτσι είχαμε κύματα από διάφορες διευθύνσεις που μας ταλαιπωρούσαν αρκετά. Όσο μεγάλο και να είναι το κύμα, εφ΄ όσον έχει σταθερή κατεύθυνση με κατάλληλες ενέργειας μπορείς να το αντιμετωπίσεις. Τώρα όμως γινόταν ένα αναβρασμός της θάλασσας, σε όλη την περιοχή που βρισκόμασταν. Κίνδυνος βέβαια δεν υπήρχε, απλά ταρακουνιόμασταν άσχημα.
Ώσπου ένα πρωί γύρω στις έξη η ώρα, τα κοντέινερς, της επάνω σειράς λύθηκαν, μετακινήθηκαν, χτύπαγε το ένα πάνω στο άλλο, και μερικά άρχισαν σιγά-σιγά να πέφτουν στην θάλασσα. Ορισμένα άνοιξαν και είδαμε ότι μέσα είχαν σακιά από ρύζι. Ένα έπεσε γύρω στις οκτώμιση η ώρα, πρόλαβα να δω πάνω από τη γέφυρα την θεαματική του πτώση, και αργότερα ένα άλλο που είχε κάπως ισορροπήσει πάνω στην κουπαστή αλλά το αφήσαμε να πέσει για να μην μας προξενήσει τυχόν ζημιά στο πλοίο. Συνολικά χάσαμε επτά κοντέινερς. Τα βλέπαμε τα ταξιδεύουν πλέον μόνα τους χωρίς τη βοήθεια μας… Τα αυτοκίνητα δεν έμεινα κι αυτά χωρίς προβλήματα. Γύρω στα 15 απ’ αυτά είχαν μικρά ή μεγάλα κτυπήματα. Το φορτίο πάντα είναι ασφαλισμένο, ας τα βρουν οι έμποροι.
Αρκεί που δεν χτύπησε κάποιος από το πλήρωμα. Σε μια τέτοια περίπτωση τι γίνεται όταν βαπόρι ταξιδεύει; Υπάρχει φαρμακείο με όλα τα φάρμακα πρώτης ανάγκης. Οι αξιωματικοί της γέφυρας έχουν πάρει βασικές γνώσεις νοσοκομειακής περίθαλψης για κάθε περίπτωση. Αν η κατάσταση του ασθενούς είναι σοβαρή και χρειάζεται γιατρός, τότε εφόσον το ταξίδι είναι κοντά σε ακτές, το πλοίο πιάνει το πιο κοντινό λιμάνι. Αν όμως είναι στη μέση ενός ωκεανού, τότε μέσω ασυρμάτου ζητείται πλοίο που να έχει πάνω γιατρό. Η θετική απάντηση θα έλθει μόνο από κάποιο Σοβιετικό πλοίο. Αυτά πάντα έχουν γιατρό που ταξιδεύει μαζί με το πλήρωμα Θα έλθουν τα πλοία κοντά σε κάποιο σημείο του ωκεανού, και με τη Ρωσική βενζινοκίνητη βάρκα θα ανέβει ο γιατρός μαζί με τον κομισάριο στο πλοίο που βρίσκεται ο ασθενής.
Την επόμενη μέρα περάσαμε το Κέρας της Αφρικής και μπήκαμε στο κόλπο του Άντεν όπου επικρατούσε μπουνάτσα. Μετά από μιάμιση μέρα ταξίδι περάσαμε το στενό που χωρίζει την Αφρική με την Αραβική χερσόνησο και μπήκαμε στην Ερυθρά θάλασσα. Είναι η θάλασσα που ταξίδεψα όταν για πρώτη φορά βγήκα έξω από την Μεσόγειο, και το πρώτο λιμάνι εκτός Μεσογείου ήταν η Τζέντα, και κατόπιν η ταλαίπωρη με τους πολέμου; σήμερα Βασόρα. Επίσης στον ποταμός Τίγρη ήταν η πρώτη μου φορά που ταξίδεψα μέσα σε ποτάμι, και πρώτη φορά που αντίκριζα μεγάλο δάσος από φοίνικες δεξιά κι αριστερά του ποταμού.
Τη σκοτεινή νύχτα εδώ απολαμβάνεις ένα μοναδικό θέαμα. Αν κάποιο ψάρι ή ένα αντικείμενο ταράξει την επιφάνεια του νερού και σηκώσει κύμα, το κύμα αυτό φαίνεται φωτεινό σαν φωτιά. Το ίδιο βλέπεις αν πας κοντά στην πλώρη του καραβιού, και δεις στο σκοτάδι το κύμα που σηκώνει η πλώρη. Η Ερυθρά θάλασσα και ο Περσικός κόλπος είναι οι πιο ζεστές θαλάσσιες περιοχές του πλανήτη. Κι όπως τότε τα πλοία δεν είχαν κλιματισμό, αλλά σκέτο αέρα, έχω εμπειρίες από ανυπόφορες καταστάσεις. Η Ερυθρά έχει επίσης ένα άλλο πρωτείο. Έχει ένα απίθανο θαλάσσιο πλούτο σε ψάρια κάθε είδους. Σκυλόψαρα, καρχαρίες, μικρότερα κάθε μεγέθους, αλλά και τροπικά κάθε χρώματος και σχήματος. Αξέχαστη μου έχει μείνει η εικόνα, όταν ένα πρωινό γύρω στις επτά, στη ήρεμη επιφάνεια της θάλασσας, περάσαμε δίπλα από πέντε τεράστια καρχαριοειδή, πλατυκέφαλα χρώματος καφετί, τα οποία ακίνητα απολάμβαναν τον ύπνο χωρίς να τους ενοχλεί η παρουσία μας. Είναι γνωστά σήμερα τα καταδυτικά κέντρα στα παράλια τουριστικά θέρετρα της Αιγύπτου που σου δίνουν τη δυνατότητα να θαυμάσεις το θαλάσσιο πλούτο. Εμείς όμως με την πρώτη ευκαιρία το ρίχναμε στο ψάρεμα με πλούσια αποτελέσματα. Ο πιο ανίδεος εδώ γίνεται ψαράς.
Από τη μέρα που μπήκαμε στην Ερυθρά θάλασσα, ο ορίζοντας και η ατμόσφαιρα έχουν συνεχώς το κίτρινο χρώμα από την σκόνη της ερήμου. Μετά από τέσσερις μέρες ταξίδι στη Ερυθρά, μπήκαμε στο στενό κόλπο της Άκαμπα.
Οι φωτό που πήρα από τη γέφυρα όταν ηρέμησε ο καιρός.
εδώ η δεξιά πλευρά του πλοίου.βλέπετε το πρώτο δεξιά πως έχει φουσκώσει από τα κτυπήματα. είναι αυτό που το στείλαμε ταξιδάκι....

κι εδώ η ανακατωσούρα.. στη αριστερή πλευρά

Attachments
-
71,6 KB Προβολές: 121