taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Άφιξη
- Κεφάλαιο 3: Tolkucka
- Κεφάλαιο 4: Κέντρο Ashgabat
- Κεφάλαιο 5: Πάρκο - Παλάτι
- Κεφάλαιο 6: Λούνα Πάρκ
- Κεφάλαιο 7: Μουσείο
- Κεφάλαιο 8: Erbent
- Κεφάλαιο 9: Κρατήρες στην έρημο
- Κεφάλαιο 10: Η πύλη της κολάσεως
- Κεφάλαιο 11: Konye-Urgench
- Κεφάλαιο 12: Konye-Urgench, μονοπάτι
- Κεφάλαιο 13: Konye-Urgench, κέντρο
- Κεφάλαιο 14: Dashoguz
- Κεφάλαιο 15: Inspiration Square
- Κεφάλαιο 16: Πύργος Ουδετερότητας
- Κεφάλαιο 17: Ρόδα είναι και γυρίζει
- Κεφάλαιο 18: Όπου γάμος και χαρά…
- Κεφάλαιο 19: Στο βουνό
- Κεφάλαιο 20: Ξεβουλωτήρι
- Κεφάλαιο 21: Ruhnama
- Κεφάλαιο 22: Πάρκο Ανεξαρτησίας
- Κεφάλαιο 23: Ολυμπιακό Πάρκο
- Κεφάλαιο 24: All in the Mall
- Κεφάλαιο 25: Ο δρόμος για το Mary.
- Κεφάλαιο 26: Gonur-Tepe
- Κεφάλαιο 27: Gonur-Tepe (2)
- Κεφάλαιο 28: Mary
- Κεφάλαιο 29: Mary (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 30: Μουσείο
- Κεφάλαιο 31: Παζάρι
- Κεφάλαιο 32: Merv
- Κεφάλαιο 33: Gyzgala
- Κεφάλαιο 34: Τείχη
- Κεφάλαιο 35: Θρησκευτικός τουρισμός
- Κεφάλαιο 36: Λίγο ακόμα Mary
- Κεφάλαιο 37: Περίχωρα Ashgabat
- Κεφάλαιο 38: Nisa
- Κεφάλαιο 39: Geok-Depe
- Κεφάλαιο 40: Kow-Ata.
- Κεφάλαιο 41: Gypjak
- Κεφάλαιο 42: Ένα τζαμί ακόμα…
- Κεφάλαιο 43: Επιστροφή
Κεφάλαιο 13: Konye-Urgench, κέντρο
Στο κέντρο της πόλης, βρίσκεται ένα ακόμα σύμπλεγμα από μαυσωλεία. Παρκάραμε στο τεράστιο parking, όπου ήμασταν το μοναδικό αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε.

Ακριβώς δίπλα στο parking βρίσκεται ένα ήσσονος σημασίας Μαυσωλείο και τζαμί, με το οποίο θα ασχοληθούμε αργότερα:

Αντίθετα, κινούμενοι προς την άλλη κατεύθυνση, το μονοπάτι οδηγεί σε ένα σύμπλεγμα τριών Μαυσωλείων.




Τα δυο πρώτα Μαυσωλεία είναι αντικριστά το ένα στο άλλο, δημιουργώντας ένα σύμπλεγμα που θυμίζει την πλατεία Registan της Σαμαρκάνδης, στο πολύ μικρότερο και νεκρικότερο, φυσικά. Δυστυχώς και τα τρία Μαυσωλεία είναι κλειστά στο εσωτερικό τους. Από μακριά, τα μαυσωλεία μοιάζουν όμοια, αλλά από κοντά είναι εμφανές ότι το μαυσωλείο του Nejameddin Kurba, που κτίστηκε το 14ο αιώνα, είναι πιο μεγάλο, πιο διακοσμημένο, με τέσσερις θόλους. Η είσοδός του έχει αρχίσει να γέρνει ανησυχητικά προς τα μπροστά τα τελευταία χρόνια – πιθανώς να χρειαστεί σύντομα να εισάγουν τεχνογνωσία από την Πίζα.




Υπήρχε κι ένας οβελίσκος εδώ, που σηματοδοτούσε το σημείο όπου ο Nejameddin Kurba αποκεφαλίστηκε από τους Μογγόλους, κατά την εισβολή τους. Ήταν ποιητής, ισλαμικός διδάσκαλος, και Σουφιστής Σείχης, ιδρυτής τάγματος Δερβίσηδων, και γενικώς σεβαστό πρόσωπο ακόμα και σήμερα. Ο Οβελίσκος έπεσε όταν κατέρρευσε πάνω του ένας από τους θόλους, τη δεκαετία του 1970, και δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα.
Το απέναντι μαυσωλείο είναι για το Σουλτάνο Ali. Είναι για έναν ηγέτη του 16ου αιώνα, δυο αιώνες αργότερα δηλαδή, και είναι λιγότερο στολισμένο, επειδή η κατασκευή του εγκαταλείφθηκε το 1580 μετά από μια εισβολή από την Bukhara (σημερινό Ουζμπεκιστάν), και ποτέ δεν ολοκληρώθηκε.




Η πλατεία είναι γενικώς ευχάριστη. Υπάρχει κι ένα ακόμα, πιο μικρό και πιο λιτό μαυσωλείο εκεί. Περιλαμβάνει τέσσερις τάφους, με σημαντικότερο αυτό του Piryarvali, ένα ξεχωριστό ακόλουθο του Nejameddin Kurba.




Επιστρέφοντας προς το πάρκινγκ, συναντάμε το μαυσωλείο του Matkarim Ishan, του 19ου αιώνα, κάτι μηνύματα από τον Πρόεδρο προσωπικώς, και το μουσείο της Konye-Urgench, το οποίο δυστυχώς είναι κλειστό για ανακαίνιση.






Μπήκαμε στο αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε για τη διαδρομή, περίπου μιας ώρας, για την πόλη Dashoguz, την πρωτεύουσα της βόρειας επαρχίας του Τουρκμενιστάν, από την οποία σε μερικές ώρες θα παίρναμε την πτήση της επιστροφής μας στην Ashgabat.
Στο κέντρο της πόλης, βρίσκεται ένα ακόμα σύμπλεγμα από μαυσωλεία. Παρκάραμε στο τεράστιο parking, όπου ήμασταν το μοναδικό αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε.

Ακριβώς δίπλα στο parking βρίσκεται ένα ήσσονος σημασίας Μαυσωλείο και τζαμί, με το οποίο θα ασχοληθούμε αργότερα:

Αντίθετα, κινούμενοι προς την άλλη κατεύθυνση, το μονοπάτι οδηγεί σε ένα σύμπλεγμα τριών Μαυσωλείων.




Τα δυο πρώτα Μαυσωλεία είναι αντικριστά το ένα στο άλλο, δημιουργώντας ένα σύμπλεγμα που θυμίζει την πλατεία Registan της Σαμαρκάνδης, στο πολύ μικρότερο και νεκρικότερο, φυσικά. Δυστυχώς και τα τρία Μαυσωλεία είναι κλειστά στο εσωτερικό τους. Από μακριά, τα μαυσωλεία μοιάζουν όμοια, αλλά από κοντά είναι εμφανές ότι το μαυσωλείο του Nejameddin Kurba, που κτίστηκε το 14ο αιώνα, είναι πιο μεγάλο, πιο διακοσμημένο, με τέσσερις θόλους. Η είσοδός του έχει αρχίσει να γέρνει ανησυχητικά προς τα μπροστά τα τελευταία χρόνια – πιθανώς να χρειαστεί σύντομα να εισάγουν τεχνογνωσία από την Πίζα.




Υπήρχε κι ένας οβελίσκος εδώ, που σηματοδοτούσε το σημείο όπου ο Nejameddin Kurba αποκεφαλίστηκε από τους Μογγόλους, κατά την εισβολή τους. Ήταν ποιητής, ισλαμικός διδάσκαλος, και Σουφιστής Σείχης, ιδρυτής τάγματος Δερβίσηδων, και γενικώς σεβαστό πρόσωπο ακόμα και σήμερα. Ο Οβελίσκος έπεσε όταν κατέρρευσε πάνω του ένας από τους θόλους, τη δεκαετία του 1970, και δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα.
Το απέναντι μαυσωλείο είναι για το Σουλτάνο Ali. Είναι για έναν ηγέτη του 16ου αιώνα, δυο αιώνες αργότερα δηλαδή, και είναι λιγότερο στολισμένο, επειδή η κατασκευή του εγκαταλείφθηκε το 1580 μετά από μια εισβολή από την Bukhara (σημερινό Ουζμπεκιστάν), και ποτέ δεν ολοκληρώθηκε.




Η πλατεία είναι γενικώς ευχάριστη. Υπάρχει κι ένα ακόμα, πιο μικρό και πιο λιτό μαυσωλείο εκεί. Περιλαμβάνει τέσσερις τάφους, με σημαντικότερο αυτό του Piryarvali, ένα ξεχωριστό ακόλουθο του Nejameddin Kurba.




Επιστρέφοντας προς το πάρκινγκ, συναντάμε το μαυσωλείο του Matkarim Ishan, του 19ου αιώνα, κάτι μηνύματα από τον Πρόεδρο προσωπικώς, και το μουσείο της Konye-Urgench, το οποίο δυστυχώς είναι κλειστό για ανακαίνιση.






Μπήκαμε στο αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε για τη διαδρομή, περίπου μιας ώρας, για την πόλη Dashoguz, την πρωτεύουσα της βόρειας επαρχίας του Τουρκμενιστάν, από την οποία σε μερικές ώρες θα παίρναμε την πτήση της επιστροφής μας στην Ashgabat.