taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Άφιξη
- Κεφάλαιο 3: Tolkucka
- Κεφάλαιο 4: Κέντρο Ashgabat
- Κεφάλαιο 5: Πάρκο - Παλάτι
- Κεφάλαιο 6: Λούνα Πάρκ
- Κεφάλαιο 7: Μουσείο
- Κεφάλαιο 8: Erbent
- Κεφάλαιο 9: Κρατήρες στην έρημο
- Κεφάλαιο 10: Η πύλη της κολάσεως
- Κεφάλαιο 11: Konye-Urgench
- Κεφάλαιο 12: Konye-Urgench, μονοπάτι
- Κεφάλαιο 13: Konye-Urgench, κέντρο
- Κεφάλαιο 14: Dashoguz
- Κεφάλαιο 15: Inspiration Square
- Κεφάλαιο 16: Πύργος Ουδετερότητας
- Κεφάλαιο 17: Ρόδα είναι και γυρίζει
- Κεφάλαιο 18: Όπου γάμος και χαρά…
- Κεφάλαιο 19: Στο βουνό
- Κεφάλαιο 20: Ξεβουλωτήρι
- Κεφάλαιο 21: Ruhnama
- Κεφάλαιο 22: Πάρκο Ανεξαρτησίας
- Κεφάλαιο 23: Ολυμπιακό Πάρκο
- Κεφάλαιο 24: All in the Mall
- Κεφάλαιο 25: Ο δρόμος για το Mary.
- Κεφάλαιο 26: Gonur-Tepe
- Κεφάλαιο 27: Gonur-Tepe (2)
- Κεφάλαιο 28: Mary
- Κεφάλαιο 29: Mary (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 30: Μουσείο
- Κεφάλαιο 31: Παζάρι
- Κεφάλαιο 32: Merv
- Κεφάλαιο 33: Gyzgala
- Κεφάλαιο 34: Τείχη
- Κεφάλαιο 35: Θρησκευτικός τουρισμός
- Κεφάλαιο 36: Λίγο ακόμα Mary
- Κεφάλαιο 37: Περίχωρα Ashgabat
- Κεφάλαιο 38: Nisa
- Κεφάλαιο 39: Geok-Depe
- Κεφάλαιο 40: Kow-Ata.
- Κεφάλαιο 41: Gypjak
- Κεφάλαιο 42: Ένα τζαμί ακόμα…
- Κεφάλαιο 43: Επιστροφή
Κεφάλαιο 8: Erbent
Το τουρ μας δε μπορούσε όμως να ξεκινήσει από το ξενοδοχείο, γιατί τα 4x4 με τα οποία θα διασχίσουμε την έρημο δεν έχουν άδεια να κινηθούν μέσα στην Ashgabat. Μας έβαλαν σε ένα βανάκι όμως, για να μας πάνε στο σημείο συνάντησης, στο δρόμο που είχαμε πάρει και χθες για να πάμε στην αγορά.
Διασχίσαμε και πάλι όλο το κέντρο. Ξεκινώντας από το Ολυμπιακό Στάδιο….


Βλέπετε, μπορεί το Τουρκμενιστάν να μην έχει υποβάλλει καν αίτημα ποτέ για τη διεκδίκηση Ολυμπιακών αγώνων, αλλά έχει ένα τεράστιο Ολυμπιακό στάδιο, με βωμό για Ολυμπιακή φλόγα σε σχήμα αλόγου, φυσικά. Κι όχι μόνο – από δίπλα έχει ολόκληρο ολυμπιακό πάρκο με κλειστά στάδια, κολυμβητήρια κλπ, ολυμπιακό χωριό, και ένα monorail να διατρέχει όλα τα παραπάνω. Βέβαια, όλα αυτά τα κατασκεύασε για μία διοργάνωση Ασιατικών Αγώνων εσωτερικού χώρου και πολεμικών τεχνών κι από τότε κάθονται. Αλλά σιγά, δεν είναι δα και τα μόνα σπανίως χρησιμοποιούμενα κτήρια στην πόλη…
Οι κυκλικές διασταυρώσεις συνεχίστηκαν…


Φτάσαμε επιτέλους στο σημείο συνάντησης. Εκεί μας περίμενε ο Ishan (γνωστός στο αναγνωστικό κοινό κι από την ιστορία του @Yorgos). Είχαν φέρει δυο τζίπ, και μαζί με τον αδερφό του θα μας πήγαιναν στη σημερινή εκδρομή. Δε θα είμασταν μόνοι μας, όμως, θα υπήρχε κι ένας μοναχικός ταξιδιώτης ακόμα, που είχε κλείσει από άλλο πρακτορείο. Και, από όλες τις εθνικότητες που θα μπορούσε να είναι, μας προέκυψε… Έλληνας.
Για το υπόλοιπο διήμερο, λοιπόν, θα είμαστε οι τρείς μας, ο Ishan κι ο αδερφός του και ο Π. Ο Π. είχε έρθει στο Τουρκμενιστάν λίγες μέρες πριν από μας, και με το τουρ αυτό τελειώνει, καθώς αύριο θα περάσει τα επίγεια σύνορα για το Ουζμπεκιστάν. Μας έδωσε κάποια tips για τις δραστηριότητες που εμείς θα κάναμε τις επόμενες μέρες, και πήρε από μας κάποια tips για το Ουζμπεκιστάν. Γενικώς ήταν ευχάριστη παρέα, και οι – ταξιδιωτικές κυρίως – συζητήσεις μαζί του είχαν ενδιαφέρον, καθώς ήταν αρκετά ταξιδεμένος. Παρ΄ όλα αυτά, το travelstories δεν το γνώριζε.
Μπήκαμε στα δυο τζιπ και ξεκινήσαμε. Η διαδρομή μακρά, και σταδιακά η εύφορη γη της Akhal έδινε τη θέση της στην απέραντη έρημο Karakum.

Δεν ξέρατε την έρημο Karakum; Ε, τώρα θα τη μάθετε. Τραγούδι, μουσική, στίχοι: Πρόεδρος Γκουρμπανγκιουλί.
Μετά από κάτι λιγότερο από δυο ώρες από την αναχώρησή μας, στις οποίες κινούμασταν με ιλιγγιώδη ταχύτητα (για τα μέτρα του οδοστρώματος), φτάσαμε στην πρώτη προγραμματισμένη μας στάση. Το νομαδικό χωριό Erbent, μέσα στη μέση της ερήμου, είναι ότι θα περίμενε κανείς να είναι ένα χωριό όπου σταματάνε όλα τα γκρουπ. Λίγα σπίτια, ελάχιστοι άνθρωποι στο δρόμο, ένα μαγαζάκι που προμηθεύει τους τουρίστες, μια τουαλέτα πάλι για τους τελευταίους, ένα τζαμί, και πολλή, πολλή ρουστίκ παρακμή. Υπάρχει ρεύμα και δίκτυο ύδρευσης, πάντως.

Στο μαγαζάκι, οι τέσσερις Έλληνες καταπλήξαμε τους πάντες ΜΗ αγοράζοντας ούτε σταγόνα αλκοόλ. Οι περισσότεροι τουρίστες παίρνουν γαλαντόμες προμήθειες, γνωρίζοντας ότι το βράδυ ακολουθεί μπάρμπεκιου στην έρημο και ύπνος σε σκηνές. Η αλήθεια είναι βέβαια πως ο Π. είχε φροντίσει ήδη τις προμήθειες του σε Ελληνικής κατασκευής υγρό πυρ…
Ακολούθησε φωτογραφικό σαφάρι στο χωριό. Απολαύστε…










Υπάρχει κι ένα μνημείο στο κέντρο του χωριού. Είχε στηθεί επί Σοβιετικής εποχής, για να τιμήσει τους 11 νεκρούς κατά το κίνημα του Μπασμάτσι το 1931. Αυτό ήταν ένα αντάρτικο κίνημα (γνωστό επίσημα και ως «Οργάνωση Απελευθέρωσης του Τουρκεστάν»). Ξεκίνησαν αντιτασσόμενοι σε μια επιστράτευση για τον Πρώτο Παγκόσμιο, το 1916, και πολέμησαν ενάντια στους μπολσεβίκους, προτάσσοντας την Ισλαμική τους ταυτότητα. Κατασφαγιάστηκαν to 1918 στο Kokand, στη σημερινή κοιλάδα Fergana του Ουζμπεκιστάν, σε μια σφαγή για την οποία οι πηγές αναφέρουν ως και 25.000 θύματα (πηγή για μένα: Wikipedia). Τα νέα για τη σφαγή εκείνη δεν πέρασαν και πολύ καλά στον πληθυσμό των ασιατικών σοβιετικών «δημοκρατιών», και έκαναν το κίνημα Μπασμάτσι μαζικό πια στην ευρύτερη περιοχή. 13 χρόνια αργότερα, οι Μπολσεβίκοι δεν το είχαν καταπνίξει ακόμα. Σε μια από τις τελευταίες μάχες, λοιπόν, το 1931, έχασαν εδώ τη ζωή τους 11 μπολσεβίκοι, προς τιμή των οποίων έχει στηθεί το μνημείο. Η επιγραφή είναι στα Τουρκμένικα και στα Ρωσικά (υποθέτω, καθώς δε μιλάω καμία από τις δυο γλώσσες…), όποιος μπορεί και θέλει τη μεταφράζει.


Έχουν και γήπεδο:

Το τουρ μας δε μπορούσε όμως να ξεκινήσει από το ξενοδοχείο, γιατί τα 4x4 με τα οποία θα διασχίσουμε την έρημο δεν έχουν άδεια να κινηθούν μέσα στην Ashgabat. Μας έβαλαν σε ένα βανάκι όμως, για να μας πάνε στο σημείο συνάντησης, στο δρόμο που είχαμε πάρει και χθες για να πάμε στην αγορά.
Διασχίσαμε και πάλι όλο το κέντρο. Ξεκινώντας από το Ολυμπιακό Στάδιο….


Βλέπετε, μπορεί το Τουρκμενιστάν να μην έχει υποβάλλει καν αίτημα ποτέ για τη διεκδίκηση Ολυμπιακών αγώνων, αλλά έχει ένα τεράστιο Ολυμπιακό στάδιο, με βωμό για Ολυμπιακή φλόγα σε σχήμα αλόγου, φυσικά. Κι όχι μόνο – από δίπλα έχει ολόκληρο ολυμπιακό πάρκο με κλειστά στάδια, κολυμβητήρια κλπ, ολυμπιακό χωριό, και ένα monorail να διατρέχει όλα τα παραπάνω. Βέβαια, όλα αυτά τα κατασκεύασε για μία διοργάνωση Ασιατικών Αγώνων εσωτερικού χώρου και πολεμικών τεχνών κι από τότε κάθονται. Αλλά σιγά, δεν είναι δα και τα μόνα σπανίως χρησιμοποιούμενα κτήρια στην πόλη…
Οι κυκλικές διασταυρώσεις συνεχίστηκαν…


Φτάσαμε επιτέλους στο σημείο συνάντησης. Εκεί μας περίμενε ο Ishan (γνωστός στο αναγνωστικό κοινό κι από την ιστορία του @Yorgos). Είχαν φέρει δυο τζίπ, και μαζί με τον αδερφό του θα μας πήγαιναν στη σημερινή εκδρομή. Δε θα είμασταν μόνοι μας, όμως, θα υπήρχε κι ένας μοναχικός ταξιδιώτης ακόμα, που είχε κλείσει από άλλο πρακτορείο. Και, από όλες τις εθνικότητες που θα μπορούσε να είναι, μας προέκυψε… Έλληνας.
Για το υπόλοιπο διήμερο, λοιπόν, θα είμαστε οι τρείς μας, ο Ishan κι ο αδερφός του και ο Π. Ο Π. είχε έρθει στο Τουρκμενιστάν λίγες μέρες πριν από μας, και με το τουρ αυτό τελειώνει, καθώς αύριο θα περάσει τα επίγεια σύνορα για το Ουζμπεκιστάν. Μας έδωσε κάποια tips για τις δραστηριότητες που εμείς θα κάναμε τις επόμενες μέρες, και πήρε από μας κάποια tips για το Ουζμπεκιστάν. Γενικώς ήταν ευχάριστη παρέα, και οι – ταξιδιωτικές κυρίως – συζητήσεις μαζί του είχαν ενδιαφέρον, καθώς ήταν αρκετά ταξιδεμένος. Παρ΄ όλα αυτά, το travelstories δεν το γνώριζε.
Μπήκαμε στα δυο τζιπ και ξεκινήσαμε. Η διαδρομή μακρά, και σταδιακά η εύφορη γη της Akhal έδινε τη θέση της στην απέραντη έρημο Karakum.

Δεν ξέρατε την έρημο Karakum; Ε, τώρα θα τη μάθετε. Τραγούδι, μουσική, στίχοι: Πρόεδρος Γκουρμπανγκιουλί.
Μετά από κάτι λιγότερο από δυο ώρες από την αναχώρησή μας, στις οποίες κινούμασταν με ιλιγγιώδη ταχύτητα (για τα μέτρα του οδοστρώματος), φτάσαμε στην πρώτη προγραμματισμένη μας στάση. Το νομαδικό χωριό Erbent, μέσα στη μέση της ερήμου, είναι ότι θα περίμενε κανείς να είναι ένα χωριό όπου σταματάνε όλα τα γκρουπ. Λίγα σπίτια, ελάχιστοι άνθρωποι στο δρόμο, ένα μαγαζάκι που προμηθεύει τους τουρίστες, μια τουαλέτα πάλι για τους τελευταίους, ένα τζαμί, και πολλή, πολλή ρουστίκ παρακμή. Υπάρχει ρεύμα και δίκτυο ύδρευσης, πάντως.

Στο μαγαζάκι, οι τέσσερις Έλληνες καταπλήξαμε τους πάντες ΜΗ αγοράζοντας ούτε σταγόνα αλκοόλ. Οι περισσότεροι τουρίστες παίρνουν γαλαντόμες προμήθειες, γνωρίζοντας ότι το βράδυ ακολουθεί μπάρμπεκιου στην έρημο και ύπνος σε σκηνές. Η αλήθεια είναι βέβαια πως ο Π. είχε φροντίσει ήδη τις προμήθειες του σε Ελληνικής κατασκευής υγρό πυρ…
Ακολούθησε φωτογραφικό σαφάρι στο χωριό. Απολαύστε…










Υπάρχει κι ένα μνημείο στο κέντρο του χωριού. Είχε στηθεί επί Σοβιετικής εποχής, για να τιμήσει τους 11 νεκρούς κατά το κίνημα του Μπασμάτσι το 1931. Αυτό ήταν ένα αντάρτικο κίνημα (γνωστό επίσημα και ως «Οργάνωση Απελευθέρωσης του Τουρκεστάν»). Ξεκίνησαν αντιτασσόμενοι σε μια επιστράτευση για τον Πρώτο Παγκόσμιο, το 1916, και πολέμησαν ενάντια στους μπολσεβίκους, προτάσσοντας την Ισλαμική τους ταυτότητα. Κατασφαγιάστηκαν to 1918 στο Kokand, στη σημερινή κοιλάδα Fergana του Ουζμπεκιστάν, σε μια σφαγή για την οποία οι πηγές αναφέρουν ως και 25.000 θύματα (πηγή για μένα: Wikipedia). Τα νέα για τη σφαγή εκείνη δεν πέρασαν και πολύ καλά στον πληθυσμό των ασιατικών σοβιετικών «δημοκρατιών», και έκαναν το κίνημα Μπασμάτσι μαζικό πια στην ευρύτερη περιοχή. 13 χρόνια αργότερα, οι Μπολσεβίκοι δεν το είχαν καταπνίξει ακόμα. Σε μια από τις τελευταίες μάχες, λοιπόν, το 1931, έχασαν εδώ τη ζωή τους 11 μπολσεβίκοι, προς τιμή των οποίων έχει στηθεί το μνημείο. Η επιγραφή είναι στα Τουρκμένικα και στα Ρωσικά (υποθέτω, καθώς δε μιλάω καμία από τις δυο γλώσσες…), όποιος μπορεί και θέλει τη μεταφράζει.


Έχουν και γήπεδο:
