soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.645
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Κεφάλαιο 3ο
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο
- Κεφάλαιο 9ο
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο
- Κεφάλαιο 13ο][B]Σαγκάη.[URL="http://www.travelstories.gr/#_ftn1"][B][1][/B][/URL] [/B
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο
- Κεφάλαιο 20ο
- Κεφάλαιο 21ο
Την επόμενη μέρα στην γαλήνια θάλασσα και κάτω από ένα λαμπρό ήλιο διακρίναμε δεξιά στο βάθος κάποιο αντικείμενο. Παρατηρήσαμε από το ραντάρ ότι είναι ακίνητο. Κάποιο κότερο ίσως σταματημένο. Πλησιάζοντας είδαμε ότι ήταν μια αναποδογυρισμένη φουσκωτή λέμβος με εξωλέμβιο μηχανή. Σταματήσαμε κοντά της, κατεβάσαμε την βάρκα του πλοίου με τρία άτομα μέσα, μαζί τους κι εγώ με τη φωτογραφική μηχανή έτοιμη για να αποθανατίσω τα κατάλοιπα κάποιου ίσως μακρινού ναυαγίου.
Με τη φαντασία έβλεπα να βρίσκεται κάτω από τη βάρκα, κάποιος πνιγμένος, ή μισοφαγωμένος ίσως από τα σκυλόψαρα.. Με ένα απότομο τίναγμα την φέραμε στην σωστή της θέση. Μέσα δεν υπήρχε τίποτε. Ούτε κάτι να έδειχνε σε ποιο σκάφος ανήκε. Την ρυμουλκήσαμε μαζί με την εξωλέμβιο και την ανεβάσαμε στο πλοίο. Αναφέραμε το γεγονός με τηλεγράφημα στην ακτοφυλακή των ΗΠΑ και συνεχίσαμε την πορεία μας. Πιθανή εκδοχή, να έπεσε από κάποιο κότερο κατά τη διάρκεια κακοκαιρίας.
Κότερα, γιωτ, ερασιτεχνικά αλιευτικά ταξιδεύουν συχνά στη Καραϊβική. Προέρχονται κυρίως από τους εύπορους κατοίκους των νοτίων πολιτειών των ΗΠΑ, από το Τέξας μέχρι την Φλόριδα.. Βρισκόμαστε στην καρδιά της Καραϊβικής. Η κεντρική Λατινική Αμερική είναι δεξιά μας, πιο πάνω το Μέξικο[1] με την Βέρα Κρουζ. Χώρες με πολιτικά ή οικονομικά προβλήματα αλλά, άνθρωποι της μουσικής και της αλεγρίας. Είναι σκεπασμένες από το πράσινο των τροπικών, με ζούγκλες και με μνημεία παλιών πολιτισμών. Η διάλεκτος των κατοίκων είναι κοντά στην δική μας με πολλές λέξεις όμοιες, μια μουσική και τραγούδια με καθαρή προφορά που μας κερδίζει με το πρώτο άκουσμα. Ο Έλληνας σε οποιαδήποτε χώρα από αυτές θα γνωρίσει πολύ εύκολα τη φιλία τη φιλοξενία, θα βρεθεί σε γνώριμο περιβάλλον. Λάτρεις του αρχαίου μας πολιτισμού τον οποίο διδάσκονται από το νήπιο οι λατινοαμερικάνοι, δίνουν στα παιδιά τους ονόματα από τη μυθολογία και την ιστορία μας. Μια γνωριμία με Έλληνα τους ενθουσιάζει.
Μακριά στα δυτικά είναι το Τρίνιδαδ, και το Κουρασάο απ’ όπου παίρναμε καύσιμα. Η Βενεζουέλα με το Πόρτο Καμπέλιο, το Μαρακάιμπο, τη La Guaira επίνειο του Καράκας, όπου πετούσαν χαμηλά από πάνω μας κάθε μέρα τα εντυπωσιακά και θορυβώδη Κονκόρντ το οποία προσγειωνόταν στο κοντινό αεροδρόμιο. Στο Καράκας όπου πήγα δυο φορές με βανάκι, είδα για πρώτη μου φόρα παραγκούπολη πριν φτάσουμε στην πόλη. Ήταν σπίτια από χαρτί, πλαστικό , λαμαρίνα και σανίδια Η Κολομβία με τον Μπαρανκίλα και την Καρθαγένα. Όλες χώρες του Ισημερινού, παντού δάση, ποτάμια, λίμνες.
Πίσω μας βρίσκονται οι πόλεις των ΗΠΑ στο κόλπο του Μεξικού, με αρκετά λατινοαμερικάνικα στοιχεία λόγω της μετανάστευσης παράνομης ή νόμιμης. Η Νέα Ορλεάνη όπου ίσως να έχω πάει μέχρι δέκα φορές.. Η καταστροφή από τις πλημμύρες με στεναχώρησαν ιδιαιτέρως. Εδώ έχω κάνει τρεις φορές Πάσχα, τρεις φορές γιορτές Χριστουγέννων. Ταξίδεψα και βαθιά μέσα στο Μισισιπή σε μια μοναχική προβλήτα με σιλό για καλαμπόκι δυο ώρες από την πόλη με λεωφορείο. Μια πόλη που όμοια της δεν υπάρχει στις ΗΠΑ. Ήταν παλιά αποικία των Γάλλων. Στο κέντρο της (Downtown) διατηρούνται τα παλιά κτίρια του 18ου αιώνα. Γραφικά με μεταλλικά μπαλκόνια, η πασίγνωστη Burbon street, με τα saloon όπου σύχναζαν οι cowboys και οι ραντζέρηδες, κι απέξω ακόμη να βρίσκονται οι δέστρες όπου έδεναν τα άλογα. Η κίνηση τη νύχτα δε σταματά ποτέ. Είναι η πόλη που γεννήθηκε η τζαζ. Μέσα στα saloοn, τα οποία έχουν ορχήστρα με τζαζ κυρίως με μαύρους, βρίσκονται παλιές φωτογραφίες από θρυλικά ονόματα της τζαζ, απέξω κάποια πινακίδα να γράφει : εδώ σύχναζε ο Χεμιγουέη, ο Στάινμπεκ, πέρασε ο Γκάρυ Κούπερ, η Μονρόε κ.α. Σήμερα ανώνυμοι και επώνυμοι από εδώ θα περάσουν για ένα ποτό, για μια ντουζίνα μύδια με παγωμένη μπύρα, ή για φαγητό σε εκλεπτυσμένο και πανάκριβο χώρο και που σε φέρνει αιώνες πίσω. Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της πόλης, είναι το ερωτικό προϊόν που έχει γίνει θέαμα το βράδυ στους πολυσύχναστους δρόμους με τα saloon, και που απευθύνεται σε όλους τους επισκέπτες.
Μοναχικοί, ζευγάρια, οικογένειες με παιδιά, μερικοί με ένα κοκτέιλ στο χέρι στη βόλτα όλη τη νύχτα ανάμεσα στις πινακίδες που υπόσχονται θέαμα. Πίνεις π.χ. το ποτό σου σένα απλό μπαράκι από αυτά που είναι για όλο τον κόσμο, και με δέκα δολάρια αν θες έρχεται πάνω στο τραπέζι σου μια ημίγυμνη με τα γνωστά χορευτικά του show ή του χορού της κοιλιάς, και για ορισμένο χρόνο χορεύει για σένα. Κάπου αλλού σε σκοτεινούς θαλάμου ζωντανά sex show. Περπατάς αμέριμνος και βλέπεις ξαφνικά από πάνω σου μια ημίγυμνη να κάνει κούνια μπαίνοντας και βγαίνοντας από κάποιο παράθυρο.
Τη μέρα από το πρωί υπάρχει θέαμα του δρόμου. Ορχήστρες με μουσική τζαζ, μοναχικοί σαξοφωνίστες, ταχυδακτυλουργοί, ένα συνεχές πανηγύρι μέρα και νύχτα.
Το Μπατόν Ρουζ κι αυτό στον Μισισιπή. Το Κόρφους Κρίστι, και το Χιούστον όπου μας δόθηκε η ευκαιρία για μια επίσκεψη στην ΝASA. Η Τάμπα Φλόριδα με τις ξαφνικές βροχές, τους τεράστιους φοίνικες να στολίζουν τους πεντακάθαρους δρόμους, και το Key West με πλούσια αποτελέσματα από ψαρέματα στο αγκυροβόλιο του.
Στην μέση της Καραϊβικής που βρισκόμαστε τώρα ένα μόνο μπορούμε να απολαύσουμε. Τη λατινική μουσική από το ραδιόφωνο που έρχεται από πολλές διαφορετικές χώρες που συναγωνίζονται μεταξύ τους ποια θα βάλει τα καλύτερα. Το ράδιο Αβάνα με τα πατριωτικά και την salsa, ράδιο Δομινικάνα, Πόρτο Ρίκο, ράδιο Τropical, las ondas del alegria, Γκουανταλαχάρα και Βερακρούζ από το Μεξικό, μια πλημμύρα από latinos κάθε είδους που νοερά σε πάνε σε κάποια παραλία, σένα κλαμπ σε μια φιέστα.
Μετά από δυόμισι μέρες ταξίδι αγκυροβολήσαμε στο Κρίστομπαλ του Παναμά, όπου ανάμεσα σε δεκάδες πλοία θα περιμένουμε τη σειρά μας για να περάσουμε το κανάλι και να βγούμε στον Ειρηνικό ωκεανό.
[1] Αναφέρομαι μόνο σε μέρη που έχω πάει
Με τη φαντασία έβλεπα να βρίσκεται κάτω από τη βάρκα, κάποιος πνιγμένος, ή μισοφαγωμένος ίσως από τα σκυλόψαρα.. Με ένα απότομο τίναγμα την φέραμε στην σωστή της θέση. Μέσα δεν υπήρχε τίποτε. Ούτε κάτι να έδειχνε σε ποιο σκάφος ανήκε. Την ρυμουλκήσαμε μαζί με την εξωλέμβιο και την ανεβάσαμε στο πλοίο. Αναφέραμε το γεγονός με τηλεγράφημα στην ακτοφυλακή των ΗΠΑ και συνεχίσαμε την πορεία μας. Πιθανή εκδοχή, να έπεσε από κάποιο κότερο κατά τη διάρκεια κακοκαιρίας.
Κότερα, γιωτ, ερασιτεχνικά αλιευτικά ταξιδεύουν συχνά στη Καραϊβική. Προέρχονται κυρίως από τους εύπορους κατοίκους των νοτίων πολιτειών των ΗΠΑ, από το Τέξας μέχρι την Φλόριδα.. Βρισκόμαστε στην καρδιά της Καραϊβικής. Η κεντρική Λατινική Αμερική είναι δεξιά μας, πιο πάνω το Μέξικο[1] με την Βέρα Κρουζ. Χώρες με πολιτικά ή οικονομικά προβλήματα αλλά, άνθρωποι της μουσικής και της αλεγρίας. Είναι σκεπασμένες από το πράσινο των τροπικών, με ζούγκλες και με μνημεία παλιών πολιτισμών. Η διάλεκτος των κατοίκων είναι κοντά στην δική μας με πολλές λέξεις όμοιες, μια μουσική και τραγούδια με καθαρή προφορά που μας κερδίζει με το πρώτο άκουσμα. Ο Έλληνας σε οποιαδήποτε χώρα από αυτές θα γνωρίσει πολύ εύκολα τη φιλία τη φιλοξενία, θα βρεθεί σε γνώριμο περιβάλλον. Λάτρεις του αρχαίου μας πολιτισμού τον οποίο διδάσκονται από το νήπιο οι λατινοαμερικάνοι, δίνουν στα παιδιά τους ονόματα από τη μυθολογία και την ιστορία μας. Μια γνωριμία με Έλληνα τους ενθουσιάζει.
Μακριά στα δυτικά είναι το Τρίνιδαδ, και το Κουρασάο απ’ όπου παίρναμε καύσιμα. Η Βενεζουέλα με το Πόρτο Καμπέλιο, το Μαρακάιμπο, τη La Guaira επίνειο του Καράκας, όπου πετούσαν χαμηλά από πάνω μας κάθε μέρα τα εντυπωσιακά και θορυβώδη Κονκόρντ το οποία προσγειωνόταν στο κοντινό αεροδρόμιο. Στο Καράκας όπου πήγα δυο φορές με βανάκι, είδα για πρώτη μου φόρα παραγκούπολη πριν φτάσουμε στην πόλη. Ήταν σπίτια από χαρτί, πλαστικό , λαμαρίνα και σανίδια Η Κολομβία με τον Μπαρανκίλα και την Καρθαγένα. Όλες χώρες του Ισημερινού, παντού δάση, ποτάμια, λίμνες.
Πίσω μας βρίσκονται οι πόλεις των ΗΠΑ στο κόλπο του Μεξικού, με αρκετά λατινοαμερικάνικα στοιχεία λόγω της μετανάστευσης παράνομης ή νόμιμης. Η Νέα Ορλεάνη όπου ίσως να έχω πάει μέχρι δέκα φορές.. Η καταστροφή από τις πλημμύρες με στεναχώρησαν ιδιαιτέρως. Εδώ έχω κάνει τρεις φορές Πάσχα, τρεις φορές γιορτές Χριστουγέννων. Ταξίδεψα και βαθιά μέσα στο Μισισιπή σε μια μοναχική προβλήτα με σιλό για καλαμπόκι δυο ώρες από την πόλη με λεωφορείο. Μια πόλη που όμοια της δεν υπάρχει στις ΗΠΑ. Ήταν παλιά αποικία των Γάλλων. Στο κέντρο της (Downtown) διατηρούνται τα παλιά κτίρια του 18ου αιώνα. Γραφικά με μεταλλικά μπαλκόνια, η πασίγνωστη Burbon street, με τα saloon όπου σύχναζαν οι cowboys και οι ραντζέρηδες, κι απέξω ακόμη να βρίσκονται οι δέστρες όπου έδεναν τα άλογα. Η κίνηση τη νύχτα δε σταματά ποτέ. Είναι η πόλη που γεννήθηκε η τζαζ. Μέσα στα saloοn, τα οποία έχουν ορχήστρα με τζαζ κυρίως με μαύρους, βρίσκονται παλιές φωτογραφίες από θρυλικά ονόματα της τζαζ, απέξω κάποια πινακίδα να γράφει : εδώ σύχναζε ο Χεμιγουέη, ο Στάινμπεκ, πέρασε ο Γκάρυ Κούπερ, η Μονρόε κ.α. Σήμερα ανώνυμοι και επώνυμοι από εδώ θα περάσουν για ένα ποτό, για μια ντουζίνα μύδια με παγωμένη μπύρα, ή για φαγητό σε εκλεπτυσμένο και πανάκριβο χώρο και που σε φέρνει αιώνες πίσω. Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της πόλης, είναι το ερωτικό προϊόν που έχει γίνει θέαμα το βράδυ στους πολυσύχναστους δρόμους με τα saloon, και που απευθύνεται σε όλους τους επισκέπτες.
Μοναχικοί, ζευγάρια, οικογένειες με παιδιά, μερικοί με ένα κοκτέιλ στο χέρι στη βόλτα όλη τη νύχτα ανάμεσα στις πινακίδες που υπόσχονται θέαμα. Πίνεις π.χ. το ποτό σου σένα απλό μπαράκι από αυτά που είναι για όλο τον κόσμο, και με δέκα δολάρια αν θες έρχεται πάνω στο τραπέζι σου μια ημίγυμνη με τα γνωστά χορευτικά του show ή του χορού της κοιλιάς, και για ορισμένο χρόνο χορεύει για σένα. Κάπου αλλού σε σκοτεινούς θαλάμου ζωντανά sex show. Περπατάς αμέριμνος και βλέπεις ξαφνικά από πάνω σου μια ημίγυμνη να κάνει κούνια μπαίνοντας και βγαίνοντας από κάποιο παράθυρο.
Τη μέρα από το πρωί υπάρχει θέαμα του δρόμου. Ορχήστρες με μουσική τζαζ, μοναχικοί σαξοφωνίστες, ταχυδακτυλουργοί, ένα συνεχές πανηγύρι μέρα και νύχτα.
Το Μπατόν Ρουζ κι αυτό στον Μισισιπή. Το Κόρφους Κρίστι, και το Χιούστον όπου μας δόθηκε η ευκαιρία για μια επίσκεψη στην ΝASA. Η Τάμπα Φλόριδα με τις ξαφνικές βροχές, τους τεράστιους φοίνικες να στολίζουν τους πεντακάθαρους δρόμους, και το Key West με πλούσια αποτελέσματα από ψαρέματα στο αγκυροβόλιο του.
Στην μέση της Καραϊβικής που βρισκόμαστε τώρα ένα μόνο μπορούμε να απολαύσουμε. Τη λατινική μουσική από το ραδιόφωνο που έρχεται από πολλές διαφορετικές χώρες που συναγωνίζονται μεταξύ τους ποια θα βάλει τα καλύτερα. Το ράδιο Αβάνα με τα πατριωτικά και την salsa, ράδιο Δομινικάνα, Πόρτο Ρίκο, ράδιο Τropical, las ondas del alegria, Γκουανταλαχάρα και Βερακρούζ από το Μεξικό, μια πλημμύρα από latinos κάθε είδους που νοερά σε πάνε σε κάποια παραλία, σένα κλαμπ σε μια φιέστα.
Μετά από δυόμισι μέρες ταξίδι αγκυροβολήσαμε στο Κρίστομπαλ του Παναμά, όπου ανάμεσα σε δεκάδες πλοία θα περιμένουμε τη σειρά μας για να περάσουμε το κανάλι και να βγούμε στον Ειρηνικό ωκεανό.
[1] Αναφέρομαι μόνο σε μέρη που έχω πάει
Attachments
-
71,6 KB Προβολές: 121